abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 juli 2005 @ 21:36:37 #201
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29305437
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:31 schreef BMH het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon nutteloos om een console spel die je op je TV speelt te porten naar een Handheld.

Ok, het is heel cool als je geen console hebt en altijd op je handheld speelt, dan is het uber cool perfect (serieus). Maar voor de gemiddelde gamer die WEL een console (of 3) heeft zal deze games allang op de console hebben en zal niet dubbel gaan betalen om het spel 2 maal te gaan kopen..

Altans, dan zou ik niet doen. Hoe mooi het spel er ook uitziet.
Daar is nintendo net zo hard mee bezig,
het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
  zondag 31 juli 2005 @ 21:47:39 #202
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29305816
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

het begon op de GBA met alle Super marios poorten naar de GBA voor 50!!!! euro et stuk, toen was zelda aan de beurt, metroid en allemaal andere meuk, vervolgens de Nes classiscs voor 20!!!! euro het stuk, met de DS poorten ze nu Nintendo 64 spellen, Mario 64 , mario kart 64 en wie weet wat je nog te wachten staat, mario party zal ook wel gepoort worden, dus om nou de psp af te kraken omdat die poorts heeft vind ik dikke bullshit, daar maakt nintendo zich net zo schuldig aan
Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht... ).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  zondag 31 juli 2005 @ 21:58:24 #203
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_29306224
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:47 schreef BMH het volgende:

[..]

Daarom kocht ik die games ook niet.. Met uitzondering van de SNES Mario games & Mario 64 DS. Deze games heb ik niet of nauwelijks gespeeld en wou ik nog spelen (mijn SNES is er nooit geweest & mijn N64 heb ik verkocht... ).
je HOEFT die poorts op de psp ook niet te kopen, dus omdat nou als kritiek op te geven vind ik bullshit.
Nintendo poorts zich een ziekte, PSP krijgt ook genoeg poorts , lekker belangrijk dus, er zijn ook zat nieuwe games op de psp te krijgen
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_29309091
Ok ik begin langzamerhand gestoord te raken van Lumines. Ik zie overal van die blokjes vallen als ik het niet aan het spelen ben . Mijn record is nu 360000 and rising Dat laatste liedje voordat hij loopt is wel echt het mooist imo Jammer dat je die (ik iig nu nog niet) niet als single skin kan spelen.
Sold my Soul to Sony
  zondag 31 juli 2005 @ 23:14:40 #205
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29309138
Ik vind Lumines vrij moeilijk eerlijk gezegd.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:59:40 #206
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29339246
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:36 schreef Gamedemon het volgende:

[..]

Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.

Ontopic: De PSP heeft maar een kleine plek in de gamewinkels in de USA (net als de DS overigens) het is vooral consolegaming dat de aandacht krijgt. Vergelijk: Bij de Toys R Us hebben de GBA, DS en PSP samen evenveel ruimte als de Cube
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 augustus 2005 @ 22:24:05 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29340294
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Alleen Mario 64 is een port. Verder zijn er nog geen ports op de DS.

Ontopic: De PSP heeft maar een kleine plek in de gamewinkels in de USA (net als de DS overigens) het is vooral consolegaming dat de aandacht krijgt. Vergelijk: Bij de Toys R Us hebben de GBA, DS en PSP samen evenveel ruimte als de Cube
Niet zo verrassend met al het nextgen geweld wat er aan komt, moet de oude meuk op natuurlijk
pi_29351818
Firmware 2.00 uit Japan op niet Japanse PSP's laat de garantie vervallen. Maar vanaf 12 augustus wordt de US 2.00 gereleased en deze is over de Japanse versie heen te zetten.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes
pi_29356919
En er is weer nieuwe downloadable content voor WipeOut Pure! Ze zijn goed bezig daar
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:10:13 #210
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29358036
Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
Wel erg vet dat je nu SCUMMVM op je PSP kan gebruiken
pi_29358220
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
Zo dat is een tijd geleden dat ik bij dit topic ben geweest, maar nu ik het weer lees begint het wel weer te kriebelen om een PSP te kopen!!
Yup, ik heb Monkey 1 al uitgespeeld. Ben net aan 2 begonnen, maar da's zo lang geleden... ik zit al muurvast! Ik kan je in ieder geval al aanbevelen een grotere memstick te kopen zodat je ook de grotere Lucas adventures kan spelen (Dig, Dott, Sam and Max, Full Throttle etc). Speech schijnt het ook prima te doen heb ik me laten vertellen door een 1gb stick bezitter.

Weet iemand trouwens of de Num keys al worden ondersteund voor bijvoorbeeld Indy 3 waar je moet boxen?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:17:34 #212
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29358262
Mja, het ligt er allemaal maar net aan wat het me allemaal moet gaan kosten
pi_29358320
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:
En er is weer nieuwe downloadable content voor WipeOut Pure! Ze zijn goed bezig daar
Overigens iemand die kan testen of de amerikaanse uitbreidingen ook met de jap versie van WipeOut werken? Zit momenteel op m'n werk. Kan niet zoveel doen... Maar ik heb wel een stuk of zes expansions voor WipeOut zowel voor de US als de JAP versie. Neem aan dat dit gewoon voor elkaar te krijgen is.
pi_29358403
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:10 schreef Blinker het volgende:
Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.

Sony denkt wel aan een officiele homebrew kit, maar daar is nog niet echt veel over bekend. Net als bijv. de Net Yaroze of de Linux Kit op de PS2.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:41:59 #215
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29364625
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Dat gaat je helaas met een euro PSP niet lukken. De meeste PSP's in de US en JAP worden al met hogere firmware uitgeleverd dan 1.50.

Sony denkt wel aan een officiele homebrew kit, maar daar is nog niet echt veel over bekend. Net als bijv. de Net Yaroze of de Linux Kit op de PS2.
Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.
Ik hoorde precies hetzelfde toendertijd met het verschil van firmware van JAP en US PSP's.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:42:50 #216
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_29364644
als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Waarschijnlijk een retorische vraag aangezien iedereen er hier een heeft
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:46:11 #217
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29366011
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:42 schreef err het volgende:
Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.
Wipe-Out (met wederom nieuwe downloads)
Metal Gear Acid
Ridge Racer.

Fantistische graphics en gewoon solide gameplay. Niet vernieuwend in de zin van bijzondere games, maar wel vernieuwend dat een handheld dit kan presteren.
quote:
Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijn
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:52:17 #218
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29366150
Je vergeet Lumines
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29366163
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 17:41 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ach, daar vinden ze heus wel wat voor.
Ik hoorde precies hetzelfde toendertijd met het verschil van firmware van JAP en US PSP's.
Ja, de JAP firmware liet ongesigneerde code toe, de US versie 1.50 had al wat extra beveiliging. 151 is (nog) niet gekraakt, net als 1.52 en 2.00 niet. Sony doet er alles aan om de boel dicht te timmeren en is nu hard bezig om de boel goed op de rit te krijgen. De laatste paar games vereisen allemaal minimaal firmware 1.50, dus ik vermoed de volgende releases zullen vrij snel overstappen op 2.00. De firmware versie die op geen enkele manier ongesigneerde code accepteerd. Tuurlijk zal dit uiteindelijk wel omzeild kunnen worden, maar het gaat nog lang duren.

Maar goed, onderaan de streep is homebrew e.d. ontzettend leuk, maar als je op dit moment geen PSP hebt, dan is de kans vrij klein dat je hier binnenkort mee aan de slag kan. Da's eigenlijk het enige dat ik probeer te zeggen. De europese PSP's worden uitgeleverd met 2.00. En nu een PSP kopen voor de homebrew is geen slimme zet, tenzij je absoluut zeker weet dat het een 1.50 is, want het zou nog wel eens wat langer kunnen duren voordat er een nieuwe firmware versie wordt ontsloten voor eigen software.
pi_29367341
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik draai geen homebrew en vind hem wel degelijk de moeite waard.
Wipe-Out (met wederom nieuwe downloads)
Metal Gear Acid
Ridge Racer.

Fantistische graphics en gewoon solide gameplay. Niet vernieuwend in de zin van bijzondere games, maar wel vernieuwend dat een handheld dit kan presteren.
[..]

Mjah, er zullen best mensen zijn welke er niet zo blij mee zijn
Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:33:10 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29367433
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:30 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Is het toeval dat Coded Arms niet in je lijstje staat?
Das toeval ja
Coded Arms is gewoon een prima shooter. Ik verwacht nog veel betere, maar als eerste in het genre moet ik 'm sowieso hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 20:59:06 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29370484
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 21:20 schreef Ni3L50L het volgende:

[..]

Ik weet wat een netwerkprotocol is. Maar goed daar gaat het hier niet om. Het gaat er om dat de WPA accesspoints niet selecteerbaar zijn en dus TM ook niet via WPA online kan worden gespeeld.
Dit is werkelijk schandalig.
Ik kan inderdaad met Wipe-Out m'n standaard WPA beveiligde verbinding niet selecteren om de nieuwe classic pack te downloaden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:04:35 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29370688
En de infrarood ontvanger ziet geen PSP trouwens
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:11:42 #224
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29370937
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:13 schreef Jebus het volgende:
Ok ik begin langzamerhand gestoord te raken van Lumines. Ik zie overal van die blokjes vallen als ik het niet aan het spelen ben .
hehe lol, dat heb ik ook gehad
pi_29373871
quote:
als ik dit zo lees, is emu's the best thing op dit moment. Daar zit ik nou totaal niet op te wachten, heb een Tapwave Zodiac met little john z (alle nintendo/sega emus), scummvm, atari, amiga, c64, doom, quake etc etc) dus dáár hoef ik hem zeker niet voor te kopen. Dus vertel me, is het buiten de emu's, media mogelijkheden (films + mp3) de moeite er een aan te schaffen?Wordt niet echt warm van de game lineup tot zover
Tja, het hangt er vanaf wat voor games je leuk vind. Voor mij biedt de PSP momenteel ook nog niet genoeg leuke spellen om hem ook zelf te kopen. Wel komen er steeds meer spellen bij, waardoor er voor vrijwel iedereen wel een leuk spel voor de psp zal zijn in de toekomst. Lumines is voor mij het enige echt leuke spel, maar 1 spel vind ik de investering nog niet waard. Zodra de psp in prijs daalt en er meer leuke spellen voor beschikbaar zijn zal ik er ook wel een halen, maar nu nog niet.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_29376252
Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld (muziekgame)

Sold my Soul to Sony
pi_29376302
Ziet er wel blij uit
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 23:40:47 #228
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29376770
Dat ziet er heel erg japans uit
pi_29377302
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:40 schreef Blinker het volgende:
Dat ziet er heel erg japans uit
Het is een soort Donkey Konga (eigenlijk is Donkey Konga een soort Taiko drums) Maar dan op de psp, vraag me niet hoe , maar ik hou altijd wel van musicgames met leipe minigames (er is er ook 1 dat je met z'n tweeen op 1 psp moet en je kan met z'n vieren op 1 cardridge multiplayen) en vage Jpop liedjes. Het is voor mij ook een grote verrassing eigenlijk maar ik ben nu wel uitgegeken op Pop 'n Music op de GBC
Sold my Soul to Sony
  woensdag 3 augustus 2005 @ 05:03:57 #230
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29382572
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:
Niemand zal het wel kennen, maar ik heb net Taiko no Tatsujin Portable besteld (muziekgame)

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, vet!! Laat ff weten hoe ie bevalt!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  woensdag 3 augustus 2005 @ 10:16:56 #231
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29384585
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:29 schreef Jebus het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
Trommelen

Maar hoe is de besturing op de PSP dan eigenlijk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_29394863
quote:
emu's the best thing

Het dingetje rockt gewoon zwaar de pan uit. punt.
pi_29395195
Waarom blokkeert Sony in de nieuwe firmware homebrew software? (zoals die ScummVM)
Dat ze updates toevoegen die illegale commerciele games blokkeren is natuurlijk begrijpelijk, maar homebrew zouden ze wel moeten toestaan. Dat zou voor mij een groot pluspunt zijn om een PSP aan te schaffen.
pi_29395374
Homebrew omvat ook emulatoren, en de ROMs die je daar weer voor nodig hebt zijn hardstikke illegaal.

Daarbij kan ik het begrijpen dat je als bedrijf niet blij bent als je product wordt gehackt
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_29395602
Homebrew is meer dan alleen illegale emulators. De PSP is gewoon een computertje waarvoor je zou moeten kunnen programmeren. Nintendo treedt ook niet op tegen homebrew spul op de DS
pi_29396004
Homebrew op de PSP is veel toegankelijker.
pi_29396222
Sony is gewoon bang dat officiële PSP spellen illegaal vanaf een memory stick te spelen zijn, dat is volgens mij het hele eieren eten
pi_29396434
Verder hebben ze dan geen gezijk dat doordat homebrew software hun systeem naar de klote gaat en de mensen vervolgens aan komen zetten mij: hij doet t niet meer ik wil een nieuwe.
pi_29410827
De homebrew en de (iso)launchers maken gebruik van dezelfde gaten in de firmware. Het dichtimmeren voor de een betekend automatisch het sluiten van de mogelijkheden voor de ander.

Hoewel er wel geruchten de ronde doen dat Sony met een homebrew kit gaat komen, is hierover nog niet veel bekend.

Homebrew en emu's zijn overigens bijna altijd legaal, zolang er maar geen inbreuk gemaakt wordt op copyright. Daarbij komt dat veel roms, vooral voor oudere systemen, maar sommige voor de SNES inmiddels onder public domain vallen. SCUMMVM bijvoorbeeld is volledig opengesteld en de port naar PSP wordt zelfs door de oorspronkelijke programmeurs erg toegejuigd.
pi_29414545
Het is afwachten dus
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 augustus 2005 @ 14:13:47 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29444280
Collin McRae ziet er goed uit

pi_29446172
Dat ziet er idd erg strak uit.

zijn die bomen aan de zijkant ook bomen of gewoon een platte muur met een bomentexture erop?

Verder blijf ik benieuwd naar de eerste screens van FFCC en GTALCS
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 16:45:13 #243
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29446562
Zijn toch allang screens van Gta
pi_29448342
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:45 schreef MMaRsu het volgende:
Zijn toch allang screens van Gta
http://psp.ign.com/objects/723/723575.html

Nope, die screens die je gezien hebt zijn fake
  zondag 7 augustus 2005 @ 01:25:32 #245
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29478308
Nee hoor, Ign plaatst alleen geen scans uit computermagazine's .

Alsjeblieft .

Trouwens nog iemand hier die interesse heeft in Wipeout?

[ Bericht 66% gewijzigd door MMaRsu op 07-08-2005 02:01:56 ]
pi_29482030
Gister kwam ik erachter dat in een zaak hier in Zwolle de PSP maar 289 euro kost, ik dacht dus richting 350 Jammer genoeg heb ik hem al gereserveerd bij de Dixons met aanbetaling dus ik za dat wel niet terug kunnen draaien

Waar kan je trouwens het beste een 1 gig stickje halen van Sony zelf?
  zondag 7 augustus 2005 @ 10:27:11 #247
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29482265
Tuurlijk wel, gewoon je aanbetaling terugvragen joh, volgens mij is dat het recht van de klant wel .
pi_29482539
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 10:27 schreef MMaRsu het volgende:
Tuurlijk wel, gewoon je aanbetaling terugvragen joh, volgens mij is dat het recht van de klant wel .
Naja, heb mezelf er al afgezet omdat het niet zo lang meer duurt tot de launch en dat ik er garantie bij heb..
pi_29483263
http://insanepsp.com/news.php

insanepsp.com meldt een WinPSPportal.
Ik heb hem erop gezet en wanneer je je startpagina (op je 2.0 psp) goed instelt krijg je een fijn windows XP bureaublad vanwaar je naar, in principe, alle uithoeken van de wereld kunt browsen. erg handige linkjes en ook leuke offline mogelijkheden zitten erin evenals een aantal games.

Ook handig is het programmatje WebSync ( http://www.blackbean.dk/PSPWebSync/ )
waarmee je pagina's offline beschikbaar kunt maken (een soort fake browsen :-P)op je psp

Weet iemand toevallig hoeveel procent de gevonden verbindingen moeten zijn wil je er relaxed gebruik van willen maken. Tot nu toe kreeg ik telkens een DNS fout (wanneer ik bij de buren de verbinding wilde pikken (geen encryptie)).
pi_29486227
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 01:25 schreef MMaRsu het volgende:
Nee hoor, Ign plaatst alleen geen scans uit computermagazine's .

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alsjeblieft .

Trouwens nog iemand hier die interesse heeft in Wipeout?
oktober release dus
pi_29502133
Whoei! 1 Gig stick!

Niet normaal meer hoeveel shareware/freeware games er al zijn geport naar de PSP.
Ik heb Doom, Heretic, Terra Incognita (3D RPG), Asteroids, Tetris, Chess en nog veel meer al mogen aanschouwen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29503711
http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3666

Lik-Sang.com taken to court by Sony for selling PlayStation Portable (Sony PSP)
  maandag 8 augustus 2005 @ 16:28:18 #253
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29503923
Ik vind het echt zielig hoor.. Ik hoop echt dat Lik-Sang die rechtzaak wint
pi_29504271
Belachelijk.
Sowieso is elke verkochte PSP via lik-sang ook een PSP, waarom zouden ze dit tegen gaan?

Zorg er nou eerst maar voor dat dat ding hier eens gereleased wordt...
pi_29504445
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 17:04 schreef Xrenity het volgende:
Belachelijk.
Sowieso is elke verkochte PSP via lik-sang ook een PSP, waarom zouden ze dit tegen gaan?
Omzet is omzet natuurlijk, maar waarschijnlijk heeft Sony Europa B.V. gewoon een eigen winstoogmerk. Dat Sony Asia B.V. dat "afpikt" en dat het geld toch weer naar Sony Opper B.V. gaat zal wel niet relevant zijn.

Verder draaien de Lik-Sang modellen denk ik niet op firmware 2.00, maar 1.50 en is dus homebrew (en dus ook illegale games) mogelijk, wat Sony weer niet leuk vindt.
quote:
Zorg er nou eerst maar voor dat dat ding hier eens gereleased wordt...
Patience grasshopper. 1 September ligt de Sony PSP met firmware 2.00 bij je plaatselijke FRS
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29505429
Hoe zit dat nou precies met dat WPA en WEP, ik sta nu eigenlijk op het punt om een wireless router te kopen omdat de router die ik nu heb aan het overlijden is.

ik zat aan deze router te denken..
pi_29509575
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 18:32 schreef gamecube_master het volgende:
Hoe zit dat nou precies met dat WPA en WEP, ik sta nu eigenlijk op het punt om een wireless router te kopen omdat de router die ik nu heb aan het overlijden is.
De nieuwe WPA wordt (nog) niet door alle (oudere) PSP spellen ondersteund. Sommigen vliegen weer terug naar het (mindere) WEP.

Ik zelf heb deze gehaald, die kan alles aan.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 01:12:52 #258
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29511951
[TR] Psp game Wipeout Pure [TR]

Xbox 360 <> Psp
quote:
The audience bellowed when Microsoft showed PSP as a connectivity device for the Xbox 360 on a slide during their Electronic Entertainment Expo press conference, but it wasn't just laughs. An Xbox 360 development kit has fallen into the hands of PSP Vault user 'misterDNA', who quickly hooked the handheld up.

The PSP connects to Xbox 360 like any other USB device, and once the machine recognizes the PSP, you're able to browse stored images at full screen and stream MP3 files stored on the memory stick. That's the extent of the PSP/Xbox 360 connectivity, but you can't do anything like that with your PlayStation 2.

Including support for PSP at all is a humorous (and respectful) nod from the company constantly bashed by critics and courts for unfairly alienating competition in various markets. True as that might be, in this case, Microsoft's the first kid on the block with hardware natively supporting PSP's multimedia functions.

Now, if only there was a hack letting you watch UMD movies on your TV...

[ Bericht 81% gewijzigd door MMaRsu op 09-08-2005 03:51:47 ]
pi_29516900
Zo te zien maakt het voor de Xbox 360 dus geen reet uit wat voor USB device je er op aansluit, als het maar een te lezen bestandsformaat is. Pretty cool
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:19:48 #260
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29517801
Goed voor mekaar
pi_29521424
Toch maar die router gehaald waar ik het net over had, kan ik ook meteen internetten als ik de PSP heb en tegen die tijd zal 2.0 ook wel weer gekraakt zijn

Hoe bevalt dat Portable TV eigenlijk, wat kan je er nou eigenlijk mee

-edit-

Zojuist gelezen dat die router WEP en WPA trekt, dus dat probleem is ook weg

[ Bericht 24% gewijzigd door gamecube_master op 09-08-2005 16:43:42 ]
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:17:36 #262
46045 mikando18
stop drop rofl
pi_29559593
PSP krijgt aardig op zijn flikker door de OPM nog wel
quote:
The PSP has traveled the spectrum of being hailed as the greatest piece of hardware since the introduction of the original PlayStation to being treated like a Goodwill store where developers drop off bare-bones ports and shoddy, old games. Since the release of the PSP on March 24, 2005, to the time of this writing, there have been approximately 30 games released, 17 of which were released during the launch window. Around 10 or so of the games available could be considered ports of PlayStation 2 games, which is about one-third of the entire PSP library. And if you work out the math with the number of games released since the launch period, it comes out to less than one PSP game release per week - .76 games to be exact.

Even though there’s always a slow period after the launch of new hardware, that’s still not a lot of games for a platform that’s supposed to change the face of portable gaming. What’s even sadder is that those figures don’t actually take into account the games that are worth buying. Out of the 30 games released as of press time, nine have received scores of four or above from OPM. That’s not too bad until you consider that 14 games have scored a three or lower, tipping the balance in favor of mediocrity.

But as far as potential PSP customers were concerned, it was easy to buy into what Hirai and third-party developers were saying before the PSP launched. It seemed like everything the PSP came in contact with would instantly turn into gaming gold. “These are not ports,” Warren Wall, executive producer and head of EA’s Team Fusion, told OPM back in January 2005. “That’s not what we’re after. We want something that’s compelling and new, but we do have great franchises, and we want the experiences on PSP.” While EA succeeded in delivering a somewhat original take on its Need for Speed franchise with Rivals, the other five of its six launch games essentially turned out to be either toned-down ports (thus qualifying them as “original”) or just ports with a few extra minigames thrown in the mix.

But EA is hardly the only culprit. Sony’s own first-party teams are just as guilty. Early versions of 989 Studios’ PSP baseball game still featured the color-coded DualShock button icons shortly before it was released. Capcom’s Darkstalkers is a port of a Dreamcast collection, just with a new survival mode and a few extras thrown in. Tony Hawk’s Underground 2 Remix features four new levels and some added multiplayer options, but most of its content is from the PS2 version of the game. The list goes on, but the point is that most PSP games simply weren’t built from the ground up; many publishers just wanted (or needed) to cash in on what would undoubtedly be an incredible hardware launch.

But it wasn’t. At least, not as incredible as it was expected to be. American Technology Research conducted a survey of 150 retailers as a barometer of PSP sales during its launch period. Only 50 of the 150 retailers reported that their shipments of PSPs had sold out. Sony’s own numbers reported that 602,000 units out of a million-unit shipment were sold, falling in line with results from the survey. Still, industry analysts were optimistic. “We think the PSP will be the dominant handheld gaming device in two years,” says USB analyst Mike Wallace in his Video Game Industry Overview. Of course, anything can happen in two years, but if there continues to be a trickle of releases, let alone quality releases, then chances of the PSP assuming that role are pretty slim."
Auch
push it to the limit
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:32:32 #263
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29559879
Maar, hij verkoopt wel aardig in de US op dit moment, en dat is uiteindelijk het belangrijkste
pi_29559889
Wachten op de Europese lancering. Wellicht wordt het games aanbod dat beter en origineler.

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met het artikel. Het is allemaal een beetje mager tot nu toe.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 14:54:34 #265
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29560263
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:32 schreef MrX1982 het volgende:
Wachten op de Europese lancering. Wellicht wordt het games aanbod dat beter en origineler.

Ik ben het eerlijk gezegd wel eens met het artikel. Het is allemaal een beetje mager tot nu toe.
"Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te lang
pi_29560356
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 14:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
"Post launch depressie". Elke console heeft dat, bij de PSP duurt het alleen ff 2 maandne te lang
Hopelijk stilte voor de storm en barst het geweld los na de Europese lancering.

Laten we het hopen. Op dit moment gebruik ik mijn PSP alleen als mp3 speler
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:51:54 #267
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29561351

Zal wel niet te linken zijn mgoed
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:06:12 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29561616
Wat een prijzen ook echt he Gemiddeld 50 euro Import zijn ze 30? 35? UMD films ook even duur als DVD's

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hier in NL/EU
pi_29561662
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:51 schreef MMaRsu het volgende:
[afbeelding]

Zal wel niet te linken zijn mgoed
Zit dat bij de folders of is het een blad wat je moet kopen?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:13:51 #270
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29561723
Heb het van iemand van Telenet
pi_29562550
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een prijzen ook echt he Gemiddeld 50 euro Import zijn ze 30? 35? UMD films ook even duur als DVD's

Ik ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen hier in NL/EU
Zal wel een stuk meer dan 50 euro worden, voor een DS game durven ze ookal 45 euro te vragen dan zullen ze voor de PSP vast wel 55 euro of meer gaan vragen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 18:17:53 #272
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29563214
Stelletje dieven!
pi_29564136
Kan je trouwens ook muziek luisteren tijdens het internetten?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 19:41:16 #274
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29564776
quote:
Bron: Tweakers.net

'Sony's PSP wordt videofoon'

Een vraaggesprek met een chief engineer van Sony lijkt erop te wijzen dat de browser waar de PlayStation Portable vorige maand mee werd uitgerust, nog maar het begin is van een reeks interessante nieuwe features voor het mobiele spelcomputertje. Met de onlangs uitgebrachte firmware kunnen PSP-bezitters nu rechtstreeks films van het internet downloaden - streaming video en tweewegcommunicatie zijn dan een logische volgende stap, vertelt Izumi Kawanishi in interview met het blad Famitsu. Voor de real-time consumptie van video zou wel een vorm van DRM nodig zijn om het aanbieden van content rendabel te maken.

De bestaande WiFi-functionaliteit zou het apparaatje bovendien in staat stellen om eenvoudig met andere gebruikers in contact te komen - de PSP mist alleen nog een camera en een microfoon. Hoewel de PSP momenteel internettoegang en een browser heeft, is de e-mailfunctionaliteit beperkt tot webmail. Liever dan een mailclient in te bouwen, zou Sony een stapje overslaan en meteen een chatclient inbouwen die van beeld en geluid gebruik kan maken. Veel ingewikkelder dan geschreven mailtjes zou dat niet zijn, tenslotte heeft het mobiele spelcomputertje ook daar extra hardware voor nodig.
pi_29577791
Is er nou nog verschil (behalve de firmware) tussen de US/JAP/EU-versies van de PSP?

Stel ik koop een non-EU PSP, kan ik dan nog wel gewoon de
spellen/films welke hier gaan worden verkocht spelen/kijken?
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_29577899
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 10:21 schreef Alfa145 het volgende:
Is er nou nog verschil (behalve de firmware) tussen de US/JAP/EU-versies van de PSP?

Stel ik koop een non-EU PSP, kan ik dan nog wel gewoon de
spellen/films welke hier gaan worden verkocht spelen/kijken?
Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_29578249
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Films zijn regiogebonden met hetzelfde schema als dvd's, echter zijn UMD's niet CSS beveiligd.
Het schijnt dat de games het niet zijn, maar toch staat er een regiocode op elke cover. Afwachten dus.
Hmm, dan wacht ik maar op een EU-PSP.
Wel jammer, had graag wat homebrew willen kunnen draaien..
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_29578442
Zijn die discs nou al zelf te fikken?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29578541
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
Al een UMD brander gezien dan? Misschiend dat je een IOMega Click-It een beetje kan omtoveren
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:11:42 #280
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_29578556
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 11:03 schreef American_Nightmare het volgende:
No way, dude.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:47:14 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_29578839
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 10:28 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik kan gewoon US games op mijn JAP PSP spelen.
JAP is dezelfde regio als EU met DVD's. Of dit ook voor UMD's gaat gelden is nog even afwachten.
pi_29579113
Maar de PSP kan wel dat kleine formaat DVD lezen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_29579242
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 12:17 schreef American_Nightmare het volgende:
Maar de PSP kan wel dat kleine formaat DVD lezen?
de PSP leest UMD's en dat zijn dit soort dingen

Verder kan er ook nog een memorystick duo in, maar niks anders.
pi_29579444
Oh oke. Dat verklaart ook meteen waarom ie niet verkoopt dan. Er ligt juist een gigantische markt voor homebrew en het relatief eenvoudig kopieerbaar zijn van spellen zorgt alleen maar voor een groter marktaandeel. Zie de xbox en PS2 tov de Gamecube.
Ik pas nog maar voor de PSP dan. Hoewel spellen wel op (te dure) memorysticks te zetten zijn zie ik.
pi_29581758
Ja alleen een groot marktaandeel hebben omdat iedereen je games zonder moeite kan branden heb je ook weinig aan want op die games zit juist de winst, op de console maken ze alleen maar verlies.

Marktaandeel van xbox en gc is trouwens evengroot (allebei ongeveer 15%).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_29583294
Maar MS stapt net die markt in en de Nintendo zit er al jaaaren.

Veel mensen die spellen kopieeren hebben ook wel originele exemplaren. Die mensen hadden waarschijnlijk nooit een console gekocht als er niets te kopieeren viel.

Maar ja zo vervallen we weer in de oude warez discussie waarbij mijn standpunt is dat zonder illegaal kopieeren bijv Microsoft nooit zo groot was geworden. Het is niet zo zwartwit als de meeste gamers hier denken; illegaal kopieeren heeft ook zeker zijn voordelen voor alle fabrikanten. Waarom versloeg Unreal Quake 3 destijds ruimschoots qua populariteit? Niet alleen omdat het een veel beter spel was.
pi_29583448
Natuurlijk zijn er voordelen te bedenken van illegaal kopieren in markten met netwerk effecten, met name in het begin van de levenscyclus. Maar het feit dat er tegenwoordig zoveel aandacht is van bedrijven en instanties tegen het illegale kopieren (denk aan initiatieven als steam, windows activatiecodes etc.) laat wat mij betreft zien dat het per saldo een negatief effect blijkt te hebben. Maar je hebt gelijk dat je het niet zwart/wit kunt bekijken.
pi_29583997
waar kan ik demo's downloaden voor op mijn memorystick (1gb)
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:56:03 #289
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29584543
Niet
pi_29590800
Is dit nou een filmpje van een PSP waarop windows draait?

http://www.putfile.com/media.php?n=PSPXP
pi_29591316
zou wel tof zijn
pi_29601885
OMG, windows op een PSP, hoe friggin zinloos. Briljant dat wel, maar ja, wat moet je er in godsnaam mee. MSNen op je PSP
&lt;@Richardfun&gt; top Morthill ^O^
&lt;@Richardfun&gt; goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_29601976
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 13:45 schreef Morthill het volgende:
OMG, windows op een PSP, hoe friggin zinloos. Briljant dat wel, maar ja, wat moet je er in godsnaam mee. MSNen op je PSP
Je hebt er inderdaad weinig aan, maar ik wind het wel knap dat ze het voor elkaar hebben gekregen.
(als het geen fake is natuurlijk)
pi_29602721
met computers weet ik hetgeen ik wil weten, de PSP is voor mij helaas op het moment onbereikbaar, maar ik heb een paar vragen die waarschijnlijk veel typwerk kosten, heel makkelijk zijn maar waar ik de link mis.

vraag 1: Hoe werkt dat internet erop? Ik neem aan dat je een wireless router nodig hebt, maar ik lees dat je een filmware 2.0 update. Maar installeren jullie dan de router daarop? En kan ik bijvoorbeeld op school internetten via mijn eigen internet?

vraag 2: Bij een wireless link van een spel, moeten beide spelers dan dat spel hebben?

vraag 3: Mensen die 'em nu hebben hebben er dus een uit Japan neem ik aan? Maar hoe kopen jullie dan games? Ook via Japan? Of zijn de spellen die je bij Dixons haalt ook goed (en dus geen PAL/nogwat dinges)
Meerdere vragen zullen waarschijnlijk volgen
hoop dat iemand ze wil en kan beantwoorden

[ Bericht 12% gewijzigd door De_Warme_bakker op 13-08-2005 14:40:28 ]
pi_29607725
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
met computers weet ik hetgeen ik wil weten, de PSP is voor mij helaas op het moment onbereikbaar, maar ik heb een paar vragen die waarschijnlijk veel typwerk kosten, heel makkelijk zijn maar waar ik de link mis.

vraag 1: Hoe werkt dat internet erop? Ik neem aan dat je een wireless router nodig hebt, maar ik lees dat je een filmware 2.0 update. Maar installeren jullie dan de router daarop? En kan ik bijvoorbeeld op school internetten via mijn eigen internet?

Je moet idd een wireless router hebben of een kaartje in je PC die 802.11G heeft. Een router is wel wat handiger omdat je daar nooit je PC aan voor moet hebben staan als je online wil gaan met je PSP wat dus wel het geval is met een kaart. De webbrowser van Sony zelf (er zijn ook webbrowsers die je kan downen die niet van Sony zijn) kan je op je PSP zetten door de nieuwste firmware, 2.0, op je PSP te zetten door hem op je memory stick te plaatsen (je krijgt er één bij en je kan ook een grotere halen). Je kan dit doen door je PSP met een USB-kabel aan je PC te connecten of via je wireless netwerk met een router.

Je kan niet op je school Internetten met je eigen Internet tenzij je school aan de overkant van de straat is, wireless routers hebben een beperkte uitzendkracht en kun je alleen internetten ermee in of net buiten je huis. Als je school nou van zich zelf een Wireless netwerk heeft dan kan je er wel mee online daar

vraag 2: Bij een wireless link van een spel, moeten beide spelers dan dat spel hebben?

Dat ligt aan het spel, met bepaalde spellen kan jij of degene waar je tegenspeelt het spel (tijdelijk) downloaden en dus mee doen aan een multiplayer game.

vraag 3: Mensen die 'em nu hebben hebben er dus een uit Japan neem ik aan? Maar hoe kopen jullie dan games? Ook via Japan? Of zijn de spellen die je bij Dixons haalt ook goed (en dus geen PAL/nogwat dinges)

De mensen die hem al hebben, hebben de PSP uit Japan of Amerika (VS en Canada). De PSP is regiovrij en daar kan je alle games uit alle continenten mee afspelen. Alleen als je een UMD film wil halen zal je als je een Amerikaanse versie van de PSP hebt de films van hier niet afspelen. Je kan als je dacht ik een Japanse hebt wel Europese films afspelen.
Nog even als reminder, vanavond de eerste PSP reclame op Talpa. Ik dacht meteen de eerste reclame
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:24:59 #296
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29607761
Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen

Ik heb wel gewoon kabel dus...Owja woon in Assen
pi_29607923
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:
Hoe kan ik Talpa herkennen? Ik heb gister al ff gezocht op m'n tv, maar ben niks tegengekomen

Hij komt op de zender waar nu Nickelodeon op zit. Nickelodeon zal vanaf nu alleen nog maar 's ochtends en 's middags te zien zijn en Talpa begint om 19.30 (eerste uitzending begint iig om die tijd).
pi_29608155
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 18:24 schreef MMaRsu het volgende:

Verkeerde topic

Het zit op Nickelodeon, maar je kunt het hier ook live streamen
(eerste uitzending begint om 20.00)
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:54:19 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29608409
Cool, nu kan ik die psp commercial zien
pi_29610216
gamecube_master: bedankt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')