Gauw weer wat posten, mensen... ik ben verslaafd aan dit topic!!!quote:diawlke - donderdag 6 januari 2005 @ 00:18
Ik las vroeger in mijn computerboekje dat je de muis omhoog moest doen om je pijltje te laten bewegen... Toen merkte ik dat die muis in de lucht houden niet veel hielp...
Farfalina - zondag 30 januari 2005 @ 21:44
Mijn vriend heeft als kind heel lang gedacht dat het paard het mannetje was en de koe het vrouwtje.
Scootmobiel - zaterdag 23 april 2005 @ 23:11
Toen ik nog een klein Scootmobieltje was, had ik nogal een raar beeld van het verschijnsel 'oorlog'.
M'n vader had al vaak verteld dat-ie in de oorlog suikerbieten gegeten had, dus ik zag bij het woord 'oorlog' in gedachten altijd een soort grote balzaal voor me (vraag me niet waarom... ), met luxe kroonluchters en een parketvloer, waarop reusachtig grote, geharnaste ridders elkaar te lijf gingen met speren en schilden. Steeds twee tegelijk, als een soort wedstrijd dus, met aan één kant van de zaal een lange rij tafels en stoelen, waar de mensen dan heerlijk op hun gemak suikerbieten zaten te eten, terwijl ze konden kijken naar het schouwspel. Een beetje alsof ze in een restaurant zaten dus eigenlijk, genietend van een spannende voorstelling, waarna ze tevreden weer naar huis gingen.
Jaaaaren later ontdekte ik pas dat een oorlog er toch wel een beetje anders aan toe gaat...
daeri - donderdag 30 juni 2005 @ 13:48
Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik moest bukken als we met de auto onder een brug door gingen omdat je anders je hoofd zou stoten, en ik deed dat al braaf jaaaren.. tot ik er toen ik een jaar of 7 was achter kwam dat dat helemaal niet kon...
Vind ik eigenlijk helemaal niet eens zo gek.quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:12 schreef PM-girl het volgende:
ik zal m vast wel eens gepost hebben maar ik dacht tot mijn 20e dat een kippenei door de haan bevrucht werd nadat het was gelegd....
Nu wil ik weten hoe het nou echt gaat ook!quote:Op donderdag 21 juli 2005 20:12 schreef PM-girl het volgende:
ik zal m vast wel eens gepost hebben maar ik dacht tot mijn 20e dat een kippenei door de haan bevrucht werd nadat het was gelegd....
Check en checkquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Nu wil ik weten hoe het nou echt gaat ook!.
'Dan sta ik hier dus voor Jan Jurk'quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:42 schreef milkingmonkey het volgende:
Dat "Jan met de korte achternaam" Jan Lul betekent![]()
Totdat ik op wikipedia dit las:
# Jan Doedel; Jan Joker; Jan Jurk; Jan Lul, Jan Gat - Sukkel.
Deze Jan wordt ook wel eufemistisch Jan met de korte achternaam genoemd.
![]()
Ik heb ooit een gevoetbald tegen een team waar mijn tegenstander Jan Jurk heette. En dat was een ongelooflijk lange negerquote:Op zaterdag 23 juli 2005 20:55 schreef The_Brain het volgende:
[..]
'Dan sta ik hier dus voor Jan Jurk'![]()
![]()
Haha heet je Jan Jurk en dan ben je ook nog een gruwelijk grote negert haha, hilarisch!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 21:01 schreef kwintenstraler het volgende:
[..]
Ik heb ooit een gevoetbald tegen een team waar mijn tegenstander Jan Jurk heette. En dat was een ongelooflijk lange negerWas nog bij de B2 of zo, en die gozer was al bijna 2 meter
Beste verkapte tvp van de maandquote:Op zondag 24 juli 2005 21:46 schreef Yeahinho het volgende:
Wisten jullie al dat Bassie ook Vlugge Japie speelt, en de Baron in de eerste serie gewoon Adriaan is?
Shit, je hebt me doorquote:Op zondag 24 juli 2005 22:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Beste verkapte tvp van de maand![]()
.
Dat had ik met een jongen meisje uit de straatquote:Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef Knarf het volgende:
Dat de zanger van Culture Club een jongetje was.
(toen wist ik de naam van de zanger niet, en engels had ik ook nog niet gehad, dus die hint ontging mij ook)
verrektquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik snap pas een jaar of 2 de dubbele betekenis van de naam van het tv programma " Blik op de weg". Ik dacht nooit door.. ik dacht gewoon letterlijk een 'blik op de weg werpen' , en voor mensen die het nog niet snappen, de tweede is dus 'blik' als in metaal![]()
Beetje jammer dat je het nog niet door hebt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik snap pas een jaar of 2 de dubbele betekenis van de naam van het tv programma " Blik op de weg". Ik dacht nooit door.. ik dacht gewoon letterlijk een 'blik op de weg werpen' , en voor mensen die het nog niet snappen, de tweede is dus 'blik' als in metaal![]()
Whehequote:Op zondag 24 juli 2005 22:00 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Beste verkapte tvp van de maand![]()
.
Dat had ik met Limahl van Kajagoogoo. Luister 'Neverending Story' maar eens, dat is toch gewoon een vrouwenstem! En om de een of andere reden dacht ik altijd dat Bonnie Tyler (die van Total Eclipse of the Heart) zwart wasquote:Op maandag 25 juli 2005 09:35 schreef Knarf het volgende:
Dat de zanger van Culture Club een jongetje was.
Volgens mij had Chr0nicle het wel door hoor. Hoe wou je anders 'metaal' verklaren, door op vangrail te duiden?quote:Op maandag 25 juli 2005 09:52 schreef ArtyShock het volgende:
Beetje jammer dat je het nog niet door hebt.
Het is ten eerste figuurlijk "een blik op de weg werpen". Als in kijken.
De tweede betekenis van blik is niet metaal maar auto.
Waarom leg ik dit uit?
Hij kent schijnbaar de aanduiding 'blik' niet voor auto. That's all. Ik neem aan dat 'ie nog net wèl begrijpt dat het blikken metaal op auto's slaat.quote:Op maandag 25 juli 2005 10:05 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij had Chr0nicle het wel door hoor. Hoe wou je anders 'metaal' verklaren, door op vangrail te duiden?
Ik denk dat ik beter snap dan meneer Teeuwenquote:Op maandag 25 juli 2005 10:10 schreef ArtyShock het volgende:
En ik verwijs naar H. Teeuwen voor een uitleg over het verschil tussen letterlijk en figuurlijk.![]()
Kan ook voor bv oren zijn, is een spiegel die er licht in schijntquote:Op maandag 25 juli 2005 10:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht altijd dat het ronde stukje metaal voor het oog van een dokter in ouderwetse films voor het bestuderen van het oog was, maar het is dus voor de keelinspectie.
quote:Op maandag 25 juli 2005 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Kan ook voor bv oren zijn, is een spiegel die er licht in schijnt
Dat wist ik tot recent ook niet, ik ben altijd veel te snelquote:Op maandag 25 juli 2005 20:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik kom er net achter dat windows XP een grijze achtergrond krijgt als je op "computer uitschakelen" in het startmenu klikt
Hahaha, hier moest ik echt hard om lachenquote:Op zondag 24 juli 2005 19:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Somewhere over the rainbow way up high...
Ik verstond altijd:
Somewhere over the rainbow waits a pie...
Handig, heb je geen achternaam meer nodigquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef HuubTuub het volgende:
Totdat ik een jaar of 5 was dacht ik dat ik de enige persoon was die "Erik" heette, dus dat iedere naam uniek was.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:02 schreef HuubTuub het volgende:
Totdat ik een jaar of 5 was dacht ik dat ik de enige persoon was die "Erik" heette, dus dat iedere naam uniek was.
Dan kom je er vandaag achter dat hij niet Jim maar James heetquote:Op zondag 24 juli 2005 15:59 schreef B.A.Trix het volgende:
Ik kwam er gisteravond achter dat Jim Belushi en John Belushi broers zijn..![]()
[afbeelding]
Jim
[afbeelding]
John
Zolang hij maar geen medicijnen gaat studeren is het goedquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:09 schreef Jajong het volgende:
Haha een vriend van me dacht tot voorkort dat je nieren in je benen zaten HAHAHA en hij is ook nog es een vrij intelligente jongen
quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:11 schreef stephanie_xx het volgende:
[..]
Dan kom je er vandaag achter dat hij niet Jim maar James heet![]()
quote:kos·mo·naut (de ~ (m.), ~en)
1 Oost-Europese ruimtevaarder
bronquote:as·tro·naut (de ~ (m.), ~en)
1 westerse ruimtevaarder
Dit geeft wat meer uitleg dan vandale...quote:quote van wikipedia
By convention, a space traveller employed by the Russian Aviation and Space Agency or its Soviet predecessor is called a cosmonaut. "Cosmonaut" is an anglicization of the Russian word космонавт (kosmonavt), which in turn derives from the Greek words kosmos, meaning "universe" and nautes, meaning "sailor".
In the USA, a space traveller is called an astronaut. The term derives of the Greek words ástron ("star") and nautes, ("sailor"). For the most part, "cosmonaut" and "astronaut" are synonyms in all languages, and the usage of choice is often dictated by political reasons. However in the United States, the term "astronaut" is typically applied to the individual as soon as training begins, while in Russia, an individual is not labelled a cosmonaut until successful space flight. On March 14, 1995 astronaut Norman Thagard became the first American to ride to space on-board a Russian launch vehicle, arguably becoming the first American cosmonaut in the process.
European (outside of the UK) space travellers are called spationauts (a hybrid word formed from the Latin spatium, "space", and Greek nautes, "sailor"). While Europe has not yet produced manned spaceships, it has sent men and women into space in cooperation with the Soviet Union, and, to a lesser extent, the United States of America.
Taikonaut is sometimes used in English for astronauts from China by Western news media. The term was coined in May 1998 by Chiew Lee Yih from Malaysia, who used it first in newsgroups. Almost simultaneously, Chen Lan coined it for use in the Western media based on the term tàikōng (太空), Chinese for space. In Chinese itself, however, a single term yǔháng yuán (宇航員, "universe navigator") has long been used for astronauts and cosmonauts. The closest term using taikong is a colloquialism tàikōng rén (太空人, "space human") which refers to people who have actually been in space. Official English text issued by the Chinese government uses astronaut.
Ja, maar dit:quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:20 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Dit geeft wat meer uitleg dan vandale...
is natuurlijk dikke bull. Of is er ook maar iemand die André Kuipers werkelijk een 'spationaut' noemt?quote:European (outside of the UK) space travellers are called spationauts (a hybrid word formed from the Latin spatium, "space", and Greek nautes, "sailor").
quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:08 schreef _Liquid het volgende:
Toen ik 12 was ofzo kwam ik erachter dat oorwurmen niet echt in je oor gaan, en dus ook niet je hersens opeten....
[..]
Русский Астронавтquote:Op woensdag 27 juli 2005 19:58 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij klopt dat onderscheid niet helemaal. In het westen werd een ruimtevaarder astronaut genoemd, in het oosten een kosmonaut. Of het nou om een Amerikaan of een Rus ging.
Bovendien kun je tegenwoordig wel 'Russische astronaut' zeggen, maar niet
Американский Космонавтquote:'Amerikaanse kosmonaut'.
Russische Astronaut, Amerikanische Kosmonaut. Russian Astronaut, American Cosmonaut. Wat is je puntquote:Op donderdag 28 juli 2005 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Русский Астронавт
[..]
Американский Космонавт
quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Doderok het volgende:
Ik ergerde me vroeger altijd aan dat lintje in toestellen op batterijen. Dacht dat het iets te maken had met de manier waarop die toestellen geassembleerd werden. Daarom knipte ik het steeds af.
Hoeveel spullen voortijdig gesneuveld zijn door ermee te slaan om de batterijen eruit te krijgen weet ik niet. Een jaar geleden had ik plots een helder moment en besefte waarvoor het diende, ik schaamde me dood. Goed dat niemand me zo heeft zien knoeien, als ingenieur elektronica...
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond dat ook altijd zo'n vreemd lintje. Dat bleef er maar irritant uithangen enzoquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Doderok het volgende:
Ik ergerde me vroeger altijd aan dat lintje in toestellen op batterijen. Dacht dat het iets te maken had met de manier waarop die toestellen geassembleerd werden. Daarom knipte ik het steeds af.
Hoeveel spullen voortijdig gesneuveld zijn door ermee te slaan om de batterijen eruit te krijgen weet ik niet. Een jaar geleden had ik plots een helder moment en besefte waarvoor het diende, ik schaamde me dood. Goed dat niemand me zo heeft zien knoeien, als ingenieur elektronica...
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat begrijp je niet aan het woord 'jaaaaaaren'?quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:11 schreef GrupoBalanca het volgende:
Nu pas achter komen dat die broek die vorigeweek gekocht heb... van G-Star is![]()
zat echt zo'n klein logo aan t binnenkant
Ruimtevaarder natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar dit:
[..]
is natuurlijk dikke bull. Of is er ook maar iemand die André Kuipers werkelijk een 'spationaut' noemt?
Bedankt, blij dat ik niet de enige benquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vond dat ook altijd zo'n vreemd lintje. Dat bleef er maar irritant uithangen enzo
Dat had je sowieso kunnen weten na een beetje doorvragen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:41 schreef rameijer het volgende:
...dat er geen meloenbomen in je buik groeien als je de zaadjes van een watermeloen doorslikt...![]()
Het kan misschien wel binnen gesloten kringen zijn waar dat wel het geval is, ik lees dat woord ook pas voor het eerst. Of misschien was dat nog iets uit de tijd toen de europese ruimtevaart net begon en is het later vervangen door de astronaut/cosmonaut. Deze 2 klinken iig beter dan "spationaut" imo, ik weet niet... ...doet mij toch echt aan een spatel denken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 09:59 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja, maar dit:
[..]
is natuurlijk dikke bull. Of is er ook maar iemand die André Kuipers werkelijk een 'spationaut' noemt?
Duh!!quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:26 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat had je sowieso kunnen weten na een beetje doorvragen.
En dit ook niet; later natuurlijk welquote:Meloenen groeien überhaupt niet aan bomen, of het nou in je buik is of niet
Mijn aan spastischquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:54 schreef MaxiTitan het volgende:
Deze 2 klinken iig beter dan "spationaut" imo, ik weet niet... ...doet mij toch echt aan een spatel denken.
The spatula from outer space...
Die bovenste is toch echt een pollepel hoorquote:Op woensdag 27 juli 2005 18:53 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik weet niet of ik deze al ooit eens hier gepost heb in den beginne...
Maar ik dacht altijd dat dit een pollepel was.
[afbeelding]
Toen men mij erop wees dat dit hieronder een pollepel was wilde ik het niet geloven.
[afbeelding]
Ik redeneerde dat de pol van pollepel een of andere verbastering was van hol, een lepel dat hol was voor de soep om soep mee te scheppen etc.
Nee, de onderste is een pollepel, de bovenste heet anders, maar kan er verdomme niet opkomen..quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:27 schreef Djekko het volgende:
[..]
Die bovenste is toch echt een pollepel hoor
Soeplepelquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, de onderste is een pollepel, de bovenste heet anders, maar kan er verdomme niet opkomen..
Ik word toch niet gek.. bovenste is een pollepelquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, de onderste is een pollepel, de bovenste heet anders, maar kan er verdomme niet opkomen..
Onderste is een houten-roer-ding-gevallepel.quote:Bij het bakken van pannenkoeken is de inhoud van één pollepel voldoende om een pannekoek mee te bakken.
Blijkbaar heet het allebei een pollepel, maar Van Dale vertrouw ik ook nietquote:pol·le·pel (de ~ (m.))
1 lange, houten keukenlepel
2 grote, diepe opscheplepel
quote:Keukenlepel met lange steel
Jajaquote:
Die gebruiken ze in erotische restaurants?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Jaja
Zo kan ik er nog 10 noemen, maar er is een échte naam voor die zo ook in de hoereca catalogie staat.
Wat je tegenkomt als je zoekt:quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:20 schreef Djekko het volgende:
[
Onderste is een houten-roer-ding-gevallepel.
Waar dient het nou voor dan?quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Doderok het volgende:
Een jaar geleden had ik plots een helder moment en besefte waarvoor het diende, ik schaamde me dood.
Als je dan aan het lintje trekt komt de accu omhoogquote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:38 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Waar dient het nou voor dan?![]()
.
Ik dacht heel lang dat het Cariocia was, dus met een extra iquote:Op zondag 31 juli 2005 13:55 schreef Nepthys het volgende:
Ik realiseerde me laatst pas dat ik de naam van Joe Carioca (je weet wel, die papegaai uit de Donald Duck) mijn hele leven al uitspreek zoals het er staat, 'Joe' in plaats van als 'Djow'. Vreemd genoeg spreek ik de naam van andere mensen die Joe heten wel goed uit
Ik snapte "verboden in te rijden" pas na een tijd. Ik dacht altijd dat het letterlijk verboden was om in een bepaalde straat of gebouw te rijden. Maar het is natuurlijk "verboden" om in die auto te rijden, omdat die zo slecht is.quote:Op maandag 25 juli 2005 09:52 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je het nog niet door hebt.
Het is ten eerste figuurlijk "een blik op de weg werpen". Als in kijken.
De tweede betekenis van blik is niet metaal maar auto.
Waarom leg ik dit uit?
quote:Op zondag 31 juli 2005 17:04 schreef caradoc het volgende:
Ik snapte "verboden in te rijden" pas na een tijd. Ik dacht altijd dat het letterlijk verboden was om in een bepaalde straat of gebouw te rijden. Maar het is natuurlijk "verboden" om in die auto te rijden, omdat die zo slecht is.
quote:Op zondag 31 juli 2005 17:04 schreef caradoc het volgende:
[..]
Ik snapte "verboden in te rijden" pas na een tijd. Ik dacht altijd dat het letterlijk verboden was om in een bepaalde straat of gebouw te rijden. Maar het is natuurlijk "verboden" om in die auto te rijden, omdat die zo slecht is.
Oh my god, ik snap dit nu pas. Ben je 25......quote:Op donderdag 28 juli 2005 11:21 schreef Doderok het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef MissX het volgende:
Oh my god, ik snap dit nu pas. Ben je 25......
Ik zal altijd heel moeilijkt te doen met een die baterijen eruit te pulken.
quote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef MissX het volgende:
[..]
TV programma op SBS6 ... toen ik nog keek. Ook een auto programma :pquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
Was je dan juist laatste ofzo?quote:Op zondag 31 juli 2005 20:13 schreef runaway het volgende:
ik deed vroeger aan wedstrijdzwemmen, toen ik eerst was van de serie dacht ik dat ik gewonnen had, kampioen was en alles.
sta ik daar keiblij te springen![]()
Het zou anders wel verrekte handig zijnquote:Op maandag 1 augustus 2005 03:27 schreef Berkery het volgende:
Ik heb serieus gedacht dat die groene bordjes in tunnels of langs geluidswallen op snelwegen, met een mannetje erop die naar een deur rende, aangaven waar het toilet was![]()
Lintje?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef MissX het volgende:
[..]
Dat doen ze tegenwoordig bijna nergens meer in omdat iedereen het er toch afkniptequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Lintje?
*checkt afstandsbediening en MD-speler, en ziet géén lintje.
Waar hebben jullie het over?![]()
Heb je niet nog ergens een walkman liggen? Daar ken ik ze van. Heb er boven eentje, maar geen digicam, anders kreeg je een foto van mequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef _Arual_ het volgende:
Lintje?
*checkt afstandsbediening en MD-speler, en ziet géén lintje.
Waar hebben jullie het over?![]()
Ik denk dat ik mijn walkman begin jaren '90 heb gekregen, een jaar of vijftien geleden dusquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:38 schreef _Arual_ het volgende:
Het lijkt me erg praktisch, maar ik heb het echt nog nooit gezien. Als het iets van jaren geleden is, dan verdenk ik mijn ouders ervan dat ze dat ding eruit hebben geknipt. Van hen heb ik mijn aanleg voor techniek (ahum).
Nu realiseer ik me opeens hoe snel de tijd gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn walkman begin jaren '90 heb gekregen, een jaar of vijftien geleden dus
Vijftien jaar geleden speelde ik nog 'tafeltennis' op de computer van een vriendinnetje, zo stoerquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:43 schreef Biancavia het volgende:
Nu realiseer ik me opeens hoe snel de tijd gaat.
Eh, ja, eigenlijk wel!quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
is dat ding / monster hierboven dan niet van eeuwen geleden?!
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijptquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Het is toch geen Canda, maar Canada?
Nee echt CandAquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijpt
Dan heb ik er echt altijd automatisch Canada van gemaaktquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Frollo het volgende:
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijpt
maté is een theesoortquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
weetniet of hij al voorbij is gekomen..
maar dr was vroeger zon reclame die heel grappig was met de slogan: geniet, maar drink met mate
en vertelde dus tegen mn moeder dat ik die reclame zo grappig vond en citeerde ook de quote:
geniet, maar drink met maté.. (spreek uit matteej)..
ze begon enorm hard te lachen.. ik dacht al die jaren dat maté een of ander merk was.. (ook omdat ik het woord mate nog niet kende)
Haha lollig hoorquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:29 schreef Kimske het volgende:
Op de kleuterschool hebben wij verschil in links en rechts zo geleerd:
allemaal in een kring, en de juf stak dan d'r rechter hand op en zei: rechts, en zo andersom... Ik stond tegenover de juf, en heb echt tot me 13e gedacht dat rechts soms links was, als je de andere kant op keek....
Dat je dus niet een rechter hand had, maar dat je linkerhand soms ook rechts was, wanneer je je omdraaide... zo irri, heb er nu nog wel es last van, dat ik t door elkaar gooi...
whahahahahahhahahahhahahahhahquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:40 schreef Berkery het volgende:
Maggi is een smaakmaker, niet om de soep af te koelen![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:30 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je niet nog ergens een walkman liggen? Daar ken ik ze van. Heb er boven eentje, maar geen digicam, anders kreeg je een foto van me
Eentje met de webcam gemaakt voor jeHet is wat onduidelijk, maar goed.
[afbeelding]
Het zwarte geval is de walkman, het gat is de batterijruimte en daar hangt een zwart lintje uit. De eerste batterij schuif je erin, en de twee leg je over dat lintje erin. Als je de batterijen er uit wil halen hoef je niet eerst te schudden of met dat ding te rammen, maar trek je gewoon dat lintje omhoog zodat de batterij loskomt.
Owquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:26 schreef ___MDJ___ het volgende:
dat het verschrikkelijke huismerk kleding van C&A (Canda) staat voor "C and A" . (Vraag niet hoe ik erbij kom..)
ja, daar kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:26 schreef ___MDJ___ het volgende:
dat het verschrikkelijke huismerk kleding van C&A (Canda) staat voor "C and A" . (Vraag niet hoe ik erbij kom..)
Ik zeg altijd Vee en Dee, oudere mensen hebben het over Vendet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hadden thuis een hele oude ijskast, een vendomatic ofzo. Jawel van de V en D
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:42 schreef Thorical het volgende:
Dat je een Belgisch bier heb dat heet"JupiLer"en geen"Jupiter"?
quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:18 schreef Kimske het volgende:
Vroeger legde mijn vader ooit uit dat als het hier dag wordt, ergens anders nacht wordt.
Daar trok ik de conclusie uit dat als het hier 1987 werd, het ergens anders 1986 was, en vond t irritant dat wij dat jaar als eerste moesten doen, zodat anderen konden afkijken
quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:18 schreef Kimske het volgende:
Vroeger legde mijn vader ooit uit dat als het hier dag wordt, ergens anders nacht wordt.
Daar trok ik de conclusie uit dat als het hier 1987 werd, het ergens anders 1986 was, en vond t irritant dat wij dat jaar als eerste moesten doen, zodat anderen konden afkijken
Logisch, een datum begint op linkerkant van de datumgrens, en 24 uur later is ie aan de rechterkant en aan de linkerkant houd ie dan op en begint een nieuwe, echter aan de rechterkant duurt ie dan nog 24 uur, dus één etmaal gaat 48 uur mee op aarde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:00 schreef Doderok het volgende:
Trek het je niet aan, wist je trouwens dat een dag op aarde 48 uur duurt?
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:13 schreef Frollo het volgende:
Ome Gerrit de Postduif, die's van de Fabeltjeskrant!
[afbeelding]
(Die met die pet, uiterst links)
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?
Ah, het is Isadora Paradijsvogel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.
Je had Chico Lama, Zaza Zebra, Mr. Maraboe en ... die ene.
ik dacht dat die voor hardlopers waren zodat ze konden zien hoever ze warenquote:Op maandag 1 augustus 2005 03:27 schreef Berkery het volgende:
Ik heb serieus gedacht dat die groene bordjes in tunnels of langs geluidswallen op snelwegen, met een mannetje erop die naar een deur rende, aangaven waar het toilet was![]()
Ik dacht dat ze er allemaal vanaf het begin inzatenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.
Je had Chico Lama, Zaza Zebra, Mr. Maraboe en ... die ene.
Isadora de Paradijsvogelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?
wel multiculti verantwoord natuurlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze er allemaal vanaf het begin inzatenMaar als ik het goed begrijp waren er dus eerst allemaal Nederlandse figuren (Gebroeders Bevert, Meindert Paard, juffrouw Mier) en kwamen er daarna allemaal exotische dieren bij?
Ik dacht vroeger dat je heel stilletjes moest zijn als er iets opgenomen moest worden, omdat je anders dat gekakel er doorheen hoordequote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
Ik vond het vroeger heel gek dat je iets met een video op kon nemen, terwijl je tv uitstond, of op een ander kanaal![]()
ik kwam er dan een maand geleden weer achter dat belgen een soort juupler zeggen als ze jupiler bedoelenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:42 schreef Thorical het volgende:
Dat je een Belgisch bier heb dat heet"JupiLer"en geen"Jupiter"?
Wij hadden vroeger een videorecorder waar dat moest!quote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
Ik vond het vroeger heel gek dat je iets met een video op kon nemen, terwijl je tv uitstond, of op een ander kanaal![]()
is dat geen beamer dan?quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:18 schreef Scootmobiel het volgende:
Bij mij zat er zo'n zwart lintje in het batterijvak van m'n discman.
En ook eentje in dat van m'n eerste digitale camera. Dat was een knots van een ding, heel zwaar, belabberde beeldkwaliteit en hij werkte op 3 penlightbatterijen.
De Apple QuickTake 100.
Wat lijkt dat alweer eeeeeeuwen geleden...!![]()
Ohquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik begreep vroeger nooit waarom de huisarts wel eens een stukje hout op mijn tong legde. Hij zei alleen: Eventjes mond open en AHHHHH zeggen. Ik snapte de functie van het stukje hout al helemaal niet.
Begreep veel later pas dat ie dan in mijn keel wilde kijken.![]()
ik dacht altijd andersomquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Nee, die had je nog niet in 1994, voor zover ik weet...quote:
quote:The Apple QuickTake 100 is a simple but well designed 'sexy' product which is easy and fun to use. If it catches on, it will be the forerunner of a line of products which could change the way families take, manage and print their social pictures.
Apple is het goede voorbeeld voor de zakenwijsheid: Pioneers get the arrows, settlers get thequote:Op woensdag 3 augustus 2005 07:12 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Nee, die had je nog niet in 1994, voor zover ik weet...
Maar hij lijkt er wel op inderdaad.
Hier even een plaatje om de grootte van het ding een beetje duidelijk te maken:
[afbeelding]
Bron
En dan die omschrijving erbij op die site, haha...:
[..]
![]()
![]()
bij ons in de familie zeggen wij: "geniet maar! Drink met maten!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
maar dr was vroeger zon reclame die heel grappig was met de slogan: geniet, maar drink met mate
en vertelde dus tegen mn moeder dat ik die reclame zo grappig vond en citeerde ook de quote:
ze begon enorm hard te lachen.. ik dacht al die jaren dat maté een of ander merk was.. (ook omdat ik het woord mate nog niet kende)
ik dacht altijd dat programma's die bij mij erop kwamen alleen bij mij kwamen.... totdat ik bij oma ook een keer sesamstraat zagquote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
..... paradijsvogel. Kan ff niet op haar voornaam komenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:33 schreef Slarioux het volgende:
Ik dacht vroeger dat alle reclames op TV alleen voor ons in de buurt en op het winkolsentrûm waren. Ik was stomverbaasd toen ik een reclame zag voor een winkel die alleen in Hilversum was.
hé, iets dergelijks heb ik ook gehad. Een vriendin vroeg toen ik een jaar of vier oud was hoe mijn moeder heette. En ik antwoordde dus vol overtuiging: `mijn moeder heet mama´quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef GrupoBalanca het volgende:
tot mn 10e dacht ik dat mijn Oma, gewoon oma heette
En ik dacht dat mijn oma "oma Velp" heettequote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef GrupoBalanca het volgende:
tot mn 10e dacht ik dat mijn Oma, gewoon oma heette
Is al twee keer genoemd inmiddels, maar bedankt voor het meedenkenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:29 schreef wendytje het volgende:
[..]
..... paradijsvogel. Kan ff niet op haar voornaam komen
Ik had een opa Randwijk. Ook altijd gedacht dat mijn moeder zo heette met haar achternaam. Pas toen ik de briljante opmerking maakte dat het wel erg toevallig was dat opa Randwijk Randwijk heette en in Randwijk woonde, kwam ik achter de waarheid...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik dacht dat mijn oma "oma Velp" heette(ze woonde dus in Velp).
Wat erger is, daar kom ik nu pas achter....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ben er onlangs achtergekomen dat Bassie ook Vlugge Japie speelde en Adriaan De Baron.
Mijn wereld stortte in.
We waren op vakantie in Frankrijk, ik reed en mijn vriendin las kaart. (Op zich al om te lachen natuurlijk.) Zeg ik tegen haar: 'We volgen de borden richting Toutes Directions. Kijk jij eens op de kaart of we goed rijden?' Ze kon het plaastje niet vinden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
Mag iets leuks van m'n neefje ook ?
Vast wel
Neefje zat bij mij op de achterbank terwijl we door Duitsland reden, en zegt ie ineens: dat is best wel een grote stad dat Ausfahrt
Dat was dus de dag dat ie ondekte dat ausfahrt geen plaats is, heeft ie tot een jaar of 12/13 gedacht
Mahahaha lollig..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:30 schreef eppo2 het volgende:
[..]
We waren op vakantie in Frankrijk, ik reed en mijn vriendin las kaart. (Op zich al om te lachen natuurlijk.) Zeg ik tegen haar: 'We volgen de borden richting Toutes Direction. Kijk jij eens op de kaart of we goed rijden?' Ze kon het plaastje niet vinden.![]()
Wist ik ook niet..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben er enkele maanden geleden pas achter gekomen dat de codes die je bij de kaartjesautomaat van de NS moet intoetsen duiden op de postcode van de bestemming.
En ik maar denken waarom Arnhem 6800 heeft, ik legde dat verband niet eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben er enkele maanden geleden pas achter gekomen dat de codes die je bij de kaartjesautomaat van de NS moet intoetsen duiden op de postcode van de bestemming.
Ik kon in mijn kinderlijke onschuld ook niet bevatten dat de overheid zou jokken: wel zeggen dat er controle is, terwijl dat niet/ nooit waar wasquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:21 schreef Allan24 het volgende:
Bij het bord dat aangeeft dat de bebouwde kom van mijn woonplaats begint (en je er vanaf dat punt dus max. 50 in plaats van 80 km/u mag), hangt al zo lang ik me kan herinneren een klein bordje waarop staat 'Opgepast, radarcontrole!'
Ik vond het ook altijd onnozelle getalletjes zonder logische volgorde...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En ik maar denken waarom Arnhem 6800 heeft, ik legde dat verband niet eens
wist ik ook niet! kword nog eens wijs hierquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ben er onlangs achtergekomen dat Bassie ook Vlugge Japie speelde en Adriaan De Baron.
Mijn wereld stortte in.
Maar de eerste Baron was een andere dan de latere Baron, toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.
mompelt dat Clinton naast president toch ook echt vieze president was..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:34 schreef Allan24 het volgende:
Dat het vice-president is en niet vieze president
Hier gaat dat verhaal ook al jaren rond, maar dan over iemand die destijds een jaar of 30 wasquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
Mag iets leuks van m'n neefje ook ?
Vast wel
Neefje zat bij mij op de achterbank terwijl we door Duitsland reden, en zegt ie ineens: dat is best wel een grote stad dat Ausfahrt
Dat was dus de dag dat ie ondekte dat ausfahrt geen plaats is, heeft ie tot een jaar of 12/13 gedacht
De baron in de eerste serie was Adriaan. Daarna nam Paul het overquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de eerste Baron was een andere dan de latere Baron, toch?
Bij "het geheim van de schatkaart" waar als eerste de baron in voor kwam speelde adriaan de baron. In de volgende series tot en met reis door amerika toe was het paul van gorcum die op een iets andere manier de baron neerzette.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.
Ha, eindelijk weet ik ook iets wat ik in dit topic kan posten!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Bij "het geheim van de schatkaart" waar als eerste de baron in voor kwam speelde adriaan de baron. In de volgende series tot en met reis door amerika toe was het paul van gorcum die op een iets andere manier de baron neerzette.
Adriaan als baron:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:12 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ha, eindelijk weet ik ook iets wat ik in dit topic kan posten!
Teeheehee, ik lach me echt suf! Want nu ik het weet, lijkt het allemaal zo logisch!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:41 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Adriaan als baron:
[afbeelding]
[afbeelding]
Paul van Gorcum als baron:
[afbeelding]
Ik vond vroeger Adriaan veel leiper als baron.![]()
Hij was veel enger. Die baron erna was wat grappiger. Niet dat ik overigens verschil zag hoor maar ik zag laatst de schatkaart terug en ik dacht meteen van ohh ja daarom vond ik de baron eng. Die baron die Paul van Gorcum speelt was wat meer een Heer.
Ik ben er achter. Paul zegt gewoon: Drommels, drommels, drommelsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:03 schreef ChrisJX het volgende:
Adriaan zei veel leuker 'Drommels, drommels. drommels'. Hij werd gewoon écht kwaad
Vanaf Europa al niet meer. Ik kreeg wat van die telefoonquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Adriaan speelt ook de oude broer, dus dat is niet zo raar.
De Aad-baron werd gewoon éng woest, de Paul-baron werd hysterisch boos. Elke aflevering ging er wel een telefoon aan, lachen gieren brullen. Vanaf de Amerika-serie vond ik dat eigenlijk niet meer zo leuk.
Die E staat voor estimate, zegt niet meer dat er 100 liter is gebruikt om 100 1liter flessen te vullenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Op verpakkingen staat vaak een e in een ander lettertype, om aan te geven wat het netto gewicht is. Ik snapte vroeger het verschil tussen netto en bruto niet zo, dus had ik maar bedacht dat die e voor 'echt' stond. Zo van: er zit echt wel 400 gram in hoor, echt waar!
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:54 schreef Ra-z het volgende:
Die E staat voor estimate, zegt niet meer dat er 100 liter is gebruikt om 100 1liter flessen te vullen
Handige Harry zoog iddquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vanaf Europa al niet meer. Ik kreeg wat van die telefoonMaar Handige Harry vind ik ook niet leuk.
zo is het iig mij ooit uitgelegd,kan alleen nog ff geen bevestiging vindenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Nou snap ik er weer niets van....
Hier heb je je bevestiging!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:01 schreef Ra-z het volgende:
[..]
zo is het iig mij ooit uitgelegd,kan alleen nog ff geen bevestiging vinden![]()
Iddquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:00 schreef Yeahinho het volgende:
Handige Harry zoog idd. B100 was nog wel ok, maar B2 en Vlugge Japie blijft het mooiste boevenstel
.
Herkenbaarquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:13 schreef Yeahinho het volgende:
In mijn vroege tienerjaren volgde ik het tennis niet echt, en dacht ik altijd dat Piet Sempres een Nederlandse tennisser was. Toen ik eens een wedstrijdje op tv zag en 'Pete Sampras' zag staan ging er een lampje branden.
Haha pfjieuw, ik ben dus niet de enige die dat altijd dacht...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Bas van Toor is toch ouder dan Aad? Even Wikipedia erop naageslagen:quote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?
hahha ik woon in noord brabant en ik ken de bussen ook nog. Ik dacht ook altijd dat die naar Oostenrijk gingen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:51 schreef mrdjey het volgende:
Dat die bussen van Oostenrijk (bordo rode/grijse bussen) niet alleen maar naar oostenrijk gaan.
(mensen in Amsterdam of omstreken hebben die bussen vast wel eens gezien)
Volgens mij niet. Het is me iig nooit opgevallen. Ze zijn gewoon een clown en acrobaat, zonder enige verdere relationele aanduidingen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?
aah..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:16 schreef Blinky het volgende:
Mijn moeder had vroeger een parfum, Balençia le dix.
Ik heb lang gedacht dat het echt 'Balen Fia Lu Diks' heette
En deze is niet van mezelf, maar van één van mijn neefjes, die vroeger huilend bij mijn tante aankwam. Het woordje 'gaz' (gas) was fout gerekend bij zijn dictee, terwijl hij zeker wist dat hij het goed had geschreven. In de caravan hadden ze namelijk 'Campinggaz'.
En ik sprak vroeger het woord 'waardering' uit als waarde-ring (ring die veel waarde heeft).
Dat vind ik zieligquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:16 schreef Blinky het volgende:
En deze is niet van mezelf, maar van één van mijn neefjes, die vroeger huilend bij mijn tante aankwam. Het woordje 'gaz' (gas) was fout gerekend bij zijn dictee, terwijl hij zeker wist dat hij het goed had geschreven. In de caravan hadden ze namelijk 'Campinggaz'.
Hye-navelquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
aah..
polle-pel
bommel-ding
bene-veld
het aloude rijtje
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Achterop de meeste Lays/Smiths chipszakken staat bv. "Nibb-its behoren u in perfecte staat te bereiken. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan een briefje naar onderstaand adres."
En ik heb dat dus jarennnn geinterpreteerd als uhh, het idee is dat je na het eten van Nibb-it een perfecte staat bereikt, maw. dat je helemaal tevreden bent met het product.
Pas zeer recentelijk kwam het bij me op dat het gaat over dat de Nibb-its in perfecte staat behoren te zijn wanneer ze mij bereiken
pijpe-tuitjequote:
normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:19 schreef Nembrionic het volgende:
aah..
polle-pel
bommel-ding
bene-veld
het aloude rijtje
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:28 schreef flipsen het volgende:
Ik zag vroeger vaak in de tv gids het woordej 'rolverdeling' staan. Geen idee hoe je dat moest uitspreken of wat ze er mee bedoelden
quote:Buurmannetje - vrijdag 4 juli 2003 @ 18:41
Vroeger las ik altijd 'Revolverding' ipv ' Rolverdeling' ...
quote:
In de serie zijn het geen broersquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
De Aad-baron werd gewoon éng woest, de Paul-baron werd hysterisch boos. Elke aflevering ging er wel een telefoon aan, lachen gieren brullen. Vanaf de Amerika-serie vond ik dat eigenlijk niet meer zo leuk.
Ik kwam er van de week achter dat niet heel Smiths Lays is gaan heten. Op sommige soorten (Nibb-it, Cheetos) staat nl Smiths, en geen Lays.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Achterop de meeste Lays/Smiths chipszakken staat bv. "Nibb-its behoren u in perfecte staat te bereiken. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan een briefje naar onderstaand adres."
En Winnie Wanna, het vriendinnetje, is eigenlijk Winnie Mandela. Hmm das bij nader inzien toch niet zo'n goede keus geweest.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:37 schreef PT_Hadrianus het volgende:
In de tekenfilm Alfred Jodocus Kwak kwam een beest in voor met de naam Jonkheer Poen. Zeer recentelijk de link gelegd van de naam Poen naar het woord poen ^_^
Verder snapte ik jaren later pas dat Groot Waterland eigenlijk Nederland was, Dolf Adolf, de nationale kraaienpartij de NSB, enz.
Oja ook waren er een aantal afleveringen met het Mozons virus wat ergens in een arm land heerste en wat alleen genezen kon worden door het bespelen van een viool die in het bezit was van een clown op de maan. Ik neem tegenwoordig aan dat het een analogie was voor de AIDS epidemie in Afrika
Niet??quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:51 schreef Modwire het volgende:
[..]
In de serie zijn het geen broers![]()
Ik dacht ook dat ze het voor wereldwijde herkenning deden. Maar in Groot-Britannie heet die troep Walkers...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik kwam er van de week achter dat niet heel Smiths Lays is gaan heten. Op sommige soorten (Nibb-it, Cheetos) staat nl Smiths, en geen Lays.
Nee, het zijn gewoon hele goede vrienden..quote:
Was dat dan eigenlijk niet best een fout programma?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
En Winnie Wanna, het vriendinnetje, is eigenlijk Winnie Mandela. Hmm das bij nader inzien toch niet zo'n goede keus geweest.
En wat de vergelijking Dolf/Adolf betreft deze hebben ze best ver doorgevoerd. (Dolf was namelijk geen kraai maar een merel) Hitler was bijvoorbeeld ook geen Duitser, en zelfs gedeeltelijk van Joodse afkomst.
Ik was er groot fan. Was mijn eerste Anime (de serie is geproduceerd door jappanners). Maar ik moet zeggen dat de originele theater show van Herman van Veen ook erg goed is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Was dat dan eigenlijk niet best een fout programma?.
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haarquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:42 schreef Fixers het volgende:
En wat de vergelijking Dolf/Adolf betreft deze hebben ze best ver doorgevoerd. (Dolf was namelijk geen kraai maar een merel) Hitler was bijvoorbeeld ook geen Duitser, en zelfs gedeeltelijk van Joodse afkomst.
In de serie is nergens een verwijzing naar een familiaire verwandschap te vinden. Bassie en Adriaan zijn gewoon collega's en vrienden. Ze zijn in de serie geen broers, geen homostel (kom op man, die serie is meer dan 20 jaar oudquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:17 schreef Kimske het volgende:
neee zijn wel broers, met beste vrienden bedoelen ze: voor jou ( kijker) de beste vrienden..
toch?
*proest*quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
geen homostel (kom op man, die serie is meer dan 20 jaar oud)
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haar
Er zijn in Alfred J. Kwak nog veeeeeeeeel meer van deze verwijzingen te vinden. Ik denk zelfs dat ik ze nog niet eens allemaal ken...
Die vindt ik wel erg goedquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:32 schreef missC het volgende:
mijn schoonzus heeft jaren geloofd dat er in zwitserland paarse koeien op de berg stonden (Milka)
Dat herken ik... Mijn topografie is volslagen onderontwikkeld, en ik sta ook redelijk vaak voor zulke verrassingen. Gewoon vaak op vakantie gaan, dan komt het wel goed, ooit!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:27 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Owja... En ik kwam er ook niet eens zo gek lang geleden achter dan Suriname in Zuid-Amerika ligt en niet in Afrika....:@
Dat was die communistische kutmus die alles doorspeelde aan Lispel de kwalquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijken
Je had trouwens ook een soort politieke verhaallijn over RUSLAND, alleen heette het dan Musland. Met mussen. Zo had je bijvoorbeeld Igor, de mus uit Wit-Musland.![]()
Dat verhaal ken ik ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Bij de schoolarts ging het verhaal dat bj de jongens de onderbroek naar beneden werd getrokken nadat ze gevraagd was op hun hand te blazen. Ik dacht dat dat een afleidingsmanouvre van de schoolarts was zodat hij snel het onderbroekje omlaag kon doen en ik vond dat heel sneaky.
(op hand blazen werkt drukverhogend in de buik en zo kan je een liesbreuk herkennen)
Oh ja die koude oorlog. Die uiteindelijk uitmonde in die zeeverkenners wedstrijd. Alwaar de eerlijke democratie het wint van de communistische mussen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijken
Je had trouwens ook een soort politieke verhaallijn over RUSLAND, alleen heette het dan Musland. Met mussen. Zo had je bijvoorbeeld Igor, de mus uit Wit-Musland.![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:53 schreef caradoc het volgende:
Ik heb bijna heel mijn leven gedacht dat wespen dood gaan als ze je steken omdat hun angel dan vast zit en bijen gewoon door kunnen steken omdat zij niet vast komen te zitten. Dit blijkt dus juist andersom te zijn.
Volgens mij was er ook eens een aflevering waarin Alfred van Dolf allerlei pilletjes kreeg waardoor hij opeens heel hard kon lopen toen hij meedeed aan de olympiade. Dat ging dus eigenlijk gewoon over doping. Nooit eerder bij stilgestaan...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haar
Er zijn in Alfred J. Kwak nog veeeeeeeeel meer van deze verwijzingen te vinden. Ik denk zelfs dat ik ze nog niet eens allemaal ken...
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:37 schreef Kimske het volgende:
Ik als echte donald duck freak zette onde rieder lesje/ dictee/ toets whatever een rondje met de tekst: 'UIT' erin, zoals in de DD...
Maar goed dat je daar niet jaaaaaren later achter kwamquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:43 schreef Scootmobiel het volgende:
Niet echt iets waar ik jaaaaren later pas achter kwam, maar toch wel leuk om hier ff te vermelden...
Vorig jaar moest ik naar de polikliniek van het Erasmus MC (het voormalige Dijkzigt Ziekenhuis in Rotterdam dus) voor onderzoek.
Ik werd daar met de auto naartoe gebracht, loop in het ziekenhuis de lange gang door naar de afdeling waar ik moest zijn en kom daar ineens tot de ontdekking dat ik m'n pantoffels nog aanheb...!![]()
![]()
Stom, totaal vergeten m'n schoenen aan te trekken voordat ik van huis ging.![]()
in de rest van Nederland is een mug een olifant..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:03 schreef Singa het volgende:
Dat in Groningen een vlieg een mug is en een mug een vlieg is.
Get out!! Whahaha! Toevallig blond?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:11 schreef Classique het volgende:
JAA HOOR! Ik kom er nu net achter door dit topic ; normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn dat het gewoon bomMELDING is in plaats van bommelDING. Ik vond het al zo'n gek woord, en telkens als ik een nieuwsbericht las dacht ik altijd al van: huh, wat een vreemd woord. Maar ik had het woord gewoon opgevat als iets wat 'bommelt':') en een 'ding'(bom) waarvan ze nog niet weten wat het was.
Oh my god. Ik voel me nu écht dom.
Haha nee :p.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:16 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Get out!! Whahaha! Toevallig blond?![]()
En dus post je het hier?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:11 schreef Classique het volgende:
JAA HOOR! Ik kom er nu net achter door dit topic ; normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn dat het gewoon bomMELDING is in plaats van bommelDING. Ik vond het al zo'n gek woord, en telkens als ik een nieuwsbericht las dacht ik altijd al van: huh, wat een vreemd woord. Maar ik had het woord gewoon opgevat als iets wat 'bommelt':') en een 'ding'(bom) waarvan ze nog niet weten wat het was.
Oh my god. Ik voel me nu écht dom.
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Op verpakkingen staat vaak een e in een ander lettertype, om aan te geven wat het netto gewicht is. Ik snapte vroeger het verschil tussen netto en bruto niet zo, dus had ik maar bedacht dat die e voor 'echt' stond. Zo van: er zit echt wel 400 gram in hoor, echt waar!
Ik dacht altijd Estimate..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:12 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?
Dat zijn die E-tjes op labels van knuffels e.d. Dat is een andere E. Die staat niet op voedselprodukten..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:12 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?
Whoehaha, LOLquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:54 schreef Oud_student het volgende:
Er was eens een campagne van SIRE of zoiets met de slogan:
"Ieder glas is een gevaar op de weg"
Nog al wiedes dacht ik, je banden kunnen dan lek gaan![]()
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:45 schreef Oldbie het volgende:
Ik kom er na 16 delen achter dat ik doodziek wordt van die gasten die helemaal lyrisch worden van bassie, adriaan, B2, de baron etc etc......lees die godvergeten topics terug en zie dat het al een stuk of 391 is genoemd.
mag dit in het vervolg in OP?????????? Please?????
quote:Er was eens een campagne van SIRE of zoiets met de slogan:
"Ieder glas is een gevaar op de weg"
Nog al wiedes dacht ik, je banden kunnen dan lek gaan
Misschien voortaan een OP maken met meest genoemde dingen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 03:40 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.
Zo dan.
Die 'e' is wel afgedrukt voor het netto gewicht, maar betekent 'gemiddelde afvulling' - d'r zit dus ongeveer zoveel in (disclaimer eigenlijk..)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:45 schreef Oldbie het volgende:
Ik kom er na 16 delen achter dat ik doodziek wordt van die gasten die helemaal lyrisch worden van bassie, adriaan, B2, de baron etc etc......lees die godvergeten topics terug en zie dat het al een stuk of 391 is genoemd.
mag dit in het vervolg in OP?????????? Please?????
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 03:40 schreef Brett-Anderson het volgende:
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.
Goed idee mensen, gaan we doen!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:01 schreef Biancavia het volgende:
Misschien voortaan een OP maken met meest genoemde dingen?Bassie & Adriaan en Baron Ausfahrt en Sortie Bommelding en aanverwante woorden Het logo van Disney wat men als Disnep leest ...
KLopt.. Pluskut, da's beter.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat Enschede (Enschuddé) niet uitgesproken wordt als Enschédu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |