Teeheehee, ik lach me echt suf! Want nu ik het weet, lijkt het allemaal zo logisch!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:41 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Adriaan als baron:
[afbeelding]
[afbeelding]
Paul van Gorcum als baron:
[afbeelding]
Ik vond vroeger Adriaan veel leiper als baron.![]()
Hij was veel enger. Die baron erna was wat grappiger. Niet dat ik overigens verschil zag hoor maar ik zag laatst de schatkaart terug en ik dacht meteen van ohh ja daarom vond ik de baron eng. Die baron die Paul van Gorcum speelt was wat meer een Heer.
Ik ben er achter. Paul zegt gewoon: Drommels, drommels, drommelsquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:03 schreef ChrisJX het volgende:
Adriaan zei veel leuker 'Drommels, drommels. drommels'. Hij werd gewoon écht kwaad
Vanaf Europa al niet meer. Ik kreeg wat van die telefoonquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Adriaan speelt ook de oude broer, dus dat is niet zo raar.
De Aad-baron werd gewoon éng woest, de Paul-baron werd hysterisch boos. Elke aflevering ging er wel een telefoon aan, lachen gieren brullen. Vanaf de Amerika-serie vond ik dat eigenlijk niet meer zo leuk.
Die E staat voor estimate, zegt niet meer dat er 100 liter is gebruikt om 100 1liter flessen te vullenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Op verpakkingen staat vaak een e in een ander lettertype, om aan te geven wat het netto gewicht is. Ik snapte vroeger het verschil tussen netto en bruto niet zo, dus had ik maar bedacht dat die e voor 'echt' stond. Zo van: er zit echt wel 400 gram in hoor, echt waar!
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:54 schreef Ra-z het volgende:
Die E staat voor estimate, zegt niet meer dat er 100 liter is gebruikt om 100 1liter flessen te vullen
Handige Harry zoog iddquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:43 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Vanaf Europa al niet meer. Ik kreeg wat van die telefoonMaar Handige Harry vind ik ook niet leuk.
zo is het iig mij ooit uitgelegd,kan alleen nog ff geen bevestiging vindenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:56 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Nou snap ik er weer niets van....
Hier heb je je bevestiging!quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:01 schreef Ra-z het volgende:
[..]
zo is het iig mij ooit uitgelegd,kan alleen nog ff geen bevestiging vinden![]()
Iddquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:00 schreef Yeahinho het volgende:
Handige Harry zoog idd. B100 was nog wel ok, maar B2 en Vlugge Japie blijft het mooiste boevenstel
.
Herkenbaarquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:13 schreef Yeahinho het volgende:
In mijn vroege tienerjaren volgde ik het tennis niet echt, en dacht ik altijd dat Piet Sempres een Nederlandse tennisser was. Toen ik eens een wedstrijdje op tv zag en 'Pete Sampras' zag staan ging er een lampje branden.
Haha pfjieuw, ik ben dus niet de enige die dat altijd dacht...quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
weetniet of hij al voorbij is gekomen..
maar dr was vroeger zon reclame die heel grappig was met de slogan: geniet, maar drink met mate
en vertelde dus tegen mn moeder dat ik die reclame zo grappig vond en citeerde ook de quote:
geniet, maar drink met maté.. (spreek uit matteej)..
ze begon enorm hard te lachen.. ik dacht al die jaren dat maté een of ander merk was.. (ook omdat ik het woord mate nog niet kende)
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Bas van Toor is toch ouder dan Aad? Even Wikipedia erop naageslagen:quote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?
hahha ik woon in noord brabant en ik ken de bussen ook nog. Ik dacht ook altijd dat die naar Oostenrijk gingen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:51 schreef mrdjey het volgende:
Dat die bussen van Oostenrijk (bordo rode/grijse bussen) niet alleen maar naar oostenrijk gaan.
(mensen in Amsterdam of omstreken hebben die bussen vast wel eens gezien)
Volgens mij niet. Het is me iig nooit opgevallen. Ze zijn gewoon een clown en acrobaat, zonder enige verdere relationele aanduidingen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 08:23 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Zijn Bassie en Adriaan in de serie dan ook broers?
aah..quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:16 schreef Blinky het volgende:
Mijn moeder had vroeger een parfum, Balençia le dix.
Ik heb lang gedacht dat het echt 'Balen Fia Lu Diks' heette
En deze is niet van mezelf, maar van één van mijn neefjes, die vroeger huilend bij mijn tante aankwam. Het woordje 'gaz' (gas) was fout gerekend bij zijn dictee, terwijl hij zeker wist dat hij het goed had geschreven. In de caravan hadden ze namelijk 'Campinggaz'.
En ik sprak vroeger het woord 'waardering' uit als waarde-ring (ring die veel waarde heeft).
Dat vind ik zieligquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:16 schreef Blinky het volgende:
En deze is niet van mezelf, maar van één van mijn neefjes, die vroeger huilend bij mijn tante aankwam. Het woordje 'gaz' (gas) was fout gerekend bij zijn dictee, terwijl hij zeker wist dat hij het goed had geschreven. In de caravan hadden ze namelijk 'Campinggaz'.
Hye-navelquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
aah..
polle-pel
bommel-ding
bene-veld
het aloude rijtje
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Achterop de meeste Lays/Smiths chipszakken staat bv. "Nibb-its behoren u in perfecte staat te bereiken. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan een briefje naar onderstaand adres."
En ik heb dat dus jarennnn geinterpreteerd als uhh, het idee is dat je na het eten van Nibb-it een perfecte staat bereikt, maw. dat je helemaal tevreden bent met het product.
Pas zeer recentelijk kwam het bij me op dat het gaat over dat de Nibb-its in perfecte staat behoren te zijn wanneer ze mij bereiken
pijpe-tuitjequote:
normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijnquote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:19 schreef Nembrionic het volgende:
aah..
polle-pel
bommel-ding
bene-veld
het aloude rijtje
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:28 schreef flipsen het volgende:
Ik zag vroeger vaak in de tv gids het woordej 'rolverdeling' staan. Geen idee hoe je dat moest uitspreken of wat ze er mee bedoelden
quote:Buurmannetje - vrijdag 4 juli 2003 @ 18:41
Vroeger las ik altijd 'Revolverding' ipv ' Rolverdeling' ...
quote:
In de serie zijn het geen broersquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
De Aad-baron werd gewoon éng woest, de Paul-baron werd hysterisch boos. Elke aflevering ging er wel een telefoon aan, lachen gieren brullen. Vanaf de Amerika-serie vond ik dat eigenlijk niet meer zo leuk.
Ik kwam er van de week achter dat niet heel Smiths Lays is gaan heten. Op sommige soorten (Nibb-it, Cheetos) staat nl Smiths, en geen Lays.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 11:36 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Achterop de meeste Lays/Smiths chipszakken staat bv. "Nibb-its behoren u in perfecte staat te bereiken. Mocht dit niet het geval zijn, stuur dan een briefje naar onderstaand adres."
En Winnie Wanna, het vriendinnetje, is eigenlijk Winnie Mandela. Hmm das bij nader inzien toch niet zo'n goede keus geweest.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:37 schreef PT_Hadrianus het volgende:
In de tekenfilm Alfred Jodocus Kwak kwam een beest in voor met de naam Jonkheer Poen. Zeer recentelijk de link gelegd van de naam Poen naar het woord poen ^_^
Verder snapte ik jaren later pas dat Groot Waterland eigenlijk Nederland was, Dolf Adolf, de nationale kraaienpartij de NSB, enz.
Oja ook waren er een aantal afleveringen met het Mozons virus wat ergens in een arm land heerste en wat alleen genezen kon worden door het bespelen van een viool die in het bezit was van een clown op de maan. Ik neem tegenwoordig aan dat het een analogie was voor de AIDS epidemie in Afrika
Niet??quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:51 schreef Modwire het volgende:
[..]
In de serie zijn het geen broers![]()
Ik dacht ook dat ze het voor wereldwijde herkenning deden. Maar in Groot-Britannie heet die troep Walkers...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik kwam er van de week achter dat niet heel Smiths Lays is gaan heten. Op sommige soorten (Nibb-it, Cheetos) staat nl Smiths, en geen Lays.
Nee, het zijn gewoon hele goede vrienden..quote:
Was dat dan eigenlijk niet best een fout programma?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
En Winnie Wanna, het vriendinnetje, is eigenlijk Winnie Mandela. Hmm das bij nader inzien toch niet zo'n goede keus geweest.
En wat de vergelijking Dolf/Adolf betreft deze hebben ze best ver doorgevoerd. (Dolf was namelijk geen kraai maar een merel) Hitler was bijvoorbeeld ook geen Duitser, en zelfs gedeeltelijk van Joodse afkomst.
Ik was er groot fan. Was mijn eerste Anime (de serie is geproduceerd door jappanners). Maar ik moet zeggen dat de originele theater show van Herman van Veen ook erg goed is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:28 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Was dat dan eigenlijk niet best een fout programma?.
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haarquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:42 schreef Fixers het volgende:
En wat de vergelijking Dolf/Adolf betreft deze hebben ze best ver doorgevoerd. (Dolf was namelijk geen kraai maar een merel) Hitler was bijvoorbeeld ook geen Duitser, en zelfs gedeeltelijk van Joodse afkomst.
In de serie is nergens een verwijzing naar een familiaire verwandschap te vinden. Bassie en Adriaan zijn gewoon collega's en vrienden. Ze zijn in de serie geen broers, geen homostel (kom op man, die serie is meer dan 20 jaar oudquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:17 schreef Kimske het volgende:
neee zijn wel broers, met beste vrienden bedoelen ze: voor jou ( kijker) de beste vrienden..
toch?
*proest*quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
geen homostel (kom op man, die serie is meer dan 20 jaar oud)
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijkenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haar
Er zijn in Alfred J. Kwak nog veeeeeeeeel meer van deze verwijzingen te vinden. Ik denk zelfs dat ik ze nog niet eens allemaal ken...
Die vindt ik wel erg goedquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:32 schreef missC het volgende:
mijn schoonzus heeft jaren geloofd dat er in zwitserland paarse koeien op de berg stonden (Milka)
Dat herken ik... Mijn topografie is volslagen onderontwikkeld, en ik sta ook redelijk vaak voor zulke verrassingen. Gewoon vaak op vakantie gaan, dan komt het wel goed, ooit!quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:27 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Owja... En ik kwam er ook niet eens zo gek lang geleden achter dan Suriname in Zuid-Amerika ligt en niet in Afrika....:@
Dat was die communistische kutmus die alles doorspeelde aan Lispel de kwalquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijken
Je had trouwens ook een soort politieke verhaallijn over RUSLAND, alleen heette het dan Musland. Met mussen. Zo had je bijvoorbeeld Igor, de mus uit Wit-Musland.![]()
Dat verhaal ken ik ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:38 schreef Isabeau het volgende:
Bij de schoolarts ging het verhaal dat bj de jongens de onderbroek naar beneden werd getrokken nadat ze gevraagd was op hun hand te blazen. Ik dacht dat dat een afleidingsmanouvre van de schoolarts was zodat hij snel het onderbroekje omlaag kon doen en ik vond dat heel sneaky.
(op hand blazen werkt drukverhogend in de buik en zo kan je een liesbreuk herkennen)
Oh ja die koude oorlog. Die uiteindelijk uitmonde in die zeeverkenners wedstrijd. Alwaar de eerlijke democratie het wint van de communistische mussen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:57 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Jaa dolf maakte z'n snavel zwart met schoensmeer om op een kraai te lijken
Je had trouwens ook een soort politieke verhaallijn over RUSLAND, alleen heette het dan Musland. Met mussen. Zo had je bijvoorbeeld Igor, de mus uit Wit-Musland.![]()
quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:53 schreef caradoc het volgende:
Ik heb bijna heel mijn leven gedacht dat wespen dood gaan als ze je steken omdat hun angel dan vast zit en bijen gewoon door kunnen steken omdat zij niet vast komen te zitten. Dit blijkt dus juist andersom te zijn.
Volgens mij was er ook eens een aflevering waarin Alfred van Dolf allerlei pilletjes kreeg waardoor hij opeens heel hard kon lopen toen hij meedeed aan de olympiade. Dat ging dus eigenlijk gewoon over doping. Nooit eerder bij stilgestaan...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Duitser zijn wat niet bepaald een voorwaarde van Hitler, het ging meer om het arisch zijn. Blond haar en blauwe ogen dus. Maar Hitler zelf had helemaal geen blond haar
Er zijn in Alfred J. Kwak nog veeeeeeeeel meer van deze verwijzingen te vinden. Ik denk zelfs dat ik ze nog niet eens allemaal ken...
quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:37 schreef Kimske het volgende:
Ik als echte donald duck freak zette onde rieder lesje/ dictee/ toets whatever een rondje met de tekst: 'UIT' erin, zoals in de DD...
Maar goed dat je daar niet jaaaaaren later achter kwamquote:Op donderdag 11 augustus 2005 21:43 schreef Scootmobiel het volgende:
Niet echt iets waar ik jaaaaren later pas achter kwam, maar toch wel leuk om hier ff te vermelden...
Vorig jaar moest ik naar de polikliniek van het Erasmus MC (het voormalige Dijkzigt Ziekenhuis in Rotterdam dus) voor onderzoek.
Ik werd daar met de auto naartoe gebracht, loop in het ziekenhuis de lange gang door naar de afdeling waar ik moest zijn en kom daar ineens tot de ontdekking dat ik m'n pantoffels nog aanheb...!![]()
![]()
Stom, totaal vergeten m'n schoenen aan te trekken voordat ik van huis ging.![]()
in de rest van Nederland is een mug een olifant..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:03 schreef Singa het volgende:
Dat in Groningen een vlieg een mug is en een mug een vlieg is.
Get out!! Whahaha! Toevallig blond?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:11 schreef Classique het volgende:
JAA HOOR! Ik kom er nu net achter door dit topic ; normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn dat het gewoon bomMELDING is in plaats van bommelDING. Ik vond het al zo'n gek woord, en telkens als ik een nieuwsbericht las dacht ik altijd al van: huh, wat een vreemd woord. Maar ik had het woord gewoon opgevat als iets wat 'bommelt':') en een 'ding'(bom) waarvan ze nog niet weten wat het was.
Oh my god. Ik voel me nu écht dom.
Haha nee :p.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:16 schreef PT_Hadrianus het volgende:
[..]
Get out!! Whahaha! Toevallig blond?![]()
En dus post je het hier?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:11 schreef Classique het volgende:
JAA HOOR! Ik kom er nu net achter door dit topic ; normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn dat het gewoon bomMELDING is in plaats van bommelDING. Ik vond het al zo'n gek woord, en telkens als ik een nieuwsbericht las dacht ik altijd al van: huh, wat een vreemd woord. Maar ik had het woord gewoon opgevat als iets wat 'bommelt':') en een 'ding'(bom) waarvan ze nog niet weten wat het was.
Oh my god. Ik voel me nu écht dom.
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
Op verpakkingen staat vaak een e in een ander lettertype, om aan te geven wat het netto gewicht is. Ik snapte vroeger het verschil tussen netto en bruto niet zo, dus had ik maar bedacht dat die e voor 'echt' stond. Zo van: er zit echt wel 400 gram in hoor, echt waar!
Ik dacht altijd Estimate..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:12 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?
Dat zijn die E-tjes op labels van knuffels e.d. Dat is een andere E. Die staat niet op voedselprodukten..quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:12 schreef Yonderboi het volgende:
[..]
Netto gewicht? die E staat toch voor iets als conform Europese wetgeving bla bla? of moet ik die schaam emoticon er nu maar eens bij gaan pakken?
Whoehaha, LOLquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:54 schreef Oud_student het volgende:
Er was eens een campagne van SIRE of zoiets met de slogan:
"Ieder glas is een gevaar op de weg"
Nog al wiedes dacht ik, je banden kunnen dan lek gaan![]()
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:45 schreef Oldbie het volgende:
Ik kom er na 16 delen achter dat ik doodziek wordt van die gasten die helemaal lyrisch worden van bassie, adriaan, B2, de baron etc etc......lees die godvergeten topics terug en zie dat het al een stuk of 391 is genoemd.
mag dit in het vervolg in OP?????????? Please?????
quote:Er was eens een campagne van SIRE of zoiets met de slogan:
"Ieder glas is een gevaar op de weg"
Nog al wiedes dacht ik, je banden kunnen dan lek gaan
Misschien voortaan een OP maken met meest genoemde dingen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 03:40 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.
Zo dan.
Die 'e' is wel afgedrukt voor het netto gewicht, maar betekent 'gemiddelde afvulling' - d'r zit dus ongeveer zoveel in (disclaimer eigenlijk..)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:19 schreef ChrisJX het volgende:
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:45 schreef Oldbie het volgende:
Ik kom er na 16 delen achter dat ik doodziek wordt van die gasten die helemaal lyrisch worden van bassie, adriaan, B2, de baron etc etc......lees die godvergeten topics terug en zie dat het al een stuk of 391 is genoemd.
mag dit in het vervolg in OP?????????? Please?????
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 03:40 schreef Brett-Anderson het volgende:
*meldt! Ik vind 1x ook wel genoeg, om het nou 32423 keer terug te vinden in een vervolgtopic is gewoon niet leuk meer man. Ook dat geval van Ausfahrt en Sortie heb ik nu al 2349 keer gelezen.
Goed idee mensen, gaan we doen!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 10:01 schreef Biancavia het volgende:
Misschien voortaan een OP maken met meest genoemde dingen?Bassie & Adriaan en Baron Ausfahrt en Sortie Bommelding en aanverwante woorden Het logo van Disney wat men als Disnep leest ...
KLopt.. Pluskut, da's beter.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 12:40 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat Enschede (Enschuddé) niet uitgesproken wordt als Enschédu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |