Was je dan juist laatste ofzo?quote:Op zondag 31 juli 2005 20:13 schreef runaway het volgende:
ik deed vroeger aan wedstrijdzwemmen, toen ik eerst was van de serie dacht ik dat ik gewonnen had, kampioen was en alles.
sta ik daar keiblij te springen![]()
Het zou anders wel verrekte handig zijnquote:Op maandag 1 augustus 2005 03:27 schreef Berkery het volgende:
Ik heb serieus gedacht dat die groene bordjes in tunnels of langs geluidswallen op snelwegen, met een mannetje erop die naar een deur rende, aangaven waar het toilet was![]()
Lintje?quote:Op zondag 31 juli 2005 18:29 schreef MissX het volgende:
[..]
Oh my god, ik snap dit nu pas. Ben je 25......
Ik zal altijd heel moeilijkt te doen met een die baterijen eruit te pulken.
Dat doen ze tegenwoordig bijna nergens meer in omdat iedereen het er toch afkniptequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Lintje?
*checkt afstandsbediening en MD-speler, en ziet géén lintje.
Waar hebben jullie het over?![]()
Heb je niet nog ergens een walkman liggen? Daar ken ik ze van. Heb er boven eentje, maar geen digicam, anders kreeg je een foto van mequote:Op maandag 1 augustus 2005 11:13 schreef _Arual_ het volgende:
Lintje?
*checkt afstandsbediening en MD-speler, en ziet géén lintje.
Waar hebben jullie het over?![]()
Ik denk dat ik mijn walkman begin jaren '90 heb gekregen, een jaar of vijftien geleden dusquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:38 schreef _Arual_ het volgende:
Het lijkt me erg praktisch, maar ik heb het echt nog nooit gezien. Als het iets van jaren geleden is, dan verdenk ik mijn ouders ervan dat ze dat ding eruit hebben geknipt. Van hen heb ik mijn aanleg voor techniek (ahum).
Nu realiseer ik me opeens hoe snel de tijd gaat.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn walkman begin jaren '90 heb gekregen, een jaar of vijftien geleden dus
Vijftien jaar geleden speelde ik nog 'tafeltennis' op de computer van een vriendinnetje, zo stoerquote:Op maandag 1 augustus 2005 11:43 schreef Biancavia het volgende:
Nu realiseer ik me opeens hoe snel de tijd gaat.
Eh, ja, eigenlijk wel!quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:23 schreef _Arual_ het volgende:
is dat ding / monster hierboven dan niet van eeuwen geleden?!
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijptquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:34 schreef ChrisJX het volgende:
Het is toch geen Canda, maar Canada?
Nee echt CandAquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Frollo het volgende:
[..]
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijpt
Dan heb ik er echt altijd automatisch Canada van gemaaktquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:36 schreef Frollo het volgende:
Weer iets wat je jaaaaren later pas begrijpt
maté is een theesoortquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
weetniet of hij al voorbij is gekomen..
maar dr was vroeger zon reclame die heel grappig was met de slogan: geniet, maar drink met mate
en vertelde dus tegen mn moeder dat ik die reclame zo grappig vond en citeerde ook de quote:
geniet, maar drink met maté.. (spreek uit matteej)..
ze begon enorm hard te lachen.. ik dacht al die jaren dat maté een of ander merk was.. (ook omdat ik het woord mate nog niet kende)
Haha lollig hoorquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:29 schreef Kimske het volgende:
Op de kleuterschool hebben wij verschil in links en rechts zo geleerd:
allemaal in een kring, en de juf stak dan d'r rechter hand op en zei: rechts, en zo andersom... Ik stond tegenover de juf, en heb echt tot me 13e gedacht dat rechts soms links was, als je de andere kant op keek....
Dat je dus niet een rechter hand had, maar dat je linkerhand soms ook rechts was, wanneer je je omdraaide... zo irri, heb er nu nog wel es last van, dat ik t door elkaar gooi...
whahahahahahhahahahhahahahhahquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:40 schreef Berkery het volgende:
Maggi is een smaakmaker, niet om de soep af te koelen![]()
quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:30 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je niet nog ergens een walkman liggen? Daar ken ik ze van. Heb er boven eentje, maar geen digicam, anders kreeg je een foto van me
Eentje met de webcam gemaakt voor jeHet is wat onduidelijk, maar goed.
[afbeelding]
Het zwarte geval is de walkman, het gat is de batterijruimte en daar hangt een zwart lintje uit. De eerste batterij schuif je erin, en de twee leg je over dat lintje erin. Als je de batterijen er uit wil halen hoef je niet eerst te schudden of met dat ding te rammen, maar trek je gewoon dat lintje omhoog zodat de batterij loskomt.
Owquote:Op maandag 1 augustus 2005 13:26 schreef ___MDJ___ het volgende:
dat het verschrikkelijke huismerk kleding van C&A (Canda) staat voor "C and A" . (Vraag niet hoe ik erbij kom..)
ja, daar kwam ik ook pas een paar maanden geleden achter.quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:26 schreef ___MDJ___ het volgende:
dat het verschrikkelijke huismerk kleding van C&A (Canda) staat voor "C and A" . (Vraag niet hoe ik erbij kom..)
Ik zeg altijd Vee en Dee, oudere mensen hebben het over Vendet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:36 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hadden thuis een hele oude ijskast, een vendomatic ofzo. Jawel van de V en D
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:42 schreef Thorical het volgende:
Dat je een Belgisch bier heb dat heet"JupiLer"en geen"Jupiter"?
quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:18 schreef Kimske het volgende:
Vroeger legde mijn vader ooit uit dat als het hier dag wordt, ergens anders nacht wordt.
Daar trok ik de conclusie uit dat als het hier 1987 werd, het ergens anders 1986 was, en vond t irritant dat wij dat jaar als eerste moesten doen, zodat anderen konden afkijken
quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:18 schreef Kimske het volgende:
Vroeger legde mijn vader ooit uit dat als het hier dag wordt, ergens anders nacht wordt.
Daar trok ik de conclusie uit dat als het hier 1987 werd, het ergens anders 1986 was, en vond t irritant dat wij dat jaar als eerste moesten doen, zodat anderen konden afkijken
Logisch, een datum begint op linkerkant van de datumgrens, en 24 uur later is ie aan de rechterkant en aan de linkerkant houd ie dan op en begint een nieuwe, echter aan de rechterkant duurt ie dan nog 24 uur, dus één etmaal gaat 48 uur mee op aarde.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:00 schreef Doderok het volgende:
Trek het je niet aan, wist je trouwens dat een dag op aarde 48 uur duurt?
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:13 schreef Frollo het volgende:
Ome Gerrit de Postduif, die's van de Fabeltjeskrant!
[afbeelding]
(Die met die pet, uiterst links)
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?
Ah, het is Isadora Paradijsvogel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.
Je had Chico Lama, Zaza Zebra, Mr. Maraboe en ... die ene.
ik dacht dat die voor hardlopers waren zodat ze konden zien hoever ze warenquote:Op maandag 1 augustus 2005 03:27 schreef Berkery het volgende:
Ik heb serieus gedacht dat die groene bordjes in tunnels of langs geluidswallen op snelwegen, met een mannetje erop die naar een deur rende, aangaven waar het toilet was![]()
Ik dacht dat ze er allemaal vanaf het begin inzatenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Frollo het volgende:
Tja, die is van de politiek correcte lichting 'nieuwe' dieren in de jaren 80.
Je had Chico Lama, Zaza Zebra, Mr. Maraboe en ... die ene.
Isadora de Paradijsvogelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bor de Wolf achter de bar, links stoffel de schildpad en rechts voor juffrouw mier. Maar wie is die dame in de achtergrond ook al weer?
wel multiculti verantwoord natuurlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze er allemaal vanaf het begin inzatenMaar als ik het goed begrijp waren er dus eerst allemaal Nederlandse figuren (Gebroeders Bevert, Meindert Paard, juffrouw Mier) en kwamen er daarna allemaal exotische dieren bij?
Ik dacht vroeger dat je heel stilletjes moest zijn als er iets opgenomen moest worden, omdat je anders dat gekakel er doorheen hoordequote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
Ik vond het vroeger heel gek dat je iets met een video op kon nemen, terwijl je tv uitstond, of op een ander kanaal![]()
ik kwam er dan een maand geleden weer achter dat belgen een soort juupler zeggen als ze jupiler bedoelenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 13:42 schreef Thorical het volgende:
Dat je een Belgisch bier heb dat heet"JupiLer"en geen"Jupiter"?
Wij hadden vroeger een videorecorder waar dat moest!quote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
Ik vond het vroeger heel gek dat je iets met een video op kon nemen, terwijl je tv uitstond, of op een ander kanaal![]()
is dat geen beamer dan?quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:18 schreef Scootmobiel het volgende:
Bij mij zat er zo'n zwart lintje in het batterijvak van m'n discman.
En ook eentje in dat van m'n eerste digitale camera. Dat was een knots van een ding, heel zwaar, belabberde beeldkwaliteit en hij werkte op 3 penlightbatterijen.
De Apple QuickTake 100.
Wat lijkt dat alweer eeeeeeuwen geleden...!![]()
Ohquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:53 schreef Halfgedraaide het volgende:
Ik begreep vroeger nooit waarom de huisarts wel eens een stukje hout op mijn tong legde. Hij zei alleen: Eventjes mond open en AHHHHH zeggen. Ik snapte de functie van het stukje hout al helemaal niet.
Begreep veel later pas dat ie dan in mijn keel wilde kijken.![]()
ik dacht altijd andersomquote:Op zaterdag 23 juli 2005 11:06 schreef Chr0nicle het volgende:
Ik snap pas een jaar of 2 de dubbele betekenis van de naam van het tv programma " Blik op de weg". Ik dacht nooit door.. ik dacht gewoon letterlijk een 'blik op de weg werpen' , en voor mensen die het nog niet snappen, de tweede is dus 'blik' als in metaal![]()
Nee, die had je nog niet in 1994, voor zover ik weet...quote:
quote:The Apple QuickTake 100 is a simple but well designed 'sexy' product which is easy and fun to use. If it catches on, it will be the forerunner of a line of products which could change the way families take, manage and print their social pictures.
Apple is het goede voorbeeld voor de zakenwijsheid: Pioneers get the arrows, settlers get thequote:Op woensdag 3 augustus 2005 07:12 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Nee, die had je nog niet in 1994, voor zover ik weet...
Maar hij lijkt er wel op inderdaad.
Hier even een plaatje om de grootte van het ding een beetje duidelijk te maken:
[afbeelding]
Bron
En dan die omschrijving erbij op die site, haha...:
[..]
![]()
![]()
bij ons in de familie zeggen wij: "geniet maar! Drink met maten!quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:08 schreef endr0me het volgende:
weetniet of hij al voorbij is gekomen..
maar dr was vroeger zon reclame die heel grappig was met de slogan: geniet, maar drink met mate
en vertelde dus tegen mn moeder dat ik die reclame zo grappig vond en citeerde ook de quote:
geniet, maar drink met maté.. (spreek uit matteej)..
ze begon enorm hard te lachen.. ik dacht al die jaren dat maté een of ander merk was.. (ook omdat ik het woord mate nog niet kende)
ik dacht altijd dat programma's die bij mij erop kwamen alleen bij mij kwamen.... totdat ik bij oma ook een keer sesamstraat zagquote:Op zondag 31 juli 2005 23:18 schreef tanna het volgende:
..... paradijsvogel. Kan ff niet op haar voornaam komenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:33 schreef Slarioux het volgende:
Ik dacht vroeger dat alle reclames op TV alleen voor ons in de buurt en op het winkolsentrûm waren. Ik was stomverbaasd toen ik een reclame zag voor een winkel die alleen in Hilversum was.
hé, iets dergelijks heb ik ook gehad. Een vriendin vroeg toen ik een jaar of vier oud was hoe mijn moeder heette. En ik antwoordde dus vol overtuiging: `mijn moeder heet mama´quote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef GrupoBalanca het volgende:
tot mn 10e dacht ik dat mijn Oma, gewoon oma heette
En ik dacht dat mijn oma "oma Velp" heettequote:Op woensdag 3 augustus 2005 00:33 schreef GrupoBalanca het volgende:
tot mn 10e dacht ik dat mijn Oma, gewoon oma heette
Is al twee keer genoemd inmiddels, maar bedankt voor het meedenkenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:29 schreef wendytje het volgende:
[..]
..... paradijsvogel. Kan ff niet op haar voornaam komen
Ik had een opa Randwijk. Ook altijd gedacht dat mijn moeder zo heette met haar achternaam. Pas toen ik de briljante opmerking maakte dat het wel erg toevallig was dat opa Randwijk Randwijk heette en in Randwijk woonde, kwam ik achter de waarheid...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik dacht dat mijn oma "oma Velp" heette(ze woonde dus in Velp).
Wat erger is, daar kom ik nu pas achter....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ben er onlangs achtergekomen dat Bassie ook Vlugge Japie speelde en Adriaan De Baron.
Mijn wereld stortte in.
We waren op vakantie in Frankrijk, ik reed en mijn vriendin las kaart. (Op zich al om te lachen natuurlijk.) Zeg ik tegen haar: 'We volgen de borden richting Toutes Directions. Kijk jij eens op de kaart of we goed rijden?' Ze kon het plaastje niet vinden.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
Mag iets leuks van m'n neefje ook ?
Vast wel
Neefje zat bij mij op de achterbank terwijl we door Duitsland reden, en zegt ie ineens: dat is best wel een grote stad dat Ausfahrt
Dat was dus de dag dat ie ondekte dat ausfahrt geen plaats is, heeft ie tot een jaar of 12/13 gedacht
Mahahaha lollig..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:30 schreef eppo2 het volgende:
[..]
We waren op vakantie in Frankrijk, ik reed en mijn vriendin las kaart. (Op zich al om te lachen natuurlijk.) Zeg ik tegen haar: 'We volgen de borden richting Toutes Direction. Kijk jij eens op de kaart of we goed rijden?' Ze kon het plaastje niet vinden.![]()
Wist ik ook niet..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben er enkele maanden geleden pas achter gekomen dat de codes die je bij de kaartjesautomaat van de NS moet intoetsen duiden op de postcode van de bestemming.
En ik maar denken waarom Arnhem 6800 heeft, ik legde dat verband niet eensquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik ben er enkele maanden geleden pas achter gekomen dat de codes die je bij de kaartjesautomaat van de NS moet intoetsen duiden op de postcode van de bestemming.
Ik kon in mijn kinderlijke onschuld ook niet bevatten dat de overheid zou jokken: wel zeggen dat er controle is, terwijl dat niet/ nooit waar wasquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:21 schreef Allan24 het volgende:
Bij het bord dat aangeeft dat de bebouwde kom van mijn woonplaats begint (en je er vanaf dat punt dus max. 50 in plaats van 80 km/u mag), hangt al zo lang ik me kan herinneren een klein bordje waarop staat 'Opgepast, radarcontrole!'
Ik vond het ook altijd onnozelle getalletjes zonder logische volgorde...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:00 schreef Slarioux het volgende:
[..]
En ik maar denken waarom Arnhem 6800 heeft, ik legde dat verband niet eens
wist ik ook niet! kword nog eens wijs hierquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:30 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ben er onlangs achtergekomen dat Bassie ook Vlugge Japie speelde en Adriaan De Baron.
Mijn wereld stortte in.
Maar de eerste Baron was een andere dan de latere Baron, toch?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.
mompelt dat Clinton naast president toch ook echt vieze president was..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:34 schreef Allan24 het volgende:
Dat het vice-president is en niet vieze president
Hier gaat dat verhaal ook al jaren rond, maar dan over iemand die destijds een jaar of 30 wasquote:Op woensdag 3 augustus 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
Mag iets leuks van m'n neefje ook ?
Vast wel
Neefje zat bij mij op de achterbank terwijl we door Duitsland reden, en zegt ie ineens: dat is best wel een grote stad dat Ausfahrt
Dat was dus de dag dat ie ondekte dat ausfahrt geen plaats is, heeft ie tot een jaar of 12/13 gedacht
De baron in de eerste serie was Adriaan. Daarna nam Paul het overquote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:09 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar de eerste Baron was een andere dan de latere Baron, toch?
Bij "het geheim van de schatkaart" waar als eerste de baron in voor kwam speelde adriaan de baron. In de volgende series tot en met reis door amerika toe was het paul van gorcum die op een iets andere manier de baron neerzette.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:08 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Laat ik je wereld weer een klein beetje opbouwen: Adriaan speelde de Baron niet, dat was Paul van Gorcum.
Ha, eindelijk weet ik ook iets wat ik in dit topic kan posten!quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:10 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Bij "het geheim van de schatkaart" waar als eerste de baron in voor kwam speelde adriaan de baron. In de volgende series tot en met reis door amerika toe was het paul van gorcum die op een iets andere manier de baron neerzette.
Adriaan als baron:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:12 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Ha, eindelijk weet ik ook iets wat ik in dit topic kan posten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |