Klinkt als een paradijsje!!quote:Op zondag 17 juli 2005 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zit een maandje in een villa op het duitse platteland, enorme moestuin erbij en een boomgaard, een superduper keuken en een zwembad in de tuin. Vermaken ons met lekker eten, koken, heb wat jams gemaakt en ga als de tomaten rijp zijn die ook maar inmaken, tomatensoep maken, komkommers inleggen in het zuur, amsterdamse uien maken, wat dies meer zij.
Ben benieuwd wat je moet doen. Ben ook wel benieuwd hoe het er in zo'n keuken aan toe gaat.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:09 schreef Euc- het volgende:
Ik begin morgen bij het catharina ziekenhuis, ik ben benieuwd wat ik er moet doen etc
Precies, en vooral je collega's! Hij vertelde mij aan de telefoon dat hij rond de 30 vakantiewerkers hadquote:Op zondag 17 juli 2005 23:11 schreef Chielus het volgende:
Succes iig Euc, altij d spannend zo'n eerste dag.
Je had eigenlijk in het LUMC moeten werken. Dan had ik tenminste ook iedere avond eten gehadquote:Op zondag 17 juli 2005 23:12 schreef Euc- het volgende:
Precies, en vooral je collega's! Hij vertelde mij aan de telefoon dat hij rond de 30 vakantiewerkers had![]()
Maakt me eigenlijk niet eens uit als ik alles in bakken moet mikken of boterhammen moet smeren, zolang ik maar gezellige collega's heb!![]()
íets tever wegquote:Op zondag 17 juli 2005 23:15 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je had eigenlijk in het LUMC moeten werken. Dan had ik tenminste ook iedere avond eten gehad![]()
![]()
Heb je niks over voor je medefokkers?quote:
Nee, geen rare verrassingen moesten om 14:00 binnen zijn en behalve bloed prikken, temp en bloeddruk controleren hoefde ze niks meer te doen. Dus de hele middag maar wat lopen niksen TV kijken, lezen en puzzelen.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Vandaag alles gelopen zoals het hoort? Geen rare verrasingen meer ofzo?
Tuurlijk. zal de hele ochtend wel achter de PC hangen tot het telefoontje.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Je houdt ons morgen toch wel op d ehoogte he!
Neequote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je niks over voor je medefokkers?![]()
Helemaal mee eensquote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, geen rare verrassingen moesten om 14:00 binnen zijn en behalve bloed prikken, temp en bloeddruk controleren hoefde ze niks meer te doen. Dus de hele middag maar wat lopen niksen TV kijken, lezen en puzzelen.
en om 17:00 kreeg Annemiek mooi eten van het ziekenhuis en moest ik maar zien wat ik at. Dus ik ben maar eens op Leiden Centraal Station (Ligt er recht tegenover) gaan kijken en gelukkig hadden ze daar een AH to Go.
Wat een uitvinding die winkel!!![]()
![]()
Ik ben er dan helaas niet, maar ik zal aan je denken !quote:Op zondag 17 juli 2005 23:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Tuurlijk. zal de hele ochtend wel achter de PC hangen tot het telefoontje.
Kant en klare sushi gehaald en een sandwich Krabsalade en een sandwich Zalm en als toetje vruchtensalade.quote:
Oke dank je! Je zal s'avonds mijn posts wel lezen.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:32 schreef Euc- het volgende:
Ik ben er dan helaas niet, maar ik zal aan je denken !![]()
quote:
Alleen of had je gezelschap?quote:Op zondag 17 juli 2005 23:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
anavond zonsondergang gekeken op 't strand, het was echt een prachtige avondO+
Vrijdagavond even de turkse supermarkt en de toko onveilig gemaaktquote:Op zondag 17 juli 2005 23:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
I had good company
jij leuk weekend gehad?
Ik geef er niks om, als het er maar gezellig is!quote:Op maandag 18 juli 2005 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Leuk Euc
Sterkte morgen op je eerste dag... je zal wel aan de band komen te staan
* Bluezz heeft veel in ziekenhuizen gewerkt en stage gelopen en regelmatig gezellig meegewerkt in de keuken... ook in de opleiding trouwens.. toetjes maken enzo
Beetje een late reactie van mijn kantquote:Op maandag 18 juli 2005 00:40 schreef Euc- het volgende:
Welkom terug BBQ-Kip~!
Ja, leuk!quote:
Nee, ze wordt echt geholpen heb om 07:30 ook een telefoontje gehad dat ze richting de OK ging.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Wordt Annemiek morgen geholpen of eerst gescreened Martijn?
Daar gaan wel wel vanuit maar tot een uur of een is het echt wachtenquote:Op maandag 18 juli 2005 09:42 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben zo naar de Apenheul, Martijn het gaat vast goed
Het is wat je lang blijven noemt. Na de operatie moet ze 1 tot 2 dagen op de IC blijven. In totaal moet ze 7 tot 10 dagen in het ziekenhuis blijven. Maar als alles goed gaat mag ze na een dag of 4 / 5 richting het ziekenhuis in Tilburg.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:01 schreef Chielus het volgende:
hm, das echt zuur, 4 uur lang wachten. Moet ze hierna nog lang blijven of magh ze alweer snel naar huis?
Nou 7 tot 10 dagen voor een open hart operatie vind ik vrij kort. Mijn vader lag voor een operatie aan zijn nieren ook een week in het ziekenhuis.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:09 schreef Chielus het volgende:
tja, das toch best lang
Ja, dat is het verwijzend ziekenhuis en ze gaat dan naar Tilburg omdat de vestiging in Waalwijk geen afdeling Cardiologie heeft.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:09 schreef Chielus het volgende:
mooi dat ze later naar T'burg mag. Gaat ze naar het 2 steden?
Dank je!quote:
Das ook wel misschien zo, maar ja, jij zit wel 10 dagen alleen thuis, ook geen pretje.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nou 7 tot 10 dagen voor een open hart operatie vind ik vrij kort. Mijn vader lag voor een operatie aan zijn nieren ook een week in het ziekenhuis.
[..]
Ben alleen vandaag thuis de rest van de tijd werk gewoon en reis s'avond naar het ziekenhuis. Dus ben niet veel thuis. Als ze straks thuis komt neem ik ongeveer 2 weken vakantie op. IVM thuiszorg enzo.quote:Op maandag 18 juli 2005 10:20 schreef Chielus het volgende:
[..]
Das ook wel misschien zo, maar ja, jij zit wel 10 dagen alleen thuis, ook geen pretje.
Godzijdank, het is achter de rug!quote:Op maandag 18 juli 2005 13:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Om 13:30 telefoon gehad was de chirurg alles is goed gegaan.
De klep is vervangen voor een donorklep en het Aneurisma is vervangen door een vaatprotese. Alles is volgens het boekje verlopen en Annemiek ligt nu op de IC
Ben nu richting Leiden
Ja, moe tmorgen helaas naar de koude keukenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:11 schreef Bluezz het volgende:
Haha die euc aan de band... portioneren, is best leuk
Enne ontkoppeld koken doen ze volgens mij tegenwoordig haast overal.
Snel afkoelen en dan hup naar de rest van de locaties
Wat ook een kostbare bedoening wordt is stage lopen bij Toine Hermsen, het gaat daardoor helaas niet door. Ik kan het gewoon niet opbrengen om 2 keer per week op en neer naar Maastricht te moeten, daarbij zit je ook nog dat je later dan de laatste trein afgewerkt bent, en dus maar zien moet hoe je thuis komt.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:15 schreef BBQ-kip het volgende:
Alleen een beetje een kostbare bedoening als ze door elke marinade 150 ml olijfolie en 150 ml sojasaus en rijstwijn enzo gebruikt
Maar zeker beter dan Ranzige Sophie
J. van S. zit nog steeds vast op Aruba op verdenking van kidnapping van Halloway, hij is gisteren om 11 uur naar bed gegaan en heeft de hele nacht lekker geslapen, rond 7 uur moet hij er weer uit vanwege zijn werk in de wasserettequote:
quote:Op woensdag 20 juli 2005 06:44 schreef Euc- het volgende:
[..]
J. van S. zit nog steeds vast op Aruba op verdenking van kidnapping van Halloway, hij is gisteren om 11 uur naar bed gegaan en heeft de hele nacht lekker geslapen, rond 7 uur moet hij er weer uit vanwege zijn werk in de wasserette
Of bedoelde je dat niet?![]()
Dan heeft ie beter geslapen als ikquote:Op woensdag 20 juli 2005 10:50 schreef Oblivion het volgende:
Hij is lekker gaan slapen, en vanochtend om half10 wakker!
Als je het maar leest..quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:39 schreef Bluezz het volgende:
Mooi Obli, lees het nu pas
Fokken op het werk gaat altijd met horten en stoten en ik zie maar de helft
quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb zo'n zin in chocolade...
Maar ik haal nog maar een kopje soep... snifff![]()
God, wat een jankwijf ben ik toch zeg...![]()
Ik heb geen chocolade in huis, dat is nog het ergstequote:Op woensdag 20 juli 2005 22:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Wel een lief chocolade-vretend-jankwijfie...![]()
Dat heb ik ook gehad, maar dan met een fles blue curacauquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
Mijn ouders vroegen laatst of ik die fles aardbeienwodka nog wilde...
Ik denken, was van onze laatste gezamenlijke vakantie... toen was ik dus 15![]()
![]()
Ik: nee hoor, mik maar weg...![]()
Ben bezig met de bodempjes. Heb nu 3 flessen leeg in 1,5 week tijd. Dat zijn dus weer drie nieuwe flessenquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:02 schreef Euc- het volgende:
Poe, als ik hier onze drankvoorraad op zou proberen te maken zou ik hoogstwaarschijnlijk na 1/10 van alles dood zijn
Ik zal eens een fototje maken
Ziet er goed uit Tinus!quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben bezig met de bodempjes. Heb nu 3 flessen leeg in 1,5 week tijd. Dat zijn dus weer drie nieuwe flessen![]()
![]()
Zit te denken aan:
Liqueur de Pomme à base de Calvados
[afbeelding]
Liqueur de Poire William
Geen foto beschikbaar
Limoncello
[afbeelding]
Zuidam is echt wel een A-merk gebruiken alleen natuurlijke ingredienten. Dat is echt lekker spul!!quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Mijn ouders haalden trouwens wel altijd gewoon A-merken, dat was altijd wel beter
Komt omdat ik een beetje een Zuidam tik heb. De slijter waar ik altijd kom heeft het complete assortiment en dat wil ik ook nog een keer in mijn kast hebben staanquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:13 schreef BBQ-kip het volgende:
Ziet er goed uit Tinus!![]()
Die flessen zien er altijd zo mooi uit van die Zuidam, had ze eerder ook weleens gezien hier in CUL
Liqueur de Pomme à base de Calvadosquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Limoncello is een likeur, die met de beroemde citroenen van de Amalfische kust, onder Napels, wordt gearomatiseerdquote:Op woensdag 20 juli 2005 23:16 schreef Euc- het volgende:
Limoncello
Wel als je een drank voorraad heb zoals ik......quote:
Wij zuipen de fles bijna nooit ineens op, is zo zondequote:
Gaat snel de goede kant op!quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:03 schreef Chielus het volgende:
Hoe is het met Annemiek? Loopt herstel eenbeetj volgens plan?
Glas is wel erg klein of niet?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:23 schreef Euc- het volgende:
Heb mijn nieuw borrelglas een beetje misbruikt als cola-malibu mix glas, maar hij is toch zo mooi
[afbeelding]
Oke, maar aan de Malibu dus Euc?quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:34 schreef Euc- het volgende:
Komt omdat ie van dichtbij gemaakt is, niet kleiner dan een normaal longdrinkglas
Truste dan en lees ze!quote:Op donderdag 21 juli 2005 22:48 schreef Euc- het volgende:
Jep, blijft echt heerlijk dat spul
En nu ga ik in bed liggen en hopen dat ik potter uit krijgDoei!
Afgrijselijkquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:26 schreef Oblivion het volgende:
Edit: Niet meer van toepassing
![]()
Ik ben bezig met info te verkrijgen over wegdwood plates...
Das nog verdomd moeilijk...![]()
Alle marken en merken lijken op elkaar...![]()
Mja, als het een hoop geld opleverd...quote:
Je kunt de gok wagen iddquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Mja, als het een hoop geld opleverd...![]()
Wedgewoodquote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:26 schreef Oblivion het volgende:
Ik ben bezig met info te verkrijgen over wegdwood plates...
Das nog verdomd moeilijk...![]()
Alle marken en merken lijken op elkaar...![]()
Dank je piet, daar heb ik al gekeken, en ze lijken er niet eens op.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wedgewood
http://search.ebay.co.uk/(...)QQsacatZ870QQsalicZ3
Ze hebben vreselijk veel gemaakt, ook veel bagger. Ik heb bv ovale platte dienschalen van hun die ze voor het engelse leger hebben gemaakt. Ik gebruik die als borden.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dank je piet, daar heb ik al gekeken, en ze lijken er niet eens op.
Het is niet het doorsnee wedgwood zeg maar...![]()
Heb al een foto gestuurd naar een man die dat helemaal voor je uit kan zoeken.
Maar eens kijken of hij antwoorden heeft.
Kst!quote:
Nieuwe bekleding en hij is weer als nieuwquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kst!![]()
Een 25 jaar oude chesterfield... Mooi man!![]()
http://www.replacements.com/china/WW.htmquote:
kan best hoor, alleen denk ik dat theekopjes kleiner zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn het geen theekopjes?
* zich er ook eens tegen aan bemoeit![]()
Goedemorgen!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:23 schreef Martijn_77 het volgende:
Goedenavond Allemaal!
Morgequote:
Met welke taarten scoor je dan altijd?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik kreeg gisteren klachten, dat ik nooit meer cakes./taarten/andere lekkere dingen meer bak
*op zoek naar inspiratie voor lekkre cake/taart*
hm, er is geen klapper die ik altijd bak geloof ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:27 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met welke taarten scoor je dan altijd?
Dan maak je een monchou taart. Makelijk en snelquote:Op zaterdag 23 juli 2005 10:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hm, er is geen klapper die ik altijd bak geloof ik.
meestal doet alles wat ik maak het wel goed
maar ik probeer graag nieuwe dingen uit, vandaar
quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:04 schreef Euc- het volgende:
Misschien is het wel de voorganger van de huidige bierglazen!
Waarschijnlijk niet, maar ach
Wil jij als 1e gang (en als goedmaker omdat ik de laatste dagen zo weinig achter de computer kom) Dutch Mamma's razendsnelle Shii-takesoepie?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Ben nog op zoek naar een paar verwen recepten als Annemiek straks thuis komt. Het moeten wel recepten zijn waarbij ik niet de hele middag in de keuken hoeft te staan dit omdat ik ook nog een beetje thuiszorg moet zijn.
Klink heel raar misschien maar ik heb er een keer gebakken appeltejss, rozijnen en kaneel doorheen gedaan. Was eigenlijk heel erg yummie, maar ik heb een redelijk maffe smaak.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
iemand een idee om lekkere sperzieboontjes tye maken?
iets met knoflook ofzo
Ook Three to tango aan het kijken?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:20 schreef Oblivion het volgende:
Leuke films vandaag op tv!![]()
*weer weg is...![]()
hm, dat wordt bij voorbaat geen klapper hier.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:22 schreef Chielus het volgende:
[..]
Klink heel raar misschien maar ik heb er een keer gebakken appeltejss, rozijnen en kaneel doorheen gedaan. Was eigenlijk heel erg yummie, maar ik heb een redelijk maffe smaak.
om half 11????quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hm, dat wordt bij voorbaat geen klapper hier.
ben nog steeds op zoek naar inspiratie, ga ze zo klaarmaken
die 4 vraagtekens impliceren wel dat het mij toch wel enigzins intreseerde....quote:
quote:
Ook gekeken was net te laat voor het begin maar was een erg leuke film en Nive Cambel is altijd leuk om naar te kijkenquote:
Ik ben van het vrouwelijke soort én ook nog eens ongesteld nuquote:Op zondag 24 juli 2005 00:08 schreef Martijn_77 het volgende:
BBQ-Kip je bent een echt choco junk of niet?
Oei dat zijn de ergstequote:Op zondag 24 juli 2005 00:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ben van het vrouwelijke soort én ook nog eens ongesteld nu![]()
Dus chocolade is dan erg welkom![]()
O, weet ben jij vervellend.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Vriendje ligt heel schattig op de bank te pitten, dus ik stiekem naar de vriezer en ijs gepakt hihi
Ja krijg ik een ADHD versie terug heeft ze al gezegd.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Dat is wel de bedoeling natuurlijk
Vreselijk als je geen energie en puf meer hebt... zeker als je zo jong bent...
Maar gelukkig gaat het straks allemaal beter dan voor de operatie.
weet ik niet net om 23:00 was er weinig meer opquote:Op zondag 24 juli 2005 00:27 schreef BBQ-kip het volgende:
Zou er nog wat leuks op tv zijn?
Een een beetje SC? Of je kunt nog met je vriendje een spelletje of zo gaan doen.quote:Op zondag 24 juli 2005 00:40 schreef BBQ-kip het volgende:
Dan maar Foo Fighters kijken/luisteren op MTV
Wat voor operaties?quote:Op zondag 24 juli 2005 00:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Ben inmiddels overgeschakeld naar Discoverychannel, operaties kijken, vind ik altijd leuk (ik blijf gek in mijn hoofd he)
dus jullie hebben nu samen een weekje vakantie?quote:Op zondag 24 juli 2005 00:53 schreef BBQ-kip het volgende:
Hij is deze week vrij en begint dan volgende week maandag met zijn nieuwe baan
Trustequote:Op zondag 24 juli 2005 01:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, hij schrikt net wakker en roept meteen dat ik naar bed moet, hehe...
Ik ga er maar vandoor, anders kan ik morgen weer mijn nest niet uitkomen![]()
![]()
Nee, heb hier geen tijd voorquote:Op zondag 24 juli 2005 10:57 schreef Chielus het volgende:
Al mensen hier naar de Tilburgse Kermis geweest??
Op maandag misschien?quote:Op zondag 24 juli 2005 11:15 schreef Chielus het volgende:
Ben ook nog niet geweest hoor, maar ik ga deze week nog wel even op het terras zitten om mensen te kijken.
Nooitquote:
Uhmmm, geen idee eigenlijk...quote:Op zondag 24 juli 2005 19:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lang doe je dan met zo'n pot BBQ-kip?
Echo echo echo echo.....quote:
Ik ben er toch!!quote:
quote:
Niks hier is off-topic....quote:Op zondag 24 juli 2005 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Idd, want niks is on topic dus alles is off topic wat het weer alles on topic maakt.quote:
Ik vond mijn eigen post toch behoorlijk off topicquote:
Ja, ga morgen idd een rondje rijden. Wil ook een hoop gezonde dingen gaan halen.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:27 schreef Oblivion het volgende:
Ga eens naar een lidl....![]()
Scheelt zoveel in de kosten.
Niet doen, je doet het goed!!!quote:Op zondag 24 juli 2005 23:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik vond mijn eigen post toch behoorlijk off topic
En ja hij was zo bedoeld![]()
![]()
Open een topic!!!quote:
Ja, ga morgen idd een rondje rijden. Wil ook een hoop gezonde dingen gaan halen.
Maar ben ook op zoek naar wat lichtverteerbare maar toch erg lekkere recepten voor de eerste dagen.
Ja, maar ik kan niks verzinnen zat al hard op te brainstormen vanmiddag bij haar. Maar niks was goed genoeg.......quote:
Je hoeft niks te verzinnen....quote:Op zondag 24 juli 2005 23:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan niks verzinnen zat al hard op te brainstormen vanmiddag bij haar. Maar niks was goed genoeg.......
Nee, maar ze gaat me aan mijn OP houden dus het moet wel een goede zijn.quote:
Naar omstandigheden wel. Ze moet nu alleen weer even wennen aan het thuis zijn.quote:Op maandag 25 juli 2005 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Gaat het goed met haar Martijn?
Zijn er hier meer KFC-fans?quote:Op zondag 24 juli 2005 19:50 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Echo echo echo echo.....
DOINGGGGG
Kippie in the house!![]()
[afbeelding]
* BBQ-kip hier de spagaat (hoe je dat ook schrijft) doet![]()
Bed thuis is niet te verstellen in het ziekehuis had ze een extra kussentje etcquote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:08 schreef Bluezz het volgende:
Martijn hoe bedoel je ze moet wennen, ze is toch lekker thuis
Zeer indrukwekkende film, zeker met de gedachte dat het deels echt gebeurd is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:28 schreef Euc- het volgende:
Ik heb gister de film "Cicade de Deus" gekeken, oftewel: "City of God". Wat een machtig mooie film zeg, wauw. Je moet wel echt je koppie erbij houden, want het is heel ingewikkeld met erg veel personen die allemaal op elkaar lijken en daarbij ook nog eens rare bijnamen hebben. Maar hij is enorm mooi gemaakt, erg goed verhaallijn in , en ingewikkeld(Maar dat had ik al gezegd)
Heb ze gehaald en alle drie al gekeurd. Vooral die Lomncello en de Liqueur de Pomme à base de Calvados zijn erg lekker.quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:11 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben bezig met de bodempjes. Heb nu 3 flessen leeg in 1,5 week tijd. Dat zijn dus weer drie nieuwe flessen![]()
![]()
Zit te denken aan:
[afbeelding]
Liqueur de Poire William
Geen foto beschikbaar (Wel van Zuidam)
Limoncello
[afbeelding]
Ken die film niet heb gisteren Waterworld gekeken. Maar waar gaat die film over Euc?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:28 schreef Euc- het volgende:
Ik heb gister de film "Cicade de Deus" gekeken, oftewel: "City of God". Wat een machtig mooie film zeg, wauw. Je moet wel echt je koppie erbij houden, want het is heel ingewikkeld met erg veel personen die allemaal op elkaar lijken en daarbij ook nog eens rare bijnamen hebben. Maar hij is enorm mooi gemaakt, erg goed verhaallijn in , en ingewikkeld(Maar dat had ik al gezegd)
Wat is dat voor ijs? Gewoon ijs met Baylies?quote:
Basisroomijs recept, en er baylies bij gooienquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:02 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Wat is dat voor ijs? Gewoon ijs met Baylies?
Zou er toch jam van gaan makenquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
nou, ik ha dal een doos aalbessen, en dascht, laat ik wat bijhalen voor een salade. die dingen zijn zo zuur.
toen stond de mevrouw op de makrt heel hard te schreeuwen 2 dozen [alles] 1 euro.
dus nu heb ik 2 dozen aardbeien, 2 dozen frambozen, en een bak aalbessen
quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Niemand nog een lekker idee voor die beenham?
quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:16 schreef Martijn_77 het volgende:
Zou er toch jam van gaan maken
Oke boodschap duidelijk!!quote:
Iets met honing en tijm?quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Wil morgen een beenham uit de oven gaan maken. Heb een naturel beenham klaar liggen. Houden zouden jullie deze kruiden?
De vorige keer heb ik hem met paprika en kerry gekruid en daarna in gesmeerd met honing dat was erg lekker maar heeft er nog iemand andere lekkere ideeen?
Corrigeer me!!!quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:30 schreef Euc- het volgende:
(...)Over de basisbeginselen: leer het snijden verekte goed! Ga naar de markt op een zaterdag, koop je een paar knolselderijen en wat bossen bieslook, en ga snijden: bieslook gewoon snijden, de knolselderij in alle vormen: brunoise, julienne, chinoise, carré, endés (simpel maar ook belangrijk!), koop je eventueel een pommes parisien boortje en een tourneermesje (je zult toch wel een messenset moeten kopen) en ga wat aardappel bolletjes maken met het boortje (die heten pommes parisien) en maak met het tourneermesje halve maantjes van stukjes aardappel (die heten pommes chateau).
Opnieus: corrigeer me!quote:Voor je eerste praktijkles: ga maar alvast opzoeken wat een roux is en hoe je die maakt, alle verschillende afleidingen van een roux en hoe je ze maakt, hoe je een tomaat pinceert (ontvelt), en maak voor de grap eens een chocolademousse (willen ze ook nog wel eens 1 van de eerste lessen doen), let dan vooral erop dat wanneer je je eiwit opklopt je kom/bak vetvrij is! Dit doe je door hem uit te spoelen met HEEL heet water, of met een zuur product, als azijn of citroensap. (Wanneer je dit niet hebt gedaan, krijg jij je eiwit niet stijf en kun je tot sint juttemis blijven kloppen!)
Heb er nog paparika poeder aan toegevoegd en hij viel hier erg in de smaak. Ze wil geen voor gekruide beenhammetjes meer. Hier zat veel meer smaak aan volgens haar.quote:Op donderdag 28 juli 2005 12:17 schreef dutch-mamma het volgende:
1 eetlepel ketjap manis
2 eetlepels honing
1 eetlepel tijm, geknipt
1 beenhammetje à ± 450 g
Roer de ketjap met de honing en de tijm door elkaar.
Dep de ham droog met keukenpapier.
Leg het in een ovenschaal en bestrijk het hammetje met het honingmengsel.
Zet de schaal in een voorverwarmde oven (180 °C).
Laat de ham in ± 35 minuten door en door warm worden.
Bestrijk de ham elke 10 minuten met het honingmengsel.
Brunoise blokjes van 1 bij 1, julienne luciferhoutjes, chinoise ruitjes, carré grotere blokken en endés is gelijke delen (dat lijkt heel makkelijk, maar probeer et maar eens, het zou je tegenvallenquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Corrigeer me!!!
Brunoise is miniblokjes, julienne is heel dunne staafjes, maar chinoise, carré (vast iets vierkants) en endés? En dan heb je toch ook nog mirepoix als ik me niet vergis?
Je hebt er 3, de blanke, blonde en de bruine rouxquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:56 schreef dutch-mamma het volgende:
Opnieus: corrigeer me!
Een roux is: boter met bloem (heel erg kort door de bocht) en dan "verdunnen" met melk of bouillon... Maar wat zijn de verschillende afleidingen van een roux?
Tomaat ontvellen: even in heet water (en asbest handjes vragen voor je verjaardag)/
Chocolademousse: heb ik al eens gedaan, is gelukt (ik deed de schaal met citroensap, was trouwens de klop-kom van mijn keukenmachine).
ik ben geen kookstudent, mijn kennis komt van 21 jaar Huisvrouw, het lezen van boekjes en kijken naar tv![]()
En smaakt het nu kruidiger of op een andere wijze bijzonder?quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:24 schreef Chielus het volgende:
Gewoon een fruitdrank alla Dubbelfris zonder prik.
Denk dat ik binnenkort eens een pak ga halen klinkt wel bijzonder lekkerquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef Chielus het volgende:
Het is eigenlijk een citroendrank met een mint als nasmaak. Best bijzonder, waarschijnlijk zin er veel mensen die t niks vinden maar ik hou er wel van.
Echt wel...! Al eens de versie met rode peper gedronken?quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:21 schreef Chielus het volgende:
Ik zit nu aan de Royal Club Special Citroen & Mint. Beetje apart maar wel lekker.
Weeg af: 30 g cacaopoeder en 30 g suiker.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 12:54 schreef MissyMirjaM het volgende:
middag..
zeg, ik wil een marmercake gaan maken. volstaat het als ik dan door de helft van het beslag wat cacaopoeder mik, of wordt dat dan een droge saaie bedoening..?
okquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:22 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Weeg af: 30 g cacaopoeder en 30 g suiker.
Doe de helft van het beslag in de vorm en meng cacao en suiker door de andere helft, kwak die andere helft dan in de vorm. Tijdens het bakken mengt het vanzelf.
Recept van ons mamsquote:
dat is leuk zeg!quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik heb wat leuks...!
http://msn.yatayata.nl/
Moet je ff uitproberen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |