abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29186252
Wie kijkt dat altijd op sbs6 donderdag avond rond 21:25. ik kijk het wel altijd, maar soms is het herhaling jammer genoeg. ik vind het wel intersant omdat ik na de zomervakantie begin met Kokopleiding dan kan ik zien waar ik moet op letten .

http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_programma&progid=14
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:18:35 #2
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29186656
Hier is al een topic over:
Smaakpolitie

Maar deze gaat over het programma hier verder over hoe het wel zou moeten

[ Bericht 17% gewijzigd door Martijn_77 op 27-07-2005 23:29:24 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:30:24 #3
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_29187047
Het zijn echt uitzonderingen die ze er daar op uitpikken hoor, misschien 10 procent van alles, terwijl 90 procent het écht wel wat beter voor elkaar heeft (in mijn kookgebied dan ). Van de restaurants dan, alle kebabtenten en pizzaria's etc baren me daarintegen wel zorgen, vaak is het daar echt erg.

En luie koks, das ook fout.. Eerste aflevering die ik daarvan ooit zag was dat ze ergens binnen kwamen vallen en dat de kok in het restaurant zat te eten, vroegen ze hem of ze een kijkje in de keuken mochten nemen en dat mocht: komen ze daar aan, heeft die kerel nog niet eens de moeite genomen om zijn producten op te bergen, afval weg te gooien etc waarmee ie bezig was. Zelfs zn snijplank was nog vies! En dan zit ie daar lekker te eten! Zijn smoes was: "Ja maar ik heb al 4 uur non stop gewerkt en wou nu écht op mn gemak wat eten"!!!! Dat kun je niet maken!

Over je koksopleiding: Waar ga je hem volgen? Kan je iig deze tips meegeven, bij vakleer keuken (de theorie dus): let goed op de uitleg van je leraar, wees niet bang te vragen. Bij het maken van je modules: zoek eerst alles op in de boeken, daarna op internet. Daar staat vaak veel achtergrond info op die ooit wel eens nuttig zou kunnen zijn, bv als ze in de latere modules wat verder doorvragen op de onderwerpen.

Voor de praktijk keuken en je stages: probeer een goede stageplek te regelen, je eerste is de belangrijkste! Daar leer je alle basisbeginselen. Zoek het liefst een luxe bedrijf op, waar ze (veel/alles) met de hand maken, daar leer je het meeste van, geen huis tuin en keuken kok die koken er een beetje bij doet en met moeite een zigeunersaus uit een pakje kan maken.

Over de basisbeginselen: leer het snijden verekte goed! Ga naar de markt op een zaterdag, koop je een paar knolselderijen en wat bossen bieslook, en ga snijden: bieslook gewoon snijden, de knolselderij in alle vormen: brunoise, julienne, chinoise, carré, endés (simpel maar ook belangrijk!), koop je eventueel een pommes parisien boortje en een tourneermesje (je zult toch wel een messenset moeten kopen) en ga wat aardappel bolletjes maken met het boortje (die heten pommes parisien) en maak met het tourneermesje halve maantjes van stukjes aardappel (die heten pommes chateau).

Voor je eerste praktijkles: ga maar alvast opzoeken wat een roux is en hoe je die maakt, alle verschillende afleidingen van een roux en hoe je ze maakt, hoe je een tomaat pinceert (ontvelt), en maak voor de grap eens een chocolademousse (willen ze ook nog wel eens 1 van de eerste lessen doen), let dan vooral erop dat wanneer je je eiwit opklopt je kom/bak vetvrij is! Dit doe je door hem uit te spoelen met HEEL heet water, of met een zuur product, als azijn of citroensap. (Wanneer je dit niet hebt gedaan, krijg jij je eiwit niet stijf en kun je tot sint juttemis blijven kloppen!)

Mocht je nog vragen hebben over je koksopleiding geef je maar een gil in de slow chat, enne, waar woon je in de buurt? Misschien weet ik wel een leuk bedrijfje
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 juli 2005 @ 03:09:16 #4
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_29191695
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:30 schreef Euc- het volgende:
heleboel
damn waar zit je op school?
bij mij ging het precies zoals je vertelde
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  donderdag 28 juli 2005 @ 03:11:26 #5
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_29191719
Euc- erg leuk om te zien dat iemand enthousiast is over opleiding/beroep
  donderdag 28 juli 2005 @ 12:54:46 #6
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29198534
quote:

(heel verhaal)
Ik reageer even in de slowchat!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29214136
en het gaat zo weer beginnen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_29215029
Ik mag deze gozer wel. Hij brengt het relaxed maar toch zien die koks wel de ernst er van in. Moet ook, daar niet van. Zo ook de motor-olie waar sommige mensen in frituren. Echt schokkend dat je zoiets aantreft is bestwel goed ogende cafeteria.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:51:46 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29216793
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:52 schreef Freak187 het volgende:
Ik mag deze gozer wel. Hij brengt het relaxed maar toch zien die koks wel de ernst er van in. Moet ook, daar niet van. Zo ook de motor-olie waar sommige mensen in frituren. Echt schokkend dat je zoiets aantreft is bestwel goed ogende cafeteria.
Ja, er is soms best een groot verschil met het restaurant en de keuken.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:38:14 #10
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_29239152
Ik vind het een goed programma. Kijk het eigenlijk altijd wel even.
En inderdaad die Rob Geurts brengt het erg leuk en relaxed!
Positive thinking, my way of thinking!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 16:42:25 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_29239295
Ik irriteer me vaak aan dat verschrikkelijke accent van die kerel.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_29249944
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 16:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ik irriteer me vaak aan dat verschrikkelijke accent van die kerel.
en grammaticaal zit het ook niet allemaal even goed in elkaar
pi_29387492
quote:
[b]Op woensdag 27 juli 2005 23:30

hoe je een tomaat pinceert (ontvelt)
Verhaal van euc beetje ingekort. Een tomaat ontvellen is toch plisseren? Pinceren was volgens mij het bruinen van botten in de oven voor je er soep van kookt.

Voor de TS: qua keuken stages kan je idd het beste in een grote keuken terecht komen vaan luxe tent. Het zal de eerste weken vooral aardappels schillen en uien snipperen zijn. Maar als je kan laten zien dat je je snijtechnieken goed onder de knie hebt en ook al flink wat voorkennis hebt dan zal je snel wel wat verder gaan in de keuken. Intelligente vragen stellen aan de chef is ook altijd goed, waarom hij het zus of zo doet... (niet betweterig overkomen dat vinden ze dan weer minder).
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:31:40 #14
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_30192428
Heb gister even een aflevering gezien van de Smaakpolitie, naja een gedeelte dan. Wat me opviel is dat Rob een bak vanille roomijs maakte, keurig met heerlijke ingredienten (vers stokje vanille etc.) enzo, maar diezelfde bak vervolgens NIET AFGEDEKT in de vriezer mikte, terwijl mister moraalrideer er altijd op hamert om alles afgedekt in de koeling / vriezer te zetten
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zaterdag 3 september 2005 @ 01:10:16 #15
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30220007
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 08:31 schreef dribbel79 het volgende:
Heb gister even een aflevering gezien van de Smaakpolitie, naja een gedeelte dan. Wat me opviel is dat Rob een bak vanille roomijs maakte, keurig met heerlijke ingredienten (vers stokje vanille etc.) enzo, maar diezelfde bak vervolgens NIET AFGEDEKT in de vriezer mikte, terwijl mister moraalrideer er altijd op hamert om alles afgedekt in de koeling / vriezer te zetten
Niet iederen is al-tijd foutloos..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_30227735
off-topic

Rob Geus is een toffe peer zeker als je weet waar hij zelf werkt en dat zijn droom altijd is geweest om uiteindelijk een bekende nederlander te worden.
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:43:34 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30229778
quote:

En luie koks, das ook fout.. Eerste aflevering die ik daarvan ooit zag was dat ze ergens binnen kwamen vallen en dat de kok in het restaurant zat te eten, vroegen ze hem of ze een kijkje in de keuken mochten nemen en dat mocht: komen ze daar aan, heeft die kerel nog niet eens de moeite genomen om zijn producten op te bergen, afval weg te gooien etc waarmee ie bezig was. Zelfs zn snijplank was nog vies! En dan zit ie daar lekker te eten! Zijn smoes was: "Ja maar ik heb al 4 uur non stop gewerkt en wou nu écht op mn gemak wat eten"!!!! Dat kun je niet maken!
Je kan je ook afvragen of koks niet gewoon een zware job hebben, 4 uur non stop werken in de keuken is wat zwaarder als de doorsnee kantoor of productiebaan. 4 uur in de keuken is 4 uur keiharde stress in loei hitte, vergelijkbaar met mijnwerken of in een smelterij ofzo.
Verder heb ik nooit gesnapt waarom in NL de koks schoon moeten maken. In andere landen is het doodnormaal dat je daar schoonmakers/bustboy´s/groenteslaven voor hebt.
En wees eerlijk, die vent heeft na uren keihard werken eindelijk even tijd wat te eten, hij neemt dan ff pauze, eet, en gaat daarna schoonmaken en opruimen. Ik zie eerlijk gezegt het probleem niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:04:12 #18
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30230282
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen of koks niet gewoon een zware job hebben, 4 uur non stop werken in de keuken is wat zwaarder als de doorsnee kantoor of productiebaan. 4 uur in de keuken is 4 uur keiharde stress in loei hitte, vergelijkbaar met mijnwerken of in een smelterij ofzo.
Verder heb ik nooit gesnapt waarom in NL de koks schoon moeten maken. In andere landen is het doodnormaal dat je daar schoonmakers/bustboy´s/groenteslaven voor hebt.
En wees eerlijk, die vent heeft na uren keihard werken eindelijk even tijd wat te eten, hij neemt dan ff pauze, eet, en gaat daarna schoonmaken en opruimen. Ik zie eerlijk gezegt het probleem niet.
Ligt eraan in wat voor keuken je werkt, hij werkte gewoon in bistro en die hele toko was leeg, tafels nog allemaal netjesopgedekt (zag eruit alsof het de hele dag nog niet gebruikt was). Hij stond alleen in de keuken, dus erg druk zal hij het wel niet hebben. Maar dan nog, al heb je het enorm druk gehad, dan hoef je nog niet je ingredienten onafgedekt en half afgemaakt op de snijplank te laten liggen, je doet ze toch iig in een bakje al dan niet in een koeling, even de snijplank en je mes afvegen, een beeeetje netjes neerleggen. Dat oogt al direct heel anders.

Verder ben ik het van de ene kant wel met je eens dat het belachelijk is dat koks op moeten ruimen, maar van de andere kant vind ik dit ook wel fijn, daarbij maakt dat kwartiertje/halfuurtje extra poetsen dan ook weer niet uit, en jij weet iig waar alles blijft. Toen ik bij het Catharina ziekenhuis werkte hoefden wij ook nooit af te wassen/op te ruimen of te poetsen, dit werd allemaal gedaan door de schoonmaakploeg (van die gasten uit zimbabwe ofzo die nederlands noch engels spreken). Je was al-tijd wel iets kwijt. Nooit werd iets op de goede plek gelegd, en er was altijd wel íets op aan te merken (dingen gewoon vergeten, of expres niet gedaan. Wie zal het zeggen?) Je kon het zovaak zeggen als je wou, het had geen nut.

In het kort: ik vind het wel goed dat wij koks ook moeten poetsen want 1. het hoort erbij, jij bent verantwoordelijk voor de keuken en de staat van je producten, 2. Je hebt alles zelf in controle, jij weet wanneer wat is gedaan mocht de keuringsdienst ooit komen, plus het is JOUW keuken, jij moet er in werken, dan vind ik het niet meer dan normaal dat je je eigen rotzooi zelf opruimt.. En komop nou, hoe een grote moeite is dat nou? Alles opruimen, alles goed afdoen met vaatdoekje en schoonmaakmiddel of wat dan ook, schrobben en klaar. 1 keer in de 2/3 weken grote beurt, alle planken/koelingen leeghalen en schoonmaken (rubbertjes in de koelingen niet vergeten)

Dus, ik vind dat dat er gewoon bij hoort.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:04:35 #19
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30230294
En de smoes: koks hebben het zwaar gaat niet op, je wist van te voren waar je aan begon.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:27:19 #20
45206 Pietverdriet
pi_30230804
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegt waarom je eerst moet opruimen en dan pas mag eten. Bovendien, maak je met eten klaarmaken de boel weer smerig.
Ik kan me het menselijk helemaal voorstellen dat je na een dienst in de keuken eerst even pauze wil voor je de boel van kant maakt.
  zaterdag 3 september 2005 @ 15:35:10 #21
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_30231005
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar je hebt nog steeds niet uitgelegt waarom je eerst moet opruimen en dan pas mag eten. Bovendien, maak je met eten klaarmaken de boel weer smerig.
Ik kan me het menselijk helemaal voorstellen dat je na een dienst in de keuken eerst even pauze wil voor je de boel van kant maakt.
Waarom? Omdat een keuken er altijd verzorgd uit hoort te zien, daarbij is het gewoon geen gezicht als jij zit te eten en de half geschilde appel ligt daar te verkleuren.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_30232184
Hij maakt het toch schoon.. wat maakt het nou uit of hij dat een half uur later doet.
Their eyes opaque.
pi_30233178
Dat heet de hygienische keuken hebben. Iedereen die ooit kok is geweest of horeca-ondernemer weet dat gewoon. Niet om te katten, maar jij die dus vraagt waarom er schoon gemaakt moet worden als je even later het toch weer vies gaat maken is dus geen kok of horeca-ondernemer geweest anders had je die vraag nooit zo gesteld.

pvc keukens en alles wat erbij hoort zijn onderdeel van het hebben van een zo bacterie-vrije werkplaats, waar salmonella en bacterie vergiftigingen heel gemakkelijk kunnen ontstaan als het niet geregeld schoon is.
De denkwijze van " ach wat maakt die ene keer nou uit " is dus precies hoe makkelijk van het een het ander onstaat. Bacterie besmettingen ontstaan juist op dit soort onachtzame momenten.(kijk maar eens naar dat Amstel Hotel)
Bedoel als de keuken niet wordt bijgehouden kwa hygiene zal het uiteindelijk ook resulteren dat jij als klant het ook op een of andere manier later zal voelen als je er gegeten hebt.
pi_30233493
Ik vind het een leuk programma.Interressant ook allemaal wel
pi_30234389
Je kan het programma beter maar niet zien, wil je rustig ergens wat durven eten. Zware tijden voor de horeca
pi_30235274
Stel dat er een klant was die op het laatst nog een moeilijk dessert had besteld.. dan hadden al die spullen ook een half uur langer in de keuken gelegen.
Their eyes opaque.
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:55:15 #27
45206 Pietverdriet
pi_30236553
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:35 schreef Euc- het volgende:

[..]

Waarom? Omdat een keuken er altijd verzorgd uit hoort te zien, daarbij is het gewoon geen gezicht als jij zit te eten en de half geschilde appel ligt daar te verkleuren.
Zwak argument, lieverd.
pi_30236903
idd super programma.. dit bewijst maar weer hoe mensen de regeltjes aan de laars lappen..

nu kun je wel zeggen dat mensen overal de regels overtreden.. maar dat vind ik wat anders! als je gaat eten komt het werkelijk in je lichaam, en dat moet gewoon goed zijn. als jij een bank koopt en hij gaat kapot omdat ze bij het maken d'r te wild om zijn gegaan, dan krijg je nieuwe.. niks aan de hand.. maar als ze patat gaat frituren in "motorolie" schrik ik toch wel ff! natuurlijk is hij soms ook wel een mierenneuker.. maar een kok moet zijn beroep serieus nemen en daarbij ook d'r voor zorgen dat zijn keuken d'r goed uitziet! Als ik nu een sticker van de smaakpolitie zie, stelt me dat een heel stuk gerust als ik daar ga eten!
Dit keer zonder signature
  zaterdag 3 september 2005 @ 19:19:42 #29
45206 Pietverdriet
pi_30237154
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:09 schreef Ericjuh het volgende:
idd super programma.. dit bewijst maar weer hoe mensen de regeltjes aan de laars lappen..

nu kun je wel zeggen dat mensen overal de regels overtreden.. maar dat vind ik wat anders! als je gaat eten komt het werkelijk in je lichaam, en dat moet gewoon goed zijn. als jij een bank koopt en hij gaat kapot omdat ze bij het maken d'r te wild om zijn gegaan, dan krijg je nieuwe.. niks aan de hand.. maar als ze patat gaat frituren in "motorolie" schrik ik toch wel ff! natuurlijk is hij soms ook wel een mierenneuker.. maar een kok moet zijn beroep serieus nemen en daarbij ook d'r voor zorgen dat zijn keuken d'r goed uitziet! Als ik nu een sticker van de smaakpolitie zie, stelt me dat een heel stuk gerust als ik daar ga eten!
Onzin, zijn relschoppers, puur op sensatie en oh wat erg gericht.
pi_30237265
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, zijn relschoppers, puur op sensatie en oh wat erg gericht.
tuurlijk.. tis een programma voor sensatie.. d'r zijn natuurlijk heeeeeeel veel goede keukens.. maar die paar in de smaaktpolitie zijn d'r gewoon te veel! in sommige gevallen ligt d'r op mijn kamer nog minder troep!
Dit keer zonder signature
pi_30238308
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Getuigd wel van slechte moraal. De keukens van de bedrijven waar ik heb gewerkt was het altijd eerst op ruimen en dan pas pauze. De chefs waren daar allemaal heel principieel in: werkplek niet schoon? dan ook geen pauze. Schoonmaken van je werkplek hoort er gewoon bij ook al heb je nog zoveel veren in je reet gekregenvan die bandenjongens, of de lekker.

De zwarte brigade moet ook gewoon de tent schoonmaken, tot aan de maitre aan toe wordt er dan gewoon gewerkt. En in mijn geval ook nog eens een zaal compleet omgebouwd om 2 uur 's nachts.
  zaterdag 3 september 2005 @ 20:00:07 #32
45206 Pietverdriet
pi_30238390
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:57 schreef Fixers het volgende:

[..]

Getuigd wel van slechte moraal. De keukens van de bedrijven waar ik heb gewerkt was het altijd eerst op ruimen en dan pas pauze. De chefs waren daar allemaal heel principieel in: werkplek niet schoon? dan ook geen pauze. Schoonmaken van je werkplek hoort er gewoon bij ook al heb je nog zoveel veren in je reet gekregenvan die bandenjongens, of de lekker.

De zwarte brigade moet ook gewoon de tent schoonmaken, tot aan de maitre aan toe wordt er dan gewoon gewerkt. En in mijn geval ook nog eens een zaal compleet omgebouwd om 2 uur 's nachts.
Nee, slecht ondernemerschap.
Schoonmakers zijn goedkoper dan koks.
pi_30238970
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Menig klasgenoot van mij heeft als afwasknechtje gewerkt in de keuken.. nou die verdienen echt geen drol
Their eyes opaque.
pi_30242255
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je wat mannetjes rondlopen voor de afwas en het grote schoonmaak werk. Maar ik heb altijd met chefs gewerkt (nou ja altijd, 3 in totaal + nog een peleton sousen) die van mening waren dat de koks hun eigen werkplek schoon hoorden te maken. En gelijk hebben ze.

Mijn chef in engeland was zelfs zo dat als je iets onjuist deed. Bijvoorbeeld een gootsteen waar vuile vaat in staat en een laag water. Daar hoefden de kitchenporters niets mee te doen. En pannen moesten leeg bij de potwash gedeponeerd worden. Als er nog wat inzat kreeg je eerst een waarschuwing, de 2e keer dat je zoiets flikte stond je zelf de een hele dag af te wassen.
pi_43729348
Schopje

Van Nu.nl
quote:
Smaakagent Rob

Uitgegeven: 20 november 2006 08:14

De Smaakpolitie checkt keukens van eettenten op hygiëne. Dan is het vooral hopen dat die te goor voor woorden zijn voor de steriele smaakagent Rob. Door Paul de Lange.

Nederlanders vinden niets ergerlijker dan tv-reclame. Dat bleek tien jaar geleden al uit een onderzoek van de Consumentenbond. Voorname punten van irritatie die onderzoekers doorgaans bij kijkers optekenen: het herhalende en voorspelbare karakter van reclames, de debiele toon waarop je wordt aangesproken en het opvoeren van pseudo-deskundige mannen in witte jassen - denk aan wasmiddelenreclames.

SBS6' De Smaakpolitie heeft niets met reclame te maken. Des te wonderlijker is het hoe dit programma erin slaagt alle bovengenoemde bronnen van irritatie in een persoon samen te brengen: Rob Geus.

Fris frituurvet

Gehuld in een witte doktersjas checkt Rob keukens van eettenten op hygiëne. Zijn bezoekjes zijn in twee groepen te verdelen: die waar hij vrolijk van wordt en die waar hij niet vrolijk van wordt. Na vijf minuten kan je als kijker dromen waar Rob vrolijk van wordt: fris frituurvet, schone luchtroosters, een vuilnisemmer met pedaal en, het allerbelangrijkste, een koelkast met schone rubbertjes en gecodeerde producten. Dat belet Rob niet om zijn lijstje nog dertien keer per aflevering met de kijker door te nemen.

Peutertoon

Evenzo voorspelbaar is het tafereel na een goedgekeurde keuken. Rob vraagt dan, op een toon alsof hij met een peuter van drie te maken heeft: "En wat gebeurt als ik vrolijk word?". Nou, dan krijgt de eigenaar een heuse 'De Smaakpolitie ok'-sticker. Tevreden kijkt Rob ernaar alsof hij net een Michelinster heeft uitgedeeld.

Spannender wordt het bij de gore keukens. Wanneer Rob de eigenaar moet wijzen op het oude frituurvet, de smerige luchtroosters, enzovoort, wordt de sfeer nogal eens vijandelijk. Opeens spreekt de man nauwelijks nog Nederlands, of heeft plots een dringende afspraak buiten de deur. En kijkt ondertussen alsof hij Rob het liefst met zijn akelig steriele hoofd in het zojuist afgekeurde frituurvet zou duwen.

Humor

Maar zoiets lost Rob losjes op met zijn geheime wapen: humor. Niveau: "als je dit niet afdekt, vallen er vliegjes in de soep, en dat is niet zo fijn - zeker niet voor de vegetariërs." Pas echt los gaat Rob als hij meisjesstudentenhuizen bezoekt (waarom is overigens totaal onduidelijk, alsof er ook maar iemand gaat uit eten in een studentenhuis). Rob vindt een komkommer in de koelkast en ziet kans voor het maken van de wekelijkse toespeling: "zoiets zul je in een jongensstudentenhuis niet snel aantreffen."

Vermoeiende grappen

Vermoeiende grappen, repetitieve verhaaltjes en een smetvrezende malloot in een witte jas. De Smaakpolitie is als kijken naar een slechte, gedateerde reclame van een uur lang, waarin niet eens een product wordt verkocht. En om een of andere reden werkt het nog verslavend ook. De zucht naar irritatie is schijnbaar een van de primaire behoeften als het gaat om tv-kijken. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.
  maandag 20 november 2006 @ 21:15:48 #36
97348 Matness
Matt about you
pi_43729444
ik vónd de smaakpolitie in het beghin erg leuk, nu erger ik me alleen maar aan datzelfde oeverloze gezever, dezelfde vieze dingen, hetzelfde geblabla
dus kijk er weinig meer naar
pi_43741372
quote:
Vermoeiende grappen

Vermoeiende grappen, repetitieve verhaaltjes en een smetvrezende malloot in een witte jas. De Smaakpolitie is als kijken naar een slechte, gedateerde reclame van een uur lang, waarin niet eens een product wordt verkocht. En om een of andere reden werkt het nog verslavend ook. De zucht naar irritatie is schijnbaar een van de primaire behoeften als het gaat om tv-kijken. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.
Leuk stukje! En wel heel erg waar. Het is eigenlijk steeds hetzelfde en alleen echt interessant als Rob je eigen stad/dorp bezoekt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_43741490
Die schrijver heeft zich ook niet goed inge...keken?
quote:
Evenzo voorspelbaar is het tafereel na een goedgekeurde keuken. Rob vraagt dan, op een toon alsof hij met een peuter van drie te maken heeft: "En wat gebeurt als ik vrolijk word?". Nou, dan krijgt de eigenaar een heuse 'De Smaakpolitie ok'-sticker. Tevreden kijkt Rob ernaar alsof hij net een Michelinster heeft uitgedeeld.
Nee, geen sticker...een keurmerkje!
Let maar op als een trotse restauranteigenaar zegt dat-ie dan een stickertje krijgt. Dan tollen de ogen van Rob een paar rondjes en dan floept eruit "een keurmerkje, hè!"
pi_43741609
Alhoewel ik oprecht denk dat een eigenaar wel heel blij is met dat keurmerk. Rob is best kritisch en met dat keurmerk zien mensen dat het in ieder geval schoon is in je keuken en dat kan klanten opleveren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')