quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 12:10 schreef Martijn_77 het volgende:Ben nog op zoek naar een paar verwen recepten als Annemiek straks thuis komt. Het moeten wel recepten zijn waarbij ik niet de hele middag in de keuken hoeft te staan dit omdat ik ook nog een beetje thuiszorg moet zijn.
Wil jij als 1e gang (en als goedmaker omdat ik de laatste dagen zo weinig achter de computer kom) Dutch Mamma's razendsnelle Shii-takesoepie?
![]()
Als basis heb je bouillon. Liefst kipbouillon. Uit een pot, van een blokje, versgestookt, whatever. Magere bouillon, dat wel!
En dan natuurlijk, ha ha, shii-take. Snij die in repen.
Verhit wat olie op de bodem van de soeppan en bak de shii-take. Kan je, als je dat wilt, met een gesnipperd knoflookteentje, sjalotje, uitje, lente-uitje, preitje of zo doen.
Als de shii-take goed gebakken is, dender je de bouillon erbij.
Voor een gebonden variatie: bak de shii-take in een volle lepel boter (of olie), en roer er daarna evenveel bloem door. Lekker doorbakken, goed roeren, en dan beetje bij beetje de bouillon erbij (een garde is onmisbaar, vind ik).
Proef of er nog zout/peper bij moet.
Afmaken met wat je in huis hebt: verse bieslook, peterselie, selderie, vermicelli, rijst, verzin het maar
![]()
Het leven is soms zo simpel
![]()
en toch heb ik hiermee met een kerstdiner eens een boel ooooh en aaaah gekregen. En werkelijk, een zakkie van de Knorr aanmaken en opwarmen is net zoveel werk!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)