Economisch als in financieel. het gaat vooral om de symboliek, niet eens om zoveel mogelijk schade. Het hart van Parijs treffen bv, Eifeltoren of Arc d T., of de Reichsdag in Berlijn etc, zal meer indruk maken (zoals ook de Twin Towers) dan een containerkraan in de haven van R'dam. Bovendien hebben we in Groningen nog wat extra capaciteit mocht het nodig zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:43 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Rotterdam geen economisch centrum van de wereld ?Denk niet dat je wil weten hoeveel olie er door de Rotterdamse haven heen gaat, Rotterdam heeft niet voor niets 1 van de diepste vaargeulen ter werlel
Misschien in een text file of in de wiki van fok?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:00 schreef kLowJow het volgende:
Achtergrondinfo: Aanslagen Londen, updates, foto's, links.
OP komt eraan,.
Zie je het al voor je dat daar een boeing 747 inknalt ..quote:
WTFquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[afbeelding]
Een bizarre foto
totdat je weet wat er precies op staat, dan is het gewoon triest
Een containerkraan is niet het grote voordeel van Rotterdam, op dat gebied is Rdam nml maar een normale speler. Het laten zinken van een grote olietanker in de nieuwe waterweg zal deze voor dagen dichthouden en aangezien de wereld leeft op olie is het een goede plaats om veel schade aan te richten. True het heeft minder symbolische waarde als bv het WTC maar het zorgt wel voor een wereldwijde ontregeling.quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:59 schreef gr8w8 het volgende:
Economisch als in financieel. het gaat vooral om de symboliek, niet een som zoveel mogelijk schade. Het hart van Parijs treffen bv, Eifeltoren of Arc d T., of de Reichsdag in Berlijn etc, zal meer indruk maken (zoals ook de Twin Towers) dan een containerkraan in de haven van R'dam.
Wat zijn dan jou voorstellen om dit soort idioten te stoppen ?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:50 schreef xman het volgende:
Oh god niet de grootste terrorist. Dat is hetzelfde als een vuurtje blussen met benzine!![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:51 schreef mvdlubbe het volgende:
Hier nog een. Zullen we gaan duosolliciteren?.
bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
regeringbebouw staat in de fik
Nee maar hij had wel een mooie groene broek.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:03 schreef VIP het volgende:
Heeft Nostradamus niet ooit een grote aanslag voorspelt in de zevende maand in Londen?
"De boel bij elkaar houden" "Geef die jongens een clubhuis"quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn dan jou voorstellen om dit soort idioten te stoppen ?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
regeringgebouw staat in de fik
dikke bobbel. en om op je vraag terug te komen, ja dat denk ik.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Nee maar hij had wel een mooie groene broek.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef LuukBes het volgende:
De mogelijke daders.
1. Al Qaida, whoever they are. Verzamelnaam voor radicale microscopische eenlingen of groepjes die verstoord in hun hoofd zijn.
2. Chirac. Het verliezen van de strijd om de OS 2012, plus dat veel franse topvoetballers op het eiland van de aartsrivaal acteren i.p.v in eigen land, maakt hem verdacht.
3. Bush. Deze aanslagen komen hem ideaal uit, alle aandacht en druk op Bush om eindelijk eens iets te doen met de armoede en het milieu verslapt in grote mate, Blair vertrekt uit de Top, en niemand boeit het meer als er straks geen akkoorden zijn.
4. Blair, de beste manier om steun voor de oorlog te houden is wellicht aanslagen, althans dat bleek zo in de VS te zijn. In Spanje dachten ze anders.
5. Balkenende, de aanslagen komen hem goed uit omdat de Grondwet nu erdoor gedrukt kan worden.
6. Je buurman, je weet nooit wat ie in zijn vrije tijd doet.
7. Mourinho en Ambrohamitch, er waren aanslagen vlakbij Liverpool. Jaloezie m.b.t. de CL winst.
8. van Persie, Sandra zou hem in London stalkend achterna zijn gevolgd, hij wist niet waar ze precies zat.
9. Hippies, verstoren van de openbare orde tijden de G8.
10. CIA, altijd een geschikte kandidaat.
die zal d'r hele gezicht wel open hebben liggen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[afbeelding]
Een bizarre foto
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Een strakke.....quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor een geintje tussendoor, maar als het echt uitgebreide lollige slowchat wordt zie ik dat liever in een apart topic. Kom hier voor de updates...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Brighteyes het volgende:
*zit zeg maar tussen Den Haag CS en het Ministerie van Buitenlandse Zaken in...
Nee, niet Babylon.
Nu wordt het wel heel gevaarlijk hè...
Zullen we hutjes op de hei gaan verkopen?
Jij denkt dat degene die het hebben opgeeisd het niet hebben gedaan?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Drugshond het volgende:
tvp : Op dit moment spelen er nog 2 zaken.Hoeveel slachtoffers (gewonden/doden) Wie zijn de daders, en kunnen ze deze traceren.
Maar dat zal pas in de loop van de avond duidelijk worden.
Oh wat zijn we weer grappigquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef LuukBes het volgende:
De mogelijke daders.
1. Al Qaida, whoever they are. Verzamelnaam voor radicale microscopische eenlingen of groepjes die verstoord in hun hoofd zijn.
2. Chirac. Het verliezen van de strijd om de OS 2012, plus dat veel franse topvoetballers op het eiland van de aartsrivaal acteren i.p.v in eigen land, maakt hem verdacht.
3. Bush. Deze aanslagen komen hem ideaal uit, alle aandacht en druk op Bush om eindelijk eens iets te doen met de armoede en het milieu verslapt in grote mate, Blair vertrekt uit de Top, en niemand boeit het meer als er straks geen akkoorden zijn.
4. Blair, de beste manier om steun voor de oorlog te houden is wellicht aanslagen, althans dat bleek zo in de VS te zijn. In Spanje dachten ze anders.
5. Balkenende, de aanslagen komen hem goed uit omdat de Grondwet nu erdoor gedrukt kan worden.
6. Je buurman, je weet nooit wat ie in zijn vrije tijd doet.
7. Mourinho en Ambrohamitch, er waren aanslagen vlakbij Liverpool. Jaloezie m.b.t. de CL winst.
8. van Persie, Sandra zou hem in London stalkend achterna zijn gevolgd, hij wist niet waar ze precies zat.
9. Hippies, verstoren van de openbare orde tijden de G8.
10. CIA, altijd een geschikte kandidaat.
Die zag ik net in het klein en kon ik het hoofd van die vrouw niet goed zien, vond het al zo raar gezicht... (Ja, op de hele foto is te zien dat ze een rok aan heeft).quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[afbeelding]
Een bizarre foto
Steriele/desinfecterende afdekking van brandwonden aan het gezicht ofzo?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Kugari-Ken het volgende:
[afbeelding]
Een bizarre foto
Oprotten eikel, ga ergens anders ongepaste grappen vertellenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
??? bron??? Zou raar zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
Wat is dat?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef Carport het volgende:
[[url=http://img93.imageshack.us/img93/778/lome8bf.th.jpg]afbeelding][/url]
En die stond 'm goedquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:04 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
Niet echt onveiliger, maar ik zal wel beter opletten als ik een baard met een koffertje zie lopenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef milkingmonkey het volgende:
Áls Nederland wordt aangevallen, dan mikken ze denk ik op Den Haag. Ik woon in Den Haag, en deze aanslag heeft me niet echt banger gemaakt. Voelen mensen in Nederland zich serieus onveiliger?
Het blijft natuurlijk zeer triest..
Goh....ga vooral zo doorquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:05 schreef fransie102 het volgende:
Opvallend ook weer dat alle moslims zich stil houden.
Sorry... je hebt gelijk...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:07 schreef thaleia het volgende:
Ik ben helemaal voor een geintje tussendoor, maar als het echt uitgebreide lollige slowchat wordt zie ik dat liever in een apart topic. Kom hier voor de updates...
quote:London's burning
London's burning
London's burning
London's burning
All across the town, all across the night
Everybody's driving with full headlights
Black and white, turn it up, face the new religion
Everybody's sitting 'round watching television
London's burning with boredom now
London's burning dial 99999
I'm up and down the Westway, in and out the lights
What a great traffic system, it's so bright
I can't think of better way to spend the night
Than speeding around underneath the yellow lights
Now in the subway and I'm looking for the flat
This one leads to that block, this one leads to that
The wind howls through the empty blocks looking for a home
I run through the empty stone because I'm all alone
London's burning
London's burning
London's burning
London's burning
Het is toch zo?quote:
Foto van een metroreiziger.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Wat is dat?
Iemand die een foto maakt van een metro vanuit een andere metro???
Ja, London bridge is falling down...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:10 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Ik moest meteen aan dit liedje denken:
[..]
![]()
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef CANARIS het volgende:
bild online
13.48 Uhr: Europa hält schon wieder den Atem an: Ein Gebäudeflügel der Regierungskanzlei in Warschau ist aus ungeklärter Ursache in Brand geraten. Das Gebäude wurde evakuiert. Ein Feuerwehrsprecher: Es sei zu früh, um über einen Zusammenhang mit den Explosionen in London zu spekulieren
Joh. Gaat makkelijk weer zeg, zo'n vage Islamtische website opzetten waar iedereen vanuit zijn huisje een brief naartoe kan zenden en dat dan meteen een of andere Story-Prive-blad zoals Spiegel de zaak klakkeloos overneemt.quote:
http://www.radio.com.pl/polonia/article.asp?tId=24816&j=2quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:01 schreef CANARIS het volgende:
brand in warschau
Op donderdag 7 juli 2005 14:09 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Bron?
Wat was er op te zien?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef Carport het volgende:
[..]
Foto van een metroreiziger.
Op RTL nu een filmpje opgenomen met een mobiele telefoon. Het leek alsof de mensen in de metro redelijk rustig en kalm waren.
Hmm, Polen is nu niet echt een rijk westers landquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef CANARIS het volgende:
bild online
13.48 Uhr: Europa hält schon wieder den Atem an: Ein Gebäudeflügel der Regierungskanzlei in Warschau ist aus ungeklärter Ursache in Brand geraten. Das Gebäude wurde evakuiert. Ein Feuerwehrsprecher: Es sei zu früh, um über einen Zusammenhang mit den Explosionen in London zu spekulieren
Hmmmquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef CANARIS het volgende:
bild online
Ja, beetje onduidelijk.. Was wel veel kapot glas van de metro te zien. Zou de filmer nog vastzitten in die metro?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef Carport het volgende:
[..]
Op RTL nu een filmpje opgenomen met een mobiele telefoon. Het leek alsof de mensen in de metro redelijk rustig en kalm waren.
Ok, dacht ik al.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:11 schreef Carport het volgende:
[..]
Tja jij niet nee maar Anita, Beppie en Gerrie..ja die voelen zich wel bedreigt! Die worden goed op de hoogte gehouden door kwaleitskranten als De Telegraaf en kijken gerenomeerde nieuwszenders zoals SBS6 Hart van Nederland. En uiteindelijk kiezen ze voor gerechtigheid in de vorm van Wilders!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef milkingmonkey het volgende:
Áls Nederland wordt aangevallen, dan mikken ze denk ik op Den Haag. Ik woon in Den Haag, en deze aanslag heeft me niet echt banger gemaakt. Voelen mensen in Nederland zich serieus onveiliger?
Het blijft natuurlijk zeer triest..
Polen is een steeds rijker wordend EUlandquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:13 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Hmm, Polen is nu niet echt een rijk westers land
Zou de NL'se regering iets met de aanslagen te maken hebben?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar er stijgen opvallend veel straaljagers op vanaf vliegbasis Twente (woon er niet al te ver vandaan). Normaal gebeurt er nauwelijks wat, in het afgelopen kwartier heb ik er 3 op horen stijgen.
Even dat jullie het ook weten.
Ja dat bedoel ik...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:13 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
Nee, bruin met een blauwe stropdas
al er vast wel iets mee te maken hebben ja, ook die politieauto die hoor heeft er wat mee te maken, evenals die moslima die hier op de fiets voorbij rijdquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar er stijgen opvallend veel straaljagers op vanaf vliegbasis Twente (woon er niet al te ver vandaan). Normaal gebeurt er nauwelijks wat, in het afgelopen kwartier heb ik er 3 op horen stijgen.
Ow Donner gaat ons beschermen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef Waxxer het volgende:
Balkenende:G8-top moet doorgaan
DEN HAAG Minister-president Balkenende
vindt dat de topontmoeting van de G8 in
Gleneagles door moet gaan ondanks de
reeks aanslagen op metrostations en
bussen in Londen.
Volgens de premier leven het kabinet en
de Nederlandse bevolking "intens mee
met allen die door deze afschuwelijke
terreurdaden zijn getroffen." Hij zegt
dat de aanslagen nogmaals aantonen dat
"voortdurende intensieve aandacht nodig
is bij de strijd tegen het terrorisme."
De ministers Remkes en Donner spreken
vanmiddag met terrorismecoördinator
Joustra over eventuele maatregelen in
Nederland.
quote:Smoke at Prime Minister's office
Smoke has been detected at one of the wings of the Prime Minister’s Office in Warsaw at 1:30 pm local time (11:30 UTC). Several fire brigades have been called onto the scene. Officially, the cause of the fire has been attributed to modernisation works conducted at the premises and has NOT been linked to any form of terrorist activity.
Meanwhile, the Polish parliament has interrupted its session with a minute of silence for the victims of the terrorist attack in London
Polen was één van de coalitie-leden bij de inval in Irak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:16 schreef -Mk- het volgende:
Een brand in Polen, ach..
Het zou wel typisch nederlands zijnquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ow Donner gaat ons beschermen.Wat gaat die doen? Alle TBS'ers vrijlaten zodat de terroristen niet naar Nederland durven te komen?
Ik wist het!! Ik wist het!! Hier ook al zonet. Toeval?? Denk het ff niet!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:16 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
al er vast wel iets mee te maken hebben ja, ook die politieauto die hoor heeft er wat mee te maken, evenals die moslima die hier op de fiets voorbij rijd![]()
sukkelquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:17 schreef RealKnuckles het volgende:
Zo erg is het dus allemaal niet, niet eens alle zenders zenden het uit een paar maar en de G8 gaat gewoon door
Er werd bij verteld dat de verslaggeefster niet wist of hij of zij nog in de metro zat.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef marchien het volgende:
[..]
Ja, beetje onduidelijk.. Was wel veel kapot glas van de metro te zien. Zou de filmer nog vastzitten in die metro?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:17 schreef RealKnuckles het volgende:
Zo erg is het dus allemaal niet, niet eens alle zenders zenden het uit een paar maar en de G8 gaat gewoon door
7 is een christelijk nummer, ik denk dat het daarom opmerkelijk is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:13 schreef Boeman het volgende:
Waarom is het opmerkelijk dat het op de 7e van de 7e is gebeurd?
(of staat dat al ergens?)
Bevestiging voor Bush dat ie gelijk had, en dat Irak en Iran nog harder aangepakt moeten worden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens Rob de Wijk is Irak belangrijker voor het terrorisme dan iedereen denkt. Dat daar de meeste terroristen daar getraind worden... dat zal Bush niet leuk vinden lijkt me
http://www.radio.com.pl/polonia/article.asp?tId=24816&j=2quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:18 schreef Boeman het volgende:
[..]
is er nou al een bron van dat in polen?
Interessant. Dat zou betekenen dat een aanslag in Nederland of een aanslag groter dan Madrid of Washington/New York jou alleen zou kunnen boeien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:19 schreef Esc het volgende:
hmm met 11 sept en die aanslage in madrid zat ik de hele dag achter de tv, nu heb ik juist de neiging al het nieuws totaal te negeren.. ik wordt moslim-moe misschien..
Wat doen ze dan? En, heeft het geholpen? In Irak alleen al vallen meer doden dan voor de inval. Verder is het alleen maar lastig, zoals de zware controle om het land binnen te komen, terwijl de dreiging aldaar zelfs volgens de CIA en FBI vooral van binnen de grenzen komt.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:15 schreef appies het volgende:
Maar juist door dit onmenselijke gebeurtenissen, krijg je toch meer sympathie voor de US. Ik wel althans, zij zeggen waar het op staat en doen er tenminste iets aan. Rusteloos toekijken heeft weinig zin, je wordt toch wel gepakt door de extremistische zwijnen uit het Oosten.
Daarbij is de afwachtende houding keer op keer een droombeeld. Een keer preventief oppakken niet meer laten gaan lijkt mij een betere houding.
De zevende dag is een rustdag..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
7 is een christelijk nummer, ik denk dat het daarom opmerkelijk is.
Zeikerd. Bedoelde niet dat die straaljagers de aanslag gepleegd kunnen hebben, maar dat het misschien is om verdachte vliegtuigen of zo in de gaten te houden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:16 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
[..]
al er vast wel iets mee te maken hebben ja, ook die politieauto die hoor heeft er wat mee te maken, evenals die moslima die hier op de fiets voorbij rijd![]()
voor de rest geen diepere betekenis? want de 7e dag rustdag vind ik wel wat ver gezocht, of ligt dat aan mijquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:22 schreef Alcatraz het volgende:
[..]
De zevende dag is een rustdag..
Overigens is er ook een film die Se7en heet!!![]()
![]()
Kom je ook nog met zinnige posts?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:21 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Bevestiging voor Bush dat ie gelijk had, en dat Irak en Iran nog harder aangepakt moeten worden.
AQ is wel aan het afbouwen zeg, eerst duizenden mensen in NY, toen 300 in Madrid en nu 188 in Londen.
Het lijkt me juist dat dat zijn standpunt bevestigd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Volgens Rob de Wijk is Irak belangrijker voor het terrorisme dan iedereen denkt. Dat daar de meeste terroristen daar getraind worden... dat zal Bush niet leuk vinden lijkt me
Zou best kunnen, of het is gewoon de stemming die ik vandaag heb.. of omdat de verslaggeving zo saai is, altijd weer dezelfde paar fragmenten en ooggetuigen die eindeloos worden herhaald..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Interessant. Dat zou betekenen dat een aanslag in Nederland of een aanslag groter dan Madrid of Washington/New York jou alleen zou kunnen boeien.
Dat viel mij ook al op maar wat kunnen die lui nou doen dan? Engeland heeft zelf een leger en vliegtuigen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik mag zeker niks zeggen over de kop van die kerel op dat foto'tje in de kolom ernaast...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:17 schreef zwaaibaai het volgende:
never mind...
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,364121,00.html
Bevestiging voor Bush dat hij de boel totaal niet onder controle heeft daar lijkt me. Is natuurlijk een gevolg van zijn slechte voorbereiding op die strijd aldaar. Want als ie wist dat ie zo'n tegenstand had kunnen verwachten was ie niet met zo weinig soldaten daar heen gegaan.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:21 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Bevestiging voor Bush dat ie gelijk had, en dat Irak en Iran nog harder aangepakt moeten worden.
Die opmerking maakte ik net ook al. Misschien geeft dat hoop maar het kan ook verradelijk zijn.quote:AQ is wel aan het afbouwen zeg, eerst duizenden mensen in NY, toen 300 in Madrid en nu 188 in Londen.
Welke richting gingen zze op?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ja, medio 2421 denk ikquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:17 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
de apocalypse komt!!!!
Denk je nu echt dat AQ een datum gaat uitzoeken die een diepere betekenis heeftquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:23 schreef Boeman het volgende:
[..]
voor de rest geen diepere betekenis? want de 7e dag rustdag vind ik wel wat ver gezocht, of ligt dat aan mij
Het is een complotquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik mag zeker niks zeggen over de kop van die kerel op dat foto'tje in de kolom ernaast...![]()
die zitten niet in de g8quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef aquaAlex het volgende:
en waar zijn de moslim leiders zie ze niet hoor ze niet. geen medeleven berichten?
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik mag zeker niks zeggen over de kop van die kerel op dat foto'tje in de kolom ernaast...![]()
Het komt al voor in het oude testamen. Dus is het Joods, niet christelijk. Daarbij is het boek Genesis uit de Bijbel en de Thora nagenoeg terug te vinden in de Koran. Ze hebben het over dezelfde God en dezelfde afstamming (Abraham, maar dan niet via zijn zoon Isaak, maar zijn andere zoon Ismael). Dus 7 komt in alle 3 de geloven als een terugkerend getal voor.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
7 is een christelijk nummer, ik denk dat het daarom opmerkelijk is.
ok... Toch wel weer raar dit.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:19 schreef Carport het volgende:
[..]
Er werd bij verteld dat de verslaggeefster niet wist of hij of zij nog in de metro zat.
7//7/2005 = 7/7/7 das het enige verband wat ik zie.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:13 schreef Boeman het volgende:
Waarom is het opmerkelijk dat het op de 7e van de 7e is gebeurd?
(of staat dat al ergens?)
We duimen voor jequote:Op donderdag 7 juli 2005 14:25 schreef YellowDog het volgende:
Shiiiiiihiiiiit....... m'n vriendin zit in londen op dit moment.... ze is ook al zo aardig geweest om nog steeds geen contact met me op te nemen!! en neemt d'r mobiel ook niet op :S:S
I'll keep you updated...
YellowDog In stressss
Ik vind dat toch wel zo'n zwaar gestoorde redenering, het kernwoord voor dat soort gekken is fundamentalist, niet moslim.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef aquaAlex het volgende:
en waar zijn de moslim leiders zie ze niet hoor ze niet. geen medeleven berichten?
In de moskee.. waar andersquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef aquaAlex het volgende:
en waar zijn de moslim leiders
Zullen we nog even wachten tot er überhaupt aandacht besteed wordt aan andere regeringsleiders?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef aquaAlex het volgende:
Vader Abraham had 7 zonen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:23 schreef Boeman het volgende:
[..]
voor de rest geen diepere betekenis? want de 7e dag rustdag vind ik wel wat ver gezocht, of ligt dat aan mij
Tegen de tijd dat ze in Nederland zitten, is het nog maar één tegelijkquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:21 schreef fransie102 het volgende:
[..]
AQ is wel aan het afbouwen zeg, eerst duizenden mensen in NY, toen 300 in Madrid en nu 188 in Londen.
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef BobRooney het volgende:
BNR meldt dat er brand in Schipholtunnel is
Daar ben ik het wel mee eens ja. Maar ik doelde meer op het feit dat Irak wel degelijk een gevaarlijk land is.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Bevestiging voor Bush dat hij de boel totaal niet onder controle heeft daar lijkt me. Is natuurlijk een gevolg van zijn slechte voorbereiding op die strijd aldaar. Want als ie wist dat ie zo'n tegenstand had kunnen verwachten was ie niet met zo weinig soldaten daar heen gegaan.
Hoop dat AQ minder machtig wordt, bedoel je?quote:Die opmerking maakte ik net ook al. Misschien geeft dat hoop maar het kan ook verradelijk zijn.
geintje?!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef BobRooney het volgende:
Ai! Kan me voorstellen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:25 schreef YellowDog het volgende:
Shiiiiiihiiiiit....... m'n vriendin zit in londen op dit moment.... ze is ook al zo aardig geweest om nog steeds geen contact met me op te nemen!! en neemt d'r mobiel ook niet op :S:S
I'll keep you updated...
YellowDog In stressss
Kopenhagenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef Colin739 het volgende:
N = New york
M = Madrid
L = Londen
gaan we het alfabet terugwerken..? verzin maar een stad met de K....
Nou, dan weet je gelijk waar die F16's heengingen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef BobRooney het volgende:
Moslims hebben een Arabisch alfabet.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef Colin739 het volgende:
N = New york
M = Madrid
L = Londen
7 jaren slapen, 7 dagen in een week, 7 shakra's. 7 keer achter elkaar klaarkomen. je kent het wel...quote:
Kopenhagenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef Colin739 het volgende:
N = New york
M = Madrid
L = Londen
Wat is het verschil.. ze laten zich leiden door hetzelfde boekje..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef anneja het volgende:
Ik vind dat toch wel zo'n zwaar gestoorde redenering, het kernwoord voor dat soort gekken is fundamentalist, niet moslim.
Nog steeds niet gebeld.. wordt beetje gek hieroquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ai! Kan me voorstellen.
Hopen dat ze snel belt!
Ik hoor het van een collega, ze stonden met 10 man te luisteren. Ze waren vrij serieus.quote:
Damn! , ik hoop dat je heel snel wat verneemt!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:25 schreef YellowDog het volgende:
I'll keep you updated...
YellowDog In stressss
WTFquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef BobRooney het volgende:
Hier bij Eelde kwam net zo'n dubbelgewiekte legerheli dusdanig laag over dat het gebouw trilde. Gebeurt ook niet heel vaak.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Het_Biertje het volgende:
hier in beilen (onder Assen) vliegen nu al binnen 10 minuten 4 straaljagers over.
no joke
ze vliegen nog verrekte laag ook
Ik hoor ook al de hele tijd laagvliegende straaljagers.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Het_Biertje het volgende:
hier in beilen (onder Assen) vliegen nu al binnen 10 minuten 4 straaljagers over.
no joke
Sterkte!! Laat je het ons wel weten?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:29 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Nog steeds niet gebeld.. wordt beetje gek hiero![]()
ik hang hier wel wat rond om tijd te doden...
Hier in zevenaar ookquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef Het_Biertje het volgende:
no joke
ja, want dan zijn het ineens geen moslims meer. gezichtsverlies is een van de grootste taboes/zondes in de cultuur waar wij bij sommige 'normale' zaken het schaamrood op de kaken zouden krijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:28 schreef Esc het volgende:
[..]
Wat is het verschil.. ze laten zich leiden door hetzelfde boekje..
Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde moslim hiertegen is.. als er een koran is 'ontheiligd' breken er overal rellen uit, maar als een paar 'extremisten' hun ideologie 'misbruiken' is het stil
bron?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:26 schreef BobRooney het volgende:
Relax.. de kans dat zij erbij betrokken is, is ongeveer net zo groot als dat jij nou naar buiten loopt en er poept meteen een vogel op je kop. Als je daar zelf zit dan ben je er waarschijnlijk ontzettend mee bezig en vergeet je helemaal zoiets als ff naar huis bellen, geloof me. Ze belt straks wel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:29 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Nog steeds niet gebeld.. wordt beetje gek hiero![]()
ik hang hier wel wat rond om tijd te doden...
De gemiddelde moslims die ik ken vinden al die aanslagen net zo afschuwelijk als ik hoor, nog erger zelfs want hun geloof wordt ermee door het slijk gesleurd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:28 schreef Esc het volgende:
Kan me niet voorstellen dat de gemiddelde moslim hiertegen is..
Ja, dat de organisatie afbrokkelt. Hele grote aanslagen zullen dan tot het verleden kunnen behoren omdat je ziet dat deze aanslag waarschijnlijk gepleegd is met geld van AQ door een groep die zich aangesloten heeft bij het netwerk. De overkoepelde organisatie zorgt dan nu vooral voor de financieele zaak en als voorbeeld noemde De Wijk Casablanca.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:27 schreef fransie102 het volgende:
Hoop dat AQ minder machtig wordt, bedoel je?
Meeeeeen, ik had het moeten weten! Straks snel met de bus naar de overkant!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:28 schreef TazDevl het volgende:
Kapelle!
Kiev is niet de hoofdstad van de Ukraïne...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Moeten wel hoofdsteden zijn, natuurlijk.
ik helaas nog niet... een italiaanse vriendin van mij zit daar, maar kan haar maar niet te pakken krijgen via mobiel......quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:02 schreef Chillmeister het volgende:
goddank dat de GSM netwerk gewoon werkt. Heb van iedereen kunnen horen dat ze OK zijn
*Klaar zit om te kopen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:31 schreef tuumke het volgende:
[afbeelding]
de beurs wordt er ook niet beter van
Pleur op met je onzin!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:31 schreef _GdR_ het volgende:
Heel grappig.
Ik ben het met je eens dat de controle lastig is, maar ik ben het oneens met mensen die roepen dat het niet zal helpen. Moet je dan toekijken? Je weet toch inmiddels wat die extremisten willen? Een totale overgave van het Westen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:21 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Wat doen ze dan? En, heeft het geholpen? In Irak alleen al vallen meer doden dan voor de inval. Verder is het alleen maar lastig, zoals de zware controle om het land binnen te komen, terwijl de dreiging aldaar zelfs volgens de CIA en FBI vooral van binnen de grenzen komt.
dus BRON?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:31 schreef DeTolk het volgende:
Staat niks op Site van BNR over SChipholtunnel www.bn.nl
Sorry, was nog niet apart toen ik aardrijkskunde kreeg.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:33 schreef buzzer het volgende:
[..]
Kiev is niet de hoofdstad van de Ukraïne...
Spreek voor jezelf...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:15 schreef appies het volgende:
Maar juist door dit onmenselijke gebeurtenissen, krijg je toch meer sympathie voor de US.
RTL5 zei net dat de BBC had gemeld dat AQ de aanslagen had opgeeist ja..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:34 schreef Bleet het volgende:
ook op nos, geluid is niet zo heel goed. Zijn de aanslagen nu al echt opgeeist ?
Is inderdaad wel vaker, maar nu is het wat opvallend veel. Ook omdat er een paar zo laag vlogen dat de ruiten aan het trillen waren. Dacht er net ook weer 1 te horen. En wat iemand anders vroeg: deze straaljager vloog richting het zuiden, maar die zal wel snel een bocht maken.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:29 schreef Logician het volgende:
in enschede hoor je ook veel vliegverkeer, maar normaal let ik er eigenlijk niet zo veel op.. dus ik ga er van uit dat het er niets mee te maken heeft
en onbekende groepering heeft inmiddels de aanslagen via een verklaring op een website opgeëist, in naam van al-Qaeda. Bij de aanslagen zijn in ieder geval 2 doden en 185 gewonden bevestigd, maar de kans is groot dat dit aantal nog verder oploopt. De aanslag op de bus zou een zelfmoordaanslag zijn, maar er zijn geen aanwijzingen dat dit op de metrostations ook het geval is geweest.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:34 schreef Bleet het volgende:
ook op nos, geluid is niet zo heel goed. Zijn de aanslagen nu al echt opgeeist ?
Het zou ook nog goed kunnen, dat als straks de UK voorzitter is van EU dat ze drastische maatregelen gaan doorvoeren om de burgerrechten in te perken en andere ongein waar de burgers niet op zitten te wachten alles onder de noemer van anti-terrorisme.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:07 schreef smoking2000 het volgende:
Ik voorspel: de daders blijken uit Iran te komen of daaraan gelieerd te zijn, wat een oorlog tegen Iran rechtvaardigt. 9/11 all over again.
Het lijkt me geen reactie op de G8, daar is deze aanslag te groot voor. G8 is het pispaaltje van actievoerend links ed.
Ook voor de IRA is dit logisch, zij kondigen AL hun aanslagen aan.
Ik ben heel benieuwt wat hier uit voort gaat komen.
Ik zet mijn geld iig in op een nieuwe oorlog in het Midden-Oosten
Nu stort de wereld inquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef DeTolk het volgende:
In Zaandam allemaal helicopters in de lucht
Duitse Der Spiegel heeft al een verklaring van Al Qaida vertaaltquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
RTL5 zei net dat de BBC had gemeld dat AQ de aanslagen had opgeeist ja..
Zometeen Balkenende..
Mochten extremistische moslims ooit Nederland overnemen dan hangt hijquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes_2.html
Tís idd wel erg druk boven mijn hoofd..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Is inderdaad wel vaker, maar nu is het wat opvallend veel. Ook omdat er een paar zo laag vlogen dat de ruiten aan het trillen waren. Dacht er net ook weer 1 te horen. En wat iemand anders vroeg: deze straaljager vloog richting het zuiden, maar die zal wel snel een bocht maken.
quote:
Ja, maar alleen op internet, door een onbekende groepering namens al qaida.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:34 schreef Bleet het volgende:
Helicopters zijn opgeblazen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef DeTolk het volgende:
In Zaandam allemaal helicopters in de lucht
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik geef de schuld aan de anti-globalisten (whatever that may be) omdat ze door hun agressie teveel mensen hebben afgeleid van londen en hun krachten.
& op RTLzquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:39 schreef Classic-PC het volgende:
JP is aan het lullen op NLD2
neeeeeeeee niet de keukenhofquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef Alcatraz het volgende:
Ons nationale symbool..
Plek met een K..
De Keukenhof..![]()
![]()
Nederland staat dus toch niet bovenaan de lijst!quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:37 schreef Bleet het volgende:
We continue to warn the governments of Denmark and Italy and all the Crusader governments that they will be punished in the same way if they do not withdraw their troops from Iraq and Afghanistan. He who warns is excused."
Hopelijk is de brand toeval...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:40 schreef Spideyman het volgende:
'Brand in de Schipholtunnel'
De Schipholtunnel in Amsterdam is donderdagmiddag afgesloten. Uit de tunnel komt rook. Dit meldt een luisteraar op BNR Nieuwsradio.
Vanmiddag heeft de Nederlands regering aangegeven dat het nog geen extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Daar is geen aanleiding voor. Ook het zogeheten alerteringsniveau wordt niet opgeschaald.
Wel worden de zee- en luchthavens die verbinding hebben met Groot-Brittannië extra in de gaten gehouden.
Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Justitie donderdag meegedeeld. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), T. Joustra, is in overleg met de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). Zij analyseren de informatie die zij binnen krijgen, onder meer via de Britse autoriteiten.
De minister-president Jan Peter Balkenende legt vanmiddag om ca. 14.30 uur in de hal van de Rijksvoorlichtingsdienst aan het Binnenhof een korte verklaring af.
Openbaar vervoer
De Nederlandse Spoorwegen, Connexxion en spoorbeheerder ProRail hebben intensief contact met het ministerie van Binnenlandse Zaken over de aanslagen in Londen. Ze bekijken of er in ons land extra maatregelen genomen moeten worden. Dat hebben de drie bedrijven donderdag laten weten.
De NS en Connexxion zijn aangesloten op het zogenoemde alerteringssysteem van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geeft de mate van een terroristische dreiging aan.
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
damn...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:40 schreef HPoi het volgende:
290 foto's van ooggetuigen in Londen-City
http://www.flickr.com/photos/finkangel/24221601/
FUCK YOU ! YOU STUPID HEAPS OF PIG SHIT:quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:37 schreef Bleet het volgende:
Hier:
"In the name of God, the merciful, the compassionate, may peace be upon the cheerful one and the dauntless fighter, Prophet Muhammad, God’s peace be upon him. O nation of Islam and nation of Arabism: Rejoice for it is time to take revenge from the British Zionist Crusader Government in retaliation for the massacres Britain is committing in Iraq and Afghanistan. The heroic mujahidin have carried out a blessed raid in London. Britain is now burning with fear, terror, and panic in its northern, southern, eastern, and western quarters. We have repeatedly warned the British Government and people. We have fulfilled our promise and carried out our blessed military raid in Britain after our mujahidin exerted strenuous efforts over a long period of time to ensure the success of the raid. We continue to warn the governments of Denmark and Italy and all the Crusader governments that they will be punished in the same way if they do not withdraw their troops from Iraq and Afghanistan. He who warns is excused."
Als je niet zo selectief qoute dan staat er achter, "Ik wel althans" - De hele zin is:quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:35 schreef Hik het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf...![]()
Voor mij ligt het droombeeld eerder bij die geweldige "onbuigzame houding". Als er iets is wat alles met nog veel hardere vaart kapot maakt dan die "extremistiche zwijnen uit het oosten" uit zichzelf kunnen is dat het wel...![]()
Ik vond het wel een goede verklaring van JP.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:40 schreef Shirley het volgende:
Wat is JP weer lekker meelevend. Wat een doogkloot zeg
ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede verklaring van JP.
Ben jij zo'n moslim-extremist die op zoveel mogelijk doden hoopt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:41 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Er zijn maar 2 fokking doden ??
Nou ja meteen zodra er nu ergens een f-16 of een helikopter gehoord dan wordt dat nu meteen gemeld..quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:38 schreef Shirley het volgende:
Al die vliegtuigen, helicopters en straaljagers, is dat normaal als er een ineens een grote terreurdreiging is?
Bronnen melden ook dat er verhoogde activiteit van de marachausee is rond de Schiphol tunnel, maar dat ze geen brandweer hebben geen gezien. Ben benieuwd...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:40 schreef Spideyman het volgende:
'Brand in de Schipholtunnel'
De Schipholtunnel in Amsterdam is donderdagmiddag afgesloten. Uit de tunnel komt rook. Dit meldt een luisteraar op BNR Nieuwsradio.
Vanmiddag heeft de Nederlands regering aangegeven dat het nog geen extra beveiligingsmaatregelen getroffen. Daar is geen aanleiding voor. Ook het zogeheten alerteringsniveau wordt niet opgeschaald.
Wel worden de zee- en luchthavens die verbinding hebben met Groot-Brittannië extra in de gaten gehouden.
Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van Justitie donderdag meegedeeld. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), T. Joustra, is in overleg met de ministers Donner (Justitie) en Remkes (Binnenlandse Zaken). Zij analyseren de informatie die zij binnen krijgen, onder meer via de Britse autoriteiten.
De minister-president Jan Peter Balkenende legt vanmiddag om ca. 14.30 uur in de hal van de Rijksvoorlichtingsdienst aan het Binnenhof een korte verklaring af.
Openbaar vervoer
De Nederlandse Spoorwegen, Connexxion en spoorbeheerder ProRail hebben intensief contact met het ministerie van Binnenlandse Zaken over de aanslagen in Londen. Ze bekijken of er in ons land extra maatregelen genomen moeten worden. Dat hebben de drie bedrijven donderdag laten weten.
De NS en Connexxion zijn aangesloten op het zogenoemde alerteringssysteem van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dat geeft de mate van een terroristische dreiging aan.
Copyright (c) 2005 Het Financieele Dagblad
Op BBC 2 is nu golf.. ook niet erg netjesquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Tour de France op NL 1
Nog geen vermelding op Teletekst ivm Schipholtunnel
Officieel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:41 schreef VivaLaRevolution het volgende:
Er zijn maar 2 fokking doden ??
Volgens mij ben jij nog veel te jong om zo te schelden.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef CANARIS het volgende:
[..]
FUCK YOU ! YOU STUPID HEAPS OF PIG SHIT:
We do not fear you
We loath you
Maar t zou wel een extra impact hebben.. dat ondanks extra beveiliging ze toch kunnen toeslaan...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Leuk die extra alertheid in Nederland nu.. lijkt me niet dat terroristen aanslagen plegen als mensen alert zijn. Er zitten niet voor niks zoveel maanden (of jaren) tussen die aanslagen... dan is de aandacht alweer verslapt en zijn de aanslagen destructiever.
Ietwat overdreven imo.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:41 schreef Xenomaniac het volgende:
[afbeelding]
Andere plaats, ongeveer dezelfde beelden.
Ja op zich wel, maar ik zie totaal geen emotie in hem. Ik weet niet, hij is gewoon te stijfjes.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ik vond het wel een goede verklaring van JP.
waar zijn die bronnen?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:43 schreef BobRooney het volgende:
Bronnen melden ook dat er verhoogde activiteit van de marachausee is rond de Schiphol tunnel, maar dat ze geen brandweer hebben geen gezien. Ben benieuwd...
Dat zal eerder te maken hebben met de verscherping van de controle op grensovergangen.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:43 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Bronnen melden ook dat er verhoogde activiteit van de marachausee is rond de Schiphol tunnel, maar dat ze geen brandweer hebben geen gezien. Ben benieuwd...
ja en hoe! wees er fucking trots op eikel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij nog veel te jong om zo te schelden.
Scheld en roep maar, die Arabieren zetten hun woorden tenminste om in daden...
Kleine, vrije vertaling:quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:05 schreef zwaaibaai het volgende:
AQ heeft ze op-geeist:
Die Terrororganisation al-Qaida hat sich zu den Anschlägen von London bekannt. Eine Gruppe namens "Geheimorganisation - al-Qaida in Europa" hat nach Informationen von SPIEGEL ONLINE soeben auf einer von Islamisten frequentierten Internetseite ein Bekennerschreiben veröffentlicht.
Das Bekennerschreiben der Qaida
Berlin - "Freut Euch, Gemeinschaft der Muslime", heißt es in dem Schreiben, das SPIEGEL ONLINE vorliegt. "Die heldenhaften Mudschahidin haben heute einen Angriff in London durchgeführt", heißt es weiter. Ganz Großbritannien sei jetzt erschüttert und schockiert, "im Norden, im Süden, im Westen und im Osten". "Wir haben die britische Regierung und das britische Volk immer und immer wieder gewarnt", schreiben die Verfasser. "Wir haben unser Versprechen gehalten und eine gesegnete militärische Operation durchgeführt."
"Wir warnen auch weiterhin", heißt es in dem Dokument, "die Regierungen Dänemarks und Italiens und alle weiteren Kreuzfahrer-Regierungen". Alle Staaten werden aufgefordert, ihre Truppen aus Afghanistan und dem Irak abzuziehen.
Die Authentizität des Dokuments konnte nicht sofort bestätigt werden. Auf der Internetseite, auf der es veröffentlich wurde - das Forum "al-Qala'a" - waren schon in den vergangenen Monaten regelmäßig authentische Bekennerschreiben und Bulletins verschiedener Terrorgruppen, unter anderem der irakischen al-Qaida-Filiale aufgelaufen. Aber auch unauthentisches Material wird dort gelegentlich gepostet. Das heutige Posting ist unterzeichnet mit "Geheimorganisation - al-Qaida (wörtl.: Die Dschihad-Basis) in Europa".
bron
tok tokquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
IRA zijn geen Arabsquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Ja wat moet je dan.. niks doen? Als er dan wat gebeurt zijn de rapen helemaal gaar...quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Leuk die extra alertheid in Nederland nu.. lijkt me niet dat terroristen aanslagen plegen als mensen alert zijn. Er zitten niet voor niks zoveel maanden (of jaren) tussen die aanslagen... dan is de aandacht alweer verslapt en zijn de aanslagen destructiever.
Ja.. dat zou voor hun een extra overwinning zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef domolanglekker het volgende:
[..]
Maar t zou wel een extra impact hebben.. dat ondanks extra beveiliging ze toch kunnen toeslaan...
ik hoorde net op de radio dat er al 12 doden warenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:43 schreef Eveli het volgende:
[..]
Ga jij dan eens dood, zijn het er drie.![]()
Ja echt goed van ze man.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Dat is precies het moeilijke. Zeker als je bedenkt dat er ook nog politiek meespeelt zoals we in Spanje hebben gezien.quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:46 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja wat moet je dan.. niks doen? Als er dan wat gebeurt zijn de rapen helemaal gaar...
quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:46 schreef justinkayes het volgende:
Die Fransen zijn maar slechte verliezers zeg.
En daar ben je blij om?quote:Op donderdag 7 juli 2005 14:44 schreef VivaLaRevolution het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |