bronquote:De mysterieuze verdwijning van Natalee Holloway houdt Aruba nu al een maand in zijn greep. Het 18-jarige Amerikaanse meisje verdween spoorloos na een avondje stappen op het eiland met Joran (17), een zoon van een Nederlandse rechter. Hoewel de familie van Natalee hoop blijft houden op haar terugkeer, gaat justitie op Aruba er al een tijd vanuit dat het meisje niet meer leeft. Inmiddels zitten vijf Nederlanders in voorarrest, onder wie (sinds eergisteren), rechter Paul van der S. Heeft deze als zeer intelligent omschreven magistraat werkelijk zijn zoon geholpen bij het vermoorden van Natalee Holloway?
'Happy' eiland nu al maand in greep van vermissing Amerikaans meisje
Raadsels op Aruba
door John van den Heuvel
Heeft rechter Paul S. zijn zoon geholpen bij een moord?
Wat is er gebeurd na de zoenpartij van Joran en Natalee?
ORANJESTAD (Aruba), zaterdag
Het politiebureau in de wijk 'Noord' in Oranjestad, Aruba, donderdagavond. Zojuist is hier de Nederlandse rechter Paul van der S. geboeid naar binnen gevoerd. Cameraploegen, fotografen en tientallen journalisten zijn voor de deur samengestroomd om live verslag te doen van de zaak die Aruba nu al weken in zijn greep houdt: de raadselachtige verdwijning van het Amerikaanse meisje Natalee Holloway.
Het zijn vooral de Amerikaanse media die massaal op Aruba zijn neergestreken. Grote netwerken als CNN, ABC en NBC hebben eigen teams gestuurd die de Amerikaanse bevolking op de hoogte houden van de zoektocht naar Natalee. De arrestatie van rechter Van der S. was eergisteren 'breaking news' op alle grote televisiestations in de VS. Teneur van de berichtgeving: het vooral bij de Amerikaanse toeristen zo populaire Aruba is niet meer 'one happy island'.
Vermist: Natalee Holloway (inzet). Alleen een spoedige oplossing van de zaak lijkt de toekomst van Aruba als zonnig vakantieparadijs voor Amerikaanse toeristen te kunnen redden.
V.l.n.r. de Nederlandse rechter Paul van der S., zijn vrouw Anita en hun zoon Joran. Hielp hij zijn zoon bij het laten verdwijnen van Natalee? Of is zijn arrestatie een poging van de Arubaanse justitie om te laten zien dat alles wordt gedaan om de zaak op te lossen?
Moeder Beth en vader Jug leven tussen hoop en vrees. "De gedachte dat Natalee er niet meer is, is onverdraaglijk."
Crimineel broeinest
Het Nederlandse eilandje in de Cariben is een crimineel broeinest waar vakantievierende ouders hun dochters geen minuut alleen kunnen laten, zo laten de reporters hun achterban in ronkende reportages weten. Intussen proberen de plaatselijke autoriteiten verwoed het imago van Aruba te redden. Alleen een spoedige oplossing van de zaak lijkt de toekomst van het eiland als zonnig vakantieparadijs voor Amerikaanse toeristen te kunnen redden.
Een ontknoping lijkt sinds eergisteren een stap dichterbij. Was Paul van der S. - een voormalig kabinetschef van de procureur-generaal op Aruba - werkelijk degene die zijn zoon Joran hielp bij het laten verdwijnen van Natalee Holloway? Of is de arrestatie een wanhoopspoging van de Arubaanse justitie om de machtige Amerikaanse media te laten zien dat wel degelijk alle middelen worden aangewend om de zaak op te lossen?
Zaterdag 28 mei. Natalee Holloway is met 124 schoolgenoten op Aruba neergestreken. Het meisje heeft van haar ouders toestemming het afsluiten van de high school te vieren met een spetterende vakantie in de Cariben. Vooraf is op de school overigens weerstand tegen de reis ontstaan. In het zeer conservatieve staalstadje Birmingham in de staat Alabama vinden sommige ouders het maar niets dat zo'n grote groep kinderen op reis gaat met als toezicht 'slechts' zeven chaperonnes. Het schoolbestuur realiseert zich kennelijk ook dat er risico's aan de reis kleven, want de ouders die hun kinderen wel laten meereizen moeten een verklaring ondertekenen die de school vrijwaart van verantwoordelijkheid bij eventuele ongelukken.
De groep wordt ondergebracht in het Holiday Inn Hotel op Aruba, gelegen aan het prachtige hagelwitte strand van Palm Beach. Op vrijdag 27 mei ontmoet Natalee in het hotel Joran van der S., een 17-jarige jongen die op Aruba studeert aan de internationale school. Joran komt uit een keurig gezin. Zijn vader is sinds 2002 rechter in opleiding en zijn moeder geeft les op dezelfde school waar haar drie kinderen hun lessen volgen. De familie Van der S. behoort tot de upper-class van Aruba. Joran heeft een eigen appartement naast de villa met zwembad waar zijn ouders wonen. Hij draait lekker op school, maar staat wel onder behandeling van een psychiater omdat hij een nogal opvliegend karakter heeft.
In het Holiday Inn blijkt het te klikken tussen Joran en Naalee, waarna de twee besluiten elkaar de volgende dag weer te zien in de nachtclub Carlos 'N Charlie's. Het is Natalees laatste dagje op het eiland, dus als Joran aan het einde van de avond nog een stukje wil rijden pakt ze de kans op een avontuurtje. Twee Surinaamse vrienden van Joran, de gebroeders Deepak en Satish K., zitten voor in de auto, terwijl de tieners op de achterbank tegen elkaar kruipen en beginnen te zoenen. Wat er daarna is gebeurd is tot op de dag van vandaag onduidelijk.
Vaststaat dat Natalee Holloway niet meer terugkeert in haar hotel. Als het meisje de volgende dag spoorloos blijkt, wordt direct groot alarm geslagen. Haar gescheiden ouders vliegen over vanaf Alabama en de politie wordt gewaarschuwd. Tot groot onbegrip van de Amerikanen worden Joran en zijn vrienden in eerste instantie alleen als getuigen gehoord. Het onderzoek komt sowieso moeizaam op gang omdat er direct al onenigheid ontstaat over wie het rechercheteam moet leiden. De Arubaanse minister van Justitie Croes leeft al enige tijd in onmin met de top van politie en het openbaar ministerie en de bewindsman wil niet dat de Nederlandse politiecommissaris Jan van der Straaten het onderzoek leidt. Die krijgt echter steun van de lokale politiebonden, waarna Croes alsnog eieren voor zijn geld kiest en Van der Straaten mag aanblijven.
Al snel brengt de zeer ervaren politiechef, die aan zijn vooravond van zijn pensionering staat, een gedreven politieteam bijeen, bestaande uit Arubaanse en Nederlandse rechercheurs. Het team krijgt bovendien steun van zeven FBI-experts. De 'aanvankelijke getuigen' veranderen al snel in verdachten als het drietal steeds wisselende verklaringen aflegt. Joran zegt eerst dat hij eerder naar huis ging en Natalee achterliet bij zijn twee vrienden. De broers verklaren echter dat zij het meisje gedrieën bij haar hotel hebben afgezet waar ze dronken naar binnen zou zijn gestrompeld. Op de bewakingscamera's van het Holiday Inn Hotel is daar echter niets van te zien.
De drie worden na een week gearresteerd en de auto waarin het laatste ritje met Natalee plaatsvond gaat voor technisch onderzoek naar het politielab. De politie krijgt steeds meer de overtuiging dat de drie meer weten van de verdwijning van Natalee en gaandeweg het onderzoek ontstaat de overtuiging bij het politieteam (van inmiddels bijna dertig rechercheurs) dat het meisje door hen is vermoord. De recherche acht het het meest aannemelijk dat Natalee is meegenomen naar het 'Light House' op Aruba, een uitgestorven plek op het meest noordelijke puntje van het eiland. In de ogen van justitie zouden Joran en zijn vrienden daar hebben getracht seks met de Amerikaanse te hebben, maar die zou daar niet van zijn gediend en hebben tegengestribbeld. Natalee Holloway zou vervolgens zijn vermoord en haar lichaam zou op een van de talloze verlaten plekjes van het eiland zijn achtergelaten of mogelijk zelfs in zee zijn gedumpt.
Jorans vader
Wat er die nacht verder is gebeurd en welke rol Jorans vader Paul van der S. bij het misdrijf heeft gespeeld, is nog een raadsel. Van der S. woont al zeventien jaar op het eiland en werd drie jaar geleden plaatsvervangend rechter in opleiding. De rechterlijke macht was echter niet tevreden over zijn functioneren en had intern al de beslissing genomen dat Van der S. zijn functie zou moeten neerleggen. Er werd een ander plekje binnen het justitieapparaat voor hem gezocht en Van der S. deed al geen rechtszaken meer.
De politie op Aruba begint zijn optreden steeds meer verdacht te vinden als uit het onderzoek blijkt dat Paul alle verdachten instructies geeft en ze probeert voor te houden wat ze wel en niet moeten verklaren. Dat leidt ertoe dat Van der S. een verbod krijgt zijn zoon nog langer te bezoeken in de cel, waarna de magistraat een kort geding aanspant om deze stap aan te vechten. Afgelopen donderdag besluit justitie Paul van der S. te arresteren op verdenking van betrokkenheid bij de moord op Natalee. Keihard bewijs ontbreekt vooralsnog, maar de ondoorzichtige houding van Van der S. roept te veel vragen op. Of de aanklacht van moord ook in een later stadium van kracht blijft, moet nog blijken. Justitie kan de verdenking ook hebben aangevoerd om Van der S. in verzekering te kunnen stellen. De tenlastelegging kan dan later alsnog worden aangepast in bijvoorbeeld het wegwerken van bewijsmateriaal.
Wanhoop
Inmiddels is de familie van Natalee Holloway de wanhoop nabij. De vader en moeder van Natalee verblijven met hun nieuwe partners al een maand in het Holiday Inn Hotel. De kamer van het meisje verkeert nog steeds in dezelfde staat als op de dag van haar verdwijning. "We hebben nog steeds niet de kracht gevonden de kamer te ontruimen", zegt Beth Holloway in de lobby van het hotel, waar vakantievierende landgenoten van haar voor een oorverdovend kabaal zorgen.
"We leven tussen hoop en vrees. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat de autoriteiten hier er alles aan doen de zaak op te lossen. We krijgen ook heel veel steun en liefde van de Arubaanse bevolking. Maar het paradijs dat Aruba was is voor ons veranderd in een nachtmerrie. Ik heb nog met een van die vrienden van Joran gesproken, die nu ook vastzit. Onvoorstelbaar hoe koel en afstandelijkheid hij deed over de verdwijning van Natalee. Dat vond ik direct al verdacht. Mijn dochter was het liefste, vrolijkste en knapste meisje dat je je kunt voorstellen. De gedachte dat ze er niet meer is, is onverdraaglijk. Maar dat we niet weten wat er met haar is gebeurd is zo mogelijk nog erger. Ik blijf daarom op Aruba tot daar duidelijkheid over is."
bronquote:Ouders overtuigd van onschuld verdachte in zaak-Natalee
'Joran komt voorlopig niet vrij'
Voor het eerst praten de ouders van Joran van der Sloot met de pers. Hun zoon wordt verdacht van moord op 18-jarige Amerikaanse Natalee Holloway op Aruba.
Ze zijn huiverig. Begrijpelijk, gezien de aandacht voor de familie van de Amerikaanse media. In hun ogen is Joran, die al drie weken achter de tralies zit, al veroordeeld. Vorige week arresteerde de politie ook vader Paul van der Sloot, rechter-in-opleiding. Ook hij zou betrokken zijn bij de verdwijning van Natalee. "Dit is een absurde situatie", zeggen de ouders.
Anita van der Sloot (48) zit met roodomrande ogen aan de houten eettafel in hun huis. Ze heeft haar zoon pas twee keer mogen bezoeken sinds hij in de gevangenis zit. Tijdens het gesprek maakt ze aantekeningen in haar dagboek. "Ik hou alles bij. Voor de bestseller die ik ga schrijven als dit achter de rug is", grapt ze. "Soms ben ik cynisch om me staande te houden in deze gekte."
Paul (53) zit naast zijn vrouw. Hij beantwoordt de vragen bedachtzaam. Een week geleden kwam de politie - vergezeld van een aantal cameraploegen - hem arresteren. Drie dagen zat hij in een politiecel - 'een intense en ingrijpende ervaring' - totdat de rechter-commissaris besloot dat er geen reden was hem vast te houden. Volgens justitie had hij als getuige verklaringen afgelegd die niet strookten met feitenonderzoek. "Maar ze hebben me na mijn arrestatie maar één keer verhoord", vertelt Van der Sloot. "Toen heb ik hetzelfde gezegd als eerder op het politiebureau."
De media namen aan dat Van der Sloot was aangehouden omdat hij zijn zoon zou hebben aangespoord vooral niet de waarheid te vertellen over de nacht dat Natalee Holloway verdween. "Ik heb hem juist gezegd om alles te vertellen", zegt Van der Sloot.
Jorans vader wist in eerste instantie niet eens dat zijn zoon uit was geweest in de nacht van 29 op 30 mei, toen Natalee verdween. "Ik had hem om elf uur opgehaald bij Mc Donald's en wist niet beter dan dat hij was gaan slapen." Pas toen Beth Holloway met enkele politieagenten bij de poort van zijn huis stond, hoorde hij dat zijn zoon nog in Carlos 'n Charlies was geweest met Natalee, zegt hij.
Tegen de politie vertelde Joran aanvankelijk dat hij samen met zijn vrienden Satisch en Deepak K., die ook in de gevangenis zitten, het meisje bij haar hotel had afgezet. Paul van der Sloot: "Ik ben dat blijven geloven, totdat hij de verklaring wijzigde." Opeens verklaarde Joran dat hij het meisje - op haar verzoek - alleen had achtergelaten op het strand naast het Marriott Hotel.
Hij zou daarna naar zijn huis zijn gelopen, kilometers verderop. Anita: "Ik was heel boos toen ik dat hoorde. Maar ik denk dat het een paniekreactie was. Misschien dat hij er een draai aan heeft gegeven - ik wil het geen leugen noemen - zodat hij van het gedoe af zou zijn. Hij heeft vanaf het begin gezegd dat hij een meisje nooit iets zou aandoen. Hij heeft respect voor meisjes."
Waarom hij dan een meisje alleen op het strand heeft achtergelaten, weten de ouders niet. "Ik zou heel graag met hem over de zaak willen praten, maar dat mogen wij niet", zegt Anita. "Maar een ding weet ik wel zeker: dat daar volwassenen bij zijn geweest."
Het ziet er niet naar uit dat Joran binnenkort vrijkomt. De politie heeft zo weinig bewijsmateriaal, dat de enige hoop een bekentenis is. Dagelijks wordt Joran urenlang verhoord. Anita: "Soms zit hij uren in een donkere, ijskoude ruimte, waar hij alleen maar geluiden kan horen. Een andere keer is hij omringd door foto's van Natalee. Je vader is ook een misdadiger, zeggen ze tegen hem. 'Mama, ze schelden me uit voor moordenaar, voor psychopaat, voor verkrachter', vertelde hij me."
Maar volgens Anita en Paul van der Sloot is hun zoon onschuldig. Paul hoopt zijn zoon een dezer dagen te kunnen bezoeken. "Dan zal ik tegen hem zeggen dat ik van hem hou. Dat zal ik tegen hem zeggen.
Ik vraag me af wat die vader hem heeft gezegd. Vast niet alleen "de procedure".quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:04 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk dat ie beter niet naar zijn vader had kunnen luisteren.
Ik krijg echt kotsneigingen van die vader op TV. Echt zo'n typische linkse pedofiele rechter met vieze plaatjes op zijn computer en schandknaapjes in het park.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:08 schreef Cesarino het volgende:
Bloed hebben ze al gevonden in zijn auto, tis gewoon een kwestie van tijd tot ie doorslaat. De lul, als ik die kop al zie, bah vies ventje en die vader ook trouwens.
Volgens de hoofdofficier van justitie was het meer dan alleen het uitleggen van de standaardprocedure. De vader zou hebben gezegd dat er geen zaak is wanneer er geen lijk is. Ik weet niet hoor, maar dat is wel heel erg in de verdediging schieten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:06 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die vader hem heeft gezegd. Vast niet alleen "de procedure".
Klopt, sowieso is dat onzin natuurlijk. Ook zonder lijk kan er best een zaak zijn, al is het wel handig als het lijk ook wordt gevonden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:11 schreef schatje het volgende:
[..]
Volgens de hoofdofficier van justitie was het meer dan alleen het uitleggen van de standaardprocedure. De vader zou hebben gezegd dat er geen zaak is wanneer er geen lijk is. Ik weet niet hoor, maar dat is wel heel erg in de verdediging schieten.
Maar iedereen heeft zijn/haar oordeel blijkbaar al wel klaar.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Deel 4 en nog is de zaak niet opgelost.
Ja, lezen valt niet mee natuurlijk. Ze zat in de auto met Joran en zijn vrienden, niet met haar Amerikaanse reisgenoten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:18 schreef sooty het volgende:
[..]
Maar iedereen heeft zijn/haar oordeel blijkbaar al wel klaar.Niemand weet wat er gebeurd is. En wat verzwijgen haar reisgenoten (m/v)? Of waren die allemaal (ook) laveloos ?
Ze is als laatste met Joran en z'n matties gezien. Zegt niets over zijn betrokkenheid. Verder is er geen spoor van een misdrijf gevonden tot nu toe, alleen een bloedvlek die van geen van de betrokken personen (inc. Natalee) was.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:20 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Ja, lezen valt niet mee natuurlijk. Ze zat in de auto met Joran en zijn vrienden, niet met haar Amerikaanse reisgenoten.
Nee, ze houden ze voor niks vast. Keep on dreaming!quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ze is als laatste met Joran en z'n matties gezien. Zegt niets over zijn betrokkenheid. Verder is er geen spoor van een misdrijf gevonden tot nu toe, alleen een bloedvlek die van geen van de betrokken personen (inc. Natalee) was.
Feitelijk weten ze nog geen ene zak.
Inderdaad.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat sooty dat bedoelt. Natalee was met een aantal reisgenoten in die club, misschien vertellen die ook niet alles wat er gebeurd is, omdat ze officieel niet mogen drinken en zo. Dus om zichzelf vrij te pleiten zouden ze de waarheid weleens een beetje kunnen 'ombuigen'.
Je kan in de VS niet veroordeeld worden omdat je op Aruba een biertje hebt gedronken hoor. Het lijkt me ook niet dat men moeilijk gaat doen over een biertje als men een moord/verdwijning kan oplossen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:26 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk niet dat sooty dat bedoelt. Natalee was met een aantal reisgenoten in die club, misschien vertellen die ook niet alles wat er gebeurd is, omdat ze officieel niet mogen drinken en zo. Dus om zichzelf vrij te pleiten zouden ze de waarheid weleens een beetje kunnen 'ombuigen'.
Ze weten wel dat Paul van der Sloot zijn zoontje heeft gezegd wat hij moet gaan zeggen, dat ze bij Joran en zijn matties in de auto zat, dat hun haar vooralsnog als laatste levend hebben gezien en dat Joran en zijn matties niet kloppende verklaringen hebben afgelegd over de bewuste avond. Genoeg om hem vast te houden.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ze is als laatste met Joran en z'n matties gezien. Zegt niets over zijn betrokkenheid. Verder is er geen spoor van een misdrijf gevonden tot nu toe, alleen een bloedvlek die van geen van de betrokken personen (inc. Natalee) was.
Tja, je moet maar bang zijn voor je ouders...quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:34 schreef Ciurlizza het volgende:
Je kan in de VS niet veroordeeld worden omdat je op Aruba een biertje hebt gedronken hoor. Het lijkt me ook niet dat men moeilijk gaat doen over een biertje als men een moord/verdwijning kan oplossen.
May 4, 2004quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:53 schreef SocialDisorder het volgende:
wat ik me nog steeds afvraag is; wat de fok is er zo bijzonder aan die hele Natalee?
Waarom precies zij? Waarom niet deze mensen? http://www.fbi.gov/mostwant/kidnap/kidmiss.htm
of deze http://www.fbi.gov/mostwant/parent/parent.htm ????
En het Amerikaanse recht lijkt wel bezit te hebben genomen van Aruba, want in NL bestaat nog zoiets als privacy bescherming. Zolang iemand verdachte is van een moordzaak, wordt z'n privacy beschermd. Maar goed, z'n naam en foto's worden nu in elk nieuws item gebruikt. Ook conclusies worden haastig getrokken. Joran zit vast op basis van wat tegenstrijdige verklaringen........waar kennen we dat ook al weer van? Owh ja, Robin van P. ooit verdachte in een verkrachtingszaak. Zat twee weken vast vanwege tegenstrijdige verklaringen.
Ik zeg niet dat Joran onschuldig is, ik zeg alleen dat ik nog geen enkel hard bewijs heb gezien, en alleen maar speculaties en Amerikaanse insuaties dat de politie op Aruba z'n werk niet goed doet.
Dat is wel intressant.quote:High-ranking FBI Agent, Greg McCrary, just spoke on Fox.
- he described the current state of NH investigation as following: “at this point it is not who did it, but what happened”.
Bron?quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef Ciurlizza het volgende:
Mijn scenario:
...Niet voor niets staat hij onder behandeling van een psychiater vanwege zijn opvliegende karakter. ..
maw, we hebben een zondebok, we moeten alleen nog een verhaal verzinnen. Joran wordt wel ondertussen vast gezet op Guantanamo bay.....quote:
Als dat toch eens zou kunnenquote:Op donderdag 30 juni 2005 22:06 schreef SocialDisorder het volgende:
Joran wordt wel ondertussen vast gezet op Guantanamo bay.....
als mijn zoon een moord had gepleegd, zou ik denk ik weinig met hem praten.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:07 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af of Joran zijn ouders de waarheid heeft verteld. Ik geloof niet dat ik een moord, door mijn zoon gepleegd, goed zou praten, hoeveel ik ook van hem houd. En als het een ongeluk was, is er geen reden om de waarheid niet te vertellen.
Dat is altijd zo! Het Openbaar Ministerie houdt die bewijzen zoals altijd geheim tot aan de rechtzaak. Die gaan echt niet de nieuwsgierigheid van het volk wegnemen door alles openbaar te maken.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:53 schreef SocialDisorder het volgende:
ik zeg alleen dat ik nog geen enkel hard bewijs heb gezien, .
volgens mij was het OM toch vrij snel naar buiten gekomen met het DNA-sporen, vingerafdrukken, en ander voortgang in zaken, om zo het publiek op de hoogte te stellen van de voortgang. Het wordt alleen achtergehouden als het in het belang van de zaak is. En zelfs dan wordt er gemeld dat er bewijzen zijn, maar dat daar niet mee naar buiten kunnen komen, vanwege het onderzoek.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:24 schreef more het volgende:
[..]
Dat is altijd zo! Het Openbaar Ministerie houdt die bewijzen zoals altijd geheim tot aan de rechtzaak. Die gaan echt niet de nieuwsgierigheid van het volk wegnemen door alles openbaar te maken.
Dat bleek uiteindelijk geen bloed te zijn, maar een 'onbekende substantie'.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:17 schreef Rewimo het volgende:
Dat bloed in de auto is onderzocht en bleek niets met de zaak te maken te hebben.
Ja, precies, had er dus niets mee te maken.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:32 schreef halion het volgende:
Dat bleek uiteindelijk geen bloed te zijn, maar een 'onbekende substantie'.
Ja, dit meisje had ik een tijdje geleden ook al gezien op de FBI site.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:56 schreef ne0n het volgende:
[..]
May 4, 2004
Lubbock, Texas
JOANNA KATHRYN ROGERS
[afbeelding]![]()
Hier ook hoor. Kijk maar eens op de site van Vermist. Voorbeeldje van bij mij om de hoek:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:35 schreef halion het volgende:
Het is echt ziek hoeveel mensen er in Amerika worden vermist. Echt niet te geloven.
Sommigen al sinds eind jaren tachtig. Nooit opgelost.
Natuurlijk zijn het in Amerika in absolute getallen meer. Of het relatief gezien anders is weet ik niet.quote:Lisette Vroege
Geboorteplaats / jaar: Nederland, 1965
Weg sinds: Woensdag 3 juni 1992
Laatste woonplaats: Haarlem
Land: Nederland
Uiterlijke kenmerken: Donker sluik haar, donkere ogen, 1.70 m. Normaal slank postuur, knappe verschijning. Bij haar verdwijning was ze gekleed in tennistenue met daaroverheen een paars/lila trainingsbroek en een paarse sweater.
Gezocht door: Familie en derden.
Extra info: Lisette is voor het laatst gezien op 3 juni 1992 rond half tien 's avonds. Na een bezoek aan het tennispark parkeerde ze haar blauwe VW Polo voor haar woning aan de Kleverparkweg. Haar tennisracket is later opgegraven.
Het zijn er in Amerika absoluut relatief meerquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Kijk maar eens op de site van Vermist. Voorbeeldje van bij mij om de hoek:
[..]
Natuurlijk zijn het in Amerika in absolute getallen meer. Of het relatief gezien anders is weet ik niet.
Wat een vooroordelen zeg.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:09 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Ik krijg echt kotsneigingen van die vader op TV. Echt zo'n typische linkse pedofiele rechter met vieze plaatjes op zijn computer en schandknaapjes in het park.
Klopt allemaal. Alleen hun verhalen brengt twijfels, en zitten ze daardoor vast.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar die Amerikaanse reisgenoten konden juist veel meer vertellen over hoe ze was. Was ze dronken toen ze in de auto stapte? Gedroeg ze zich anders die nacht? Wat heeft ze allemaal die dag gezegd over die ontmoeting met Joran? Meisjes praten veel onderling met elkaar en delen zelfs hun intieme geheimen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:20 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Ja, lezen valt niet mee natuurlijk. Ze zat in de auto met Joran en zijn vrienden, niet met haar Amerikaanse reisgenoten.
Nee en hij is ook ontslagen als DJ v an Tattoo. De Druk van Amerika eist onschuldige slachtoffers.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 09:28 schreef halion het volgende:
Die Steve Croes is niet de slimste zeg![]()
"I heard this guy talking on the phone at the Internet cafe," Steve Croes said. "So my story was like almost exactly as his."
Croes was referring to Deepak Kalpoe, 21, who originally said he and his brother Satish, 18, and their friend Joran Van Der Sloot, 17, drove Natalee Holloway back to the Holiday Inn the night of May 30.
Croes told police he saw the young men drop Holloway off at the hotel.
"So that's why they thought that maybe I was in it," Croes told CNN Wednesday. "But everything that I knew, I just hear it from his voice, when he was talking on the phone."
Croes works on a party boat that docks about 1,000 feet from the Holiday Inn where Holloway was staying when she disappeared.
dat is inderdaad erg vreemd.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de reisgenoten grondig door de politie op Aruba ondervraagd moesten worden. Ik snap uberhaupt niet dat ze allemaal de volgende dag terug gingen naar Alabama en een vermiste achter laat. Waarom bleef eentje of de groepsleider niet achter in het geval?!
Een van de begeleiders is achtergebleven; de rest heeft de leerlingen op de terugtocht naar Amerika begeleidquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de reisgenoten grondig door de politie op Aruba ondervraagd moesten worden. Ik snap uberhaupt niet dat ze allemaal de volgende dag terug gingen naar Alabama en een vermiste achter laat. Waarom bleef eentje of de groepsleider niet achter in het geval?!
Als ze allemaal uit Carlos & Charlies zijn komen rollen wel ja, dan weet je zelfs je eigen naam niet meer, zo godsliederlijk dronken komen de meesten uit een C&C.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:20 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Die begeleiders waren ws net zo zat als die Natalee
Erg gezellig daar ja, in augustus ben ik er ongetwijfeld wel een paar keer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:56 schreef spookvrouw het volgende:
[..]
Als ze allemaal uit Carlos & Charlies zijn komen rollen wel ja, dan weet je zelfs je eigen naam niet meer, zo godsliederlijk dronken komen de meesten uit een C&C.
Twitty is nauw bij het onderzoek betrokken begrijp ik?quote:Holloway's stepfather, George "Jug" Twitty, said the family was not surprised by Janssen's comments and was not losing hope the truth would be found.
"We may have no physical evidence, but there is a lot of other evidence of what may have happened in this case," Twitty said.
hm. interessant...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Twitty is nauw bij het onderzoek betrokken begrijp ik?
pff, zou me nix verbazen als een van die begeleiders Natalee verkracht, vermoord en gedumpt heeft. Wou natuurlijk aan/in zo'n lekker jong, strak grietje zitten, zij wilde niet, en dat is haar fataal geworden.........
ze zijn toch verantwoordelijk voor haar?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Volgens mij waren de begeleiders er niet eens bij toen ze ging stappen met Joran en zijn matties....
Vantevoren hebben de ouders een contract getekend waarin staat dat die begeleiders nergens voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:13 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ze zijn toch verantwoordelijk voor haar?
als het klopt, hebben zij hun werk niet (goed) gedaan.
Kijk eens op de site van in Nederland vermiste personen. In Nederland worden ook akelig veel personen vermist, waaronder ook veel kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Kijk maar eens op de site van Vermist. Voorbeeldje van bij mij om de hoek:
[..]
Natuurlijk zijn het in Amerika in absolute getallen meer. Of het relatief gezien anders is weet ik niet.
Het milieu waar iemand uitkomt heeft hier weinig mee te maken, alsof iemand uit een welgesteld milieu alles volgens de regels doet...quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:33 schreef schatje het volgende:
Iemand die uit een welgesteld milieu komt heeft toch genoeg fatsoen in z'n donder om een meisje niet alleen achter te laten op het strand?
Fijne communicatie van de politie ter plekke als dat idd het geval is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:32 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
NOS Journaal brengt nieuws dat de drie jongens drie weken geleden al aangeklaagd zijn voor moord.
quote:DEN HAAG - Nederland stuurt drie F16's naar Aruba om te helpen zoeken naar het vermiste Amerikaanse meisje Natalee Holloway. De toestellen vertrekken dit weekend nog. Vanaf maandag speuren ze met speciale camera's het eiland en de oceaan er om heen af.
Dat hebben minister Donner (Justitie), zijn collega Pechthold (Koninkrijksrelaties) en staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) vrijdag besloten. Zij reageerden hiermee op verzoek van de Arubaanse minister Croes (Justitie) die eerder deze week om hulp vroeg.
Aruba is al weken in de ban van de verdwijning van Holloway. Zij was voor een kort schoolreisje op Aruba om te vieren dat ze voor haar eindexamen was geslaagd.
Sinds 30 mei is niets meer van het meisje vernomen. Het Openbaar Ministerie en de politie gaan ervan uit dat ze om het leven is gekomen. Er zitten drie verdachten vast op verdenking van het (mede)plegen van moord, doodslag of ontvoering met de dood tot gevolg.
quote:Aruba's attorney general tells The Associated Press the three were charged soon after they were arrested, but it was kept quiet to protect the girl's family.
"We didn't want to upset the family talking about murder while they searched," said Attorney General Karin Janssen.
Goed idee, en als we haar vinden, levend en wel, valt er per ongeluk een bom op haar?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:49 schreef Ciurlizza het volgende:
Nederland met F16's op zoek naar Natalee:
[..]
Er is natuurlijk nog geen fysiek bewijs dat ze dood is. Ander puntje van kritiek:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Nee, het is fijn voor de familie als je het over vermissing hebt
.
quote:Police have been criticized for letting more than a week go by without detaining the three young men last seen with Holloway and for waiting 16 days after she went missing before searching van der Sloot's home.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:51 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog geen fysiek bewijs dat ze dood is. Ander puntje van kritiek:
[..]
Beetje jammer dat we in één adem met die sukkels daar genoemd worden...quote:Also Friday, Aruba's government defended its handling of the investigation, saying many of the criticisms arose from misunderstandings of the Dutch legal system used on the Caribbean (search) island.
Ook zoiets. Met die 'info' ga je dus heeeeel voorzichtig te werk, terwijl verdachten (die mogelijk er helemaal niets mee te maken hebben) met naam en toenaam groot in de krant en op tv komenquote:Authorities have said they have no physical evidence suggesting Holloway is dead.
Dat laatste maakt niet echt uit. Aruba is een klein eiland en binnen 'n minuut zouden de namen en toenamen van de verdachten bekend zijn onder de meute.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ook zoiets. Met die 'info' ga je dus heeeeel voorzichtig te werk, terwijl verdachten (die mogelijk er helemaal niets mee te maken hebben) met naam en toenaam groot in de krant en op tv komen.
Ten eerste, het systeem daar is bijna hetzelfde als hier. Ten tweede, komt dat door onze kolonisatie.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt.
Maar feit is dat die perswoordvoerster van de politie gewoon glashard heeft staan liegen toen gevraagd werd of iemand officieel in staat van beschuldiging was gesteld. Goed bezig.
En was het rechtssysteem daar nou precies hetzelfde als hier in NL???
[..]
Beetje jammer dat we in één adem met die sukkels daar genoemd worden...
Ik vind die reisgenoten en helemaal haar kamergenoten een verhaal apart.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
Maar die Amerikaanse reisgenoten konden juist veel meer vertellen over hoe ze was. Was ze dronken toen ze in de auto stapte? Gedroeg ze zich anders die nacht? Wat heeft ze allemaal die dag gezegd over die ontmoeting met Joran? Meisjes praten veel onderling met elkaar en delen zelfs hun intieme geheimen.
zonder lijk of dna geen zaak voor justitiequote:Op zaterdag 2 juli 2005 04:34 schreef heiden6 het volgende:
Als ze in de zee is geflikkerd, wordt ze nooit meer gevonden. Dat weet iedereen. En als ze dus is vermoord, ligt ze hoogstwaarschijnlijk in de zee. Conlusie: een lichaam zul je vrijwel zeker net vinden.
stoer man, miereneterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Erg gezellig daar ja, in augustus ben ik er ongetwijfeld wel een paar keer.
Misschien nog een paar lelijke Amerikaanse sletjes ontvoeren en verkrachten.![]()
Ja dat bedoel ik ook. We doen in NL precies hetzelfde, hier verdwijnen ook veel kinderen en jongeren en de een krijgt de aandacht wel en de ander niet. In Amerika is dat ook zo, dus hebben we hierin hetzelfde beleid. Ieder kind verdient deze aandacht in NL, Amerika, waar dan ook ter wereld en wat je afkomst ook is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk het niet Fidelio. In Amerika verdwijnen dagelijks een hoop kinderen en jonge meisjes, en die krijgen die aandacht niet.
Het krijgt denk ik vooral deze aandacht omdat ze misschien door een nederlander is vermoord en dat het op nederlands grondgebied is gebeurd waar de nederlandse rechtspraak geldt, een gruwel voor veel Amerikanen.
En haar onschuldige blauwe kijkers en goede familie zullen ook wel meespelen aan dat het meer aandacht krijgt.
Ja inderdaad!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
We zijn nu uiteindelijk allemaal nieuwschierig naar wat er werkelijk is gebeurd met dat meisje.![]()
Ook omdat Aruba als veilig eiland wordt beschouwd waar er nauwelijks wordt vermoord. Juist een van de sterkste kanten van de Arubaanse toeristen product. Snachts kun je lopen op het strand of in de stad ect. Op het eiland zijn er dus geen 'no-go areas'.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk het niet Fidelio. In Amerika verdwijnen dagelijks een hoop kinderen en jonge meisjes, en die krijgen die aandacht niet.
Het krijgt denk ik vooral deze aandacht omdat ze misschien door een nederlander is vermoord en dat het op nederlands grondgebied is gebeurd waar de nederlandse rechtspraak geldt, een gruwel voor veel Amerikanen.
En haar onschuldige blauwe kijkers en goede familie zullen ook wel meespelen aan dat het meer aandacht krijgt.
Ja inderdaad ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veilig eiland, waar ouders hun kinderen met een gerust hart kunnen achterlaten, gezien de criminaliteitscijfers. Meisje van rijke ouders, contacten etc.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:26 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ook omdat Aruba als veilig eiland wordt beschouwd waar er nauwelijks wordt vermoord. Juist een van de sterkste kanten van de Arubaanse toeristen product. Snachts kun je lopen op het strand of in de stad ect. Op het eiland zijn er dus geen 'no-go areas'.
De Nederlandse strafmaat is slap en de Arubanen klooien maar wat aan in deze zaak. Ik kan me goed voorstellen dat de Amerikanen dit liever zelf oplossen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk dat de Arubanen hun beste beentje voor zetten als het gaat om oplossen van dit misdrijf. Hier hangt veel van af, ook voor de Arubanen, als er minder Amerikanen komen, heb je ook minder inkomsten van toerisme. Ik denk wel dat de opsporingsmethoden van Amerika beter zijn, met als simpele reden, op Aruba is bijna geen criminaliteit en in Amerika is het niet bij te houden. Misschien is een samenwerking op dit gebied zo gek nog niet. Maar ja of je met zoveel arrogantie kunt samenwerken is maar de vraag.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:14 schreef Ciurlizza het volgende:
Ik zeg niet dat het Amerikaanse rechtssysteem helemaal perfect is, maar de strafmaat is er stukken beter dan in Nederland en de opsporingsmethoden wat beter dan de methoden van de Arubanen.
En er zitten ook beestjes in zee die honger hebben.quote:als ze tegen de rotsen is geklapt dan is er niets meer van over inderdaad
De meeste haaien lusten geen mensenvlees alleen de Hamerhaai, de Tijgerhaai, de Zandhaai, de Mensenhaai en de Blauwe haai. Ze moet wel een eindje van de kust zijn afgedreven om in het territorium van die beesten te komen. Goed, dat afdrijven is goed mogelijk met de stroming daar.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En er zitten ook beestjes in zee die honger hebben.
De begeleiders waren niet verantwoordelijk. Die kids hadden zelf die hele vakantie gepland en de begeleiders gingen alleen maar mee voor als er echt iets mis zou gaan. Dat was ook duidelijk van te voren en de ouders waren daar ook van op de hoogte.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:13 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ze zijn toch verantwoordelijk voor haar?
als het klopt, hebben zij hun werk niet (goed) gedaan.
zoals je ziet is het echt misgegaan. als de begeleiders niet verantwoordelijk waren/zijn, zijn ze voor niks meegegaan.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:19 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De begeleiders waren niet verantwoordelijk. Die kids hadden zelf die hele vakantie gepland en de begeleiders gingen alleen maar mee voor als er echt iets mis zou gaan. Dat was ook duidelijk van te voren en de ouders waren daar ook van op de hoogte.
Een van die begeleiders is toch ook achtergebleven en zij hebben alles zo goed mogelijk proberen te regelen toen de vermissing bekend werd. Zij waren er alleen voor noodgevallen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:27 schreef SlimShady het volgende:
[..]
zoals je ziet is het echt misgegaan. als de begeleiders niet verantwoordelijk waren/zijn, zijn ze voor niks meegegaan.
nutteloos. dan is zelfs het contract nutteloos.
Lastig he, lezenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:59 schreef Ciurlizza het volgende:
Onzin, in Salou wemelt het ook van de Nederlandse jongeren. Iemand van 18 kan best zonder ouders op vakantie of ga jij tot je 65e met je ouders mee naar Sneek?
Je spreekt jezelf redelijk tegen. Je zegt dat die begeleiders alleen mee gingen voor als er iets echt mis zou gaan.....hoeveel erger had het moeten worden voor het wel de verantwoordelijkheid van de begeleiders was geweest? Hadden ze haar in de disco moeten verkrachten en vermoorden?quote:De begeleiders waren niet verantwoordelijk. Die kids hadden zelf die hele vakantie gepland en de begeleiders gingen alleen maar mee voor als er echt iets mis zou gaan.
ik begrijp het. zij is op eigen risico vertrokken.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De begeleiders waren er niet om 24/7 als bodyguard op te treden. Ze gingen wel mee op vakantie, maar als kinderen dan gaan ontsnappen en stiekem gaan touren over het eiland met eilandbewonertjes... tja...daar zijn de begeleiders niet voor verantwoordelijk, dat is contractueel ook vastgelegd. Wat niet wegneemt, dat begeleiders wel helpen als er wat is en ze daar notie van nemen.
Ik spreek mezelf niet tegen, dit zijn gewoon de feiten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:37 schreef SocialDisorder het volgende:
Je spreekt jezelf redelijk tegen. Je zegt dat die begeleiders alleen mee gingen voor als er iets echt mis zou gaan.....hoeveel erger had het moeten worden voor het wel de verantwoordelijkheid van de begeleiders was geweest? Hadden ze haar in de disco moeten verkrachten en vermoorden?
In feite wel, al waren er wel begeleiders bij om zaken te regelen en problemen op te lossen. Echter, die begeleiders kunnen moeilijk 124 van die kids 24/7 in de gaten houden. Een 18-jarige moet toch ook bepaalde verantwoordelijkheden kennen en niet zo maar gaan toeren met 3 hitsige eilandbewoners die willen neuken.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:43 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik begrijp het. zij is op eigen risico vertrokken.
Dom idee van Natalee inderdaad. Maar nog geen reden om haar koud te maken natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:42 schreef SocialDisorder het volgende:
regardless, Natalee verdient een Darwin-award voor haar briljante idee om met drie vreemden in een auto te stappen. Normaal zouden we onze schouders erover ophalen, nu sturen we er F16's op af........
Naar verluid heeft ze op de achterbank wat geflikflooid met Joran en ze had de afspraak een dag vantevoren gemaakt met die jongens. Ze ging ook uit met die jongens. Als ze onvrijwillig in die bar was, dan waren daar genoeg mensen aan wie ze dat kenbaar kon maken. Als je iemand onvrijwillig bij je hebt, dan neem je diegene ook niet mee naar een bar.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:46 schreef _Boo_ het volgende:
Het is helemaal niet zeker dat zij vrijwillig in die auto gestapt is.
bron: KFMBTVquote:Aruba's chief government spokesman said Friday that three young men detained in the disappearance of an Alabama teenager have not been formally charged but could be as soon as Monday.
...
Deepak Kalpoe, 21, and Satish Kalpoe, 18, and van der Sloot were the last ones seen with Holloway the night she disappeared. Four other people _ including van der Sloot's father, Paul, a high-ranking island judicial official _ were detained and released.
The three young men initially told police that after a night of eating, drinking and dancing, they took Holloway to a northern beach before dropping her off at her hotel around 2 a.m. Satish Kalpoe's lawyer has since said his client now claims that he and his brother dropped Holloway and Joran van der Sloot off together at a beach near the Marriott hotel, then went home.
Ja.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er iemand te veroordelen als er geen lijk is?
Maar weer eens een nieuwe verklaring van de heren. Nu werden Joran en Natalee alleen achtergelaten bij het Marriott-hotel. Eerder werd Natalee nog bij het Holiday Inn afgezet en volgens Joran bleef Natalee alleen achter bij het Marriott-hotel. Van die drie is er toch minimaal eentje die grandioos loopt te liegen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:49 schreef SlimShady het volgende:
ok. ondertussen een recente nieuws artikel.
[..]
bron: KFMBTV
Als de verdachte een complete debiel is waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er iemand te veroordelen als er geen lijk is?
Als duidelijk is dat ze om het leven is gebracht, dan kan Joran echt wel veroordeeld worden voor moord, ook al is er geen lijk omdat dat bijvoorbeeld ergens in zee dobbert.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als de verdachte een complete debiel is waarschijnlijk wel.
Hoe kun je dat nu duidelijk maken zonder fysiek bewijs?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als duidelijk is dat ze om het leven is gebracht, dan kan Joran echt wel veroordeeld worden voor moord, ook al is er geen lijk omdat dat bijvoorbeeld ergens in zee dobbert.
Een bekentenis, getuigenverklaringen (al lijkt de kans dat er nog getuigen opduiken erg klein) of sluitend bewijs dat Joran Natalee heeft omgebracht... Als dat lijk in zee is gedumpt en tegen de rotsen is geslagen dan is daar toch nauwelijks nog wat van terug te vinden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nu duidelijk maken zonder fysiek bewijs?
Als die jongens blijven ontkennen, en er wordt geen bewijs gevonden van een moord (laat staan van hun betrokkenheid) gaan ze vrijuit.
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebbenquote:Op zondag 3 juli 2005 00:02 schreef _Boo_ het volgende:
Als er geen lijk is, moet er toch op z'n minst dna/bloed bij de verdachte aangetroffen zijn?
Het huis van Van Der Sloot werd ook pas na 16 dagen doorzocht, dus het zou me niets verbazen als ze hier ook weer prutswerk hebben afgeleverd.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:04 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebben![]()
bron aub als ze hun werk wel hebben gedaan.
yes yes, that is a very nice story you have there.........FOR ME TO POOP ON!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze moeten Triumph eens die Joran laten ondervragen![]()
Ik doelde op het huis of de auto he. Die auto is doorgezocht maar pas nadat ze alle tijd gekregen hadden om hem schoon te maken. Buren zeggen ook dat ze de twee broers de auto hebben zien schoonmaken. Er was was bloed gevonden, maar niet afkomstig van Natalee.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:04 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebben![]()
bron aub als ze hun werk wel hebben gedaan.
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een bekentenis, getuigenverklaringen (al lijkt de kans dat er nog getuigen opduiken erg klein) of sluitend bewijs dat Joran Natalee heeft omgebracht... Als dat lijk in zee is gedumpt en tegen de rotsen is geslagen dan is daar toch nauwelijks nog wat van terug te vinden.
Overigens hebben twee van deze jongens hun verklaring opnieuw bijgesteld. Je moet ze gewoon onder druk zetten. Je hebt er nu 3 vastzitten, terwijl naar alle waarschijnlijkheid er slechts eentje schuldig zijn. Die jongens zullen best vrienden zijn, maar niet zulke goede vrienden dat er 2 onschuldig willen vastzitten omdat een 3e leugentjes aan het vertellen is. Dat blijkt wel, want nu wordt gesteld dat men Joran en Natalee bij het strandje bij het Marriott Hotel heeft afgezet.
Lees dit artikeltje eens: http://www.om.nl/info/nieuws.php?p=pg&id=3982
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Overigens hebben twee van deze jongens hun verklaring opnieuw bijgesteld. Je moet ze gewoon onder druk zetten. Je hebt er nu 3 vastzitten, terwijl naar alle waarschijnlijkheid er slechts eentje schuldig zijn. Die jongens zullen best vrienden zijn, maar niet zulke goede vrienden dat er 2 onschuldig willen vastzitten omdat een 3e leugentjes aan het vertellen is. Dat blijkt wel, want nu wordt gesteld dat men Joran en Natalee bij het strandje bij het Marriott Hotel heeft afgezet.
prutswerk inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het huis van Van Der Sloot werd ook pas na 16 dagen doorzocht, dus het zou me niets verbazen als ze hier ook weer prutswerk hebben afgeleverd.
Precies, Birgit.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:14 schreef Principessa het volgende:
[..]
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.
Normaalgesproken geef je een moord niet toe als er geen lijk is en er dus nog niet echt een zaak is. Of hij moet dermate onder druk worden gezet met feiten, getuigenverklaringen en verklaringen van die twee Surinamers dat het nauwelijks nog te ontkennen valt. Joran loopt bij een psychiater, er is in die bovenkamer dus iets niet in orde.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?
En opduikende getuigen kun je inmiddels wel uitsluiten. En dat zou al helemaal verboden moeten worden als 'bewijs', vind ik, maar da's een andere discussie.
Ik ga even je artikel lezen.
Even wat ínside info: het Marriott ligt pal naast het Holiday Inn, en aan de andere kant van het Marriott liggen de Fishermans' Huts waar men het eerder over had. Daar was ook een slipje gevonden meen ik, maar dat is een bekende plek voor een leuke neukpartij. En terecht, overigens.![]()
Ik vraag me af of ze medeplichting zijn eerlijk gezegd. Twee mensen afzetten bij een strand is niet strafbaar, ook niet als een van die mensen later de andere om het leven brengt.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:14 schreef Principessa het volgende:
[..]
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.
De mensen die hem ondervragen zouden toch eigenlijk wel in staat moeten zijn hem te laten bekennen door de druk een beetje op te voeren. HIj is pas zeventien, dan ben je toch nog niet zo berekend.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?
Hele tijd terug al, maar was meer een tent, meer Arubaans formaat.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is er een slipje gevonden?
Die jongen is toch niet achterlijk of labiel?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:20 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De mensen die hem ondervragen zouden toch eigenlijk wel in staat moeten zijn hem te laten bekennen door de druk een beetje op te voeren. HIj is pas zeventien, dan ben je toch nog niet zo berekend.
Als je al een maand vastzit, je urenlange verhoren ondergaat, je moordenaar genoemd wordt en ook je vader nog eens gearresteerd wordt, dan denk ik dat je daar wel enigszins labiel van wordt ja.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die jongen is toch niet achterlijk of labiel?
Ze kunnen hem niets maken, en hij weet dat. Ik denk niet dat zijn vader hem iets nieuws vertelde wat dat aangaat, althans, ik mag hopen van niet.
Hoe dan ook wordt het een interessante *kuch* rechtszaak, zoals het er nu voor staat.![]()
Excuus ik bedoeld iets anders. Ik bedoel dat ze sowieso strafbaar zijn als ze weten wie het heeft gedaan en aangezien ze hun verhalen veranderen, is die mogelijk denkbaar.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze medeplichting zijn eerlijk gezegd. Twee mensen afzetten bij een strand is niet strafbaar, ook niet als een van die mensen later de andere om het leven brengt.
Tenzij ze wisten van het plan om een moord te plegen of een verkrachting. Als dat plan er al was....
Ik vraag me af of dat strafbaar is. Ben ik in Nederland strafbaar als ik niet vertel dat een vriend van mij iemand heeft vermoord?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:26 schreef Principessa het volgende:
[..]
Excuus ik bedoeld iets anders. Ik bedoel dat ze sowieso strafbaar zijn als ze weten wie het heeft gedaan en aangezien ze hun verhalen veranderen, is die mogelijk denkbaar.
Ja, medeplichtig. Maar je zult er geen hoge straf voor krijgen.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat strafbaar is. Ben ik in Nederland strafbaar als ik niet vertel dat een vriend van mij iemand heeft vermoord?
Je hebt toch het recht om te zwijgen?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:28 schreef SocialDisorder het volgende:
als jij het weet en de politie vraagt er expliciet naar, ja.
Als je verdachte bent, wel.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Je hebt toch het recht om te zwijgen?
Je hebt toch het recht om te zwijgen? Wellicht weten ze niet wat er gebeurd is nadat ze Joran en Natalee daar hebben afgezet....quote:Op zondag 3 juli 2005 00:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, medeplichtig. Maar je zult er geen hoge straf voor krijgen.
Het lijkt me echt stug dat Joran zo dom is om iets toe te geven waarvan hij anders vrijgesproken wordt.
Je verhaal veranderen is onverstandig, maar niet verboden. Zolang het geheel in de rechtszaal maar congruent is met de andere verhalen en de feiten.
Als ik getuige ben van een moord, dan ben ik niet verplicht om dat kenbaar te maken en een verklaring af te leggen inderdaad. Een verdachte heeft het recht om te zwijgen volgens mij....quote:Op zondag 3 juli 2005 00:34 schreef heiden6 het volgende:
Als je geen verdachte bent hoef je sowieso helemaal niets. Volgens mij ben je dan ook niet verplicht om actief mee te werken, bijvoorbeeld door mee te gaan naar het bureau voor een verhoor.
Uiteraard. Maar in de rechtszaal ligt dat anders, toch? Dat zou ik eigenlijk niet weten.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als ik getuige ben van een moord, dan ben ik niet verplicht om dat kenbaar te maken en een verklaring af te leggen inderdaad. Een verdachte heeft het recht om te zwijgen volgens mij....
Dat verhaal dat ze is afgezet bij Holiday Inn? De videobeelden bewezen het tegendeel.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:38 schreef heiden6 het volgende:
Het is eigenlijk geen slecht verhaal. Bewijs maar eens het tegendeel.
Als je als getuige niets van je laat horen is de kans groot dat je niet eens in de rechtszaal hoeft te verschijnen. Een verdachte hoeft in de rechtszaal ook niet te praten volgens mij, maar dat durf ik ook weer niet met volledige zekerheid te zeggen. Iemand die het weet misschien?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar in de rechtszaal ligt dat anders, toch? Dat zou ik eigenlijk niet weten.
De videobeelden bevestigden het verhaal niet, maar ontkrachten het evenmin. Laat staan dat ze iets bewijzen.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat verhaal dat ze is afgezet bij Holiday Inn? De videobeelden bewezen het tegendeel.
yup, alles wat de videobeelden bewijzen is dat ze niet gefilmd zijn......quote:Op zondag 3 juli 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De videobeelden bevestigden het verhaal niet, maar ontkrachten het evenmin. Laat staan dat ze iets bewijzen.
Op de videobeelden was te zien dat ze rond dat tijdstip in elk geval niet het hotel binnenging via die ingang.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:49 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
yup, alles wat de videobeelden bewijzen is dat ze niet gefilmd zijn......
Dat is dan ook niet hetgeen wat beweerd is. Verder is een gebrek aan bewijs geen bewijs van het tegendeel.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Op de videobeelden was te zien dat ze rond dat tijdstip in elk geval niet het hotel binnenging via die ingang.
Er werd gezegd dat Natalee op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek dronken het hotel binnenging. Videobeelden hebben uitgewezen dat dat niet het geval is. Joran en zijn matties hebben deze verklaring later ook weer ingetrokken en een andere verklaring gegeven.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet hetgeen wat beweerd is. Verder is een gebrek aan bewijs geen bewijs van het tegendeel.
Ten derde kun je zowat niet dieper in het ravijn van de reasonable doubt komen dan je belandt met dit soort discussies. Het is mijlenver van een veroordeling.
Nee, ze hadden gezegd dat ze de auto uit was gestapt op het parkeerterrein of elders voor de deur, en dat iemand haar overeind hielp. Toen zijn ze weggereden, was het verhaal.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat Natalee op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek dronken het hotel binnenging. Videobeelden hebben uitgewezen dat dat niet het geval is. Joran en zijn matties hebben deze verklaring later ook weer ingetrokken en een andere verklaring gegeven.
Inderdaad. De toegevoegde waarde van die portier aan het sprookje was me sowieso al volstrekt onduidelijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:12 schreef _Boo_ het volgende:
Die videobeelden hebben daar niet de doorslag in gegeven, maar de verklaring van de portier aangezien de jongens gezegd hadden dat hij haar naar binnen had geholpen en wat dus later niet bleek te kloppen.
Raar, want ze hadden kunnen weten dat dat door de portiers van het hotel direct zou kunnen worden ontkracht.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad. De toegevoegde waarde van die portier aan het sprookje was me sowieso al volstrekt onduidelijk.
Ik vind dat die toevoeging van die portier wel heel erg tegen hen pleit. Het is nogal specifiek en het lijkt er sterk op dat ze dachten dat het wel een makkelijke zondebok was (en dat was het in eerste instantie ook).quote:Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Inderdaad. De toegevoegde waarde van die portier aan het sprookje was me sowieso al volstrekt onduidelijk.
Daar gingen nog wel even een aantal dagen over heen. De portiers zijn in eerste instantie natuurlijk wel gearresteerd.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze hadden toch kunnen weten dat men navraag zou gaan doen bij het hotel. Dat heeft men dus ook gedaan kennelijk en gebleken is dat de verklaring van de heren niet klopte.
Het duurde ook 16 dagen voor dat de woning van Van Der Sloot werd onderzocht en zijn vader kreeg nog wel de kans hem wat dingen toe te spelen...quote:Op zondag 3 juli 2005 01:28 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Daar gingen nog wel even een aantal dagen over heen. De portiers zijn in eerste instantie natuurlijk wel gearresteerd.
quote:The incredibly decrepit Aruban Keystone cops and their banana republic judicial system who have handled this case like MC Hammer handled his finances during the 90’s and . . .
quote:What the heck is a good-looking blonde girl doing leaving her friends at midnight to go off with the Netherlands’ version of Lurch and the local Mango brothers?
Leuk.quote:
Nee, wist ik niet. Weet ook niet zo gek veel van de Adams Family. Wel gezien, weet er verder weinig van.quote:Op zondag 3 juli 2005 02:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Leuk.
Wist je trouwens dat de Lurch-acteur uit de originele Adams Family een Nederlander was?
Ze hebben niemand bij naam en toenaam genoemd, ze hadden het over guards (geen portier zover ik weet) die zich over Natalee hadden ontfermt, rond dat hele HI lopen misschien wel zo'n 40 guards, bij de entree, op de parkeerplaats, om en rond en in en achter het hotel, nergens heb ik zoveel "guards' gezien als op Aruba (ik heb de indruk dat het merendeel van de mensen die in de toeristenstreek werken als guards werkzaam zijn).quote:Op zondag 3 juli 2005 01:12 schreef _Boo_ het volgende:
Die videobeelden hebben daar niet de doorslag in gegeven, maar de verklaring van de portier aangezien de jongens gezegd hadden dat hij haar naar binnen had geholpen en wat dus later niet bleek te kloppen.
Inderdaad. Doorgaans zijn dat Zuid-Amerikaanse paupers met het IQ van een baksteen, die alleen maar Spaans spreken. Het gaat schijnbaar volledig om de kwantiteit, en niet om de kwaliteit, van de beveilgingsmensen.quote:Op zondag 3 juli 2005 04:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ze hebben niemand bij naam en toenaam genoemd, ze hadden het over guards (geen portier zover ik weet) die zich over Natalee hadden ontfermt, rond dat hele HI lopen misschien wel zo'n 40 guards, bij de entree, op de parkeerplaats, om en rond en in en achter het hotel, nergens heb ik zoveel "guards' gezien als op Aruba (ik heb de indruk dat het merendeel van de mensen die in de toeristenstreek werken als guards werkzaam zijn).
Er zijn nav die verklaring wel 2 guards die mogelijk bij de deur stonden rond dat tijdstip gearresteerd, maar er zijn misschien wel 30 andere guards die rondlopen die daar ook hadden kunnen zijn rond die tijd.
Zeggen dat 2 'guards' zich over Natalee ontfermden is dus ook nooit na te gaan, er zjn ook weer guards die gewoon over de straatzone lopen en die imo niet specifiek verbonden zijn aan een bepaald hotel, dus kun je ofwel honderden guards gaan ondervragen, of 2 waarvan iig zeker was dat ze zich rond genoemde tijdstip bij de entree bevonden aanhouden en ondervragen.
Inderdaad. Ze mogen dan ook geen fuck.quote:Op zondag 3 juli 2005 04:19 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze zijn er wellicht dan ook meer om de toeristen gerust te stellen en zonodig de politi e te bellen dan om echt boeven te verjagen, een beetje het stadswachter idee?
In de rechtzaal mag een verdachte zwijgen, een getuige moet spreken.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als je als getuige niets van je laat horen is de kans groot dat je niet eens in de rechtszaal hoeft te verschijnen. Een verdachte hoeft in de rechtszaal ook niet te praten volgens mij, maar dat durf ik ook weer niet met volledige zekerheid te zeggen. Iemand die het weet misschien?
De Surinaamse broertjes zijn zowel verdachte als getuige... Een getuige die zich niet bekend maakt heeft een grote kans uiteindelijk niet als getuige in de rechtszaal terecht te komen.quote:Op zondag 3 juli 2005 11:46 schreef Principessa het volgende:
[..]
In de rechtzaal mag een verdachte zwijgen, een getuige moet spreken.
je kan ook zoeken: http://news.google.com/news?q=hollowayquote:
bron: MontgomeryAdvertiserquote:"With every passing day, I become increasingly concerned that the current investigation has reached a dead end," Shelby wrote in a letter dated July 1. "It's unfathomable that the Aruban government would not take advantage of the full spectrum of resources, personnel and expertise of the FBI."
Seven FBI agents have had an observatory role on the island since a few days after Holloway disappeared May 30 but have repeatedly said they don't have jurisdiction to direct the searches or investigation.
Trapenberg, the government spokesman, said calls for an increased FBI presence don't make sense. "It's fine to have the FBI here, but if you send in more agents are you saying the ones here are not any good?" he said.
precies. geniet van het leven. morgen is er weer een dag.quote:Op maandag 4 juli 2005 00:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
In het weekend geen verhoren? In het weekend liggen de rechercheurs op het strand?
Ja, dacht ik ook. Maar een Amerikaan zei dat er vandaag weer een interview was geweest. Maar ik weet van niks...quote:Op maandag 4 juli 2005 01:07 schreef Ciurlizza het volgende:
Dat was van de week toch al?
Ja. daarom. Kon het nergens vinden, dus ik dacht ik vraag het nog aan jullie.quote:Op maandag 4 juli 2005 01:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan zou dat toch wel in het nieuws zijn lijkt me?
Valt dat nog ergens te bekijken?quote:Op maandag 4 juli 2005 02:56 schreef KumA het volgende:
Ze hebben vandaag (zondag) de jongens naar t strand genomen 1 voor 1 en ze hebben moeten laten zien waar ze haar hebben afgezet. (net op tv)
Patrick is een dope, hij speelde vaak blackjack bij me toen ik t nog dealde en hij spoort niet in z'n hoofd!!quote:Op maandag 4 juli 2005 03:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Valt dat nog ergens te bekijken?
Het is daar pas 21:00 toch? Zeker Noticia Awenochi gekeken? Ik vind dat ATV geen slechte zender; die Patrick Paskel is echt hilarisch, met z'n "Canal 15".
Hij is gek inderdaad, net zoals z'n nichtje.quote:Op maandag 4 juli 2005 04:14 schreef KumA het volgende:
[..]
Patrick is een dope, hij speelde vaak blackjack bij me toen ik t nog dealde en hij spoort niet in z'n hoofd!!
Is patrick die dikke arubaanse reporter??quote:Op maandag 4 juli 2005 04:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij is gek inderdaad, net zoals z'n nichtje.![]()
hier een artikeltje. ze werken dus toch op zondag.quote:Op maandag 4 juli 2005 03:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Valt dat nog ergens te bekijken?
Het is daar pas 21:00 toch? Zeker Noticia Awenochi gekeken? Ik vind dat ATV geen slechte zender; die Patrick Paskel is echt hilarisch, met z'n "Canal 15".
Hij zat ook elke avond in het casino dus blijkbaar namen ze het niet zo nauw met de wet daar.quote:Op maandag 4 juli 2005 15:55 schreef Principessa het volgende:
Tis misschien heel naïve van mij, maar hoe haal je het in je hoofd om iemand om te leggen als je pa rechter is?! En nog wel r(a)io ook...
in zo'n geval denk ik ook niet altijd aan het meisje ombrengen en het lijk verstoppen ... ik denk dan meer aan 'dokter bellen'quote:Op maandag 4 juli 2005 15:57 schreef spookvrouw het volgende:
Je zal maar dronken zijn, gevleid door de aandacht van een blonde amerikaanse griet, net zo dronken als jij, op het strand belanden, misschien is ze wel buiten westen geraakt, weet je veel. Vul het maar in. Dan denk je echt niet aan je vader hoor ...
De jongen. Zijn pa dacht telkens dat hij om 11 uur ging pitten, maar dan ging meneer naar het casino.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:12 schreef Principessa het volgende:
De jongen of de vader?
En als je pa geen rechter is?quote:Op maandag 4 juli 2005 15:55 schreef Principessa het volgende:
Tis misschien heel naïve van mij, maar hoe haal je het in je hoofd om iemand om te leggen als je pa rechter is?! En nog wel r(a)io ook...
Nou, snap je wat ik bedoel? Nu hebben mijn ouders niet zulke spannende beroepen als rechter of politie of brandweer, dus ik weet het niet. Meestal wordt er wel over gepraat aan de keukentafel.quote:
Dronk zeker ook bier voor z'n 16e?quote:Op maandag 4 juli 2005 16:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De jongen. Zijn pa dacht telkens dat hij om 11 uur ging pitten, maar dan ging meneer naar het casino.
Natuurlijk begrijp ik wat je bedoelt. Ik vond het gewoon leuk geformuleerd.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:21 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nou, snap je wat ik bedoel? Nu hebben mijn ouders niet zulke spannende beroepen als rechter of politie of brandweer, dus ik weet het niet. Meestal wordt er wel over gepraat aan de keukentafel.
Weet ik veel, daar gaat het ook helemaal niet om.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:23 schreef Principessa het volgende:
[..]
Dronk zeker ook bier voor z'n 16e?![]()
Waar baseer je dat dan op? Dat heb ik alleen maar gehoord over 30 mei.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Probleem is een groot woord. Feit is dat zijn ouders er vaak vanuit gingen dat hij lag te slapen of tv lag te kijken in zijn appartement, maar dat Joran in werkelijkheid in het casino zat.
Hij kwam vaker in het casino. Dat ouders niet precies weten waar hun 17-jarige zoon is kan ik mee inkomen, willen ze ook niet altijd weten, maar ze weten wel of hij thuis is of niet thuis is. Als je als 17-jarige om 23:00 op stap gaat dan zeg je wel ff tegen je ouders dat je wegbent.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat dan op? Dat heb ik alleen maar gehoord over 30 mei.
En ik denk dat dat niet meer dan normaal is. Alsof jouw ouders op je zeventiende altijd precies wisten waar je was, of dat überhaupt altijd wilden weten.
"Wat ga je vanavond doen?"
"Niets bijzonders, denk ik"
En dan later belt een van z'n Surinaamse bro's.
Ik denk ook niet dat hij al zijn geld vergokte hoor.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:34 schreef sp3c het volgende:
probleem lijkt me eerder dat meneer met zijn 17 jaar in het casino zit dan dat zijn ouders denken dat hij thuis was.
ik ging ook altijd weg zonder mijn ouders dat te vertellen, of ik moest ze toevallig tegenkomen on the way out alleen ging ik ijshockey kijken ipv mijn zakgeld vergokken (al ging ik ook wel is in scheveningen guldens in de spelautomaten stopen (virtua fighter en shit)) was nooit een probleem (ze konden wel raden waar ik was als ze me nodig hadden overigens, dan werd het gewoon omgeroepen en stond ik voor lul
) maar ik deed dan ook geen illegale dingen meestal
Ja dat klinkt als een 17 jarige jongen.quote:Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zeg niet dat hij een moord heeft gepleegd omdat hij ook regelmatig in het casino kwam, maar het kan geen kwaad even wat concreter te wezen over het personage Joran. Een 17-jarige jongen die zijn ouders wijsmaakte om 11 uur te gaan slapen, maar in werkelijkheid begaf hij zich dan naar het casino.
Zeg ik dat hem dat verdachter maakt? Wat ik er mee wil zeggen is dat pa v/d Sloot niet precies wat zijn zoon allemaal uitspookt.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat klinkt als een 17 jarige jongen.
Ik zie nog steeds niet in waarom dat hem 'verdachter' zou maken.
Opvallend dat de Kalpoe-brothers zijn vrijgelaten. Benieuwd wat de Holloways op tafel gaan gooien. Veel zal het niet zijn vermoed ik.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:41 schreef BwennieBren het volgende:
De broertjes Kalpoe zijn vrij en Joran moet nog 60 dagen!
Volgens Foxnews dan..
en moeder stuurt ze terug naar Suriname volgens scaredmonkeys.
Daar werd ook gezegd dat de de Holloways hadden gezegd dat indien een van de verdachten vrij zouden komen ze alles op tafel zouden gooien in een persconferentie. Nou ben benieuwd!
Ik ga weer ff lurken...
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Ongelooflijk dat die twee vrij zijn. Of hebben ze voor niets vastgezeten? Of zit hier een of andere tactiek achter? (je weet 't nooit .....)quote:Op maandag 4 juli 2005 20:41 schreef BwennieBren het volgende:
Volgens Foxnews dan..
Daar werd ook gezegd dat de de Holloways hadden gezegd dat indien een van de verdachten vrij zouden komen ze alles op tafel zouden gooien in een persconferentie. Nou ben benieuwd!
Ik ga weer ff lurken...
Die Halloways toch.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:41 schreef BwennieBren het volgende:
Volgens Foxnews dan..
Ik ga weer ff lurken...
Ja geweldig niet?quote:Op maandag 4 juli 2005 20:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die Halloways toch.![]()
Het zal mij benieuwen wat ze nu weer uitschreeuwen.
quote:Heard on Fox a bit ago that Twitty's now want the Hague in the Netherlands to financially support Equusearch
Ze werden toch al drie weken geleden verdacht van moord???? Waar kwam dat nieuws dan weer vandaan?quote:Deepak and Satish Kalpoe, two of the three men detained in the Natalee Holloway (search) case, were ordered freed Monday by an Aruban judge who ruled authorities had no grounds to hold them another 60 days without charges.
That left Joran van der Sloot (search), the 17-year-old Durch-born son of a justice official, as the sole person in custody in connection with the disappearance of the 18-year-old Alabama woman.
Van der Sloot, Deepak Kalpoe (search), 21, and Satish Kalpoe (search), 18, have been detained since June 9 but have not been charged.
Aruba's chief government spokesman, Ruben Trapenberg, said last week that the three could have been formally charged with a crime at the detention hearing Monday, but their lawyers said that did not happen.
Under Dutch law that governs Aruba, a protectorate of the Netherlands, detainees can be held 116 days before being charged by a judge, but prosecutors need to go to court periodically to renew the detention.
Holloway's relatives arrived at the courthouse about the same time as the detainees and stayed for about an hour in their first appearance at court proceedings in the case.
The three men arrived at the Dutch Caribbean island's only courthouse in unmarked cars and were escorted through a side door.
All three were seen being escorted out separately at different times about two hours later.
Lawyers for the Kalpoe brothers told reporters prosecutors had requested permission to hold the brothers for another 60 days but presented no evidence.
"They did not present any new evidence against my client," said one of Satish's lawyers, Elgin Zeppenfeldt. "I believe they'll have to let him go because it's getting harder and harder to hold him."
Ruud Oomen, a lawyer representing Deepak Kalpoe, echoed that sentiment.
"The further we get, the more it shows my client had nothing to do with any crime," he said. "What was presented [in court Monday], in my view, was beneficial to my client."
Van der Sloot's lawyer, Antonio Carlo, would not comment on whether investigators had presented new evidence against his client, but he said a judge did approve a motion letting attorneys be present during interrogations. Carlo said previous motions requesting a lawyer's presence had been denied.
"It's important for me to say again today that my client maintains his innocence," Carlo added.
The Kalpoes' mother, Nadira Ramirez, expressed hope for her sons' release as she waited outside the courthouse along with a handful of curious tourists and hordes of news media.
"We are hoping and expecting them to be released because they are innocent," she said. "They don't have any evidence against them."
Holloway's stepfather, George "Jug" Twitty, said the family felt it was important to attend the hearing as well.
"It was comforting for my wife to be in there today," he said of Holloway's mother, Beth Holloway Twitty (search). Holloway Twitty did not speak to reporters.
A lone protester walked back and forth in front of the courthouse with a sign reading "Let them go. They are innocent. This is a setup."
She identified herself as Myriam Croes, but would not comment further.
The three detainees have acknowledged that they were with Holloway in the early morning hours of May 30, the day she disappeared. Van der Sloot's mother, Anita, said her son told her he was alone with Holloway on a beach but he did not harm her.
The Kalpoe brothers have told police they dropped Holloway and van der Sloot off near the Marriott Hotel about 2 a.m. and that was the last time they saw the blond, blue-eyed high school graduate from Mountain Brook, Ala.
Authorities said they have no physical evidence suggesting Holloway is dead, but Attorney General Karin Janssen (search) has said that it would not be impossible to argue a criminal case even without a body.
Holloway vanished the same day she was to catch a flight home after a five-day vacation celebrating her high school graduation with 124 other students from Alabama. Numerous searches by Dutch marines, Aruban investigators and volunteer rescue groups have failed to turn up any trace of her.
Holloway Twitty arrived in Aruba within hours of her daughter's disappearance and has been on the island ever since, distributing fliers, monitoring searches and appearing on national U.S. television shows to keep up the pressure on investigators.
Ah, dat heb ik dan ff gemistquote:Op maandag 4 juli 2005 21:13 schreef BwennieBren het volgende:
Nee Roel dat werd weer teruggetrokken, foutje van Associated Press.
ontgoochelingquote:ontgoogeling (schrijf ik dat goed)
Ik wist het! Thanxquote:
Nee ze worden niet uit Aruba geschopt.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:02 schreef HarigeKerel het volgende:
Mochten die twee Surinamers nou veroordeeld worden, zouden ze dan van het eiland geschopt worden na het uitzitten van hun straf?
Nu ga ik er vanuit dat ze geen Nederlands staatsburger zijn en omdat ze al langer als 10 jaar daar wonen een permanente verblijfsvergunning hebben.... klopt die aanname?
Scaredmonkeys is geen betrouwbare bron...zolang je moeder Kaploe niet op televisie ziet en persoonlijk zegd dat ze die jongens naar Suriname stuurt moet je niks anders geloven.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:41 schreef BwennieBren het volgende:
Volgens Foxnews dan..
Ik ga weer ff lurken...
Kan...maar zal die zaak toch verliezen, het is een 'high profile case' ...quote:Op maandag 4 juli 2005 21:20 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ik wist het! Thanx
Trouwens, kan Joran nou in hoger beroep voor die 60 dagen nu hij nog steeds niet beschuldigd is van moord?
Je hebt gelijk, het is inmiddels al weer bekend dat de Kalpoe broers nog steeds verdachten zijn en dus Aruba niet mogen verlaten. Ze zijn vrij omdat er geen nieuwe bewijslast was.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:38 schreef Stratos het volgende:
[..]
Scaredmonkeys is geen betrouwbare bron...zolang je moeder Kaploe niet op televisie ziet en persoonlijk zegd dat ze die jongens naar Suriname stuurt moet je niks anders geloven.
Vrij is vrij. Het OM kan wel zoveel willen, maar als een rechter (eindelijk) oordeelt dat er niet voldoende bewijslast is, mogen die jongens gaan en staan waar ze willen net als ieder ander.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 02:59 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is inmiddels al weer bekend dat de Kalpoe broers nog steeds verdachten zijn en dus Aruba niet mogen verlaten. Ze zijn vrij omdat er geen nieuwe bewijslast was.
En nu ga ik ECHT naar bed!![]()
![]()
![]()
1. Zo, die Joran pikte aardig wat sletjes op.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:54 schreef halion het volgende:
vele foto's: http://joranvandersloot.blogspot.com/
onkunde van de authoriteiten. treurig.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:31 schreef Redux het volgende:
[afbeelding]
Waarom wordt zo'n stuk strand niet afgezet.
Yeah right, laten we maar eerst wachten wat de komende dagen gaat gebeuren niet?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 03:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Vrij is vrij. Het OM kan wel zoveel willen, maar als een rechter (eindelijk) oordeelt dat er niet voldoende bewijslast is, mogen die jongens gaan en staan waar ze willen net als ieder ander.
Daarna schijnen er veel tel. binnengekomen te zijn door Arubanen en Amerikanen:quote:Beth:
"It is now that I ask the world to help me.
Two suspects were released yesterday who were involved in a violent crime against my daughter. These criminals are not only allowed to walk freely among the tourists and citizens of Aruba, but there are no limits where they may choose to travel. I am asking all mothers and fathers in all nations to hear my plea. I implore you. Do not allow these two suspects, the Kalpoe brothers, to enter your country until this case is solved. Do not allow these criminals to walk among your citizens. Help me by not allowing these two to get away with this crime. It is my greatest fear that the Kalpoe brothers will leave Aruba. I am asking the Aruban officials to notify the US State Department in the event these suspects try to leave this island. I am asking all nations not to offer them a safe haven. I am asking this in the name of my beautiful, intelligent, outstanding daughter who I haven’t seen in 36 days and for whom I will continue to search until I find her.
Thank you all so much."
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:43 schreef BwennieBren het volgende:
FYI:
Een persconferentie van 1.13 mis door Beth Holloway gehouden.
Te beluisteren hier: www.arubadag.com
[..]
Daarna schijnen er veel tel. binnengekomen te zijn door Arubanen en Amerikanen:
"Stop it you stupid b***h. go look for your daughter! stop accusing our people... innocent until proven guilty. "
"Your looking in the mirror because you are the criminal. It is time the FBI looks at your family"
Kinderen die schreeuwen: "Free Joran! Free Joran! Free Joran!"
"Was your daughter doing leaving her wallet in her room.... (not sure what he was getting at.) time for you to go home..."
Ik geloof dat de Arubanen (en misschien ook wel Nederlanders) het zat zijn om telkens weer gebashed te worden door de Amerikanen en hun pers om hun rechtssysteem. Van actie krijg je psvr reactie! Tsja, en dus wordt er nu weer op de Amerikaanse blogs geroepen voor een wereldwijde boycot voor Aruba.
Naar omstandigheden,redelijk,en jij?quote:
Dito hier. Ik kom gauw weer eens RJP spelen hoor!quote:
Oki,Tot gauwquote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:53 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Dito hier. Ik kom gauw weer eens RJP spelen hoor!
Best wel trieste reactie van die Arubanen. Als de Amerikanen dat eiland gaan boycotten hebben ze best wel een probleempje.quote:
De pers 'bashed' Aruba?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 17:43 schreef BwennieBren het volgende:
Ik geloof dat de Arubanen (en misschien ook wel Nederlanders) het zat zijn om telkens weer gebashed te worden door de Amerikanen en hun pers om hun rechtssysteem. Van actie krijg je psvr reactie! Tsja, en dus wordt er nu weer op de Amerikaanse blogs geroepen voor een wereldwijde boycot voor Aruba.
Ja, Arubanen lijken meer op de rest van de Antillen als ze zelf door hebben met hun achterlijke geblaatquote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Best wel trieste reactie van die Arubanen. Als de Amerikanen dat eiland gaan boycotten hebben ze best wel een probleempje.
quote:Natalie Holloway came to Aruba for a vacation, not to be harmed. It is your heavy responsibility to find out what happened to this young woman, this US citizen. Beth Holloway has every right to expect justice and/or to have her daughter back. So, the Arubans can demonstrate, but what is the Aruban government going to do about Natalie Holloway?
I'm glad the American media is in Aruba. I'm glad the world is seeing what can happen to someone and the actions which are and are not taken to protect people who come to visit your island.
Zo iemand zou je toch spontaan ontvoeren?quote:
Sinds wanneer woon jij in Aruba Roel??quote:
ik ben het volledig eens met die demonstratie. Uit geen enkel bericht heb ik af kunnen leiden dat serieus bewijs tegen één van die gasten hebben. Ook heb ik niet kunnen ontdekken wat er nou zo speciaal is aan Natalee. Gewoon nog een chick op de lijst van vermisten. Nothing more, nothing less.quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:43 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Sinds wanneer woon jij in Aruba Roel??
De hypocrisie van sommige Amerikanen ook.Roepen dat er een cover-up is, dat het rechtssysteem niet deugt, Aruba een bananenrepubliek is, Aruba, dit is, Aruba dat is, Nederland dit is en Nederlands dat is (en dat terwijl velen van hen niet eens weten WAAR Nederland eigenlijk ligt! Zo heb ik ook eens een opmerking op Riehlwordview geplaatst over het Aruba gebash en duidelijk schreef dat ik een Nederlander was. Kreeg ik als antwoord: "Go and climb your stupid Eiffeltower and shut up!"
![]()
Dan komt er gisterenmiddag laat een persconferentie met Beth Holloway waarin zij de omringende landen van Aruba verzoekt de Kalpoe’s (terwijl ze door rechter vrij waren gelaten bij gebrek aan bewijslast) geen onderdak te geven en ze noemt ze criminelen enz. (zie haar statement hierboven). En wanneer de Arubanen de afgelopen nacht dan een demonstratie geven voor het raadhuis van Aruba omdat ze de opmerkingen van de Amerikaanse pers en de Holloways beu zijn, dan breekt werkelijk de pleuris los op de blogs!
“According to news sources from Aruba and Canal 90, there is supposed to be a demonstration held at the in front of the courthouse at 5pm.
I can only hope that Arubans and their officials understand that if this is the face that they want to displayed to Americans; they will have to deal with all ramifications. Because Aruba counts so heavily on American tourism, they do have a lot more to lose.
In addition, according to sources on the ground in Aruba:
The mood here is NOT good after the Beth Holloway-Twitty called the Kalpoe brothers criminals. After listening to Top 95 radio today and some of the listener’s comments today I was unnerved by a small segment of the Aruban people and their reactions to Beth’s press conference. It appears that some Arubans are upset at “the image of a foreigner calling them criminals twice is not a good thing, implying that the courts are inept.”
About 50 people were at the protest, it really looked like the lunatic fringe.![]()
Many of the comments were expressly calling out the American media saying the portrayal of Aruba has been unfair.
It is our opinion that these 50 people are doing more damage to the relations with America as these words are spread around. Commenter “the big hammer” says “This 5:00 demonstration will be remembered as Aruba’s “Baghdad Bob” moment. It will also contribute to a record decline in tourism bookings in the ensuing months.”
Eerlijk gezegd, ik heb moeite om sommige Amerikaanse posters daar hun huid niet vol te schelden als ignorant, inconsiderate, self-centered, brainless,boy…
*zucht
Ja, psiesquote:Op woensdag 6 juli 2005 10:43 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Sinds wanneer woon jij in Aruba Roel??
Vandaag ook inj de krant (helaas alleen te lezen met login, http://www.brabantsdagbla(...)!__2779603_,00.html) iemand die uitlegd dat de meeste Amerikaanse tieners daar komen voor sex, drugs en drank, omdat ze thuis pas mogen drinken vanaf hun 21e en daar al vanaf hun 16e. Ook hij zegt inderdaad dat de ouders altijd denken dat hun kinderen zo iets niet doen. '...maar ja, dat dachten mijn ouders ook over mij"quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:27 schreef Dutch_Courage het volgende:
Belachelijk dit. Zo'n moeder die commentaar gaat geven op de autoriteiten en het rechtssysteem op Aruba... Laat haar naar haar eigen land kijken. Ook niet helemaal fris wat daar gebeurt.
Typisch dat zo'n moeder weet te vertellen dat haar dochter een brave meid is die geen gekke dingen doet. Dat zeggen ALLE moeders over hun kind.
Een reactie niet anders dan de doorsnee VS bash op fok..quote:
Ja vol voornamelijk met Amerikanen van boven de 40 jaar. 80 procent van alle Amerikanen op Aruba is zelfs ouder dan 30 jaar.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:59 schreef Dutch_Courage het volgende:
Heel Aruba zit vol met Amerikanen, reken maar dat daar ook feestende tieners bij zijn. Bovendien mag je in Amerika pas vanaf je 21e legaal drinken. Op zeker dat die tieners die thuis niet mogen drinken los gaan op een eiland waar het ineens wel mag. Zou ik ook doen. Spring break zijn mensen die op een college of universiteit zitten, wel een slag ouder dus.
Dat dan net Holloway een rustig meisje is gaat er bij mij niet in. Lekker weg op een tropisch eiland met vriendinnen nadat je net geslaagd bent. Nee, dan ga je inderdaad rustig een boek lezen bij het hotel.
Precies, en Natalee komt uit Birmingham, Alabama en daar mag dus helemaal niks.quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:44 schreef Stratos het volgende:
Daarnaast elk staat in de VS maakt haar eigen wet omtrent legale drank leeftijd ect.
-edit-quote:Arkansas
- No one under the age of 21 is allowed to consume or posses alcohol. Anyone under the age of 21 can't drive any motor vehicle with a BAC of .02 but less than a BAC of .10. For anyone 21 years of age or more the BAC limit is .10 or higher.
http://www.youthrights.org/dastatelist
Gewoon 21 dus.quote:- No one under the age of 21 is allowed to purchase, consume, possess, or to transport any alcohol.
Nee ik wil toch meer credit Piet. Wij weten WEL waar de VS ligt… Is toch onderdeel van dat hele grote eiland in de Atlantische Oceaan en de Pacific??quote:Op woensdag 6 juli 2005 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een reactie niet anders dan de doorsnee VS bash op fok..
volg deze linkquote:Op woensdag 6 juli 2005 13:27 schreef BwennieBren het volgende:
Ehhh... ben ik nu gek geworden? Dit topique had toch eerst 11 pagina's????? Het zijn er nu maar 6.
Dus vermoord worden is een incalculeerdbaar risico wanneer je als tiener op vakantie gaat naar aruba? Je doet alsof het vermoord worden haar eigen schuld is.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:59 schreef Dutch_Courage het volgende:
Dat dan net Holloway een rustig meisje is gaat er bij mij niet in. Lekker weg op een tropisch eiland met vriendinnen nadat je net geslaagd bent. Nee, dan ga je inderdaad rustig een boek lezen bij het hotel.
Nee, dat doe ik helemaal niet. Ik geef alleen aan dat die moeder nogal naïef is als ze zegt dat haar dochter "Zo rustig en verstandig is en nooit gekke dingen doet".quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:48 schreef Redux het volgende:
[..]
Dus vermoord worden is een incalculeerdbaar risico wanneer je als tiener op vakantie gaat naar aruba? Je doet alsof het vermoord worden haar eigen schuld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |