abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2005 @ 00:33:28 #151
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_28432122
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Je hebt toch het recht om te zwijgen?
Als je verdachte bent, wel.
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_28432178
Als je geen verdachte bent hoef je sowieso helemaal niets. Volgens mij ben je dan ook niet verplicht om actief mee te werken, bijvoorbeeld door mee te gaan naar het bureau voor een verhoor.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28432227
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:33 schreef Principessa het volgende:

[..]

Als je verdachte bent, wel.
anders ben je medeplichtige en strafbaar.
pi_28432253
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, medeplichtig. Maar je zult er geen hoge straf voor krijgen.

Het lijkt me echt stug dat Joran zo dom is om iets toe te geven waarvan hij anders vrijgesproken wordt.

Je verhaal veranderen is onverstandig, maar niet verboden. Zolang het geheel in de rechtszaal maar congruent is met de andere verhalen en de feiten.
Je hebt toch het recht om te zwijgen? Wellicht weten ze niet wat er gebeurd is nadat ze Joran en Natalee daar hebben afgezet....

In eerste instantie zeiden ze Natalee bij haar hotel te hebben afgezet en hebben gezien dat ze daar dronken naar binnen strompelde, later zeiden ze haar alleen op het strand te hebben achter gelaten en nu zijn Joran en Natalee op dat strand achtergelaten.

Nee, verboden is het niet. Wel maakt het hem niet geloofwaardiger. Ik ben ook benieuwd wat die vader aan die jongens heeft verteld, want daarna verklaarden ze dat ze Natalee gewoon bij het hotel hadden afgezet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28432299
Het is eigenlijk geen slecht verhaal. Bewijs maar eens het tegendeel.
pi_28432388
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:34 schreef heiden6 het volgende:
Als je geen verdachte bent hoef je sowieso helemaal niets. Volgens mij ben je dan ook niet verplicht om actief mee te werken, bijvoorbeeld door mee te gaan naar het bureau voor een verhoor.
Als ik getuige ben van een moord, dan ben ik niet verplicht om dat kenbaar te maken en een verklaring af te leggen inderdaad. Een verdachte heeft het recht om te zwijgen volgens mij....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28432419
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als ik getuige ben van een moord, dan ben ik niet verplicht om dat kenbaar te maken en een verklaring af te leggen inderdaad. Een verdachte heeft het recht om te zwijgen volgens mij....
Uiteraard. Maar in de rechtszaal ligt dat anders, toch? Dat zou ik eigenlijk niet weten.
pi_28432447
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:38 schreef heiden6 het volgende:
Het is eigenlijk geen slecht verhaal. Bewijs maar eens het tegendeel.
Dat verhaal dat ze is afgezet bij Holiday Inn? De videobeelden bewezen het tegendeel.
pi_28432622
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar in de rechtszaal ligt dat anders, toch? Dat zou ik eigenlijk niet weten.
Als je als getuige niets van je laat horen is de kans groot dat je niet eens in de rechtszaal hoeft te verschijnen. Een verdachte hoeft in de rechtszaal ook niet te praten volgens mij, maar dat durf ik ook weer niet met volledige zekerheid te zeggen. Iemand die het weet misschien?
pi_28432661
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat verhaal dat ze is afgezet bij Holiday Inn? De videobeelden bewezen het tegendeel.
De videobeelden bevestigden het verhaal niet, maar ontkrachten het evenmin. Laat staan dat ze iets bewijzen.
  zondag 3 juli 2005 @ 00:49:31 #161
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_28432693
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:48 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De videobeelden bevestigden het verhaal niet, maar ontkrachten het evenmin. Laat staan dat ze iets bewijzen.
yup, alles wat de videobeelden bewijzen is dat ze niet gefilmd zijn......
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_28432742
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:49 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

yup, alles wat de videobeelden bewijzen is dat ze niet gefilmd zijn......
Op de videobeelden was te zien dat ze rond dat tijdstip in elk geval niet het hotel binnenging via die ingang.
pi_28432797
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Op de videobeelden was te zien dat ze rond dat tijdstip in elk geval niet het hotel binnenging via die ingang.
Dat is dan ook niet hetgeen wat beweerd is. Verder is een gebrek aan bewijs geen bewijs van het tegendeel.

Ten derde kun je zowat niet dieper in het ravijn van de reasonable doubt komen dan je belandt met dit soort discussies. Het is mijlenver van een veroordeling.
pi_28432917
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet hetgeen wat beweerd is. Verder is een gebrek aan bewijs geen bewijs van het tegendeel.

Ten derde kun je zowat niet dieper in het ravijn van de reasonable doubt komen dan je belandt met dit soort discussies. Het is mijlenver van een veroordeling.
Er werd gezegd dat Natalee op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek dronken het hotel binnenging. Videobeelden hebben uitgewezen dat dat niet het geval is. Joran en zijn matties hebben deze verklaring later ook weer ingetrokken en een andere verklaring gegeven.
pi_28433006
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat Natalee op een bepaald tijdstip op een bepaalde plek dronken het hotel binnenging. Videobeelden hebben uitgewezen dat dat niet het geval is. Joran en zijn matties hebben deze verklaring later ook weer ingetrokken en een andere verklaring gegeven.
Nee, ze hadden gezegd dat ze de auto uit was gestapt op het parkeerterrein of elders voor de deur, en dat iemand haar overeind hielp. Toen zijn ze weggereden, was het verhaal.

Videobeelden daarvan zijn er niet, en camera's ook niet.

Hoe dan ook is het irrelevant, want al zou je 24/7 alles opgenomen hebben in perfect beeld, bewijst een gebrek aan Natalee op tape niet dat ze er niet is geweest.

En het heeft helemala niets van doen met moord.

Die jongens kunnen gewoon beweren dat ze haar hebben afgezet, en wat er verder wel en niet op tape staat zal ze een zorg zijn.
pi_28433206
Het verhaal was dat ze haar hadden afgezet bij het hotel, de videobeelden hebben dat ontkracht of in elk geval niet bewezen en daarna is de verklaring veranderd. Toen was ze opeens alleen achtergelaten cq afgezet op 'n strandje bij het Marriott Hotel.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:12:42 #167
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_28433477
Die videobeelden hebben daar niet de doorslag in gegeven, maar de verklaring van de portier aangezien de jongens gezegd hadden dat hij haar naar binnen had geholpen en wat dus later niet bleek te kloppen.
pi_28433554
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:12 schreef _Boo_ het volgende:
Die videobeelden hebben daar niet de doorslag in gegeven, maar de verklaring van de portier aangezien de jongens gezegd hadden dat hij haar naar binnen had geholpen en wat dus later niet bleek te kloppen.
Inderdaad. De toegevoegde waarde van die portier aan het sprookje was me sowieso al volstrekt onduidelijk.
pi_28433638
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Inderdaad. De toegevoegde waarde van die portier aan het sprookje was me sowieso al volstrekt onduidelijk.
Raar, want ze hadden kunnen weten dat dat door de portiers van het hotel direct zou kunnen worden ontkracht.

Tactisch hadden ze gewoon moeten zeggen dat ze haar een eindje voor het hotel hadden afgezet en naar huis zijn gereden.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:19:28 #170
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_28433674
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind dat die toevoeging van die portier wel heel erg tegen hen pleit. Het is nogal specifiek en het lijkt er sterk op dat ze dachten dat het wel een makkelijke zondebok was (en dat was het in eerste instantie ook).
pi_28433757
Misschien dachten ze dat dat wat verantwoordelijker en geloofwaardiger klonk dan 'we hebben haar ergens in de buurt van het hotel in volstrekt bezopen toestand uit de auto gezet'. En daar zit ook wel wat in. Een onzorgvuldigheidje echter, bij nader inzien, waarvoor ik begrip heb op zo'n moment.
pi_28433787
Ze hadden toch kunnen weten dat men navraag zou gaan doen bij het hotel. Dat heeft men dus ook gedaan kennelijk en gebleken is dat de verklaring van de heren niet klopte.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:28:52 #173
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_28433916
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ze hadden toch kunnen weten dat men navraag zou gaan doen bij het hotel. Dat heeft men dus ook gedaan kennelijk en gebleken is dat de verklaring van de heren niet klopte.
Daar gingen nog wel even een aantal dagen over heen. De portiers zijn in eerste instantie natuurlijk wel gearresteerd.

edit: 9 dagen om precies te zijn
pi_28433962
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:28 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Daar gingen nog wel even een aantal dagen over heen. De portiers zijn in eerste instantie natuurlijk wel gearresteerd.
Het duurde ook 16 dagen voor dat de woning van Van Der Sloot werd onderzocht en zijn vader kreeg nog wel de kans hem wat dingen toe te spelen...

Toch wel prutswerk achteraf gezien.
  zondag 3 juli 2005 @ 02:21:53 #175
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28435204
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')