dat is inderdaad erg vreemd.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de reisgenoten grondig door de politie op Aruba ondervraagd moesten worden. Ik snap uberhaupt niet dat ze allemaal de volgende dag terug gingen naar Alabama en een vermiste achter laat. Waarom bleef eentje of de groepsleider niet achter in het geval?!
Een van de begeleiders is achtergebleven; de rest heeft de leerlingen op de terugtocht naar Amerika begeleidquote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ik vind ook dat de reisgenoten grondig door de politie op Aruba ondervraagd moesten worden. Ik snap uberhaupt niet dat ze allemaal de volgende dag terug gingen naar Alabama en een vermiste achter laat. Waarom bleef eentje of de groepsleider niet achter in het geval?!
Als ze allemaal uit Carlos & Charlies zijn komen rollen wel ja, dan weet je zelfs je eigen naam niet meer, zo godsliederlijk dronken komen de meesten uit een C&C.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:20 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Die begeleiders waren ws net zo zat als die Natalee
Erg gezellig daar ja, in augustus ben ik er ongetwijfeld wel een paar keer.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:56 schreef spookvrouw het volgende:
[..]
Als ze allemaal uit Carlos & Charlies zijn komen rollen wel ja, dan weet je zelfs je eigen naam niet meer, zo godsliederlijk dronken komen de meesten uit een C&C.
Twitty is nauw bij het onderzoek betrokken begrijp ik?quote:Holloway's stepfather, George "Jug" Twitty, said the family was not surprised by Janssen's comments and was not losing hope the truth would be found.
"We may have no physical evidence, but there is a lot of other evidence of what may have happened in this case," Twitty said.
hm. interessant...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Twitty is nauw bij het onderzoek betrokken begrijp ik?
pff, zou me nix verbazen als een van die begeleiders Natalee verkracht, vermoord en gedumpt heeft. Wou natuurlijk aan/in zo'n lekker jong, strak grietje zitten, zij wilde niet, en dat is haar fataal geworden.........
ze zijn toch verantwoordelijk voor haar?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Volgens mij waren de begeleiders er niet eens bij toen ze ging stappen met Joran en zijn matties....
Vantevoren hebben de ouders een contract getekend waarin staat dat die begeleiders nergens voor verantwoordelijk kunnen worden gehouden.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:13 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ze zijn toch verantwoordelijk voor haar?
als het klopt, hebben zij hun werk niet (goed) gedaan.
Kijk eens op de site van in Nederland vermiste personen. In Nederland worden ook akelig veel personen vermist, waaronder ook veel kinderen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier ook hoor. Kijk maar eens op de site van Vermist. Voorbeeldje van bij mij om de hoek:
[..]
Natuurlijk zijn het in Amerika in absolute getallen meer. Of het relatief gezien anders is weet ik niet.
Het milieu waar iemand uitkomt heeft hier weinig mee te maken, alsof iemand uit een welgesteld milieu alles volgens de regels doet...quote:Op donderdag 30 juni 2005 21:33 schreef schatje het volgende:
Iemand die uit een welgesteld milieu komt heeft toch genoeg fatsoen in z'n donder om een meisje niet alleen achter te laten op het strand?
Fijne communicatie van de politie ter plekke als dat idd het geval is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:32 schreef Apu.Nahasapeemapetil het volgende:
NOS Journaal brengt nieuws dat de drie jongens drie weken geleden al aangeklaagd zijn voor moord.
quote:DEN HAAG - Nederland stuurt drie F16's naar Aruba om te helpen zoeken naar het vermiste Amerikaanse meisje Natalee Holloway. De toestellen vertrekken dit weekend nog. Vanaf maandag speuren ze met speciale camera's het eiland en de oceaan er om heen af.
Dat hebben minister Donner (Justitie), zijn collega Pechthold (Koninkrijksrelaties) en staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) vrijdag besloten. Zij reageerden hiermee op verzoek van de Arubaanse minister Croes (Justitie) die eerder deze week om hulp vroeg.
Aruba is al weken in de ban van de verdwijning van Holloway. Zij was voor een kort schoolreisje op Aruba om te vieren dat ze voor haar eindexamen was geslaagd.
Sinds 30 mei is niets meer van het meisje vernomen. Het Openbaar Ministerie en de politie gaan ervan uit dat ze om het leven is gekomen. Er zitten drie verdachten vast op verdenking van het (mede)plegen van moord, doodslag of ontvoering met de dood tot gevolg.
quote:Aruba's attorney general tells The Associated Press the three were charged soon after they were arrested, but it was kept quiet to protect the girl's family.
"We didn't want to upset the family talking about murder while they searched," said Attorney General Karin Janssen.
Goed idee, en als we haar vinden, levend en wel, valt er per ongeluk een bom op haar?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:49 schreef Ciurlizza het volgende:
Nederland met F16's op zoek naar Natalee:
[..]
Er is natuurlijk nog geen fysiek bewijs dat ze dood is. Ander puntje van kritiek:quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]. Nee, het is fijn voor de familie als je het over vermissing hebt
.
quote:Police have been criticized for letting more than a week go by without detaining the three young men last seen with Holloway and for waiting 16 days after she went missing before searching van der Sloot's home.
Klopt.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:51 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nog geen fysiek bewijs dat ze dood is. Ander puntje van kritiek:
[..]
Beetje jammer dat we in één adem met die sukkels daar genoemd worden...quote:Also Friday, Aruba's government defended its handling of the investigation, saying many of the criticisms arose from misunderstandings of the Dutch legal system used on the Caribbean (search) island.
Ook zoiets. Met die 'info' ga je dus heeeeel voorzichtig te werk, terwijl verdachten (die mogelijk er helemaal niets mee te maken hebben) met naam en toenaam groot in de krant en op tv komenquote:Authorities have said they have no physical evidence suggesting Holloway is dead.
Dat laatste maakt niet echt uit. Aruba is een klein eiland en binnen 'n minuut zouden de namen en toenamen van de verdachten bekend zijn onder de meute.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ook zoiets. Met die 'info' ga je dus heeeeel voorzichtig te werk, terwijl verdachten (die mogelijk er helemaal niets mee te maken hebben) met naam en toenaam groot in de krant en op tv komen.
Ten eerste, het systeem daar is bijna hetzelfde als hier. Ten tweede, komt dat door onze kolonisatie.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt.
Maar feit is dat die perswoordvoerster van de politie gewoon glashard heeft staan liegen toen gevraagd werd of iemand officieel in staat van beschuldiging was gesteld. Goed bezig.
En was het rechtssysteem daar nou precies hetzelfde als hier in NL???
[..]
Beetje jammer dat we in één adem met die sukkels daar genoemd worden...
Ik vind die reisgenoten en helemaal haar kamergenoten een verhaal apart.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 12:42 schreef Stratos het volgende:
Maar die Amerikaanse reisgenoten konden juist veel meer vertellen over hoe ze was. Was ze dronken toen ze in de auto stapte? Gedroeg ze zich anders die nacht? Wat heeft ze allemaal die dag gezegd over die ontmoeting met Joran? Meisjes praten veel onderling met elkaar en delen zelfs hun intieme geheimen.
zonder lijk of dna geen zaak voor justitiequote:Op zaterdag 2 juli 2005 04:34 schreef heiden6 het volgende:
Als ze in de zee is geflikkerd, wordt ze nooit meer gevonden. Dat weet iedereen. En als ze dus is vermoord, ligt ze hoogstwaarschijnlijk in de zee. Conlusie: een lichaam zul je vrijwel zeker net vinden.
stoer man, miereneterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Erg gezellig daar ja, in augustus ben ik er ongetwijfeld wel een paar keer.
Misschien nog een paar lelijke Amerikaanse sletjes ontvoeren en verkrachten.![]()
Ja dat bedoel ik ook. We doen in NL precies hetzelfde, hier verdwijnen ook veel kinderen en jongeren en de een krijgt de aandacht wel en de ander niet. In Amerika is dat ook zo, dus hebben we hierin hetzelfde beleid. Ieder kind verdient deze aandacht in NL, Amerika, waar dan ook ter wereld en wat je afkomst ook is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk het niet Fidelio. In Amerika verdwijnen dagelijks een hoop kinderen en jonge meisjes, en die krijgen die aandacht niet.
Het krijgt denk ik vooral deze aandacht omdat ze misschien door een nederlander is vermoord en dat het op nederlands grondgebied is gebeurd waar de nederlandse rechtspraak geldt, een gruwel voor veel Amerikanen.
En haar onschuldige blauwe kijkers en goede familie zullen ook wel meespelen aan dat het meer aandacht krijgt.
Ja inderdaad!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
We zijn nu uiteindelijk allemaal nieuwschierig naar wat er werkelijk is gebeurd met dat meisje.![]()
Ook omdat Aruba als veilig eiland wordt beschouwd waar er nauwelijks wordt vermoord. Juist een van de sterkste kanten van de Arubaanse toeristen product. Snachts kun je lopen op het strand of in de stad ect. Op het eiland zijn er dus geen 'no-go areas'.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk het niet Fidelio. In Amerika verdwijnen dagelijks een hoop kinderen en jonge meisjes, en die krijgen die aandacht niet.
Het krijgt denk ik vooral deze aandacht omdat ze misschien door een nederlander is vermoord en dat het op nederlands grondgebied is gebeurd waar de nederlandse rechtspraak geldt, een gruwel voor veel Amerikanen.
En haar onschuldige blauwe kijkers en goede familie zullen ook wel meespelen aan dat het meer aandacht krijgt.
Ja inderdaad ik denk dat het een combinatie van factoren is. Veilig eiland, waar ouders hun kinderen met een gerust hart kunnen achterlaten, gezien de criminaliteitscijfers. Meisje van rijke ouders, contacten etc.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:26 schreef Stratos het volgende:
[..]
Ook omdat Aruba als veilig eiland wordt beschouwd waar er nauwelijks wordt vermoord. Juist een van de sterkste kanten van de Arubaanse toeristen product. Snachts kun je lopen op het strand of in de stad ect. Op het eiland zijn er dus geen 'no-go areas'.
De Nederlandse strafmaat is slap en de Arubanen klooien maar wat aan in deze zaak. Ik kan me goed voorstellen dat de Amerikanen dit liever zelf oplossen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 10:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik denk dat de Arubanen hun beste beentje voor zetten als het gaat om oplossen van dit misdrijf. Hier hangt veel van af, ook voor de Arubanen, als er minder Amerikanen komen, heb je ook minder inkomsten van toerisme. Ik denk wel dat de opsporingsmethoden van Amerika beter zijn, met als simpele reden, op Aruba is bijna geen criminaliteit en in Amerika is het niet bij te houden. Misschien is een samenwerking op dit gebied zo gek nog niet. Maar ja of je met zoveel arrogantie kunt samenwerken is maar de vraag.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:14 schreef Ciurlizza het volgende:
Ik zeg niet dat het Amerikaanse rechtssysteem helemaal perfect is, maar de strafmaat is er stukken beter dan in Nederland en de opsporingsmethoden wat beter dan de methoden van de Arubanen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |