Hoe kun je dat nu duidelijk maken zonder fysiek bewijs?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Als duidelijk is dat ze om het leven is gebracht, dan kan Joran echt wel veroordeeld worden voor moord, ook al is er geen lijk omdat dat bijvoorbeeld ergens in zee dobbert.
Een bekentenis, getuigenverklaringen (al lijkt de kans dat er nog getuigen opduiken erg klein) of sluitend bewijs dat Joran Natalee heeft omgebracht... Als dat lijk in zee is gedumpt en tegen de rotsen is geslagen dan is daar toch nauwelijks nog wat van terug te vinden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:58 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nu duidelijk maken zonder fysiek bewijs?
Als die jongens blijven ontkennen, en er wordt geen bewijs gevonden van een moord (laat staan van hun betrokkenheid) gaan ze vrijuit.
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebbenquote:Op zondag 3 juli 2005 00:02 schreef _Boo_ het volgende:
Als er geen lijk is, moet er toch op z'n minst dna/bloed bij de verdachte aangetroffen zijn?
Het huis van Van Der Sloot werd ook pas na 16 dagen doorzocht, dus het zou me niets verbazen als ze hier ook weer prutswerk hebben afgeleverd.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:04 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebben![]()
bron aub als ze hun werk wel hebben gedaan.
yes yes, that is a very nice story you have there.........FOR ME TO POOP ON!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:53 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze moeten Triumph eens die Joran laten ondervragen![]()
Ik doelde op het huis of de auto he. Die auto is doorgezocht maar pas nadat ze alle tijd gekregen hadden om hem schoon te maken. Buren zeggen ook dat ze de twee broers de auto hebben zien schoonmaken. Er was was bloed gevonden, maar niet afkomstig van Natalee.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:04 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik neem aan dat ze (politie) dat niet gecontroleerd hebben![]()
bron aub als ze hun werk wel hebben gedaan.
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een bekentenis, getuigenverklaringen (al lijkt de kans dat er nog getuigen opduiken erg klein) of sluitend bewijs dat Joran Natalee heeft omgebracht... Als dat lijk in zee is gedumpt en tegen de rotsen is geslagen dan is daar toch nauwelijks nog wat van terug te vinden.
Overigens hebben twee van deze jongens hun verklaring opnieuw bijgesteld. Je moet ze gewoon onder druk zetten. Je hebt er nu 3 vastzitten, terwijl naar alle waarschijnlijkheid er slechts eentje schuldig zijn. Die jongens zullen best vrienden zijn, maar niet zulke goede vrienden dat er 2 onschuldig willen vastzitten omdat een 3e leugentjes aan het vertellen is. Dat blijkt wel, want nu wordt gesteld dat men Joran en Natalee bij het strandje bij het Marriott Hotel heeft afgezet.
Lees dit artikeltje eens: http://www.om.nl/info/nieuws.php?p=pg&id=3982
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Overigens hebben twee van deze jongens hun verklaring opnieuw bijgesteld. Je moet ze gewoon onder druk zetten. Je hebt er nu 3 vastzitten, terwijl naar alle waarschijnlijkheid er slechts eentje schuldig zijn. Die jongens zullen best vrienden zijn, maar niet zulke goede vrienden dat er 2 onschuldig willen vastzitten omdat een 3e leugentjes aan het vertellen is. Dat blijkt wel, want nu wordt gesteld dat men Joran en Natalee bij het strandje bij het Marriott Hotel heeft afgezet.
prutswerk inderdaad.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het huis van Van Der Sloot werd ook pas na 16 dagen doorzocht, dus het zou me niets verbazen als ze hier ook weer prutswerk hebben afgeleverd.
Precies, Birgit.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:14 schreef Principessa het volgende:
[..]
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.
Normaalgesproken geef je een moord niet toe als er geen lijk is en er dus nog niet echt een zaak is. Of hij moet dermate onder druk worden gezet met feiten, getuigenverklaringen en verklaringen van die twee Surinamers dat het nauwelijks nog te ontkennen valt. Joran loopt bij een psychiater, er is in die bovenkamer dus iets niet in orde.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?
En opduikende getuigen kun je inmiddels wel uitsluiten. En dat zou al helemaal verboden moeten worden als 'bewijs', vind ik, maar da's een andere discussie.
Ik ga even je artikel lezen.
Even wat ínside info: het Marriott ligt pal naast het Holiday Inn, en aan de andere kant van het Marriott liggen de Fishermans' Huts waar men het eerder over had. Daar was ook een slipje gevonden meen ik, maar dat is een bekende plek voor een leuke neukpartij. En terecht, overigens.![]()
Ik vraag me af of ze medeplichting zijn eerlijk gezegd. Twee mensen afzetten bij een strand is niet strafbaar, ook niet als een van die mensen later de andere om het leven brengt.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:14 schreef Principessa het volgende:
[..]
Die twee anderen zijn dan nog altijd medeplichtig. Ik zou ook nog even mijn mond houden, voor het zelfde geld krijgen ze het bewijs niet rond en ben je wel onschuldig. Dat scheelt nogal met medeplichtig aan moord.
De mensen die hem ondervragen zouden toch eigenlijk wel in staat moeten zijn hem te laten bekennen door de druk een beetje op te voeren. HIj is pas zeventien, dan ben je toch nog niet zo berekend.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is dus precies waat ik zei. Of een lichaam, of een debiele verdachte. Wie geeft er immers een moord toe als er overduidelijk anderszins geen zaak is?
Hele tijd terug al, maar was meer een tent, meer Arubaans formaat.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Is er een slipje gevonden?
Die jongen is toch niet achterlijk of labiel?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:20 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
De mensen die hem ondervragen zouden toch eigenlijk wel in staat moeten zijn hem te laten bekennen door de druk een beetje op te voeren. HIj is pas zeventien, dan ben je toch nog niet zo berekend.
Als je al een maand vastzit, je urenlange verhoren ondergaat, je moordenaar genoemd wordt en ook je vader nog eens gearresteerd wordt, dan denk ik dat je daar wel enigszins labiel van wordt ja.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Die jongen is toch niet achterlijk of labiel?
Ze kunnen hem niets maken, en hij weet dat. Ik denk niet dat zijn vader hem iets nieuws vertelde wat dat aangaat, althans, ik mag hopen van niet.
Hoe dan ook wordt het een interessante *kuch* rechtszaak, zoals het er nu voor staat.![]()
Excuus ik bedoeld iets anders. Ik bedoel dat ze sowieso strafbaar zijn als ze weten wie het heeft gedaan en aangezien ze hun verhalen veranderen, is die mogelijk denkbaar.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze medeplichting zijn eerlijk gezegd. Twee mensen afzetten bij een strand is niet strafbaar, ook niet als een van die mensen later de andere om het leven brengt.
Tenzij ze wisten van het plan om een moord te plegen of een verkrachting. Als dat plan er al was....
Ik vraag me af of dat strafbaar is. Ben ik in Nederland strafbaar als ik niet vertel dat een vriend van mij iemand heeft vermoord?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:26 schreef Principessa het volgende:
[..]
Excuus ik bedoeld iets anders. Ik bedoel dat ze sowieso strafbaar zijn als ze weten wie het heeft gedaan en aangezien ze hun verhalen veranderen, is die mogelijk denkbaar.
Ja, medeplichtig. Maar je zult er geen hoge straf voor krijgen.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat strafbaar is. Ben ik in Nederland strafbaar als ik niet vertel dat een vriend van mij iemand heeft vermoord?
Je hebt toch het recht om te zwijgen?quote:Op zondag 3 juli 2005 00:28 schreef SocialDisorder het volgende:
als jij het weet en de politie vraagt er expliciet naar, ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |