Hey is mijn titel he... zoals ik hem wil.quote:
quote:Op maandag 6 juni 2005 23:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Een nieuwe opgave dan maar.
[afbeelding]
Het bracht mij ook aan het schrikken.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:02 schreef Automatic_Rock het volgende:Een prutser??
Wat is dat voor vaktaal Cioran??
Dat ie het niet zo goed kan.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:03 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het bracht mij ook aan het schrikken.
Wat maakt iemand tot een prutser?
En ik meende een interieur van Pieter de Hooch te herkennen. Maar onder zijn naam heb ik niet het correcte plaatje ontdekt, wel eentje die in menig opzicht ermee overeenkomt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:33 schreef Automatic_Rock het volgende:
het plaatje ansich doet me aan Vermeer denken.. alleen die was schildertechnisch veel beter volgens mij...
(jaja, dit is idd gewoon een verkapte tvp)
Is dat niet gebonden aan persoonlijke meningen?quote:
Nou je ziet het bijvoorbeeld aan de verhoudingen bij dat staande mevrouwtje, wat eigenlijk een stijf poppetje is. Daar klopt weinig van. Ook zijn de gelaatstrekken herkenbaar van ander werk van deze schilder.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:08 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Is dat niet gebonden aan persoonlijke meningen?
Of laat ik de vraag anders stellen... in wat voor opzicht vindt je dat ie het niet zo goed kan?
Het gaat hier om een realistisch werk toch? Bedoel je dat deze schilder een stijl uitoefent die hij niet onder de knie heeft?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:10 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Nou je ziet het bijvoorbeeld aan de verhoudingen bij dat staande mevrouwtje. Daar klopt weinig van. Ook zijn de gelaatstrekken herkenbaar van ander werk van deze schilder.
Het spreekt mij ook totaal niet aan... maar dat heb ik wel vaker bij dit soort ouderwetsche taferelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dat de verhoudingen niet kloppen vind ik persoonlijk nog niet zo heel erg....
Maar ik mis wel een bepaalde uitstraling ofzo...
Eigenlijk vind ik m gewoon saai...
Het gaat hier misschien wel om een misdaad!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:17 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het gaat hier om een realistisch werk toch? Bedoel je dat deze schilder een stijl uitoefent die hij niet onder de knie heeft?
verder zal/kan ik je er niet in tegenspreken hoor... U is een kenner, weet ik
Je bedoeld in de zin van plagiaat?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:18 schreef cioran63 het volgende:
[..]
Het gaat hier misschien wel om een misdaad!
Misschien heet het juridisch geen misdaad, maar misdrijf, geen idee. Plagiaat is nog zwak uitgedrukt.quote:
Oh ... dan is het Han van Meegeren.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:00 schreef cioran63 het volgende:
Nou, dat is in elk geval goed gezien, AR, dat dit werk van een prutser is. Want dat is het ook.
Nou niet door mij bewonderd, maar interessant is ie wel. Als biografie.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:21 schreef Gajus het volgende:
[..]
Oh ... dan is het Han van Meegeren.
Door iedereen vergruisd maar heimelijk bewonderd.
Voor de wet bestaat plagiaat overal.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
bestaat plagiaat wel in de (schilder) kunst?? Wordt niet overal dingen gejat en geciteerd???
Dat vind ik vreemd omdat er geen kaarten op tafel liggen. De titel Drinkend Gezelschap lijkt mij meer van toepassing.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:30 schreef cioran63 het volgende:
Ja, De kaartspelers is goed!
bron: http://www.cultuurwijzer.(...)jzer.nl/i000781.htmlquote:In zijn verzamelwoede kocht Van Beuningen in 1938 voor f 219.000,- van de Amsterdamse kunsthandel P. de Boer een Drinkend gezelschap van Pieter de Hooch. ... . Kort na de oorlog bekende de schilder Han van Meegeren dat hij een flink aantal 17de-eeuwse vervalsingen had gemaakt en op de markt gebracht, waaronder bovengenoemde aankopen van Van Beuningen.
U heeft mij hiermee overtuigd. Daarvoor mijn dank.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:46 schreef cioran63 het volgende:
http://www.mystudios.com/gallery/han/card.html
Zie daar.
Überkitch waar ik blij van word.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:51 schreef ALTER-EGO het volgende:
Is een nieuwe opgave ondertussen welkom?
[afbeelding]
een makkie...
Hoi!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:55 schreef vamos1 het volgende:
Sorry for being an asshole, even do i'm a bitch
vertaald:
sorry dat ik een klootzak(reetgat) ben, zelfs doen ik ben een teef.
zoals al vaker is gezegd... though.... niet do
Hehe, doe ik toch nog iets goed vandaag.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:57 schreef Gajus het volgende:
[..]
Überkitch waar ik blij van word.
om A'tina's eufemisme te bezigen
koud hè ... ginder was het 26° en waaiïerig, daardoor zeer aangenaam vertoevenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:10 schreef ALTER-EGO het volgende:
Hehe, doe ik toch nog iets goed vandaag.
ben je alweer terug in ons koude kikkerland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |