Als dat waar is. Dan ben jij of geen echte man, of is het onzin (waarom anders dit topic)quote:Gemiddeld laten mannen zich minder makkelijk van hun stuk brengen door niet ter zake doend quasi-psychologisch, sentimenteel gezeur. Dat laten zij liever aan de vrouw over. Ook dit schijnt (deels) te zijn geprogrammeerd in de mannelijke hersenen, en is dus aangeboren.
Ik open dit topic voor de lol natuurlijk. Gewoon om gezellig te kletsen over de verschillen tussen man en vrouw, en de daaruit voortvloeiende superioriteit van de man. Niet om een punt te maken ofzo, want dit lijken me toch algemeen bekende feiten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:56 schreef Frenkie het volgende:
Hmmmm echte mannen hebben natuurlijk geen argumenten nodig om superieur te zijn. Jij raar gemetrosexualiseerd schepsel
[..]
Als dat waar is. Dan ben jij of geen echte man, of is het onzin (waarom anders dit topic)
Dan doe je iets verkeerd. In mijn relatie bepaal ik dat namelijk, weliswaar indirect. Is gewoon een kwestie van de juiste knoppen indrukken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef TGT het volgende:
Ja wat zijn we toch superieur. Helaas bepaalt de vrouw nog altijd wanneer er sex komt en zijn we dus altijd de sigaar.
Interessant punt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef Posdnous het volgende:
Hoi Lemmeb.
Ik denk dat vrouwen ons alleen maar laten geloven dat we superieur zijn.
'quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dan doe je iets verkeerd. In mijn relatie bepaal ik dat namelijk, weliswaar indirect. Is gewoon een kwestie van de juiste knoppen indrukken.
Ja hoor,quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Interessant punt.
Kun je hier iets meer over vertellen? Praktijkvoorbeelden misschien?
Ik noem een Kelly, die als man geboren is en niet echt sterk isquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:Gemiddeld zijn mannen fysiek sterker. Dit is aangeboren.
Ik noem een Kellyquote:Gemiddeld beschikken mannen over een hoger rauw I.Q.. Dit uit zich op een aantal manieren, zoals een beter ruimtelijk inzicht en richtingsgevoel, een hoger abstract denkvermogen en een beter technisch inzicht. Dit is aangeboren.
Kelly is nog steeds bezig met haar rijbewijsquote:Gemiddeld richten mannen zich meer op één taak, laten zich minder snel afleiden door onbelangrijke nonsens, stoppen er daardoor meer tijd in en worden daardoor dus beter in die ene taak. Dat werpt zijn vruchten af, als je iets doet moet je het namelijk goed doen. Ook dit schijnt een aangeboren kwaliteit te zijn.
Kelly...quote:En als meest belangrijke punt het volgende:Gemiddeld laten mannen zich minder makkelijk van hun stuk brengen door niet ter zake doend quasi-psychologisch, sentimenteel gezeur. Dat laten zij liever aan de vrouw over. Ook dit schijnt (deels) te zijn geprogrammeerd in de mannelijke hersenen, en is dus aangeboren.
Dan ga ik naar een prostituee of 'masseusequote:
Ten eerste heb ik het continu over gemiddelden, juist om dit soort drogredenaties te vermijden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:20 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ik noem een Kelly, die als man geboren is en niet echt sterk is
[..]
Ik noem een Kelly, die als man en als vrouw een lager IQ heeft dan iedere andere vrouw
[..]
Kelly is nog steeds bezig met haar rijbewijs
[..]
Kelly...
Weg theorie, weg argumenten, weg topic
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:24 schreef Sjakie01 het volgende:
Kelly wist donders goed dat ze het als man-zijnde niet zou gaan redden op deze aarde. Dus liet zij zich transformeren om niet zo op tevallen.
whehehequote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja hoor,
Mijn vriendin: Posdnous, jij bent altijd zo politiek onderlegd he
Posdnous: Nou...ehm..dank je.
vriendin: Ja, jij bent altijd veel beter op de hoogte dan ik.
Posdnous:.
vriendin: Ik denk dat jij altijd betere kranten en tijdschriften leest, vandaar.
Posdnous: ach..misschien wel.
vriendin: Tja, je moet daar oog voor hebben.
Posdnous: Klopt.
vriendin: Nou, ga jij even een goede krant halen dan bij de kiosk.
Posdnous:. Ok
vriendin: Dan kun je meteen een ijsje meenemen, ik heb het bloedheet.
Jij weet net zo goed als ik, dat je vantevoren al heel lang ziet aankomen dat je hier 'gemanipuleerd'quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja hoor,
vriendin: Ik denk dat jij altijd betere kranten en tijdschriften leest, vandaar.
Blij dat zij dat ook zo in zag en maar besloot een vrouw te worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:20 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
[..]
Ik noem een Kelly, die als man en als vrouw een lager IQ heeft dan iedere andere vrouw
[..]
Kelly is nog steeds bezig met haar rijbewijs
[..]
Kelly...
Weg theorie, weg argumenten, weg topic
Onzinnige vergelijking. Je kunt beter zeggen: wat is superieur, een Ford Ka of een BMW 530i?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:27 schreef petitlapin het volgende:
wat een zinloze discussie zeg, hoe kan je nu beslissen wie superieur is
wie/wat is er superieur: een citroen of een sperzieboon ? een kastanjenoot of een pindanoot ? een tafel of een stoel ?
En daarom heeft de man over het algemeent niks aan zijn superioriteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:25 schreef MouseOver het volgende:
[..]
whehehe
en zoals bekend is er 1 ding waar vrouwen overduidelijk beter in zijn: Manipulatie
Stap jij weer even in de tijdmachine richting jaren 50 van de vorige eeuw?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:32 schreef Sjakie01 het volgende:
En laat de man lekker het geld binnen halen en de vrouw(wat net zo belangrijk is) alles op het tuisfront regelen.
toen schreven we 'thuis' ook al met een ''h'quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stap jij weer even in de tijdmachine richting jaren 50 van de vorige eeuw?
Tot op zeker hoogte eensch, vooral met dat laatstequote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:32 schreef Sjakie01 het volgende:
Mannen zijn gewoon beter op bepaalde vlakken, en zo zijn de vrouwen ook weer op andere vlakken beter. Doe gewoon waar je goed in bent. En laat de man lekker het geld binnen halen en de vrouw(wat net zo belangrijk is) alles op het tuisfront regelen. Maar ga als man-zijnde aub geen vaste huisman wordenHandje helpen okey, maar je kan ook te ver gaan.
![]()
Ik bedoel maar...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
toen schreven we 'thuis' ook al met een ''h'
Nou, dat is niet helemaal zo, want met het stijgen van de leeftijd doorzien de meeste mannen dat soort truukjes wel. En dan komt het er op aan of ze zich willen laten manipuleren of niet. Als ze het niet willen houden ze de poot gewoon stijf.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef _Nouky_ het volgende:
[..]
En daarom heeft de man over het algemeent niks aan zijn superioriteit.![]()
Ohjaquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:41 schreef Lemmeb het volgende:
Geachte jongens en meisjes,
Voordat dit topic de verkeerde kant uitgaat wil ik nog wel even het volgende kwijt:
Jullie moeten wel consequent in gemiddelden blijven denken.
Kinderen voelen zich vaker meer aangetrokken tot hun moeder dan tot hun vader, dat is gewoon een feit. Mannen worden liever gezien door werkgevers dan vrouwen. Waarom? Mannen worden niet zwanger, mannen melden zich veel minder vaak ziek. Mannen kunnen zich beter concentreren en kakellen niet de hele dag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Stap jij weer even in de tijdmachine richting jaren 50 van de vorige eeuw?
Helemaal mee eenschquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:42 schreef Sjakie01 het volgende:
Zolang er nog geen kinderen in het spel zijn, is er ook niks mis met een werkende vrouw, maar daarna mogen ze van mij thuis blijven, en de kinderen opvoeden.
Ja, of gewoon dom. Klachten waarvan je denkt dat ze op hartaanval lijken negeren is nu niet direct een teken van bikkeligheid.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef sweetgirly het volgende:
Oh nee, ik ga er niet op in..
ik zit al in mijn pms-week![]()
![]()
Maar vooruit, één voorbeeld:
* vrouwen leven langer
Zegt voldoende over wie er nou tot het sterkste geslacht behoort.
En om als voorbeeld mijn ouders te nemen, want krijg nog wat leuke anekdotes te horen. Mijn vader midden in de nacht een keer helemaal in paniek naar het ziekenhuis, hij dacht dat hij een hartaanval zou krijgen en/of had, lag hij daar etc op de EHBO, ik of wij vragen 'en wat had je dan?' Antwoord: 'niks'![]()
. (gelukkig maar natuurlijk, maar ergens wel hilarisch, want)
Komt mijn vader een keer thuis van zijn werk, jaren geleden, moeder nog jong. Ligt mijn moeder kronkelend van de pijn op de grond en blijkt ze zo de hele dag te hebben gelegen(ok, dan moet je ook wel eigenwijs en een doorzetter zijn). Zij naar het EHBO, een galsteenaanval, sindsdien eet ze geen spinazie meer.
Tot nu toe, zijn voor mij de vrouwen soms toch nog even wat meer superieur dus
Hoe sterk die mannen ook mogen lijken, uiterlijk zegt soms niks.
Omdat je moeder op jonge leeftijd een galsteenaanval hadquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef sweetgirly het volgende:
Oh nee, ik ga er niet op in..
ik zit al in mijn pms-week![]()
![]()
Maar vooruit, één voorbeeld:
* vrouwen leven langer
En om als voorbeeld mijn ouders te nemen, want krijg nog wat leuke anekdotes te horen. Mijn vader midden in de nacht een keer helemaal in paniek naar het ziekenhuis, hij dacht dat hij een hartaanval zou krijgen en/of had, lag hij daar etc op de EHBO, ik of wij vragen 'en wat had je dan?' Antwoord: 'niks'![]()
. (gelukkig maar natuurlijk, maar ergens wel hilarisch, want)
Komt mijn vader een keer thuis van zijn werk, jaren geleden, moeder nog jong. Ligt mijn moeder kronkelend van de pijn op de grond en blijkt ze zo de hele dag te hebben gelegen(ok, dan moet je ook wel eigenwijs en een doorzetter zijn). Zij naar het EHBO, een galsteenaanval, sindsdien eet ze geen spinazie meer.
Tot nu toe, zijn voor mij de vrouwen soms toch nog even wat meer superieur dus
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef Posdnous het volgende:
Ja hoor,
Ik zal het even doorgeven aan mijn mannelijke collega die om de paar weken een paar dagen ziek, zwak en misselijk is door allerlei kwaaltjes. Waardoor ik ook zijn opdrachten kan opknappen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt.
haha, aint that the truthquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef TGT het volgende:
Ja wat zijn we toch superieur. Helaas bepaalt de vrouw nog altijd wanneer er sex komt en zijn we dus altijd de sigaar.
Nee, omdat mannen (lees: veel mannen) watjes zijn en pieperds en vrouwen doorzetters.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Omdat je moeder op jonge leeftijd een galsteenaanval had
Dat hangt ervanaf. Als mijn wederhelft het echt op de spits wilde drijven en dat een paar maanden vol zou houden dan zou ik haar eerder mededelen in de kroeg een sletje op te pikken dan te zwichten voor haar eisen. Eens kijken wie dan de langste adem heeft.quote:
Hetgeen steeds minder relevant wordt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Gemiddeld is de man veruit superieur aan de vrouw. Dat weten we allemaal. Maar wat zouden nu eigenlijk de oorzaken zijn van die superioriteit?
Ik, als man, houd ervan mijn argumenten kort en bondig te brengen, zonder ontinteressant en sentimenteel gewauwel. Dat doe ik in dit geval dus ook.
De oorzaken voor mannelijk superioriteit zijn, in oplopende volgorde van belangrijkheid:Gemiddeld zijn mannen fysiek sterker. Dit is aangeboren.
Waartegenover staan: een beter taalvermogen, beter sociaal invoelingsvermogen, beter vermogen vooruit te denken en een fijnere motoriek.quote:Gemiddeld beschikken mannen over een hoger rauw I.Q.. Dit uit zich op een aantal manieren, zoals een beter ruimtelijk inzicht en richtingsgevoel, een hoger abstract denkvermogen
en een beter technisch inzicht. Dit is aangeboren.
Vrouwen kunnen weer meer dingen tegelijk. Qua de kwaliteit van het afgeleverde werk is er geen verschil.quote:Gemiddeld richten mannen zich meer op één taak, laten zich minder snel afleiden door onbelangrijke nonsens, stoppen er daardoor meer tijd in en worden daardoor dus beter in die ene taak. Dat werpt zijn vruchten af, als je iets doet moet je het namelijk goed doen. Ook dit schijnt een aangeboren kwaliteit te zijn.
Mannen missen dus ook een hoop relevante nonverbale signalen waardoor het doel nogal eens voorbijgeschoten of geheel niet gezien wordt.quote:En als meest belangrijke punt het volgende:Gemiddeld laten mannen zich minder makkelijk van hun stuk brengen door niet ter zake doend quasi-psychologisch, sentimenteel gezeur. Dat laten zij liever aan de vrouw over. Ook dit schijnt (deels) te zijn geprogrammeerd in de mannelijke hersenen, en is dus aangeboren.
Vrouwen en mannen zijn in complementaire distributie. Das handig als je jager-verzamelaar bent.quote:Dit alles bij elkaar optellende kun je concluderen dat mannen, al vanaf de geboorte, de uitverkoren helft der populatie vormen. Vrouwen schijnen vooral op de wereld gezet te zijn voor reproduktie.
Ben je het met het hierboven gestelde niet eens? Post hier dan jouw visie op het geheel. Graag wel voorzien van een fatsoenlijke onderbouwing.
Nou, mijn vader is wat betreft juist weer een stuk slimmer, althans wat betreft gezondheid.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:48 schreef MouseOver het volgende:
Ja, of gewoon dom. Klachten waarvan je denkt dat ze op hartaanval lijken negeren is nu niet direct een teken van bikkeligheid.
Ja, zo kun je het ook zien jaquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, mijn vader is wat betreft juist weer een stuk slimmer, althans wat betreft gezondheid.
Want die sprint dus (gelukkig) algauw naar het ziekenhuis dus. En hij had wel last van zijn borst en al. Hij is daarvoor al meerdere keren onderzocht, maar nooit iets uitgekomen. Ik vermoed dat het wat anders is (geweest en/of zijn kan), gezien ik ook zoiets soortgelijks heb gehad, en dat vertelde aan mijn vader, en eigenlijk toen juist (ook) een sceptisch antwoord verwachtte, maar hij kwam met 'ja, dat heb ik ook gehad, al meerdere keren, etc'.
Maargoed, ik weet hoe mijn ouders een beetje zijn.
En ik zie het vaker, vrouwen zijn gewoon geneigd om langer door te zetten, en nee, dat is niet altijd slim in die zin, maar getuigt wel van meer doorzettingsvermogen en minder snel geneigd zijn om te gaan piepen + ook nog eens veel op de schouders kunnen nemen. Zo zijn wij geëvolueerd, en jullie ergens niet. En dan kunnen jullie spieren en massa kweken, dat hebben wij dus niet eens nodig, zo kan je het ook zien
.
Kom dan met een (tegen)argument, ipv alleen dat te zeggen + die smiley!quote:
Nee. Mannen hebben meer doorzettingsvermogen. Alleen blijkt dat alleen als het echt perse nodig is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:19 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Kom dan met een (tegen)argument, ipv alleen dat te zeggen + die smiley!
Of is dat iets typisch mannelijks, zwak hoor
We hadden het toch over het gemiddelde?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zal het even doorgeven aan mijn mannelijke collega die om de paar weken een paar dagen ziek, zwak en misselijk is door allerlei kwaaltjes. Waardoor ik ook zijn opdrachten kan opknappen.
goeie postquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:35 schreef EviL_AleX het volgende:
* EviL_AleX post wat tegenargumenten
Vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijkertijd
Omdat de vrouwelijke hersenstructuur anders is dan die van de man, kan zij van nature meerdere dingen tegelijkertijd doen, of aan meerdere dingen tegelijkertijd denken. Alhoewel dit vermogen ook tot chaos kan leiden, schuilt hierin een grotere kracht. Geen enkele man kan met zoveel gemak als een vrouw meerdere dingen tegelijkertijd doen of denken.
Vrouwen leven langer
Om de één of andere reden weten zij zichzelf langer in leven te houden. Misschien omdat ze door hun sentimentele en emotionele gewauwel hun emoties wel beter/sneller verwerken dan mannen. Mannen vinden weer uit trots dat ze het moeten opkroppen en gaan er pas wat aan doen zodra het erg genoeg is. Dit werkt stressverhogend in het algemeen, en dat is slecht voor de gezondheid en daarmee ook voor de duur van het leven. Bizar genoeg is dat stressvoller dan de emotionele uitbarstingen die vrouwen met regelmaat hebben. Fascinerend
Vrouwen zijn aantrekkelijker
Vrouwen zijn bijzonder goed in het voor de kar spannen van het zogenaamde superieure geslacht. Dit kunnen ze enkel al doen met aantrekkelijkheid alleen. Een ontwikkelde persoonlijkheid komt hier vaak niet eens bij te pas, alhoewel wenselijk maar dus niet noodzakelijk. "If you can't beat them, make them do everything for you" lijkt het devies.
Trouwens, mannen hebben geen hoger IQ gemiddeld dan vrouwen, althans, niet aangeboren. Het gemiddelde ligt bij vrouwen hoger omdat hun hersenen een beter ontwikkelde structuur hebben. Later kan het gemiddelde t.o.v. mannen lager zijn, omdat vrouwen zich meer bezig houden met persoonlijke/emotionele ontwikkeling, en mannen meer met de buitenwereld. In IQ-tests komen vooral kennispunten van het laatste voor. Indien vragen als "Hoe kan je het beste iemand steunen in het bovenstaande verhaal", dan zouden vrouwen waarschijnlijk weer hoger scoren. Maar aan de andere kant, dingen als hoogbegaafdheid en het zijn van een genie komt vaker een man toe.
Ik ben persoonlijk van mening dat het aan de situatie ligt wie 'superieur' is, en dat eigenlijk geen van beiden absoluut superieur is. Het hangt er ook vanaf wat je onder superieuriteit verstaat, waar je het aan afmeet. Aan maatschappelijk succes? Persoonlijk geluk? Het is maar hoe je het bekijkt.
Mannen hebben jarenlang zwaarder werk dan vrouwen gedaan en waren dus ook eerder versleten.quote:
In de gemiddelde relatie is de man nog altijd hoger opgeleid dan de vrouw. Vandaar ook al die treurige vrijgezelle hoogopgeleide dames, en die evenzo treurige vrijgezelle laagopgeleide herenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:49 schreef _Nouky_ het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook gemiddeld () meer relaties waarbij de vrouw hoger opgeleid is dan de man. Zij zou dus meer geld verdienen als zij zou gaan werken. Moet dan nog de vrouw thuis blijven en voor de kinderen zorgen in een rijtjeshuis als je in een luxe villa had kunnen wonen?
wat ik hieruit kan opmaken, is dat de gemiddelde man een hoogopgeleide vrouw niet aankan.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In de gemiddelde relatie is de man nog altijd hoger opgeleid dan de vrouw. Vandaar ook al die treurige vrijgezelle hoogopgeleide dames, en die evenzo treurige vrijgezelle laagopgeleide heren. Die twee vinden mekaar niet
.
De hoogopgeleide man weet de laagopgeleide vrouw echter wel uitstekend te vinden. Kapsters en verpleegsters zijn nu eenmaal geil
, veel geiler dan zo'n hoogopgeleide zeurdoos
.
Dat zou een complete catstrofe betekenen inderdaadquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:37 schreef Sjakie01 het volgende:
Stel je nou eens voor dat alle topposities door vrouwen werden ingenomen, dan zou de hele economie toch spontaan in elkaar zakken.
Dat is een geheel verkeerde conclusie. Het heeft niets met 'niet aankunnen' te maken. Eerder met het gemak dat je van een wat simpeler meisje hebt. Die zaniken niet zo, en zijn vele malen geiler in bed.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:37 schreef SlimShady het volgende:
[..]
wat ik hieruit kan opmaken, is dat de gemiddelde man een hoogopgeleide vrouw niet aankan.
Dat is zo, maar dat komt omdat vrouwelijke bodybuilders gruwelijk lelijk zijnquote:ik kan me ook voorstellen dat de gemiddelde man niet een relatie wil hebben met een vrouwelijke bodybuilder.
Vervelend. Tegenwoordig wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:38 schreef -DailaLama- het volgende:
Lemmeb, vroeger konden hoogopgeleide intelligente jongens het echt niet maken om met een kapster thuis te komen hoor ....
Yeah right. Je gaat uit van jouw eigen ideeen over vrouwen. Ik zie om me heen heel wat anders.quote:Dat is een geheel verkeerde conclusie. Het heeft niets met 'niet aankunnen' te maken. Eerder met het gemak dat je van een wat simpeler meisje hebt. Die zaniken niet zo, en zijn vele malen geiler in bed.
ach, als je gewoon niet lui bent en zegt wat je van de situatie vind past zij zich wel aan.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is een geheel verkeerde conclusie. Het heeft niets met 'niet aankunnen' te maken. Eerder met het gemak dat je van een wat simpeler meisje hebt. Die zaniken niet zo, en zijn vele malen geiler in bed.
eensch.quote:[..]
Dat is zo, maar dat komt omdat vrouwelijke bodybuilders gruwelijk lelijk zijn.
discriminatie is het.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:42 schreef Sjakie01 het volgende:
En ook al zijn ze hoger opgeleid, ze nemen gewoon veel liever een man, ipv een vrouw aan.
Wat zie jij dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:45 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Yeah right. Je gaat uit van jouw eigen ideeen over vrouwen. Ik zie om me heen heel wat anders.
Dus jij laat liever met je sollen door zo'n hoogopgeleide troelquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ach, als je gewoon niet lui bent en zegt wat je van de situatie vind past zij zich wel aan.
Bedoel je zo één, Lemmeb?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:54 schreef gekke_sandra het volgende:
Als je als man bepaalt wanneer er seks komt, dmv manipuleren.. dan doe je pas iets fout. Imho zit je dan ook gewoon in de verkeerde relatie.
Dat kan ook, al denk ik zelf van niet. Zelfs als hoogopgeleide mannen door hun cultuur gedwongen zouden worden om een hoogopgeleid vrouwmens te huwen, dan zouden zij stiekem toch veel liever een laagopgeleid exemplaar als vrouw gewild hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:47 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Het is gewoon cultureel bepaald.
Waarom discriminatie? Je gaat toch geen vrouw aannemen voor hetzelfde geld als je er minder profijt van hebt?quote:
Feitelijk niet juist. Mannen kennen meer uitschieters met IQ. Deze uitschieters gelden echter zowel omhoog als omlaag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:Gemiddeld beschikken mannen over een hoger rauw I.Q.. Dit uit zich op een aantal manieren, zoals een beter ruimtelijk inzicht en richtingsgevoel, een hoger abstract denkvermogen en een beter technisch inzicht. Dit is aangeboren.
Ik kan niet zeggen dat ik het prettig vind als m'n wederhelft me vereerd eigenlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dus jij laat liever met je sollen door zo'n hoogopgeleide troel? Zelfs luiheid (toch één van 's mans beste kwaliteiten: lui zijn en tegelijk toch nuttig) is jou niet meer gegund? Wat een hondenleven heb je dan
.
Nee, doe mij maar een laagopgeleid meiske. Die adoreren je nog om de Koning die je werkelijk bent, en zullen alles in het werk stellen om het je naar de zin te maken.
dan nog is het discriminatie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:58 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Waarom discriminatie? Je gaat toch geen vrouw aannemen voor hetzelfde ged als je er minder profijt van hebt?
Pffff.. yeah right (dus)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:24 schreef MouseOver het volgende:
Nee. Mannen hebben meer doorzettingsvermogen. Alleen blijkt dat alleen als het echt perse nodig is.
Nee, dat zeg ik.quote:Doorzettingsvermogen op momenten dat daar weinig reden voor is is eigenlijk helemaal niet zo slim.
Nee, dat doe ik hélemaal niet.quote:Maar maakt niet uit, je geeft er een aardige draai aan. maar ik een betere
En andersom dan, laagopgeleide jongen met hoogopgeleide vriendin? Want daar moet je het mee vergelijkenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:55 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ken weinig jongeren waarbij de jongen hoogopgeleid is en de vriendin laag. Althans, gemiddeld gezien, jou niet meegerekend.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:58 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Waarom discriminatie? Je gaat toch geen vrouw aannemen voor hetzelfde geld als je er minder profijt van hebt?
Ikke wel. Dan pijpt ze veel lekkerderquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:58 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik het prettig vind als m'n wederhelft me vereerd eigenlijk
Nou kan je natuurlijk ook afvragen wat tegenwoordig hoogopgeleid is.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:55 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ken weinig jongeren waarbij de jongen hoogopgeleid is en de vriendin laag. Althans, gemiddeld gezien, jou niet meegerekend.
Dat beweer ik niet, er zijn vast wel functies waar een vrouw beter functioneert dan een man. Maar dat zijn geen leiding gevende functiesquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:01 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
![]()
Als je echt denkt dat tegenwoordig vrouwen bij regel nutteloos zijn, dan laat je bij zulke sollicitaties heel wat kansen lopen ...
Dat valt mee. Voor elke vrouw is er wel een aantal mannen te vinden dat minstens even zo goed is. Dat is juist de hele strekking van dit topicquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:01 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
![]()
Als je echt denkt dat tegenwoordig vrouwen bij regel nutteloos zijn, dan laat je bij zulke sollicitaties heel wat kansen lopen ...
Dat komt ook niet veel voor nee. Wat wil je er mee zeggen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En andersom dan, laagopgeleide jongen met hoogopgeleide vriendin? Want daar moet je het mee vergelijken.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:57 schreef Lemmeb het volgende:
Vaak komen mannen daar pas later achter. Dan beginnen ze hun secretaresse te neuken. Die doet namelijk niet moeilijk om een beetje 69'en met het licht aan.
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:34 schreef Lemmeb het volgende:
De hoogopgeleide vrouw weet de laagopgeleide man echter wel uitstekend te vinden. Bouwvakkers etc zijn nu eenmaal geil
, veel geiler dan zo'n hoogopgeleide zeikvent
.
Het is dan ook een hormoonkwestie, en niet aangeboren. Indirect natuurlijk wel, want een mannelijk lichaam heeft een aangeboren testosteron-productie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:20 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Ruimtelijk inzicht is iets wat deels beinvloed wordt door hormonen, maar ook door andere factoren. De meeste vrouwen die ik ken doen qua ruimtelijk inzicht niet onder voor de gemiddelde man. Ikzelf, als man geboren, ben echter wel een lopende ramp op dat gebied.quote:Kelly is nog steeds bezig met haar rijbewijs
Een groot deel van de genoemde eigenschappen heeft met hormonen te maken, en Kelly slikt al een aardig tijdje oestrogenen. Ook hebben we het hier over een uitzondering op de regel, want de gemiddelde man streeft er absoluut niet naar om vrouw te zijn.quote:Weg theorie, weg argumenten, weg topic
Helaas is dat wel omdat vrouwen gemiddeld voorzichtiger zijn, en minder gericht op vooruitgang.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef sweetgirly het volgende:
Maar vooruit, één voorbeeld:vrouwen leven langer
Inderdaad. Ze kennen elkaar van hun studententijd, maar terwijl meneer de zakenman de secretaresse haar vruchtensorbet ligt uit te snuffelen, wordt mevrouw anaal uitgeschoffeld door de tuinman.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:04 schreef NiNi het volgende:
[..]
En waarom precies hebben hoogopgeleide vrouwen hier moeite mee?
Tja, dat zou je kunnen zien als een win-win situatiequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:09 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze kennen elkaar van hun studententijd, maar terwijl meneer de zakenman de secretaresse haar vruchtensorbet ligt uit te snuffelen, wordt mevrouw anaal uitgeschoffeld door de tuinman.
wat? makkelijke taak??quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:09 schreef gr8w8 het volgende:
Vrouwen leven langer, maar nu ze steeds meer beginnen te werken treetd ook steeds vaker kaalheid op en treden andere ouderdomskwalen steeds eerder op, door de stress behorende bij het werken.. Het voordeel van vrouw zijn, komt dus niet door aanleg, maar puur door de makkelijke taak van het huisvrouw zijn.
Heb je hier een bron van?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:09 schreef gr8w8 het volgende:
Vrouwen leven langer, maar nu ze steeds meer beginnen te werken treetd ook steeds vaker kaalheid op en treden andere ouderdomskwalen steeds eerder op, door de stress behorende bij het werken.. Het voordeel van vrouw zijn, komt dus niet door aanleg, maar puur door de makkelijke taak van het huisvrouw zijn.
Is dat zoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:07 schreef Alicey het volgende:
Helaas is dat wel omdat vrouwen gemiddeld voorzichtiger zijn, en minder gericht op vooruitgang.
Fascinerend..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:35 schreef EviL_AleX het volgende:
Vrouwen leven langer
Om de één of andere reden weten zij zichzelf langer in leven te houden. Misschien omdat ze door hun sentimentele en emotionele gewauwel hun emoties wel beter/sneller verwerken dan mannen. Mannen vinden weer uit trots dat ze het moeten opkroppen en gaan er pas wat aan doen zodra het erg genoeg is. Dit werkt stressverhogend in het algemeen, en dat is slecht voor de gezondheid en daarmee ook voor de duur van het leven. Bizar genoeg is dat stressvoller dan de emotionele uitbarstingen die vrouwen met regelmaat hebben. Fascinerend
Mannen zijn ook tof.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
Zet 5 vrouwen bij elkaar, en binnen de korste keren hebben ze ruzie met elkaar...
Zet 5 mannen bij elkaar en het wordt gezellig!
Kan mij niet schelen wie er suprieur is, gezelligheid is ook wat waard![]()
jij ziet op mijn gezicht of ik gestudeerd heb of nietquote:Op vrijdag 3 juni 2005 13:34 schreef Lemmeb het volgende:
De hoogopgeleide man weet de laagopgeleide vrouw echter wel uitstekend te vinden. Kapsters en verpleegsters zijn nu eenmaal geil
, veel geiler dan zo'n hoogopgeleide zeurdoos
.
Het is omdat er veel mannen voortijdig doodgaan. Denk aan dodelijke risico's, zwaar werk waardoor de levensduur wordt verkort. Dit trekt het gemiddelde omlaag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Is dat zo.
Is dat bewezen? Volgens mij gewoon omdat ze fysiek meer uithoudingsvermogen hebben of is het geestelijk.
Dat geloof ik ook wel. Ik ken meer vrouwen die op dit gebied sterk zijn dan mannen.quote:Net als dat een vrouw (vaak) verlies eerder verwerken kan dan een man, daar waar de man blijft druilen en de wereld voor hem vergaat + net als dat een vrouw eerder op zichzelf kan staan en het aankan als ze op zichzelf is gewezen, terwijl de man er dan eerder het bijltje bij neergooit. Dit is overigens wel bewezen.
Vrouwen kunnen ook beter zonder een goede beurt dan mannen.quote:Conclusie: mannen zijn veelal nog (onbewust) afhankelijk van het verzorgende moedersyndroom en vrouwen niet, hebben aan zichzelf (ook) genoeg. Behalve voor een goede beurt dan.
Wat een achterlijke zin zeg. Als wij(de man) met 50 kilo zware dozen liggen te slepen, zijn jullie je nageltjes aan het lakken. En daarom leven jullie langer. Maar goed wees blij met je 5 jaar in een rolstoel, met een lekker reptielen-velletje die je verotte ingewanden bij elkaar houdt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Is dat zo.
Is dat bewezen? Volgens mij gewoon omdat ze fysiek meer uithoudingsvermogen hebben of is het geestelijk?
nu ga ik leren
Juist ik he. Tof.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:14 schreef NiNi het volgende:
[..]
Mannen zijn ook tof.![]()
Superieur is een ander verhaal.
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:04 schreef NiNi het volgende:
[..]
En waarom precies hebben hoogopgeleide vrouwen hier moeite mee?
Nou, ik denk dat dat wel (vooral in 2005) meevalt. Plus dan hebben mannen alleen het zgn zware werk, daar waar vrouwen ook zwaar werk doen. Ik bedoel: zwangerschappen, huishouden, werken (vaak ook zwaar, denk aan horeca, catering, etc etc). Nope. En in de oorlog is mijn oma bijv. als jong meisje naar Duitsland gestuurd, om daar juist, zwaar werk te doen en dan de overige harde en zware dingen die ze heeft meegemaakt. En ze is 73 geworden + 3 keer kanker gehad.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:14 schreef Alicey het volgende:
Het is omdat er veel mannen voortijdig doodgaan. Denk aan dodelijke risico's, zwaar werk waardoor de levensduur wordt verkort. Dit trekt het gemiddelde omlaag.
En ook dat jaquote:Vrouwen kunnen ook beter zonder een goede beurt dan mannen.
Zo één twee drie niet. Maar het is dus wel waar. Vrouwen gaan steeds meer op mannen lijken door de emancipatie. Ze krijgen dus ook steeds vaker eigenlijk typische mannenziekten en kwaaltjes. Iets met toename stresshormonen.quote:
ik ben hoogopgeleid en bij mij mogen alle standjes met het licht aanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Lemmeb het volgende:
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijk.
Maar jij bent hoogopgeleid en hebt geen moeite met 69'en met het licht aan?
Is ook zo. Daarom worden alle hoogwaardige functies ook bekleedt door het mannelijke geslacht.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:20 schreef sweetgirly het volgende:
Wij zijn gewoon superior, punt!
nu echt verder gaat, sorry![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen hebben smallere heupen; snelle wendbaarheid in situaties die dat vereisen.
Ehm... Waarom zou je daarom wendbaarder zijn? Volgens deze logic: rede heupen zou een bredere basis betekenen, waardoor je je beter kan afzetten buiten een hogere stabiliteit...
De brede heupen hebben alleen te maken met de bevalling hoor.
Waarom dan? Wat is het nut ervan dan, waarom ben je wendbaarder met smalle heupen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:27 schreef petitlapin het volgende:
smallere heupen bij de mannen zijn inderdaad gebouwd om wendbaarder te zijn en sneller te bewegen
In Nederland allicht, maar wereldwijd ligt dat anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat wel (vooral in 2005) meevalt.
We hebben het hier over gemiddelden.quote:bedoel: zwangerschappen, huishouden, werken (vaak ook zwaar, denk aan horeca, catering, etc etc). Nope. En in de oorlog is mijn oma bijv. als jong meisje naar Duitsland gestuurd, om daar juist, zwaar werk te doen en dan de overige harde en zware dingen die ze heeft meegemaakt. En ze is 73 geworden + 3 keer kanker gehad.
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:27 schreef petitlapin het volgende:
smallere heupen bij de mannen zijn inderdaad gebouwd om wendbaarder te zijn en sneller te bewegen
In noodsituaties zijn veel mannen ook niet rationeel genoeg meer. Ook is het hier het uitgangspunt, want ook als je erg emotioneel bent, kun je jezelf trucjes aanleren waardoor je ook in noodsituaties correct kunt handelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen zijn rationeler, waardoor zij in noodsituaties doelgerichter handelen.
Dat weet je als je de username van TS als TS ziet.quote:Provo-topicje
We hebben het over gemiddelden heh, niet over individuën.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ben hoogopgeleid en bij mij mogen alle standjes met het licht aan
Ik ben op een aantal inhoudelijke posts ingegaan. Maar ik zit hier ook te werken, en bovendien had ik net lunchquote:trouwens ga je op geen enkele inhoudelijke post in![]()
duh..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?
Nou, ik ken er een paarquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen hebben gemiddeld minder woorden nodig om een boodschap over te brengen.
Dit is aangeboren, en tevens één van de oorzaken waarom mannen vaak vinden dat een vrouw ´zeurt´. Zij blijft uitleggen, terwijl de man de boodschap allang uit het verhaal van de vrouw heeft gedestilleerd.
Conclusie (2): mannen loopt nog steeds (wat) achter in de evolutie, want we leven niet meer in het dierenrijk, waar jagen, beschermen, en slachtoffers zoeken (focus), voorop ligt. Maar in het mensenrijk.quote:Mannen hebben een betere focus.
Mannen hebben smallere heupen; snelle wendbaarheid in situaties die dat vereisen.
Mannen zijn rationeler, waardoor zij in noodsituaties doelgerichter handelen.
Ja, daar kan ik niks aan doenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:23 schreef Sjakie01 het volgende:
Is ook zo. Daarom worden alle hoogwaardige functies ook bekleedt door het mannelijke geslacht.
uiteraard. Bij de vrouwen zijn ze breder om een kind te kunnen baren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.quote:
Ik verzin het niet hoor. Een bepaalde groep wetenschappers is van mening dat het voordelen opleverde bij bijvoorbeeld de jacht.quote:
Hier heb je het punt waarom jullie geen belangrijke functies hebben..quote:
niet overdrijven hequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef NiNi het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.
Nou, ik zou ook niet weten waarom.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijk.
Ja en nee.quote:Maar jij bent hoogopgeleid en hebt geen moeite met 69'en met het licht aan?
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef sweetgirly het volgende:
Mannen hebben minder dingen en/of worden minder veroordeeld c.q. benadeeld om hun geslacht, waardoor ze meer kansen hebben en/of krijgen. Allemaal bewust. Dus het is niet een kwestie van superioriteit dat mannen nog steeds meer hoge(re) functies bekleden, maar een kwestie van oneerlijkheid.
pfff, punt en nu ga ik verder
Vrouwen hebben over het algemeen ook een beter taalgevoel lijkt het. Je zou hier echter ook andere conclusies aan kunnen verbinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef NiNi het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.
Catherina de grote, Tatcher, Madame Curie, Jean D'Arc, Cleopatra, Moeder Balkenendequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Frenkie het volgende:
Maradona is een man, Einstein was een man, Da Vinci was een man, Ceasar was een man.. need to say more
Ssssst, dat soort dingen mag je niet zeggen joh! Dat is beledigend voor vrouwenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Frenkie het volgende:
Vrouwen zijn motorisch vaak ook minder dan mannen.
Zal wel door het lagere zwaartepunt komen ofzo, maar echt charmant ziet het er vaak niet uit bij damessporten
(Op hoog niveau is dat anders).
Ik voel me vereerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
Maar speciaal voor NiNi zal ik kijken of ik straks nog even diepgaand in kan gaan op de post van EviL_AleX.
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?
Armoede troef natuurlijk..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Catherina de grote, Tatcher, Madame Curie, Jean D'Arc, Cleopatra, Moeder Balkenende,
Rosa Partks, Lady Di...
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef petitlapin het volgende:
[..]
uiteraard. Bij de vrouwen zijn ze breder om een kind te kunnen baren.
toch bij loopwedstrijden (sprint) moet je maar eens goed kijken naar het verschil tussen mannen en vrouwen.
mannelijke heupen zijn smaller waardoor ze met hun benen veel sneller en efficiënter voorwaarts kunnen voortbewegen. Is écht waar hoor wat ik hier vertel. Met brede vrouwenheupen geraak je zo snel niet weg, is sowiese al meer ballast, en minder wendbaar. Mannelijke heupen en benen zijn op sneller bewegen afgesteld
.
komt allemaal nog uit de tijd dat de mannen moesten jagen en de vrouwen kindjes moesten baren
tuurlijk joh, maar zij hebben wel flink wat bereikt in de wereld (behalve moeder balkenende natuurlijk maar dat was een garpjequote:
Vrouwen kunnen niet polygaam zijn. Monogamie is zeker een vrouwelijke vinding.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef sweetgirly het volgende:
Dus daarom pleit ik voor polygamie voor de vrouwen en niet voor de mannen.
Want wat is daar dan weer en nou het nut van. En reken maar dat dan veel meer vrouwen komen die hogere functies gaan bekleden. Maar daar zullen jullie het vast niet mee eens zijn. Toch?
je moet jezelf gewoon bewijzen in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.
Die zullen er vast ook wel zijn. Maar relatief minder dan hoogopgeleide vrouwen die daar moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:
[..]
Nou, ik zou ook niet weten waarom.
Lijkt me dat er ook genoeg simpele, dikke kapstertjes zijn die er wel moeite mee hebben.
Sociaal Wetenschappelijke Informaticaquote:Ja en nee.
en omdat vrouwen de kinderen moeten baren (zwangerschapsverloven...)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.
Ja ze zijn er wel, maar in mindere mate natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:40 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk joh, maar zij hebben wel flink wat bereikt in de wereld (behalve moeder balkenende natuurlijk maar dat was een garpje)
Tuttut, ook weer niet er zo dik bovenop leggen dat je aan het stoken bent.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
Er is in principe niks mis met een werkende vrouw. Uiteraard zolang ze maar wel minder verdient dan haar mannelijke collega. Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt.
In theorie is dat zo, en zo zou het ook moeten zijn. In de praktijk wordt er echter niet alleen naar prestaties gekeken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:41 schreef SlimShady het volgende:
[..]
je moet jezelf gewoon bewijzen in het bedrijfsleven.
man of vrouw, maakt niet uit.
Nee, zeg dat maar niet te hard.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jullie hebben geen eigen mening, en als je er al wel 1 hebt dan voor je hem niet uit. Gewoon gebrek aan karakter.![]()
Omdat ik juist dondersgoed (helaas voor mezelf) een eigen mening hebquote:Je hebt nu al 4x gezegd dat je weg zou gaan!
Nou, wat wat is volgens jou dan de reden? Superioriteit?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Sjakie01 het volgende:
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?
Oh dat ontken ik ook niet, komt door die arrogante houding van mannen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:42 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ja ze zijn er wel, maar in mindere mate natuurlijk.
Vrijwel alle historische figuren zijn mannen.
Dat heeft voornamelijk met eigen verwachtingen te makenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:42 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en omdat vrouwen de kinderen moeten baren (zwangerschapsverloven...)
en grotendeels instaan voor de opvoeding van de kleine kinderen ( waar bijna geen enkele man emotioneel en fysiek toe in staat is). Laat maar eens een man midden in de nacht opstaan om een huilende baby te troosten. De dag erna is speelt hij de hele dag het zielige schaap.
Beloning is vaak gekoppeld aan prestatie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Helemaal mee eensch.
Er is in principe niks mis met een werkende vrouw. Uiteraard zolang ze maar wel minder verdient dan haar mannelijke collega. Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt.
Ja dat kan een man inderdaad, en dat doet een man ook. Vrouwen zullen niet snel zelf een eigen bedrijf beginnen, omdat 9/10 dames heel erg onzeker zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Yeah right! Verliefd zijn is voor mietjesquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:41 schreef Frenkie het volgende:
Vrouwen kunnen niet polygaam zijn. Monogamie is zeker een vrouwelijke vinding.
Vrouwen moeten verliefd zijnenzo
Omdat gezetheid mij een reden lijkt om het met het licht uit te willen doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Die zullen er vast ook wel zijn. Maar relatief minder dan hoogopgeleide vrouwen die daar moeite mee hebben.
Heeft dat trouwens met dikheid te maken? Mijn ervaring is toch van niet.
[..]
Goh! Bedankt!quote:Sociaal Wetenschappelijke Informatica
Hmmm, ken net![]()
.
inkoppertje:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:44 schreef Frenkie het volgende:
Oe en nog een sluitend bewijsstuk.
Een paar tjaarterug was dat tv programma met die mafkezen die op zo'n eiland gedropt werden. De eerste weken werden de mannen en vrouwen gescheiden.
De mannen maakten een woning, regelden eten. het vrouweneiland ging gewoon ten onder.
Ja, dat heb ik ook gezienquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:44 schreef Frenkie het volgende:
Een paar tjaarterug was dat tv programma met die mafkezen die op zo'n eiland gedropt werden. De eerste weken werden de mannen en vrouwen gescheiden.
De mannen maakten een woning, regelden eten. het vrouweneiland ging gewoon ten onder.
Vrouwen zijn doorgaans veel conservatiever.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:45 schreef Sjakie01 het volgende:
Ja dat kan een man inderdaad, en dat doet een man ook. Vrouwen zullen niet snel zelf een eigen bedrijf beginnen, omdat 9/10 dames heel erg onzeker zijn.
Volgens mij wijzen cijfers anders uit, en is er een groei waar te nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:45 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Ja dat kan een man inderdaad, en dat doet een man ook. Vrouwen zullen niet snel zelf een eigen bedrijf beginnen, omdat 9/10 dames heel erg onzeker zijn.
Mannen hebben echter wel de neiging om details over het hoofd te zien, en dat is weer niet altijd handig.quote:Daarbij komt: Mannen gaan recht op hun doel af, en gaan niet allemaal onnodige dingen lopen te regelen zoals bijvoorbeeld: Hoe richt ik mijn offerte knusjes in.
Neequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:46 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Yeah right! Verliefd zijn is voor mietjes![]()
Dan lijkt me nu alles wel helder, zelfs voor Sweetgirlyquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:44 schreef Frenkie het volgende:
Mannen en vrouwen hebben allebei hun eigen systeem voor "overleven". Het systeem van de man lijkt meer gericht op fysieke kracht en doelgerichtheid, terwijl het systeem van de vrouw meer gericht lijkt op sociale binding en detaillisme.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:49 schreef von_manstein het volgende:
Zullen de we RPG regels maar toepassen hier:
Both Sex are equal to eachother.
Alhoewel een punt wat ik vrijwel zeker weet is dan mannen fysiek sterker zijn.
En vrouwen een hogere endurance hebben ivm bevalling van een kind. Alhoewel ik dit ooit eens op Discovery heb gehoord.
Voor de rest denk ik dat het verder niet veel uitmaakt en dat we gewaagd aan elkaar zijn.
Vrouwen zoeken dus een afhankelijke positie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen hebben allebei hun eigen systeem voor "overleven". Het systeem van de man lijkt meer gericht op fysieke kracht en doelgerichtheid, terwijl het systeem van de vrouw meer gericht lijkt op sociale binding en detaillisme.
Neehoor. Ik heb alleen de videotape gezien, opgenomen door m'n toenmalige vriendin. Ik had gehoord dat ik die aflevering namelijk moest zien.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:50 schreef sweetgirly het volgende:
En ik dacht dat vrouwen alleen programma's kijken zoals Expeditie Robinson
Gaan die mannen weer gezellig keuvelen, van 'ja, dat heb ik ook gezien, hilarisch die vrouwen'
Biertje erbij!
Klopt. Waarschijnlijk ook omdat vrouwen op sommige gebieden minder zelfstandig zijn. Het blijkt echter dat vrouwen op die manier prima in staat zijn om te overleven en te leven.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Vrouwen zoeken dus een afhankelijke positie.
Dat klopt, maar wel bij de gratie van de manquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt. Waarschijnlijk ook omdat vrouwen op sommige gebieden minder zelfstandig zijn. Het blijkt echter dat vrouwen op die manier prima in staat zijn om te overleven en te leven.
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Sjakie01 het volgende:
En ik voorspel een economische ramp, mochten alle hoge functies bekleed worden door een vrouw. Want vrouwen gaan vaak op hun gevoel af. En dat is niet altijd zo betrouwbaar.
Ja, dat zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:53 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor. Ik heb alleen de videotape gezien, opgenomen door m'n toenmalige vriendin. Ik had gehoord dat ik die aflevering namelijk moest zien.
Voor een manquote:Tssss, je denkt toch zeker niet werkelijk dat ik normaal geproken met regelmaat en plezier naar dat soort programma's kijkKom nou toch, waar zie je me voor aan
.
Heeft dit ook niet te maken met bepaalde behoeftes die een man heeft (En dan doel ik uiteraard niet alleen op sexuele behoeftes)?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wel bij de gratie van de man.
Als je eigen intuitie feilloos is, moet je nou wel een rijke dame zijn of niet? Aandelen kopen/verkopen op het juiste moment?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.
wat? wil je zeggen dat vrouwen eerder een dictatoriale staat stichten dan een democratische?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.
Nee, die zie je niet. Rijk zijn of worden is geen doel wat ik nastreef. Als ik mijn lasten kan betalen en ik houd nog een beetje over zijn mijn financiele behoeften vervuld.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:58 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als je eigen intuitie feilloos is, moet je nou wel een rijke dame zijn of niet? Aandelen kopen/verkopen op het juiste moment?
Goh, zie ik hier een witte vlag?
Nee, juist eerder het tegendeel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:58 schreef SlimShady het volgende:
[..]
wat? wil je zeggen dat vrouwen eerder een dictatoriale staat stichten dan een democratische?
Jij zult vast groeien met je eigen bedrijfquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, die zie je niet. Rijk zijn of worden is geen doel wat ik nastreef. Als ik mijn lasten kan betalen en ik houd nog een beetje over zijn mijn financiele behoeften vervuld.
Neequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met bepaalde behoeftes die een man heeft (En dan doel ik uiteraard niet alleen op sexuele behoeftes)?
LOLquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Jij zult vast groeien met je eigen bedrijf![]()
Ben je echt zo dom of doe je net alsof??quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
niemand gaat in op de veel stabiele XX chromosoomcombinatie van de vrouw, en de fragielere XY-chromosomen van de man ...
Ik heb er zelf toch echt geen problemen mee, en ken weinig vrouwen die dat wel hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee
Het is gewoon een simpel feit dat vrouwen niet kunnen samenwerken![]()
Ook wel typisch vrouwelijk, alles dubbel zeggen/doenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
niemand gaat in op de veel stabiele XX chromosoomcombinatie van de vrouw, en de fragielere XY-chromosomen van de man ...
is voor mij eigenlijk het enige en het ultieme bewijs dat een vrouw genetisch stabieler in elkaar zit. Of ze daarom superieur zijn, laat ik in het midden. Want er zijn zowel vrouwen als mannen nodig
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:46 schreef NiNi het volgende:
[..]
Omdat gezetheid mij een reden lijkt om het met het licht uit te willen doen.
We praten in gemiddelden. Wat ik eerder al aangaf, maar misschien was ik niet duidelijkquote:Maar ik vroeg dus net waarom het voor hoogopgeleide vrouwen wel een issue zou zijn,
Om maar even wat dieper op dat 'kwetsbaar opstellen' in te gaan:quote:Een idee zou je toch op zijn minst wel moeten hebben..
Het is een feit dat een Y-chromosoom voor een groot deel inactief is. Daarom heet het ook een Y-chromosoom.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:03 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom of doe je net alsof??
Dan zal je wel een mannelijke leiding hebben denk ikquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er zelf toch echt geen problemen mee, en ken weinig vrouwen die dat wel hebben.
Dat is niet waar ik op doeldequote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:05 schreef Alicey het volgende:
Het is een feit dat een Y-chromosoom voor een groot deel inactief is. Daarom heet het ook een Y-chromosoom.
Genetische stabiliteit is juist helemaal niet zo goed. Het houdt evolutie tegen. Mannen zullen zich veel sneller van generatie op generatie ontwikkelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
is voor mij eigenlijk het enige en het ultieme bewijs dat een vrouw genetisch stabieler in elkaar zit. Of ze daarom superieur zijn, laat ik in het midden. Want er zijn zowel vrouwen als mannen nodig
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan zal je wel een mannelijke leiding hebben denk ik
Volgens mij is dit bullshit. Vrouwen zijn gewoon eerder tevreden met die dingen die ze dan doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:35 schreef EviL_AleX het volgende:
* EviL_AleX post wat tegenargumenten
Vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijkertijd
Omdat de vrouwelijke hersenstructuur anders is dan die van de man, kan zij van nature meerdere dingen tegelijkertijd doen, of aan meerdere dingen tegelijkertijd denken. Alhoewel dit vermogen ook tot chaos kan leiden, schuilt hierin een grotere kracht. Geen enkele man kan met zoveel gemak als een vrouw meerdere dingen tegelijkertijd doen of denken.
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.
zoals hierboven uitgelegd. een defect in het ene X-chromosoom kan volledig opgelost worden door een ander X-chrosomoom, zodat het effect latent blijft.quote:
Studentenhuizen met alleen vrouwen zijn ook een mooi voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaan
Ikzelf ervaar dat inderdaad wel. Ik weet niet of dat door mijn ervaring komt dat de meeste vrouwen incompetent zijn, of dat het vooroordelen zijn.. Maar bij leiding heb ik het liefst een man die ook nog een beetje stabiel is..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaan
Liever niet eigenlijk.. meestal zijn ze nogal extreem.. ofwel overdreven hard, ofwel besluiteloos.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Hebben mannen trouwens ook problemen met vrouwelijke leiding, of doorgaans niet?
Dat hangt van de opvoeding af denk ikquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Hebben mannen trouwens ook problemen met vrouwelijke leiding, of doorgaans niet?
Als ze duidelijk kunnen communiceren niet(dus het doel van een bepaald project met weinig woorden kunnen uitleggen). Maar dat schijnt met al die onzin bralletjes die erbij worden verteld nog wel is lastig te zijn voor de dames.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Wederom uit eigen ervaring ben ik bang dat dat ook klopt.. In gevallen waarbij ik gezamelijk met een man beleid heb moeten uitvoeren, was het best vaak een onderwerp van twist dat ik niet hard genoeg / te naief was, en mensen teveel kansen gaf..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Liever niet eigenlijk.. meestal zijn ze nogal extreem.. ofwel overdreven hard, ofwel besluiteloos.
Het type "hard maar rechtvaardig" is wel ook, maar die zie je niet zoveel.
Ik heb het weleens mogen ervaren, maar dat was dan ook meteen een enorme heks.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.
En om nog maar een keer wat zelfreflectie toe te passen lijkt het er inderdaad op dat in die gevallen dat ik een leidende positie inneem t.a.v. mannen, zij er geen problemen mee lijken te hebben. Ik vind het zelf wel vaak lastig, omdat ik toch onzekerder ben dan ik lijk / mezelf voordoe, en dat is iets wat je in die positie beter niet kunt tonen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat hangt van de opvoeding af denk ik
Ik heb een vrouw als leiding gehad, ik heb er geen probleem mee iig
Wij werken onbewust samen, daar waar jullie het overduidelijk doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nee
Het is gewoon een simpel feit dat vrouwen niet kunnen samenwerken![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:05 schreef Lemmeb het volgende:
Laagopgeleide vrouwen, die de hoogopgeleide man iha adoreren en op een voetstuk plaatsen, hebben daar gewoon minder moeite mee. Zij zullen simpelweg veel meer doen om de man des huizes te plezieren.
Dat is denk ik niet alleen aan dames voorbehouden. Het is toch haast wel een kunst om duidelijk en eenduidig te communiceren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:18 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als ze duidelijk kunnen communiceren niet(dus het doel van een bepaald project met weinig woorden kunnen uitleggen). Maar dat schijnt met al die onzin bralletjes die erbij worden verteld nog wel is lastig te zijn voor de dames.
Dat is inderdaad vreselijk. Er zijn trouwens ook mannen die werken volgens dat principe, en ook dat is zeker niet prettig. Je hebt geen ervaringen met een redelijk "normale" dame?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb het weleens mogen ervaren, maar dat was dan ook meteen een enorme heks.
Ze viel erg slecht op de afdeling waar ik toen werkte, zowel bij de mannen als bij de vrouwen, maar wist door continu anderen onderuit te trappen en andere smerige spelletjes toch het hoofd boven water te houden.
Nouja, ik hoop het.. Mensen die op die manier hun positie hebben behaald, hebben vaak ook tentakels die lang genoeg zijn om zich muurvast te zetten op die positie.quote:Wel gaf ze effectief sturing aan de processen, door misbruik van haar machtspositie te maken. Maar was dat constructief, goed leiderschap? Een driewerf neen.
Ik werk daar al ruim een jaar niet meer, maar verwacht eerlijk gezegd niet dat ze er nog zit.
Ik zal eens mijn gedachten laten gaan over wat sterke argumenten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:26 schreef Lemmeb het volgende:
Even tussendoor:
Misschien is het wel een leuk idee om, als dit topic ooit vol mocht komen, door een verbaal begaafd vrouwmens een deel 2 te laten openen. Met een OP in de stijl van de huidige OP, alleen dan met duidelijke, niet mis te verstane 'argumenten' waarom vrouwen eventueel *kuch* superieur *kuch* aan mannen zouden kunnen zijn.
Helaas zal ik dat waarschijnlijk dan niet zelf meemaken, vanwege verplichtingen elders. Maar dan zie ik het morgen wel.
Wat vindt men daarvan?
Mooi verschrijving(en)...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:27 schreef Frenkie het volgende:
Mannen hebben DrPhilnodig om mannen duidelijk te maken wat ze willen..
need to say more...
Je kotst, maar waarom en op wie kots je nu eigenlijk? Ben je soms jaloers?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:21 schreef sweetgirly het volgende:
![]()
Helaas, zullen er daarvan ook steeds minder komen, dus zullen jullie ze uit Thailand moeten gaan halen enzo, oh nee, dat gebeurt al. En ook daar zal het misschien eens over zijn met de pret. Het enige waar jullie superieur in zijn, is in de vrouw afhankelijk laten blijven en daar werken jullie idd goed samen in
.
Precies, want je moet vooral de sterksten elimineren want ze zouden je nog eens overheersenquote:En de sterkste vrouwen, waren als eerste overigens van het eiland af (vaak). Ook dat is typisch.
Vrouwen hebben zelfs DrPhil nodig om te weten wat ze zelf willen!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:27 schreef Frenkie het volgende:
need to say more...
Vrouwen hebben Caroline Tense nodig om hun excuses aan te bieden?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:27 schreef Frenkie het volgende:
need to say more...
Heeft nadelen, maar ook voordelen. Inderdaad, ziektes komen eerder bovendrijven als ze gerelateerd zijn aan een bepaald gen op het X chromosoom. Maar ook positieve eigenschappen. De spreiding van IQ is bij mannen groter dan bij vrouwen. Meer idioten inderdaad, maar ook meer genieën. Nog een nadeel van XX: Je kunt drager zijn van de meest verschrikkelijke aandoeningen zonder het zelf te weten. Zo kan een aandoening doorsluimerne om met een beetje pech in de genenpool uiteindelijk een heel ras de das om te doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:12 schreef petitlapin het volgende:
[..]
zoals hierboven uitgelegd. een defect in het ene X-chromosoom kan volledig opgelost worden door een ander X-chrosomoom, zodat het effect latent blijft.
Een XY-combinatie is veel fragieler, het X-chromosoompje staat er alleen voor. Zoals hierboven vermeld komen dan ook veel erfelijke ziekten meer voor bij mannen ( met als voornaamste: spierdystrofie en daltonisme).
Daardoor wordt de XY-combinatie ook als minder stabiel beschouwd.
Je moet me dus ook niet als dom beschouwen, ik heb dit niet uitgevonden. Noem me maar gerust dom, jij bent blijkbaar onwetend.
quote:
Op je antwoordquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:31 schreef Lemmeb het volgende:
Je kotst, maar waarom en op wie kots je nu eigenlijk? Ben je soms jaloers?
Van mij mogen ze, ken er al genoeg, van dat soort mannen.quote:En wat is er in godsnaam mis met het importeren van een partner die zich wel gedraagt zoals jij wiltLaagopgleide vrouwen zat in de wereld. Heel Afrika en Azië zit er vol mee
.
Daarom, ook dat is typisch, en wat dat betreft zijn vrouwen soms dom ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:32 schreef MouseOver het volgende:
Precies, want je moet vooral de sterksten elimineren want ze zouden je nog eens overheersen
Je bent soms ook net een wijfquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:39 schreef Frenkie het volgende:shit en nu weet ik niet meer op welke plaats ik vrouwen wilde zeggen
De gemiddelde vrouw is veel te ver ontwikkeld om zich met dat soort dingen bezig te houden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:45 schreef Sjakie01 het volgende:
Nee klopt ook wel eigenlijk. Alle vrouwen zijn beter dan de mannen. Doen alles veel beter dan de mannen is ook zo.
Nogmaals dames, de realiteit liegt er niet om! Als jullie zoveel beter en slimmer zijn, waar zijn jullie nou dan? Waar zijn alle topvrouwen van een bedrijf? Waar zijn alle vrouwlijke investeerders? Waar zijn de vrouwelijke presidenten?
Wat is er mis met het plezieren van je manquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:39 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Op je antwoord
De man plezieren etc. Alsjeblieft.
Da's natuurlijk erg fijn voor je.quote:Van mij mogen ze, ken er al genoeg, van dat soort mannen.
En hoe minder schroot, hoe meer er kwalitatief betere mannen overblijven
mannelijke heupen/benen zijn beter gefabriceerd om te lopen:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef gr8w8 het volgende:![]()
Waarom zou het sneller zijn? Waarom efficienter? Waarom meer ballast? Breed kan ook betekenen dat er meer spiermassa aangehecht kan worden. De hefboom wordt zo groter. Denk aan brede schouders. Of zijn mannen met brede schouders ook ineens traag en minder wendbaar?
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:47 schreef Frenkie het volgende:
De enige vrouwelijke topman die ik ken is Nina Brink
als wetenschappelijke feiten vertellen dom is, tja ...quote:
Nu moet je gaan uitkijken!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:53 schreef Frenkie het volgende:
Overigens is de houdbaarheid van vrouwen ook maar beperkt. Op enkele uitzonderingen na zijn er geen aantrekkelijke vrouwen van boven de 30. Tja leuk dan oud worden
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:48 schreef Lemmeb het volgende:
Wat is er mis met het plezieren van je man
Dat is toch, naast het baren van kinderen en het doen van het huishouden, één van de weinige bestaansredenen van de vrouw, één van de weinige manieren waarop zij zich werkelijk nuttig kan maken?
Dat zegt niets over snelheid en wendbaarheid. Alleen dat ze sneller een blessure op zullen lopen door pronatie van de voet. Als je het zo bekijkt, is de mens in zijn geheel niet gemaakt om te rennen met zijn zwakke rug en knieen veroorzaakt door het rechtop gaan lopen. Niet voor niets is de meest voorkomende klacht bij de huisarts een klacht over het bewegingsapparaat en in het bijzonder de knieeen. Wij zijn als geheel nogal blessuregevoelig door de "erectie".quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:49 schreef petitlapin het volgende:
[..]
mannelijke heupen/benen zijn beter gefabriceerd om te lopen:
'Women runners are more likely than men to suffer pain and muscle strain in the groin area. This is because the wider structure of the female pelvis demands that a woman turn her foot inward (pronate) more than a man does during the heel strike phase of the gait cycle- i.e., at the moment when her foot first hits the ground while she's running. This tendency to overpronate can overstretch the muscles that run across the hip, resulting in a pulled muscle. A pulled muscle is likely to be sore or painful, and it may limit mobility until the tissue heals.'
bron: http://www.innovative-pt.com/patienteducation/bodyareas/hip/
(sorry voor dit saai intermezzo)
Er is altijd een Alfaër mannetje...quote:
First lady Hillary Clinton bedoel je. En de topvrouw van War Child, nou nou die zal vast veel risicovolle besluiten moeten makenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
De Nina Smilie
Arianne Inden, die vrouw van War Child, president Hillary Clinton...
Maak er '35' van en ik ben eenschquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:53 schreef Frenkie het volgende:
Overigens is de houdbaarheid van vrouwen ook maar beperkt. Op enkele uitzonderingen na zijn er geen aantrekkelijke vrouwen van boven de 30. Tja leuk dan oud worden
Tja, alle vrouwen zijn hoeren he? ....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:54 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Terwijl jij nog op zoek bent naar die ideale man die helemaal niet bestaat.
Hier heb ik ook een aantal dingen over gelezen. Het schijnt dat vrouwen nooit tevreden kunnen zijn, en elk moment kunnen switchen van partner als een ander haar meer te bieden. Getrouwd of niet. Is dit waar dames?![]()
Fiorina, die HP en Compaq heeft gefuseerd dan.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:56 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
First lady Hillary Clinton bedoel je. En de topvrouw van War Child, nou nou die zal vast veel risicovolle besluiten moeten maken![]()
nee, door de bredere heup van de vrouwen, moet ze met haar hiel een inwaartse beweging maken, wat haar ook vertraagt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat zegt niets over snelheid en wendbaarheid. Alleen dat ze sneller een blessure op zullen lopen door pronatie van de voet. Als je het zo bekijkt, is de mens in zijn geheel niet gemaakt om te rennen met zijn zwakke rug en knieen veroorzaakt door het rechtop gaan lopen. Niet voor niets is de meest voorkomende klacht bij de huisarts een klacht over het bewegingsapparaat en in het bijzonder de knieeen. Wij zijn als geheel nogal blessuregevoelig door de "erectie".
Zijn dat geen onderdelen van Microsoft? (Bill Gates)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Fiorina, die HP en Compaq heeft gefuseerd dan.
Mijne ook...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nee, door de bredere heup van de vrouwen, moet ze met haar hiel een inwaartse beweging maken, wat haar ook vertraagt.
Ik zocht een andere link, in het ndl zelfs, maar deze is nu niet werkzaam, waarin het zwart op wit staat. Je moet me niet geloven hoor ... het gaat over de Q-hoek, die bij de man smaller is en hem geschikter maakt voor goed te sprinten, die ik zonder tekst jammer genoeg niet kan uitleggen. Het is meer mijn papas domein, al dat
;
Neen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:00 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Zijn dat geen onderdelen van Microsoft? (Bill Gates)
Op het vlak van de moraal en de ethiek hebben vrouwen het inderdaad gemiddeld ook een stuk minder goed voor elkaar. Ook al beweren de dames zelf natuurlijk altijd andersquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:57 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Tja, alle vrouwen zijn hoeren he? ....
het heeft geen zin om met mij er voort over te discussiëren, het is niet mijn domein, en ik ben overtuigd van mijn gelijk, jij van het jouwequote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:02 schreef gr8w8 het volgende:
Mijne ook...
Je gaat gewoon telkens een stap te snel. Waarom zo een extra pronatie een vertraging opleveren? Dat hoeft helemaal niet.
Gok dan eerder op oestrogeenniveau en VO2max, dat zal eerder een reden zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:05 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het heeft geen zin om met mij er voort over te discussiëren, het is niet mijn domein, en ik ben overtuigd van mijn gelijk, jij van het jouwe, no hard feelings. Als de link ooit actief wordt, zet ik hem erop, het is van een betrouwbare wetenschappelijke bron. Ik ga niet naar mijn pa bellen in frankrijk om deze discussie te winnen
![]()
wat iedere man zoekt, hetero of homo, SEX natuurlijkquote:Toch verbaast het me dat je geen homo bent, Lemmeb. Wat zoek jij in die hopeloze schepsels?
Bevestiging van mijn superioriteit natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:04 schreef Alicey het volgende:
Toch verbaast het me dat je geen homo bent, Lemmeb. Wat zoek jij in die hopeloze schepsels?
Wel flauw dat je dat dan weer nodig hebt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bevestiging van mijn superioriteit natuurlijk.
Gemiddeld zijn vrouwen geestelijk sterker, denken dieper na over dingen en kunnen sneller een 'knop' omzetten als ze pijn hebben. Ook aangeboren, I guess. Het alom bekende voorbeeld: mannen zouden nooit (al was het lichamelijk mogelijk) en kind kunnen barenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
Gemiddeld is de man veruit superieur aan de vrouw. Dat weten we allemaal. Maar wat zouden nu eigenlijk de oorzaken zijn van die superioriteit?
Ik, als man, houd ervan mijn argumenten kort en bondig te brengen, zonder ontinteressant en sentimenteel gewauwel. Dat doe ik in dit geval dus ook.
De oorzaken voor mannelijk superioriteit zijn, in oplopende volgorde van belangrijkheid:Gemiddeld zijn mannen fysiek sterker. Dit is aangeboren. Gemiddeld beschikken mannen over een hoger rauw I.Q.. Dit uit zich op een aantal manieren, zoals een beter ruimtelijk inzicht en richtingsgevoel, een hoger abstract denkvermogen en een beter technisch inzicht. Dit is aangeboren. Gemiddeld richten mannen zich meer op één taak, laten zich minder snel afleiden door onbelangrijke nonsens, stoppen er daardoor meer tijd in en worden daardoor dus beter in die ene taak. Dat werpt zijn vruchten af, als je iets doet moet je het namelijk goed doen. Ook dit schijnt een aangeboren kwaliteit te zijn.
En als meest belangrijke punt het volgende:Gemiddeld laten mannen zich minder makkelijk van hun stuk brengen door niet ter zake doend quasi-psychologisch, sentimenteel gezeur. Dat laten zij liever aan de vrouw over. Ook dit schijnt (deels) te zijn geprogrammeerd in de mannelijke hersenen, en is dus aangeboren.
Dit alles bij elkaar optellende kun je concluderen dat mannen, al vanaf de geboorte, de uitverkoren helft der populatie vormen. Vrouwen schijnen vooral op de wereld gezet te zijn voor reproduktie.
Ben je het met het hierboven gestelde niet eens? Post hier dan jouw visie op het geheel. Graag wel voorzien van een fatsoenlijke onderbouwing.
Tuurlijk. Maar uiteindelijk ben ik ook maar een mens. Wel is het heel primair op seks gericht. Zie daarvoor ook de aanvulling op mijn eerdere post.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wel flauw dat je dat dan weer nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |