Het is omdat er veel mannen voortijdig doodgaan. Denk aan dodelijke risico's, zwaar werk waardoor de levensduur wordt verkort. Dit trekt het gemiddelde omlaag.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Is dat zo.
Is dat bewezen? Volgens mij gewoon omdat ze fysiek meer uithoudingsvermogen hebben of is het geestelijk.
Dat geloof ik ook wel. Ik ken meer vrouwen die op dit gebied sterk zijn dan mannen.quote:Net als dat een vrouw (vaak) verlies eerder verwerken kan dan een man, daar waar de man blijft druilen en de wereld voor hem vergaat + net als dat een vrouw eerder op zichzelf kan staan en het aankan als ze op zichzelf is gewezen, terwijl de man er dan eerder het bijltje bij neergooit. Dit is overigens wel bewezen.
Vrouwen kunnen ook beter zonder een goede beurt dan mannen.quote:Conclusie: mannen zijn veelal nog (onbewust) afhankelijk van het verzorgende moedersyndroom en vrouwen niet, hebben aan zichzelf (ook) genoeg. Behalve voor een goede beurt dan.
Wat een achterlijke zin zeg. Als wij(de man) met 50 kilo zware dozen liggen te slepen, zijn jullie je nageltjes aan het lakken. En daarom leven jullie langer. Maar goed wees blij met je 5 jaar in een rolstoel, met een lekker reptielen-velletje die je verotte ingewanden bij elkaar houdt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:12 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Is dat zo.
Is dat bewezen? Volgens mij gewoon omdat ze fysiek meer uithoudingsvermogen hebben of is het geestelijk?
nu ga ik leren
Juist ik he. Tof.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:14 schreef NiNi het volgende:
[..]
Mannen zijn ook tof.![]()
Superieur is een ander verhaal.
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:04 schreef NiNi het volgende:
[..]
En waarom precies hebben hoogopgeleide vrouwen hier moeite mee?
Nou, ik denk dat dat wel (vooral in 2005) meevalt. Plus dan hebben mannen alleen het zgn zware werk, daar waar vrouwen ook zwaar werk doen. Ik bedoel: zwangerschappen, huishouden, werken (vaak ook zwaar, denk aan horeca, catering, etc etc). Nope. En in de oorlog is mijn oma bijv. als jong meisje naar Duitsland gestuurd, om daar juist, zwaar werk te doen en dan de overige harde en zware dingen die ze heeft meegemaakt. En ze is 73 geworden + 3 keer kanker gehad.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:14 schreef Alicey het volgende:
Het is omdat er veel mannen voortijdig doodgaan. Denk aan dodelijke risico's, zwaar werk waardoor de levensduur wordt verkort. Dit trekt het gemiddelde omlaag.
En ook dat jaquote:Vrouwen kunnen ook beter zonder een goede beurt dan mannen.
Zo één twee drie niet. Maar het is dus wel waar. Vrouwen gaan steeds meer op mannen lijken door de emancipatie. Ze krijgen dus ook steeds vaker eigenlijk typische mannenziekten en kwaaltjes. Iets met toename stresshormonen.quote:
ik ben hoogopgeleid en bij mij mogen alle standjes met het licht aanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Lemmeb het volgende:
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijk.
Maar jij bent hoogopgeleid en hebt geen moeite met 69'en met het licht aan?
Is ook zo. Daarom worden alle hoogwaardige functies ook bekleedt door het mannelijke geslacht.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:20 schreef sweetgirly het volgende:
Wij zijn gewoon superior, punt!
nu echt verder gaat, sorry![]()
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen hebben smallere heupen; snelle wendbaarheid in situaties die dat vereisen.
Ehm... Waarom zou je daarom wendbaarder zijn? Volgens deze logic: rede heupen zou een bredere basis betekenen, waardoor je je beter kan afzetten buiten een hogere stabiliteit...
De brede heupen hebben alleen te maken met de bevalling hoor.
Waarom dan? Wat is het nut ervan dan, waarom ben je wendbaarder met smalle heupen?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:27 schreef petitlapin het volgende:
smallere heupen bij de mannen zijn inderdaad gebouwd om wendbaarder te zijn en sneller te bewegen
In Nederland allicht, maar wereldwijd ligt dat anders.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:20 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat dat wel (vooral in 2005) meevalt.
We hebben het hier over gemiddelden.quote:bedoel: zwangerschappen, huishouden, werken (vaak ook zwaar, denk aan horeca, catering, etc etc). Nope. En in de oorlog is mijn oma bijv. als jong meisje naar Duitsland gestuurd, om daar juist, zwaar werk te doen en dan de overige harde en zware dingen die ze heeft meegemaakt. En ze is 73 geworden + 3 keer kanker gehad.
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:27 schreef petitlapin het volgende:
smallere heupen bij de mannen zijn inderdaad gebouwd om wendbaarder te zijn en sneller te bewegen
In noodsituaties zijn veel mannen ook niet rationeel genoeg meer. Ook is het hier het uitgangspunt, want ook als je erg emotioneel bent, kun je jezelf trucjes aanleren waardoor je ook in noodsituaties correct kunt handelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen zijn rationeler, waardoor zij in noodsituaties doelgerichter handelen.
Dat weet je als je de username van TS als TS ziet.quote:Provo-topicje
We hebben het over gemiddelden heh, niet over individuën.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ben hoogopgeleid en bij mij mogen alle standjes met het licht aan
Ik ben op een aantal inhoudelijke posts ingegaan. Maar ik zit hier ook te werken, en bovendien had ik net lunchquote:trouwens ga je op geen enkele inhoudelijke post in![]()
duh..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?
Nou, ik ken er een paarquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:21 schreef TheDon1985 het volgende:
Mannen hebben gemiddeld minder woorden nodig om een boodschap over te brengen.
Dit is aangeboren, en tevens één van de oorzaken waarom mannen vaak vinden dat een vrouw ´zeurt´. Zij blijft uitleggen, terwijl de man de boodschap allang uit het verhaal van de vrouw heeft gedestilleerd.
Conclusie (2): mannen loopt nog steeds (wat) achter in de evolutie, want we leven niet meer in het dierenrijk, waar jagen, beschermen, en slachtoffers zoeken (focus), voorop ligt. Maar in het mensenrijk.quote:Mannen hebben een betere focus.
Mannen hebben smallere heupen; snelle wendbaarheid in situaties die dat vereisen.
Mannen zijn rationeler, waardoor zij in noodsituaties doelgerichter handelen.
Ja, daar kan ik niks aan doenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:23 schreef Sjakie01 het volgende:
Is ook zo. Daarom worden alle hoogwaardige functies ook bekleedt door het mannelijke geslacht.
uiteraard. Bij de vrouwen zijn ze breder om een kind te kunnen baren.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
Is het niet eerder zo dat vrouwen brede heupen hebben om beter te kunnen baren?
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.quote:
Ik verzin het niet hoor. Een bepaalde groep wetenschappers is van mening dat het voordelen opleverde bij bijvoorbeeld de jacht.quote:
Hier heb je het punt waarom jullie geen belangrijke functies hebben..quote:
niet overdrijven hequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef NiNi het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.
Nou, ik zou ook niet weten waarom.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen natuurlijk.
Ja en nee.quote:Maar jij bent hoogopgeleid en hebt geen moeite met 69'en met het licht aan?
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef sweetgirly het volgende:
Mannen hebben minder dingen en/of worden minder veroordeeld c.q. benadeeld om hun geslacht, waardoor ze meer kansen hebben en/of krijgen. Allemaal bewust. Dus het is niet een kwestie van superioriteit dat mannen nog steeds meer hoge(re) functies bekleden, maar een kwestie van oneerlijkheid.
pfff, punt en nu ga ik verder
Vrouwen hebben over het algemeen ook een beter taalgevoel lijkt het. Je zou hier echter ook andere conclusies aan kunnen verbinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef NiNi het volgende:
[..]
Zo zijn vrouwen bijvoorbeeld beter in zinsconstructie.
Catherina de grote, Tatcher, Madame Curie, Jean D'Arc, Cleopatra, Moeder Balkenendequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:19 schreef Frenkie het volgende:
Maradona is een man, Einstein was een man, Da Vinci was een man, Ceasar was een man.. need to say more
Ssssst, dat soort dingen mag je niet zeggen joh! Dat is beledigend voor vrouwenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Frenkie het volgende:
Vrouwen zijn motorisch vaak ook minder dan mannen.
Zal wel door het lagere zwaartepunt komen ofzo, maar echt charmant ziet het er vaak niet uit bij damessporten
(Op hoog niveau is dat anders).
Ik voel me vereerd.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:33 schreef Lemmeb het volgende:
Maar speciaal voor NiNi zal ik kijken of ik straks nog even diepgaand in kan gaan op de post van EviL_AleX.
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?
Armoede troef natuurlijk..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Catherina de grote, Tatcher, Madame Curie, Jean D'Arc, Cleopatra, Moeder Balkenende,
Rosa Partks, Lady Di...
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:34 schreef petitlapin het volgende:
[..]
uiteraard. Bij de vrouwen zijn ze breder om een kind te kunnen baren.
toch bij loopwedstrijden (sprint) moet je maar eens goed kijken naar het verschil tussen mannen en vrouwen.
mannelijke heupen zijn smaller waardoor ze met hun benen veel sneller en efficiënter voorwaarts kunnen voortbewegen. Is écht waar hoor wat ik hier vertel. Met brede vrouwenheupen geraak je zo snel niet weg, is sowiese al meer ballast, en minder wendbaar. Mannelijke heupen en benen zijn op sneller bewegen afgesteld
.
komt allemaal nog uit de tijd dat de mannen moesten jagen en de vrouwen kindjes moesten baren
tuurlijk joh, maar zij hebben wel flink wat bereikt in de wereld (behalve moeder balkenende natuurlijk maar dat was een garpjequote:
Vrouwen kunnen niet polygaam zijn. Monogamie is zeker een vrouwelijke vinding.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef sweetgirly het volgende:
Dus daarom pleit ik voor polygamie voor de vrouwen en niet voor de mannen.
Want wat is daar dan weer en nou het nut van. En reken maar dat dan veel meer vrouwen komen die hogere functies gaan bekleden. Maar daar zullen jullie het vast niet mee eens zijn. Toch?
je moet jezelf gewoon bewijzen in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.
Die zullen er vast ook wel zijn. Maar relatief minder dan hoogopgeleide vrouwen die daar moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef NiNi het volgende:
[..]
Nou, ik zou ook niet weten waarom.
Lijkt me dat er ook genoeg simpele, dikke kapstertjes zijn die er wel moeite mee hebben.
Sociaal Wetenschappelijke Informaticaquote:Ja en nee.
en omdat vrouwen de kinderen moeten baren (zwangerschapsverloven...)quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
Dat kan een man ook. Op de arbeidsmarkt hebben vrouwen minder kansen om hogerop te komen, mede door vooroordelen en angsten van mannen.
Ja ze zijn er wel, maar in mindere mate natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:40 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk joh, maar zij hebben wel flink wat bereikt in de wereld (behalve moeder balkenende natuurlijk maar dat was een garpje)
Tuttut, ook weer niet er zo dik bovenop leggen dat je aan het stoken bent.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
Er is in principe niks mis met een werkende vrouw. Uiteraard zolang ze maar wel minder verdient dan haar mannelijke collega. Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt.
In theorie is dat zo, en zo zou het ook moeten zijn. In de praktijk wordt er echter niet alleen naar prestaties gekeken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:41 schreef SlimShady het volgende:
[..]
je moet jezelf gewoon bewijzen in het bedrijfsleven.
man of vrouw, maakt niet uit.
Nee, zeg dat maar niet te hard.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Jullie hebben geen eigen mening, en als je er al wel 1 hebt dan voor je hem niet uit. Gewoon gebrek aan karakter.![]()
Omdat ik juist dondersgoed (helaas voor mezelf) een eigen mening hebquote:Je hebt nu al 4x gezegd dat je weg zou gaan!
Nou, wat wat is volgens jou dan de reden? Superioriteit?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:37 schreef Sjakie01 het volgende:
Oneerlijk? Wat is dat nou weer voor een achterlijk argument. Als vrouw-zijnde kan je ook een eigen bedrijf beginnen hoor?
Oh dat ontken ik ook niet, komt door die arrogante houding van mannen natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:42 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ja ze zijn er wel, maar in mindere mate natuurlijk.
Vrijwel alle historische figuren zijn mannen.
Dat heeft voornamelijk met eigen verwachtingen te makenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:42 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en omdat vrouwen de kinderen moeten baren (zwangerschapsverloven...)
en grotendeels instaan voor de opvoeding van de kleine kinderen ( waar bijna geen enkele man emotioneel en fysiek toe in staat is). Laat maar eens een man midden in de nacht opstaan om een huilende baby te troosten. De dag erna is speelt hij de hele dag het zielige schaap.
Beloning is vaak gekoppeld aan prestatie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Helemaal mee eensch.
Er is in principe niks mis met een werkende vrouw. Uiteraard zolang ze maar wel minder verdient dan haar mannelijke collega. Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt.
Ja dat kan een man inderdaad, en dat doet een man ook. Vrouwen zullen niet snel zelf een eigen bedrijf beginnen, omdat 9/10 dames heel erg onzeker zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |