abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:33:29 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27604620
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:32 schreef Sjakie01 het volgende:
En laat de man lekker het geld binnen halen en de vrouw(wat net zo belangrijk is) alles op het tuisfront regelen.
Stap jij weer even in de tijdmachine richting jaren 50 van de vorige eeuw?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27604646
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

toen schreven we 'thuis' ook al met een ''h'
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:35:50 #28
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_27604691
* EviL_AleX post wat tegenargumenten

Vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijkertijd
Omdat de vrouwelijke hersenstructuur anders is dan die van de man, kan zij van nature meerdere dingen tegelijkertijd doen, of aan meerdere dingen tegelijkertijd denken. Alhoewel dit vermogen ook tot chaos kan leiden, schuilt hierin een grotere kracht. Geen enkele man kan met zoveel gemak als een vrouw meerdere dingen tegelijkertijd doen of denken.

Vrouwen leven langer
Om de één of andere reden weten zij zichzelf langer in leven te houden. Misschien omdat ze door hun sentimentele en emotionele gewauwel hun emoties wel beter/sneller verwerken dan mannen. Mannen vinden weer uit trots dat ze het moeten opkroppen en gaan er pas wat aan doen zodra het erg genoeg is. Dit werkt stressverhogend in het algemeen, en dat is slecht voor de gezondheid en daarmee ook voor de duur van het leven. Bizar genoeg is dat stressvoller dan de emotionele uitbarstingen die vrouwen met regelmaat hebben. Fascinerend

Vrouwen zijn aantrekkelijker
Vrouwen zijn bijzonder goed in het voor de kar spannen van het zogenaamde superieure geslacht. Dit kunnen ze enkel al doen met aantrekkelijkheid alleen. Een ontwikkelde persoonlijkheid komt hier vaak niet eens bij te pas, alhoewel wenselijk maar dus niet noodzakelijk. "If you can't beat them, make them do everything for you" lijkt het devies.

Trouwens, mannen hebben geen hoger IQ gemiddeld dan vrouwen, althans, niet aangeboren. Het gemiddelde ligt bij vrouwen hoger omdat hun hersenen een beter ontwikkelde structuur hebben. Later kan het gemiddelde t.o.v. mannen lager zijn, omdat vrouwen zich meer bezig houden met persoonlijke/emotionele ontwikkeling, en mannen meer met de buitenwereld. In IQ-tests komen vooral kennispunten van het laatste voor. Indien vragen als "Hoe kan je het beste iemand steunen in het bovenstaande verhaal", dan zouden vrouwen waarschijnlijk weer hoger scoren. Maar aan de andere kant, dingen als hoogbegaafdheid en het zijn van een genie komt vaker een man toe.

Ik ben persoonlijk van mening dat het aan de situatie ligt wie 'superieur' is, en dat eigenlijk geen van beiden absoluut superieur is. Het hangt er ook vanaf wat je onder superieuriteit verstaat, waar je het aan afmeet. Aan maatschappelijk succes? Persoonlijk geluk? Het is maar hoe je het bekijkt.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:36:02 #29
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27604698
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:32 schreef Sjakie01 het volgende:
Mannen zijn gewoon beter op bepaalde vlakken, en zo zijn de vrouwen ook weer op andere vlakken beter. Doe gewoon waar je goed in bent. En laat de man lekker het geld binnen halen en de vrouw(wat net zo belangrijk is) alles op het tuisfront regelen. Maar ga als man-zijnde aub geen vaste huisman worden Handje helpen okey, maar je kan ook te ver gaan.
Tot op zeker hoogte eensch, vooral met dat laatste . Al zie ik het feit dat vrouwen het redelijk goed doen in het relatief weinig complexe huishouden, en een stuk minder op andere vlakken, toch vooral als een brevet van onvermogen.

We weten immers allemaal dat mannen ook in huishoudelijke taken vele malen beter en efficiënter werken. Niet voor niks zijn bijvoorbeeld alle topkoks mannen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:36:52 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27604724
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:

toen schreven we 'thuis' ook al met een ''h'
Ik bedoel maar...
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:39:20 #31
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27604800
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef _Nouky_ het volgende:

[..]

En daarom heeft de man over het algemeent niks aan zijn superioriteit.
Nou, dat is niet helemaal zo, want met het stijgen van de leeftijd doorzien de meeste mannen dat soort truukjes wel. En dan komt het er op aan of ze zich willen laten manipuleren of niet. Als ze het niet willen houden ze de poot gewoon stijf.

Daar is 1 kanttekening bij: vrouwen houden klieren veel langer vol dan mannen. Waardoor ze soms toch nog haar zin krijgt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:41:03 #32
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27604843
Geachte jongens en meisjes,

Voordat dit topic de verkeerde kant uitgaat wil ik nog wel even het volgende kwijt:

Jullie moeten wel consequent in gemiddelden blijven denken .
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:42:20 #33
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27604877
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:41 schreef Lemmeb het volgende:
Geachte jongens en meisjes,

Voordat dit topic de verkeerde kant uitgaat wil ik nog wel even het volgende kwijt:

Jullie moeten wel consequent in gemiddelden blijven denken .
Ohja

Gemiddeld dwalen mannen minder snel af
Vampire Romance O+
pi_27604888
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 12:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

Kinderen voelen zich vaker meer aangetrokken tot hun moeder dan tot hun vader, dat is gewoon een feit. Mannen worden liever gezien door werkgevers dan vrouwen. Waarom? Mannen worden niet zwanger, mannen melden zich veel minder vaak ziek. Mannen kunnen zich beter concentreren en kakellen niet de hele dag.

Waarom zou je het anders gaan doen? Het is gewoon zo bepaalt.
Zolang er nog geen kinderen in het spel zijn, is er ook niks mis met een werkende vrouw, maar daarna mogen ze van mij thuis blijven, en de kinderen opvoeden.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27605000
Oh nee, ik ga er niet op in..

ik zit al in mijn pms-week

Maar vooruit, één voorbeeld:

• vrouwen leven langer

Zegt voldoende over wie er nou tot het sterkste geslacht behoort .
    En om als voorbeeld mijn ouders te nemen, want kreeg nog wat leuke anekdotes te horen. Mijn vader midden in de nacht een keer helemaal in paniek naar het ziekenhuis, hij dacht dat hij een hartaanval zou krijgen en/of had, lag hij daar etc op de EHBO, ik of wij vragen 'en wat had je dan?' Antwoord: 'niks' . (gelukkig maar natuurlijk, maar ergens wel hilarisch, want)

Komt mijn vader een keer thuis van zijn werk, jaren geleden, moeder nog jong. Ligt mijn moeder kronkelend van de pijn op de grond en blijkt ze zo de hele dag te hebben gelegen (ok, dan moet je ook wel eigenwijs en een doorzetter zijn). Zij naar het EHBO, een galsteenaanval, sindsdien eet ze geen spinazie meer.

Tot nu toe, zijn voor mij de vrouwen soms toch nog even wat meer superieur dus
    Hoe sterk die mannen ook mogen lijken, uiterlijk zegt soms niks .
  •   vrijdag 3 juni 2005 @ 12:46:57 #36
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_27605020
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:42 schreef Sjakie01 het volgende:
    Zolang er nog geen kinderen in het spel zijn, is er ook niks mis met een werkende vrouw, maar daarna mogen ze van mij thuis blijven, en de kinderen opvoeden.
    Helemaal mee eensch .

Er is in principe niks mis met een werkende vrouw. Uiteraard zolang ze maar wel minder verdient dan haar mannelijke collega. Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt .
      vrijdag 3 juni 2005 @ 12:48:31 #37
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27605068
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef sweetgirly het volgende:

* vrouwen leven langer

En om als voorbeeld mijn ouders te nemen, want krijg nog wat leuke anekdotes te horen. Mijn vader midden in de nacht een keer helemaal in paniek naar het ziekenhuis, hij dacht dat hij een hartaanval zou krijgen en/of had, lag hij daar etc op de EHBO, ik of wij vragen 'en wat had je dan?' Antwoord: 'niks' . (gelukkig maar natuurlijk, maar ergens wel hilarisch, want)

Komt mijn vader een keer thuis van zijn werk, jaren geleden, moeder nog jong. Ligt mijn moeder kronkelend van de pijn op de grond en blijkt ze zo de hele dag te hebben gelegen (ok, dan moet je ook wel eigenwijs en een doorzetter zijn). Zij naar het EHBO, een galsteenaanval, sindsdien eet ze geen spinazie meer.

Hoe sterk die mannen ook mogen lijken, uiterlijk zegt soms niks .
    Ja, of gewoon dom. Klachten waarvan je denkt dat ze op hartaanval lijken negeren is nu niet direct een teken van bikkeligheid.
    Vampire Romance O+
      vrijdag 3 juni 2005 @ 12:48:52 #38
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_27605077
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef sweetgirly het volgende:

* vrouwen leven langer

En om als voorbeeld mijn ouders te nemen, want krijg nog wat leuke anekdotes te horen. Mijn vader midden in de nacht een keer helemaal in paniek naar het ziekenhuis, hij dacht dat hij een hartaanval zou krijgen en/of had, lag hij daar etc op de EHBO, ik of wij vragen 'en wat had je dan?' Antwoord: 'niks' . (gelukkig maar natuurlijk, maar ergens wel hilarisch, want)

Omdat je moeder op jonge leeftijd een galsteenaanval had
      vrijdag 3 juni 2005 @ 12:49:58 #39
    116266 _Nouky_
    I did it all for the nouky
    pi_27605119
    Je hebt tegenwoordig ook gemiddeld ( ) meer relaties waarbij de vrouw hoger opgeleid is dan de man. Zij zou dus meer geld verdienen als zij zou gaan werken. Moet dan nog de vrouw thuis blijven en voor de kinderen zorgen in een rijtjeshuis als je in een luxe villa had kunnen wonen?
    Niks moet, niksen mag.
    pi_27605206
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:19 schreef Posdnous het volgende:

Ja hoor,

Mijn vriendin: Posdnous, jij bent altijd zo politiek onderlegd he
    Posdnous: Nou...ehm..dank je.
    vriendin: Ja, jij bent altijd veel beter op de hoogte dan ik.
    Posdnous: .
    vriendin: Ik denk dat jij altijd betere kranten en tijdschriften leest, vandaar.
    Posdnous: ach..misschien wel.
    vriendin: Tja, je moet daar oog voor hebben.
    Posdnous: Klopt .
    vriendin: Nou, ga jij even een goede krant halen dan bij de kiosk.
    Posdnous: . Ok
    vriendin: Dan kun je meteen een ijsje meenemen, ik heb het bloedheet.
    Posdnous: .

• vrouwen zijn dus ook nog slimmer
  •   vrijdag 3 juni 2005 @ 12:52:45 #41
    61646 Copycat
    I am a trigger hippie
    pi_27605219
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:46 schreef Lemmeb het volgende:
    Vrouwen werken immers minder hard en efficiënt .
    Ik zal het even doorgeven aan mijn mannelijke collega die om de paar weken een paar dagen ziek, zwak en misselijk is door allerlei kwaaltjes. Waardoor ik ook zijn opdrachten kan opknappen.
      vrijdag 3 juni 2005 @ 12:53:49 #42
    107445 Jajong
    Hadouken!
    pi_27605245
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:09 schreef TGT het volgende:
    Ja wat zijn we toch superieur. Helaas bepaalt de vrouw nog altijd wanneer er sex komt en zijn we dus altijd de sigaar.
    haha, aint that the truth
    [i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
    The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
    pi_27605295
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:48 schreef Lemmeb het volgende:

Omdat je moeder op jonge leeftijd een galsteenaanval had
    Nee, omdat mannen (lees: veel mannen) watjes zijn en pieperds en vrouwen doorzetters.
    Over het algemeen dan

En daarom hebben ze (of de evolutie welliswaar) de zwangerschap voor vrouwen ook niet uitgevonden omdat wij alleen maar geschikt voor reproductie zijn, maar omdat wij sterker zijn
      vrijdag 3 juni 2005 @ 12:57:05 #44
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27605344
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:53 schreef Jajong het volgende:

[..]

haha, aint that the truth
    Dat hangt ervanaf. Als mijn wederhelft het echt op de spits wilde drijven en dat een paar maanden vol zou houden dan zou ik haar eerder mededelen in de kroeg een sletje op te pikken dan te zwichten voor haar eisen. Eens kijken wie dan de langste adem heeft.
    Vampire Romance O+
    pi_27605442
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 11:52 schreef Lemmeb het volgende:
    Gemiddeld is de man veruit superieur aan de vrouw. Dat weten we allemaal. Maar wat zouden nu eigenlijk de oorzaken zijn van die superioriteit?

Ik, als man, houd ervan mijn argumenten kort en bondig te brengen, zonder ontinteressant en sentimenteel gewauwel. Dat doe ik in dit geval dus ook.

De oorzaken voor mannelijk superioriteit zijn, in oplopende volgorde van belangrijkheid:

• Gemiddeld zijn mannen fysiek sterker. Dit is aangeboren.
  • Hetgeen steeds minder relevant wordt.
    quote:
  • Gemiddeld beschikken mannen over een hoger rauw I.Q.. Dit uit zich op een aantal manieren, zoals een beter ruimtelijk inzicht en richtingsgevoel, een hoger abstract denkvermogen
    en een beter technisch inzicht. Dit is aangeboren.
  • Waartegenover staan: een beter taalvermogen, beter sociaal invoelingsvermogen, beter vermogen vooruit te denken en een fijnere motoriek.
    quote:
  • Gemiddeld richten mannen zich meer op één taak, laten zich minder snel afleiden door onbelangrijke nonsens, stoppen er daardoor meer tijd in en worden daardoor dus beter in die ene taak. Dat werpt zijn vruchten af, als je iets doet moet je het namelijk goed doen. Ook dit schijnt een aangeboren kwaliteit te zijn.
  • Vrouwen kunnen weer meer dingen tegelijk. Qua de kwaliteit van het afgeleverde werk is er geen verschil.
    quote:
    En als meest belangrijke punt het volgende:
  • Gemiddeld laten mannen zich minder makkelijk van hun stuk brengen door niet ter zake doend quasi-psychologisch, sentimenteel gezeur. Dat laten zij liever aan de vrouw over. Ook dit schijnt (deels) te zijn geprogrammeerd in de mannelijke hersenen, en is dus aangeboren.
  • Mannen missen dus ook een hoop relevante nonverbale signalen waardoor het doel nogal eens voorbijgeschoten of geheel niet gezien wordt.
    quote:
    Dit alles bij elkaar optellende kun je concluderen dat mannen, al vanaf de geboorte, de uitverkoren helft der populatie vormen. Vrouwen schijnen vooral op de wereld gezet te zijn voor reproduktie .

Ben je het met het hierboven gestelde niet eens? Post hier dan jouw visie op het geheel. Graag wel voorzien van een fatsoenlijke onderbouwing.
    Vrouwen en mannen zijn in complementaire distributie. Das handig als je jager-verzamelaar bent.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
    pi_27605787
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 12:48 schreef MouseOver het volgende:

Ja, of gewoon dom. Klachten waarvan je denkt dat ze op hartaanval lijken negeren is nu niet direct een teken van bikkeligheid.
    Nou, mijn vader is wat betreft juist weer een stuk slimmer, althans wat betreft gezondheid.
    Want die sprint dus (gelukkig) algauw naar het ziekenhuis dus. En hij had wel last van zijn borst en al. Hij is daarvoor al meerdere keren onderzocht, maar nooit iets uitgekomen. Ik vermoed dat het wat anders is (geweest en/of zijn kan), gezien ik ook zoiets soortgelijks heb gehad, en dat vertelde aan mijn vader, en eigenlijk toen juist (ook) een sceptisch antwoord verwachtte, maar hij kwam met 'ja, dat heb ik ook gehad, al meerdere keren, etc'.

Maargoed, ik weet hoe mijn ouders een beetje zijn.
    En ik zie het vaker, vrouwen zijn gewoon geneigd om langer door te zetten, en nee, dat is niet altijd slim in die zin, maar getuigt wel van meer doorzettingsvermogen en minder snel geneigd zijn om te gaan piepen + ook nog eens veel op de schouders kunnen nemen. Zo zijn wij geëvolueerd, en jullie ergens niet . En dan kunnen jullie spieren en massa kweken, dat hebben wij dus niet eens nodig, zo kan je het ook zien .
      vrijdag 3 juni 2005 @ 13:17:12 #47
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27605907
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 13:12 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Nou, mijn vader is wat betreft juist weer een stuk slimmer, althans wat betreft gezondheid.
    Want die sprint dus (gelukkig) algauw naar het ziekenhuis dus. En hij had wel last van zijn borst en al. Hij is daarvoor al meerdere keren onderzocht, maar nooit iets uitgekomen. Ik vermoed dat het wat anders is (geweest en/of zijn kan), gezien ik ook zoiets soortgelijks heb gehad, en dat vertelde aan mijn vader, en eigenlijk toen juist (ook) een sceptisch antwoord verwachtte, maar hij kwam met 'ja, dat heb ik ook gehad, al meerdere keren, etc'.

Maargoed, ik weet hoe mijn ouders een beetje zijn.
    En ik zie het vaker, vrouwen zijn gewoon geneigd om langer door te zetten, en nee, dat is niet altijd slim in die zin, maar getuigt wel van meer doorzettingsvermogen en minder snel geneigd zijn om te gaan piepen + ook nog eens veel op de schouders kunnen nemen. Zo zijn wij geëvolueerd, en jullie ergens niet . En dan kunnen jullie spieren en massa kweken, dat hebben wij dus niet eens nodig, zo kan je het ook zien .
    Ja, zo kun je het ook zien ja
    Vampire Romance O+
    pi_27605945
    quote:
    Op vrijdag 3 juni 2005 13:17 schreef MouseOver het volgende:

Ja, zo kun je het ook zien ja
    Kom dan met een (tegen)argument, ipv alleen dat te zeggen + die smiley!
    Of is dat iets typisch mannelijks, zwak hoor
      vrijdag 3 juni 2005 @ 13:22:08 #49
    95998 -DailaLama-
    Het is Dalai, niet Daila!
    pi_27606017
    He jij daar met je koe-avatar.

Hoe kun je in godsnaam een "rauw iq" uitrekenen, doofus?
      vrijdag 3 juni 2005 @ 13:24:10 #50
    95998 -DailaLama-
    Het is Dalai, niet Daila!
    pi_27606084
    En hoe weet je dat dat allemaal aangeboren is? Welk gedrag erfelijk is en welk gedrag niet, dat is nog allemaal luchtfietserij.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')