Mannen en vrouwen hebben allebei hun eigen systeem voor "overleven". Het systeem van de man lijkt meer gericht op fysieke kracht en doelgerichtheid, terwijl het systeem van de vrouw meer gericht lijkt op sociale binding en detaillisme.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:49 schreef von_manstein het volgende:
Zullen de we RPG regels maar toepassen hier:
Both Sex are equal to eachother.
Alhoewel een punt wat ik vrijwel zeker weet is dan mannen fysiek sterker zijn.
En vrouwen een hogere endurance hebben ivm bevalling van een kind. Alhoewel ik dit ooit eens op Discovery heb gehoord.
Voor de rest denk ik dat het verder niet veel uitmaakt en dat we gewaagd aan elkaar zijn.
Vrouwen zoeken dus een afhankelijke positie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen hebben allebei hun eigen systeem voor "overleven". Het systeem van de man lijkt meer gericht op fysieke kracht en doelgerichtheid, terwijl het systeem van de vrouw meer gericht lijkt op sociale binding en detaillisme.
Neehoor. Ik heb alleen de videotape gezien, opgenomen door m'n toenmalige vriendin. Ik had gehoord dat ik die aflevering namelijk moest zien.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:50 schreef sweetgirly het volgende:
En ik dacht dat vrouwen alleen programma's kijken zoals Expeditie Robinson
Gaan die mannen weer gezellig keuvelen, van 'ja, dat heb ik ook gezien, hilarisch die vrouwen'
Biertje erbij!
Klopt. Waarschijnlijk ook omdat vrouwen op sommige gebieden minder zelfstandig zijn. Het blijkt echter dat vrouwen op die manier prima in staat zijn om te overleven en te leven.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Vrouwen zoeken dus een afhankelijke positie.
Dat klopt, maar wel bij de gratie van de manquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klopt. Waarschijnlijk ook omdat vrouwen op sommige gebieden minder zelfstandig zijn. Het blijkt echter dat vrouwen op die manier prima in staat zijn om te overleven en te leven.
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:52 schreef Sjakie01 het volgende:
En ik voorspel een economische ramp, mochten alle hoge functies bekleed worden door een vrouw. Want vrouwen gaan vaak op hun gevoel af. En dat is niet altijd zo betrouwbaar.
Ja, dat zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:53 schreef Lemmeb het volgende:
Neehoor. Ik heb alleen de videotape gezien, opgenomen door m'n toenmalige vriendin. Ik had gehoord dat ik die aflevering namelijk moest zien.
Voor een manquote:Tssss, je denkt toch zeker niet werkelijk dat ik normaal geproken met regelmaat en plezier naar dat soort programma's kijkKom nou toch, waar zie je me voor aan
.
Heeft dit ook niet te maken met bepaalde behoeftes die een man heeft (En dan doel ik uiteraard niet alleen op sexuele behoeftes)?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wel bij de gratie van de man.
Als je eigen intuitie feilloos is, moet je nou wel een rijke dame zijn of niet? Aandelen kopen/verkopen op het juiste moment?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.
wat? wil je zeggen dat vrouwen eerder een dictatoriale staat stichten dan een democratische?quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mijn eigen intuitie is anders bijna feilloos. Een probleem is denk ik wel dat vrouwen minder gericht zijn op economsiche aspecten, en meer problemen hebben met beleid uitvoeren waarbij de eigen positie verbeterd wordt ten koste van anderen.
Nee, die zie je niet. Rijk zijn of worden is geen doel wat ik nastreef. Als ik mijn lasten kan betalen en ik houd nog een beetje over zijn mijn financiele behoeften vervuld.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:58 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Als je eigen intuitie feilloos is, moet je nou wel een rijke dame zijn of niet? Aandelen kopen/verkopen op het juiste moment?
Goh, zie ik hier een witte vlag?
Nee, juist eerder het tegendeel.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:58 schreef SlimShady het volgende:
[..]
wat? wil je zeggen dat vrouwen eerder een dictatoriale staat stichten dan een democratische?
Jij zult vast groeien met je eigen bedrijfquote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, die zie je niet. Rijk zijn of worden is geen doel wat ik nastreef. Als ik mijn lasten kan betalen en ik houd nog een beetje over zijn mijn financiele behoeften vervuld.
Neequote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heeft dit ook niet te maken met bepaalde behoeftes die een man heeft (En dan doel ik uiteraard niet alleen op sexuele behoeftes)?
LOLquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Jij zult vast groeien met je eigen bedrijf![]()
Ben je echt zo dom of doe je net alsof??quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
niemand gaat in op de veel stabiele XX chromosoomcombinatie van de vrouw, en de fragielere XY-chromosomen van de man ...
Ik heb er zelf toch echt geen problemen mee, en ken weinig vrouwen die dat wel hebben.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee
Het is gewoon een simpel feit dat vrouwen niet kunnen samenwerken![]()
Ook wel typisch vrouwelijk, alles dubbel zeggen/doenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
niemand gaat in op de veel stabiele XX chromosoomcombinatie van de vrouw, en de fragielere XY-chromosomen van de man ...
is voor mij eigenlijk het enige en het ultieme bewijs dat een vrouw genetisch stabieler in elkaar zit. Of ze daarom superieur zijn, laat ik in het midden. Want er zijn zowel vrouwen als mannen nodig
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:46 schreef NiNi het volgende:
[..]
Omdat gezetheid mij een reden lijkt om het met het licht uit te willen doen.
We praten in gemiddelden. Wat ik eerder al aangaf, maar misschien was ik niet duidelijkquote:Maar ik vroeg dus net waarom het voor hoogopgeleide vrouwen wel een issue zou zijn,
Om maar even wat dieper op dat 'kwetsbaar opstellen' in te gaan:quote:Een idee zou je toch op zijn minst wel moeten hebben..
Het is een feit dat een Y-chromosoom voor een groot deel inactief is. Daarom heet het ook een Y-chromosoom.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:03 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Ben je echt zo dom of doe je net alsof??
Dan zal je wel een mannelijke leiding hebben denk ikquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb er zelf toch echt geen problemen mee, en ken weinig vrouwen die dat wel hebben.
Dat is niet waar ik op doeldequote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:05 schreef Alicey het volgende:
Het is een feit dat een Y-chromosoom voor een groot deel inactief is. Daarom heet het ook een Y-chromosoom.
Genetische stabiliteit is juist helemaal niet zo goed. Het houdt evolutie tegen. Mannen zullen zich veel sneller van generatie op generatie ontwikkelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:02 schreef petitlapin het volgende:
is voor mij eigenlijk het enige en het ultieme bewijs dat een vrouw genetisch stabieler in elkaar zit. Of ze daarom superieur zijn, laat ik in het midden. Want er zijn zowel vrouwen als mannen nodig
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dan zal je wel een mannelijke leiding hebben denk ik
Volgens mij is dit bullshit. Vrouwen zijn gewoon eerder tevreden met die dingen die ze dan doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 12:35 schreef EviL_AleX het volgende:
* EviL_AleX post wat tegenargumenten
Vrouwen kunnen meerdere dingen tegelijkertijd
Omdat de vrouwelijke hersenstructuur anders is dan die van de man, kan zij van nature meerdere dingen tegelijkertijd doen, of aan meerdere dingen tegelijkertijd denken. Alhoewel dit vermogen ook tot chaos kan leiden, schuilt hierin een grotere kracht. Geen enkele man kan met zoveel gemak als een vrouw meerdere dingen tegelijkertijd doen of denken.
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaanquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.
zoals hierboven uitgelegd. een defect in het ene X-chromosoom kan volledig opgelost worden door een ander X-chrosomoom, zodat het effect latent blijft.quote:
Studentenhuizen met alleen vrouwen zijn ook een mooi voorbeeld.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaan
Ikzelf ervaar dat inderdaad wel. Ik weet niet of dat door mijn ervaring komt dat de meeste vrouwen incompetent zijn, of dat het vooroordelen zijn.. Maar bij leiding heb ik het liefst een man die ook nog een beetje stabiel is..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, wat ik als serieus feit ergens gelezen heb is dat vrouwen over het algemeen geen vrouwelijke leiding willen. In een groep met alleen vrouwen (ook de leiding dus), schijnt heel vaak ruzie te onstaan
Liever niet eigenlijk.. meestal zijn ze nogal extreem.. ofwel overdreven hard, ofwel besluiteloos.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Hebben mannen trouwens ook problemen met vrouwelijke leiding, of doorgaans niet?
Dat hangt van de opvoeding af denk ikquote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Hebben mannen trouwens ook problemen met vrouwelijke leiding, of doorgaans niet?
Als ze duidelijk kunnen communiceren niet(dus het doel van een bepaald project met weinig woorden kunnen uitleggen). Maar dat schijnt met al die onzin bralletjes die erbij worden verteld nog wel is lastig te zijn voor de dames.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:14 schreef Alicey het volgende:
Wederom uit eigen ervaring ben ik bang dat dat ook klopt.. In gevallen waarbij ik gezamelijk met een man beleid heb moeten uitvoeren, was het best vaak een onderwerp van twist dat ik niet hard genoeg / te naief was, en mensen teveel kansen gaf..quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Liever niet eigenlijk.. meestal zijn ze nogal extreem.. ofwel overdreven hard, ofwel besluiteloos.
Het type "hard maar rechtvaardig" is wel ook, maar die zie je niet zoveel.
Ik heb het weleens mogen ervaren, maar dat was dan ook meteen een enorme heks.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms. Soms niet. Als je er mee bedoelt te zeggen dat er geen vrouwelijke leiding is, heb je wel gelijk. Ik heb zelden vrouwelijke leiding ervaren, en het is helaas zo dat het iets is wat voor maar weinig vrouwen is weggelegd, zo het lijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |