Dat klinkt helemaal niet dom hoor! Ik heb dat ook absoluut! Ik ben met dingen bezig die ik eerst uitstelde of niet deed toen ik nog iets met haar had. Zo heb ik mijn haar vandaag maar extra kort laten knippen, een echt nieuw model durfde ik nog niet aan, maar de volgende keer zeker wel denk ik!quote:Het klinkt dom, maar na een echte vaste en lange relatie heb je de behoefte om jezelf te verwennen en te vernieuwen
Het hoeft niet duur te zijn!quote:Op woensdag 1 juni 2005 07:21 schreef -Trinity- het volgende:
Ik zou ook graag wel willen gaan sporten, maar het is duur en ik heb een erg klein bijbaantje, en ik vind het vaak vrij 'eng' om in me in mijn eentje in een onbekende massa mensen te gooien. Ik ben meer een kuddedier, als er iemand bij is durf ik veel meer.
en hoeveel keer wil je jezelf nog pijn doen, voor je beseft dat je écht (tenminste tijdelijk) afstand nodig hebtquote:Op woensdag 1 juni 2005 04:55 schreef akkien het volgende:
t ging echt een paar dagen heel erg goed. Maar vandaag mn ex gezien en dr was iets met m aan de hand, dat zag ik aan m en dat zeiden z'n vrienden. Alleen niemand wilde vertellen wat. Nu ben ik zo egr aan t piekeren dat ik niet kan slapen.
Klinkt hard, maar vergeet het even. Je kan proberen contact te zoeken en vragen of je gevoel klopt dat er iets mis is. Maar dan heb je kans dat hij 'bang' zal reageren en het eerder zal ontkennen als toegeven. Je kan ook even van je af zetten en beseffen dat als hij het kwijt wilt bij jouw hij vanzelf bij jouw zal aankloppen, maar een reactie forceren zal averechts werken dus dan kan je het beter af van je af zetten, anders lopen er straks twee mensen met problemen rond, 1 die echte problemen misschien heeft en de ander die zich maar zorgen blijft maken om de eerste.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:24 schreef akkien het volgende:
Maar ik vind het gewoon erg rot om te zien dat er uets met hem is en ik er niets aan kan doen.
Sterkte meidquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:36 schreef akkien het volgende:
Maar toch blijf ik het rot vinden.
en waarom zou jij er iets aan moeten doenquote:Op woensdag 1 juni 2005 09:24 schreef akkien het volgende:
ik heb m gister niet eens gesproken. Maar we zijn allebei lid van dezelfde studentenvereniging en komen elkaar daar dus tegen. Met mij gaat t de afgelopen dagen prima. Nergens meer last van. Maar ik vind het gewoon erg rot om te zien dat er uets met hem is en ik er niets aan kan doen.
Snap wat je bedoelt hoor!quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:25 schreef akkien het volgende:
ik stort niet in...ik spui alleen alles wat in me opkomt hierzo. Dus misschien lijkt dat zo.
En ik zeg toch ook niet dat ik er iets aan moet doen. HEt voelt alleen ontzettend hulpeloos als je iemand ziet die een probleem heeft en die persoon nogal veel voor jou betekent.
Ik zit met je mee te dromen hoor. Zondag was ik dan in Oberhausen, idem als vorig jaar eigenlijk maar toen was ze er wel bij. Dan mis je haar toch, want ondanks dat je zoveel plezier hebt mis je gewoon de persoon waar je het plezier mee kan delen. Ik denk ook wel veel terug aan de leuke momenten die we samen meemaakte. Vorig jaar rond deze tijd was echt super, we besloten zelfs om samen ringen te kopen, dat wilde zij graag. Ik was niet zo voorstander eigenlijk maar juist die ring werd mij stees dierbaarder. Ik was dan ook kapot toen ik de ring verloren had na een maand! Uiteindelijk is dat wel goedgekomen hoorquote:Op woensdag 1 juni 2005 12:10 schreef akkien het volgende:
Ik kon bv. zo heerlijk over parijs wegdromen waar ik vorig jaar samen met hem was rond deze tijd....en allemaal van dat soort dingen. Ik was steeds bang dat ik dat soort dingen nooit meer zou doen. Nu is dat wel anders. Denk steeds: wie zou de volgende persoon zijn met wie ik zulke dingen ga doen. En met wie ik samen een super leuke avond kan hebben zonder dat er mensen zijn die belangrijker zijn voor mij.
Maak er gewoon een leuke avond van meis... Echt... Je hebt gewoon een mindere dag door alles wat er nu even voelt, maar als je t niet doet krijg je spijt en heb ik al het gegiechel van de afgelopen dagen voor niks aangehoordquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:10 schreef Christine het volgende:
't Is hier ook weer mis. Zit weer helemaal in de knoop. Misschien komt het omdat mijn ex hier maandag was, en vanmorgen opbelde dat het uit is met zijn nieuwe vriendin. Ik wil hem niet terug, maar het was wel ff confronterend. Ik moest er ook ineens even aan denken dat ik hem maandag wel had willen zoenen, net als vroeger... vanwege het oude vertrouwde gevoel. Dat mis ik ook vreselijk.
Ook komt er nog een hoop ander gedoe voorbij... een vriend van me, van wie ik veel liefde en aandacht kreeg is verliefd, en ik ben jaloers. Egoïstische trut die ik ben, ik moet gewoon blij voor hem zijn.
En om het allemaal nog ingewikkeld te maken: vanavond heb ik een date. En ik heb er tegelijkertijd wel en geen zin in. Ik ben gewoon bang... om hem teleur te stellen, of om mezelf teleur te stellen, of misschien wel om iets te doen wat ik niet wil of waar ik niet klaar voor ben.
Eigenlijk zou ik wat meer tijd moeten nemen voor mezelf, om te denken. Maar die heb ik niet. Zucht.
ik zou niet naar die date gaan, meis ... ga je wel je gedachten op die date kunnen zettenquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:10 schreef Christine het volgende:
't Is hier ook weer mis. Zit weer helemaal in de knoop. Misschien komt het omdat mijn ex hier maandag was, en vanmorgen opbelde dat het uit is met zijn nieuwe vriendin. Ik wil hem niet terug, maar het was wel ff confronterend. Ik moest er ook ineens even aan denken dat ik hem maandag wel had willen zoenen, net als vroeger... vanwege het oude vertrouwde gevoel. Dat mis ik ook vreselijk.
Ook komt er nog een hoop ander gedoe voorbij... een vriend van me, van wie ik veel liefde en aandacht kreeg is verliefd, en ik ben jaloers. Egoïstische trut die ik ben, ik moet gewoon blij voor hem zijn.
En om het allemaal nog ingewikkeld te maken: vanavond heb ik een date. En ik heb er tegelijkertijd wel en geen zin in. Ik ben gewoon bang... om hem teleur te stellen, of om mezelf teleur te stellen, of misschien wel om iets te doen wat ik niet wil of waar ik niet klaar voor ben.
Eigenlijk zou ik wat meer tijd moeten nemen voor mezelf, om te denken. Maar die heb ik niet. Zucht.
Mja ach... ik zie het als een leuke afleiding, alleen ben heel bang om iets stoms te doen. En misschien is het wel erg leuk, wie weet. Ik zag er al dagen lang naar uit, maar nu zie ik er alleen maar tegenop. Even afleiding zal me wel goed doen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:26 schreef petitlapin het volgende:
ik zou niet naar die date gaan, meis ... ga je wel je gedachten op die date kunnen zetten. Ik zou in jouw situatie echt niet de energie kunnen opbrengen om te gaan daten, maar ja, iedereen is verschillend.
Het was haar keuze geloof ik om het uit te maken... en ik heb me in moeten houden om "I told you so" te zeggen, want ik zei maandag nog tegen hem dat ik verwachtte dat die relatie het niet heel lang vol zou houden. Ik kan alleen maar voor hem hopen dat hij nu een tijdje vrijgezel blijft, dat zou echt beter voor hem zijn. Hij zegt dat hij niet gelukkig zou kunnen zijn zonder relatie, dus ik denk dat hij daar eerst maar es aan moet gaan werken.quote:en hij meende het inderdaad blijkbaar heel serieus met zijn nieuwe vriendin, al die gedichtjes waren dus eigenlijk grove leugens. Heel leuk voor dat ander meisje ook
![]()
Heb je gelijk in... en ik gun het hem ook, hij verdient het echt... ik wou alleen dat ik het me allemaal niet zo aantrok. Ik ben soms echt een trut hoor.quote:(en gun die andere vriend ook een beetje zijn geluk, het is niet omdat hij verliefd is op iemand, dat je niet veel steun van hem kunt verwachten)
Ach niet....quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
[..]
Mja ach... ik zie het als een leuke afleiding, alleen ben heel bang om iets stoms te doen. En misschien is het wel erg leuk, wie weet. Ik zag er al dagen lang naar uit, maar nu zie ik er alleen maar tegenop. Even afleiding zal me wel goed doen.
[..]
Het was haar keuze geloof ik om het uit te maken... en ik heb me in moeten houden om "I told you so" te zeggen, want ik zei maandag nog tegen hem dat ik verwachtte dat die relatie het niet heel lang vol zou houden. Ik kan alleen maar voor hem hopen dat hij nu een tijdje vrijgezel blijft, dat zou echt beter voor hem zijn. Hij zegt dat hij niet gelukkig zou kunnen zijn zonder relatie, dus ik denk dat hij daar eerst maar es aan moet gaan werken.
[..]
Heb je gelijk in... en ik gun het hem ook, hij verdient het echt... ik wou alleen dat ik het me allemaal niet zo aantrok. Ik ben soms echt een trut hoor.
je ex is dus op korte tijd tweemaal gedumptquote:Op woensdag 1 juni 2005 13:49 schreef Christine het volgende:
Het was haar keuze geloof ik om het uit te maken... en ik heb me in moeten houden om "I told you so" te zeggen,
Wie bedoel je nu?quote:Op woensdag 1 juni 2005 13:58 schreef petitlapin het volgende:
Heb je aan hem eigenlijk geen steun ... kwestie van wat mensen in real life te zien en zo ... of is het allemaal nog te beladen
Die was hier maandag... we wonen niet in dezelfde stad, dus dat maakt het lastiger om elkaar te zien. Bovendien vind ik het nog erg confronterend (maandag heb ik het ook niet droog gehouden toen hij hier was). We waren altijd goeie maatjes, maar als we samen zijn is er toch die extra intimiteit - kussen, kriebelen, etc - wat vertrouwd is van vroeger, wat ik dan heel erg mis. Knuffelen is nog wel altijd even lekker, maar daar hoort als vanouds voor dat heerlijke veilige gevoel ook een kus bij. En dat gaat niet meer.quote:
Helaas blijkt dat in de praktijk vaak tegen te vallenquote:Op woensdag 1 juni 2005 21:14 schreef petitlapin het volgende:
iemand anders tegenkomen, denka, dat is de enige remedie
Precies, dat wil ik ook. Een leuke meid tegenkomen en samen genieten...Vooral het feit dat zij nu een ander heeft geeft me vaak ook een kutgevoel, ik weet het is uit dus so what, maar het geeft jezelf geen prettige gedachte..Je gaat automatisch dingen bedenken en vergelijken..quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:45 schreef akkien het volgende:
ik wil ook iemand anders tegenkomen. Iets wat mn ex kennelijk wel gelukt is. Hij heeft geen vriendin, maar vindt wel een meisje hardstikke leuk. Daar ging t ook gisteravond mis volgens hem. Damn...ik vind t toch niet heel erg leuk om te horen. Ook al hoefde ik niet te huilen en heb ik gelijk toen ik t hoorde een vriendin gebeld, en die heeft mij na een half uur praten weer super vrolijk gekregen. Maar nu is t avond en ga ik denken over wat hij allemaal met haar wil doen en niet meer met mij enzo.... Ik wil ook gewoon een jongen met wie ik dit soort dingen weer wil doen. Gezellig met zn tweetjes overal van genieten enzo...
alleen al de gedachte dat hij de lieve dingen zoals 'ik houd van jou' etc. tegen haar gaat zeggen, trots over haar gaat praten etc. (even aangenomen dat t zowieso ooit wat wordt, die kans is volgens die vriendin van mij erg klein) die maakt me al misselijk. Kotsmisselijk zelfs. Ik ben daarnet uit eten geweest met 2 vriendinnen en ik had gewoon bijna geen trek.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:52 schreef denka het volgende:
[..]
Precies, dat wil ik ook. Een leuke meid tegenkomen en samen genieten...Vooral het feit dat zij nu een ander heeft geeft me vaak ook een kutgevoel, ik weet het is uit dus so what, maar het geeft jezelf geen prettige gedachte..Je gaat automatisch dingen bedenken en vergelijken..
Dat heb ik ook en al die andere gedachten...blehhh...Ergens hoop je (ik dan) dat ze eens goed gekwetst wordt en er dan achterkomt wat ik voor haar heb betekent etc...(Lekker egoistischquote:Op woensdag 1 juni 2005 22:08 schreef akkien het volgende:
alleen al de gedachte dat hij de lieve dingen zoals 'ik houd van jou' etc. tegen haar gaat zeggen, trots over haar gaat praten etc. (even aangenomen dat t zowieso ooit wat wordt, die kans is volgens die vriendin van mij erg klein) die maakt me al misselijk. Kotsmisselijk zelfs. Ik ben daarnet uit eten geweest met 2 vriendinnen en ik had gewoon bijna geen trek.
Dat denk ik ook steeds, ik was dan ook echt enorm gek op haar. Ze moest eens weten...Ze zit nu in het buitenland lekker alleen en geen ouders, vriend, etc..om rekening me te houden. Dus bij haar is het nu doen en laten wat je wilt, etc.. Ik ben benieuwd hoe het dalijk is als ze weer terug komt en haar "oude" leventje moet oppakken. Ik heb haar vorige maand ( ze was toen voor een weekje terug) 2 keer gezien en toen was het weer huilen en twijfels...Ze hoeft dan echt niet meer aan te komen, rot dan maar op! Het probleem is dat ik op een of andere manier een zwak voor haar heb, zodra ik haar hoor of zie dan sla ik om. Ik moet echt sterk zijn en aan mezelf denken.quote:[b]
Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit weer zo verliefd word als op mn ex.
Hier kunnen we mekaar de hand schudden, het bovenstaande is ook exact op mij van toepassing, frappant!quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:10 schreef denka het volgende:
Vertel mij eens wat is de kunst om je ex los te laten???
Ik heb een relatie gehad van bijna 4 jaar, het is nu zo'n dikke 3 maanden uit (...). Het is een lang verhaal wat er allemaal is gebeurd en veel rare en verwarrende situaties.
Het probleem is dat ik mijn ex maar niet uit mijn hoofd krijg, wat ik ook doe. Ik (...) heb nu een eigen woonstudio die ik aan het opknappen ben, ik vermaak me goed etc...Maar ik denk nog steeds dagelijks aan haar, ik mis haar en gewoon de aanwezigheid van iemand waar je je liefde mee wilt delen
Herkenbaar, ik heb ook een zwak voor mijn ex! Het was gewoon mijn allereerste vriendinnetje en heeft me ook aan de kant gezet om binnen 24 uur iets met een ander te hebben. En ik hoef geen ander te hebben om haar jaloers te maken denk ik. Ik hoef haar niet jaloers te maken, ik vind het veel fijner om wat te gaan bereiken in het leven en dan achteraf kunnen laten zien wat ze is misgelopen (destijds)quote:Op woensdag 1 juni 2005 22:45 schreef denka het volgende:
Ze hoeft dan echt niet meer aan te komen, rot dan maar op! Het probleem is dat ik op een of andere manier een zwak voor haar heb, zodra ik haar hoor of zie dan sla ik om. Ik moet echt sterk zijn en aan mezelf denken.
ik heb precies hetzelfde, de hele dag gaat het lekker en voel je je goed maar toch zit ze stiekem in je hoofd verborgen. Om eruit te komen als je even niet afgeleid word! :S word er af en toe gek van, maar het slijt zeggen ze.quote:Op woensdag 1 juni 2005 23:09 schreef denka het volgende:
Juist Perico. Onbewust let je toch op bepaalde dingen en denk je nog dagelijks aan haar. Ik zou graag willen dat mijn hoofd op een of andere manier gereset wordt..:) Het valt allemaal vies tegen en het is toch niet zo makkelijk dan wat sommige mensen zeggen. Het zit toch allemaal dieper...
Je moet niet je nummers gaan verwijderen. Ik dacht er eerst ook aan, met Alanis Morisette (draaiden we samen in het begin) maar dat is een kwestie van oefenen. Gewoon soms even draaien, je wordt er sterker van en dan kan je je liedjes gewoon houden. Ik weet niet hoe sterk die gevoelens zijn, maar anders zou ik mijn hele kamer weg moeten halen omdat hij aan de bebouwing mee heeft geholpen, maar dat kan natuurlijk niet. Gewoon oefenen om met je gevoelens om te gaan en ze te laten slijten, dan gaat het vanzelf beter en hoef je niet je héle leven te veranderen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 10:16 schreef gekke_sandra het volgende:
Verdomme.. ik zat even aan de telefoon met mijn werk, kom mijn kamer binnen.. staat the nothing song van Sigur Rós op. Soundtrack van Vanilla Sky. Eigenlijk doet heel Sigur Rós me nu aan mijn ex denken, door Vanilla Sky. Ik moet echt eens al die nummers verwijderen.. pff maar damn.. ik hield zo van Sigur Rós..
Herkenbaar, of iemand die je als eerste vertelt dat je nieuwe kleding hebt gekocht en het als eerste laat zien.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:11 schreef RoelerMF het volgende:
[knip]
Maar stiekem mis ik nu best iemand die wat lieve dingen in me oor fluistert en vraagt of ik een leuke dag heb gehad.Ik kan me ei niet helemaal kwijt zegmaar
Precies, gewoon de persoon waar je alles mee kon delen. Van een lach tot een traan, en die is er nu niet meer. En als je dan hoort dat zij het wel leuk heeft met haar nieuwe vriend dan doe je wel alsof je het leuk vind maar ergens diep van binnen knapt er iets waardoor ik me nu toch weer beetje down voel over haar en mis ik haar gewoon enorm veelquote:Op vrijdag 3 juni 2005 07:10 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Herkenbaar, of iemand die je als eerste vertelt dat je nieuwe kleding hebt gekocht en het als eerste laat zien.
Herkenbaar. Het zijn soms de onnozelste dingetjes en de raarste momenten waarop ik m'n ex mis. Ook na een hele drukke en gezellige dag, dan kan ik thuis komen en nog een tijdje zitten janken, omdat ik mijn verhaal niet kwijt kan bij hem.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:14 schreef RoelerMF het volgende:
Precies, gewoon de persoon waar je alles mee kon delen. Van een lach tot een traan, en die is er nu niet meer.
Ik snap echt volledig wat je bedoelt! Ik heb gisteren een hele leuke dag gehad overdag en zelfs 's avonds maar je mist 's avonds gewoon de persoon waar je je verhaal kwijt kan. En in plaats daarvan komt ze zelfs online om voor te stellen om samen met haar nieuwe vriend naar de bank te gaan om onze spaarrekening op te zeggen. Ik heb maar nee gezegd; ik doe dat liever met ze tweetjes en zit er echt niet op te wachten om hun samen gelukkig te zien zijn als we daar bij die bank aan het wachten zijn. Dan maar een andere keer ofzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:34 schreef Christine het volgende:
[..]
Herkenbaar. Het zijn soms de onnozelste dingetjes en de raarste momenten waarop ik m'n ex mis. Ook na een hele drukke en gezellige dag, dan kan ik thuis komen en nog een tijdje zitten janken, omdat ik mijn verhaal niet kwijt kan bij hem.
En de intimiteit mist... een heerlijke knuffel krijgen, of op zijn schouder huilen als ik me rot voel... maar het went, en ik voel me minder vaak rot dan in het begin. Met vlagen.
Laat het los inderdaad!quote:Op vrijdag 3 juni 2005 17:43 schreef Perico het volgende:
Maar ja, ik moet het loslaten he... *zucht*![]()
Ze heeft mij gevraagd via FOK!Radio een jaar geleden (quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:15 schreef Jumparound het volgende:
RoelerMF, hoe is ze hier gekomen dan?
Anyway, goed dat je het zo op pakt... je schiet al lekker op met "er overheen komen"
Als je het gevoel hebt als een stuk vuil te worden behandeld door je ex dan raak je de gevoelens die je hebt ineens heel erg snel kwijt hoor. Maar haar echt helemaal loslaten kan ik maar niet, ik zit toch aan haar te denken onbewust en me af te vragen hoe het met haar gaat. Och, en haar vriend deed gisteravond ineens zo idioot dat die voorlopig mag wegblijven ( mafkeesquote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:15 schreef Jumparound het volgende:
je schiet al lekker op met "er overheen komen"
Je hebt me doorquote:Op zaterdag 4 juni 2005 12:15 schreef petitlapin het volgende:
RoelerMF doet hier cool dat hij geen contact meer gaat zoeken, en niet meer gaat mailen,maar hij weet toch dat ze hier meeleest, en dat hij hier alles dus kan neerzetten
je kan alles, je moet het alleen maar willenquote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:34 schreef gaiela het volgende:
dus ik zou bijna zeggen: ik kan hem nog niet loslaten, omdat ik hem ergens voor nodig had (naast ook lichamelijke aandacht, want DAMN als ik hem nu weer zie, dan kan ik mijn ogen toch niet van hem afhouden. ik vind 'm ZO MOOI....
Is niet zo moeilijk, hoor:quote:Op zaterdag 4 juni 2005 00:34 schreef gaiela het volgende:
hee, ik weet niet hoe ik moet quoten, dus :
Massages gaf ik hem ook altijdquote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:42 schreef RoelerMF het volgende:
Werd vandaag even opgehaald van mijn werk, in de auto stond Andre Hazes op en had een wel erg pakkende songtext (zie songtexten topic). Vanavond had ik een beetje een dipje, ik mis toch echt de persoon die een arm om me heen slaat, lieve woordjes fluistert en me soms op klote momenten een massage gaf want mijn rug en nek zitten echt helemaal vast!
En ik snap goed wat je bedoelt Trinity met langs de plekken komen waar je een verhoogde kans hebt om ze te zien. Gelukkig kom ik weinig op die stations maar onbewust loop ik er toch een stuk sneller voorbij ofzoEn verder kan ik mijn verhaal gelukkig bij een paar goede vrienden kwijt die mij echte alle gelegenheid geven om mijn verhaal kwijt te kunnen, maarja, tis toch niet helemaal hetzelfde zegmaar
Yup, je kan nog zoveel tegen al die lieve mensen vertellen. Het is toch anders als dat je je verhaal met haar deelde. Sinds vrijdagavond hebben we totaal geen contact meer gehad, op het forum waar ik zeer regelmatig vertoef heeft ze haar profiel totaal leeg gemaakt. Ze lijkt alles achter haar te willen laten, spijtig dat dingen dan zo moeten lopen. Ik zou haar best een mail willen sturen met een fatsoenlijk verhaal, maar ze zal het niet lezen en verwijderen. Ik heb nogal de vervelende eigenschap om elle lange verhalen te schrijven namelijk. Daarnaast wilde ze geen contact meer, ik respecteer dat. Maar moeite kost het me welquote:Op zondag 5 juni 2005 10:55 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Massages gaf ik hem ook altijd. Mja, het is anders, vooral omdat ik het gevoel heb dat de mensen waar ik het aan vertel me niet echt begrijpen.
ik stuurde ook steeds super veel mailtjes naar hem. totdat ik na een week of 3 ofzo een keer een mailtje terug kreeg met de tekst: je betekent niks meer voor me, stop eens met al die mailtjes.quote:Op zondag 5 juni 2005 11:01 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Yup, je kan nog zoveel tegen al die lieve mensen vertellen. Het is toch anders als dat je je verhaal met haar deelde. Sinds vrijdagavond hebben we totaal geen contact meer gehad, op het forum waar ik zeer regelmatig vertoef heeft ze haar profiel totaal leeg gemaakt. Ze lijkt alles achter haar te willen laten, spijtig dat dingen dan zo moeten lopen. Ik zou haar best een mail willen sturen met een fatsoenlijk verhaal, maar ze zal het niet lezen en verwijderen. Ik heb nogal de vervelende eigenschap om elle lange verhalen te schrijven namelijk. Daarnaast wilde ze geen contact meer, ik respecteer dat. Maar moeite kost het me welVoorlopig dump ik alles wat ik schrijf maar in Word documentjes en sla ze op, mooi om later terug te lezen
Verder mis ik vooral het vriendinnetje dat ik had voordat het uitging. De meid die erna is ontstaan ken ik niet meer terug en is geen schim van wie ze ooit was lijkt het. Misschien doet dat mij nog wel het meeste 'pijn'
hartverscheurende situatie zeg ...quote:Op zondag 5 juni 2005 11:13 schreef vdo28 het volgende:
Wat is een gebroken hart ook rot
Ik zit wat dat betreft ook in een rotsituatie op het moment...
Tussen mij en mijn vriendin ging het al een tijdje niet goed, de passie was er uit...
Maar het liep nog en we wilden het niet opgeven.
Nu heb ik drie weken geleden een ander meisje leren kennen, en die is best geweldig...
Ik ben er verliefd op geworden en heb dat bekend aan mijn vriendin (eerlijkheid boven alles), eerst wilden we het nog proberen, daarom heb ik dat contact met dat meisje ook verbroken.
Maar het lukt gewoon niet meer, en nu is het afgelopen week uitgegaan..
Ik ervaar hele dubbele emoties, aan de ene kant voelt het zo fout wat ik doe (Ik had al vier jaar met mijn vriendin) en aan de andere kant wil ik dat andere meisje wel leren kennen, waar ik inmiddels alweer een beetje contact mee heb...
Voor mijn exvriendin is het ook heel moeilijk, ze mist mij en wil eigenlijk met mij verder, en dat doet mij pijn. Ik voel me zo verwant met haar, maar ik kan het nu niet weer aanmaken. Dat zou zo fout zijn. Shit wat zit ik in een kutsituatie![]()
Het doet gewoon onzettend pijn om mijn ex te kwetsen![]()
quote:Op zondag 5 juni 2005 11:55 schreef akkien het volgende:
ik stuurde ook steeds super veel mailtjes naar hem. totdat ik na een week of 3 ofzo een keer een mailtje terug kreeg met de tekst: je betekent niks meer voor me, stop eens met al die mailtjes.
Toen werd het me duidelijk en ging de knop om.
Ik werd beschuldigt van onboeiend geneuzel op msn en het met het bemoeien van hun relatiequote:Op zondag 5 juni 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
![]()
dat is werkelijk übergrof, met zo'n kerel zou ik nooit meer contact willen. Of het moet zijn dat je hem echt overspoelde met mailtjes, maar dan had hij het nog met meer tact mogen brengen.
goede zaakquote:Op zondag 5 juni 2005 12:07 schreef RoelerMF het volgende:
Ik werd beschuldigt van onboeiend geneuzel op msn en het met het bemoeien van hun relatieToen ik daarna het feit benadrukte dat zij mij altijd aansprak sinds het uit was, was ik de boosdoener natuurlijk en heeft ze me geblocked en verwijderd
![]()
Het is echt een rotsituatiequote:Op zondag 5 juni 2005 11:56 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hartverscheurende situatie zeg ...
ik denk dat ik voor de relatie van vier jaar had gekozen, het getuigt van een grote moed om voor het prille te gaan.
laat ons hopen dat je haar na een tijdje ook niet beu bent ...quote:Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef vdo28 het volgende:
En oh wat heb ik veel gemeen met dat andere meisje, het is me in vier jaar ook totaal niet overkomen dat ik verliefd ben geworden op een ander, maar toen ik haar zag (Ik zocht er ook niet naar) en sprak was ik verkocht (en zij ook).
De tijd zal het uit moeten wijzen welke kant het opgaat, voel me nu zo verward....![]()
Pracht reactie! You made my day!quote:Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef petitlapin het volgende:
[..]
goede zaak
laat die twee hun zielig bestaan samen verderzetten hé. Als het nu al voor zulke problemen zorgt, zullen ze het toch niet lang bij elkaar uithouden.
Laat ze samen gezellig verderkoken in de miserie die ze zelf hebben gecreëerd, en profiteer jij maar door van het leven![]()
Tja dat is dan niet anders....quote:Op zondag 5 juni 2005 12:18 schreef petitlapin het volgende:
[..]
laat ons hopen dat je haar na een tijdje ook niet beu bent ...![]()
ik overspoelde hem werkelijk met mailtjes (om de 10 minuten een ofzo op de momenten dat ik me verveelde). Bovendien heeft hij later zn excuses aangeboden dat ie zo bot was. (ik was de avond ervoor ook niet erg aardig tegen hem geweest)quote:Op zondag 5 juni 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
![]()
dat is werkelijk übergrof, met zo'n kerel zou ik nooit meer contact willen. Of het moet zijn dat je hem echt overspoelde met mailtjes, maar dan had hij het nog met meer tact mogen brengen.
Hoe je van je verliefdheid af kunt komenquote:Op zondag 5 juni 2005 11:02 schreef gaiela het volgende:
zeg perico,
zou je zo'n oefening hier kunnen plaatsen? ik ben heel benieuwd!
Ach meid, het is wat....quote:Op maandag 6 juni 2005 16:58 schreef Christine het volgende:
De dominee was hier net om me wat moed in te praten, maar nu mis ik hem nog veel meer. Ik wil niet meer alleen zijn, heb ontzettend veel behoefte aan een knuffel, iemand die voor me zorgt. Het kleine lieve meisje in me, wil eventjes niet een grote, sterke, zelfstandige vrouw moeten zijn... ik wil niet meer alleen... en het is niet eens enkel het alleen-zijn waardoor ik hem zo mis, ik mis hem nu ook weer heel erg om hem.
Lieffie, kom nou terug...
Dat kwam toch niet zomaar uit het niets? Heb je met haar gesproken?quote:Op maandag 6 juni 2005 17:35 schreef blessed19 het volgende:
gaaf man!
ex belde zonet op. ze wil alle contact verbreken, zomaar uit het niets...
iemand die zich aanmeldt voor een luisterend oor?
't is omdat je haar wil missen, anders zou je het niet doenquote:Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef denka het volgende:
Ik mis haar, ik mis haar, ik mis haar.....I can't get her out of my mind, frustrerend....Wat ik ook doe, wat ik ook probeer er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk...
Zou dit echt zo zijn...quote:Op maandag 6 juni 2005 19:01 schreef petitlapin het volgende:
[..]
't is omdat je haar wil missen, anders zou je het niet doen.
ik wil je niet verwijten of zo hoorquote:
we hadden inderdaad een time-out. Echter heeft zij nu plotseling drastisch besloten dat ze me nooit meer wilt zien. gaaf joh!quote:Op maandag 6 juni 2005 18:09 schreef Christine het volgende:
[..]
Dat kwam toch niet zomaar uit het niets? Heb je met haar gesproken?
En een time-out was misschien ook wel ff goed voor je toch?
als vrouwen iets zeggen, bedoelen ze ook vaak het omgekeerde. Misschien wou ze gewoon je echt uit je tent lokken ... zat ze met iets...quote:Op maandag 6 juni 2005 20:10 schreef blessed19 het volgende:
we hadden inderdaad een time-out. Echter heeft zij nu plotseling drastisch besloten dat ze me nooit meer wilt zien. gaaf joh!
heb haar sinds afgelopen vrijdag niet meer gezien, maar mis haar nu gigantisch... niet alleen om de verliefdheid maar ook om hoe we met elkaar omgingen...
Het is wel beter zo. maar ik zit er eerlijk gezegd nog wel mee...![]()
dat uit de tent lokken is haar goed gelukt! had het op dat moment niet meer... best vreemd eigenlijk, omdat je eerst zelf een time-out voorsteld, maar dat zij dan ineens zo definitief uit de hoek komt...quote:Op maandag 6 juni 2005 20:13 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als vrouwen iets zeggen, bedoelen ze ook vaak het omgekeerde. Misschien wou ze gewoon je echt uit je tent lokken ... zat ze met iets...
je kan altijd eens proberen over een paar maanden weer voorzichtig contact op te nemen![]()
Je mist de dagelijkse knuffelquote:Op maandag 6 juni 2005 21:25 schreef Christine het volgende:
Vanavond had ik bijna in tranen mijn ex gebeld. Gelukkig stond zijn telefoon uit, anders was het vast een rare situatie geweest. Wat wil ik nog van hem? Waarom mis ik hem toch zo?
't Was gewoon een rare, emotionele dag vandaag. Heb eindelijk besloten dat ik hulp ga zoeken bij het verwerken van een aantal issues die al heel lang spelen, en ik mis de steun van m'n ex daarbij heel erg.quote:Op maandag 6 juni 2005 21:26 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Je mist de dagelijkse knuffel
Het feit dat iemand laat weten dat ze je waarderen
We zoeken het allemaal
Maar je houdt het vol, en daar gaat het om...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:29 schreef Christine het volgende:
[..]
't Was gewoon een rare, emotionele dag vandaag. Heb eindelijk besloten dat ik hulp ga zoeken bij het verwerken van een aantal issues die al heel lang spelen, en ik mis de steun van m'n ex daarbij heel erg.
En de dagelijkse knuffel mis ik meer dan erg... snap niet hoe ik het vol houd zonder
I know, maar ik zit echt op een nieuw dieptepunt geloof ikquote:Op maandag 6 juni 2005 21:31 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Maar je houdt het vol, en daar gaat het om...
Het is een kwestie van doorzetten, je overleeft dit wel![]()
En wat jij nu voelt doe ik mijn ex nu aanquote:Op maandag 6 juni 2005 21:35 schreef Christine het volgende:
[..]
I know, maar ik zit echt op een nieuw dieptepunt geloof ik
Ik weet het niet... in mijn geval was ik ook degene die het initiatief nam om het uit te maken.quote:
Nou, mijn ex wil me wel terug, maar ik twijfel..quote:Op maandag 6 juni 2005 21:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik weet het niet... in mijn geval was ik ook degene die het initiatief nam om het uit te maken.
Maar dat maakt het niet minder moeilijk.
het lijkt me dan niet dat je eigenlijk twijfelt ...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:48 schreef vdo28 het volgende:
Terwijl we zulke mooie herinneringen hebben, ik zou willen dat zij verliefd werd op een ander![]()
Ik wil zeker niet van twee walletjes eten en ik weet dat het beste is om los te laten....quote:Op maandag 6 juni 2005 22:13 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het lijkt me dan niet dat je eigenlijk twijfelt ...
nu lijk je me meer van twee walletjes te eten (ik kan verkerd zijn) ... even afwachten of de nieuwe vlam de verwachtingen kan inlossen, zo nee, dan gaan we misschien terug voor de ex ...
als je echt al zo ver bent dat ze voor jouw part haar hart mag verliezen voor iemand anders, laat het dan maar los ...
Dat is nou precies waar veel mensen last van hebben in dit topic volgens mij.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:32 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik wil je niet verwijten of zo hoor, het loslaten van een ex is me niet vreemd, en het is nooit gemakkellijk ... maar mijn ervaring is achteraf dat ik het precies niet wou loslaten ...
ik verkoos me in de vertrouwdheid te wentelen, en het verdriet nog eens op te rakelen, ipv écht te kiezen voor het nieuwe, het onbekende ...
Volgens mij is dat iig altijd makkelijker gezegt dan gedaanquote:Op maandag 6 juni 2005 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar veel mensen last van hebben in dit topic volgens mij.
tuurlijk groot dilemma altijd.quote:Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef spinnekop het volgende:
[..]
Volgens mij is dat iig altijd makkelijker gezegt dan gedaan
dat zeker... eigenlijk wel verrot. heb je eindelijk wat je wilt, is het nog niet goed. zo voel ik het teminste...quote:Op maandag 6 juni 2005 21:41 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik weet het niet... in mijn geval was ik ook degene die het initiatief nam om het uit te maken.
Maar dat maakt het niet minder moeilijk.
Aan iedereen uitleggen begint nu inderdaad wel een beetje vermoeiend te raken, maar toch ook wel erg fijn dat je je verhaal weer even kwijt kan. Dus een beetje dubbel gevoel als ze ernaar vragen, maar merk wel dat ik steeds korter begin te worden over het verhaal. Alleen als ze doorvragen zal ik meer zeggenquote:Op woensdag 8 juni 2005 11:05 schreef Christine het volgende:
En het constant aan iedereen uit moeten leggen... vermoeiend he. Dromen uitleggen ben ik zelf ook niet goed in, en ik weet ook niet of je dat zou moeten doen... maar ik denk dat het wel aangeeft dat je in gedachten nog veel met je ex bezig bent.
Je bent niet de enige hoor, zelfs na alles wat er is gebeurd zou ik alles kunnen vergeten en weer samen gelukkig zijn. Ook al zou de wereld mij dan voor gek verklaren, maarja.. ik hou van dr eh?quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:52 schreef love_me het volgende:
Hmmzz.. Zo voel ik het dus ook..
Maarja ik zou hem graag terug willen.. Maarja..
Je moet vooruit niet achteruit en vooruit met diegene zit er niet meer.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:21 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Je bent niet de enige hoor, zelfs na alles wat er is gebeurd zou ik alles kunnen vergeten en weer samen gelukkig zijn. Ook al zou de wereld mij dan voor gek verklaren, maarja.. ik hou van dr eh?
Compleet alle contact afkappen en dan is in misschien 5% van de gevallen er een hechte vriendschap op den duur mogelijk. In de meeste gevallen zal het contact gewoon wegblijven, in een klein ander percentage (20%) zul je elkaar af en toe nog oppervlakkig spreken.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:33 schreef gaiela het volgende:
zeg, zijn er handige regels voor hoe lang je nodig hebt om gewoon weer normale vrienden te worden?
ik probeer los van hem te komen (lees: voor mezelf te zorgen), maar nu stuurt ie me mailtjes en dan vind ik het gewoon te leuk om te schrijven hoe het met me gaat. eigenlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat twee mensen dat aan elkaar vertellen. ... behalve als het net (1,5week) uit is.
kan iemand me vertellen wat normaal is? of ervaringen van dat het gewoon kan - die hoor ik het liefste natuurlijk...
Absoluut, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en in principe geldt wat ik hier zeg voor iedereen. Nu kan de een dat na 2 dagen en de ander na een maand, maar als het veel langer duurt ga ik het eng vinden eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:47 schreef love_me het volgende:
Ja maar vergeet niet iedereen doet dingen op zijn/haar eigen manier.. Dus de een sneller als de ander
liefde is zo sterk en heeft die invloed op je, die je zelf bepaalt. Als jij ervoor kiest om volledig toe te geven aan je gevoelens, fine with me, maar dan moet je idd ook niet op mijn begrip rekenen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:11 schreef love_me het volgende:
Liefde is soms te sterk. En niemand die dat begrijpt helaas. Maar wat doe je eraan.. Ook ik heb hetzelfde gevoel al verklaard de hele wereld me voor gek inderdaad.
na een maand ben ik echt geen relatie van een paar jaar vergeten...quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:49 schreef Tranceptor het volgende:
Absoluut, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en in principe geldt wat ik hier zeg voor iedereen. Nu kan de een dat na 2 dagen en de ander na een maand, maar als het veel langer duurt ga ik het eng vinden eerlijk gezegd.
Dat zeg en bedoel ik ook niet, ik zeg nergens dat je het moet vergeten. Vergeet het niet, geef de positieve dingen een plekje en laat de negativiteit achter je (en dat is al lastig zat) Ik zeg neem afstand, kap dat lijntje af. Als het de moeite waard is kun je iemand na een paar maanden ook weer bellen, als die band echt zo sterk is als vrienden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:54 schreef petitlapin het volgende:
[..]
na een maand ben ik echt geen relatie van een paar jaar vergeten...
door de jaren en de ervaring zal ik er wel rationeler mee omgaan, dat wel ... maar geef me maar een hele tijd voor ik iemand écht uit mijn systeem heb gezet ...
Ik heb een beetje roerig verleden achter de rug met mijn vriendin, maar nadat het de eerste keer uit ging hadden we ook besloten elkaar even niet te zien. Maar we wilden allebei als vrienden verder gaan. Raar genoeg bleven onze msn gesprekken toen wel op een normale manier in stand en zelfs na een dag of vier zaten we toch alweer met elkaar langere tijd te bellen. Dat heeft mij toen echt enorm geholpen om er heel snel overheen te komen. Ik voelde mij weer prima na 1,5 week en raar genoeg bleef ze soms wel eens op mij wachten als ik 's avonds laat thuis kwam. Uiteindelijk begon ik mijn leventje weer verder op te pakken, maar toen bleek dat ze het zelfs weer jammer vond als ik zo laat online kwam (Ze zat ook thuis met een gekneusde enkel) en dat ze echt op mij zat te wachten. Daarin was ze toen dus een beetje teleurgesteld.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:33 schreef gaiela het volgende:
ik probeer los van hem te komen (lees: voor mezelf te zorgen), maar nu stuurt ie me mailtjes en dan vind ik het gewoon te leuk om te schrijven hoe het met me gaat. eigenlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat twee mensen dat aan elkaar vertellen. ... behalve als het net (1,5week) uit is.
Same here, twee maanden verder... ik heb nu zelfs leuker contact met m'n ex dan in de laatste paar maanden van onze relatie, al is het nog altijd heel onwennig dat hij niet meer hier is. En ik denk nog heel erg vaak aan hem. Als ik met een andere man ben, heb ik soms zelfs het gevoel overspel te plegen. Dat gevoel duurt volgens mij nog best wel een tijdjequote:Op woensdag 8 juni 2005 23:40 schreef akkien het volgende:
ik heb ooit gehoord dat over een relatie heenkomen 1/3 van de tijd van de relatie duurt. Hier i vast niks van waar, maar het geeft wel aan dat het lang duurt. Nu na 3 maanden heb ik eindelijk t idee dat ik verder kan met mn leven en gaat t al langer dan een week goed enzo...
Ik kan dingen eindelijk eens van een positieve kant bekijken. EN hoewel mn ex altijd een bijzonder plekje in mijn hart zal houden is hij wel mn ex, en accepteer ik dat nu...
Dat laatste is volgens mij gewoon dat je nog niet klaar voor een nieuwe relatie bent. Ookal wil je verstand het zo graag, je gevoel moet ook echt goed zitten. Sinds het bij mij defitnitief uit is gegaan, heb ik ook nog nooit echt de behoefte aan een vriendin gehad. Het begint nu gelukkig wel af en toe wat te borrelen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 10:59 schreef Christine het volgende:
De enige "erfenis" van mijn relatie waar ik nu nog last van heb, is dat ik doodsbang ben geworden om me aan iemand te binden. In het begin had ik me met liefde direct in een nieuwe relatie gestort, maar nu ik een paar weken verder ben, wil ik eigenlijk liefst helemaal nooit meer een relatie. Het trekt wel, maar ik wil er tegelijkertijd ook heel hard voor wegrennen, heel dubbel. Hebben jullie dat ook, bindingsangst na een lange relatie? Een vriendin van me had dat ook, en die heeft er in haar nieuwe relatie erg veel hinder van...
Het is ook gewoon allemaal heel dubbel. Ook rationeel wil ik helemaal nog geen relatie, en toch ook weer wel. Wat dat betreft scheelt het ook wel dat ik volgens mij nog niet de juiste persoon ben tegen gekomen om iets mee te beginnen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 11:11 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij gewoon dat je nog niet klaar voor een nieuwe relatie bent. Ookal wil je verstand het zo graag, je gevoel moet ook echt goed zitten. Sinds het bij mij defitnitief uit is gegaan, heb ik ook nog nooit echt de behoefte aan een vriendin gehad. Het begint nu gelukkig wel af en toe wat te borrelen.
Als ik jou was zou ik toch voorzichtig zijn...quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:27 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik hoop niet dat dat 1/3e klopt, dan moet ik nog 10 maanden wachten voor het meisje met wie ik nu 'bezig ben' pas ready is
allemaal onzin, als ze je leuk vindt, vindt ze je leuk. Er zijn er zovelen die na een lange relatie snel met een nieuwe beginnen, en dat werkt uitstekend.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:27 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik hoop niet dat dat 1/3e klopt, dan moet ik nog 10 maanden wachten voor het meisje met wie ik nu 'bezig ben' pas ready is
uitstekend om de vorige te vergeten idd....quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef petitlapin het volgende:
[..]
allemaal onzin, als ze je leuk vindt, vindt ze je leuk. Er zijn er zovelen die na een lange relatie snel met een nieuwe beginnen, en dat werkt uitstekend.
* aansluit *quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:58 schreef akkien het volgende:
[..]
uitstekend om de vorige te vergeten idd....
Ik kan nu echt geen nieuwe relatie beginnen nog. Ben ik nog lang niet aan toe. Me weer zo volledig voor iemand geven zit er voorlopig nog eventjes niet in.
nee dat is t niet, mn zelfvertrouwen heeft echt een grote boost gekregen. Dacht altijd dat mensen me leuk vonden om mn ex, maar kennelijk vinden ze mij ook leuk. Of iig dat zeggen ze...quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:17 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
* aansluit *
Ik hoef voorlopig echt niet meer opnieuw een persoon in mijn leven waar ik mij zo kwetsbaar tegenover zal zetten, tenzij je er echt niet omheen kan natuurlijk, maar zelfs dan zal ik mij niet meer zo snel "bloot" geven eigenlijkalsof je zelfvertrouwen een deukje heeft opgelopen denk ik
niet om de vorige te vergeten, gewoon omdat je die graag ziet.quote:Op donderdag 9 juni 2005 14:58 schreef akkien het volgende:
uitstekend om de vorige te vergeten idd....
Ik kan nu echt geen nieuwe relatie beginnen nog. Ben ik nog lang niet aan toe. Me weer zo volledig voor iemand geven zit er voorlopig nog eventjes niet in.
Klopt! Alleen ik heb nu niet de overtuiging dat die binnenkort ineens voor mijn neus zal staan!quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:23 schreef petitlapin het volgende:
[..]
als dé man of dé vrouw daar opeens voor je ogen staat, ga je echt niet al die afwegingen maken van, oh nee, nu geef ik me even niet bloot ...![]()
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, voor de veranderingquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef petitlapin het volgende:
[..]
allemaal onzin, als ze je leuk vindt, vindt ze je leuk. Er zijn er zovelen die na een lange relatie snel met een nieuwe beginnen, en dat werkt uitstekend.
Same here. Vooral dat blootgeven is echt iets wat ik niet snel meer zou doen... ik dacht dat het heel gemakkelijk zou gaan, en heb het na mijn ex één keer gekund, maar ik denk niet dat het me nog snel weer zal overkomen. En dat heeft weinig te maken met rationele afwegingen petitlapin, maar voornamelijk met een bepaald gevoel wat je hebt. Je hebt jezelf bloot gegeven aan iemand (letterlijk en figuurlijk) en wanneer het dan verkeerd loopt, bouw je een soort van automatische bescherming in die ervoor zorgt dat je jezelf niet nog een keer zo blootgeeft aan iemand. En ik heb intussen ook gemerkt dat datzelfde voor mij ook letterlijk geldt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:17 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
* aansluit *
Ik hoef voorlopig echt niet meer opnieuw een persoon in mijn leven waar ik mij zo kwetsbaar tegenover zal zetten, tenzij je er echt niet omheen kan natuurlijk, maar zelfs dan zal ik mij niet meer zo snel "bloot" geven eigenlijkalsof je zelfvertrouwen een deukje heeft opgelopen denk ik
ik denk dat je pas weer verliefd word, en jezelf echt voor iemand kunt geven als je volledig over je ex heen bent. Anders blijf je vergelijkingen maken enzo. Ik snap best dat je zo een relatie kunt hebben, maar ik zou t niet eerlijk vinden tegen die vriend als ik met mn hoofd eigenlijk nog de helft van de tijd bij een andere man zit. En na een lange relatie ben je daar echt niet in 1/2 maanden overheen. Ik denk eerder dat je daar zeker een half tot een heel jaar voor uit kunt trekken. Als ik vriendinnen zie, die al meer dan een half jaar vrijgezel zijn en notabene zelf hun relatie hebben beeindigt, zie ik dat ook zij er niet overheen zijn. Ook al krijgen zij al weer wel de interesse voor andere mannen. De gedachte is dr nog steeds, en af en toe t missen enzo...quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:46 schreef Christine het volgende:
[..]
Same here. Vooral dat blootgeven is echt iets wat ik niet snel meer zou doen... ik dacht dat het heel gemakkelijk zou gaan, en heb het na mijn ex één keer gekund, maar ik denk niet dat het me nog snel weer zal overkomen. En dat heeft weinig te maken met rationele afwegingen petitlapin, maar voornamelijk met een bepaald gevoel wat je hebt. Je hebt jezelf bloot gegeven aan iemand (letterlijk en figuurlijk) en wanneer het dan verkeerd loopt, bouw je een soort van automatische bescherming in die ervoor zorgt dat je jezelf niet nog een keer zo blootgeeft aan iemand. En ik heb intussen ook gemerkt dat datzelfde voor mij ook letterlijk geldt.
Ik heb ook mijn relatie zelf beeindigdquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:18 schreef akkien het volgende:
[..]
ik denk dat je pas weer verliefd word, en jezelf echt voor iemand kunt geven als je volledig over je ex heen bent. Anders blijf je vergelijkingen maken enzo. Ik snap best dat je zo een relatie kunt hebben, maar ik zou t niet eerlijk vinden tegen die vriend als ik met mn hoofd eigenlijk nog de helft van de tijd bij een andere man zit. En na een lange relatie ben je daar echt niet in 1/2 maanden overheen. Ik denk eerder dat je daar zeker een half tot een heel jaar voor uit kunt trekken. Als ik vriendinnen zie, die al meer dan een half jaar vrijgezel zijn en notabene zelf hun relatie hebben beeindigt, zie ik dat ook zij er niet overheen zijn. Ook al krijgen zij al weer wel de interesse voor andere mannen. De gedachte is dr nog steeds, en af en toe t missen enzo...
waarom zou je niet verliefd willen worden ...quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:27 schreef Christine het volgende:
En stom, maar seks mis ik heel erg, maar ook op dat gebied durf ik mezelf nauwelijks nog bloot te geven, omdat ik bang ben dat ik óf verliefd word...
Verliefd worden = je emoties niet meer in de hand hebben, en je gevoel laten afhangen van een ander. Voor mij iig... en ik begin net een klein beetje weer grip op mijn leven te krijgen, dus verliefd zijn: voor mij voorlopig nooit weer. Al kan je het natuurlijk nooit op commando tegenhouden als het toch gebeurtquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
waarom zou je niet verliefd willen worden ...
en tja... sex ... gewoon doorbijten zou het in mijn geval zijn, want voor mij geen sex zonder relatie![]()
dat vind ik een verkeerde instelling ... dat lijkt me een vrijbrief om maar een jaar als een fossiel op de bank te gaan plakken, want dat is maar normaal ...quote:Op donderdag 9 juni 2005 21:18 schreef akkien het volgende:
En na een lange relatie ben je daar echt niet in 1/2 maanden overheen. Ik denk eerder dat je daar zeker een half tot een heel jaar voor uit kunt trekken.
Ik heb de sexuele lusten nog niet gemist gelukkig!quote:
ik zit niet een jaar als een fossiel op de bank hoorquote:Op donderdag 9 juni 2005 22:02 schreef petitlapin het volgende:
[..]
dat vind ik een verkeerde instelling ... dat lijkt me een vrijbrief om maar een jaar als een fossiel op de bank te gaan plakken, want dat is maar normaal ...
iets met exen enzo....quote:Hoe gaan jullie daarmee om?
Een avondje afleiding met leuke mensen werkt ongetwijfeld beter dan een lang en saai weekend met familie op de bank. Je weet waar ik het over heb, he?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:39 schreef Tristessa het volgende:
Ik sluit mij vanaf heden ook maar aan in dit topic.
Ongetwijfeld, maar no fucking way dat ik nu naar Utrecht omdat HIJ daar woont.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:41 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een avondje afleiding met leuke mensen werkt ongetwijfeld beter dan een lang en saai weekend met familie op de bank. Je weet waar ik het over heb, he?
Kijk en dat kokhalzen moeten we niet hebben, ik moet wel fatsoenlijk kunnen eten uiteraard. Maar jullie zijn van harte welkom in het mooie, geweldige, pitoreske Leeuwarden, de plaats waar deze geweldige Fok!ster woont! Toch heb ik het gevoel dat ik jullie niet kan overhalen hier naar toe te komenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:51 schreef thaleia het volgende:
Jamaar, Utrecht is een grote stad, met weinig kans om ongewenste figuren tegen het lijf te lopen etc etc, en het is leuk en goed voor je etc etc
...maar ik snap ook wel dat alleen al de treinreis in die richting nu waarschijnlijk kokhalzen in je opwekt, en dat je toch niet relaxed in zo'n cafe zit omdat HIJ kan binnenkomen en, nouja, ik snap het
Sterkte!
Nou, het kan natuurlijk wel. Alleen is het iets verder rijden dan Utrecht, dus als we om half 7 in Leeuwarden moeten zijn, mag ik nu wel vertrekken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 15:56 schreef Tristessa het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat ik jullie niet kan overhalen hier naar toe te komen.
Vooruit, 7 uur is ook goedquote:Op vrijdag 10 juni 2005 16:01 schreef dwerg het volgende:
Nou, het kan natuurlijk wel. Alleen is het iets verder rijden dan Utrecht, dus als we om half 7 in Leeuwarden moeten zijn, mag ik nu wel vertrekken.
Dank je!quote:*knuffel geeft*
weetje, misschien gaat dat contact hebben wel hardstikke goedquote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:47 schreef Perico het volgende:
Mijn ex heeft me uitgenodigd voor voor haar verjaardag morgenavond.. Nee, haar nieuwe vriend waar ze zich halsoverkop mee heeft ingelaten is er dan niet. Ik heb besloten om te gaan, zal samen aankomen met haar beste vriendin en dr vriend. Tis wel de eerste keer dat ik terug ben bij haar thuis, sinds het uit is.
Ik weet niet wat het met me zal doen. 4 keer eerder was haar verjaardag natuurlijk een hele bijzondere dag in het jaar, ook voor mij. Nu ben ik best wel gespannen. Aan de andere kant heb ik er zelf voor gekozen om contact wel weer te herstellen. Maar dat het ook vaker een vorm van zelfkwelling is, geef ik grif toe... (ik ben nog steeds heel erg ermee bezig).
Door de bank genomen denk ik dat ik toch altijd degene ben die meer initiatief heeft in dingen, al was er zeker wel een wisselwerking, en die is er nog steeds. (soort 60 - 40 verhouding).quote:Op vrijdag 10 juni 2005 19:51 schreef akkien het volgende:
[..]
Zorg dat je haar niet verder toelaat dan als een vriendin, en laat dingen ook van haar kant komen voor ene groot deel. Dan komt het vast goed. Ik kan nu hardstikke goed opschieten met mn ex...
ik weet het. Maar probeer wel mensen toe te laten in je leven die je weer goed kunnen leren kennen. Ik heb gemerkt dat, nu dr wat mensen zijn die mij echt door en door kennen, ik mij veel beter voel. Aangezien ik dingen aan meerdere mensen kan vertelllen en niet alles aan hem kwijt wil. Dit betekent gelijk ook dat ik relaxer met hem omga en gewoon gezellig ben, ipv altijd triest etc. als ik hem zie. Dat is niet alleen voor mij, maar ook voor hem leuker. En ik voel me daar veel fijner bij.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Door de bank genomen denk ik dat ik toch altijd degene ben die meer initiatief heeft in dingen, al was er zeker wel een wisselwerking, en die is er nog steeds. (soort 60 - 40 verhouding).
Ik hoop er zeker op dat morgen het ijs wordt gebroken en er voor de toekomst ook geen belemmeringen meer door haar worden gezien om gewoon gezellig eens iets te doen.
Want goeie vrienden zijn dun gezaaid, en zeker mensen die je door en door zo goed kennen...
ja idd....ik wil je niet meer terug...maar ga toch niet met een ander, want dan word ik jaloers....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:36 schreef Stefanie16 het volgende:
Pff loslaten sucks.
Ik kan me echt prima vermaken zonder hem, met mijn eigen vrienden, op mn eigen werk en uitgaan enzo. Maar ik ben gewend om elke keer weer alles aanhem te vertellen over wat ik doe hoe ik me voel en alles en dat is zo klote.
Ik mis hem en ik wil geen relatie meer.
Maaar toch wil ik hem voor mezelf houden. :$ en ooit, na de zomer ofzo nog weer terug.
Stiekem hou ik het meeste van hem![]()
![]()
![]()
Ik heb ook mijn kennissenkring etc. uitgebreid en ben met meer mensen gaan praten. Dat haalt zeker de druk wat van de ketel, en zo denken er ook mensen met je mee, en luister je ook naar hun verhalen. Als ik met haar chat, probeer ik dat gewoon relaxed als vroeger te doen. Tegelijkertijd ben ik ook wel es eerlijk, of schrijf ik wat dingen die me bezig houden op in een mail ofzo. Maar in persoon hoop ik het zeker gezellig te houden.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:17 schreef akkien het volgende:
[..]
Maar probeer wel mensen toe te laten in je leven die je weer goed kunnen leren kennen. Ik heb gemerkt dat, nu dr wat mensen zijn die mij echt door en door kennen, ik mij veel beter voel. Aangezien ik dingen aan meerdere mensen kan vertelllen en niet alles aan hem kwijt wil. Dit betekent gelijk ook dat ik relaxer met hem omga en gewoon gezellig ben, ipv altijd triest etc. als ik hem zie. Dat is niet alleen voor mij, maar ook voor hem leuker. En ik voel me daar veel fijner bij.
Ik heb het vermoeden dat dat een beetje bij haar speelt. Dat ik nu geen relatie met iemand wil, dat zint haar toch wel. Uit sommige opmerkingen bleek ook een zekere jaloezie. Terwijl zij de nieuwe start heeft gemaakt...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:18 schreef akkien het volgende:
ja idd....ik wil je niet meer terug...maar ga toch niet met een ander, want dan word ik jaloers....
Dat gevoel ken ik echt te goed
Ja, ik heb dat met al mijn exenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:18 schreef akkien het volgende:
[..]
ja idd....ik wil je niet meer terug...maar ga toch niet met een ander, want dan word ik jaloers....
Ik ook!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:18 schreef akkien het volgende:
[..]
Dat gevoel herken ik! Echt enorm tegenstrijdig enzo. je wilt van alles maar toch ook weer niet. Troost je dat het er allemaal bijhoort, de eerste 72 uur zijn echt het ergste, mijn ervaring in ieder gevalquote:Op zaterdag 11 juni 2005 11:15 schreef Tristessa het volgende:
Bah, vervelend gevoel; ik zit nog vol emoties maar tegelijkertijd voel ik me ontzettend leeg....
Stoort het je?quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:38 schreef milagro het volgende:
zo Tarot en hoe lang ben je dit nog van plan, dat onzinnig quasi romantische verlangen naar wat geweest is?
of vind je dit lijden wel wat hebben, je doet het nu al meer dan een jaar, geloof ik, dus het levert blijkbaar iets op.
Mwoah, het wordt wat pathetisch, en lastig voor jou zelf, vooralquote:
Het was al pathetisch vanaf het begin. Dat realiseer ik mezelf maar al te goed... maar ik ben nou eenmaal wie ik ben, en kan me mijn leven niet herinneren ooit anders te zijn geweest met betrekking tot liefde. Daar haal ik mijn troost uit.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 21:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Mwoah, het wordt wat pathetisch, en lastig voor jou zelf, vooral
Maar goed, als jij graag nog een jaar wilt kijken en vergelijken met iemand die ws half zo fantastisch is als jij meent je te herinneren, ga vooral je gang
Ik hoop inderdaad dat ik me snel beter ga voelen. Ik heb vandaag gelukkig wel behoorlijk wat afleiding gehad dus dat scheelde wel, maar nu ik weer alleen ben begin ik weer te piekeren...quote:Op zaterdag 11 juni 2005 13:36 schreef RoelerMF het volgende:
[..]
Dat gevoel herken ik! Echt enorm tegenstrijdig enzo. je wilt van alles maar toch ook weer niet. Troost je dat het er allemaal bijhoort, de eerste 72 uur zijn echt het ergste, mijn ervaring in ieder gevalDaarna kan je alles wat beter relativeren en durf je langzaam vooruit te kijken en weer leuke dingen te gaan ondernemen!
Voor nu; Sterkte!![]()
Whoei! 4,5 Jaar een relatie en dan was het van de ene op de andere dag over? Of zat het eraan te komen?quote:Op zondag 12 juni 2005 01:40 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat ik me snel beter ga voelen. Ik heb vandaag gelukkig wel behoorlijk wat afleiding gehad dus dat scheelde wel, maar nu ik weer alleen ben begin ik weer te piekeren...
Het is gewoon zo naar, een relatie van vier en een half jaar is ook niet iets wat je zomaar vergeet. In ieder geval bedankt voor je reactie
.
Met een goed boek vroeg het warme nest induiken helpt echt!quote:Op zondag 12 juni 2005 01:40 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad dat ik me snel beter ga voelen. Ik heb vandaag gelukkig wel behoorlijk wat afleiding gehad dus dat scheelde wel, maar nu ik weer alleen ben begin ik weer te piekeren...
Het is gewoon zo naar, een relatie van vier en een half jaar is ook niet iets wat je zomaar vergeet. In ieder geval bedankt voor je reactie
.
Goed man!quote:
Afleiding is reuze fijn, maar zorg er ook wel voor dat je je tijd geeft om dingen te verwerken. Anders zou je dingen alleen maar verder weg in je achterhoofd kunnen stoppen waarna het later toch weer eens naar voren komt. Geef alle leuke en mooie momenten een plekje, treur nu om de vervelende dingen die zijn gebeurd en probeer die ook een plekje te geven. Als je dat doet en je zorgt voor voldoende afwisseling, moet jij eens zien hoe snel je je alweer wat beter gaat voelen!quote:Op zondag 12 juni 2005 01:57 schreef Tristessa het volgende:
Afleiding helpt inderdaad, dat heb ik vandaag ook al wel gemerkt...
enorm, hoe lang zit je nu al met dan één wicht in je hoofd ? jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, of toch zeker al langer dan een jaar, terwijl je haar nooit meer ziet ... jij bent echt ziek in je hoofd, sorry dat ik het zeg.quote:
Ik heb haar nu 8 maanden niet meer gezien. Je hoeft je niet verontschuldigen hoor, maar als er iets is dat ik niet snap .... waarom ben ik ziek in mijn hoofd als ik toen al wist, wat ik nu nog steeds zou voelen? Vaak hoor je mensen zeggen, dat ze nooit meer iemand anders willen na een relatie. Zijn zij dan ook ziek? Dat zeg ik niet eens ... maar ik wist gewoon dat het lang zou duren en dat blijkt waar te zijn. Er zijn mensen die er erger aan toe zijn, het enige waar ik last van heb is moeite met loslaten van mijn ex, zoals meer mensen hier.quote:Op zondag 12 juni 2005 08:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
enorm, hoe lang zit je nu al met dan één wicht in je hoofd ? jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren, of toch zeker al langer dan een jaar, terwijl je haar nooit meer ziet ... jij bent echt ziek in je hoofd, sorry dat ik het zeg.
het zal ook misschien je strijfstijl zijn, altijd zo überpathetisch.quote:Op zondag 12 juni 2005 09:47 schreef Tarot het volgende:
Ik heb haar nu 8 maanden niet meer gezien. Je hoeft je niet verontschuldigen hoor, maar als er iets is dat ik niet snap .... waarom ben ik ziek in mijn hoofd als ik toen al wist, wat ik nu nog steeds zou voelen? Vaak hoor je mensen zeggen, dat ze nooit meer iemand anders willen na een relatie. Zijn zij dan ook ziek? Dat zeg ik niet eens ... maar ik wist gewoon dat het lang zou duren en dat blijkt waar te zijn. Er zijn mensen die er erger aan toe zijn, het enige waar ik last van heb is moeite met loslaten van mijn ex, zoals meer mensen hier.
Als het allemaal makkelijk was, kon je door downs ook geen grote ups hebben. Liefde is soms lijden zonder vooruitzicht tot het allemaal goedkomt en je bent waar je wilt wezen IMHO. Er staat alleen nergens wanneer ja daar bent.quote:Op zondag 12 juni 2005 11:18 schreef MissPeppertje het volgende:
Pfff waarom is liefde zo moeeeiilijk...
Dat is wel wat jammer. Anders heb je nog iets om naar toe te levenquote:Op zondag 12 juni 2005 11:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Er staat alleen nergens wanneer ja daar bent.![]()
Mijn ex is ook weer bij haar ex. Die gast had nooit aandacht voor haar, en toen het uit was schold hij haar de huid vol, echt heel grof. Daarna kreeg ze iets met mij (we waren huisgenootjes toen), en dat ging prima, tot ze weer contact opnam met haar ex.quote:Toelichten: Ex had relatie met C. Ging uit. Ik ken C redelijk. Kreeg sexrelatie met mn ex, dat werd uiteindelijk een kortstondige relatie. Mn ex was mn huisgenote (nu niet meer) en een half jaar een goede vriendin.
hahaquote:Op maandag 13 juni 2005 11:40 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Eigenlijk gaat het jullie ook geen fuck aan!![]()
![]()
Daar gaat het niet om. Je moet doen wat jij denkt dat het beste is.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:33 schreef Tja..... het volgende:
Is het verstandig om iemand proberen terug te krijgen terwijl je het zelf uitgemaakt hebt?
Ja ok, maar echt geloofwaardig is het ook niet voor haar. Zij gaat ook twijfelen natuurlijk.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:40 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Je moet doen wat jij denkt dat het beste is.
Dat klopt. En je zal het niet voor niets uitgemaakt hebben.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:41 schreef Tja..... het volgende:
Ja ok, maar echt geloofwaardig is het ook niet voor haar. Zij gaat ook twijfelen natuurlijk.
Na 3,5 jaar leek de liefde in mij weg. Ik voelde geen spanningen meer. Maar na de genomen beslissing spookt ze constant door me hoofd. Wat erop duidt dat ik nog redelijk veel gevoelens voor haar heb. Ze heeft aangegeven wanneer ik twijfelde dat ze dat graag wou weten, ze staat dus open voor een terugkeer. Pff, lastig parket dit.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:46 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Dat klopt. En je zal het niet voor niets uitgemaakt hebben.
Ik ken je beweegredenen niet, maar ben je niet bang dat je er in een later stadium weer een eind aan zal maken?
Het is logisch dat ze nog door je hoofd spookt. Maar;quote:Op maandag 13 juni 2005 15:59 schreef Tja..... het volgende:
Na 3,5 jaar leek de liefde in mij weg. Ik voelde geen spanningen meer. Maar na de genomen beslissing spookt ze constant door me hoofd. Wat erop duidt dat ik nog redelijk veel gevoelens voor haar heb. Ze heeft aangegeven wanneer ik twijfelde dat ze dat graag wou weten, ze staat dus open voor een terugkeer. Pff, lastig parket dit.
Tja, das een goeie vraag. Er gaat zoveel door me heen, dus ik kan die gevoelens nog niet echt onderscheiden. Feit is wel dat ik constant aan haar denk en het gevoel heb ik dat een maatje ben verloren waar ik alles aan kwijt kon. Ik zal de komende tijd goed gaan nadenken en met andere mensen moeten praten.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:05 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Het is logisch dat ze nog door je hoofd spookt. Maar;
Spookt ze door je hoofd omdat je 3,5 jaar een relatie met haar hebt gehad of spookt ze door je hoofd omdat je toch nog van haar houdt? Het antwoord op die vraag zou je een duw in de juiste richting moeten geven.
Dank je wel, zal ik nodig hebben. Dit is een situatie waarin ik niet graag zit.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:20 schreef Viperdesign het volgende:
Het is wel goed dat je nu even rust neemt. Dan heb je de gelegenheid tot nadenken..
Sterkte!
Als ze nog zo door je hoofd spookt, lijkt het me dat je toch spijt hebt van je beslissing, en na een time out toch misschien weer bent gaan inzien, wat haar zo bijzonder maakt. Ook al heb jij het uitgemaakt, ik zou toch weer contact met haar zoeken, en samen kijken of jullie het niet opnieuw kunnen proberen. Anders heb je dalijk grote spijt... Breng haar in ieder geval van je twijfels op de hoogte.. en praat es met haar!quote:Op maandag 13 juni 2005 15:59 schreef Tja..... het volgende:
Na 3,5 jaar leek de liefde in mij weg. Ik voelde geen spanningen meer. Maar na de genomen beslissing spookt ze constant door me hoofd. Wat erop duidt dat ik nog redelijk veel gevoelens voor haar heb. Ze heeft aangegeven wanneer ik twijfelde dat ze dat graag wou weten, ze staat dus open voor een terugkeer. Pff, lastig parket dit.
ik zou nooit een ex die nog hoopt van mijn eigen twijfels op de hoogte brengen. Als het uiteindelijk een 'nee' is, heb je misschien weer een paar maanden het leven van je ex on hold gezet ... echt not done.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:12 schreef Perico het volgende:
Als ze nog zo door je hoofd spookt, lijkt het me dat je toch spijt hebt van je beslissing, en na een time out toch misschien weer bent gaan inzien, wat haar zo bijzonder maakt. Ook al heb jij het uitgemaakt, ik zou toch weer contact met haar zoeken, en samen kijken of jullie het niet opnieuw kunnen proberen. Anders heb je dalijk grote spijt... Breng haar in ieder geval van je twijfels op de hoogte.. en praat es met haar!
daar sluit ik me bij aan. Ik ben door mn ex op de hoogte gesteld van zijn twijfels,...en daardoor kreeg ik weer valse hoop.quote:Op maandag 13 juni 2005 18:29 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik zou nooit een ex die nog hoopt van mijn eigen twijfels op de hoogte brengen. Als het uiteindelijk een 'nee' is, heb je misschien weer een paar maanden het leven van je ex on hold gezet ... echt not done.
hou het voor jezelf, en als je zeker bent van wat je wil, dan kan je spreken ...
Hmm misschien is het moeilijk te onderscheiden. Maar er zijn twee dingen die je kan onderscheiden. De gewenning, 3.5 jaar met elkaar samen zijn zorgt ervoor dat je een dagelijks patroon hebt ontwikkeld. Dat valt weg en dat kan onwijs aan je gaan knagen en je aan het denken zetten. Daarnaast kan je haar natuurlijk ook missen, haar als persoon of wat dan ook in haar natuurlijk. Maar probeer zoals al eerder gezegd even rust te nemen. Het is denk ik logisch dat je nu aan het twijfelen bent geslagen, over een aantal weken zal je echt kunnen zeggen of je haar mist of dat het de gewenning is waar je je overheen moet gaan zetten.quote:Op maandag 13 juni 2005 15:33 schreef Tja..... het volgende:
Gisteren had ik gemeld dat ik het uitgemaakt had. Na 3,5 jaar is de liefde over. Maar ik mis haar echt ontzettend. Ze spookt constant door me hoofd, aan elke actie denk ik haar. Ik zit te twijfelen of ik wel de goeie beslissing heb genomen, want zoals ik me nu voel heb ik nog echt veel gevoelens voor d'r. Is het verstandig om iemand proberen terug te krijgen terwijl je het zelf uitgemaakt hebt?
Mja "Kon hij/zij er maar bij zijn." of "Ik mis hem zo op dit moment, ik wil hem een knuffel geven en samen met hèm hier zijn."quote:Op maandag 13 juni 2005 21:24 schreef Viperdesign het volgende:
Wat een klote periode zeg. Bij alles wat ik doe denk ik aan haar..
Als je aangeeft dat je het niet begrijpt, waarom oordeel je er dan toch zo bot over?quote:Op zondag 12 juni 2005 10:15 schreef petitlapin het volgende:
[..]
het zal ook misschien je strijfstijl zijn, altijd zo überpathetisch.
en het feit dat je er blijkbaar niets aan doet en je ex maar blijft op een voestuk plaatsen. Je lijkt precies plezier te scheppen in je verdriet. Als iemand 8 maanden fysiek uit je leven verwijderd is, alstublieft, hoe kan je dan nog zoveel aan haar denken ? het is dat je het wil, hé, dat ze nog zo'n invloed heeft op je leven ... wel ja, ieder zijn ding, uiteraard.
Je jaren rot voelen om 1 doe je idd jezelf aan, je zwelgt erin, want dat zwelgen is nodig om de liefde groots te maken, grootser dan hij feitelijk was waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:13 schreef Tarot het volgende:
[..]
Als je aangeeft dat je het niet begrijpt, waarom oordeel je er dan toch zo bot over?
Ik denk zoveel aan haar denken vanwege de reden die ik eerder heb aangegeven: Ik hou niet snel van iets, maar als ik iets heb gevonden waar ik van hou ... dan is het ook met heel mijn hart. Het is onderdeel van mij geworden, als een ernstige verslaving.
Verslavingen zijn slecht voor je, maar ook als je bent afgekickt zul je er je hele leven mee rondlopen. Met constant of de neiging om terug te vallen als het slecht gaat. Het enige dat ik kan doen is mijzelf voor de gek houden, maar dat weiger ik voorlopig nog.
Dus je kunt zeggen dat ik het mezelf aandoe ... En volgens jouw redenering heb je altijd controle over je eigen gevoel? Dan doet iedereen die zich rot voelt, het zichzelf aan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Je jaren rot voelen om 1 doe je idd jezelf aan, je zwelgt erin, want dat zwelgen is nodig om de liefde groots te maken, grootser dan hij feitelijk was waarschijnlijk.
Dit is geen houden van, dit is schmieren, dwepen, wentelen, zwelgen om maar te kunnen zeggen dat je een grote meeslepende liefde gekend hebt.
ik ken echt maar weinig mensen die na acht maanden iemand niet meer gezien te hebben ( en het was al langer uit), nog zo vaak aan die persoon denken, en zeggen dat ze er nog verslaafd aan zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:13 schreef Tarot het volgende:
Als je aangeeft dat je het niet begrijpt, waarom oordeel je er dan toch zo bot over?
Ik denk zoveel aan haar denken vanwege de reden die ik eerder heb aangegeven: Ik hou niet snel van iets, maar als ik iets heb gevonden waar ik van hou ... dan is het ook met heel mijn hart. Het is onderdeel van mij geworden, als een ernstige verslaving.
Verslavingen zijn slecht voor je, maar ook als je bent afgekickt zul je er je hele leven mee rondlopen. Met constant of de neiging om terug te vallen als het slecht gaat. Het enige dat ik kan doen is mijzelf voor de gek houden, maar dat weiger ik voorlopig nog.
Dus je kunt zeggen dat ik het mezelf aandoe ... En volgens jouw redenering heb je altijd controle over je eigen gevoel? Dan doet iedereen die zich rot voelt, het zichzelf aan.
dramaqueen is voor tarot echt wel een goed woord jaquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:32 schreef Tranceptor het volgende:![]()
Ik dacht echt dat ik hier de grootste dramaqueen was, maar beter 3/4 dagen ultiem drama schoppen dan dit jarenlang volhouden.![]()
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
En houden van haar, met heel je hart. Jij houdt niet van haar, tarot, jij houdt alleen van jezelf en het gevoel dat ze je kon verschaffen,
dat is ook weer waarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:32 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht echt dat ik hier de grootste dramaqueen was, maar beter 3/4 dagen ultiem drama schoppen dan dit jarenlang volhouden.![]()
Ga je nu hier ook weer een drama van makenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:47 schreef Tarot het volgende:
[..]
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.
Maar kan ik verder uit de reacties hier halen dat mijn uitingen hier niet (meer) gewenst zijn?
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Ga je nu hier ook weer een drama van maken
"Laat maar, ik weet wanneer ik niet gewenst ben"
Kom op zeg, je post hier en krijgt reacties, dus ook onwelgevallige, net zo goed als wij hier lezen en dus ook de posts van jou, met alle drama van dien.
Natuurlijk niet, je kan hier nog gewoon je verhaal kwijt. Weet alleen dat je niet alleen maar meelevende reacties kan verwachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:47 schreef Tarot het volgende:
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.
Maar kan ik verder uit de reacties hier halen dat mijn uitingen hier niet (meer) gewenst zijn?
Als die mensen zich echt zouden ergeren dan zouden ze niet reageren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.
Ik denk dat ik voor ons drieeen spreek als ik zeg 'we don't give a shit'. Jij maakt je eigen problemen toch wel vent, ga door met je leven. Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben, ga vooral door je verleden te idealiseren en stil te staan in het heden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Ik ben trouwens nuchterder dan zou blijken uit mijn posts. Het is natuurlijk ook handig voor jou, Tranceptor en petitlapin om even stil te staan bij het feit, dat je mensen die heel sterk ergens aan hechten, juist meer die richting op drijft als je te hard in de aanval gaat.
Ja, dat hebben jullie nu alledrie gezegd, maar gedragen je er niet naar...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor ons drieeen spreek als ik zeg 'we don't give a shit'. Jij maakt je eigen problemen toch wel vent, ga door met je leven. Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben, ga vooral door je verleden te idealiseren en stil te staan in het heden.![]()
Ja, thanks Brighteyes ...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
Als die mensen zich echt zouden ergeren dan zouden ze niet reageren.Dan stoppen ze wel met lezen. Bedenk ook dat 'ergeren' volkssport nr. 1 is in Nederland.
ik ben in het echte leven een klein lief meiske met allesbehalve een grote mondquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.
Ik ben trouwens nuchterder dan zou blijken uit mijn posts. Het is natuurlijk ook handig voor jou, Tranceptor en petitlapin om even stil te staan bij het feit, dat je mensen die heel sterk ergens aan hechten, juist meer die richting op drijft als je te hard in de aanval gaat.
jaja, en daarom zit je na ruim een jaar nog met dat mens, omdat wij dagelijks op je ingesproken hebben met harde taalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mondquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:08 schreef milagro het volgende:
[..]
jaja, en daarom zit je na ruim een jaar nog met dat mens, omdat wij dagelijks op je ingesproken hebben met harde taal
Ik gok dat ze probeert door die plaat gewapend beton voor je kop door te dringen. Je wil zelf niet inzien dat het echt niet normaal is om na een jaar nog steeds op een dusdanige manier bezig te zijn met een verbroken relatie...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:11 schreef Tarot het volgende:
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mond
Maar even serieus. Reageer je nou zo bot omdat je dit je meest natuurlijke manier van reageren is, of omdat je serieus denkt dat je op die manier (beter) kunt helpen?
ik reageer niet bot, maar realistisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:11 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mond
Maar even serieus. Reageer je nou zo bot omdat je dit je meest natuurlijke manier van reageren is, of omdat je serieus denkt dat je op die manier (beter) kunt helpen?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:59 schreef Tranceptor het volgende:
Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben
Luister, ten eerste ben ik het met je eens dat het te kwalificeren is als ziekte. Het is een abnormaal lichamelijke toestand, dat mij tot last is. Dat ik bang ben om dit verlangen naar vroeger los te laten. Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:14 schreef petitlapin het volgende:
tarot, vind je zelf dan ook niet dat je ziek gedrag vertoont ?
hoe zouden we dit vriendelijker kunnen verwoorden ? en helpen, hoe kunnen wij je helpen, dan lukt toch niet ...
bewuste keuze dus.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:22 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.quote:
het is nog erger dan ik dacht, je bent gedumpt, maar kom, het blijft je mooiste herinneringquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:22 schreef Tarot het volgende:
Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.
jawel als je zou willen iets anders te willen ...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.
LIJKT, ja.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
[..]
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.
(snap je het nog) Het alternatief lijkt erger.
het alternatief ... de (tijdelijke) eenzaamheid, de emotionele leegte ?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
(snap je het nog) Het alternatief lijkt erger.
Dude,ik had men ploertendoder getest op die C.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik sport tegenwoordig 3 a 4 keer per week, 1 keer roeien(+coachen), 2 a 3 keer Fitness. Is wel relaxt. Je bent toch onder de mensen en je raakt je energie kwijt. Als ik me kut voel ga ik gewoon sporten, daarna voel ik me een stuk beter. Te moe om na te denken.
---->ander verhaal
4 weken geleden heb ik m'n ex voor het laatst gesproken, kreeg ik net een smsje van haar ex (voor mij) dat ze weer bij elkaar zijn, maar dat hij nog niet klaar is met mij. Bel haar op om te vragen wat voor onzin dit is, en waarom ik weer wordt lastig gevallen door die dude. Hangt ze op.
Heb ik een smsje gestuurd: Ben je weer terug bij C. Hou m is ff in de hand, hou die mongool bij je en laat me nou eens met rust. Waarop zij doodleuk terug smst: Het is veel leuker met C dan dat het met jou ooit is geweest, en C is boos omdat je hem een mongool noemt. Deze keer hou ik hem niet tegen.
Toelichten: Ex had relatie met C. Ging uit. Ik ken C redelijk. Kreeg sexrelatie met mn ex, dat werd uiteindelijk een kortstondige relatie. Mn ex was mn huisgenote (nu niet meer) en een half jaar een goede vriendin.
C viel ons voortdurend lastig. 4 keer voor mn deur staan, politie 2x erbij, bellen,smsn etc etc. C heeft mn ex geslagen net toen het uit was, politie er bij. Ik moest elke keer aanhoren dat C dood moest, dat ze bang voor hem was, dat ze moest verhuizen naar een andere stad vanwege hem, and so on, and so on.
C is psychische niet helemaal ok, heeft in de bak gezeten wegens ontvoering. Hoorde ik achteraf van haar, toen het kwaad al was geschied. Verliefd, lastig gevallen worden. Er mee willen kappen vanwege dat gedoe met die ex, maar zij vond mij wel echt leuk, zei ze.
En nu is ze terug bij hem, het is niet te geloven. Het is toch te triest dat mensen ook nog eens keihard in je gezicht kunnen liegen.![]()
Toch kan ik er wel een beetje om lachen, sommige mensen![]()
laten we hopen dat je daar de juiste conclusies uit trektquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:34 schreef Tarot het volgende:
en ik lees ook nergens dat iemand dit gevoel goed begrijpt.
Jup. Van sms tot Coldplay; klopt...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 07:13 schreef -Trinity- het volgende:
Mja "Kon hij/zij er maar bij zijn." of "Ik mis hem zo op dit moment, ik wil hem een knuffel geven en samen met hèm hier zijn."
Soms lees ik smsjes of mailtjes waarin hij zegt dat we er wel uit komen (na een ruzie) of dat hij zegt dat hij heel blij met me is, en dan confronteer je jezelf er toch weer even mee dat dat verleden tijd is. Vooral de smsjes uit het begin van de relatie met de verliefdheid doen pijn. Meeblèren met Coldplay helpt voor mij wel, afleiding zoeken enzo.
Ah, dacht al bijna dat ik de enige was. Heb nog wel een trui geconfisceerd, jammer dat ie gewassen is, maar toch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:58 schreef love_me het volgende:
Mwah smsjes.. msn gesprekken.. fotos.. aan pyama ruiken die nog in me bed ligt en niet meer naar hem ruikt
Comes a timequote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:23 schreef love_me het volgende:
Ik voel me zoooooow ehm jah..
En nee je bent niet de enigste hoor... Maarja moeilijk moeilijk..
Whoei! Super om te lezen hoor, en eng ook tegelijk. Ik heb een soort gelijke gedachte ook afgelopen week gekregen. Hoewel er natuurlijk geen sprake zou zijn bij mij dat ze terugkomt. Voor mijn gevoel is het wel fijn om dit soort dan toch voor jezelf af te sluiten, zodat je weet waar je zelf ook aan toe bent. Op dat moment kan je volgens mij alleen nog maar een inzinking krijgen als je iemand mist waar je je ei kwijt kan. Ik ben mijn single leven ook weer aan het oppakken, dat getreur over iemand die mij niet waard is begin ik ook wel moe te worden. Ze gaat dr gang maar met haar leventje, zal ik dat doen met het mijne namelijk. Voorlopig ben ik weer helemaal aan het opleven, op een enkel weekend na dat ik moet werken heb ik al veel weekendjes met vrienden en toffe dingen geplannedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:45 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag een 'doorbraak' gehad: ik wil hem niet terug. Ik mis hem wel als vriend, maar als persoon mis ik hem al stukken minder. *trots*. Natuurlijk is het niet in één keer weg, maar ik heb wel zin in een 'nieuw leven' als single! Heb weer veel contacten met oude vrienden opgepakt, en spreek ook weer meer met ze af enzo. World, here I come!
Klinkt goed meidquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:45 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag een 'doorbraak' gehad: ik wil hem niet terug. Ik mis hem wel als vriend, maar als persoon mis ik hem al stukken minder. *trots*. Natuurlijk is het niet in één keer weg, maar ik heb wel zin in een 'nieuw leven' als single! Heb weer veel contacten met oude vrienden opgepakt, en spreek ook weer meer met ze af enzo. World, here I come!
Net, een uur of 4 geleden werd ik gebeld .. mijn ex dus... Ze was aan het gillen en huilen, totdat ik op een gegeven moment die vader naar boven hoor komen.. MOBIEL!! HIER!! NU!! AF DAT DING! ..quote:
Opmerkingen in de trand van "Ik wil nu even rust, misschien wil ik over een tijdje wel weer een relatie met je" dragen niet echt bij aan het verwerkingsproces. Het is alsof de "pauze" toets ingedrukt wordt en je niet weet of er nog op "play" gedrukt gaat worden. En ondertussen blijft je stilstaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:16 schreef -Trinity- het volgende:
je gewoon beseffen dat hij/zij je niet terugwil of dat het nooit meer zo zal worden zoals het was of dat het überhaupt gewoon niets leuks meer kon worden helpt ook.
Ja dat is natuurlijk niet echt handig dat het zo gezegd wordt. Dan weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Mijn ex twijfelde ook wel eens en wilde mij af en toe ook een tijdje niet zien omdat hij over onze relatie wilde nadenken. Na de zoveelste keer van twijfel wilde ik wel eens weten waar ik echt aan toe was. Hij heeft het toen dus uitgemaakt. Wel heel kut maar ik weet wel waar ik aan toe ben nu...quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:30 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Opmerkingen in de trand van "Ik wil nu even rust, misschien wil ik over een tijdje wel weer een relatie met j." dragen niet echt bij aan het verwerkingsproces. Het is alsof de "pauze" toets ingedrukt wordt en je niet weet of er nog op "play" gedrukt gaat worden. En ondertussen blijft je stilstaan..
ben je daar zo zeker van ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:48 schreef Tristessa het volgende:
Ja dat is natuurlijk niet echt handig dat het zo gezegd wordt. Dan weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Mijn ex twijfelde ook wel eens en wilde mij af en toe ook een tijdje niet zien omdat hij over onze relatie wilde nadenken. Na de zoveelste keer van twijfel wilde ik wel eens weten waar ik echt aan toe was. Hij heeft het toen dus uitgemaakt. Wel heel kut maar ik weet wel waar ik aan toe ben nu...
Je hebt inderdaad een punt en daar heb ik ook wel eerder over nagedacht. Maar wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld (al die twijfel, rust nodig om na te denken etc.) was niet de eerste keer in onze relatie. Een aantal maanden geleden ging het precies zo als het nu ging.(En het is nog wel vaker voorgekomen) Ik voel me er ook niet beter door wanneer hij telkens weer over die twijfel begint, het maakt me nog onzekerder dan dat ik al ben. Daar komt nog bij dat hij zelf vond dat we beter niet verder konden gaan met deze relatie omdat hij zoveel twijfels had.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ben je daar zo zeker van ...
misschien heeft hij onder druk dan maar een beslissing genomen, waarmij hij jou hoogstwaarschijnlijk rust kon bieden en ontlasten, maar misschien was/is hij er helemaal nog niet uit ...
als hij echt al gedurende zo'n lange termijn alleen maar twijfels had, dan is het misschien idd het beste om dan maar voor eens en altijd de knoop door te hakken ... want voor jou is het moordend uiteraard ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:02 schreef Tristessa het volgende:
Je hebt inderdaad een punt en daar heb ik ook wel eerder over nagedacht. Maar wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld (al die twijfel, rust nodig om na te denken etc.) was niet de eerste keer in onze relatie. Een aantal maanden geleden ging het precies zo als het nu ging.(En het is nog wel vaker voorgekomen) Ik voel me er ook niet beter door wanneer hij telkens weer over die twijfel begint, het maakt me nog onzekerder dan dat ik al ben. Daar komt nog bij dat hij zelf vond dat we beter niet verder konden gaan met deze relatie omdat hij zoveel twijfels had.
idd, gebeurt veel ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:08 schreef love_me het volgende:
En omdat jij zo onzeker werd ging je hem onder druk zetten.
En heeft hij daardoor een keuze gemaakt..
Idd ik herken t ook... Had een ex die t zelfde bij mij deed... Alles of niets keuze , fouter kan t naar mijn inzienziens niet... Tis juist een goed iets als je je twijfels bij een ander kan uiten en de ander moet dan ook zelf sterk genoeg zijn om zijn/haar conclusies dr uit te trekken...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:08 schreef love_me het volgende:
En omdat jij zo onzeker werd ging je hem onder druk zetten.
En heeft hij daardoor een keuze gemaakt..
hoe bedoel je: jij twijfelt en de ander moet dan maar haar conclusies nemen en beslissen over het lot van de relatie, terwijl zij helemaal niet twijfelt aan de relatie ???quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:25 schreef JoeyT het volgende:
Idd ik herken t ook... Had een ex die t zelfde bij mij deed... Alles of niets keuze , fouter kan t naar mijn inzienziens niet... Tis juist een goed iets als je je twijfels bij een ander kan uiten en de ander moet dan ook zelf sterk genoeg zijn om zijn/haar conclusies dr uit te trekken...
Ik bedoel meer van: Ik twijfel en zij zou dat moeten accepteren zodat we er samen over kunnen praten en aan de hand daarvan een beslissing kunnen nemen... Als zij die twijfels niet kan accepteren dan moet ze t zelf verbreken, maar iig niet de ander tot een keuze dwingen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hoe bedoel je: jij twijfelt en de ander moet dan maar haar conclusies nemen en beslissen over het lot van de relatie, terwijl zij helemaal niet twijfelt aan de relatie ???![]()
Hoe lang? Totdat degene er uit is... Als dat te lang duurt dan breek je t af... Ik zou t zelf niet goed kunnen handelen als mn partner twijfelt, dus ik zou er vrij snel een punt achter zetten denk ik... Ik werd in het verleden ook voor het blok gezet en besloot er mee door te gaan... Die twijfels bleven en 2 jaar later had ze nog veel meer pijn omdat ze mij destijds niet de tijd had gegeven en het er niet serieus met mij over wilde hebben...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
En hoelang moet ze dat dan accepteren? Weken? Maanden?
Zoiets gaat dan vanzelf aan het lijntje houden heten... En dan kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n draaikont voor het blok zet.
Twijfelen en daardoor hopen dat de ander het besluit maar neemt zodat jij dat niet hoef te doen vind ik gruwelijk laf. Zelf niet genoeg lef om een beslissing te nemen en dan maar lang genoeg moeilijk toen tot een ander het voor je doet. Da's lekker makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |