abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27638596
zeg perico,
zou je zo'n oefening hier kunnen plaatsen? ik ben heel benieuwd!
pi_27638783
Wat is een gebroken hart ook rot

Ik zit wat dat betreft ook in een rotsituatie op het moment...

Tussen mij en mijn vriendin ging het al een tijdje niet goed, de passie was er uit...
Maar het liep nog en we wilden het niet opgeven.
Nu heb ik drie weken geleden een ander meisje leren kennen, en die is best geweldig...
Ik ben er verliefd op geworden en heb dat bekend aan mijn vriendin (eerlijkheid boven alles), eerst wilden we het nog proberen, daarom heb ik dat contact met dat meisje ook verbroken.
Maar het lukt gewoon niet meer, en nu is het afgelopen week uitgegaan..

Ik ervaar hele dubbele emoties, aan de ene kant voelt het zo fout wat ik doe (Ik had al vier jaar met mijn vriendin) en aan de andere kant wil ik dat andere meisje wel leren kennen, waar ik inmiddels alweer een beetje contact mee heb...

Voor mijn exvriendin is het ook heel moeilijk, ze mist mij en wil eigenlijk met mij verder, en dat doet mij pijn. Ik voel me zo verwant met haar, maar ik kan het nu niet weer aanmaken. Dat zou zo fout zijn. Shit wat zit ik in een kutsituatie

Het doet gewoon onzettend pijn om mijn ex te kwetsen
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_27639400
Dat je vriend(in) en jijzelf zo kunnen veranderen na een relatie, dat verbaast me in mijn geval echt. Ik verwijt het hem gewoon dat hij me in de steek heeft gelaten namelijk (onbewust).
  zondag 5 juni 2005 @ 11:55:54 #79
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27639640
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:01 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Yup, je kan nog zoveel tegen al die lieve mensen vertellen. Het is toch anders als dat je je verhaal met haar deelde. Sinds vrijdagavond hebben we totaal geen contact meer gehad, op het forum waar ik zeer regelmatig vertoef heeft ze haar profiel totaal leeg gemaakt. Ze lijkt alles achter haar te willen laten, spijtig dat dingen dan zo moeten lopen. Ik zou haar best een mail willen sturen met een fatsoenlijk verhaal, maar ze zal het niet lezen en verwijderen. Ik heb nogal de vervelende eigenschap om elle lange verhalen te schrijven namelijk. Daarnaast wilde ze geen contact meer, ik respecteer dat. Maar moeite kost het me wel Voorlopig dump ik alles wat ik schrijf maar in Word documentjes en sla ze op, mooi om later terug te lezen

Verder mis ik vooral het vriendinnetje dat ik had voordat het uitging. De meid die erna is ontstaan ken ik niet meer terug en is geen schim van wie ze ooit was lijkt het. Misschien doet dat mij nog wel het meeste 'pijn'
ik stuurde ook steeds super veel mailtjes naar hem. totdat ik na een week of 3 ofzo een keer een mailtje terug kreeg met de tekst: je betekent niks meer voor me, stop eens met al die mailtjes.
Toen werd het me duidelijk en ging de knop om. Ik heb daarna nog zelden maitljes gestuurd, en al helemaal geen 100 meer op een dag. Hij legde later wel uit dat ik natuurlijk wel anders ben dan alle mensen die hij zlechts oppervlakkig kent enzo. En dat ik zeker nog wel wat beteken, maar niet meer als zijnde het meisje waarop hij verliefd is.
als er nu echt iets is, dan wacht ik totdat ik hem zie, maar liever nog bel ik een vriendin op. Als dat allemaal niet kan, dan heb ik een boekje waarin ik alles opschrijf wat me dwars zit. Sinds ik dit zo s\doe, gaat alles veel beter.
imagination is more important than knowledge
  zondag 5 juni 2005 @ 11:56:36 #80
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27639662
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:13 schreef vdo28 het volgende:
Wat is een gebroken hart ook rot

Ik zit wat dat betreft ook in een rotsituatie op het moment...

Tussen mij en mijn vriendin ging het al een tijdje niet goed, de passie was er uit...
Maar het liep nog en we wilden het niet opgeven.
Nu heb ik drie weken geleden een ander meisje leren kennen, en die is best geweldig...
Ik ben er verliefd op geworden en heb dat bekend aan mijn vriendin (eerlijkheid boven alles), eerst wilden we het nog proberen, daarom heb ik dat contact met dat meisje ook verbroken.
Maar het lukt gewoon niet meer, en nu is het afgelopen week uitgegaan..

Ik ervaar hele dubbele emoties, aan de ene kant voelt het zo fout wat ik doe (Ik had al vier jaar met mijn vriendin) en aan de andere kant wil ik dat andere meisje wel leren kennen, waar ik inmiddels alweer een beetje contact mee heb...

Voor mijn exvriendin is het ook heel moeilijk, ze mist mij en wil eigenlijk met mij verder, en dat doet mij pijn. Ik voel me zo verwant met haar, maar ik kan het nu niet weer aanmaken. Dat zou zo fout zijn. Shit wat zit ik in een kutsituatie

Het doet gewoon onzettend pijn om mijn ex te kwetsen
hartverscheurende situatie zeg ...

ik denk dat ik voor de relatie van vier jaar had gekozen, het getuigt van een grote moed om voor het prille te gaan.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  zondag 5 juni 2005 @ 11:59:53 #81
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27639752
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:55 schreef akkien het volgende:

ik stuurde ook steeds super veel mailtjes naar hem. totdat ik na een week of 3 ofzo een keer een mailtje terug kreeg met de tekst: je betekent niks meer voor me, stop eens met al die mailtjes.
Toen werd het me duidelijk en ging de knop om.

dat is werkelijk übergrof, met zo'n kerel zou ik nooit meer contact willen . Of het moet zijn dat je hem echt overspoelde met mailtjes, maar dan had hij het nog met meer tact mogen brengen.
  zondag 5 juni 2005 @ 12:06:15 #82
120604 DeltaHF
HPE 2.0 HF Turbo
pi_27639954
Zijn jullie er in de 18 topics zo onderhand al een beetje uit zegmaar?
Met dubbel s; aldus
  zondag 5 juni 2005 @ 12:07:30 #83
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27639992
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dat is werkelijk übergrof, met zo'n kerel zou ik nooit meer contact willen . Of het moet zijn dat je hem echt overspoelde met mailtjes, maar dan had hij het nog met meer tact mogen brengen.
Ik werd beschuldigt van onboeiend geneuzel op msn en het met het bemoeien van hun relatie Toen ik daarna het feit benadrukte dat zij mij altijd aansprak sinds het uit was, was ik de boosdoener natuurlijk en heeft ze me geblocked en verwijderd Ik kan er natuurlijk ook weinig aandoen dat zij elkaar helemaal opfokken over mij als ik de kalmheid zelf ben tijdens dat gesprek
»» Democracy is so overrated »»
  zondag 5 juni 2005 @ 12:11:02 #84
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27640121
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:07 schreef RoelerMF het volgende:

Ik werd beschuldigt van onboeiend geneuzel op msn en het met het bemoeien van hun relatie Toen ik daarna het feit benadrukte dat zij mij altijd aansprak sinds het uit was, was ik de boosdoener natuurlijk en heeft ze me geblocked en verwijderd
goede zaak

laat die twee hun zielig bestaan samen verderzetten hé. Als het nu al voor zulke problemen zorgt, zullen ze het toch niet lang bij elkaar uithouden.

Laat ze samen gezellig verderkoken in de miserie die ze zelf hebben gecreëerd, en profiteer jij maar door van het leven
pi_27640141
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:56 schreef petitlapin het volgende:

[..]

hartverscheurende situatie zeg ...

ik denk dat ik voor de relatie van vier jaar had gekozen, het getuigt van een grote moed om voor het prille te gaan.
Het is echt een rotsituatie

Maar er moet wel passie zijn, ik wil wel het idee hebben dat ze de "ware" is...

We zaten al een tijd een beetje aan te modderen...

En oh wat heb ik veel gemeen met dat andere meisje, het is me in vier jaar ook totaal niet overkomen dat ik verliefd ben geworden op een ander, maar toen ik haar zag (Ik zocht er ook niet naar) en sprak was ik verkocht (en zij ook).

De tijd zal het uit moeten wijzen welke kant het opgaat, voel me nu zo verward....
  zondag 5 juni 2005 @ 12:18:07 #86
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27640385
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef vdo28 het volgende:

En oh wat heb ik veel gemeen met dat andere meisje, het is me in vier jaar ook totaal niet overkomen dat ik verliefd ben geworden op een ander, maar toen ik haar zag (Ik zocht er ook niet naar) en sprak was ik verkocht (en zij ook).

De tijd zal het uit moeten wijzen welke kant het opgaat, voel me nu zo verward....
laat ons hopen dat je haar na een tijdje ook niet beu bent ...
  zondag 5 juni 2005 @ 12:27:01 #87
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27640725
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:11 schreef petitlapin het volgende:

[..]

goede zaak

laat die twee hun zielig bestaan samen verderzetten hé. Als het nu al voor zulke problemen zorgt, zullen ze het toch niet lang bij elkaar uithouden.

Laat ze samen gezellig verderkoken in de miserie die ze zelf hebben gecreëerd, en profiteer jij maar door van het leven
Pracht reactie! You made my day!
pi_27641339
quote:
Op zondag 5 juni 2005 12:18 schreef petitlapin het volgende:

[..]

laat ons hopen dat je haar na een tijdje ook niet beu bent ...
Tja dat is dan niet anders....

Ik ga nu ook echt niet gelijk voor haar hoor, ik laat het eerst een tijdje bezinken.
Blijkt dat ik toch weer voor mijn ex wil gaan dan doe ik dat...

Maar mijn ex voelde zich in eerste instantie ook opgelucht dat het uit was, omdat er zo'n lading bovenop lag. En zij twijfelde zelf ook aan mij. Zij (en ook ik) weten ook niet of ze nou bang is gewoon om alleen te zijn of dat ze echt mij gaat missen....
  zondag 5 juni 2005 @ 13:11:51 #89
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27642250
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik overspoelde hem werkelijk met mailtjes (om de 10 minuten een ofzo op de momenten dat ik me verveelde). Bovendien heeft hij later zn excuses aangeboden dat ie zo bot was. (ik was de avond ervoor ook niet erg aardig tegen hem geweest)
  maandag 6 juni 2005 @ 13:43:39 #90
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_27673640
quote:
Op zondag 5 juni 2005 11:02 schreef gaiela het volgende:
zeg perico,
zou je zo'n oefening hier kunnen plaatsen? ik ben heel benieuwd!
Hoe je van je verliefdheid af kunt komen

Wanneer je liefdesverdriet hebt, komt dat gedeeltelijk omdat je nog steeds verliefd bent op hoe je partner in het begin was. Je hebt verdriet omdat je nog steeds een bepaalde band hebt met je ex. Ik zal je nu laten zien hoe je dat deel los kunt maken van die pijnlijke gevoelens.

1. Denk aan 5 afzonderlijke momenten waarop je erg verliefd was op je ex en schrijf die op, zodat je er straks makkelijker op kunt terugkomen.

2. Denk nu aan de eerste herinnering, stap eruit en duw het beeld van dat moment van je af, zodat je jezelf erin kunt zien als in een film. Duw het beeld verder weg tot het heel klein is geworden en ook de emotionele intensiteit kleiner wordt.

3. Neem nu de kleur uit het beeld weg, zodat het zwart-wit wordt en maak het vervolgens transparant. Als je het betreffende moment zo bekijkt, is het net alsof het iemand anders overkomt, en wordt de emotionele intensiteit nog verder gereduceerd. Door deze variabelen te veranderen, codeer je de herinnering op een andere manier.

4. Wanneer je klaar bent met het opnieuw coderen van de eerste herinnering, doe je hetzelfde met de volgende.

5. Ga zo door tot je ze alle 5 hebt gedaan.

6. Denk nu aan 5 negatieve momenten met je ex, momenten waarop je je beslist niet to hem of haar aangetrokken voelde. Neem er de tijd voor om je alle details voor de geest te halen. Denk aan momenten waarop hij/zij iets deed wat je kwetste, tegen de borst stuitte of beledigde. Denk aan 5 van die herinneringen en maak er een lijstje van, zodat je er makkelijk op kunt terugkomen.

7. Begin met de onaangenaamste herinnering en leef je volledig in het moment in. Beleef het als het ware nog een keer. Stap in die herinnering, zodat je de dingen ziet zoals je ze toen zag, hoort zoals je ze toen hoorde en voelt wat je toen voelde.

8. Maak de kleuren nu feller en het beeld scherper. Maak de herinnering zo scherp en duidelijk als je kunt en voel hoe de gevoelens steeds sterker worden.

9. Doorleef ieder van de andere 4 herinneringen aan momenten waarop je je niet aangetrokken voelde tot je ex, stap erin, zie wat je zag, hoor wat je hoorde en voel wat je voelde. Ga zo door tot je het spuugzat bent en het idee dat je nog langer aan deze dingen zou moeten denken, je volslagen tegenstaat.

Een alternatieve toekomst

Het lichaam reageert op levendige fantasie, alsof het de werkelijkheid is.

1. Beeld je in dat je een gang ziet. Beeld je in dat je die gang doorloopt, weg van het heden, naar een deur toe.

2. Doe die deur open. Erachter zie je een wereld waarin je volkomen bent hersteld van de relatie die je hart heeft gebroken.

3. Bekijk hoe je eruit ziet, wat voor kleren je draagt, waar je naartoe gaat, met wie je omgaat.

4. Stap nu deze nieuwe wereld binnen en stap de nieuwe persoon binnen die je daar bent. Beeld je levendig in hoe het zou zijn, zie wat je zou zien, hoor wat je zou horen en voel hoe heerlijk en gelukkig je je zou voelen.

Je hoeft er niet per se in te geloven - je hoeft het je alleen maar in te beelden, zo levendig mogelijk. Gedurende het hele genezingsproces is dit een fantastische manier om jezelf een oppepper te geven, en iedere seconde dat je het doet, help je jezelf ermee.

Wit maken

Elimineer jaloezie en obsessieve gedachten met behulp van deze eenvoudige oefening. Op sommige videocamera's zit een knop waarmee je de lichtsterkte van het beeld kunt regelen. Als je die helemaal tot het einde draait, verdwijnen de beelden doordat het licht zo sterk is dat het scherm helemaal wit wordt.

1. Wanneer je in je verbeelding iets ziet wat je jaloers maakt, draai dan onmiddellijk aan deze knop totdat het beeld wit wordt.

2. Doe dit bij alles wat je jaloers maakt en iedere keer dat je aan je ex moet denken; al gauw zal dit 'wit maken' iets zijn wat je automatisch doet.

3. Als je dit maar vaak genoeg doet, wordt het zo'n automatisme dat het bijna onmogelijk wordt nog aan dergelijke dingen te denken.

In het boek staan nog meer oefeningen. Als jullie willen, kan ik er later nog wel een paar posten...
pi_27674082
tjonge, perico. da's nogal wat
en ik vond het juist zo fijn dat ik goed afscheid van 'm heb genomen
dat ik kan zien dat de dingen die ik zo fijn vond, hoezo die mijn behoefte beantwoordden en dat dat TOEN was. daarmee waren ze nog niet minder leuk. ik hoef ze ook niet te vergeten.
en de dingen die me tegenstonden, die laten me nu iets zien. over mezelf ook vaak. niet iets om iemand de schuld van te geven, om iemand kwalijk te nemen, om kwaad te blijven op iemand. wel goed om het te doorvoelen WAAR het me pijn deed..
  maandag 6 juni 2005 @ 14:06:04 #92
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_27674411
Juist gaiela, dat is ook allemaal wel zo, en zeker voor jou persoonlijk... Maar je moet het ff in de juiste context plaatsen.

Als je echt verscheurd wordt door een bombardement van beelden die de hele dag op je afkomen -- van vertederende momenten, tot de jaloerse gedachte dat je ex nu samen met iemand anders intieme momenten deelt. Dan ga je daaraan kapot. En dat doe je zelf, en niet je ex.

Maar jij bent je eigen regisseur. Door aan jezelf te werken, heeft ook een ex geen macht meer over je. En dit zijn adequate oefeningen om de beeldenstorm een halt toe te roepen en ook om een positiever zelfbeeld te kweken.

Het gaat er ook om, slechte patronen en denkwijzes te overschrijven met nieuwe positieve. Dan zullen die neuronenbanen in je hersenen, steeds sterker worden, en de obsessieve steeds zwakker. Door biochemische processen te stimuleren die je een goed gevoel geven over jezelf, kun je de strijd ook veel beter aan.
pi_27674684
met zulke oefeningen zou ik echt geen stap verder komen, hoor , maar kom, als iemand er successen mee boekt, is dat toch tenminste één iemand gered
  maandag 6 juni 2005 @ 16:39:19 #94
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27680158
ik denk dat ik me dat soort oefeningen niet eens kan inbeelden.
  maandag 6 juni 2005 @ 16:58:46 #95
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27680842

De dominee was hier net om me wat moed in te praten, maar nu mis ik hem (mijn ex dus) nog veel meer. Ik wil niet meer alleen zijn, heb ontzettend veel behoefte aan een knuffel, iemand die voor me zorgt. Het kleine lieve meisje in me, wil eventjes niet een grote, sterke, zelfstandige vrouw moeten zijn... ik wil niet meer alleen... en het is niet eens enkel het alleen-zijn waardoor ik hem zo mis, ik mis hem nu ook weer heel erg om hem.
Lieffie, kom nou terug...
pi_27680893
quote:
Op maandag 6 juni 2005 16:58 schreef Christine het volgende:

De dominee was hier net om me wat moed in te praten, maar nu mis ik hem nog veel meer. Ik wil niet meer alleen zijn, heb ontzettend veel behoefte aan een knuffel, iemand die voor me zorgt. Het kleine lieve meisje in me, wil eventjes niet een grote, sterke, zelfstandige vrouw moeten zijn... ik wil niet meer alleen... en het is niet eens enkel het alleen-zijn waardoor ik hem zo mis, ik mis hem nu ook weer heel erg om hem.
Lieffie, kom nou terug...
Ach meid, het is wat....

De tijd zal je helpen, huil uit, geef het de tijd en het komt wel goed
pi_27682123
gaaf man!

ex belde zonet op. ze wil alle contact verbreken, zomaar uit het niets...

iemand die zich aanmeldt voor een luisterend oor?
  maandag 6 juni 2005 @ 17:50:51 #98
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27682550
typ t van je af zou ik zeggen? dat helpt ook....al kun je natuurlijk beter ff wat vrienden bellen...
  maandag 6 juni 2005 @ 18:09:53 #99
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27683049
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:35 schreef blessed19 het volgende:
gaaf man!

ex belde zonet op. ze wil alle contact verbreken, zomaar uit het niets...

iemand die zich aanmeldt voor een luisterend oor?
Dat kwam toch niet zomaar uit het niets? Heb je met haar gesproken?
En een time-out was misschien ook wel ff goed voor je toch?
  maandag 6 juni 2005 @ 18:49:11 #100
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_27684093
Vriendin heeft het met mij uitgemaakt op vrijdag. Er zit een heel ingewikkeld verhaal achter, maar we waren ander half jaar bij elkaar, en sinds een half jaar loopt het niet meer zo lekker (ik heb het een beetje zelf gesaboteerd - ja, ik ben een rotzak). Ik heb er alles aan gedaan zodat het kon werken, maar ik voelde niet dat wij bij elkaar pasten, en ik ben best lang niet erg happy geweest met de relatie. Drie weken geleden besloot ik om het met haar aftebreken, maar een paar dagen later waren we weer bij elkaar. Een week later wist ik het wel weer waarom ik niet meer met haar wilde omgaan.

Wat het moeilijkste is, is dat ze nu niet meer met mij wil praten - ook al heb ik haar verteld dat ik ongeveer 2 jaar een beetje constant unhappy ben geweest. Eigenlijk, voel ik me nu best goed, en voel ik me niet zo erg - omdat ik er al 2.5 weken ermee loop.

Als conclusie, ik heb haar een brief gestuurd (net afgeleverd) waarin ik het volgende liedje heb getiept:

********************************************************************************************
Brand New - "The Boy Who Blocked His Own Shot"

If it makes you less sad, I will die by your hand. I hope you find out what you want. I already know what I am. And if it makes you less sad, we'll start talking again. And you can tell me how vile I already know that I am. I'll grow old and start acting my age. I'll be a brand new day in a life that you hate. A crown of gold. A heart that's harder than stone. And it hurts a whole lot, but it's missed when it's gone. Call me a safe bet. I'm betting I'm not. I'm glad that you can forgive. I'm only hoping as time goes, you can forget. If it makes you less sad, I'll move out of the state. You can keep to yourself. I'll keep out of your way. And if it makes you less sad, I'll take your pictures all down. Every picture you paint, I will paint myself out. It's cold as a tomb, and it's dark in your room, when I sneak to your bed to pour salt in your wounds. So call it quits or get a grip. Say you wanted a solution. You just wanted to be missed. Call me a safe bet. I'm betting I'm not. I'm glad that you can forgive.
I'm only hoping as time goes, you can forget... You are calm and reposed. Let your beauty unfold. Pale white, like the skin stretched over your bones. Spring keeps you ever close. You are second hand smoke. You are so fragile and thin. Standing trial for your sins. Holding onto yourself the best you can. You are the smell before rain. You are the blood in my veins. Call me a safe bet. I'm betting I'm not. I'm glad that you can forgive. I'm only hoping as time goes, you can forget.
********************************************************************************************

Ik heb ook een cd erbij gemaakt met het liedje erop, en geschreven dat ik haar niet meer zal lastig vallen en dat ik haar veel plezier wens in haar leven. het was snel in elkaar gezet, maar toch was het moeilijk.

Toen ik het bezorgde dacht ik dat ik ging huilen, maar eigenlijk gebeurde dat niet. Best wel vreemd vind ik. Maarja, we zullen wel zien. Dank jullie vor het luisteren!
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  maandag 6 juni 2005 @ 18:52:33 #101
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_27684199
Ik mis haar, ik mis haar, ik mis haar.....I can't get her out of my mind, frustrerend....Wat ik ook doe, wat ik ook probeer er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk...
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 6 juni 2005 @ 19:01:37 #102
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27684489
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:52 schreef denka het volgende:
Ik mis haar, ik mis haar, ik mis haar.....I can't get her out of my mind, frustrerend....Wat ik ook doe, wat ik ook probeer er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan haar denk...
't is omdat je haar wil missen, anders zou je het niet doen . Zijn er echt geen andere interessante dingen waar je je tijd en energie in kan steken. Kijk eens naar de toekomst in plaats van het verleden. Het verleden zal je geen stap verder brengen.
  maandag 6 juni 2005 @ 19:27:57 #103
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_27685346
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:01 schreef petitlapin het volgende:

[..]

't is omdat je haar wil missen, anders zou je het niet doen .
Zou dit echt zo zijn...

Ik heb het ontzettend druk op dit moment en ben met veel dingen bezig, eigenlijk kom ik tijd en energie tekort. Ben elke dag met mijn school bezig (laatste weken hectiek alom) , heb een eigen woonstudio waar ik druk mee bezig ben om die fatsoenlijk te maken, als ik even tijd heb ga ik sporten, in het weekend werk ik en ga op stap. En ondanks dit alles denk ik veel aan haar en mis ik haar...het gaat onbewust..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  maandag 6 juni 2005 @ 19:32:32 #104
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27685495
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:27 schreef denka het volgende:

Zou dit echt zo zijn...
ik wil je niet verwijten of zo hoor , het loslaten van een ex is me niet vreemd, en het is nooit gemakkellijk ... maar mijn ervaring is achteraf dat ik het precies niet wou loslaten ...

ik verkoos me in de vertrouwdheid te wentelen, en het verdriet nog eens op te rakelen, ipv écht te kiezen voor het nieuwe, het onbekende ...
  maandag 6 juni 2005 @ 20:01:10 #105
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27686532
ik denk dat petitlapin gelijk heeft. Ik merk aan mezelf nu ook echt dat als ik aan mn ex denk, dat ik dat bewust doe. En als ik op dat moment doorheb dat ik dr aan denk, dan kan ik dus ook stoppen met aan m denken en dan is er dus niks aan de hand. Het leven is zo simpel als je al een paar maanden verder bent. Dus denka, het komt echt goed...Schrijf alles lekker van je af. Eventueel in een boekje wat je niemand laat lezen, zodat je echt alles op kutn schrijven zonder dr over na te hoeven denken.
pi_27686881
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:09 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat kwam toch niet zomaar uit het niets? Heb je met haar gesproken?
En een time-out was misschien ook wel ff goed voor je toch?
we hadden inderdaad een time-out. Echter heeft zij nu plotseling drastisch besloten dat ze me nooit meer wilt zien. gaaf joh!

heb haar sinds afgelopen vrijdag niet meer gezien, maar mis haar nu gigantisch... niet alleen om de verliefdheid maar ook om hoe we met elkaar omgingen...

Het is wel beter zo. maar ik zit er eerlijk gezegd nog wel mee...
  maandag 6 juni 2005 @ 20:13:07 #107
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27686980
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:10 schreef blessed19 het volgende:

we hadden inderdaad een time-out. Echter heeft zij nu plotseling drastisch besloten dat ze me nooit meer wilt zien. gaaf joh!

heb haar sinds afgelopen vrijdag niet meer gezien, maar mis haar nu gigantisch... niet alleen om de verliefdheid maar ook om hoe we met elkaar omgingen...

Het is wel beter zo. maar ik zit er eerlijk gezegd nog wel mee...
als vrouwen iets zeggen, bedoelen ze ook vaak het omgekeerde. Misschien wou ze gewoon je echt uit je tent lokken ... zat ze met iets...

je kan altijd eens proberen over een paar maanden weer voorzichtig contact op te nemen
pi_27687161
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:13 schreef petitlapin het volgende:

[..]

als vrouwen iets zeggen, bedoelen ze ook vaak het omgekeerde. Misschien wou ze gewoon je echt uit je tent lokken ... zat ze met iets...

je kan altijd eens proberen over een paar maanden weer voorzichtig contact op te nemen
dat uit de tent lokken is haar goed gelukt! had het op dat moment niet meer... best vreemd eigenlijk, omdat je eerst zelf een time-out voorsteld, maar dat zij dan ineens zo definitief uit de hoek komt... op de een of andere manier ga ik er weer anders tegen aan kijken. waarom dat zo is? ik denk dat niemand dat wel zal weten.
  maandag 6 juni 2005 @ 21:02:59 #109
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27688852
Ik werd vandaag ook ineens gebeld door mijn ex. Ongelovelijk wat er dan door je heengaat als je ziet dat zij belt. Zij was wel de allerlaatste van wie ik een telefoontje verwacht namelijk. Het ging gelukkig helemaal nergens over, nouja, over wie haar plek opvolgt bij een busreis naar Engeland in oktober. Ik heb dat prima allemaal onder controle maar haar ma liep haar te pushen ofzo. Ik beloofde dat ik wel met haar moeder zou praten (inmiddels gebeurt) en toen was het einde gesprek. Maar wat een bizar en raar gesprek zeg; allebei kwamen we volgens mij heel afstandelijk over en kreeg ook sterk de indruk dat wij allebei niet zaten te wachten op elkaars aanwezigheid via de telefoon.

Ze belde trouwens wel op een taktisch moment. Ik was vanmiddag bij de opbouw van een flinke kermis wezen keken (hobby eh) en ik was net terug op weg naar huis. Ik miste haar echt enorm veel toen ik naar het station liep. Het liefst had ik toen ook even 'verdwenen' en een potje gaan janken. En dan ineens belt zij mij binnen 5 minuten. (toeval of niet, ik weet het niet meer) Ik was behoorlijk van slag af de rest van de reis kan ik je verzekeren, inmiddels gaat allemaal alweer wat beter gelukkig maar van mij hoeven dit soort afstandelijke telefoontjes niet meer plaats te vinden.
pi_27689389
Waarom zijn vrouwen trouwens vaak hatelijk als verdediging voor zichzelf??

Ik zit dus in de rottige situatie dat mijn relatie al een hele tijd niet meer liep en dat ik een nieuw meisje heb ontmoet. Mijn ex (sinds een week) wil me terug en is erg verdrietig (waar ik trouwens kapot aanga) maar kan heel gemeen zijn......
(Over hoe ik haar verlaat, en hoe ik een ander meisje heb ontmoet...)
Dan kunnen er hele gemene opmerkingen uitkomen, ik begrijp het heus wel, maar ik snap het niet helemaal. Later bied ze haar excuses dan weer aan en zegt ze dat ze me kent en weet dat ik haar nooit willens en wetens zou willen kwetsen maar dat het een bescherming is voor haar eigen gevoelens......

Tja, begrijpelijk, maar ik ben juist heel anders....
  maandag 6 juni 2005 @ 21:25:30 #111
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27689658
Vanavond had ik bijna in tranen mijn ex gebeld. Gelukkig stond zijn telefoon uit, anders was het vast een rare situatie geweest. Wat wil ik nog van hem? Waarom mis ik hem toch zo?
pi_27689677
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:25 schreef Christine het volgende:
Vanavond had ik bijna in tranen mijn ex gebeld. Gelukkig stond zijn telefoon uit, anders was het vast een rare situatie geweest. Wat wil ik nog van hem? Waarom mis ik hem toch zo?
Je mist de dagelijkse knuffel
Het feit dat iemand laat weten dat ze je waarderen
We zoeken het allemaal
  maandag 6 juni 2005 @ 21:29:13 #113
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27689796
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:26 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Je mist de dagelijkse knuffel
Het feit dat iemand laat weten dat ze je waarderen
We zoeken het allemaal
't Was gewoon een rare, emotionele dag vandaag. Heb eindelijk besloten dat ik hulp ga zoeken bij het verwerken van een aantal issues die al heel lang spelen, en ik mis de steun van m'n ex daarbij heel erg.
En de dagelijkse knuffel mis ik meer dan erg... snap niet hoe ik het vol houd zonder
  Official ESF Kreviewer maandag 6 juni 2005 @ 21:30:25 #114
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_27689846
Ik kan uitermate goed knuffelen. Dat doe ik vooral in het fotoboek.

Groetjes,

De hintmaster.
pi_27689885
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:29 schreef Christine het volgende:

[..]

't Was gewoon een rare, emotionele dag vandaag. Heb eindelijk besloten dat ik hulp ga zoeken bij het verwerken van een aantal issues die al heel lang spelen, en ik mis de steun van m'n ex daarbij heel erg.
En de dagelijkse knuffel mis ik meer dan erg... snap niet hoe ik het vol houd zonder
Maar je houdt het vol, en daar gaat het om...

Het is een kwestie van doorzetten, je overleeft dit wel
  maandag 6 juni 2005 @ 21:35:31 #116
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27690054
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:31 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Maar je houdt het vol, en daar gaat het om...

Het is een kwestie van doorzetten, je overleeft dit wel
I know, maar ik zit echt op een nieuw dieptepunt geloof ik
pi_27690128
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:35 schreef Christine het volgende:

[..]

I know, maar ik zit echt op een nieuw dieptepunt geloof ik
En wat jij nu voelt doe ik mijn ex nu aan
  maandag 6 juni 2005 @ 21:41:59 #118
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27690325
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:37 schreef vdo28 het volgende:
En wat jij nu voelt doe ik mijn ex nu aan
Ik weet het niet... in mijn geval was ik ook degene die het initiatief nam om het uit te maken.
Maar dat maakt het niet minder moeilijk.
pi_27690571
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:41 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik weet het niet... in mijn geval was ik ook degene die het initiatief nam om het uit te maken.
Nou, mijn ex wil me wel terug, maar ik twijfel..
En dan ben ik ook nog eens verliefd op een ander

Wat een KUTsituatie

Terwijl we zulke mooie herinneringen hebben, ik zou willen dat zij verliefd werd op een ander
pi_27691139
Ik voel me shit..
Ik mis hem.. Ja ik weet dat je dit leest hoor..
Kan er niets aan doen kan me gevoel niet zomaar over boord zetten..
Zucht..
  maandag 6 juni 2005 @ 22:13:29 #121
90092 petitlapin
bijna mama
pi_27691431
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:48 schreef vdo28 het volgende:

Terwijl we zulke mooie herinneringen hebben, ik zou willen dat zij verliefd werd op een ander
het lijkt me dan niet dat je eigenlijk twijfelt ...

nu lijk je me meer van twee walletjes te eten (ik kan verkerd zijn) ... even afwachten of de nieuwe vlam de verwachtingen kan inlossen, zo nee, dan gaan we misschien terug voor de ex ...

als je echt al zo ver bent dat ze voor jouw part haar hart mag verliezen voor iemand anders, laat het dan maar los ...
pi_27691579
Mee eens is ja.. Of je moet nog echt van je ex houden. Maar doe er dan ook wat mee.
pi_27691599
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:13 schreef petitlapin het volgende:

[..]

het lijkt me dan niet dat je eigenlijk twijfelt ...

nu lijk je me meer van twee walletjes te eten (ik kan verkerd zijn) ... even afwachten of de nieuwe vlam de verwachtingen kan inlossen, zo nee, dan gaan we misschien terug voor de ex ...

als je echt al zo ver bent dat ze voor jouw part haar hart mag verliezen voor iemand anders, laat het dan maar los ...
Ik wil zeker niet van twee walletjes eten en ik weet dat het beste is om los te laten....
Maar het is zo ontzettend moeilijk, shit het breekt mijn hart, soms zou je willen dat je een ongevoelig kreng was....
pi_27692717
quote:
Op maandag 6 juni 2005 19:32 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik wil je niet verwijten of zo hoor , het loslaten van een ex is me niet vreemd, en het is nooit gemakkellijk ... maar mijn ervaring is achteraf dat ik het precies niet wou loslaten ...

ik verkoos me in de vertrouwdheid te wentelen, en het verdriet nog eens op te rakelen, ipv écht te kiezen voor het nieuwe, het onbekende ...
Dat is nou precies waar veel mensen last van hebben in dit topic volgens mij.
  maandag 6 juni 2005 @ 22:55:02 #125
121857 spinnekop
Just don't give a sjit!
pi_27692893
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is nou precies waar veel mensen last van hebben in dit topic volgens mij.
Volgens mij is dat iig altijd makkelijker gezegt dan gedaan
pi_27692990
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:55 schreef spinnekop het volgende:

[..]

Volgens mij is dat iig altijd makkelijker gezegt dan gedaan
tuurlijk groot dilemma altijd.
pi_27694652
quote:
Op maandag 6 juni 2005 21:41 schreef Christine het volgende:

[..]

dat zeker... eigenlijk wel verrot. heb je eindelijk wat je wilt, is het nog niet goed. zo voel ik het teminste...

sterkte, meid!
  maandag 6 juni 2005 @ 23:46:43 #128
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_27694826
Ik mis mijn ex op het moment ook heel erg, vooral de kleine dingetjes, samen in bad als die thuiskwam van werken, het met mijn hoofd op zijn schoot liggen en film kijken terwijl hij door me haartjes kroelt. Het ergste mis ik de manier waarop we helemaal verstrengeld van top tot teen tegen mekaar inslaap vielen

blegh, ik wil me weer helemaal mezelf voelen bij iemand
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:57:47 #129
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27734987
Hmm deze ochtend wel een moment van haar missen weer. Gisteren naar oude schoolvrienden geweest en dan (weer) het verhaal uitleggen. Hoewel wij elkaar al een flinke tijd niet hadden gezien bleven zij gelukkig wel vrij neutraal in hun mening, misschien ergens maargoed ook

Heb vannacht zelfs over haar gedroomd. Echt heel bizar. We waren weer samen een koppel, er kwam nog wat familie van ons invoor en het enige dat er gebeurde is dat de keuken echt helemaal vol lag met stroop! Heel de vloer en gootsteen lagen vol met dat smerige plakspul. Beetje vage droom verder want we waren bezig om modelhuisjes te bouwen en om die honing troep op te ruimen had de huisjes er mee maar gevuld, maar steeds als er wat honing opgeruimd was kwam het weer terug in nieuwe hoeveelheden. Uiteindelijk gaven we de moed op en gingen we verder met huisjes bouwen ( ). Heb ook geen idee of die droom nog diepere betekenis had, meestal ben ik niet zo iemand die dromen tot in het detail gaat uitsplitsen ofzo.

Het was in ieder wel heel raar om met die droom wakker te worden want deze ochtend spookt ze daardoor toch weer door me hoofd. Ik probeer minder en minder aan haar te denken, maar dat is jammergenoeg niet zo makkelijk als het lijkt. Ik mis d'r
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:05:30 #130
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27735196
Dromen over mijn ex heb ik eigenlijk nooit gedaan, dat lijkt me wel moeilijk RoelerMF. En het constant aan iedereen uit moeten leggen... vermoeiend he. Dromen uitleggen ben ik zelf ook niet goed in, en ik weet ook niet of je dat zou moeten doen... maar ik denk dat het wel aangeeft dat je in gedachten nog veel met je ex bezig bent. En daar gaat tijd overheen, helaas... vraag me af of het ooit helemaal slijt zoiets. Zelf heb ik intussen weer redelijk goed contact met m'n ex, dus de dat wat ik het meeste miste (onze vriendschap) heb ik weer terug, zei het op een andere manier dan toen we nog een relatie hadden.

Oja, wat bij mij wel eens hielp om iemand uit m'n hoofd te krijgen, is het nummer "Get outta my head" van Intwine aan te zetten met de speakers op 10, en heel hard meeschreeuwen met de tekst van het refrein.
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:14:15 #131
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27735448
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 11:05 schreef Christine het volgende:
En het constant aan iedereen uit moeten leggen... vermoeiend he. Dromen uitleggen ben ik zelf ook niet goed in, en ik weet ook niet of je dat zou moeten doen... maar ik denk dat het wel aangeeft dat je in gedachten nog veel met je ex bezig bent.
Aan iedereen uitleggen begint nu inderdaad wel een beetje vermoeiend te raken, maar toch ook wel erg fijn dat je je verhaal weer even kwijt kan. Dus een beetje dubbel gevoel als ze ernaar vragen, maar merk wel dat ik steeds korter begin te worden over het verhaal. Alleen als ze doorvragen zal ik meer zeggen En ja idd, als je over dingen droomt ben je er nog veel (onderbewust) mee bezig . En de droom uitleggen kan natuurlijk op meerdere manieren, heb er wel even snel wat over nagedacht maar de stroop kan je zien als iets plakkerigs waar je niet zo snel van afkomt, maw ik kan haar nog moeilijk loslaten, hoe graag ik dat ook wil door de stroop in de droom op te ruimen maar het toch weer terugkomt. Het huisjes bouwen met familie kan ik dan verklaren als onze samenwoon plannen die wij hadden. Dit is voor mij eigenlijk de enige verklaring die ik over de droom kan geven.

En erg fijn om te horen dat jij je vriendschap met je ex weer hebt kunnen oppakken! Ik hoop dat ook ooit weer te kunnen met haar maar ik heb daar nu een hard hoofd in en dat is misschien wat ik gewoon mis; me maatje, me steun en toeverlaat, mijn uitlaatklep. Enfin, datgene wat ik al veel vaker hier heb neergekalkt en niet nog een keer zal herhalen
pi_27742721
Ik herken het roeler.. Heel erg.
Dat dromen ook
pi_27746505
Ik mis mijn tweede meisje nog wel eens, maar dan gewoon om haar warme persoonlijkheid/ vrolijkheid en genegenheid. Het was gewoon een ontzettend lief meisje waar ik het nog steeds heel goed mee kan vinden, maar tussen ons ging het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ergens vind ik wel jammer dat het ons niet gegeven was langer samen te zijn, maar het is niet anders.
pi_27750245
Hmmzz.. Zo voel ik het dus ook..
Maarja ik zou hem graag terug willen.. Maarja..
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:21:53 #135
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27751267
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 18:52 schreef love_me het volgende:
Hmmzz.. Zo voel ik het dus ook..
Maarja ik zou hem graag terug willen.. Maarja..
Je bent niet de enige hoor, zelfs na alles wat er is gebeurd zou ik alles kunnen vergeten en weer samen gelukkig zijn. Ook al zou de wereld mij dan voor gek verklaren, maarja.. ik hou van dr eh?
pi_27752558
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:21 schreef RoelerMF het volgende:

[..]

Je bent niet de enige hoor, zelfs na alles wat er is gebeurd zou ik alles kunnen vergeten en weer samen gelukkig zijn. Ook al zou de wereld mij dan voor gek verklaren, maarja.. ik hou van dr eh?
Je moet vooruit niet achteruit en vooruit met diegene zit er niet meer.

Life offers no second chances just new ones!
pi_27755030
Liefde is soms te sterk. En niemand die dat begrijpt helaas. Maar wat doe je eraan.. Ook ik heb hetzelfde gevoel al verklaard de hele wereld me voor gek inderdaad.
pi_27755989
zeg, zijn er handige regels voor hoe lang je nodig hebt om gewoon weer normale vrienden te worden?

ik probeer los van hem te komen (lees: voor mezelf te zorgen), maar nu stuurt ie me mailtjes en dan vind ik het gewoon te leuk om te schrijven hoe het met me gaat. eigenlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat twee mensen dat aan elkaar vertellen. ... behalve als het net (1,5week) uit is.

kan iemand me vertellen wat normaal is? of ervaringen van dat het gewoon kan - die hoor ik het liefste natuurlijk...
pi_27758703
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:33 schreef gaiela het volgende:
zeg, zijn er handige regels voor hoe lang je nodig hebt om gewoon weer normale vrienden te worden?

ik probeer los van hem te komen (lees: voor mezelf te zorgen), maar nu stuurt ie me mailtjes en dan vind ik het gewoon te leuk om te schrijven hoe het met me gaat. eigenlijk ook de normaalste zaak van de wereld dat twee mensen dat aan elkaar vertellen. ... behalve als het net (1,5week) uit is.

kan iemand me vertellen wat normaal is? of ervaringen van dat het gewoon kan - die hoor ik het liefste natuurlijk...
Compleet alle contact afkappen en dan is in misschien 5% van de gevallen er een hechte vriendschap op den duur mogelijk. In de meeste gevallen zal het contact gewoon wegblijven, in een klein ander percentage (20%) zul je elkaar af en toe nog oppervlakkig spreken.

Ik zou zeggen contact afkappen al doe je er jezelf pijn mee en als er dan echt een vriendschap is dan komt dat vanzelf wel weer. Vlak na een relatie zit je nog in teveel pijn om als vrienden met elkaar om te gaan IMHO. De stellen die ik ken die wel direct doorgingen als vrienden hangen ontzettend aan elkaar.

Contact verbreken, je eigen leven inrichten naar eigen smaak en dan kijken of zo iemand daarin als vriend nog meerwaarde heeft. There is no easy way. Ik lees hier teveel mensen die erin blijven hangen en dat is voor mij heel herkenbaar, maar voortschrijdend inzicht en ervaring leren je dat los te laten.
pi_27759213
Ja maar vergeet niet iedereen doet dingen op zijn/haar eigen manier.. Dus de een sneller als de ander
pi_27759272
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:47 schreef love_me het volgende:
Ja maar vergeet niet iedereen doet dingen op zijn/haar eigen manier.. Dus de een sneller als de ander
Absoluut, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en in principe geldt wat ik hier zeg voor iedereen. Nu kan de een dat na 2 dagen en de ander na een maand, maar als het veel langer duurt ga ik het eng vinden eerlijk gezegd.
pi_27759397
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:11 schreef love_me het volgende:
Liefde is soms te sterk. En niemand die dat begrijpt helaas. Maar wat doe je eraan.. Ook ik heb hetzelfde gevoel al verklaard de hele wereld me voor gek inderdaad.
liefde is zo sterk en heeft die invloed op je, die je zelf bepaalt. Als jij ervoor kiest om volledig toe te geven aan je gevoelens, fine with me, maar dan moet je idd ook niet op mijn begrip rekenen.
pi_27759488
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:49 schreef Tranceptor het volgende:

Absoluut, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden en in principe geldt wat ik hier zeg voor iedereen. Nu kan de een dat na 2 dagen en de ander na een maand, maar als het veel langer duurt ga ik het eng vinden eerlijk gezegd.
na een maand ben ik echt geen relatie van een paar jaar vergeten...

door de jaren en de ervaring zal ik er wel rationeler mee omgaan, dat wel ... maar geef me maar een hele tijd voor ik iemand écht uit mijn systeem heb gezet ...
pi_27759566
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 22:54 schreef petitlapin het volgende:

[..]

na een maand ben ik echt geen relatie van een paar jaar vergeten...

door de jaren en de ervaring zal ik er wel rationeler mee omgaan, dat wel ... maar geef me maar een hele tijd voor ik iemand écht uit mijn systeem heb gezet ...
Dat zeg en bedoel ik ook niet, ik zeg nergens dat je het moet vergeten. Vergeet het niet, geef de positieve dingen een plekje en laat de negativiteit achter je (en dat is al lastig zat) Ik zeg neem afstand, kap dat lijntje af. Als het de moeite waard is kun je iemand na een paar maanden ook weer bellen, als die band echt zo sterk is als vrienden.
  woensdag 8 juni 2005 @ 23:40:40 #145
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_27761138
ik heb ooit gehoord dat over een relatie heenkomen 1/3 van de tijd van de relatie duurt. Hier i vast niks van waar, maar het geeft wel aan dat het lang duurt. Nu na 3 maanden heb ik eindelijk t idee dat ik verder kan met mn leven en gaat t al langer dan een week goed enzo...
Ik kan dingen eindelijk eens van een positieve kant bekijken. EN hoewel mn ex altijd een bijzonder plekje in mijn hart zal houden is hij wel mn ex, en accepteer ik dat nu...
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:35:51 #146
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_27767411
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 21:33 schreef gaiela het volgende:
Ik heb een beetje roerig verleden achter de rug met mijn vriendin, maar nadat het de eerste keer uit ging hadden we ook besloten elkaar even niet te zien. Maar we wilden allebei als vrienden verder gaan. Raar genoeg bleven onze msn gesprekken toen wel op een normale manier in stand en zelfs na een dag of vier zaten we toch alweer met elkaar langere tijd te bellen. Dat heeft mij toen echt enorm geholpen om er heel snel overheen te komen. Ik voelde mij weer prima na 1,5 week en raar genoeg bleef ze soms wel eens op mij wachten als ik 's avonds laat thuis kwam. Uiteindelijk begon ik mijn leventje weer verder op te pakken, maar toen bleek dat ze het zelfs weer jammer vond als ik zo laat online kwam (Ze zat ook thuis met een gekneusde enkel) en dat ze echt op mij zat te wachten. Daarin was ze toen dus een beetje teleurgesteld.

Uiteindelijk kwam het na vier weken toch weer tot een ontmoeting en dat was wel heel dubbel en in de auto naar huis merkte ik ook dat ik er toen nog wel moeite mee had. Door wat rare wendingen ging het diezelfde avond overigens uit met haar vriend en bleek dat ze toch weer verliefd op mij was, maar door alles wat er is gebeurd toch even de boot afgehouden voor mezelf en voor haar. Uiteindelijk na een week en een goed telefoongesprek heeft ze via FOK!Radio mij gevraagd

Dus hoewel dit niet echt een antwoord op je vraag is misschien merk je wel dat het balletje in de wereld der liefde heel erg raar kan rollen. Want zo plotseling als dat wij een koppel vormde, zo onverwachts waren we ook ineens geen koppel meer

Overigens heb ik vannacht dus ALWEER (!) over haar gedroomd, geen idee waar het precies over ging. Alleen dat ik een wenskaart (geen idee waarvoor, verjaardag, kerstmis ofzo ) kreeg met een niet leesbare tekst en daaronder een begroeting van -xxx- "Mijn ex", waar Mijn ex dan natuurlijk haar naam stond en niet van dr vriend of moeder erbij! Gelukkig ben ik door deze droom wel minder van slag af als dat ik gisteren was. Stiekem wel jammer dat ik de tekst niet meer kon lezen die in de kaart stond Wel brak zeg, zo droom je echt weken niet over haar en zo twee avonden achter elkaar...
pi_27767679
Ja dat dromen is herkenbaar heb ik ook. Heel erg zelfs.
Ook al doe ik mijn eigen dingen gedachtes en emoties laten me niet los.
pi_27767724
Ik mis mn ex totaal niet meer, dat was eerder wel anders. Tijd heelt alle wonden.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 9 juni 2005 @ 10:59:06 #149
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27768073
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 23:40 schreef akkien het volgende:
ik heb ooit gehoord dat over een relatie heenkomen 1/3 van de tijd van de relatie duurt. Hier i vast niks van waar, maar het geeft wel aan dat het lang duurt. Nu na 3 maanden heb ik eindelijk t idee dat ik verder kan met mn leven en gaat t al langer dan een week goed enzo...
Ik kan dingen eindelijk eens van een positieve kant bekijken. EN hoewel mn ex altijd een bijzonder plekje in mijn hart zal houden is hij wel mn ex, en accepteer ik dat nu...
Same here, twee maanden verder... ik heb nu zelfs leuker contact met m'n ex dan in de laatste paar maanden van onze relatie, al is het nog altijd heel onwennig dat hij niet meer hier is. En ik denk nog heel erg vaak aan hem. Als ik met een andere man ben, heb ik soms zelfs het gevoel overspel te plegen. Dat gevoel duurt volgens mij nog best wel een tijdje

Gisteren had ik trouwens een paniekaanval, en toen miste ik hem heel erg, maar hij heeft me door de telefoon weten te kalmeren. En vandaag kreeg ik een lief mailtje van zijn zus, dat ze me erg mist...

Misschien ben ik er nog vaker mee bezig dan goed voor me is, maar ik accepteer wel dat het zo is, berust in de nieuwe situatie, en voel me zelfs weer een beetje lekker in m'n eentje. Vriendschappen beginnen weer een beetje te lopen en ik heb m'n draai weer een beetje gevonden. Maar het blijft nog altijd een gek idee. Misschien is dat 1/3 van de relatie toch niet zo'n heel erg gekke richtlijn... al had ik gehoord: voor elk jaar van de relatie 1 maand alleen zijn. Dan heb ik nog twee maanden te gaan

De enige "erfenis" van mijn relatie waar ik nu nog last van heb, is dat ik doodsbang ben geworden om me aan iemand te binden. In het begin had ik me met liefde direct in een nieuwe relatie gestort, maar nu ik een paar weken verder ben, wil ik eigenlijk liefst helemaal nooit meer een relatie. Het trekt wel, maar ik wil er tegelijkertijd ook heel hard voor wegrennen, heel dubbel. Hebben jullie dat ook, bindingsangst na een lange relatie? Een vriendin van me had dat ook, en die heeft er in haar nieuwe relatie erg veel hinder van...
pi_27768425
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 10:59 schreef Christine het volgende:

De enige "erfenis" van mijn relatie waar ik nu nog last van heb, is dat ik doodsbang ben geworden om me aan iemand te binden. In het begin had ik me met liefde direct in een nieuwe relatie gestort, maar nu ik een paar weken verder ben, wil ik eigenlijk liefst helemaal nooit meer een relatie. Het trekt wel, maar ik wil er tegelijkertijd ook heel hard voor wegrennen, heel dubbel. Hebben jullie dat ook, bindingsangst na een lange relatie? Een vriendin van me had dat ook, en die heeft er in haar nieuwe relatie erg veel hinder van...
Dat laatste is volgens mij gewoon dat je nog niet klaar voor een nieuwe relatie bent. Ookal wil je verstand het zo graag, je gevoel moet ook echt goed zitten. Sinds het bij mij defitnitief uit is gegaan, heb ik ook nog nooit echt de behoefte aan een vriendin gehad. Het begint nu gelukkig wel af en toe wat te borrelen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')