quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:31 schreef milagro het volgende:
[..]
Je jaren rot voelen om 1 doe je idd jezelf aan, je zwelgt erin, want dat zwelgen is nodig om de liefde groots te maken, grootser dan hij feitelijk was waarschijnlijk.
Dit is geen houden van, dit is schmieren, dwepen, wentelen, zwelgen om maar te kunnen zeggen dat je een grote meeslepende liefde gekend hebt.
ik ken echt maar weinig mensen die na acht maanden iemand niet meer gezien te hebben ( en het was al langer uit), nog zo vaak aan die persoon denken, en zeggen dat ze er nog verslaafd aan zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:13 schreef Tarot het volgende:
Als je aangeeft dat je het niet begrijpt, waarom oordeel je er dan toch zo bot over?
Ik denk zoveel aan haar denken vanwege de reden die ik eerder heb aangegeven: Ik hou niet snel van iets, maar als ik iets heb gevonden waar ik van hou ... dan is het ook met heel mijn hart. Het is onderdeel van mij geworden, als een ernstige verslaving.
Verslavingen zijn slecht voor je, maar ook als je bent afgekickt zul je er je hele leven mee rondlopen. Met constant of de neiging om terug te vallen als het slecht gaat. Het enige dat ik kan doen is mijzelf voor de gek houden, maar dat weiger ik voorlopig nog.
Dus je kunt zeggen dat ik het mezelf aandoe ... En volgens jouw redenering heb je altijd controle over je eigen gevoel? Dan doet iedereen die zich rot voelt, het zichzelf aan.
dramaqueen is voor tarot echt wel een goed woord jaquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:32 schreef Tranceptor het volgende:![]()
Ik dacht echt dat ik hier de grootste dramaqueen was, maar beter 3/4 dagen ultiem drama schoppen dan dit jarenlang volhouden.![]()
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
En houden van haar, met heel je hart. Jij houdt niet van haar, tarot, jij houdt alleen van jezelf en het gevoel dat ze je kon verschaffen,
dat is ook weer waarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:32 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht echt dat ik hier de grootste dramaqueen was, maar beter 3/4 dagen ultiem drama schoppen dan dit jarenlang volhouden.![]()
Ga je nu hier ook weer een drama van makenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:47 schreef Tarot het volgende:
[..]
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.
Maar kan ik verder uit de reacties hier halen dat mijn uitingen hier niet (meer) gewenst zijn?
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:50 schreef milagro het volgende:
[..]
Ga je nu hier ook weer een drama van maken
"Laat maar, ik weet wanneer ik niet gewenst ben"
Kom op zeg, je post hier en krijgt reacties, dus ook onwelgevallige, net zo goed als wij hier lezen en dus ook de posts van jou, met alle drama van dien.
Natuurlijk niet, je kan hier nog gewoon je verhaal kwijt. Weet alleen dat je niet alleen maar meelevende reacties kan verwachten.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:47 schreef Tarot het volgende:
Om tussen alle aanvallende reacties even eentje te kiezen waar ik het volledig mee eens ben.
Maar kan ik verder uit de reacties hier halen dat mijn uitingen hier niet (meer) gewenst zijn?
Als die mensen zich echt zouden ergeren dan zouden ze niet reageren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.
Ik denk dat ik voor ons drieeen spreek als ik zeg 'we don't give a shit'. Jij maakt je eigen problemen toch wel vent, ga door met je leven. Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben, ga vooral door je verleden te idealiseren en stil te staan in het heden.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Ik ben trouwens nuchterder dan zou blijken uit mijn posts. Het is natuurlijk ook handig voor jou, Tranceptor en petitlapin om even stil te staan bij het feit, dat je mensen die heel sterk ergens aan hechten, juist meer die richting op drijft als je te hard in de aanval gaat.
Ja, dat hebben jullie nu alledrie gezegd, maar gedragen je er niet naar...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:59 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor ons drieeen spreek als ik zeg 'we don't give a shit'. Jij maakt je eigen problemen toch wel vent, ga door met je leven. Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben, ga vooral door je verleden te idealiseren en stil te staan in het heden.![]()
Ja, thanks Brighteyes ...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
Als die mensen zich echt zouden ergeren dan zouden ze niet reageren.Dan stoppen ze wel met lezen. Bedenk ook dat 'ergeren' volkssport nr. 1 is in Nederland.
ik ben in het echte leven een klein lief meiske met allesbehalve een grote mondquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
Je kunt ook overdrijven, ik vraag het gewoon uit beleefdheid. Het laatste dat ik wil doen is mensen irriteren, ookal ontkom je daar soms gewoon niet aan.
Ik ben trouwens nuchterder dan zou blijken uit mijn posts. Het is natuurlijk ook handig voor jou, Tranceptor en petitlapin om even stil te staan bij het feit, dat je mensen die heel sterk ergens aan hechten, juist meer die richting op drijft als je te hard in de aanval gaat.
jaja, en daarom zit je na ruim een jaar nog met dat mens, omdat wij dagelijks op je ingesproken hebben met harde taalquote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:56 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mondquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:08 schreef milagro het volgende:
[..]
jaja, en daarom zit je na ruim een jaar nog met dat mens, omdat wij dagelijks op je ingesproken hebben met harde taal
Ik gok dat ze probeert door die plaat gewapend beton voor je kop door te dringen. Je wil zelf niet inzien dat het echt niet normaal is om na een jaar nog steeds op een dusdanige manier bezig te zijn met een verbroken relatie...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:11 schreef Tarot het volgende:
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mond
Maar even serieus. Reageer je nou zo bot omdat je dit je meest natuurlijke manier van reageren is, of omdat je serieus denkt dat je op die manier (beter) kunt helpen?
ik reageer niet bot, maar realistisch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:11 schreef Tarot het volgende:
[..]
Ikzelf voel me iets minder gevoelig voor zulke reacties van anderen. Maar dat wist je natuurlijk al, daarom neem je ook geen blad voor de mond
Maar even serieus. Reageer je nou zo bot omdat je dit je meest natuurlijke manier van reageren is, of omdat je serieus denkt dat je op die manier (beter) kunt helpen?
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:59 schreef Tranceptor het volgende:
Er zijn echt nog zatte leuke vrouwen waarmee je het leuk kunt hebben
Luister, ten eerste ben ik het met je eens dat het te kwalificeren is als ziekte. Het is een abnormaal lichamelijke toestand, dat mij tot last is. Dat ik bang ben om dit verlangen naar vroeger los te laten. Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:14 schreef petitlapin het volgende:
tarot, vind je zelf dan ook niet dat je ziek gedrag vertoont ?
hoe zouden we dit vriendelijker kunnen verwoorden ? en helpen, hoe kunnen wij je helpen, dan lukt toch niet ...
bewuste keuze dus.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:22 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.quote:
het is nog erger dan ik dacht, je bent gedumpt, maar kom, het blijft je mooiste herinneringquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:22 schreef Tarot het volgende:
Het is alsof ik mijn mooiste herinnering weg zou gooien, door ze niet meer goed genoeg te koesteren.
jawel als je zou willen iets anders te willen ...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.
LIJKT, ja.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
[..]
Eh ja, maar realiseren dat je een keuze maakt, wil niet zeggen dat je iets anders kunt willen.
(snap je het nog) Het alternatief lijkt erger.
het alternatief ... de (tijdelijke) eenzaamheid, de emotionele leegte ?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:25 schreef Tarot het volgende:
(snap je het nog) Het alternatief lijkt erger.
Dude,ik had men ploertendoder getest op die C.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik sport tegenwoordig 3 a 4 keer per week, 1 keer roeien(+coachen), 2 a 3 keer Fitness. Is wel relaxt. Je bent toch onder de mensen en je raakt je energie kwijt. Als ik me kut voel ga ik gewoon sporten, daarna voel ik me een stuk beter. Te moe om na te denken.
---->ander verhaal
4 weken geleden heb ik m'n ex voor het laatst gesproken, kreeg ik net een smsje van haar ex (voor mij) dat ze weer bij elkaar zijn, maar dat hij nog niet klaar is met mij. Bel haar op om te vragen wat voor onzin dit is, en waarom ik weer wordt lastig gevallen door die dude. Hangt ze op.
Heb ik een smsje gestuurd: Ben je weer terug bij C. Hou m is ff in de hand, hou die mongool bij je en laat me nou eens met rust. Waarop zij doodleuk terug smst: Het is veel leuker met C dan dat het met jou ooit is geweest, en C is boos omdat je hem een mongool noemt. Deze keer hou ik hem niet tegen.
Toelichten: Ex had relatie met C. Ging uit. Ik ken C redelijk. Kreeg sexrelatie met mn ex, dat werd uiteindelijk een kortstondige relatie. Mn ex was mn huisgenote (nu niet meer) en een half jaar een goede vriendin.
C viel ons voortdurend lastig. 4 keer voor mn deur staan, politie 2x erbij, bellen,smsn etc etc. C heeft mn ex geslagen net toen het uit was, politie er bij. Ik moest elke keer aanhoren dat C dood moest, dat ze bang voor hem was, dat ze moest verhuizen naar een andere stad vanwege hem, and so on, and so on.
C is psychische niet helemaal ok, heeft in de bak gezeten wegens ontvoering. Hoorde ik achteraf van haar, toen het kwaad al was geschied. Verliefd, lastig gevallen worden. Er mee willen kappen vanwege dat gedoe met die ex, maar zij vond mij wel echt leuk, zei ze.
En nu is ze terug bij hem, het is niet te geloven. Het is toch te triest dat mensen ook nog eens keihard in je gezicht kunnen liegen.![]()
Toch kan ik er wel een beetje om lachen, sommige mensen![]()
laten we hopen dat je daar de juiste conclusies uit trektquote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:34 schreef Tarot het volgende:
en ik lees ook nergens dat iemand dit gevoel goed begrijpt.
Jup. Van sms tot Coldplay; klopt...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 07:13 schreef -Trinity- het volgende:
Mja "Kon hij/zij er maar bij zijn." of "Ik mis hem zo op dit moment, ik wil hem een knuffel geven en samen met hèm hier zijn."
Soms lees ik smsjes of mailtjes waarin hij zegt dat we er wel uit komen (na een ruzie) of dat hij zegt dat hij heel blij met me is, en dan confronteer je jezelf er toch weer even mee dat dat verleden tijd is. Vooral de smsjes uit het begin van de relatie met de verliefdheid doen pijn. Meeblèren met Coldplay helpt voor mij wel, afleiding zoeken enzo.
Ah, dacht al bijna dat ik de enige was. Heb nog wel een trui geconfisceerd, jammer dat ie gewassen is, maar toch.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:58 schreef love_me het volgende:
Mwah smsjes.. msn gesprekken.. fotos.. aan pyama ruiken die nog in me bed ligt en niet meer naar hem ruikt
Comes a timequote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:23 schreef love_me het volgende:
Ik voel me zoooooow ehm jah..
En nee je bent niet de enigste hoor... Maarja moeilijk moeilijk..
Whoei! Super om te lezen hoor, en eng ook tegelijk. Ik heb een soort gelijke gedachte ook afgelopen week gekregen. Hoewel er natuurlijk geen sprake zou zijn bij mij dat ze terugkomt. Voor mijn gevoel is het wel fijn om dit soort dan toch voor jezelf af te sluiten, zodat je weet waar je zelf ook aan toe bent. Op dat moment kan je volgens mij alleen nog maar een inzinking krijgen als je iemand mist waar je je ei kwijt kan. Ik ben mijn single leven ook weer aan het oppakken, dat getreur over iemand die mij niet waard is begin ik ook wel moe te worden. Ze gaat dr gang maar met haar leventje, zal ik dat doen met het mijne namelijk. Voorlopig ben ik weer helemaal aan het opleven, op een enkel weekend na dat ik moet werken heb ik al veel weekendjes met vrienden en toffe dingen geplannedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:45 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag een 'doorbraak' gehad: ik wil hem niet terug. Ik mis hem wel als vriend, maar als persoon mis ik hem al stukken minder. *trots*. Natuurlijk is het niet in één keer weg, maar ik heb wel zin in een 'nieuw leven' als single! Heb weer veel contacten met oude vrienden opgepakt, en spreek ook weer meer met ze af enzo. World, here I come!
Klinkt goed meidquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:45 schreef -Trinity- het volgende:
Vandaag een 'doorbraak' gehad: ik wil hem niet terug. Ik mis hem wel als vriend, maar als persoon mis ik hem al stukken minder. *trots*. Natuurlijk is het niet in één keer weg, maar ik heb wel zin in een 'nieuw leven' als single! Heb weer veel contacten met oude vrienden opgepakt, en spreek ook weer meer met ze af enzo. World, here I come!
Net, een uur of 4 geleden werd ik gebeld .. mijn ex dus... Ze was aan het gillen en huilen, totdat ik op een gegeven moment die vader naar boven hoor komen.. MOBIEL!! HIER!! NU!! AF DAT DING! ..quote:
Opmerkingen in de trand van "Ik wil nu even rust, misschien wil ik over een tijdje wel weer een relatie met je" dragen niet echt bij aan het verwerkingsproces. Het is alsof de "pauze" toets ingedrukt wordt en je niet weet of er nog op "play" gedrukt gaat worden. En ondertussen blijft je stilstaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 07:16 schreef -Trinity- het volgende:
je gewoon beseffen dat hij/zij je niet terugwil of dat het nooit meer zo zal worden zoals het was of dat het überhaupt gewoon niets leuks meer kon worden helpt ook.
Ja dat is natuurlijk niet echt handig dat het zo gezegd wordt. Dan weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Mijn ex twijfelde ook wel eens en wilde mij af en toe ook een tijdje niet zien omdat hij over onze relatie wilde nadenken. Na de zoveelste keer van twijfel wilde ik wel eens weten waar ik echt aan toe was. Hij heeft het toen dus uitgemaakt. Wel heel kut maar ik weet wel waar ik aan toe ben nu...quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:30 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Opmerkingen in de trand van "Ik wil nu even rust, misschien wil ik over een tijdje wel weer een relatie met j." dragen niet echt bij aan het verwerkingsproces. Het is alsof de "pauze" toets ingedrukt wordt en je niet weet of er nog op "play" gedrukt gaat worden. En ondertussen blijft je stilstaan..
ben je daar zo zeker van ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:48 schreef Tristessa het volgende:
Ja dat is natuurlijk niet echt handig dat het zo gezegd wordt. Dan weet je gewoon niet waar je aan toe bent. Mijn ex twijfelde ook wel eens en wilde mij af en toe ook een tijdje niet zien omdat hij over onze relatie wilde nadenken. Na de zoveelste keer van twijfel wilde ik wel eens weten waar ik echt aan toe was. Hij heeft het toen dus uitgemaakt. Wel heel kut maar ik weet wel waar ik aan toe ben nu...
Je hebt inderdaad een punt en daar heb ik ook wel eerder over nagedacht. Maar wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld (al die twijfel, rust nodig om na te denken etc.) was niet de eerste keer in onze relatie. Een aantal maanden geleden ging het precies zo als het nu ging.(En het is nog wel vaker voorgekomen) Ik voel me er ook niet beter door wanneer hij telkens weer over die twijfel begint, het maakt me nog onzekerder dan dat ik al ben. Daar komt nog bij dat hij zelf vond dat we beter niet verder konden gaan met deze relatie omdat hij zoveel twijfels had.quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ben je daar zo zeker van ...
misschien heeft hij onder druk dan maar een beslissing genomen, waarmij hij jou hoogstwaarschijnlijk rust kon bieden en ontlasten, maar misschien was/is hij er helemaal nog niet uit ...
als hij echt al gedurende zo'n lange termijn alleen maar twijfels had, dan is het misschien idd het beste om dan maar voor eens en altijd de knoop door te hakken ... want voor jou is het moordend uiteraard ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:02 schreef Tristessa het volgende:
Je hebt inderdaad een punt en daar heb ik ook wel eerder over nagedacht. Maar wat zich de afgelopen weken heeft afgespeeld (al die twijfel, rust nodig om na te denken etc.) was niet de eerste keer in onze relatie. Een aantal maanden geleden ging het precies zo als het nu ging.(En het is nog wel vaker voorgekomen) Ik voel me er ook niet beter door wanneer hij telkens weer over die twijfel begint, het maakt me nog onzekerder dan dat ik al ben. Daar komt nog bij dat hij zelf vond dat we beter niet verder konden gaan met deze relatie omdat hij zoveel twijfels had.
idd, gebeurt veel ...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:08 schreef love_me het volgende:
En omdat jij zo onzeker werd ging je hem onder druk zetten.
En heeft hij daardoor een keuze gemaakt..
Idd ik herken t ook... Had een ex die t zelfde bij mij deed... Alles of niets keuze , fouter kan t naar mijn inzienziens niet... Tis juist een goed iets als je je twijfels bij een ander kan uiten en de ander moet dan ook zelf sterk genoeg zijn om zijn/haar conclusies dr uit te trekken...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:08 schreef love_me het volgende:
En omdat jij zo onzeker werd ging je hem onder druk zetten.
En heeft hij daardoor een keuze gemaakt..
hoe bedoel je: jij twijfelt en de ander moet dan maar haar conclusies nemen en beslissen over het lot van de relatie, terwijl zij helemaal niet twijfelt aan de relatie ???quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:25 schreef JoeyT het volgende:
Idd ik herken t ook... Had een ex die t zelfde bij mij deed... Alles of niets keuze , fouter kan t naar mijn inzienziens niet... Tis juist een goed iets als je je twijfels bij een ander kan uiten en de ander moet dan ook zelf sterk genoeg zijn om zijn/haar conclusies dr uit te trekken...
Ik bedoel meer van: Ik twijfel en zij zou dat moeten accepteren zodat we er samen over kunnen praten en aan de hand daarvan een beslissing kunnen nemen... Als zij die twijfels niet kan accepteren dan moet ze t zelf verbreken, maar iig niet de ander tot een keuze dwingen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:30 schreef petitlapin het volgende:
[..]
hoe bedoel je: jij twijfelt en de ander moet dan maar haar conclusies nemen en beslissen over het lot van de relatie, terwijl zij helemaal niet twijfelt aan de relatie ???![]()
Hoe lang? Totdat degene er uit is... Als dat te lang duurt dan breek je t af... Ik zou t zelf niet goed kunnen handelen als mn partner twijfelt, dus ik zou er vrij snel een punt achter zetten denk ik... Ik werd in het verleden ook voor het blok gezet en besloot er mee door te gaan... Die twijfels bleven en 2 jaar later had ze nog veel meer pijn omdat ze mij destijds niet de tijd had gegeven en het er niet serieus met mij over wilde hebben...quote:Op woensdag 15 juni 2005 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
En hoelang moet ze dat dan accepteren? Weken? Maanden?
Zoiets gaat dan vanzelf aan het lijntje houden heten... En dan kan ik me heel goed voorstellen dat je zo'n draaikont voor het blok zet.
Twijfelen en daardoor hopen dat de ander het besluit maar neemt zodat jij dat niet hoef te doen vind ik gruwelijk laf. Zelf niet genoeg lef om een beslissing te nemen en dan maar lang genoeg moeilijk toen tot een ander het voor je doet. Da's lekker makkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |