Technical Specsquote:Sony also confirmed the PlayStation 3 will use Blu-ray discs as its media format. The discs can hold up to six times as much data as current-generation DVDs.
It will also support CR-ROM, CD-RW, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R formats It will also sport a slot for a detachable 2.5-inch HDD, somewhat similar the Xbox 360's.
De Controllerquote:The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, Internet access, digital photo viewing, and digital audio and video. Speaking of video, Sony Computer Entertainment's Chief Technical Officer Masa Chatani was on hand to show off the PS3's panoramic video functions. Since the console has two HD outputs, it is can be hooked up to two side-by-side HDTVs to projecting video in a 32:9 extra-widescreen format (think Cinemascope in your living room). Like a gigantic version of the Nitnendo DS, the dual digital outputs also allow for an extended game display, with the action on one screen and either game information or video chat on the second.
Eye Toy 2quote:Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers, which can be used for nearly 24 hours before they require charging. It will also have six USB slots for peripherals: four up front and two in the back. As rumored, it will also have Wi-Fi connectivity to the PSP, which can be used as a remote screen and/or controller.
Untitled Shooter#1quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Die screens van die anime-wijven hierboven (met die dude met headset op TV's) is van een game genaamd PYEdentify dat gebruik maakt van de nieuwe wireless HD-eyetoy, en voicerecognition. Een hele hoge sensitieve hi-res webcam, zonder kabel, zou wel eens een heel grote invloed kunnen krijgen qua game-controls in veel games.
Motor Stormquote:Op dinsdag 17 mei 2005 06:36 schreef MMaRsu het volgende:
Jezus PandorasBox als je die link checkt en dan het heavenly sword filmpje..daar zitten ook andere bij, dat laatste filmpje man..motor nogwat..sick shit!
http://www.gamespot.com/e3/e3movies.html
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of die ps3 echt zoveel sneller is. Ken heeft er nogal een handje van om een beetje te liegen (zie XBOX 1). De GPU is maar 50mhz sneller, en die cell is maar 3.2 gig. De X360 heeft 3x 3.2 gig aan boord.
En ik had dus gewoon gelijk toen die X360 werd onthuld. Het is niet de hardware maar de programmeerders die niet beter kunnen. Want ik zie niet inhoeverre de gereleaste screens mooier zijn dan die van de X360.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.
Dat kan allemaal wel, maar zoals ik al zei. De XBOX had ook een veel hogere FPU, maar grafisch was het niet zoveel beter dan de PS2. Wel wat, maar niet achterlijk veel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het gaat niet alleen om screens. Zit net DOA4 te kijken, en vindt die animatie's vrij current-gen. Niks bijzonders. Vergelijk dat met Heavenly Sword, en dan zie je toch wel een groot verschil.
Wat hardware betreft klopt je opsomming niet. De PS3 heeft 1 cell met 8 cores @ 3,2 Ghz. De 360 heeft 1 PPC met 3 cores. Per saldo is de Cell dubbel zo snel als de 360-CPU, 215 Gflops t.o.v. 115.
Die 50 Mhz GPU zegt idd niet veel, het gaat er vooral om hoe snel de GPU met het geheugen en de CPU communiceert, en dat is kennelijk een stuk beter bij de PS3, want de geschatte GPU performance is 1,8 Tflop en die van de ATI op de 360 maar 0,9 Tflop. ATI en Nvidia zitten redelijk op dezelfde koers qua techniek, dus het verschil zit em in andere zaken en minder bottlenecks.
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die joypad is trouwens de overtreffende trap van lelijk..
Wat een kutontwerp zeg.
Dat zijn de betere nieuwtjesquote:Niet alleen de Xbox 360 van Microsoft kan moeiteloos patsen met de Unreal-engine op hun console, want Sony heeft in haar persconferentie een nog onbekende game gepresenteerd die gebruik maakt van dezelfde engine. Concurrentiegewijs gezien is dit een belangrijk feit, aangezien Gears of War (Xbox 360), de mooiste game tot nu toe is op de console van Microsoft. Misschien dat Sony binnenkort iets laat zien wat dit kan overtreffen; ze zitten in ieder geval op hetzelfde niveau. We houden je op de hoogte.
Ik vind de PS(2) controller juist helemaal niet fijn. Die palmgedeelten steken in je hand door de ligging van de analoge sticks. De PS3 controller is butt ugly, maar ziet er confortabel uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:54 schreef MegA het volgende:
[..]
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar 3.2gig t.o. 9.6 is nogal ene verschil..
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef MMaRsu het volgende:
Tot nu toe, serieus wat ik er van heb gezien, vind ik Ps3 echt wel gruwelijk veel beter qua graphics dan X360.
Is het niet zo dat ze gezamelijk 3.2 gig zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.
Xbox had een GPU made for gfx, PS2 niet, en moest alles softwarematig doen. Samen met het minder aanwezige geheugen kon de PS2 in bepaalde opzichten de Xbox ondanks beter rekenundige power niet bijbenen.
360 en PS3 is een ander verhaal.
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
De frequentie is identiek indeed, het verschil zit hem in design en aantal cores. SPE's bij de Cell chip genaamd.
Dat is idd het belangrijkst.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:01 schreef BMH het volgende:
Bla bla clock snelheid < games
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, het zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.
Impressive,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
KZ2 draait volgens mij gewoon op de inhouse Guerilla engine. Die was al behoorlijk advanced op de PS2, maar kan nu volledig uitgebuit worden.
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, das duidelijker.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:30 schreef Croga het volgende:
[..]
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......
En als je je vervolgens realiseert dat IBM beide processoren ontworpen heeft en gaat leveren, zie je ook dat het logisch is dat ze beiden op 3.2Ghz draaien..... anders had IBM ruzie gehad met één van beide partijen...
Playstation3 gebruikt blu-rayquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
De PS3 heeft ook apart geheugen voor de GPU, dat 700 Mhz GDDR3 geheugen wat de 360 ook heeft voor het hele systeem. Maar de PS3 heeft ook nog sneller 256 MB XDR Ram voor de Cell.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
Vind de controller er prima uit zienquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Net ff filmpje van motorstorm gekeken en ik moet zeggen dat dat er wel super uitziet. momenteel heb ik een xbox en was eigenlijk van plan om ook gewoon de volgende xbox te halen. Maar nu ik de filmpjes van de nieuwe PS3 zie begin ik toch wel te twijfelen en ga ik zeker even afwachten tot ze alle drie (incl de revo) in de winkel liggen.
Om de PS3 nou af te rekenen op z'n controller, ik neem aan dat sony wel goed heeft gekeken hoe de ergonomie van deze controlller is, dus daar vertrouw ik wel op. Mocht deze controller heel erg tegenvallen dan zou de oude toch ook wel aangesloten kunnen worden?
en daarnaast zou je bijna denken dat m'n vriendin um ook leuk gaat vinden
Klinkt goed, maar 1gbit wireless lijkt me een beetje sterk, daarnaast de dag dat ik 1 gbit internet in huis heb ben ik minstens 10 jaar ouderquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
. Ze hebben wireless Gbit ethernet erin gezet (de 360 heeft maar 100 Mbit),
wireless Gbit ethernet???quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ze praten over permanante online access met tal van features (opzetten van je eigen radiostation en realtime website met videobeelden). Ze hebben wireless Gbit ethernet erin gezet (de 360 heeft maar 100 Mbit), zodat je met de standaard meegeleverde hi-res wireless Eyetoy live op het Net kunt. Verder nog die ganimeerde visie over parellel-connected PS3- Cell's allover the globe, and the power die ze daarmee kunnen creeren. Beetje hyperig, maar het online gedeelte zit ditmaal echt wel snor.
Het is dan ook lokaal wireless-Gbit, speciaal voor de toekomst voorbereid voor eventueel meerdere draadloze HDTV streams naar andere TV's ofzo. Snelheid richting internet zal idd niet zo'n vaart lopen, al zijn er in Japan volgens mij allang Gbit internetabbo's.quote:Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
'Welke console er ook wint, IBM wint altijd. De volgende Next Gen console zal wel van IBM afkomen...quote:
Is hij misschien compatible (controller van PS2/Ps3?)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:30 schreef HansvanOchten het volgende:
Die console ziet er echt mega strak uit!
Alleen die controller. Hadden ze niet gewoon de DS2 kunnen houden? Dat ding werkt echt heerlijk!
En dan plaatje van ?GT5? Dat kan niet waar zijn!
Eh... ethernet is gewoon bekabeld hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het is dan ook lokaal wireless-Gbit
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748448/vids_1.html
Check hier het Getaway 3 filmpje. Dat vind ik zeer impressive qua animatie's en stad-simulatie/levendigheid.
Ziet er top uitquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Check hier het Getaway 3 filmpje. Dat vind ik zeer impressive qua animatie's en stad-simulatie/levendigheid.
Vanavond laat maar bekiken. Hij doet lang ladenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik vind alles zeer realistisch geanimeerd, en daar hou ik wel van. De beelden ademen echt de stadsfeer uit. Dat het evengoed nog steeds computerig qua textures uitziet dat zeker, de coders achter de Getaway staan ook bepaald niet bekend als prog-genie's wat dat aangaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Ik vind dit ivm de screens hierboven niet echt mooi, eerlijk gezegd..
Vergelijk dat nou eens met KZ2 bijv..
valt nog wel mee, kwam net met 80kb/s binnenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:27 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Vanavond laat maar bekiken. Hij doet lang laden
Tsja, ik weet het niet. Wat ik op de PS3 persconferentie zag was toch wel een heel stuk mooier dan wat bij de X360 te zien was. Maar het waren allemaal techdemo's, dus dat zegt nog niet veel. Het enige wat echt heel indrukwekkend was, was Killzone 2, aangezien dat er echt ingame ontzettend goed uit zag. En dat spelen met water met de eyetoy vond ik ook verbluffend, evenals de Unreal 3 Engine. Maar al dat gefocus op real-time, natuurlijk ziet het er prachtig uit maar realtime en ingame is nog wel even een verschil. Ik bedoel, een game doe je toch altijd vanuit een bepaald camera-standpunt, hoe mooi alle animaties verder ook zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:33 schreef Vitalogy het volgende:
Grafisch heb ik mijn twijfels. Ik zie geen enkel voordeel tov de XBox 360. Tenzij NVidia een revolutionaire GPU aan het bouwen is wat ik ernstig betwijfel. Bovendien de shader capaciteiten van de XBox 360 zijn erg veelbelovend. Dat doet de geheugen eisen voor de XBox 360 ook weer naar beneden schroeven. Aan de andere kant dat snelle geheugen icm met 7 aparte cores is wel erg indrukwekkend. Daar kan je toch ook een boel mee lijkt me. Ik hoop alleen niet dat dit gaat doorwerken in de prijs.
Maar goed we zien het wel. Het is allemaal erg veelbelovend.
Het ziet er echt gigantisch mooi uit inderdaad (althans, ga deze niet kijken, maar wat ze in de presentatie lieten zien). Hoe gedetailleerder, hoe prachtiger. Alleen wil ik 't eigenlijk ook eens uit 't gamende perspectief zien, niet alleen vanuit een replay-camerastandpunt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dit is ook een leuke "gadget-trailer". De Fight Night 3 demo, met focus op de gezichtsuitdrukkingen en wat daarmee mogelijk is. Ook weer erg realistisch geanimeerd.
http://media.ps3.ign.com/media/748/748455/vids_1.html
Vele malen mooier dan de Xbox 360quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:30 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb hier één woord voor, FUCK, wat mooi
Prachtig geanimeerd, maar wat is een zo'n game zonder bloed enzoquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:38 schreef Edenoniphobic het volgende:
Dit is ook een leuke "gadget-trailer". De Fight Night 3 demo, met focus op de gezichtsuitdrukkingen en wat daarmee mogelijk is. Ook weer erg realistisch geanimeerd.
http://media.ps3.ign.com/media/748/748455/vids_1.html
Krijg je dat weer.... laat elke console toch in haar waardequote:
Ik heb Fight Night 2 op de PS2, en dat is ook een soortgelijk swingend camera-standpunt, dus dit lijkt me gewoon actual in-game footage zoals je het ziet.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:51 schreef twi het volgende:
[..]
Het ziet er echt gigantisch mooi uit inderdaad (althans, ga deze niet kijken, maar wat ze in de presentatie lieten zien). Hoe gedetailleerder, hoe prachtiger. Alleen wil ik 't eigenlijk ook eens uit 't gamende perspectief zien, niet alleen vanuit een replay-camerastandpunt.
Doe ik, maar tochquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:58 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Krijg je dat weer.... laat elke console toch in haar waardeTevens kan je dat gewoonweg niet zeggen op basis van techdemo's
Ja misschien wel, van de andere kant is dat volgens mij dus allemaal een kwestie van camera-standpunten, net zoals je in een willekeurig racegame ook een soort helikopter-chase view kunt innemen waarbij je het first-person-oog voor het racen uit het oog verliest en meer een cinematische game speelt. Maar zelfs al is het puur replay-werk, dan nog is dat net zoals bij de GT serie's alleen al leuk om dat soort zaken na de match te bekijken, en vind ik de animatie's van met name de arm/voet bewegingen super-echt. Het spel zal ongetwijfeld het beste vanuit 1st person of 3th person te spelen zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 11:03 schreef twi het volgende:
Derhalve vind ik die schitterende beelden van Killzone 2 en The Getaway interessanter, en vallen die bewegingen in 't gezicht na een klap meer onder de categorie van die techdemo van die acteur in Spiderman voor me, eigenlijk.
Het is idd een kunst om gameplay te versmelten met zo cinematisch mogelijk beelden, en op een dusdanige manier je game te laten spelen zonder dat je cameraviewpoint je gevechten of racen teveel beinvloedt. Maar het kan wel denk ik, zeker als de camera meer A.I. krijgt zodat ie meedenkt in de gameplay.quote:Ik bedoel, cinematische camerastandpunten (als je begrijpt wat ik bedoel) zijn fantastisch om die details te laten zien, maar hoe komen die details bij echte gameplay-camerastandpunten tot hun recht.
Zit er wel in denk ik, zit ook al in FN2. Als ze zweetdruppeltjes en gezichtvervormingen in realtime kunnen simuleren, kan dat ook met bloed.quote:Prachtig geanimeerd, maar wat is een zo'n game zonder bloed enzo
quote:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748505/vids_1.htmlquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Welk filmpje is gemaakt met de Unreal engine?
Je kunt het filmpje zien als je de pers conferentie bekijkt. Epic was heel erg trosts dat ze 1 gangetje (met uitzicht) in 2 maanden hebben gemaakt met een engine die al bestond..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:16 schreef Ker_Plunk het volgende:
Welk filmpje is gemaakt met de Unreal engine?
Volgens mij bestond het hele filmpje al, maar hebben ze er twee maanden over gedaan om het naar de PS3 te porten..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:18 schreef BMH het volgende:
Je kunt het filmpje zien als je de pers conferentie bekijkt. Epic was heel erg trosts dat ze 1 gangetje (met uitzicht) in 2 maanden hebben gemaakt met een engine die al bestond..
Ik verwacht een enorme productietijd bij games voor de nextgen consoles![]()
Mmm, ik had de eerste helft van de conf. over geslagen, dacht dat alleen tech talk wasquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:18 schreef BMH het volgende:
[..]
Je kunt het filmpje zien als je de pers conferentie bekijkt. Epic was heel erg trosts dat ze 1 gangetje (met uitzicht) in 2 maanden hebben gemaakt met een engine die al bestond..
Ik verwacht een enorme productietijd bij games voor de nextgen consoles![]()
Killzone 2 komt van een klein bedrijf. Dus je lult maar weer wat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:27 schreef BMH het volgende:
Dit kan wel eens het eind betekenen van de kleine developers.. Het maken van een game met zulke graphics eist te veel tijd en geld waardoor het alleen maar weggelegd is voor de grotere publishers.
Waarom denk je dat er dingen zijn als XNA, DirectX, engines die je off the shell kan kopen, speedtree, etc?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:27 schreef BMH het volgende:
Dit kan wel eens het eind betekenen van de kleine developers.. Het maken van een game met zulke graphics eist te veel tijd en geld waardoor het alleen maar weggelegd is voor de grotere publishers.
Waarom verbaasd me dit nietquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:27 schreef BMH het volgende:
De Xbox 360 vond ik een enorme tegenvaller, maar de PS3 heeft me enorm verrast.
Erm toen ik de mensen van guerilla sprak in december hadden ze meer dan 80 man in dienst...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Killzone 2 komt van een klein bedrijf. Dus je lult maar weer wat.
Overigens begrijp ik niet dat je zo onder de indruk bent van een tech demo. Jij zou toch wel beter moeten weten..
Inderdaad. Zowel de PS3 als de X360 hebben enorme indruk gemaakt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:31 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Waarom verbaasd me dit nietZelf vind ik ze allemaal prachtig !
Killzonne heeft een aardig grote uitgever die wat geld op zak heeft.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Killzone 2 komt van een klein bedrijf. Dus je lult maar weer wat.
Overigens begrijp ik niet dat je zo onder de indruk bent van een tech demo. Jij zou toch wel beter moeten weten..
Klopt,.... heb er zin in !quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad. Zowel de PS3 als de X360 hebben enorme indruk gemaakt..
Ivm met de grote jongens is het nog een relatief klein en onbekend bedrijf.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:31 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Erm toen ik de mensen van guerilla sprak in december hadden ze meer dan 80 man in dienst...
Jij had het over developers.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:32 schreef BMH het volgende:
[..]
Killzonne heeft een aardig grote uitgever die wat geld op zak heeft.![]()
Ik bedoelde dus de kleine developers zonder een grote uitgever of een zakcentje op zak.quote:
Ja ok. Wat zij de prijzen eigenlijk? 1000?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gewoon allebei kopen. Zit een jaar tussen of zo.
en ze waren zelfs aan het uitbreidenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:31 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Erm toen ik de mensen van guerilla sprak in december hadden ze meer dan 80 man in dienst...
Ik eheb Nintendo's genoeg gezienquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:35 schreef BMH het volgende:
Ik houd het niet meer vol. Ik moet Nintendo's presentatie zien!
blijf dan alsjeblieft hier weg als je alleen maar over Nintendo kan pratenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:35 schreef BMH het volgende:
Ik houd het niet meer vol. Ik moet Nintendo's presentatie zien!
Nogmaalsquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:30 schreef H.Flick het volgende:
Lukt het iemand om het filmpje van de sony persconferentie te downoaden van IGN (insider)? Bij mij houdt hij er al na 30MB mee op.
De geruchten gaan dat de X360 "slechts" 350 dollar gaat kosten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:36 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ja ok. Wat zij de prijzen eigenlijk? 1000?
Ik weet niet hoeveel jij denkt dat een developer normaal in dienst heeft. maar 80 is al redelijk wat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ivm met de grote jongens is het nog een relatief klein en onbekend bedrijf.
Stukkie lager mag ik hopen, je kunt het makkelijk halveren denk ik zo.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:36 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ja ok. Wat zij de prijzen eigenlijk? 1000?
Ow. Dan komt het tot een wat betere prijs! Niet dat ik hem gelijk ga kopen hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef peristilius het volgende:
[..]
Stukkie lager mag ik hopen, je kunt het makkelijk halveren denk ik zo.
350 dollar ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De geruchten gaan dat de X360 "slechts" 350 dollar gaat kosten.
maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Het zou iig fantastisch zijn.
De PS3 zal denk ik wel wat duurder zijn. Heb geen idee, misschien gaan ze mee in die lage prijzen. Ik hoop het wel iig.
Hij moet iig wel HEEL duur worden wil ik um niet bij de release in huis halen..
Mja, zal dan ook wel 350 euro worden. Europa is altijd duurder.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:40 schreef AMD64 het volgende:
[..]
350 dollar ?
Dat is zo'n 300 euro !
Maar. Ik wacht liever op de PS3
Dan wacht ik zeker een paar jaarquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, zal dan ook wel 350 euro worden. Europa is altijd duurder.
Evengoed is het natuurlijk schandalig goedkoop. Zal ook wel een onzingerucht zijn.
Ik gok dat beide consoles zo rond de 450-600 euro zullen zitten.
Kan je lang wachten... heeft met de PS2 ook een tijdje geduurd. Ik zou het niet uithoudenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:43 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Dan wacht ik zeker een paar jaar
Tot het ongeveer 200 is
Ik schrokm ook even. Nadeel van de DS2 waren de te korte pootjes, dat lijkt met deze wel opgelost.quote:
Ziet er waanzinnig uit, maar in hoeverre dit ingame is... Vind het raar dat het steeds switched.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:41 schreef H.Flick het volgende:
Holy Shit! ik heb net de Killzone trailer voor het eerst gezien en het ziet er echt zo geweldig uit!!!
Ik kan niet meer wachten.
Half the fun is ook het installeren van je nieuwe console, alles netjes uit de verpakking halen en eerst vol bewondering bekijken. Alleen daarom al kijk ik uit naar de next gen consolesquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ziet er waanzinnig uit, maar in hoeverre dit ingame is... Vind het raar dat het steeds switched.
Makkelijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:44 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Kan je lang wachten... heeft met de PS2 ook een tijdje geduurd. Ik zou het niet uithouden
Ik heb ook 2 PC's, een PS2, een Xbox, een GameCube, een PSP en een berg andere hobbies naast gamen. Maar toch kan ik niet wachtenquote:
PSPquote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:47 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb ook 2 PC's, een PS2, een Xbox, een GameCube, een PSP en een berg andere hobbies naast gamen. Maar toch kan ik niet wachten
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
PSP
Import neem ik aan?
Ik heb: 1 GameBoy, 1 SuperVision, 1 Nintendo 16bit, 1 Playstation 2, Xbox, 2 PC's.
Inderdaadquote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:07 schreef chibibo het volgende:
Die techdemo van Final Fantasy VII deed me wel kwijlen, zeg.
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot de eerste online petitie om toch een remake te gaan maken.
Ik zat ook te gillen. Als er een game op de Ps3 mag verschijnen dan is het deze wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:07 schreef chibibo het volgende:
Die techdemo van Final Fantasy VII deed me wel kwijlen, zeg.
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren tot de eerste online petitie om toch een remake te gaan maken.
Die zitten er in inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:13 schreef H.Flick het volgende:
Ik ben nu zowel de hele sony pers conferentie als de trailers en demos aan het downloaden. Is dat dubbel op en zitten die demos ook in de pers conferentie? ja, zeker.
GTA is inderdaad nog niet aangekondigd, maar ik reken er wel op dat het een launchgame wordt, zeker in Europa. De jongens van Rockstar hebben nog minstens anderhalf jaar de tijd om de game te bouwen, en gezien het feit dat ze vast al begonnen zijn moet dat best wel kunnen lukken.. Plus het geld dat Sony ongetwijfeld met bakken hun kant op gooit om GTA exclusief en als launchgame te hebben op de ps3..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:44 schreef H.Flick het volgende:
Ik las trouwens in het vorige PS3 topic dat GTA een lauchtitel gaat worden, hier heb ik vervolgens nooit meer iets over gelezen. Was het een hoax ofzo?
Nou euh.. hij lijkt op een banaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zeurt iedereen over de controller? Hij ziet er beter en ergonomischer uit dan de Dual Shock 1 en 2.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 13:52 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]![]()
Paar weken geleden bij verhuizen meerdere games van weggegooid
Ziet er uit als iets wat te makkelijk uit je handen glipt als je een beetje klamme handjes hebt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom zeurt iedereen over de controller? Hij ziet er beter en ergonomischer uit dan de Dual Shock 1 en 2.
Ik vind hem ook wel oké, alleen die schouderknoppen lijken me onhandig. Maar dat zal wel de beste plek voor ze zijn met zo'n controllervorm.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hij ziet er goed uit, Maar die puntenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Of juist welquote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:24 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hij ziet er goed uit, Maar die puntenNet zo'n vrouwvriendelijke vriend
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:27 schreef Omkron het volgende:
Zeg daggla.. jij was tot voor kort toch geen spelcomputer-fanaat.. ?
Volgens was je bij san-andreas pas ingestapt.. klopt dat..?![]()
Nee hoor, ik game al vanaf de C64.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:27 schreef Omkron het volgende:
Zeg daggla.. jij was tot voor kort toch geen spelcomputer-fanaat.. ?
Volgens was je bij san-andreas pas ingestapt.. klopt dat..?![]()
Volgens mij issie net zo groot als de eerste XBOX.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:34 schreef UnleashMitch het volgende:
De console![]()
De controler![]()
Maar goed, een console moet er gewoonuit zien, de controller moet daarnaast ook nog functioneel zijn. Als het ding goed werkt dan is dat een beter pluspunt dan dat het ding er
uit ziet.
Ik heb de PS2 4 maanden gehad, voordat hij kapot gingquote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee hoor, ik game al vanaf de C64..
Heb alleen nog niet zo heel erg lang een PS2. Jaartje of zo.
Ruime binnen de garantieperiode toch.. of had je hem omgebouwd..quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:35 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb de PS2 4 maanden gehad, voordat hij kapot ging
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8834quote:Looking at the content of the two conferences today in Los Angeles - and the MTV special last week, in the case of Xbox 360 - "outclassed" is a word that comes to mind a lot. The bar which was set by Microsoft last week has not only been met, it has been vaulted over. PlayStation 3 is more powerful, more fully featured, more innovative and better supported than Xbox 360.
Totáál niet verrassend!quote:Product name: PlayStation 3
Logo: PLAYSTATION(R)3
Een ietsje afgeslankte versie dan de aangekondigde cell-chip van 3 maandjes terug. Meest opvallende verschil vind ik dat 'ie 7 SPE's heeft gekregen inplaats van 8.quote:CPU
Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS
Het meest indrukwekkende aan deze CPU vind ik de 1.8 TFLOPS en vooràl de 1080p capaciteiten... en dat twee keer!!! We hebben het hier gewoon over twee videokanalen van 1920x1080 pixels en dat in progressive scan.quote:GPU
RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines
Dat 'ie realtime 5.1 kanalen Dolby Digital en DTS zou gaan ondersteunen was te verwachten. Maar LPCM is natuurlijk nog véél beter! Waar Dolby Digital en DTS nog altijd gecomprimeerd zijn, is LPCM ongecomprimeerd, kan tot 8 kanalen bevatten met een samplefrequentie van 48khz of 96khz. Wat ook opvallend is, is dat hier geen apparte geluidschip voor gebruikt gaat worden, maar dat de Cell dit allemaal zelf gaat afhandelen! Achja... dat ding is toch krachtig genoeg!quote:Sound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)
Opvallend. Ik vind het opvallend dat er geen XDR voor de GPU gebruikt gaat worden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze nieuwe GPU gebruik zou maken van het veel snellere XDR geheugen. Dat dit ook één van de belangrijkste redenen was dat Sony samen met Nvidia deze GPU zou maken. Maar nu lijkt het er meer op dat Nvidia de CPU vóór Sony heeft gemaakt. Beetje jammer.quote:Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz
Indrukwekkende cijfers. Meer heb ik er niet over te zeggen!quote:System Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)
Zie boven. De stap van 6.2 GFLOPS naar 2 TFLOPS is natuurlijk gigantisch. Nou moet je niet teveel waarde hechten aan dit soort cijfers, maar het geeft wel een aardige impressie van de rekenkracht van dit monster!quote:System Floating Point Performance
2 TFLOPS
Mooi! Goed om te zien dat de HDD toch weer terugkeert naar een Playstation-console! 2.5" is uiteraard de juiste keuze!quote:Storage
Detachable 2.5" HDD slot x 1
Zes keer USB 2.0 dit is eigenlijk precies wat ik had verwacht. Leuk dat ik straks al m'n USB-randapparatuur van m'n PS2 straks kan gaan gebruiken op m'n PS3! Dat 'ie een memorystick-slot zou krijgen daar ging ik al vanuit, maar dat 'ie óók een SD- èn een CompactFlash-slot krijgt is een enorme verrassing!quote:I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1
quote:Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)
Hmmm... ze zijn dan tòch draadloos geworden.quote:Controller
Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)
De optische uitgang zit er nog steeds, de standaard AV-uitgang zit er nog steeds (dus kan ik m'n RGB-kabel die ik destijds voor m'n PS1 gekocht heb en nu voor m'n PS2 gebruik gewoon weer meenemen naar m'n PS3!quote:AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1
Geen verrassing dat 'ie uiteindelijk toch Blu-Ray gaat gebruiken, wat me vooral opvalt is dat SACD ook in het rijtje staat!quote:Disc Media
CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
Geluid isser al in de vorm van reciever en leuke speakers, tis meer de TV's die onbetaalbaar zijn in 1080Pquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:06 schreef Steve-O het volgende:
Jammer dat je naast die ps3 nog een fortuin moet uitgeven aan tv/Audio wil je het een beetje leuk spelen
Uhmmmm, die gast van nVidia zei dat er 512MB ter beschikking van de GPU stond, dus de RSX kan uit beide vaatjes tappen.quote:Opvallend. Ik vind het opvallend dat er geen XDR voor de GPU gebruikt gaat worden. Ik ging er eigenlijk vanuit dat deze nieuwe GPU gebruik zou maken van het veel snellere XDR geheugen.
Dat zal allemaal wel meevallen, op mijn mini 4:3 TV'tje heb ik altijd leuk PS2 kunnen spelen. Nu ik een mooie breedbeeld heb en mn hele TV kamer vol hangt met gigantische speakers is het allemaal wel iets overweldigender, maar uiteindelijk gaat het toch om de gameplayquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:06 schreef Steve-O het volgende:
Jammer dat je naast die ps3 nog een fortuin moet uitgeven aan tv/Audio wil je het een beetje leuk spelen
Is dit PS3?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat ik niet begrijp, als die ps3 35x zo krachtig is...
[afbeelding]
waarom zijn die bomen dan niet 3D??
Dat noemt men investeren! De PS3 is genoeg reden om een HDTV in huis te halen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:06 schreef Steve-O het volgende:
volgens games.fok wel jaquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is dit PS3?
Hmm, zoveel indrukwekkender dan GT4 is het nu ook niet echt.
Vind je ?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:54 schreef P-Style het volgende:
Tijd dat P-Style z'n visie geeft over dit eindelijk officiëel aangekondigde prachtapparaat!
En als ik nou alleen wil gamen want ik heb al een thuisbioscoopquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:22 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat noemt men investeren! De PS3 is genoeg reden om een HDTV in huis te halen.Behalve om de PS3 games in volle glorie te kunnen bekijken, kun je'm ook gebruiken als dvd-video speler (die de resolutie omhoog schroeft naar 1920x1080), als Blu-Ray video speler (waarop films al in 1920x1080 resolutie staan), als fotoviewer (de PS3 ondersteunt immers drie grote flash-memory formaten) en later wellicht zelfs als HDTV-tuner voor HD-streams over ethernet (de PS3 heeft immers twee ethernet inputs)!
Verder verschijnt de PS3 pas in 2006 en in Europa pas láát in 2006, zal 'ie vanaf 2008 pas echt betaalbaar zijn en gaat 'ie voorlopig nog wel even mee... tegen die tijd zullen HDTV's al een stuk goedkoper zijn en meer beschikbaar zijn!
Ik was meer onder de indruk van PGR3 jaquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is dit PS3?
Hmm, zoveel indrukwekkender dan GT4 is het nu ook niet echt.
Ik niet vind een goede racegame een prachtige tijdverspillingquote:
Dit is gewoon GT4 dat in een héél korte tijd is overgeport naar de PS3. De enige verbetering die ik zie is de resolutie. En alles is misschien iets gladder. Als er één developersstudio is die Sony-consoles optimaal kan benutten, dan is het Polyphony wel!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:19 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat ik niet begrijp, als die ps3 35x zo krachtig is...
[afbeelding]
waarom zijn die bomen dan niet 3D??
Hmmm... als de RSX daadwerkelijk uit beide vaatjes kan tappen, dan zou dat betekenen dat 'ie sowieso uit XDR-geheugen kan lezen... Waarom heeft 'ie dan überhaupt z'n eigen 256MB GDDR3 geheugen?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:19 schreef twi het volgende:
Uhmmmm, die gast van nVidia zei dat er 512MB ter beschikking van de GPU stond, dus de RSX kan uit beide vaatjes tappen.
Inderdaad. En die screen van Test Drive zag er ook een stukje slicker uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:25 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik was meer onder de indruk van PGR3 ja
Ja! Jij niet dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:23 schreef Chocobo het volgende:
Vind je ?
Vergeet de thuisbioscoop die je nu hebt! De PS3 eet je thuisbioscoop op!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:24 schreef Steve-O het volgende:
En als ik nou alleen wil gamen want ik heb al een thuisbioscoop
het ois dus gewoon GT4 op de PS2, aldus Mr.Subtlequote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:27 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dit is gewoon GT4 dat in een héél korte tijd is overgeport naar de PS3. De enige verbetering die ik zie is de resolutie. En alles is misschien iets gladder. Als er één developersstudio is die Sony-consoles optimaal kan benutten, dan is het Polyphony wel!Geef ze wat tijd, want dit plaatje is inderdaad totaal niet representatief.
Daarom lees ik zijn posts nooitquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
het ois dus gewoon GT4 op de PS2, aldus Mr.Subtle.
Val je daar even door de mand, jij "kenner"..
Ben jij mascotte van sony ofzoquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ja! Jij niet dan?
[..]
Vergeet de thuisbioscoop die je nu hebt! De PS3 eet je thuisbioscoop op!Alleen je receiver moet je bewaren!
'k Hoop sowieso dat GT5 een beetje richting Microsoft kijkt met Forza, want er zitten wel een hoop elementen in Forza die GT4 ook wel kan gebruiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad. En die screen van Test Drive zag er ook een stukje slicker uit..
En Forza 2, al is daar nog niets van gereleased..
Mja, het is soms allemaal net TE enthousiast dat je denkt dat ie gebrainwashed is door pinokkio Ken.quote:
Dan kan die controller er volgend jaar zo bijquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:34 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dan kan die controller er volgend jaar zo bij
Wees eerlijk, ik denk niet dat jouw thuisbioscoop 12 streams HDTV tegelijkertijd kan decoderen. Niet dat het de eerstkomende tien jaar veel nut zal hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:32 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ben jij mascotte van sony ofzo
heb je al ps3 op je reet getatoeerd?
Tegen die tijd is er al weer een nieuwe generatiequote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:35 schreef twi het volgende:
[..]
Wees eerlijk, ik denk niet dat jouw thuisbioscoop 12 streams HDTV tegelijkertijd kan decoderen. Niet dat het de eerstkomende tien jaar veel nut zal hebben
Echter zou het mij niets verbazen als de PS3 2x zo duur wordt.quote:Ik denk trouwens dat die PS3 echt heel erg stevig aan de prijs zal zijn. Ik denk dat Microsoft met de X360 toch meer de "budget"-markt op is gegaan. Laat ik 't zo zeggen: Als Sony 't voor elkaar weet te krijgen om het verschil in prijs minder dan 100 euro te laten worden, dan zie ik de voorsprong van Sony qua marktaandeel alleen maar toenemen.
Valt wel mee hoor, er zijn ergere fanboys. Van die fanboys die bijvoorbeeld games maanden lang de hemel in prijzen en als puntje bij paaltje komt doen ze 'm 2 keer en dan moven ze naar de volgende hypequote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, het is soms allemaal net TE enthousiast dat je denkt dat ie gebrainwashed is door pinokkio Ken..
Nee inderdaad. Ik denk dat de X360 <400 wordt, en de PS2 500< of misschien wel 600<quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Echter zou het mij niets verbazen als de PS3 2x zo duur wordt.
Helemaal tijdens de release van de PS3, dan zal de X360 wel flink in prijs dalen..
Ik doelde eerder op z'n hardware ophemelende posts. We zagen allemaal dat er over de Emotion Engine behoorlijk wat gebakken lucht de wereld is ingeblazen daar Ken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:36 schreef twi het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, er zijn ergere fanboys. Van die fanboys die bijvoorbeeld games maanden lang de hemel in prijzen en als puntje bij paaltje komt doen ze 'm 2 keer en dan moven ze naar de volgende hype
Je weet toch dat het binnen de marketing een sport is om dingen met dezelfde letter te laten beginnen zodat je het over de X Y's kan hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:32 schreef twi het volgende:
[..]
Iemand trouwens die ook een beetje een gevoel had van "Goh..." toen die gast van Sony met de 4 C's van hun Sony Netwerk kwam, maar er behalve een gaar plaatje helemaal niks over meldde.
Ik ben meester hyperquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En games hypen? Ach, dat doet iedereen wel eens..
Da's waar, maar het ging me meer om 't idee dat de directe concurrent een fantastisch netwerk heeft met alles erop en eraan, een nieuwe evolutie daarvan komt eraan en is al aangekondigd. Dan komt het grote machtige Sony met veel bombarie hun presentatie van een fantastisch apparaat houden, en dan komt er 1 (EEN) lousy Powerpoint paginaatje met 4 C's en de boodschap die overkomt als "Wij gaan 't ook doen". Dan trek je nog al je marketing-trucs uit de kast met 4 C's, maar voor de rest zet je jezelf toch wel een klein beetje voor lul.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:39 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Je weet toch dat het binnen de marketing een sport is om dingen met dezelfde letter te laten beginnen zodat je het over de X Y's kan hebben
(4P's, 5P's, 4C's, 5C's etc. etc. ze bestaan allemaal)
quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
het ois dus gewoon GT4 op de PS2, aldus Mr.Subtle.
Val je daar even door de mand, jij "kenner"..
quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:32 schreef Steve-O het volgende:
Ben jij mascotte van sony ofzo
heb je al ps3 op je reet getatoeerd?
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja, het is soms allemaal net TE enthousiast dat je denkt dat ie gebrainwashed is door pinokkio Ken..
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:34 schreef UnleashMitch het volgende:
Dan kan die controller er volgend jaar zo bij
In de xbox 360 topics doe jij niet veel anders dan ik hier doe, Daggla.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik doelde eerder op z'n hardware ophemelende posts. We zagen allemaal dat er over de Emotion Engine behoorlijk wat gebakken lucht de wereld is ingeblazen daar Ken.
En games hypen? Ach, dat doet iedereen wel eens..
Truequote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
In de xbox 360 topics doe jij niet veel anders dan ik hier doe, Daggla.
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:53 schreef twi het volgende:
...ondanks z'n verkeerde smaak...
Ach, ik ben tenmiste multiplatform.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:49 schreef P-Style het volgende:
In de xbox 360 topics doe jij niet veel anders dan ik hier doe, Daggla.
Dat absoluut. Ze zijn tenminste vaak enigszins onderbouwd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:53 schreef twi het volgende:
Eensch met P-Style, ondanks z'n verkeerde smaak kan ik z'n posts altijd wel waarderen. Lees ze liever dan die van BHM, mMarsje (of weet ik hoe 'ie heet), mikando en PandorasBox.
Zag er inderdaad maf uit. Soort van Dakar meets Phantom Menace and t****zooi. Erg coolquote:
Indrukwekkend is het zeker. Ben benieuwd wat Ninty tegen al dit grafische geweld in kan brengen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:57 schreef twi het volgende:
Gelukkig heet dit topic niet [P-Style] Nederlands Trots , dus we mogen het wel weer over die PS3 hebben (waarvan ik toch stiekum erg onder de indruk van ben geraakt).
Damn, dacht eerst dat het niet ingame was, maar als dat het dus wel is....quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:57 schreef twi het volgende:
Zag er inderdaad maf uit. Soort van Dakar meets Phantom Menace and t****zooi. Erg cool. Maar ben benieuwd hoe diep dat spel kan gaan.
Het leek me niet direct ingame, daarvoor leek het zo gewelddadig schokkend (letterlijk dus) dat het onspeelbaar was. Maar ik denk dat het er niet heel ver vanaf zal gaan zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Damn, dacht eerst dat het niet ingame was, maar als dat het dus wel is....
PS3 GET.
Niet veel...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:02 schreef mikando18 het volgende:
Is er al wat bekend over het online gebeuren...
...maar je kunt er wel vanuit gaan dat het beter wordt.quote:...of gaat dat op dezelfde manier als de ps2?
Dat is ook niet zo heel moeilijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:05 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet veel...
[..]
...maar je kunt er wel vanuit gaan dat het beter wordt.
Na he zien van moterstorm heb ik maar besloten om toch niet direct een xbox te kopen, maar eerst eens verder te kijken. Zag er echt grandioos uit vind ik, vooral die details zoals bij voorbeeld banden of stukken auto die wegvliegen na een crash of bijvoorbeeld het stof wat achter de auto's en motoren opstuift.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:07 schreef H.Flick het volgende:
Van Motor Storm viel mijn mond inderdaad vol verbazing open.
Wat gaat het toch mooi worden.
Een hele lading fanboys.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Indrukwekkend is het zeker. Ben benieuwd wat Ninty tegen al dit grafische geweld in kan brengen.
Als ik jou was zou ik beginnen met de techdemo van het introfilmpje van FFVII. Die weet jij denk ik wel te waarderen!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:09 schreef peristilius het volgende:
Ik ga me nu toch ook maar eens verdiepen in al die demo's, heb nog niks gezien.
Welcome Chang3quote:Looking at the content of the two conferences today in Los Angeles - and the MTV special last week, in the case of Xbox 360 - "outclassed" is a word that comes to mind a lot. The bar which was set by Microsoft last week has not only been met, it has been vaulted over. PlayStation 3 is more powerful, more fully featured, more innovative and better supported than Xbox 360. When the Sony conference kicked off, we expected to see something "a bit better" than Xbox, technologically. We didn't expect to have our most fundamental beliefs about what next-generation games will be capable of changed. That, however, is exactly what happened.
It's not that Sony would have problems rounding up some impressive celebs if they so desired. Sony Pictures, Sony Music and the PlayStation brand itself could have called out half of Hollywood today. Instead, we got to see a game console that feels genuinely next generation. We're not just talking about a console that's twice as powerful as Xbox 360 in simple, logical terms (and bear in mind that that's a far, far greater gap in power than existed between PS2 and Xbox); we're talking about a console with more functionality, with fewer corners cut and with a genuinely more impressive line-up of software.
Jammer dat het zo weinig representatief is...quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:09 schreef peristilius het volgende:
[..]
Een hele lading fanboys.
Ik ga me nu toch ook maar eens verdiepen in al die demo's, heb nog niks gezien.
Ach, er zit een jaar tussen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:09 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Na he zien van moterstorm heb ik maar besloten om toch niet direct een xbox te kopen, maar eerst eens verder te kijken. Zag er echt grandioos uit vind ik, vooral die details zoals bij voorbeeld banden of stukken auto die wegvliegen na een crash of bijvoorbeeld het stof wat achter de auto's en motoren opstuift.
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat er een jaar tussen zit, eerst een jaar genieten van de Xbox 360 en dan nog een keer helemaal overrompeld worden door de PS3.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, er zit een jaar tussen.
Ik ga dus echt niet een jaar wachten EN dan nog de periode zolang het duurt voor ie goedkoper wordt.
Gewoon allebei in huis halen..
Hoe weet je dat nou niemand heeft nog ingame beelden van die geshowde spellen gezien.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jammer dat het zo weinig representatief is....
Dat doet me een beetje denken aan nadat de XBOX werd aangekondigd.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:17 schreef PandorasBox het volgende:
Media is meer overrompeld door de Ps3 conference dan Microsoft conference. Maar dat was al duidelijk...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59135
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=8834
[..]
Welcome Chang3![]()
Ah, je kan je de techdemo van de EE niet meer herinneren?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:23 schreef Jebus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou niemand heeft nog ingame beelden van die geshowde spellen gezien.
Tja. Je bedoeld dat dit allemaal voorproeven zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:23 schreef Jebus het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou niemand heeft nog ingame beelden van die geshowde spellen gezien.
Het is een minpunt dat de release van de PS3 zover verder in de toekomst ligt maar gezien de enorm betere prestaties en vooral de backwards compatability denk ik dat de PS3 de winnaar gaat worden in deze battle. Het is alleen wel te hopen dat Sony de PS3 dit voorjaar wereldwijd gaat verkoop en er voor gaat zorgen dat er genoeg voorraad is. Hoe langer ze wachten hoe groter de achterstand op Microsoft. Daarnaast zullen ze de online mogelijkheden ook heel goed moeten gaan benutten want ook dat is een kritiek punt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:21 schreef Jebus het volgende:
Ik ben eigenlijk vooral blij met de backwards compatability. Dan kan ik eindelijk sepiroth verslaan met FF7 want mijn ps2 speelt geen psx meer af
Die FMV van FFVIII?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, je kan je de techdemo van de EE niet meer herinneren?.
LOLquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:21 schreef AMD64 het volgende:
Ga echt wel voor de PS3. De Xbox2 is niets(uiterlik)
Bijblijven jijquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:29 schreef Sakie het volgende:
Jullie gaan veel te hard, ik wil alles rustig kunnen lezen![]()
Jawel, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat deze techdemo's ook weinig representatief zijn. Misschien zijn ze wel iets minder, maar dat is nog altijd meer dan weinig.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ah, je kan je de techdemo van de EE niet meer herinneren?.
Ach, iedereen heeft zijn favoriete console, en dan is het normaal dat je over de anderen wat eerder sceptisch zult zijn. Ik zelf ben in de Nintendo topics waarschijnlijk minder kritisch dan elders, maar toch kijk ik erg uit naar alledrie de next-gen consoles.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:32 schreef Jebus het volgende:
Je straalt zoveel negativiteit uit over het topic
Ga anders in het xbox360 topic sceptisch lopen zijn, maar nee daar is alles koek en ei.
De enige reden dat ik zo sceptisch ben is vanwege dat gedoe met die ps2 toen. Veel beblaat, weinig wol.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:32 schreef Jebus het volgende:
[..]
Jawel, maar dat hoeft toch niet te zeggen dat deze techdemo's ook weinig representatief zijn. Misschien zijn ze wel iets minder, maar dat is nog altijd meer dan weinig.
Je straalt zoveel negativiteit uit over het topic
Ga anders in het xbox360 topic sceptisch lopen zijn, maar nee daar is alles koek en ei.
Waarschijnlijk is 7 gewoon het maximale wat 'ie met z'n BlueTooth module aan kan sturen. Ze hadden er best 6 van kunnen maken, maar waarom zouden ze?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap de reden achter 7 controllers niet zo... neem dan een even aantal zodat je bijvoorbeeld 4 tegen 4 kunt spelen.
Hij kan toch twee HD TV's aansturen? Misschien een soort systemlink met 1 PS3 dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik snap de reden achter 7 controllers niet zo... neem dan een even aantal zodat je bijvoorbeeld 4 tegen 4 kunt spelen.
Ik blijf het zeggen: ALLEBEIquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:48 schreef Jebus het volgende:
ik moet mezelf straks wel bedwingen geen xbox360 te kopen zodat ik later een ps3 kan halen. Dat worden 9 harde maanden
6 controllers en 1 afstandsbediening ? Of zeg ik nu iets doms, ben nog niet zo bekend met Bluetooth namelijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik denk iets meer, Europa is meestal als laatste aan de beurt. Q4 2006 staat ie voor Europa geplanned, toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:48 schreef Jebus het volgende:
ik moet mezelf straks wel bedwingen geen xbox360 te kopen zodat ik later een ps3 kan halen. Dat worden 9 harde maanden
Het lijkt me zéér waarschijnlijk dat wij 'm hier kunnen verwachten tussen begin september en eind november 2006. Dat zijn de gebruikelijk maanden voor de releases van Sony consoles in Europa.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk iets meer, Europa is meestal als laatste aan de beurt. Q4 2006 staat ie voor Europa geplanned, toch?
In 3 woorden: WOW!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 16:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik beginnen met de techdemo van het introfilmpje van FFVII. Die weet jij denk ik wel te waarderen!
1 september toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het lijkt me zéér waarschijnlijk dat wij 'm hier kunnen verwachten tussen begin september en eind november 2006. Dat zijn de gebruikelijk maanden voor de releases van Sony consoles in Europa.
Zo lang nog.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 17:02 schreef P-Style het volgende:
[..]
Het lijkt me zéér waarschijnlijk dat wij 'm hier kunnen verwachten tussen begin september en eind november 2006. Dat zijn de gebruikelijk maanden voor de releases van Sony consoles in Europa.
Racegames hebben een beter effect dan tien koppen koffie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |