Technical Specsquote:Sony also confirmed the PlayStation 3 will use Blu-ray discs as its media format. The discs can hold up to six times as much data as current-generation DVDs.
It will also support CR-ROM, CD-RW, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R formats It will also sport a slot for a detachable 2.5-inch HDD, somewhat similar the Xbox 360's.
De Controllerquote:The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, Internet access, digital photo viewing, and digital audio and video. Speaking of video, Sony Computer Entertainment's Chief Technical Officer Masa Chatani was on hand to show off the PS3's panoramic video functions. Since the console has two HD outputs, it is can be hooked up to two side-by-side HDTVs to projecting video in a 32:9 extra-widescreen format (think Cinemascope in your living room). Like a gigantic version of the Nitnendo DS, the dual digital outputs also allow for an extended game display, with the action on one screen and either game information or video chat on the second.
Eye Toy 2quote:Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers, which can be used for nearly 24 hours before they require charging. It will also have six USB slots for peripherals: four up front and two in the back. As rumored, it will also have Wi-Fi connectivity to the PSP, which can be used as a remote screen and/or controller.
Untitled Shooter#1quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Die screens van die anime-wijven hierboven (met die dude met headset op TV's) is van een game genaamd PYEdentify dat gebruik maakt van de nieuwe wireless HD-eyetoy, en voicerecognition. Een hele hoge sensitieve hi-res webcam, zonder kabel, zou wel eens een heel grote invloed kunnen krijgen qua game-controls in veel games.
Motor Stormquote:Op dinsdag 17 mei 2005 06:36 schreef MMaRsu het volgende:
Jezus PandorasBox als je die link checkt en dan het heavenly sword filmpje..daar zitten ook andere bij, dat laatste filmpje man..motor nogwat..sick shit!
http://www.gamespot.com/e3/e3movies.html
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of die ps3 echt zoveel sneller is. Ken heeft er nogal een handje van om een beetje te liegen (zie XBOX 1). De GPU is maar 50mhz sneller, en die cell is maar 3.2 gig. De X360 heeft 3x 3.2 gig aan boord.
En ik had dus gewoon gelijk toen die X360 werd onthuld. Het is niet de hardware maar de programmeerders die niet beter kunnen. Want ik zie niet inhoeverre de gereleaste screens mooier zijn dan die van de X360.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.
Dat kan allemaal wel, maar zoals ik al zei. De XBOX had ook een veel hogere FPU, maar grafisch was het niet zoveel beter dan de PS2. Wel wat, maar niet achterlijk veel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het gaat niet alleen om screens. Zit net DOA4 te kijken, en vindt die animatie's vrij current-gen. Niks bijzonders. Vergelijk dat met Heavenly Sword, en dan zie je toch wel een groot verschil.
Wat hardware betreft klopt je opsomming niet. De PS3 heeft 1 cell met 8 cores @ 3,2 Ghz. De 360 heeft 1 PPC met 3 cores. Per saldo is de Cell dubbel zo snel als de 360-CPU, 215 Gflops t.o.v. 115.
Die 50 Mhz GPU zegt idd niet veel, het gaat er vooral om hoe snel de GPU met het geheugen en de CPU communiceert, en dat is kennelijk een stuk beter bij de PS3, want de geschatte GPU performance is 1,8 Tflop en die van de ATI op de 360 maar 0,9 Tflop. ATI en Nvidia zitten redelijk op dezelfde koers qua techniek, dus het verschil zit em in andere zaken en minder bottlenecks.
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die joypad is trouwens de overtreffende trap van lelijk..
Wat een kutontwerp zeg.
Dat zijn de betere nieuwtjesquote:Niet alleen de Xbox 360 van Microsoft kan moeiteloos patsen met de Unreal-engine op hun console, want Sony heeft in haar persconferentie een nog onbekende game gepresenteerd die gebruik maakt van dezelfde engine. Concurrentiegewijs gezien is dit een belangrijk feit, aangezien Gears of War (Xbox 360), de mooiste game tot nu toe is op de console van Microsoft. Misschien dat Sony binnenkort iets laat zien wat dit kan overtreffen; ze zitten in ieder geval op hetzelfde niveau. We houden je op de hoogte.
Ik vind de PS(2) controller juist helemaal niet fijn. Die palmgedeelten steken in je hand door de ligging van de analoge sticks. De PS3 controller is butt ugly, maar ziet er confortabel uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:54 schreef MegA het volgende:
[..]
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar 3.2gig t.o. 9.6 is nogal ene verschil..
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef MMaRsu het volgende:
Tot nu toe, serieus wat ik er van heb gezien, vind ik Ps3 echt wel gruwelijk veel beter qua graphics dan X360.
Is het niet zo dat ze gezamelijk 3.2 gig zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.
Xbox had een GPU made for gfx, PS2 niet, en moest alles softwarematig doen. Samen met het minder aanwezige geheugen kon de PS2 in bepaalde opzichten de Xbox ondanks beter rekenundige power niet bijbenen.
360 en PS3 is een ander verhaal.
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
De frequentie is identiek indeed, het verschil zit hem in design en aantal cores. SPE's bij de Cell chip genaamd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |