Technical Specsquote:Sony also confirmed the PlayStation 3 will use Blu-ray discs as its media format. The discs can hold up to six times as much data as current-generation DVDs.
It will also support CR-ROM, CD-RW, DVD, DVD-ROM, DVD-R, DVD+R formats It will also sport a slot for a detachable 2.5-inch HDD, somewhat similar the Xbox 360's.
De Controllerquote:The PlayStation 3 will also sport some hefty multimedia features, such as video chat, Internet access, digital photo viewing, and digital audio and video. Speaking of video, Sony Computer Entertainment's Chief Technical Officer Masa Chatani was on hand to show off the PS3's panoramic video functions. Since the console has two HD outputs, it is can be hooked up to two side-by-side HDTVs to projecting video in a 32:9 extra-widescreen format (think Cinemascope in your living room). Like a gigantic version of the Nitnendo DS, the dual digital outputs also allow for an extended game display, with the action on one screen and either game information or video chat on the second.
Eye Toy 2quote:Out of the box, the PS3 will have the capability to support seven Bluetooth controllers, which can be used for nearly 24 hours before they require charging. It will also have six USB slots for peripherals: four up front and two in the back. As rumored, it will also have Wi-Fi connectivity to the PSP, which can be used as a remote screen and/or controller.
Untitled Shooter#1quote:Op dinsdag 17 mei 2005 03:49 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Die screens van die anime-wijven hierboven (met die dude met headset op TV's) is van een game genaamd PYEdentify dat gebruik maakt van de nieuwe wireless HD-eyetoy, en voicerecognition. Een hele hoge sensitieve hi-res webcam, zonder kabel, zou wel eens een heel grote invloed kunnen krijgen qua game-controls in veel games.
Motor Stormquote:Op dinsdag 17 mei 2005 06:36 schreef MMaRsu het volgende:
Jezus PandorasBox als je die link checkt en dan het heavenly sword filmpje..daar zitten ook andere bij, dat laatste filmpje man..motor nogwat..sick shit!
http://www.gamespot.com/e3/e3movies.html
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Overigens moet ik nog maar zien of die ps3 echt zoveel sneller is. Ken heeft er nogal een handje van om een beetje te liegen (zie XBOX 1). De GPU is maar 50mhz sneller, en die cell is maar 3.2 gig. De X360 heeft 3x 3.2 gig aan boord.
En ik had dus gewoon gelijk toen die X360 werd onthuld. Het is niet de hardware maar de programmeerders die niet beter kunnen. Want ik zie niet inhoeverre de gereleaste screens mooier zijn dan die van de X360.
Dat weet ik.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef BMH het volgende:
[..]
Aantal GHZ is niet meer het belangrijkste bij CPU. Kijk maar naar AMD & intel.
Dat kan allemaal wel, maar zoals ik al zei. De XBOX had ook een veel hogere FPU, maar grafisch was het niet zoveel beter dan de PS2. Wel wat, maar niet achterlijk veel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:48 schreef Edenoniphobic het volgende:
Het gaat niet alleen om screens. Zit net DOA4 te kijken, en vindt die animatie's vrij current-gen. Niks bijzonders. Vergelijk dat met Heavenly Sword, en dan zie je toch wel een groot verschil.
Wat hardware betreft klopt je opsomming niet. De PS3 heeft 1 cell met 8 cores @ 3,2 Ghz. De 360 heeft 1 PPC met 3 cores. Per saldo is de Cell dubbel zo snel als de 360-CPU, 215 Gflops t.o.v. 115.
Die 50 Mhz GPU zegt idd niet veel, het gaat er vooral om hoe snel de GPU met het geheugen en de CPU communiceert, en dat is kennelijk een stuk beter bij de PS3, want de geschatte GPU performance is 1,8 Tflop en die van de ATI op de 360 maar 0,9 Tflop. ATI en Nvidia zitten redelijk op dezelfde koers qua techniek, dus het verschil zit em in andere zaken en minder bottlenecks.
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die joypad is trouwens de overtreffende trap van lelijk..
Wat een kutontwerp zeg.
Dat zijn de betere nieuwtjesquote:Niet alleen de Xbox 360 van Microsoft kan moeiteloos patsen met de Unreal-engine op hun console, want Sony heeft in haar persconferentie een nog onbekende game gepresenteerd die gebruik maakt van dezelfde engine. Concurrentiegewijs gezien is dit een belangrijk feit, aangezien Gears of War (Xbox 360), de mooiste game tot nu toe is op de console van Microsoft. Misschien dat Sony binnenkort iets laat zien wat dit kan overtreffen; ze zitten in ieder geval op hetzelfde niveau. We houden je op de hoogte.
Ik vind de PS(2) controller juist helemaal niet fijn. Die palmgedeelten steken in je hand door de ligging van de analoge sticks. De PS3 controller is butt ugly, maar ziet er confortabel uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:54 schreef MegA het volgende:
[..]
ik snap niet waarom ze de huidige controller niet handhaven..die wordt gezien als een van de meest ergonomische en beste controllers op dit moment.
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Maar 3.2gig t.o. 9.6 is nogal ene verschil..
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef MMaRsu het volgende:
Tot nu toe, serieus wat ik er van heb gezien, vind ik Ps3 echt wel gruwelijk veel beter qua graphics dan X360.
Is het niet zo dat ze gezamelijk 3.2 gig zijn?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
3,2 Ghz keer 8 cores = 25,6 Ghz voor de PS3 als je zo sullig wil redeneren. Maar het slaat nergens op.
Xbox had een GPU made for gfx, PS2 niet, en moest alles softwarematig doen. Samen met het minder aanwezige geheugen kon de PS2 in bepaalde opzichten de Xbox ondanks beter rekenundige power niet bijbenen.
360 en PS3 is een ander verhaal.
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 07:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
De frequentie is identiek indeed, het verschil zit hem in design en aantal cores. SPE's bij de Cell chip genaamd.
Dat is idd het belangrijkst.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:01 schreef BMH het volgende:
Bla bla clock snelheid < games
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, het zal allemaal wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Net zo min als jouw redenatie klopt dat je 3 * 3,2 Ghz voor de 360 PPC kan optellen. Zo werkt het niet, bovendien zegt het niks. Want Mhz en Ghz is geen vergelijkingsmateriaal, dat is al zo bij AMD en Intel onderling. Daarom is Gflops en Tflops wel een betere indicatie.
Impressive,quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:11 schreef Edenoniphobic het volgende:
KZ2 draait volgens mij gewoon op de inhouse Guerilla engine. Die was al behoorlijk advanced op de PS2, maar kan nu volledig uitgebuit worden.
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dus dan klopt jouw redenatie toch niet dat ie 8x 3.2 gig is?![]()
.
Aha, das duidelijker.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:30 schreef Croga het volgende:
[..]
De X360 heeft 3 cores die ieder op 3.2Ghz draaien. De PS3 heeft 8 cells ("cores") die ook ieder op 3.2Ghz draaien...... De redenatie 3*3.2Ghz=9.6 of 8*3.2Ghz=25 gaan geen van beiden op. 3*3.2Ghz is nogsteeds 3.2Ghz......
En als je je vervolgens realiseert dat IBM beide processoren ontworpen heeft en gaat leveren, zie je ook dat het logisch is dat ze beiden op 3.2Ghz draaien..... anders had IBM ruzie gehad met één van beide partijen...
Playstation3 gebruikt blu-rayquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
De PS3 heeft ook apart geheugen voor de GPU, dat 700 Mhz GDDR3 geheugen wat de 360 ook heeft voor het hele systeem. Maar de PS3 heeft ook nog sneller 256 MB XDR Ram voor de Cell.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:41 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vind het nogal een vreemde geheugen configuratie die ze bedacht hebben. Ik had van te voren verwacht dat de nieuwe generatie apart geheugen zou hebben voor de GPU wat de Xbox 360 niet heeft. Maar mijn verwachting was dat het juist andersom zou zijn dna wat de PS3 heeft, dat het GPU geheugen super snel zou zijn. Nu is er eigenlijk weinig verschil tussen de PS3 en de XBox 360 ondanks dat de PS3 sneller geheugen heeft. Sterker nog, tenzij ze direct van dvd naar het GPU geheugen kunnen laden zal de PS3 hier nog iets langzamer zijn tijdens het laden ook nog.![]()
Vind de controller er prima uit zienquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Net ff filmpje van motorstorm gekeken en ik moet zeggen dat dat er wel super uitziet. momenteel heb ik een xbox en was eigenlijk van plan om ook gewoon de volgende xbox te halen. Maar nu ik de filmpjes van de nieuwe PS3 zie begin ik toch wel te twijfelen en ga ik zeker even afwachten tot ze alle drie (incl de revo) in de winkel liggen.
Om de PS3 nou af te rekenen op z'n controller, ik neem aan dat sony wel goed heeft gekeken hoe de ergonomie van deze controlller is, dus daar vertrouw ik wel op. Mocht deze controller heel erg tegenvallen dan zou de oude toch ook wel aangesloten kunnen worden?
en daarnaast zou je bijna denken dat m'n vriendin um ook leuk gaat vinden
Klinkt goed, maar 1gbit wireless lijkt me een beetje sterk, daarnaast de dag dat ik 1 gbit internet in huis heb ben ik minstens 10 jaar ouderquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
. Ze hebben wireless Gbit ethernet erin gezet (de 360 heeft maar 100 Mbit),
wireless Gbit ethernet???quote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ze praten over permanante online access met tal van features (opzetten van je eigen radiostation en realtime website met videobeelden). Ze hebben wireless Gbit ethernet erin gezet (de 360 heeft maar 100 Mbit), zodat je met de standaard meegeleverde hi-res wireless Eyetoy live op het Net kunt. Verder nog die ganimeerde visie over parellel-connected PS3- Cell's allover the globe, and the power die ze daarmee kunnen creeren. Beetje hyperig, maar het online gedeelte zit ditmaal echt wel snor.
Het is dan ook lokaal wireless-Gbit, speciaal voor de toekomst voorbereid voor eventueel meerdere draadloze HDTV streams naar andere TV's ofzo. Snelheid richting internet zal idd niet zo'n vaart lopen, al zijn er in Japan volgens mij allang Gbit internetabbo's.quote:Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
'Welke console er ook wint, IBM wint altijd. De volgende Next Gen console zal wel van IBM afkomen...quote:
Is hij misschien compatible (controller van PS2/Ps3?)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:30 schreef HansvanOchten het volgende:
Die console ziet er echt mega strak uit!
Alleen die controller. Hadden ze niet gewoon de DS2 kunnen houden? Dat ding werkt echt heerlijk!
En dan plaatje van ?GT5? Dat kan niet waar zijn!
Eh... ethernet is gewoon bekabeld hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:54 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Het is dan ook lokaal wireless-Gbit
quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748448/vids_1.html
Check hier het Getaway 3 filmpje. Dat vind ik zeer impressive qua animatie's en stad-simulatie/levendigheid.
Ziet er top uitquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748448/vids_1.html
Check hier het Getaway 3 filmpje. Dat vind ik zeer impressive qua animatie's en stad-simulatie/levendigheid.
Vanavond laat maar bekiken. Hij doet lang ladenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:18 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://media.ps3.ign.com/media/748/748448/vids_1.html
Check hier het Getaway 3 filmpje. Dat vind ik zeer impressive qua animatie's en stad-simulatie/levendigheid.
Ik vind alles zeer realistisch geanimeerd, en daar hou ik wel van. De beelden ademen echt de stadsfeer uit. Dat het evengoed nog steeds computerig qua textures uitziet dat zeker, de coders achter de Getaway staan ook bepaald niet bekend als prog-genie's wat dat aangaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Ik vind dit ivm de screens hierboven niet echt mooi, eerlijk gezegd..
Vergelijk dat nou eens met KZ2 bijv..
valt nog wel mee, kwam net met 80kb/s binnenquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:27 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Vanavond laat maar bekiken. Hij doet lang laden
Tsja, ik weet het niet. Wat ik op de PS3 persconferentie zag was toch wel een heel stuk mooier dan wat bij de X360 te zien was. Maar het waren allemaal techdemo's, dus dat zegt nog niet veel. Het enige wat echt heel indrukwekkend was, was Killzone 2, aangezien dat er echt ingame ontzettend goed uit zag. En dat spelen met water met de eyetoy vond ik ook verbluffend, evenals de Unreal 3 Engine. Maar al dat gefocus op real-time, natuurlijk ziet het er prachtig uit maar realtime en ingame is nog wel even een verschil. Ik bedoel, een game doe je toch altijd vanuit een bepaald camera-standpunt, hoe mooi alle animaties verder ook zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:33 schreef Vitalogy het volgende:
Grafisch heb ik mijn twijfels. Ik zie geen enkel voordeel tov de XBox 360. Tenzij NVidia een revolutionaire GPU aan het bouwen is wat ik ernstig betwijfel. Bovendien de shader capaciteiten van de XBox 360 zijn erg veelbelovend. Dat doet de geheugen eisen voor de XBox 360 ook weer naar beneden schroeven. Aan de andere kant dat snelle geheugen icm met 7 aparte cores is wel erg indrukwekkend. Daar kan je toch ook een boel mee lijkt me. Ik hoop alleen niet dat dit gaat doorwerken in de prijs.
Maar goed we zien het wel. Het is allemaal erg veelbelovend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |