Heb je ook nog uitleg voor dat ge-generaliseer van je?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:44 schreef Falco het volgende:
Amsterdam zuigt enorm. En dan vooral die lui dr wonen . Geef mij maar een echte metropool als Parijs of Berlijn.
Als werkelijke wereldburger geef ik A'dam een plaatsje op nr. 84.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 23:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Dus je komt er liever niet? Mooizulke mensen verdienen Amsterdam toch niet
4 op de 10 mensen in deze wereld?quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Helaas is de realiteit wat anders. Iets kleinschaliger, maar ik durf te wedden dat 4 op de 10 mensen Amsterdam zal noemen in hun top 5 wereldsteden
Nou, dan zijn er nog steeds 6 die dat niet doen. Werk aan de winkel, coltrui!quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:02 schreef TimmyAsd het volgende:
Helaas is de realiteit wat anders. Iets kleinschaliger, maar ik durf te wedden dat 4 op de 10 mensen Amsterdam zal noemen in hun top 5 wereldsteden
Nee, vind het prima zo. Al druk genoeg. Zeker gezien de oppervlakte.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nou, dan zijn er nog steeds 6 die dat niet doen. Werk aan de winkel, coltrui!
Daar zeg je zo wat en dat vind jij dus een voordeel dat hutjemutje en met z'n allen in de stacaravan naast elkaar in de zomer aan de kust bij Jack Spijkerman?quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:06 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Nee, vind het prima zo. Al druk genoeg. Zeker gezien de oppervlakte.
Niet veel anders dan Amsterdam dus. Al is Amsterdam qua uitgaan wel leuker dan Berlijn.quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:05 schreef donald_dick het volgende:
berlijnwat een kutstad is dat, grauw, dood na 8en en vooral alleen maar goedkope hoeren en sexshops.
jij komt al uit het zuiden, das al paspoortlandquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Niet veel anders dan Amsterdam dus. Al is Amsterdam qua uitgaan wel leuker dan Berlijn.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij komt al uit het zuiden, das al paspoortlandjouw mening over amsterdam telt als zoiezo niet
De helft van de "a'damse" bevolking komt uit het "zuiden".quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jij komt al uit het zuiden, das al paspoortlandjouw mening over amsterdam telt als zoiezo niet
quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar zeg je zo wat en dat vind jij dus een voordeel dat hutjemutje en met z'n allen in de stacaravan naast elkaar in de zomer aan de kust bij Jack Spijkerman?
die zijn ook baggerquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De helft van de "a'damse" bevolking komt uit het "zuiden".
zoals ik al zei: jij komt al uit het zuiden, das al paspoortlandquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Onze Informatica-student uit Amsterdam.
Vergeet niet dat de Marokkanen een grote rol hebben gespeeld in het bevrijden van Nederland, dus ook A'dam!!quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:24 schreef donald_dick het volgende:
[..]
zoals ik al zei: jij komt al uit het zuiden, das al paspoortland
ow dat is waarom Donner persoonlijk daar de boel kwamquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de Marokkanen een grote rol hebben gespeeld in het bevrijden van Nederland, dus ook A'dam!!![]()
![]()
![]()
![]()
ik bleef ook met koningendag in mijn dorp, genaamd amsterdam, en had een stille hoop dat alle boeren ipv terug naar hun veilie dorpje een enkeltje Bergen-Belsen kregen, maar helaas, de ns reed dit keer wel goed, zoals altijdquote:
wat rot mij nou jouw mening, meningen zijn et als poepgaten, iedereen heeft er 1quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik heb dus nog steeds geen overtuigend argument gezien vóór Amsterdam. Niets wat in een andere stad ook te vinden is of juist niet. Alleen persoonlijke aanvallen van in de verdediging gedrukte users op mensen die het inderdaad een kutstad vinden.
Dit soort burgers, dát heeft Amsterdam nodig!quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik bleef ook met koningendag in mijn dorp, genaamd amsterdam, en had een stille hoop dat alle boeren ipv terug naar hun veilie dorpje een enkeltje Bergen-Belsen kregen, maar helaas, de ns reed dit keer wel goed, zoals altijd
dat houd iig wel de boeren buiten die zelfs met lichtborden de weg kwijt rakenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:09 schreef Principessa het volgende:
[..]
Dit soort burgers, dát heeft Amsterdam nodig!
Ga in MS Word posten.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:07 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wat rot mij nou jouw mening, meningen zijn et als poepgaten, iedereen heeft er 1
Maar wel bijna 50% moslim.quote:
weer zo'n NS-mauwerd.quote:
stuurlui, walletjes. je vind het geen teringstad, je maakt gewoon keiharde cryptische verwijzingen naar amsterdamquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ga in MS Word posten.![]()
Ontopic : teringstad. Duidelijk.
nee hoor, ik vind de NS jofel, alleen mogen ze het een keer van me opfucken...quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:13 schreef Jerruh het volgende:
[..]
weer zo'n NS-mauwerd.
besides. lekker onjoofd antwoord dude...
Ik vind het wel een teringstad. En ik ben er zeker wel eens geweest. Iedere keer als de trein wegrijdt, krijg ik weer een grote glimlach op mij gezitcht.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:14 schreef donald_dick het volgende:
[..]
stuurlui, walletjes. je vind het geen teringstad, je maakt gewoon keiharde cryptische verwijzingen naar amsterdam
onderwerp uit topic verwijderdquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee hoor, ik vind de NS jofel, alleen mogen ze het een keer van me opfucken...![]()
meestal hequote:Op woensdag 11 mei 2005 01:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mooi, laat bergen belsen er buiten en hopla, klagen over amsterdam wordt een stuk minder tweedewereldoorlogs!.
nja, ik vind amsterdam kut omdat de cafe's al om 1 uur dicht moeten op een dinsdag.quote:
dan kom je op de verkeerde plekken, maar ik had ook nisk anders verwacht van zo'n "importje"quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:22 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nja, ik vind amsterdam kut omdat de cafe's al om 1 uur dicht moeten op een dinsdag.
maar ja
waar is dat niet tegenwoordig.
heel groot Fok! schrijven op het koningsplein(voor diegene die het niet gevolg hebben, dat was in amsterdam) en zo ruzie krijgen met tweakers, en daarmee zorgen dat ik 10 topics vol met lurkers daarmee vul, dat was wel het laagste in me levenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:24 schreef gr8w8 het volgende:
onderwerp uit topic verwijderd
Nee, niet echt. De ranzigheid van Amsterdam is echter zo vanzelfsprekend, dat ik het niet eens hoef uit te leggen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 01:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ach, jij kwam met argumenten die de wereld deed schokken.
Lul niet zo slap, en ga terug in je mand.quote:ja en we zijn hier op fok, waar ik momenteel niks te maken heb met proper engels, maar met de fok taal, vooral op dit tijdstip![]()
![]()
oke oke ben al wegquote:
Geef mij 1 goede reden warom ik ik een andere grote stad zou moeten wonen buiten amsterdamquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik heb dus nog steeds geen overtuigend argument gezien vóór Amsterdam. Niets wat in een andere stad ook te vinden is of juist niet. Alleen persoonlijke aanvallen van in de verdediging gedrukte users op mensen die het inderdaad een kutstad vinden.
je kan altijd nog uitwijken naar Almerequote:Op woensdag 11 mei 2005 01:42 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Geef mij 1 goede reden warom ik ik een andere grote stad zou moeten wonen buiten amsterdam.
je woont in Rotterdam, en dan durf je nog over ranzigheid te sprekenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De ranzigheid van Amsterdam is echter zo vanzelfsprekend, dat ik het niet eens hoef uit te leggen.
Dan ga ik nog liever in volendam wonenquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je kan altijd nog uitwijken naar Almere
purmerendquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dan ga ik nog liever in volendam wonen
en dan wakker worden met de geur van flippen en van dat Jantje Smit volkquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Dan ga ik nog liever in volendam wonen
Nooit geweestquote:
So can I, matequote:]in het vorige topic schreef donald_dick het volgende:
in reactie op "[Doc zingt vrolijk] Bij ons in de Jordaan ... "
ik ben geboren op de looiersgracht ik kan tenminste zeggen datik een echte joraanees ben
Dat ik kan ik juist heel mooi aan jou vragen. Ondanks dat je beweert dat je Amsterdam enorme bagger vind woon je er al jaren. Dan is er dus iets wat niet elders te vinden is dat je zo de moeite waard vind dat je nietelders wil wonen. En jij weet zelf wat dat isquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:06 schreef gr8w8 het volgende:
Ik heb dus nog steeds geen overtuigend argument gezien vóór Amsterdam. Niets wat in een andere stad ook te vinden is of juist niet.
werk...quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat ik kan ik juist heel mooi aan jou vragen. Ondanks dat je beweert dat je Amsterdam enorme bagger vind woon je er al jaren. Dan is er dus iets wat niet elders te vinden is dat je zo de moeite waard vind dat je nietelders wil wonen. En jij weet zelf wat dat is
quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:29 schreef Principessa het volgende:
[..]
Nee, alleen tijdens het voetbal...![]()
Ben jij gr8w8?quote:
Isquote:
wat begrijp je niet aan het woord normaal ?quote:
laten we het dan es hebben over de niet-boertjes die naar het platteland willen... die zeiken over het feit dat de boeren op het platteland zoveel lawaai maken, die koeien vinden stinken en naar de gemeente gaan om daarover te klagen, die klagen als de buurman in de tuin zit te kleppen met de andere buurman om 10 uur s'avonds...quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
Te gek, de simpele boertjes zijn al bij deeltje 3..
Het zit diep he jongens?.
Maar hij heeft wel gelijk. Net als bij Ajax zit je alleen maar te klagen, waarom woon je er dan? Ga dan weg en laat dat huis aan iemand anders. Genoeg wachtenden..quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:32 schreef gr8w8 het volgende:
Doc, ik vind je een beetje eng worden. Kap 's met dat persoonlijk aan te vallen.
Daar ben ik het mee eens. Kleine (semi-illegale) feestjes mogen ook al niet meer.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:27 schreef Jerruh het volgende:
maar er zit goddomme meer potentie in dan er nu is, en dat is jammer...
och ik zag niet echt veel dramatisch geklaag hoorquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk. Net als bij Ajax zit je alleen maar te klagen, waarom woon je er dan? Ga dan weg en laat dat huis aan iemand anders. Genoeg wachtenden..
Dude.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk. Net als bij Ajax zit je alleen maar te klagen, waarom woon je er dan? Ga dan weg en laat dat huis aan iemand anders. Genoeg wachtenden..
hoezo niet? een amsterdammer ( behalve g8w8 en rotterdammersquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
laten we het dan es hebben over de niet-boertjes die naar het platteland willen... die zeiken over het feit dat de boeren op het platteland zoveel lawaai maken, die koeien vinden stinken en naar de gemeente gaan om daarover te klagen, die klagen als de buurman in de tuin zit te kleppen met de andere buurman om 10 uur s'avonds...
ja sinds er geen boerenpartijen meer zijn in de politiek hoor je ze alleen op forums,quote:als het er op aankomt zijn het altijd de stedelingen die om niks mekkeren.
omdat jij om 1 uur uit een horecaplek werd gejonast betekent niet dat alles om 1 uur sluit. en BBQ op de straatquote:maar over amsterdam, ik vind het geen kutstad, het wordt alleen een kutstad. De dingen die amsterdam altijd zo gezellig maakten of konden maken, worden nu allemaal verbannen diir regelbeleid op nederlands niveau. Geen leuke keuvelende en BBQende mensen op de stoep meer want dat mag niet. alle horecagelegenheden al dicht om 1 uur... amsterdam kan een leuke stad zijn maar er zit goddomme meer potentie in dan er nu is, en dat is jammer...
Ach, uit dat trieste geklaag en gekanker wat jij tentoonspreidt is ook niet echt op te maken dat je open staat voor discussie. Pot, ketel, zwart.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dude.![]()
Nogmaals, dan blijft het nog steeds een teringstad. Niet alleen van buiten Amsterdam is er kritiek, het argument dat dat alleen afgunst is, gaat niet op. Kritiek is niet altijd gelijk aan klagen, maar blijkbaar is er een haast religieuze overtuiging bij de Amsterdammers van hun gelijk dat het praten tegen ze alsof je tegen een muur lult. Alsof je een Jehova een technofeest probeert aan te praten. Discussie onmogelijk, men wordt direct persoonlijk, maar argumenten komen er niet. Alleen maar "dan rot je toch op?"
een tuin, in Amsterdamquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:41 schreef donald_dick het volgende:
omdat jij om 1 uur uit een horecaplek werd gejonast betekent niet dat alles om 1 uur sluit. en BBQ op de straatdaarvoor heb je toch een tuin? het is geen almere waar je allemaal verplicht naar een straatfeest moet
![]()
de Aker? ik had het over Amsterdam Zuid, Noord, West en Oost? ja oke, centrum wordt moeilijkquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:44 schreef Againzender het volgende:
[..]
een tuin, in AmsterdamWe wonen niet allemaal in De Aker hoor!
BBQ doe je gewoon op je balkon, of in het park!
woon je in de bijlmer danquote:
quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, uit dat trieste geklaag en gekanker wat jij tentoonspreidt is ook niet echt op te maken dat je open staat voor discussie. Pot, ketel, zwart.
Maar Doc heeft wel gelijk. Tief op en zorg ervoor dat er woonruimte komt voor iemand die er wel wil wonen.
Point proven.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:40 schreef gr8w8 het volgende:
...
Discussie onmogelijk, men wordt direct persoonlijk, maar argumenten komen er niet. Alleen maar "dan rot je toch op?"
...
quote:
1-1quote:
De mijne gelukkig ook.quote:
Cool, kennen wij elkaar?quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
woon je in de bijlmer danalloewel, je mag ook BBq en in het westerpark, en daar kan geen straat tegenop
misschien woont ie in een flatje in de BIjlmer? alloewel, dan heeft ie nou mooi uitzicht op de nieuwe woningen die wel een tuin hebbenquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:50 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
De mijne gelukkig ook.
Als jij nou ook eens met argumenten komt. Want met "Amsterdam en tuinen. " kan niemand iets.
Ik woon in Bos en Lommer en er zijn zat mensen met een mooie tuin.
kijk er al 4 jaar op uitquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Cool, kennen wij elkaar?.
Ik BBQ ook altijd in het Westerpark..
En wat is het. MOOI
. geworden na de verbouwing zeg
.
das ook het enige voodeel. ben blij dat ze die dingen slopenquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:53 schreef spookvrouw het volgende:
Flatjes in de bijlmer hebben vaak een prachtig groot balkon. Kan je uitermate uitstekend op BBQ-en. En nee, ik woon niet in de Bijlmer.
als je toch engelengeduld hebt kan je het mooi ff zeggenquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:53 schreef gr8w8 het volgende:
Lees dan effe terug. Męn, moet ik alles voorkauwen?
* gr8w8 is trots op zijn engelengeduld met dit topic.
Mwoah, de vooroorlogse wijken zijn nou niet echt dik bezaaid met tuinenquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:46 schreef donald_dick het volgende:
[..]
de Aker? ik had het over Amsterdam Zuid, Noord, West en Oost? ja oke, centrum wordt moeilijk
Ja, maar de wijk wordt er toch nog steeds niet beter op, voor geen prijs ga ik er wonen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
das ook het enige voodeel. ben blij dat ze die dingen slopen
[..]
Ik woon half op de haarlemmerweg en half in een zijstraat (hoekwoning vlakbij de grens met westerpark)quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kijk er al 4 jaar op uitwoon op de Haarlemmerweg sinds kort nadat me ouders zijn verhuist uit de looiersstraat omdat het te klein werd. maar sinds de westergasfabriek open is, kan ik altijd gratis meegenieten
vrienden op bezoek, biertje , jointje, xbox en we hebben wen een avondje plezier
Daar werk (hmm..) ik regelmatig.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Recht tegenover het nieuwste postbankgebouw.
ha die Fat Boys, toen ik die zag heb ik er 1ntje spontaan gekochtquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik woon half op de haarlemmerweg en half in een zijstraat (hoekwoning vlakbij de grens met westerpark)
Recht tegenover het nieuwste postbankgebouw. Prima buurt met een prachtige omgeving. Veel groen en zo.
Nooit verwacht dat het na de verbouwing zo mooi zou worden. Vooral de nieuwe plek van de Pacific is erg tof.
Ze hebben van die übergrote kussens aan het water nu.
Ja, kansloos die kermis.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:16 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ha die Fat Boys, toen ik die zag heb ik er 1ntje spontaan gekochten nu heb ik veel vriendjes daardoor
ben we blij dat de kermis nou eindelijk is opgerot
Wat een kromme redenering. Er zijn mensen die Amsterdam een teringstad vinden, dus dan IS het ook een teringstad?quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Nogmaals, dan blijft het nog steeds een teringstad. Niet alleen van buiten Amsterdam is er kritiek, het argument dat dat alleen afgunst is, gaat niet op.
Je reactie zegt alweer genoeg. De beste man heeft namelijk een prima punt waar jij blijkbaar niets tegen kan inbrengen, gezien je reactie,quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:31 schreef gr8w8 het volgende:
Boehoe, gaan we nou kleine grammaticale dingetjes gebruiken?En vervolgens trachtten een verkapte belediging te uiten? Liev.
Gezien de "rot dan op" reacties lijkt het juist andersom te zijn. Kom dan eens met argumenten voor. Dan gaan we daar eens op in.
Als je dat vindt ,om het doodeenvoudige feit dat je niet terug leest waar wel argumenten genoemd zijn en je daar tevreden mee stelt, veel plezier.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je reactie zegt alweer genoeg. De beste man heeft namelijk een prima punt waar jij blijkbaar niets tegen kan inbrengen, gezien je reactie,.
ja en de anderen kunnen er niet mee leven dat sommigen het een teringstad vindenquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een kromme redenering. Er zijn mensen die Amsterdam een teringstad vinden, dus dan IS het ook een teringstad?
Dus als er mensen zijn die jou een eikel vinden, dan ben je dat ook? En nee, dit is geen persoonlijke aanval, maar gewoon een voorbeeld.
Jij lijkt er niet mee te kunnen leven dat er mensen zijn die Amsterdam een prima stad vinden.
Inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:38 schreef HeatWave het volgende:
argumenten VOOr heb ik genoeg geven me dunkt. En als daar verder niemand inhoudelijk op ingaat kan je idd gewoon :!.
Het is geen grammaticaal dingetje, het is een redenering die jij gebruikt en die niet klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:31 schreef gr8w8 het volgende:
Boehoe, gaan we nou kleine grammaticale dingetjes gebruiken?En vervolgens trachtten een verkapte belediging te uiten? Liev.
Gezien de "rot dan op" reacties lijkt het juist andersom te zijn. Kom dan eens met argumenten voor. Dan gaan we daar eens op in.
Wat loop je nou over je wereldschaal te baselen man. In Nederland is Amsterdam gewoon de meest aantrekkelijke en veruit meest wereldse stad. Behalve wat frusti boeren uit gehuchten elders in het land wil iedereen er wel wonen...quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als werkelijke wereldburger geef ik A'dam een plaatsje op nr. 84.
Op wereldschaal stelt a'dam nl. geen drol voor, maar dat weten die boeren in a'dam nog niet.![]()
![]()
Deze reactie slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:36 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Als je dat vindt ,om het doodeenvoudige feit dat je niet terug leest waar wel argumenten genoemd zijn en je daar tevreden mee stelt, veel plezier.Wederom alleen persoonlijk aanvallen en geen argumenten over het wel of niet teringstad zijn van A'dam.
nou boehoehoequote:Op woensdag 11 mei 2005 11:38 schreef HeatWave het volgende:
argumenten VOOr heb ik genoeg geven me dunkt. En als daar verder niemand inhoudelijk op ingaat kan je idd gewoon :!.
Verreweg de meeste cafees en uitgaansgelegenheden, veruit de mooiste uitgaansgelegenheden. Alle topmusea zitten in Amsterdam. De mooiste voetbalclub van het land zit er. De mooiste huizen en grachten van het land liggen er. De meeste theaters, inclusief het mooiste theater (carre)... tsja... ik zou ook niet weten waar mensen het vandaan halenquote:Op woensdag 11 mei 2005 11:38 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en de anderen kunnen er niet mee leven dat sommigen het een teringstad vinden.
wat maakt amsterdam de leukste stad van nederland?
Beste gr8w8, wat ik doe is geen persoonlijke aanval. Ik ben alleen nieuwsgierig naar je beweegreden om Amsterdam diepe bagger te noemen en er toch jarenlang te wonen terwijl je net zo goed zou kunnen forensen. Die twee zijn zo integenspraak met elkaar. Daardoor heb ik het diee dat je Amsterdam toch niet zulke bagger vind als je hier beweert. That's all.quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:32 schreef gr8w8 het volgende:
Doc, ik vind je een beetje eng worden. Kap 's met dat persoonlijk aan te vallen.
Ligt aan de redenering. Als mensen zeggen 'Amsterdam, ja dat ken ik daar zuip ik me 1 keer per jaar de tering, wat een smerige kutstad is dat met al die hoeren.' Ja kijk dat kan ik niet serieus nemen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:38 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ja en de anderen kunnen er niet mee leven dat sommigen het een teringstad vinden.
Kijk daar gaat het in dit topic dus niet over! Alleen of het een kutstad is of niet.quote:wat maakt amsterdam de leukste stad van nederland?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Deze reactie slaat echt nergens op.
Je gaat niet eens inhoudelijk in op wat hij zegt. Terwijl hij een prima punt heeft. Maar dat probeer jij af te serveren als een aanval.
Beetje jammer, ga er eens op in. En nee, dat heeft 0.0 te maken met eerder genoemde argumenten.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:21 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat een kromme redenering. Er zijn mensen die Amsterdam een teringstad vinden, dus dan IS het ook een teringstad?
Dus als er mensen zijn die jou een eikel vinden, dan ben je dat ook? En nee, dit is geen persoonlijke aanval, maar gewoon een voorbeeld.
Jij lijkt er niet mee te kunnen leven dat er mensen zijn die Amsterdam een prima stad vinden.
Zijn punt: een klein grammaticaal dingetje wat ik wel degelijk noem. Vervolgens ga ik daar wel op in, ik vraag namelijk om zijn argumenten vóór. Ook op zijn laatste zin, geef ik antwoord. Het lijkt inderdaad andersom te zijn. Ik val ieg niemand persoonlijk aan of ga zeuren om zijn situatie.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:31 schreef gr8w8 het volgende:
Je mag best kritiek hebben, maar ALLEEN maar kritiek is vreemd. Anders snap ik niet dat je er woont terwijl het niet zou hoeven. Van mij mag je blijven, maar ik snap niet in dat iemand jarenlang vrijwillig woont in een stad die hij ALLEEN maar diepe bagger vindt. Forsensen IS een optie. Als je Amsterdam zo'n bagger vind, waarom doe je DAT niet? Nogmaals - dit is geen persoonlijke aanval netzomin als een "rot dan maarop", maar een vraag!quote:Op woensdag 11 mei 2005 10:40 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dude.![]()
Nogmaals, dan blijft het nog steeds een teringstad. Niet alleen van buiten Amsterdam is er kritiek, het argument dat dat alleen afgunst is, gaat niet op. Kritiek is niet altijd gelijk aan klagen, maar blijkbaar is er een haast religieuze overtuiging bij de Amsterdammers van hun gelijk dat het praten tegen ze alsof je tegen een muur lult. Alsof je een Jehova een technofeest probeert aan te praten. Discussie onmogelijk, men wordt direct persoonlijk, maar argumenten komen er niet. Alleen maar "dan rot je toch op?"
die snap ik niet....quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:52 schreef HeatWave het volgende:
Dat is het hem idd, tegen Marokkanen mag je niet generaliseren, maar Amsterdam is niets meer dan een verzamelplek van hoeren en dealers.
Hoe kortzichtig kan de proviciaal eigenlijk worden???
Dit vind ik een uiterst kortzichtige visie! Dus mensen die van Amsterdam houden kennen de rest van het land niet? Rot op! Ik heb op meerdere plekken in het land gewoond en ken allerlei steden behoorlijk goed. Toch blijf ik Amsterdam met kop en schouders boven de rest vinden uitsteken, ondanks dat andere steden misschien ook wel iets charmants hebben...quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:55 schreef Jerruh het volgende:
[..]
die snap ik niet....
en provincialen zijn in veel gevallen juist niet kortzichtig, juist omdat ze de rest van nederland dondersgoed kennen.
je kon het ook sarcastisch lezen.... ik ben namelijk fel anti provinciaal... althans, tegen die terminologie die hier gehanteerd wordt: je ziet in dit topic veel keren vanuit amsterdammers gezegd: kutboeren, provincialen, als ze het hebben over mensen buiten amsterdam. en dat slaat imo nergens op... daarom maakte ik een sarcastische opmerking erover...quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dit vind ik een uiterst kortzichtige visie! Dus mensen die van Amsterdam houden kennen de rest van het land niet? Rot op! Ik heb op meerdere plekken in het land gewoond en ken allerlei steden behoorlijk goed. Toch blijf ik Amsterdam met kop en schouders boven de rest vinden uitsteken, ondanks dat andere steden misschien ook wel iets charmants hebben...
Provincialen schijnen te denken dat Amsterdammers hun stad nooit hebben verlaten terwijl zij de wereldreizigers zijn ofzo... ik denk eerlijk gezegd dat het het tegenovergestelde is
Naja, je vraagt je wel steeds af hoe mensen het in hun hoofd schijnen te halen dat amsterdam de mooiste stad is en op welke grond dan wel niet... dat heb ik je dus uitgelegd vanuit mijn perspectief.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:15 schreef Jerruh het volgende:
[..]
je kon het ook sarcastisch lezen.... ik ben namelijk fel anti provinciaal... althans, tegen die terminologie die hier gehanteerd wordt: je ziet in dit topic veel keren vanuit amsterdammers gezegd: kutboeren, provincialen, als ze het hebben over mensen buiten amsterdam. en dat slaat imo nergens op... daarom maakte ik een sarcastische opmerking erover...
mjwa klopt wel, aan de andere kant, ik kom zo vaak mensne uit de randstad tegen die het daarbuiten allemaal zo ondergewaardeerd en primitief vinden, terwijl dat niet zo is, en dan krijg je daar weer allergische reacties van.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:32 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Naja, je vraagt je wel steeds af hoe mensen het in hun hoofd schijnen te halen dat amsterdam de mooiste stad is en op welke grond dan wel niet... dat heb ik je dus uitgelegd vanuit mijn perspectief.
Boeren en provincialen is iets wat je als amsterdammer volgens mij alleen hanteert tegen mensen die vrijwel nooit in amsterdam komen, maar er wel ongefundeerd op lopen kankeren. Dat is iets waar je al snel allergisch voor word, want dat soort kneuzen kom je maar al te vaak tegen
Zeer zeker! Ook in centrum en het gebied tussen de Kinderstraat en de Overtoom.quote:
Jammer dat je het verschil niet ziet tussen grammatica en logica.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:53 schreef gr8w8 het volgende:
Zijn punt: een klein grammaticaal dingetje wat ik wel degelijk noem.
Datis het hele punt met je: je voelt je persoonlijk door mijn opmerkingen aangevallen maar je gaat er niet inhoudelijk op in.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:53 schreef gr8w8 het volgende:
Vervolgens ga ik daar wel op in, ik vraag namelijk om zijn argumenten vóór. Ook op zijn laatste zin, geef ik antwoord. Het lijkt inderdaad andersom te zijn. Ik val ieg niemand persoonlijk aan of ga zeuren om zijn situatie.
Dat er geen voortgang is zit heeft er onder andere mee te maken dat je niet op de inhoud in gaat en alles ziet als een persoonlijke aanval.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:53 schreef gr8w8 het volgende:
Maar goed, ik zie hier geen voortgang in zitten. Veel plezier nog.
Ja, post nu maar iets in de trand van, ah, nou gaat ie weg, kannie het niet winnen boe boe boe. Tuurlijk mag je het laatste woord als je je daar beter door voelt.![]()
Mooi verwoord Doc!quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:27 schreef Doc het volgende:
Wat heeft Amsterdam voor mij?
<verhaal>
Het moge duidelijk zijn datAmsterdam
voor mij een geweldige stad is.
quote:
"kijk daar loopt een zwerver!"quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:32 schreef buzzer het volgende:
Ik mag graag een dagje stadten in Amsterdam hoor, leuke stad met leuke verzameling mensen
"kijk daar zit een dealer!"quote:leuke terrasjes
"kijk daar drijft een lijk!"quote:mooie grachten
Dit is mooi gezegd.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:27 schreef Doc het volgende:
romantisch verhaal
En het is een prettig gemeleerde stad met een allegaartje aan inwoners, van sjiek tot armoedig, van trendy tot achtergebleven, van student tot kunstenaar.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:02 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dit is mooi gezegd.
Het mooie aan Amsterdam vind ik dat de stad LEEFT, je hebt het gevoel dat je ergens bent waar iets gebeurt en dat heeft een positief effect op de mensen, in ieder geval op mij.
In Amsterdam heb je echt van alles wat, zodat je nooit het gevoel hebt dat je opgesloten zit, wat ik in andere steden waar ik gewoond heb wel eens had. En daarbij is Amsterdam toch zo overzichtelijk als een dorp, in tegenstelling tot een stad als Londen.
Zij het dat in Utreg de junktraverse onder HC inmiddels alweer bijna 2 jaar gesloten is en af wordt gebroken in het nieuwe HC/CS plan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:06 schreef kamagurka het volgende:
Bovendien gaat het gros van de klachten over Amsterdam inmiddels ook op voor andere steden in Nederland, vaak nog veel meer zelfs!
Junks? Wel ns rond dat vervloekte junk-mortuarium Hoog-Catharijne gelopen in Utrecht? Het CS van Rotterdam?
En toch werkt de Rotterdamse aanpak beter. Dat kan je opmaken uit de misdaadcijfers de afgelopen 4 jaar.quote:Misdaad? Daarin is Amsterdam allang voorbijgestreeft door enkele andere onfrisse steden in dit land. Qua knokpartijen staat Eindhoven zelfs al boven Amsterdam
quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:57 schreef Soul79 het volgende:
Maar Amsterdammers zijn wel de enigen die dit mogen zeggen. De rest moet z'n mond houden.
Jaaa doen! Dan kunnen we samen winkelen en eten en makeuppenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:34 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mjwa klopt wel, aan de andere kant, ik kom zo vaak mensne uit de randstad tegen die het daarbuiten allemaal zo ondergewaardeerd en primitief vinden, terwijl dat niet zo is, en dan krijg je daar weer allergische reacties van.
Ik wil trouwens heel graag in amsterdam wonen binnen nu en 2 jaar.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:57 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Zij het dat in Utreg de junktraverse onder HC inmiddels alweer bijna 2 jaar gesloten is en af wordt gebroken in het nieuwe HC/CS plan.
Zij het dat Rotterdam CS sinds er camera's hangen 60% minder overlast is van drugshandelaren en ook Rotterdam CS flink op de schop gaat
Stond Rotterdam niet ergens bovenaan de onveiligste stedenlijst in het laatste onderzoek in het vorige topic?quote:En toch werkt de Rotterdamse aanpak beter. Dat kan je opmaken uit de misdaadcijfers de afgelopen 4 jaar.
in Limburg vinden verhoudingsgewijs meer misdaden en moorden plaats, dus overdrijf niet zo zeg....quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
"kijk daar loopt een zwerver!"
[..]
"kijk daar zit een dealer!"
[..]
"kijk daar drijft een lijk!"
![]()
Leg die cijfers eens naast het aantal beschikbare agenten!quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:57 schreef buzzer het volgende:
[..]
in Limburg vinden verhoudingsgewijs meer misdaden en moorden plaats, dus overdrijf niet zo zeg....
Afgelopen jaar nog is er een referendum geweest over de keuze tussen 2 plannen. In het najaar start men met bouwen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 18:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]Dat nieuwe HC/CS plan wat inmiddels al meer dan 7 jaar in papieren versie ergens in een laatje ligt en waar niemand iets mee doet... right!
Was het niet slechter 3 jaar terug?quote:Stond Rotterdam niet ergens bovenaan de onveiligste stedenlijst in het laatste onderzoek in het vorige topic?
quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:33 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Is er toen nog een steen door de ruit gegooid en gezopen trouwens?
Berlijn is gewoon een soort van Almere in het grootquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:05 schreef donald_dick het volgende:
berlijnwat een kutstad is dat, grauw, dood na 8en en vooral alleen maar goedkope hoeren en sexshops.
Goed nachtleven daar hoor.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:21 schreef LSS het volgende:
[..]
Berlijn is gewoon een soort van Almere in het groot
ja hoor in almerequote:
In Berlijn dus. En als je wat meer door het centrum crossed en daarbuiten mbv metro, is Berlijn totaal niet grauw, maar zelfs soms parijs-achtig.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja hoor in almereben er een half jaar student geweest
Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:27 schreef Doc het volgende:
Om te beginnen zal ik de eerste zijn die toe moet geven dat wat ik van Amsterdam vind niet geheel objectief is omdat ik het vanaf m'n geboort ken. Het is de plek waar ik me thuis voel. In vrijwel iedere straat (zeker in Oud-West, Centrum en Oud-Zuid) ben ik ooit wel eens geweest. Als ik de Westertoren zie dan voel ik een gevoel van liefde door m'n hart stromen. Het voordeel van Amsterdam is dat het heel compact is. Alles is makkelijk bereikbaar en je hoeft daar niet uren over te doen (vraag maar eens aan een iemand die in Londen woont wat daar het voordeel van is...). Ondertussen heeft het de alure van een stad met een gevoel van vrijheid - je wordt niet snel raar aan gekeken of zo. Tevens is er altijd wel wat te doen. Amsterdam is heel gevarieerd: je kan hangen in de "tourist trap" of lekker relaxen in de Jordaan, door de statiger buurten in Zuid slenteren, winkelen in de PC, cafeetje pakken in de Staatliedenbuurt, etcetera. De bevolking is tamelijk direct (wat ik zelf erg prettig vind) - dat is iets wat mensen van buiten de stad vaak vreem dof eng vinden: als ze wat te zeggen hebben doen ze dat direct in je gezicht. Maar met een Amsterdammer is het ook vaak snel met een geintje weer opgelost. Uit eindelijk vind ik de bevoling vriendelijker dan in de meeste andere plekken. Amsterdam heeft zo'n sfeer dat je makkelijk contact maakt met mensen. Daarnaast vind ik grote delen van Amsterdam gewoon heel mooi - het heeft iets "warms".
Ik heb het idee dat mensen die dat niet zien, Amsterdam blijkbaar niet zo goed kennen als ik die stad ken.
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:58 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).
Dus Amsterdam: mooie stad, maar de Amsterdammers zelf zijn niet uit te staan.
En als je ze dat zegt, dan vinden ze het nog leuk ook, stelletje narcisten dus: elke kritiek op hen zo draaien dat het ze des te meer bevestigt in hun identiteit.
Neen, voor mij geen Amsterdammers meer, dank je wel.
Ken je de rest van het liedje ook?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!
Neen, sorry, voor mij geen Belgen meer, dank je wel.
Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!
Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
Amsterdammers arrogantquote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.
Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).
Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
Maar je koppelt er wel een conclusie aan: namelijk Amsterdam mooie stad, maar die 700.000 Amsterdammers, van wie je er een paar hebt ontmoet , laat die maar zitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.
Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).
Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
Ik moet er nog bij vertellen dat ik zelf uit Antwerpen kom, en Antwerpenaars staan in België nu net bekend om hun arrogantie. Dus dat zegt wel wat. Ik ben wel wat gewoon hoor, qua arrogantie en grote bek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:09 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Amsterdammers arrogant. We kunnen het ook niet helpen dat het de enige fatsoenlijke stad in Nederland is
.
Mokum![]()
Toch hoor je dat wel vaker, zowel van Nederlanders als van Buitenlanders die de Nederlandse taal machtig zijn en een paar keer in Amsterdam zijn. Amsterdammers geven gewoon te snel af op alles wat anders is dan hun standaard wereldje. Direct in de aanval. Misschien hoort dat wel bij het cultuurtje daar. Vergelijk het maar met het cabaret van Amsterdammers tegenover de rest van het land. Lachen om andereren versus lachen om jezelf. Kom je weer bij een eerder punt: geen zelfkritiek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is je kneuzencampagne weer van start gegaan..
Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:50 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.
Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op..
eigleijk ben je een grote huilie en calimero en dat soort dingenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.
De meeste Hollanders zijn behoorlijk grof en onbeschoft, dat merk ik al als ik een tijdje in het buitenland ben geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:10 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je hebt overigens wel gelijk hoor, Amsterdammers zijn vaak bot, grof, arrogant. Ik heb er alleen geen last (meer) van.
Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn.Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
Ik kom uit Brabant, woon nu in Rotterdam en ik kom regelmatig in Amsterdam. Maar van wat jij hier stelt herken ik eigenlijk niets.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
Weet ik wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:34 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.
Ik geef gewoon helemaal toe dat Amsterdam ook een kutstad is en dat Amsterdammers vaak hele nare mensen zijn. Er staat alleen heel veel positiefs tegenover, waardoor het voor mij geen kutstad meer is.
makkelijk he, een slachtofferrol aanmetenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn.Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
Precies, kankeren mag. Maar als iemand daar wat over zegt ben je meteen arrogant en heb je geen zelfkritiek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
makkelijk he, een slachtofferrol aanmeten
Keeeeeeeeenkerquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies, kankeren mag. Maar als iemand daar wat over zegt ben je meteen arrogant en heb je geen zelfkritiek.
Typisch calimero-gedrag. Maar ja, provinciaaltje he..
Ten eerste herken ik helemaal niets van jouw ervaringenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Ga je nou echt de VS met NL en dus NY met Amsterdam vergelijken? Hoe schattig.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:57 schreef Soul79 het volgende:
In Amerika heb je overigens precies hetzelfde: de provincialen (het hele gebied tussen Oost- en Westkust) zanikt ontzettend op New York als poel van verderf en verzameling arrogante mensen, terwijl de New Yorkers de andere Amerikanen een stelletje achterlijke boeren vindt.
O wat een heerlijk voorspelbare reactie. De reden dus dat ik die post plaatste, om te zien wie er als eerste zou happen. Jij dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 16:44 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ga je nou echt de VS met NL en dus NY met Amsterdam vergelijken? Hoe schattig.![]()
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:00 schreef Soul79 het volgende:
[..]
O wat een heerlijk voorspelbare reactie. De reden dus dat ik die post plaatste, om te zien wie er als eerste zou happen. Jij dus.
Hij heeft wel gelijk pikquote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:09 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Als dat jou niveau is, omg!
Voorruit, mag je ook het laatste woord wel.![]()
Je dekt je alvast in. Kom toch eens een keer uit die slachtofferrol gr8w8! Zolang provincialen en ongelukkige Amsterdammers zoals jij met hun minderwaardigheidscomplex zitten ten opzichte van de Grote Boze Stad, ja dan zullen in vergelijking daarmee Amsterdammers wel arrogant overkomen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:09 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Als dat jou niveau is, omg!
Voorruit, mag je ook het laatste woord wel.![]()
maar je blijft een bleg die gewoon niks te zoeken heeft in amsterdamquote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
En uit welk gehucht kom jij, provinciaaltje?quote:Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef Xebrozius het volgende:
Ik word altijd zo schijtziek van die kut Amsterdammers die over de zeik gaan als je hun stad niet mooi vind. Stelletje micro nationalisten, overgewaardeerde Nederlanders zijn het. En maar prat gaan op alles wat uit Amsterdam kom, zoals homohaat, Job Cohen, racisme, de wallen en drugs. Daar zou ik ook trots op wezen zeg.
Ik vind Amsterdammers bij voorbaat irritant en de stad is een soort van nietzeggende stad zonder besef van enig cultuur of eigenwaarde. Alles moet wijken voor de toerist... Wat een pauper stad, werkelijk waar het meest beschamende stukje Nederland.
Kijk, meteen weer een Amsterdammer op zijn pik getrapt.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En uit welk gehucht kom jij, provinciaaltje?.
.
In Amsterdam? Dat is poep, dat slaat nergens op en is niet waar.quote:
*hap-hap*quote:Op maandag 30 mei 2005 14:00 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Kijk, meteen weer een Amsterdammer op zijn pik getrapt.
Met andere woorden, Amsterdam de stad waar ik zo veel van houquote:Op maandag 30 mei 2005 14:07 schreef kume het volgende:
[..]
In Amsterdam? Dat is poep, dat slaat nergens op en is niet waar.
Amsterdam is leuk omdat:
Het overzichtelijk en niet te groot is
Er een grote diversiteit aan culturen is
Er veel gebeurt op het gebeid van cultuur
Er mooie historisch waardevolle bouw samen met moderne architectuur te vinden is
Het de hoofdstad van nederland is en dat merk je
Je in de zomer langs de grachten zo blij kan worden
Er veel parken zijn
Het niet Rotterdam, Eindhoven of Arnhem is
Ik woon op dit moment in Groningenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
*hap-hap*.
Maar alsnog geen antwoord. Waar jij vandaan komt loopt het zeker over van cultuur?.
Mja, dat heb ik nou met Assen, Enschede, Apeldoorn, Emmen en Groningen.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:17 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik woon op dit moment in Groningen.
Daarvoor in Enschede, Apeldoorn, Borne, Oldenzaal, Beilen, Emmen, Smilde, Assen en Nijmegen gewoond. Dus ja ik ben een provincaaltje, wat nog niet wegneemt dat ik Amsterdam een kutstad vind die zijn weerga niet kent.
Nou wat biedt Amsterdam meer dan elke andere willekeurige stad?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, dat heb ik nou met Assen, Enschede, Apeldoorn, Emmen en Groningen.
De rest ben ik nog nooit geweest.
Voor ieder wat wils, zeg maar..
laat ze maar lekker zeuren, ik heb lekker 2 dagenlang bij het ketelhuis zitten/liggen/staand gezopenen daarna bij hanny een patatje gehaaldquote:Op maandag 30 mei 2005 14:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mja, dat heb ik nou met Assen, Enschede, Apeldoorn, Emmen en Groningen.
De rest ben ik nog nooit geweest.
Voor ieder wat wils, zeg maar..
Een degelijke Psyscene, leuke clubs, gebrek aan boeren, coffeeshops (en dan in grote mate, waardoor de keuze groter is dus), een mooi centrum, Vondelpark/Westerpark, Gasfabriek. Om maar wat te noemenquote:Op maandag 30 mei 2005 14:20 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Nou wat biedt Amsterdam meer dan elke andere willekeurige stad?
Hannyquote:Op maandag 30 mei 2005 14:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
laat ze maar lekker zeuren, ik heb lekker 2 dagenlang bij het ketelhuis zitten/liggen/staand gezopenen daarna bij hanny een patatje gehaald![]()
naja ik heb ook op de flat recht tegenover de gashouder gelegen en daar waaide je van het dak af, maar als je in het westerpark zit aan de kant van haarlemmerplein zit dan lig je wel uit de windquote:Op maandag 30 mei 2005 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hanny!
!
Ik was er zaterdag, maar het waaide te hard om lekker te liggen.
Naar dat filmfestival met Japanse films geweest?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:22 schreef donald_dick het volgende:
[..]
laat ze maar lekker zeuren, ik heb lekker 2 dagenlang bij het ketelhuis zitten/liggen/staand gezopenen daarna bij hanny een patatje gehaald![]()
Een goede psyscene heb je echt alleen in Amsterdam hoor.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Naar dat filmfestival met Japanse films geweest?
Ik zie al die voorbeelden van voordelen nog steeds vooral leulk voor een dagje uit of op bezoek. Scenes heb je overal. Uitgaan kun je ook overal. In Groningen, Oldenzaal en Nijmegen, een paar plaatsen welke X. noemt, kun je behoorlijk goed stappen. Cafe Elpee in Nijmegen of het Valckhof bij feesten.En ik vermoed dat Dr.Daggla en ik een iets andere definitie hebben van "boeren".
Sommigen zullen dat tunnelvisie noemen... maar ik ben geen liberale Amsterdammer die opgenomen is in de psyscene dus ik kan niet oordelen over jouw tunnelvisie.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een goede psyscene heb je echt alleen in Amsterdam hoor.
Vondelpark ook. Je zal ook ongetwijfeld andere leuke dingen hebben in andere steden, maar het is voor mij persoonlijk niet leuk genoeg om er heen te gaan.
Hoe weet je het dan?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een goede psyscene heb je echt alleen in Amsterdam hoor.
Vondelpark ook. Je zal ook ongetwijfeld andere leuke dingen hebben in andere steden, maar het is voor mij persoonlijk niet leuk genoeg om er heen te gaan.
Ik welquote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
wat doe je hier?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:33 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
groningen heeft hetquote:Ik zie al die voorbeelden van voordelen nog steeds vooral leulk voor een dagje uit of op bezoek. Scenes heb je overal. Uitgaan kun je ook overal. In Groningen, Oldenzaal en Nijmegen, een paar plaatsen welke X. noemt, kun je behoorlijk goed stappen. Cafe Elpee in Nijmegen of het Valckhof bij feesten.![]()
amsterdamse bos? dat bosgebied bij amatelveen? gaasperplas heeft veel bosgebied en als ik hei wil ga ik wel naar de zandbak en jat wat hooi en strooi uit me caviahokquote:Op maandag 30 mei 2005 14:38 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Hoe weet je het dan?
Misschien ben ik meer een Nederlander als Amsterdammer. En wat moet je met een vondelpark als het gaat om natuur, als je zo op de hei of midden in het bos zit?
Zal ik het nog erger maken? Ik ben op stap geweest in Den Haag en ik heb me goed vermaakt.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:41 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wat doe je hier?
[..]
groningen heeft hetoldenzaal heeft het
nijmegen
please, make it stop
![]()
Ik doelde meer op de natuur rond andere steden.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
amsterdamse bos? dat bosgebied bij amatelveen? gaasperplas heeft veel bosgebied en als ik hei wil ga ik wel naar de zandbak en jat wat hooi en strooi uit me caviahok
Omdat ik jarenlang illegale psyfeesten heb georganiseerd met vrienden. Ook buiten Amsterdam.quote:
Oftopic: Ook wel eens wat in de Doos?quote:Op maandag 30 mei 2005 14:46 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat ik jarenlang illegale psyfeesten heb georganiseerd met vrienden. Ook buiten Amsterdam.
Geloof me, ik ken de scene echt meer dan prima. In Groningen is er nog wel *iets*, maar das allemaal net iets te commercieel aangepakt.
paard van troje is idd een mindere vervanger van paradisoquote:Op maandag 30 mei 2005 14:45 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Zal ik het nog erger maken? Ik ben op stap geweest in Den Haag en ik heb me goed vermaakt.![]()
[..]
dat is niet boeiend want daar woon ik nietquote:Ik doelde meer op de natuur rond andere steden.
O hell... Laurens...quote:Op maandag 30 mei 2005 14:54 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, wel een paar keer gedraaid. .
Ken je Laurens?.
Mwa, hij heeft nu ook die tweeling he.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:55 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
O hell... Laurens...
Ken 'm wel, maar ben 'm al een behoorlijk tijdje niet meer tegengekomen. Ligt meer aan mijn verminderde gang naar de kroeg doordeweeks, dan aan hem geloof ik.
D'r hangt een hele mooie brief van de gemeente, al een wat zal het zijn, 5 jaar in de keuken. Dat als er nog éénmaal zo'n feest komt, dus over meerdere afdelingen tegelijk, alle kosten van opgetrommelde ME etc geheel voor rekening van de bewoners zal zijn oidquote:Op maandag 30 mei 2005 14:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mwa, hij heeft nu ook die tweeling he.
Ik geloof dat ie zelf ook wat rustiger aandoet tegenwoordig. Maar ik kwam zelf ook wel vaak in de Doos.
Lekker je helemaal wezenloos zuipen tot diep in de ochtend. Ben je wel eens op een van de beruchte flatfeesten geweest? Boven de Doos dus..
Ik weet het. Ook in de AMP heb ik regelmatig gedraaid.quote:Op maandag 30 mei 2005 15:04 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
D'r hangt een hele mooie brief van de gemeente, al een wat zal het zijn, 5 jaar in de keuken. Dat als er nog éénmaal zo'n feest komt, dus over meerdere afdelingen tegelijk, alle kosten van opgetrommelde ME etc geheel voor rekening van de bewoners zal zijn oidDe afgelopen jaren is het echte flatfeest daarom in de AMP-studios gehouden. Op zich een perfecte locatie ervoor met kleine zaaltjes voor de losse bandjes en een proffesionele bar, dat je meer geld kwijt bent aan drank valt nog wel te overzien, best leuk, maar een echt flatfeest is het natuurlijk niet meer.
Dat laatste flatfeest was juist uitermate tof!!! Al die fusten voor onszelfquote:Op maandag 30 mei 2005 15:09 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik weet het. Ook in de AMP heb ik regelmatig gedraaid.. Helaas niet op de flatfeesten (wel een keer wat plaatjes opgezet samen met de huisgenoot van Laurens, Bart)
Bij het laatste feest wat niet door ging (maar stiekem wel, alleen had je mazzel moeten hebben om binnen te komen) ben ik binnen gelaten door Laurens en heb tot diep in de ochtend zitten zuipen met een klein groepje wat er woonde.. Zo fucking zonde dat dat niet door ging. Alles was al helemaal af en klaar en op het LAATSTE moment mocht het niet. Was echt een domper voor ze.. Mentaal EN financieel.
.
Dat "should-have-been-flatparty" in de AMP was wel leuk, maar de AMP is veel en veel te klein en VEEL te heet (lage kutplafond)
Ja! Moddervet feest idd. Man, wat was ik uit m'n plaatquote:Op maandag 30 mei 2005 16:39 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat laatste flatfeest was juist uitermate tof!!! Al die fusten voor onszelf
Maar dat waren idd jarenlang de leukste feesten in A'dam, keek er al vanaf januari naar uit ieder jaar! Was zeker leuk toen 2 vrienden van me daar nog woonden en we de gehele verdieping naar eigen inzicht hebben verbouwdEn s'ochtens altijd ergens op een willekeurige kamer in de flat naast een onbekend mokkel wakker worden
![]()
Ik heb zjee uiteraard wel gezien... maar was zelf ook veel te ver heen, zat nog een tijdlang over zjee te lullen tegen maurice en dat ie af n toe een druk irritant ventje was, terwijl ie gewoon naast me zatquote:Op maandag 30 mei 2005 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja! Moddervet feest idd. Man, wat was ik uit m'n plaat.
Ik was met Roger en Bart.. Hebben wij elkaar toen nog gezien?.
Op nr 7?quote:Op maandag 30 mei 2005 16:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb zjee uiteraard wel gezien... maar was zelf ook veel te ver heen, zat nog een tijdlang over zjee te lullen tegen maurice en dat ie af n toe een druk irritant ventje was, terwijl ie gewoon naast me zat
Paul heeft toen toegang geregeld via Carolien (meisje wat daar woonde). Traden de wenkers toen ook niet op, of was dat het jaar daarvoor?
Ik weet niet veel meer.. Ik was op een gegeven moment een kamer van een meisje ingedoken toen de politie kwam..Samen met een collegaatje die ik daar tegenkwam (d'r vriendje woonde daar).Dat werd ehm, gezellig.quote:Op maandag 30 mei 2005 16:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb zjee uiteraard wel gezien... maar was zelf ook veel te ver heen, zat nog een tijdlang over zjee te lullen tegen maurice en dat ie af n toe een druk irritant ventje was, terwijl ie gewoon naast me zat
Paul heeft toen toegang geregeld via Carolien (meisje wat daar woonde). Traden de wenkers toen ook niet op, of was dat het jaar daarvoor?
nee vertel?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Was jij er trouwens ook toen de hele huisraad naar buiten vloog.
holy shit, dat weet ik écht niet meer! volgens mij was ze studente film/theater-iets.. maar ik kan me vergissen.quote:
moeilijk dan he quoten. Ga maar ergens anders mensen de weg wijzenquote:Op maandag 30 mei 2005 17:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik had het tegen Kamagurka..
Ga nu maar even ergens anders ontopic posten.
Zo moeilijkw as het toch niet om te begrijpen dat het niet aan jou gericht was?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:08 schreef Fokkedop het volgende:
[..]
moeilijk dan he quoten. Ga maar ergens anders mensen de weg wijzen
Ik ben bij een meisje gaan bunkeren toen de cops kwamen inderdaad... ben gelijk KO gegaan en even later nog heel attent weze helpen de troep wat op te ruimen. Maar het was tegen die tijd elke verdieping voor zich en god voor ons allenquote:Op maandag 30 mei 2005 17:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
Was jij er trouwens ook toen de hele huisraad naar buiten vloog.
nee, maar omdat je dubbelposten.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo moeilijkw as het toch niet om te begrijpen dat het niet aan jou gericht was?.
Vliegende huisraad was op dat feest waar je het hieronder over hebt..quote:Op maandag 30 mei 2005 17:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ben bij een meisje gaan bunkeren toen de cops kwamen inderdaad... ben gelijk KO gegaan en even later nog heel attent weze helpen de troep wat op te ruimen. Maar het was tegen die tijd elke verdieping voor zich en god voor ons allenGeen vliegende huisraad gezien.
Overigens waren er ook een TV en nog wat prullebakken naar beneden geflikkerd..quote:Wel 2 flatfeesten ervoor 100 man ME op straat en heelveel commotie omdat een onverlaat een gehele koelkast naar beneden had gepleurd! Toen volgde de allergrootste plastic bierbekertjes-bekogeling naar beneden die ik ooit heb gezien
Een paar maanden terug was een tweetal goed bezopen en gooide ze een kapotte bloembak naar beneden, net toen er politie langs kwam. Die hadden meteen de ME gebeld omdat ze dachten dat er weer een feest was.quote:Op maandag 30 mei 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vliegende huisraad was op dat feest waar je het hieronder over hebt..
[..]
Overigens waren er ook een TV en nog wat prullebakken naar beneden geflikkerd..
OK!quote:Op maandag 30 mei 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Vliegende huisraad was op dat feest waar je het hieronder over hebt..
[..]
Overigens waren er ook een TV en nog wat prullebakken naar beneden geflikkerd..
Wheehehehe,quote:Op maandag 30 mei 2005 17:24 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Een paar maanden terug was een tweetal goed bezopen en gooide ze een kapotte bloembak naar beneden, net toen er politie langs kwam. Die hadden meteen de ME gebeld omdat ze dachten dat er weer een feest was.Die twee gasten zijn toen wel uit hun bed gelicht maar alles is met een sisser afgelopen.
nee jij bent lekker ontopic bezigquote:Op maandag 30 mei 2005 17:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik had het tegen Kamagurka..
Ga nu maar even ergens anders ontopic posten.
Als je toch offtopic bezig bent- heb je je naamtopic op crap nou al gezien? Ik vroeg je watquote:Op maandag 30 mei 2005 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, niet echt...
Maar dat was de essentie van m'n post ook
Dat was ik idd.quote:Op maandag 30 mei 2005 18:18 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Als je toch offtopic bezig bent- heb je je naamtopic op crap nou al gezien? Ik vroeg je wat
Had je beter eerder kunnen doen, nu heb ik je feesie gemist *tjoerie*quote:Op maandag 30 mei 2005 18:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat was ik idd.
Heb ook al gereplied..
quote:Op woensdag 11 april 2007 19:05 schreef jimjim1983 het volgende:
al die fuck toeristen en gezinnen met gaastrajasjes mogen wegblijven
niet de gaastragezinnetjes.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:18 schreef gr8w8 het volgende:
Die gaastrajasjes wonen zelf in Amsterdam.
Dat zijn geen Amsterdammersquote:Op woensdag 11 april 2007 19:18 schreef gr8w8 het volgende:
Die gaastrajasjes wonen zelf in Amsterdam.
en dan ben ik nog geboren en getogen rotterdammer maar amsterdam is gewoon top!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Het interesseert me geen ruk wat buitenlui van A'dam vinden. Ik hoop dat ze Amsterdam een vieze gore stinkstad vinden. Dan blijven ze met hun gore boerenkankerbek tenminste waar ze thuishoren: in de modder tussen de varkens.
kussie!
rotjeknorquote:Op woensdag 11 april 2007 20:55 schreef renz0r het volgende:
Amsterdam
Ajax
Links tuig
Belastingzuigers met al die monumentale panden
Krakers
Amsterdamse cultuur
ik ookquote:Op woensdag 11 april 2007 20:47 schreef Terpentin07 het volgende:
Opzich vind ik amsterdam een toffe stad.Alleen heb ik een hekel aan de verouderde openingstijden van de winkels en horeca.
Niet echt neequote:
Die heb je in Zwijndrecht ookquote:
quote:Op woensdag 11 april 2007 21:02 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Niet echt nee
[..]
Die heb je in overal ook
Volgens mij van alle tijden.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:24 schreef IHVK het volgende:
rivaliserende steden zijn zo 20 ste eeuws.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |