abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games maandag 23 mei 2005 @ 18:53:10 #151
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27283588
quote:
Op maandag 23 mei 2005 13:36 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Goed nachtleven daar hoor.
ja hoor in almere ben er een half jaar student geweest
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 23 mei 2005 @ 19:29:18 #152
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27284694
quote:
Op maandag 23 mei 2005 18:53 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja hoor in almere ben er een half jaar student geweest
In Berlijn dus. En als je wat meer door het centrum crossed en daarbuiten mbv metro, is Berlijn totaal niet grauw, maar zelfs soms parijs-achtig.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27295795
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:27 schreef Doc het volgende:
Wat heeft Amsterdam voor mij?

Om te beginnen zal ik de eerste zijn die toe moet geven dat wat ik van Amsterdam vind niet geheel objectief is omdat ik het vanaf m'n geboort ken. Het is de plek waar ik me thuis voel. In vrijwel iedere straat (zeker in Oud-West, Centrum en Oud-Zuid) ben ik ooit wel eens geweest. Als ik de Westertoren zie dan voel ik een gevoel van liefde door m'n hart stromen. Het voordeel van Amsterdam is dat het heel compact is. Alles is makkelijk bereikbaar en je hoeft daar niet uren over te doen (vraag maar eens aan een iemand die in Londen woont wat daar het voordeel van is...). Ondertussen heeft het de alure van een stad met een gevoel van vrijheid - je wordt niet snel raar aan gekeken of zo. Tevens is er altijd wel wat te doen. Amsterdam is heel gevarieerd: je kan hangen in de "tourist trap" of lekker relaxen in de Jordaan, door de statiger buurten in Zuid slenteren, winkelen in de PC, cafeetje pakken in de Staatliedenbuurt, etcetera. De bevolking is tamelijk direct (wat ik zelf erg prettig vind) - dat is iets wat mensen van buiten de stad vaak vreem dof eng vinden: als ze wat te zeggen hebben doen ze dat direct in je gezicht. Maar met een Amsterdammer is het ook vaak snel met een geintje weer opgelost. Uit eindelijk vind ik de bevoling vriendelijker dan in de meeste andere plekken. Amsterdam heeft zo'n sfeer dat je makkelijk contact maakt met mensen. Daarnaast vind ik grote delen van Amsterdam gewoon heel mooi - het heeft iets "warms".

Ik heb het idee dat mensen die dat niet zien, Amsterdam blijkbaar niet zo goed kennen als ik die stad ken.

Het moge duidelijk zijn dat Amsterdam voor mij een geweldige stad is.
Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).

Dus Amsterdam: mooie stad, maar de Amsterdammers zelf zijn niet uit te staan.
En als je ze dat zegt, dan vinden ze het nog leuk ook, stelletje narcisten dus: elke kritiek op hen zo draaien dat het ze des te meer bevestigt in hun identiteit.

Neen, voor mij geen Amsterdammers meer, dank je wel.
pi_27296516
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 00:58 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).

Dus Amsterdam: mooie stad, maar de Amsterdammers zelf zijn niet uit te staan.
En als je ze dat zegt, dan vinden ze het nog leuk ook, stelletje narcisten dus: elke kritiek op hen zo draaien dat het ze des te meer bevestigt in hun identiteit.

Neen, voor mij geen Amsterdammers meer, dank je wel.
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!

Neen, sorry, voor mij geen Belgen meer, dank je wel.

Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
pi_27296546
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:

[..]

IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!

Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
Ken je de rest van het liedje ook?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_27296573
quote:

[..]

Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.

Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).

Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
pi_27296634
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 01:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ken je de rest van het liedje ook?
Nee, is niet echt m'n genre.
pi_27296650
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.

Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).

Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
Amsterdammers arrogant . We kunnen het ook niet helpen dat het de enige fatsoenlijke stad in Nederland is .

Mokum
pi_27296660
quote:

[..]

Maar je koppelt er wel een conclusie aan: namelijk Amsterdam mooie stad, maar die 700.000 Amsterdammers, van wie je er een paar hebt ontmoet , laat die maar zitten.

Je hebt overigens wel gelijk hoor, Amsterdammers zijn vaak bot, grof, arrogant. Ik heb er alleen geen last (meer) van.
pi_27296997
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 02:09 schreef SamuraiJack het volgende:

[..]

Amsterdammers arrogant . We kunnen het ook niet helpen dat het de enige fatsoenlijke stad in Nederland is .

Mokum
Ik moet er nog bij vertellen dat ik zelf uit Antwerpen kom, en Antwerpenaars staan in België nu net bekend om hun arrogantie. Dus dat zegt wel wat. Ik ben wel wat gewoon hoor, qua arrogantie en grote bek.

Maar het verschil tussen een Antwerpenaar en een Amsterdammer is dat Antwerpenaren volksmensen zijn. (De echte dan, want de laatste tijd krijg je hier ook vaker en vaker die bobo- en yuppencultuur, maar die mensen lopen juist doorgaans hoog op met de "Hollanders" en ook met de "Fransen"... ach ja, wat je zelf niet hebt, dat zoek je maar bij anderen, vermoed ik dan.)

Misschien dat het ook wel typerend is dat ik hier als Antwerpenaar mijn beklag zit te doen over Amsterdammers, want ik heb een sterk vermoeden dat andere Vlamingen gewoon bedeesd hun mond zouden houden en zich schuldig en gefrustreerd zouden voelen. Rooms-katholieke invloed, you see.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:24:09 #161
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27297931
quote:

[..]

Toch hoor je dat wel vaker, zowel van Nederlanders als van Buitenlanders die de Nederlandse taal machtig zijn en een paar keer in Amsterdam zijn. Amsterdammers geven gewoon te snel af op alles wat anders is dan hun standaard wereldje. Direct in de aanval. Misschien hoort dat wel bij het cultuurtje daar. Vergelijk het maar met het cabaret van Amsterdammers tegenover de rest van het land. Lachen om andereren versus lachen om jezelf. Kom je weer bij een eerder punt: geen zelfkritiek.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:30:02 #162
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27298000
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:24 schreef gr8w8 het volgende:

[..]
Is je kneuzencampagne weer van start gegaan. .
-
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:50:23 #163
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27298285
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Is je kneuzencampagne weer van start gegaan. .
Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:53:18 #164
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27298333
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:50 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.
Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op. .
-
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:54:58 #165
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27298359
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op. .
Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 08:59:55 #166
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27298464
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:54 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.
eigleijk ben je een grote huilie en calimero en dat soort dingen

[ Bericht 4% gewijzigd door Oscar. op 24-05-2005 14:26:43 ]
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:06:51 #167
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27298620
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn. Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:07:25 #168
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_27298634
Kutstad.
A.M.A.B
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:12:04 #169
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_27298737
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 02:10 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Je hebt overigens wel gelijk hoor, Amsterdammers zijn vaak bot, grof, arrogant. Ik heb er alleen geen last (meer) van.
De meeste Hollanders zijn behoorlijk grof en onbeschoft, dat merk ik al als ik een tijdje in het buitenland ben geweest.
Maar ja, je went er aan als je er tussen bent opgegroeid. Misschien ben ik zelf ook wel zo'n botte lul
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_27302779
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn. Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.

Ik geef gewoon helemaal toe dat Amsterdam ook een kutstad is en dat Amsterdammers vaak hele nare mensen zijn. Er staat alleen heel veel positiefs tegenover, waardoor het voor mij geen kutstad meer is.
pi_27303020
quote:
Ik kom uit Brabant, woon nu in Rotterdam en ik kom regelmatig in Amsterdam. Maar van wat jij hier stelt herken ik eigenlijk niets.

Ik ga persoonlijk liever in Amsterdam uit dan in Rotterdam, maar dat kan ook aan het aanbod fatsoenlijke kroegen liggen natuurlijk .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 11:41:52 #172
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27303023
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 11:34 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.

Ik geef gewoon helemaal toe dat Amsterdam ook een kutstad is en dat Amsterdammers vaak hele nare mensen zijn. Er staat alleen heel veel positiefs tegenover, waardoor het voor mij geen kutstad meer is.
Weet ik wel.

Voor mij is het een kutstad om te wonen. De voordelen, ook door anderen genoemd zijn leuk voor een keer op stap of een paar dagen op bezoek. De nadelen ervaar je in het dagelijks leven en dat gaat op den duur toch zwaarder wegen.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:05:49 #173
59251 Zwartkijken
helemaal niet zwartgallig
pi_27303780
Het grootste dagelijks-leven nadeel aan Amsterdam zijn die kut-provincialen die er rondhangen en denken dat ze helemaal het mannetje zijn .

NOFI natuurlijk .
CYNIC: A blackguard whose faulty vision sees things as they are, not as they ought to be. Hence the custom among the Scythians of plucking out a cynic's eyes to improve his vision.
--Ambrose Bierce, The devil's dictionary.
  Eindredactie Games dinsdag 24 mei 2005 @ 14:28:04 #174
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_27308453
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
makkelijk he, een slachtofferrol aanmeten
  dinsdag 24 mei 2005 @ 14:34:15 #175
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27308660
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 14:28 schreef donald_dick het volgende:

[..]

makkelijk he, een slachtofferrol aanmeten
Precies, kankeren mag. Maar als iemand daar wat over zegt ben je meteen arrogant en heb je geen zelfkritiek.
Typisch calimero-gedrag. Maar ja, provinciaaltje he. .
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')