ja hoor in almerequote:
In Berlijn dus. En als je wat meer door het centrum crossed en daarbuiten mbv metro, is Berlijn totaal niet grauw, maar zelfs soms parijs-achtig.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja hoor in almereben er een half jaar student geweest
Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:27 schreef Doc het volgende:
Wat heeft Amsterdam voor mij?
Om te beginnen zal ik de eerste zijn die toe moet geven dat wat ik van Amsterdam vind niet geheel objectief is omdat ik het vanaf m'n geboort ken. Het is de plek waar ik me thuis voel. In vrijwel iedere straat (zeker in Oud-West, Centrum en Oud-Zuid) ben ik ooit wel eens geweest. Als ik de Westertoren zie dan voel ik een gevoel van liefde door m'n hart stromen. Het voordeel van Amsterdam is dat het heel compact is. Alles is makkelijk bereikbaar en je hoeft daar niet uren over te doen (vraag maar eens aan een iemand die in Londen woont wat daar het voordeel van is...). Ondertussen heeft het de alure van een stad met een gevoel van vrijheid - je wordt niet snel raar aan gekeken of zo. Tevens is er altijd wel wat te doen. Amsterdam is heel gevarieerd: je kan hangen in de "tourist trap" of lekker relaxen in de Jordaan, door de statiger buurten in Zuid slenteren, winkelen in de PC, cafeetje pakken in de Staatliedenbuurt, etcetera. De bevolking is tamelijk direct (wat ik zelf erg prettig vind) - dat is iets wat mensen van buiten de stad vaak vreem dof eng vinden: als ze wat te zeggen hebben doen ze dat direct in je gezicht. Maar met een Amsterdammer is het ook vaak snel met een geintje weer opgelost. Uit eindelijk vind ik de bevoling vriendelijker dan in de meeste andere plekken. Amsterdam heeft zo'n sfeer dat je makkelijk contact maakt met mensen. Daarnaast vind ik grote delen van Amsterdam gewoon heel mooi - het heeft iets "warms".
Ik heb het idee dat mensen die dat niet zien, Amsterdam blijkbaar niet zo goed kennen als ik die stad ken.
Het moge duidelijk zijn datAmsterdam
voor mij een geweldige stad is.
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:58 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Als Vlaming ben ik nu drie keer in Amsterdam geweest en ik ben er drie keer beledigd geweest. Iets over de onbeschaafdheid van Vlaanderen en het tekort aan boekhandels was nog het vriendelijkste. Verder werd ik er ook nog een keer vergeleken met een varken, omdat iemand het woord "toog" verstaan had als "trog" (beweerde ze).
Dus Amsterdam: mooie stad, maar de Amsterdammers zelf zijn niet uit te staan.
En als je ze dat zegt, dan vinden ze het nog leuk ook, stelletje narcisten dus: elke kritiek op hen zo draaien dat het ze des te meer bevestigt in hun identiteit.
Neen, voor mij geen Amsterdammers meer, dank je wel.
Ken je de rest van het liedje ook?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!
Neen, sorry, voor mij geen Belgen meer, dank je wel.
Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
IJzersterke redenering. Ik ben 3 keer in België geweest en alle drie keer beledigd!!!!!!
Maar dan Amsterdam, daar woon ik al jaren en ik heb me nog nooit beledigd gevoeld. Geef mij maar Amsterdam dus.
Amsterdammers arrogantquote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.
Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).
Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
Maar je koppelt er wel een conclusie aan: namelijk Amsterdam mooie stad, maar die 700.000 Amsterdammers, van wie je er een paar hebt ontmoet , laat die maar zitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Het was dan ook helemaal niet bedoeld als een "ijzersterke redenering", enkel en alleen als een verslag over mijn ervaringen met Amsterdammers.
Maar het is gewoon een feit dat ik in geen enkele andere Nederlandse stad zo hard die arrogantie van mensen heb gevoeld als in Amsterdam. (Overigens idem dito in Noord-Holland, wat voor Amsterdammers waarschijnlijk al geldt als "de provincie": zelfs in het onooglijke plaatsje West-Knollendam - nomen est omen - slaagden enkele mensen erin om me uit te lachen omdat ik met een ander accent sprak).
Nee, Rotterdammers en Hagenaars, altijd vriendelijk tegen mij geweest en nooit van die halve gare dubbelzinnige opmerkingen over het feit dat ik Vlaming ben.
Ik moet er nog bij vertellen dat ik zelf uit Antwerpen kom, en Antwerpenaars staan in België nu net bekend om hun arrogantie. Dus dat zegt wel wat. Ik ben wel wat gewoon hoor, qua arrogantie en grote bek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:09 schreef SamuraiJack het volgende:
[..]
Amsterdammers arrogant. We kunnen het ook niet helpen dat het de enige fatsoenlijke stad in Nederland is
.
Mokum![]()
Toch hoor je dat wel vaker, zowel van Nederlanders als van Buitenlanders die de Nederlandse taal machtig zijn en een paar keer in Amsterdam zijn. Amsterdammers geven gewoon te snel af op alles wat anders is dan hun standaard wereldje. Direct in de aanval. Misschien hoort dat wel bij het cultuurtje daar. Vergelijk het maar met het cabaret van Amsterdammers tegenover de rest van het land. Lachen om andereren versus lachen om jezelf. Kom je weer bij een eerder punt: geen zelfkritiek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:54 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is je kneuzencampagne weer van start gegaan..
Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:50 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ach ja, zolang jij direct bewijs levert voor wat er net allemaal gepost is, is er nog een lange weg te gaan.
Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, dat jij constructieve posts en tegenargumenten negeert (post van doc bijv) maakt het er ook allemaal niet beter op..
eigleijk ben je een grote huilie en calimero en dat soort dingenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:54 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke sitiuatie is privé, dat heb ik al eerder gezegd, Daggla.
De meeste Hollanders zijn behoorlijk grof en onbeschoft, dat merk ik al als ik een tijdje in het buitenland ben geweest.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:10 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je hebt overigens wel gelijk hoor, Amsterdammers zijn vaak bot, grof, arrogant. Ik heb er alleen geen last (meer) van.
Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn.Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
Ik kom uit Brabant, woon nu in Rotterdam en ik kom regelmatig in Amsterdam. Maar van wat jij hier stelt herken ik eigenlijk niets.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:00 schreef Klemvast het volgende:
Weet ik wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:34 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Gr8w8, lees mijn eerdere posts nou eens, mijn vorige bijvoorbeeld.
Ik geef gewoon helemaal toe dat Amsterdam ook een kutstad is en dat Amsterdammers vaak hele nare mensen zijn. Er staat alleen heel veel positiefs tegenover, waardoor het voor mij geen kutstad meer is.
makkelijk he, een slachtofferrol aanmetenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:06 schreef gr8w8 het volgende:
Wie zijn hier nou de kneuzen? Het wordt direct weer persoonlijk gespeeld. De doodsteek voor elke discussie, maar goed. Daar zal het wel om te doen zijn.Kritiek mag niet. Niet van Buitenlanders, niet van Nederlanders, niet van "provincialen" maar ook niet van inwoners van de stad, van niemand.
Precies, kankeren mag. Maar als iemand daar wat over zegt ben je meteen arrogant en heb je geen zelfkritiek.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:28 schreef donald_dick het volgende:
[..]
makkelijk he, een slachtofferrol aanmeten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |