Niet?quote:Op maandag 9 mei 2005 10:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hey, maar dat is eigenlijk gewoon een tvp!! Je weet toch dat dat niet mag? [afbeelding]
Maar Sassy Girl had dan ook wel een wat mindere tegenstander dan Bin-jipquote:Op maandag 9 mei 2005 18:52 schreef BJB het volgende:
* Vierde Ronde
Bin-jip eruit, maar van die omhooggevallen Koreaanse rommel als My Sassy Girl er nog in, w... t... f...!?
Voor mij hoeven de LOTR-films niet met z'n 3'en in de halve finales te raken, maar als ze er uit gaan, hoop ik dat het tegen betere films is dan degenen waar ze nu tegen staan.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef Atreidez het volgende:
LOTR's krijgen t eindelijk moeilijk, voor mijn part is dit de laatste ronde waarin ze meedoen
Wat moet ik hier van maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:48 schreef Atreidez het volgende:
* Vierde Ronde
14. Million Dollar Baby - Dogville
14. Million Dollar Baby - Dogvillequote:Op woensdag 11 mei 2005 18:29 schreef Gorro het volgende:
Wat moet ik hier van maken?
1.quote:
Nee hoor. Dat had ik meteen gedaan. Toch bedankt dat je me eraan herinnertquote:Op zaterdag 14 mei 2005 02:07 schreef Chielus het volgende:
Gorro, je moe nog even de TT opfrissen
Bij mij is het denk ik serieus dat ik er gewoon even genoeg van heb. Het zijn geweldige films alleen heb ze een beetje te veel gezien de afgelopen 3 jaar.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Wat heeft iedereen opeens tegen The Lord of the Rings films?
Ik vind ze ietswat overrated, misschien wel door de overkill. Het zijn goeie films, maar ik ben meer liefhebber van de subtiliteit dan van het massa spectakel.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Misschien gaat de populariteit tijdens dit doort toernooien eenbeetje tegen staan?quote:Op maandag 16 mei 2005 13:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ach ja. Dat TTT eruit gaat tegen Mulholland Dr. is te verwachten. RotK tegen LiT is wat minder. LiT is sterk, maar nu ook weer niet zo sterk.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Misschien gaat de populariteit tijdens dit doort toernooien eenbeetje tegen staan?
Of ze staan gewoon tegen betere films, dat kan ook.
Overigens jammer dat de LOTR die ik het best vind er deze ronde waarschijnlijk als eerste van de 3 uitvliegt. Mede door een tegenstem van mij, dat wel...
Slechte loting vorige ronde. Maar ik vind Mulholland Dr gewoon wel een echt goeie film. Dat niet snappen valt ook wel mee alleen in het laatste kwartier wordt alles even op z'n kop gezetquote:Op maandag 16 mei 2005 13:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Straks wint dat "Ik begrijp er geen fuck van, dat zal dan wel briljant zijn of zo"-filmpje nog het tournament.
quote:Op maandag 16 mei 2005 13:00 schreef Morpheus2002 het volgende:
13. Ying xiong (Hero) - A Beautiful Mind => ABM is niet geweldig maar Hero is veel slechter.
Ik heb niks tegen de LotR-films, maar ik vind zowel Mulholland Drive als Almost Famous beter...quote:Wat heeft iedereen opeens tegen The Lord of the Rings films?
Heb je het nu over Mulholland Dr.?quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:42 schreef Khalein het volgende:
Enerzijds is de "what the fuck...? waarom krijgt die film zo weinig/veel stemmen" discussie wel te begrijpen, maar good grief hey....Smaken verschillen. Niets zo fijn voor dergelijke verkiezingen als persoonlijke voorkeuren.
Neuh, over alle opmerkingen in die richting. Het lijkt soms een misdaad om "tegen" een bepaalde film te stemmen, krijgt men ineens van meerdere kanten commentaar, So what als iemand Exit Wounds beter vindt dan Seven Samurai, weet je?quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:48 schreef laurenzo85 het volgende:
Heb je het nu over Mulholland Dr.?![]()
Overigens draait het ook alleen om persoonlijke voorkeuren, maar dat hoeft natuurlijk niet per se fijn te zijn![]()
Je hebt wel gelijkquote:Op woensdag 18 mei 2005 01:58 schreef Khalein het volgende:
[..]
Neuh, over alle opmerkingen in die richting. Het lijkt soms een misdaad om "tegen" een bepaalde film te stemmen, krijgt men ineens van meerdere kanten commentaar, So what als iemand Exit Wounds beter vindt dan Seven Samurai, weet je?(extreem voorbeeld misschien, maar je snapt de insteek denk ik wel
![]()
) Deal with it and move on. Mijn persoonlijke favorieten vliegen ook om de haverklap uit dit soort toernooien. Maar hey: so be it!
De tegenovergestelde mening kan fijn zijn voor een discussie tussen twee filmliefhebbers over het grote waarom van gemaakte keuzes jaquote:Op woensdag 18 mei 2005 02:11 schreef laurenzo85 het volgende:
Je hebt wel gelijk.. maar toch is het over het algemeen irritant als je favoriet eruit gestemd wordt. Gewoon net alsof iemand een tegenovergestelde mening heeft als jij, dat is ook discusiewaardig.. Meestal ben ik het ook meteen vergeten, maarja..
Maar zolang dat niet gebeurd discussieëren we hier lekker verder.quote:Op woensdag 18 mei 2005 02:16 schreef Khalein het volgende:
[..]
De tegenovergestelde mening kan fijn zijn voor een discussie tussen twee filmliefhebbers over het grote waarom van gemaakte keuzes jaMaar of het stemtopic daar de ideale plaats voor is? Lijkt me wel handig als tournaments een afzonderlijk discussietopic krijgen, eigenlijk.
Fok! Tournament * Slowchatquote:Op woensdag 18 mei 2005 11:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar zolang dat niet gebeurd discussieëren we hier lekker verder.
Ik 3.quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:08 schreef California het volgende:
Waarbij ik 6. eigenlijk nog de moeilijkste keuze vond.
Oh ja, dat kun je nu zo doenquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het gaat wel een stuk sneller met die nieuwe opmaak knopjes.
kutquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh ja, dat kun je nu zo doen.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 19:42 schreef Gorro het volgende:
2. [14- 3] Donnie Darko - Lilja 4-ever
3. [15-10] Memento - Dogville
Niet als je 'snel reageren' gebruikt...quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Oh ja, dat kun je nu zo doen.
Maar dan kun je sowieso niet quotenquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:41 schreef ranja het volgende:
Niet als je 'snel reageren' gebruikt...
En je hebt geen PIquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:47 schreef California het volgende:
[..]
Maar dan kun je sowieso niet quoten.
Wel als je Firefox gebruikt en de juiste extensie installeertquote:
Ik mag geen extensies installeren van m'n reclasseringsambtenaar.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:00 schreef California het volgende:
[..]
Wel als je Firefox gebruikt en de juiste extensie installeert.
Treur niet te snel... Ze staat weer voor!quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
* Achtste finales
De winnaar van duel 2 wint volgens mij het tournament. En dat wordt waarschijnlijk die ene.
Ik geef de winnaar van 5 ook een grote kans. Want die heeft deze ronde nu ook al zo goed als gewonnen. En de winnaars van zowel 4 en 6 kunnen nog gevaarlijke outsiders worden. De rest strand denk ik wel voor de halve finale. Tenminste als de loting meezit.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:54 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Treur niet te snel... Ze staat weer voor!![]()
Wat niet betekent dat het geen pijn gaat doen als Mulholland eruit ligt, was een goeie nummer twee geweest.
I agree, 2 should've been the final.
onderschat de winnaar van nr 3 niet.....quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik geef de winnaar van 5 ook een grote kans. Want die heeft deze ronde nu ook al zo goed als gewonnen. En de winnaars van zowel 4 en 6 kunnen nog gevaarlijke outsiders worden. De rest strand denk ik wel voor de halve finale. Tenminste als de loting meezit.
Onderschat dan ook La Meglio Gioventu niet..quote:Op donderdag 19 mei 2005 03:04 schreef Chielus het volgende:
[..]
onderschat de winnaar van nr 3 niet.....
quote:Op zondag 22 mei 2005 20:14 schreef Gorro het volgende:
* Uitslag Achtste finales
2. [20-9] Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Mulholland Dr.
5. [21-2] Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall and Winter)
4. [14-13] Cidade de Deus - Donnie Darko]
8. [10-10] Before Sunset - Der Untergang [3.75 - 4.09]
Ja, ik had de jouwe gekopieerd eigenlijkquote:
Matig zou ik ze niet durfen te noemen, maar kwartfinale waardig zijn ze imho ook niet.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:25 schreef Hare het volgende:
* Kwartfinales
3. Cidade de Deus - Der Untergang beide zeer matige films IMHO
Dit zijn dus juist niet de goede keuzes...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:01 schreef Joppe het volgende:
1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind - La meglio gioventù
2. Memento - Oldboy
3. Cidade de Deus - Der Untergang
4. Le fabuleux destin d'Amélie Poulain - Lost in Translation
8. [10-10] Before Sunset - Der Untergang [3.75 - 4.09]
Eigenlijk moet je dit soort toernamenten doen zonder de laatse 2 jaar.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Opvallend dat er bij die laatste 8 maar liefst 5 zitten (als ik correct geteld heb) die in 2004 uitkwamen in onze regio. Terwijl dit toch niet zo'n uitzonderlijk jaar was. Zeker niet slecht, maar ook niet opvallend beter dan de andere jaren die in dit tournament meedoen. Zoals bij alle tournaments lijkt ook hier de term "uit het oog, uit het hart" van toepassing te zijn, zelfs wanneer het over recente films gaat.
3. [14-10] Memento - Amores perros
Vaag, ik heb ze beide niet gezien maar die japanse/koreaanse (?) lijkt me echt veel beter. Nou heb ik ook een Carrey-aversie, maar even zo goed...quote:5. [21-2] Eternal Sunshine of the Spotless Mind - Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall and Winter)
Ik had ook een Carrey-aversie, maar in ESOTSM speelt 'ie echt heel erg goed. Verder zijn de films moeilijk te vergelijken: Bom yeoreum... is als een prachtig schilderij, ESOTSM als een magistraal geschreven roman.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:20 schreef ranja het volgende:
[..]
![]()
[..]
Vaag, ik heb ze beide niet gezien maar die japanse/koreaanse (?) lijkt me echt veel beter. Nou heb ik ook een Carrey-aversie, maar even zo goed...
Dat zeker, maar niet de beste film van de laatste 5 jaarquote:Op maandag 23 mei 2005 17:46 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
.... ESOTSM als een magistraal gescfhreven roman.
Zo te zien gaat ie weer makkelijk winnen.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat zeker, maar niet de beste film van de laatste 5 jaar.
Oldboy, zoals in de finale van het 2004-tournament. Maar die lijkt eruit te vliegen tegen Memento. Die ik overigens binnenkort maar weer eens moet bekijken, in mijn herinnering is 'ie niet zo briljant als het aantal stemmen hier zou rechtvaardigen. En zeker niet zo briljant als mijn persoonlijke favoriet Amores Perros, die hij er de vorige ronde uitknikkerde. Ach ja...quote:Op maandag 23 mei 2005 19:21 schreef laurenzo85 het volgende:
[..]
Zo te zien gaat ie weer makkelijk winnen.![]()
Welke film kan em eigenlijk stoppen? Hij gooit de ene na de andere topper eruit. En met overmacht nog wel
Dat gaat volgens mij redelijk gelijk op nog, maar stel dat Memento wint zie ik er eigenlijk wel weer een 20-5 overwinning voor ESOTSM aankomen ofzo. Hij is wel goed hoor, maar al die walk-overs zijn erg overdrevenquote:Op maandag 23 mei 2005 19:31 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Oldboy, zoals in de finale van het 2004-tournament. Maar die lijkt eruit te vliegen tegen Memento. Die ik overigens binnenkort maar weer eens moet bekijken, in mijn herinnering is 'ie niet zo briljant als het aantal stemmen hier zou rechtvaardigen. En zeker niet zo briljant als mijn persoonlijke favoriet Amores Perros, die hij er de vorige ronde uitknikkerde. Ach ja...
Het camerawerk en de soundtrack zijn juist zo briljant in films als Oldboy, Cidade de Deus en Amélie. Of wil je dat ontkennen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
een film is meer als een verhaal, zoals bijv. camerawerk, soundtrack, special effects.....
En er zitten nog gewoon 3 Amerikaanse films in, dus ik zie ook geen reden tot klagen..quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Het camerawerk en de soundtrack zijn juist zo briljant in films als Oldboy, Cidade de Deus en Amélie. Of wil je dat ontkennen?
Oldboy is net zo'n doorsnee actiefilm als films van Stallone, Schwarenegger enz. Maar nee omdat het Japans is, is het allemaal weer goed. Bah.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:20 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Het camerawerk en de soundtrack zijn juist zo briljant in films als Oldboy, Cidade de Deus en Amélie. Of wil je dat ontkennen?
quote:Oldboy is net zo'n doorsnee actiefilm als films van Stallone, Schwarenegger enz. Maar nee omdat het Japans is, is het allemaal weer goed. Bah.
Dat kan, maar dat is dan jouw mening.quote:Amelie krijg ik de kriebels, een echte zeurfilm...
Ga dan maar eerst maar eens kijken.quote:Cidade de Deus kan ik niet over oordelen want die heb ik nog nooit gezien.
Gladiator is ook een redelijk goede combi van verhaal en visuals, maar enigszins voorspelbaar en de effects zijn zoals te verwachten (in vergelijking, het kleurgebruik in amelie is veel orgineler, het verhaal van oldboy veel duisterder en verassender). TlotR is leuk, maar gehyped en vooral indrukwekkend vanwege de omvang van het project, niet vanwege de uiteindelijke uitwerking. De credits voor het verhaal gaan naar Tolkien en visueel gezien zijn alleen de CGI en photography echt goed. Dat zijn dan ook meteen de enige oscars die ze echt verdiend hadden, director (voor het project), photography (schitterende beelden, vooral te danken aan de location scouts) en Best Computer in a Leading Role.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:23 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nou geweldig
Het spijt me maar ik denk bij een goed verhaal, mooie special effect en goed acteerwerk eerder aan o.a. The Lord of the Rings & Gladiator...
Nou ben ik het totaal mee oneens. Het acteerwerk is ook super. Neem alleen al Ian McKellen, die acteert echt briljant.quote:Op woensdag 25 mei 2005 16:08 schreef FremantleDockers het volgende:
[..]
Gladiator is ook een redelijk goede combi van verhaal en visuals, maar enigszins voorspelbaar en de effects zijn zoals te verwachten (in vergelijking, het kleurgebruik in amelie is veel orgineler, het verhaal van oldboy veel duisterder en verassender). TlotR is leuk, maar gehyped en vooral indrukwekkend vanwege de omvang van het project, niet vanwege de uiteindelijke uitwerking. De credits voor het verhaal gaan naar Tolkien en visueel gezien zijn alleen de CGI en photography echt goed. Dat zijn dan ook meteen de enige oscars die ze echt verdiend hadden, director (voor het project), photography (schitterende beelden, vooral te danken aan de location scouts) en Best Computer in a Leading Role.
Misschien worden die films gekozen omdat ze gewoon geweldig zijn?quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:15 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ongelooflijk. Waarom kiest men altijd alleen maar films met een "goed" verhaal en "buitenlandse" (lees: non USA) films
Ik kan der echt niet bij....een film is meer als een verhaal, zoals bijv. camerawerk, soundtrack, special effects.....
Shit, je hebt ons. En het is Zuid-Koreaans trouwens.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:25 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Oldboy is net zo'n doorsnee actiefilm als films van Stallone, Schwarenegger enz. Maar nee omdat het Japans is, is het allemaal weer goed. Bah.
Sorry maar imho komt het acteerwerk, opdat van Sir McKelllen na dan (en zelf dat is onder de man's niveau), in de LOTR films niet in de buurt van Tatou in Amelie, Bill Murray in LiT, Carrey in ESOTSM, Ganz in de Untergang, Min-sik Choi in Oldboy en Guy Pearce in Memento.. LOTR zijn goede, bijna geweldige films. Maar van het acteerwerk moeten ze het niet hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Nou ben ik het totaal mee oneens. Het acteerwerk is ook super. Neem alleen al Ian McKellen, die acteert echt briljant.
Om over het regiewerk van Peter Jackson nog maar niet te beginnen...
of de acteur heeft een probleemquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:28 schreef kamagurka het volgende:
Als je het acteerwerk van een aantal cgi's en animatrics beter vind dan van échte acteurs heb je wel een probleem trouwens![]()
Dat is ook een mogelijkheid.. Ik vind jar jar ook beter acteren dan dolph lundgren, maar over dat soort acteurs had ik het eigenlijk niet in dit gevalquote:
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waarom ga ik eigenljk uberhaupt nog in discussie
Klopt maar bij sommige hier is dat precies andersom....quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:40 schreef Mike het volgende:
[..]
Misschien worden die films gekozen omdat ze gewoon geweldig zijn?
Je doet net of alleen Amerikaanse films de elementen hebben die je noemt. Heb je Hero of House of Flying Daggers gezien? Daar kan toch geen amerikaanse cinematograaf tegenop? De soundtrack van Amélie is ook veel beter dan de gemiddelde Hollywood-soundtrack.
Het is eerder zo dat jij bij voorbaat buitenlandse produkties uitsluit dan dat de rest van het forum dat doet met Hollywoodprodukties.
Discussies zijn leuk!quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Sorry maar imho komt het acteerwerk, opdat van Sir McKelllen na dan (en zelf dat is onder de man's niveau), in de LOTR films niet in de buurt van Tatou in Amelie, Bill Murray in LiT, Carrey in ESOTSM, Ganz in de Untergang, Min-sik Choi in Oldboy en Guy Pearce in Memento.. LOTR zijn goede, bijna geweldige films. Maar van het acteerwerk moeten ze het niet hebben.
Waarom ga ik eigenljk uberhaupt nog in discussie
Meer dan verdienstelijk hun stereotype karakter neerzetten (wat tolkiens zwakte sowieso was..) doen ze toch echt niet hoorquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Discussies zijn leuk!
Het mooie aan LOTR is dat elk personage goed acteert, ze brengen elkaar naar een enorm hoog niveau. En de 2 beste vind ik dan Ian McKellen en Sean Astin.
Maar goed, ik vind het gewoon zo jammer dat bij bijv. jou Hollywood altijd al een beetje fout is...
quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:33 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Discussies zijn leuk!
Het mooie aan LOTR is dat elk personage goed acteert, ze brengen elkaar naar een enorm hoog niveau. En de 2 beste vind ik dan Ian McKellen en Sean Astin.
En ik vind het zo jammer dat jij alles wat cult en in een andere taal is meteen slecht en saai vind.. Ok er zijn hier mensen (waaronder ik zelf) die af en toe afgeven op Hollywood 13 in een dozijn films állà the Fast and the Furious. Maar dat is omdat hier gewoon relatief meer rotzooi vanuit Hollywood terecht komt. Bijna alles uit Amerika komt hier ook wel terrecht in de bios. Terwijl uit andere landen toch vooral de betere films internationaal gedistributeerd worden.quote:Maar goed, ik vind het gewoon zo jammer dat bij bijv. jou Hollywood altijd al een beetje fout is...
Die moeten er inderdaad zijn. Zodat het nog duidelijker wordt hoeveel talent de anderen hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nou ik kan je één ding verzekeren....ik ben en heb geen kloon!
Je hebt deels wel gelijk en ik zal proberen eens wat van die films te kijken maar zoals je zelf al zegt is het soms zo oneerlijk om Hollywood films direct af te kraken. The Fast and the Furious is gewoon een leuke wegkijkactiefilm (spelling?) en die moeten er ook zijn, vind ik.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En er zijn ook andere die het ook niet zo hebben op Hollywood, zoals Sai en Kamagurka.
Slaat echt wel ergens op.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:46 schreef Morpheus2002 het volgende:
Van dit soort reacties word ik nou zo moe....slaat echt nergens op.
Die moeten er zeker zijn. Net als dat er Frans Bauer liedjes moeten zijn om te kunnen mee zingen als je ladderzat bent. Maar dat maakt ze nog niet goed, alleen vermakelijk.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nou ik kan je één ding verzekeren....ik ben en heb geen kloon!
Je hebt deels wel gelijk en ik zal proberen eens wat van die films te kijken maar zoals je zelf al zegt is het soms zo oneerlijk om Hollywood films direct af te kraken. The Fast and the Furious is gewoon een leuke wegkijkactiefilm (spelling?) en die moeten er ook zijn, vind ik.
quote:
Dat ben ik niet met je eens...de loting van Kill Bill 1 in ronde 3 was:quote:Op zondag 29 mei 2005 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eindelijk ook gerechtigheid wat betreft het 2003 tournament. Cidade de Deus zit er nog steeds in, terwijl Kill Bill 1 er al een hele eeuwigheid uit is. Goed voorbeeld van hype van het moment.
3 of 4 mensen is een handjevol. 12 is toch al iets meer en daarvan vond een duidelijke meerderheid La Stanza del Figlio beter. En (waarschijnlijk) diezelfde mensen beslisten later dat Memento nog een pak beter was door diezelfde LSdF kansloos uit te schakelen. Het is volgens mij iets anders dan wat snobs die de "obscure" artfilm laten winnen van de hippe cultfilm. Want dat hij echt ook wel gewonnen van Memento. Misschien is Kill Bill toch een film die op korte termijn meer indruk maakte dan op langere termijn?quote:Op zondag 29 mei 2005 12:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens...de loting van Kill Bill 1 in ronde 3 was:
44. Kill Bill: Vol. 1 - La stanza del figlio
Er hebben slechts 12 mensen op dat paar gestemd omdat bijna niemand La stanza del figlio gezien had. Kill Bill 1 is er dus uitgegaan door een handjevol mensen en had het tegen een bekendere film veel langer volgehouden.
Maar daaruit kan je niet concluderen dat Kill Bill had verloren van Memento.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:46 schreef dolle_hond het volgende:
maar la stanza vloog er met 9-2 uit tegen memento
ik heb beide duels gestemdquote:Op zondag 29 mei 2005 12:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Maar daaruit kan je niet concluderen dat Kill Bill had verloren van Memento.
Nou, dat geloof ik dus gewoon niet.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien is Kill Bill toch een film die op korte termijn meer indruk maakte dan op langere termijn?
Mmm. Je kan het ook anders analyserenquote:Op zondag 29 mei 2005 13:03 schreef Mike het volgende:
Ik denk nl. dat de fans van Kill Bill namelijk vooral zitten in de groep die La Stanza del Figlio niet gezien heeft.
Ik heb LSDF niet gezien. Maar bij een duel tussen KB en Memento, had ik gestemd op KB. En het is hypotetisch mogelijk dat als ik LSDF wel had gezien dat ik bijvoorbeeld KB wel beter had gevonden dan LSDF en Memento weer niet. SoK's conclussie dat KB een korte hype film was is dan ook niet op sterke argumenten gebaseerd.. Zoals Mike ook al uitlegt hierboven heeft de vroege uitschakeling vooral te maken met de loting.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:00 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
ik heb beide duels gestemd
en memento had mijn stem boven KB
Ik, als overtuigd Kill Bill-fan, heb niet op dat paar gestemd vanwege m'n enorme integriteit.quote:Op zondag 29 mei 2005 13:16 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mmm. Je kan het ook anders analyseren. Er zijn nog fans van bekendere films die de onbekende zooi heel waarschijnlijk niet hebben gezien, maar zich daar niet door laten tegenhouden om hun favorietje verder te laten komen. Bij dit duel gebeurde dit niet. Misschien heeft Kill Bill toch niet zo'n grote/hevige fanbase? Je zou ook kunnen argumenteren dat net de Kill Bill fans enorm integer zijn, maar dat geloof ik niet echt
.
Bij mij staan er nog wel een stuk of 10 uit deze eeuw voor. Waaronder de 3 andere halve finalisten. Ik had bij ESotSM ook een Big Fish gevoel. Bij de 2de kijkbeurt waren ze plots een stuk minder magisch.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:23 schreef NRH het volgende:
Als ik kijk naar mijn eigen top-100 is het ook de hoogst geklasseerde film uit de jaren 2000.
Bij mij staan er 11 films hoger, maar die zijn er op Cidade de deus na niet meer bij.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:23 schreef NRH het volgende:
Ik heb toch het gevoel dat net als bij IMDB iedere poll/battle met glans door Eternal Sunshine of the Spotless Mind gewonnen gaat worden. Als ik kijk naar mijn eigen top-100 is het ook de hoogst geklasseerde film uit de jaren 2000. Had alleen Donnie Darko veel verder verwacht.
Dat gevoel heb ik nou bij 'Le Fabuleux destin d'Amélie' Ik kan er niet toe komen de film 'Le Stanza de Figlio' te gaan zien, ondanks de goede recensies, als je zelf zonen hebt, lijkt het me zo'n verdrietige film.....quote:Op maandag 30 mei 2005 09:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij mij staan er nog wel een stuk of 10 uit deze eeuw voor. Waaronder de 3 andere halve finalisten. Ik had bij ESotSM ook een Big Fish gevoel. Bij de 2de kijkbeurt waren ze plots een stuk minder magisch.
DD had van mij nog wel van ESotSM mogen winnen iddquote:Op maandag 30 mei 2005 09:23 schreef NRH het volgende:
Ik heb toch het gevoel dat net als bij IMDB iedere poll/battle met glans door Eternal Sunshine of the Spotless Mind gewonnen gaat worden. Als ik kijk naar mijn eigen top-100 is het ook de hoogst geklasseerde film uit de jaren 2000. Had alleen Donnie Darko veel verder verwacht.
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik zal wel weer een van de weinige zijn, die het wel een mooie finale vind. Twee onwijze topfilms, die allebei mogen winnen van mij. Ga van de week beide films (iig ESOSTM) proberen nog een keer te bekijken. En dan zal ik mijn eindoordeel vellen. Maar iig wel een pracht finale, als je het mij vraagt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |