Nu de Voorronde gestart is laat ik ook maar een slowchat-topic openen. Zien we van zelf wel of daar behoefte aan is.
Ik vind het in elk geval al verbazend dat de geweldige film The Last Boy Scout het moeilijk heeft tegen The Saint
quote:Juist daarom had ik hem wel gekozen.
Op zaterdag 22 februari 2003 19:10 schreef Gorro het volgende:
* My Votes Voorronde
42. Nighthawks - Blade 2 * ook jammer van die goede rol van Hauer
Predator
Een nieuw puntensysteem
Als je in een ronde voor de eerste keer stemt (dus niet in een eerdere ronde gestemd hebt), is je stem 1 punt waard. Als het al je derde keer is dat je op dit tournament stemt, dan is je stem 3 punten waard.
Dit zou dan de vaste stemmers dus belonen doordat hun stem steeds meer waard wordt en dus ook aanmoedigen om elke ronde mee te doen. Het beïnvloeden van een ronde door wat vrienden erbij te vragen en die mee te laten stemmen op die bepaalde film die dreigt te verliezen wordt dan ook moeilijker (niet dat dat ooit gebeurd is, behalve bij de finale van het '50's Tournament). Het gevolg is dan dat iedereen gewoon op de finale zou kunnen stemmen. Het nadeel is alleen wel dat sporadische stemmers misschien ontmoedigt worden aangezien hun stem tog minder meeteld.
Wat vinden jullie van mijn proefballonnetje. Ik weet het nog niet of ik het ga gebruiken. Dat laat ik 100% van jullie afhangen.
quote:Ik vind het wel een goed plan. Dan is het aantrekkelijker om te blijven stemmen. En sporadische stemmers valt toch wel mee. Als je ronde 1 heb meegestemd is het 1 punt waard. Als je dan ronde 2 overslaat, dat kan. Als je dan weer met ronde 3 meedoet, dan is je stem gewoon 2 punten waard, omdat je wel al een keer eerder hebt meegedaan.
Op zondag 23 februari 2003 11:20 schreef Gorro het volgende:
Ik kan gisteren een beetje moeilijk in slaap komen en zat wat te denken (ja, zo af en toe doe ik dat) en toen bedacht ik het volgende.
Een nieuw puntensysteem
Als je in een ronde voor de eerste keer stemt (dus niet in een eerdere ronde gestemd hebt), is je stem 1 punt waard. Als het al je derde keer is dat je op dit tournament stemt, dan is je stem 3 punten waard.
Dit zou dan de vaste stemmers dus belonen doordat hun stem steeds meer waard wordt en dus ook aanmoedigen om elke ronde mee te doen. Het beïnvloeden van een ronde door wat vrienden erbij te vragen en die mee te laten stemmen op die bepaalde film die dreigt te verliezen wordt dan ook moeilijker (niet dat dat ooit gebeurd is, behalve bij de finale van het '50's Tournament). Het gevolg is dan dat iedereen gewoon op de finale zou kunnen stemmen. Het nadeel is alleen wel dat sporadische stemmers misschien ontmoedigt worden aangezien hun stem tog minder meeteld.
Wat vinden jullie van mijn proefballonnetje. Ik weet het nog niet of ik het ga gebruiken. Dat laat ik 100% van jullie afhangen.
En voor de mensen die maar 1 ronde meedoen is het niet minder leuk, want het is sowieso leuk om te stemmen . En zo maak je het juist aantrekkelijker om ze vaker terug te laten komen
.
quote:You sneaky bastard..
Op zondag 23 februari 2003 11:20 schreef Gorro het volgende:
quote:
Op zondag 23 februari 2003 15:54 schreef SODA het volgende:[..]
You sneaky bastard..
Ik bedoel dus, dat laat ik afhangen van wat jullie er van vinden. Ik zal bij het begin van de volgende ronde aangeven welke manier ik dus ga gebruiken...
ik zie geen bezwaren. als je een keer door wat dan ook een ronde hebt gemist, jammer dan.
maar vaste stemmers zijn voor het verloop van een tournooi eigenlijk belangrijker dan losse stemmers.
(eigenlijk zou je bij aanvang van het tournament al een lijstje moeten hebben met reguliere stemmers, die al meer punten mogen geven, omdat anders de invloed van losse stemmers in ronde 1 groter is dan in de kwartfinale bv.. alleen is dat moeilijk realiseerbaar vrees ik, want waar leg je de criteria)
quote:Valt wel mee. Ik hield tog al altijd bij wie wanneer gestemd hadden. Ik tel altijd meteen als iemand gestemd heeft en dus niet vlak voor ik de uitslag bekend ga maken. Ik heb namelijk geen zin om een uur lang alleen maar te zitten tellen, maar tussen door 1 of 2 doen is geen probleem. Ik zal bij het tellen wel ff op moeten letten dat ik niet per ongeluk tog 1 punt ga geven, maar goed.
Op dinsdag 25 februari 2003 13:08 schreef ranja het volgende:
Op zich klinkt het aardig, en ik heb er geen probleem mee als je het toepast (het is jouw toernooi)
Het enige wat jammer kan zijn is dat iemand die het toernooi pas laat ziet of pas is aangemeld ook als losse stemmer wordt beschouwd. Je benadeelt altijd wat mensen op deze manier.
Maar op zich is het wel grappig om een keer te proberen, lijkt me alleen wel een hoop meer werk om te tellen
En die het later zien is het idd een beetje jammer, maar lijkt mij iig wel leuk om een keer te proberen.
quote:Ja, ik ben er ook voor:
Op zondag 23 februari 2003 11:20 schreef Gorro het volgende:Een nieuw puntensysteem
Dan hebben reguliere stemmers tenminste een voordeel op iemand die ff snel de laatste 2 ronde's meedoet.
quote:Ik neem aan dat je ronde 1 voor 1 punt meetelt. Ronde 2 voor 2, ronde 3 voor 3. Stel dat dan ronde 4 de kwartfinale is, dus die je mist. Dan telt hij gewoon door en dan telt ronde 5 (dus de halve finale) voor 4 punten, want je hebt al wel 3 keer eerder gestemd
Op dinsdag 25 februari 2003 17:44 schreef Bulls-Ass het volgende:
ik vind het wel een reuze goed idee alleszins, en stel voor dat je het zo probeert. Gewoon een aanmerking, stel dat iemand al de rondes stemde maar door omstandigheden bijvoorbeeld de kwartfinale mist ofzoiets, wordt ie dan ook een sporadisch stemmer of wordt hiermee rekening gehouden?
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 25-02-2003 18:56]
Er moesten toch ontploffingen/schietpartijen enzo inzitten.
quote:Ik heb die nog nooit gezien, dus en aan de titel te zien leek het mij wel een actie-film. Hoort er misschien niet helemaal in thuis. Beetje laat om nu nog te veranderen, dus laten we het nu maar zo.
Op dinsdag 25 februari 2003 20:31 schreef victorinox het volgende:
Wat doet War Games in dit Tournament?Er moesten toch ontploffingen/schietpartijen enzo inzitten.
quote:De nieuwe. De oude versie is meer een thriller.
Op dinsdag 25 februari 2003 22:51 schreef ranja het volgende:
* Eerste Ronde
14. The Bourne Identity - Shichinin No Samurai (Seven Samurai) * welke versie van Bourne?
quote:Ok dan laat ik 'm blanco
Op woensdag 26 februari 2003 00:29 schreef Gorro het volgende:[..]
De nieuwe. De oude versie is meer een thriller.
Ik snap nog steeds niet waarom Natural born killers en Leon er in zitten trouwens.
quote:uitstekend idee
Op dinsdag 25 februari 2003 18:15 schreef Gorro het volgende:
Het is idd zo dat je stem voor zoveel punten telt als het aantal keer dat je inclusief deze keer gestemd hebt.
quote:Ga je mond spoelen
Op woensdag 26 februari 2003 14:21 schreef Meller het volgende:[..]
54. The Last Boyscout - Last Action Hero beide
[..]
The Last Boyscout een kutfilm vinden
Hoi.quote:Op zaterdag 24 april 2004 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
superieure smaak.
lijntjequote:Op zaterdag 24 april 2004 20:06 schreef California het volgende:
[..]
Hoi.
Goed id, en ieder die dat in een willekeurig ander topic doet krijgt een permban!quote:Op zaterdag 24 april 2004 14:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als we nu eens van deze een algemene tournament slowchat maken? Dan kan iedereen hier zijn uiteenzetting doen over z'n superieure smaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |