Tain | zondag 8 mei 2005 @ 18:22 |
![]() Microsofts volgende console ![]() ![]() ![]() Specs En verder... Microsoft gaat waarschijnlijk bepaalde eisen stellen aan developers die games op de "xbox 360" willen uitbrengen. Zo willen ze dat ieder spel minstens de HDTV reslotie van 1280x720p gaat ondersteunen, moet 5.1 digitaal surround sound standaard zijn evenals anti-aliassing. Verder zien ze graag in ieder spel een vorm van xbox-live ondersteuning terug. Nu we het toch over developers hebben... er is al een behoorlijke lijst met developers die de "xbox 360" willen ondersteunen. Wat vooral opvalt is dat Microsoft dit keer meer (grote) Japanse developers heeft weten te overtuigen. Maar goed... allemaal leuk en aardig deze semi-feitjes, maar wanneer wordt alles nou een beetje definitief? Op 12 mei 2005 zal Microsoft alles over zijn nieuwe console bekend gaan maken tijdens een wereldwijde announcement op MTV! (in Nederland zal het uitgezonden worden op vrijdag 13 mei om 19:30 uur) In de tussentijd kun je de timer in de gaten houden. Links Voorgaande topics | |
PandorasBox | zondag 8 mei 2005 @ 18:24 |
Nu we alweer zien dat de X360 een beetje een lomp figuurtje heeft...zal dat wel inslaan in Japan? Jappen houden toch van zo klein mogelijk? Mistwalker schijnt een antwoord op dat te zijn, maar succes is niet gegarandeerd. DOA en Ninja Gaiden zijn ook geflopt in Japan, en dat zijn niet de minst populaire franchises daar... | |
twi | zondag 8 mei 2005 @ 18:26 |
Je kunt niet zien hoe groot 'ie is (ander plaatje zei dat 'ie zo groot was als een PS2), en "lomp" is een mening. Ik vind 'm stijlvol, zeker als je ziet dat ze een flits hebben gebruikt die zelfs de maan nog kan bereiken. En voor zover ik mij kan herinneren was DOAX juist een vrij goed lopende titel (relatief gezien). | |
PandorasBox | zondag 8 mei 2005 @ 18:32 |
![]() Ongeveer even groot als de Xbox. ![]() En net ietjses kleiner dan de Ps2. Maar wel even dik. | |
Roi | zondag 8 mei 2005 @ 18:35 |
xbox360 1. final name: Xbox 360 2. two versions available at launch [confirmed], one with a removable hard drive, one without. A third version with PC features will be released the following year. 3. optional 2.5" harddrive will be required for Xbox backwards compatability 4. console will be platinum white with removable customizable faceplates 5. console will sit horizontally or vertically 6. will include standard wireless controllers 7. 3.0ghz 3 cores IBM CPU with 512mb ram 8. ATI graphics chip 9. will use a standard DVD drive, not HD DVD. 10. will debut on MTV May 12th 9:30 Pacific time 11. release date- November 2005 12. will have wireless LAN and wireless headset 13. will use current Xbox Live servers 14. Square's ex-president, Hironobu Sakaguchi to develop RPGs through MistWalker Studio 15. All games will support Xbox Live. 16. Gamers will be able to purchase character outfits, new game levels or music through Xbox Live. Microsoft will setup a payment system that will easily allow small ticket items to be purchased. 17. 64mb to 1gb memory cards will be used. 18. optional harddrive will be a mp3/media player 19. controllers will have a Xbox Live connect button | |
Klonk | zondag 8 mei 2005 @ 18:36 |
ik ben in ieder geval blij met het feit dat er front covers komen. | |
Sharkdoggie | zondag 8 mei 2005 @ 18:37 |
quote:ik ook ![]() moet deel 5 niet in de TT? | |
Xrenity | zondag 8 mei 2005 @ 18:38 |
Wat een enorme big-ass powerknop ![]() Da's natuurlijk gedaan zodat je denkt dat je echt iets groots opstart ofzo ![]() | |
peristilius | zondag 8 mei 2005 @ 18:40 |
quote:Of zodat je hem niet mist als je op zaterdagavond thuiskomt en nog even wilt spelen. ![]() | |
Ruzbeh | zondag 8 mei 2005 @ 18:45 |
quote: ![]() Ik vind het wel mooi. Ik hou wel van grote, stoere powerknoppen. ![]() | |
twi | zondag 8 mei 2005 @ 18:50 |
Zo uit de losse pols lijntjes trekken is natuurlijk koffiedik kijken.![]() Dit vind ik dan nog wel een beetje interessant: ![]() Maar dan nog kan je er zo goed als niks over zeggen. | |
HAL9000S | zondag 8 mei 2005 @ 18:54 |
quote:hahahaha, je was me net voor... Mooi apparaat trouwens, ik snap niet wat iedereen er op aan het zeiken is. | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 18:57 |
Iig een stuk beter qua design dan de eerste ( ![]() Maarja voor mij wordt het toch de ps3 ![]() | |
peristilius | zondag 8 mei 2005 @ 18:57 |
quote:Naarmate ik hem meer zie begin ik hem eigenlijk ook wel mooier te vinden. Ik zou het alleen vet vinden als hij echt wit was, ivoor wit zeg maar. Lekker glanzend. ![]() | |
pkwarts | zondag 8 mei 2005 @ 19:04 |
quote:zoals een i-pod? ja zou ik ook wel heel vet vinden. | |
menesis | zondag 8 mei 2005 @ 19:46 |
Ik vind die controller en afstandsbediening er _nogal_ kidnerlijk en goedkoop uitzien. Mijn eerste reactie op het zien van die plaatjes was; "kijk, iemand heeft voor de grap een japans speelgoed ding gefotografeert" maar dat is dus niet de case ![]() Het app. zelf ziet er wel redelijk uit. Maar ik denk (weet wel zeker) dat de PS3 mooier wordt... Sony is naar mijn idee goed op weg met het uiterlijk van hun producten (die mp3speler serie is echt ![]() Natuurlijk gaat het uiteindelijk op de games verder, maar toch | |
BMH | zondag 8 mei 2005 @ 19:58 |
Ik vind de bak iig veel mooier als de xbox. Alleen waarom zit er een headset gaatje aan de onderkant van de mic als de headsets draadloos zijn? | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 20:10 |
quote:Als ik het goed begrijp dan issie even wit als mijn Soul DMP-01 CD spelertje, en dat ziet er best verektes netjes uit eigenlijk ![]() Zoals ik al zei in het eerdere topic: iedereen kraakt het nu ineens af op basis van een slechte foto... | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 20:17 |
quote:Zie hier de reden waarom de eerste Xbox zo lastig verkocht... | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 20:19 |
quote:Niet mijn probleem, heb liever Sony dan Microsoft, en dan al helemaal liever Playstation dan Xbox ![]() Voor mij niets anders, en zeker geen Xbox ![]() | |
Swetsenegger | zondag 8 mei 2005 @ 20:19 |
quote: | |
taart | zondag 8 mei 2005 @ 20:24 |
quote:neh. daar zie je de kleinste vingerafdrukken al op ![]() | |
peristilius | zondag 8 mei 2005 @ 20:27 |
quote:Ik betast mijn xbox meestal niet echt dus daar kan ik mee leven, zelfs op de controller druk ik meestal alleen op de knoppies. ![]() | |
peristilius | zondag 8 mei 2005 @ 20:33 |
quote:Ja je loopt in het revolution topic ook al te roepen dat je voor de ps3 gaat, leuk voor je. Ik voel me niet aangevallen, ik ga de ps3 waarschijnlijk ook wel leuk vinden. Maar het is gewoon irritant als je in een topic gaat lopen roepen dat je een console lelijk vindt en dat je toch voor een andere gaat (zonder ook maar enige gegronde reden te vermelden). Blijf dan gewoon weg. | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 20:41 |
Weetje, jullie hebben gelijk. Ik zal voortaan in de playstation topics blijven ![]() | |
peristilius | zondag 8 mei 2005 @ 20:41 |
quote:Dank u ![]() | |
twi | zondag 8 mei 2005 @ 20:46 |
Opschoontopic ![]() http://www.bizarrecreations.com/ PGR3 is on its way ![]() ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 20:46 |
quote:En die meningen zijn dus op niks gebaseerd, mijn 1e sony was bijvoorbeeld meteen de laatste, het frontje gaf stroom af en de features waren ondermaats voor zijn prijs. | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 20:51 |
quote:Ik lees, ik reageer. Dat ik intussen een vijandje of 3 genereer is een bijproduct, maar dat betekend wel dat ik voor iets uitkom... Ik snap het trouwens niet, het gaat godverdomme niet om het platform, ik ben reuze benieuwd naar de PS3 (of ie echt zo revolutionair gaat worden), de Revolution (hetzelfde, en naar de Xbox360, maar van die laatste weet ik gewoon wat er zo'n beetje uit kan komen. En dat is veel, en dus een veilige gok. Gecombineerd met goede ervaringen met de vorige Xbox zal ik dus waarschijnlijk voor een Xbox360 gaan, temeer omdat dat meestal mijn soort spellen zijn, waar ik de PS en Nintendo gewoon te aziatisch vind kwa aanbod. | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 21:00 |
Ik kies voor de playstation3 omdat ik er sinds de psx niets anders heb gewild, en ja ik heb ze allemaal geprobeerd. De gamecube is voor mij te kiddy, de xbox niets anders dan een pc in een doosje. (ff kort gezegd) Ik zeg niet dat de 360 slecht wordt, en zal ik ook niet zeggen, maar ik ga juist voor de ps3 vanwege de ervaringen met voorgaande systemen, niet omdat er een psx logo op zit. Daarbij hou ik van de stijl en design van Sony, en niet van MS en Xbox, en ja, het gaat dus wel om het platform, ik ga niet zomaar voor degene met de beste specs, ik ga voor degene die voor mij het beste aanvoelt. Daarbij zal de ps3 (hopelijk) backwards compatible zijn en dus kan ik al mijn spellen weer gebruiken. Nou dat was het weer ![]() | |
Thomper | zondag 8 mei 2005 @ 21:05 |
Xbox 360, top. Voorlopig de interessantste console, ben benieuwd naar MTV en E3. ![]() | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 21:07 |
Waarom hebben ze de controller niet aangepast? Nou lijkt het nog steeds alsof je een spaceship in je handen hebt... En maakt dit ding ook zo'n herrie als de huidige X Box? De beste specs... tjsa, leuk voor een tijdje, maar het gaat mij om de gameplay en de game library... ik wacht dus nog af tot ook de PS3 uit is en de Revolution. | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 21:37 |
quote:Controllers van een PS en GC waren mij te klein, anderen zweren erbij, daarnaast hebben we altijd 3rd party controllers. Herrie... Goed punt, met name in stillere stukken spel of film merk je het, maar ik denk dat ze deze keer stiller zijn, algemene afwerking in de detailshots van de nieuwe bak ogen ook netter, volwassener. Over de specs ben ik best eerlijk: das een aardige sloot resources die ze kunnen gebruiken, een Power PC core werkt compleet anders, en in dit geval wellicht des te beter voor ons gamers. In tegenstelling tot de PS3 en Revolution zijn er geen verhalen over gouden bergen, bergen die ons in principe bij de vorige generatie ook al beloofd waren, maar uiteindelijk bleek het gewoon niet haalbaar. Ik zeg niet dat de huidige generatie slecht is, in tegendeel, maar doordat we de specs van de Xbox min of meer al weten, en de minimum-eisen die MS stelt aan developers kwa kwaliteit van beeld en geluid, weten we wel waar we aan toe zijn, en wat er zo'n beetje mogelijk is met het beestje. Dat in tegenstelling tot de PS3 en Revolution, waarbij we nog een beetje in het duister tasten en de fantasie de vrije loop kan nemen. Dat kan enorm meevallen (1e generatie PS) en dat kan enorm tegenvallen (N64) Kwa spelaanbod is het gewoon een kwestie van logisch denken, Xbox biedt met name europees/amerikaans getinte games uit, dus redelijk gemiddeld kleurenpalet en eerder nadruk op realisme dan op arcade-gevoel, en de paar dingen die WEL enigzins kleurrijk zijn zijn nog gematigd (Halo, Blinx, PoP) Nintendo blinkt uit in gameplay experimenten en gewaagde designs, wat erg Japans is en door menig Europeaan en Amerikaan wel gewaardeerd wordt. Sony's bedrijfjes blinken met name uit in grafisch geweld, hoe meer hoe beter, en de snelheid van de gemiddelde PS2 game ligt hoog, ERG hoog. Felle accenten in het kleurpallet, en transparante gameplay met een hoog arcade gehalte. | |
rockstah | zondag 8 mei 2005 @ 21:38 |
quote:Daar gaan we weer ![]() | |
Klonk | zondag 8 mei 2005 @ 21:40 |
psies, een ps2 is toch ook een pc in een doosje, of loopt een ps2/3 op een warp core aangedreven door een stel hamsters en word het beeld op het scherm getoverd door kaboutertjes op speed die heel snel de binnenkant van je tv beschilderen en weer uitgummen ? | |
MMaRsu | zondag 8 mei 2005 @ 21:41 |
quote:Sorry hoor, maar jij bent echt een mongool ![]() | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 21:43 |
quote:Het spelaanbod van de X Box heeft mij destijds doen besluiten geen X Box te kopen. Ik houd niet van shooters. Tuurlijk zijn er ook andere spellen op de X Box, maar voor mij heeft de X Box een shooter imago. Ik wacht dus gewoon af... | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 21:52 |
quote:Het maakt mij persoonlijk geen flikker uit wat je speelt, maar kom als PS of Nintendo fankid niet naar een Xbox topic om er alleen te kankeren over iets waar je geen verstand van hebt. In feite zijn het allemaal rekenmachines, welke vallen of staan met het soort sommen die ze kunnen uitvoeren. Ik heb de Xbox gekocht om zijn opties, kwaliteit en spelaanbod, en het zijn ook allemaal exact het soort spellen die op de PC ook zou spelen. Het is ook meer een luxe, spelen op de bank is soms gewoon net wat prettiger dan achter een 19 inch beeldscherm. | |
rockstah | zondag 8 mei 2005 @ 21:53 |
quote:Ik zou nog verder willen gaan: PC -----> Personal Computer com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd pc (de ~ (m.), pc's) 1 zelfstandig werkende computer bedoeld voor eigen gebruik [personal computer] => personal computer Ik zou zeggen, klopt als een (X)doos. | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 21:56 |
quote:Nou nou, wat een agressie. Waar kanker ik op de X Box? | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 21:59 |
quote:Weinig agressie, slechts kleurrijk taalgebruik. | |
taart | zondag 8 mei 2005 @ 22:01 |
quote:je kan ook gewoon 'Xbox' zeggen hoor ![]() | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 22:02 |
quote:Okay... "Nou nou, wat een kleurrijk taalgebruik"... | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 22:03 |
quote:Xbox... ![]() | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:05 |
quote:Maar Sony gebruikte wel eigen hardware, dat vond ik er zo dope aan. Geen pentium, ati geforce whatever. Dat vond ik gewoon leuk, dat maakt mij toch geen mongool? ![]() Ik probeer jullie toch ook niet over te halen fan te zijn voor playstation ? Jullie moeten lekker zelf weten waar jullie op spelen, maar ik zal 'altijd' bij playstation blijven. | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:06 |
quote:Kom ik hier om te kankeren dan ? Ik zeg alleen dat ie mooier dan zijn voorganger is, en jij komt meteen weer zeuren dat ik voor de ps3 ga. | |
menesis | zondag 8 mei 2005 @ 22:07 |
quote:Ik weet niet hoe erg die herrie van de Xbox was, maar mn PS2 is net een agegraat. Het stof van mn hele kamer is al 100x door dat ding gezogen. Maar ik heb begrepen dat dat alleen bij de eerste serie PS2's was. Ik hoop echt dat ze die nieuwe consoles passief weten te koelen. Of dat ze anders een dealtje met die Zallmann (of hoe heet die knakker) sluiten. ![]() | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:12 |
quote:Klopt, mijn eerste ps2 maakt ook zo een tyfusherrie, echt niet tof, de 2e die ik kreeg (de nieuwste versie 'grote' ps2) maakt gelukkig een stuk minder geluid, maar is nog steeds niet stil ![]() | |
menesis | zondag 8 mei 2005 @ 22:14 |
quote:Echt niet dus. Het gaat om de hele emotie eromheen. Ja emotie. Daarmee valt of staat een product tegenwoordig. Kan het de consument nou schelen of ie wel of niet veel kan rekenen. Als er maar mooie plaatjes uitkomen waarop men kan geilen. edit: en ga weg met je 'kanker', looser | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:16 |
quote:Deed nintendo al jaren, het was juist nieuw dat bestaande onderdelen, licht aangepast voor gebruik in een console werden gebruikt. Het storende is niet je overtuigingskracht, want die is algeheel afwezig, maar meer je superieuriteitsgevoel wat je tentoonstelt. En dat puur en alleen om het imago, hetzelfde imago waarom veel sterren het in hun wagen bouwen (pimp my ride?), puur en alleen op de "cool" factor, die dus hoogst betwijfelwaardig is. | |
Tain | zondag 8 mei 2005 @ 22:17 |
quote:Passief koelen met zulke processors gaat echt niet lukken ![]() Ow en mogen de mijn console is beter dan die van jou discussies ergens anders gevoerd worden of het liefst gewoon helemaal niet. Iedereen heeft een eigen persoonlijke voorkeur en daarvoor hoef je die ander niet te 'haten', maar dan moet die ander ook niet pronken met zijn of haar mening. | |
Notorious_Roy | zondag 8 mei 2005 @ 22:18 |
Ik vinnum mooi ![]() ![]() | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:19 |
quote:Okay, dat kan. Maar ik kies gewoon niet alleen maar voor het beste. Ik vind playstation gewoon meer karakter hebben, ook al heeft ie wat minder rekenkracht dan de xbox. En dat heeft niet zozeer met imago te maken, maar met mijn persoonlijke voorkeur en 'liefde' Neem liefde niet verkeerd op, kon ff geen ander worodjte vinden ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:19 |
quote:Je begrijpt mijn vergelijkingen niet. De rekenmachine is je console, de som is het soort spel wat eruit komt en het rekenen komt daar dus bij. Rekenmachine dus puur en alleen omdat het allemaal rekenwerk is, en de verschillende manieren van rekenen illustreerd slechts de voorkeur kwa spellen. Edit: moeder van mijn beste vriend, schat van een mens, is bijna anderhalf jaar geleden overleden aan de ziekte, dus draag me dat argument niet aan... | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:20 |
Oja en nu ben ik weg uit dit topic ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:21 |
quote:Dito | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:24 |
quote:Liefde, voorkeur, karakter hebben alledrie HEEL veel met imago te maken, stop kidding yourself... Fuck rekenkracht, daar hebben we het allang niet meer over... | |
ScienceFriction | zondag 8 mei 2005 @ 22:25 |
quote:Eigenlijk was jij de enige die het daar over had ![]() | |
kepler | zondag 8 mei 2005 @ 22:25 |
leest iedereen nu heen over het feit dat de losse harddisk ook als mp3/media-speler te gebruiken is ![]() en ik vind het een prima ontwerp ![]() | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:25 |
quote:Nou dan ![]() Dat probeer ik steeds te vertellen. ![]() Volgens mij lullen we een beetje langs elkaar heen ![]() Maar toch niet perse imago, vind ik. | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:34 |
quote:Lees eens ipv te kijken. Ik zei slechts dat we bij de Xbox2 weten wat we krijgen, terwijl dat bij de andere compleet onbekend was, in een reactie op het geroep dat de PS3 en revolution toch wel beter zouden zijn. (lekker puh-effect) | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:35 |
quote:Wie roept dat ie beter wordt dan ? | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:43 |
quote:Maar je noemt dus WEL exact de bestanddelen van een imago op ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:43 |
quote:Puhlease... ![]() | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:45 |
quote:Ik niet hoor ![]() quote:Okay, ik snap hem, ik dacht dat je het over het imago van de persoon (ik dus) had ipv het imago van het systeem ![]() Het is nog niet eens zo laat ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 22:51 |
Eerst maar eens de presentaties van de drie bekijken, dan reviewen we de boel met een pot bieah | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 22:52 |
quote:Plan ![]() Doe ik de ps3 wel ![]() | |
P-Style | zondag 8 mei 2005 @ 22:56 |
Goed... weer even over de xbox 360. Ik ben wel benieuwd naar plaatjes van de achterkant van dat ding. Of er een HDMI aansluiting op zit en of er dit keer optisch/coaxiale SPDIF aansluiting op zit waarvoor je niet eerst een apparte adapter nodig hebt. En vooral wat voor fan (fans?) erin zit. ![]() | |
Skull-splitter | zondag 8 mei 2005 @ 23:15 |
HDMI zal wel moeten, anders isset lastig HDTV te spelen, optische geluidsaansluiting moet ook lukken. Maar ik gok erop dat een soortgelijke aansluiting als op de eerste Xbox een diversiteit aan kabels kan gebruiken voor de overdracht van beeld en geluid. Fan heb ik geen idee van, al hoop ik voor de early adopters wel dat er niet weer eerst meer fans in zitten dan strikt noodzakelijk, en dat dat later teruggedraaid wordt. En bij voorkeur grote fans op een laag toerental met een leuk luchtkanaal erin, zodat er niet 1 klein kutfannetje steeds dezelfde lucht rondblaast... | |
Markster | zondag 8 mei 2005 @ 23:21 |
quote:Idd, het handigst is misschien om van lings naar rechts te gaan (of andersom) aangezien er geen luchtgaten aan de voorkant zitten. Op die manier hoef je ook geen moeilijke kanalen oid aan te leggen om de lucht erin en eruit te krijgen. | |
P-Style | zondag 8 mei 2005 @ 23:24 |
quote:Ikzelf denk/hoop voor xbox-bezitters, dat 'ie dezelfde av-aansluiting krijgt als de huidige xbox, voor composite, s-video, RGB, component, stereo geluid en digitaal geluid met daarnáást een HDMI aansluiting. Ik vond het altijd zo vreemd dat de xbox niet gewoon een SPDIF aansluiting op het ding zelf had zitten... Ik bedoel, het was juist de enige console van z'n generatie die realtime Dolby Digital ondersteunde in games, maar dan moest je er wel weer zo'n gare adapter voor kopen. ![]() Ik ben zeer benieuwd naar de fan! Ik ben vooral zeer benieuwd naar de warmte ontwikkeling van een triple-core-PowerPC! Want die twee processoren in Apple's G5's waren al lastig koel te houden! ![]() | |
Cerbie | zondag 8 mei 2005 @ 23:36 |
He leuk, een X360 topic ![]() | |
Hellrazor | zondag 8 mei 2005 @ 23:46 |
wat is wel raar vind is dat de controllers tog draadloos zijn ?? maar ze zouden ook op de pc gebruikt kunnen worden tog ? ![]() | |
speknek | zondag 8 mei 2005 @ 23:47 |
Laatste waarschuwing Hellrazor, tvps worden niet voor niets verwijderd. En ja dat betekent dat hij tegenwoordig ook uit je MyAT verdwijnt. Post iets nuttigs, of niet en bookmark het topic. tvps zijn irritant. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 00:04 |
quote:Nou... toevallig las ik laatst dat Longhorn wireless USB gaat ondersteunen (gaat XP waarschijnlijk niet meer doen, of wellicht via een toekomstige servicepack). En nou was er laatst ook een bericht dat de xbox 360 controllers op pc's gebruikt konden worden, maar dat je dan wèl Longhorn nodig had. De nieuwe xbox controllers gaan dus waarschijnlijk wireless USB worden. ![]() Voor meer over WUSB klik hier | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 00:06 |
De Apple Pippin![]() ![]() Die controler komt me toch ergens bekend voor.. ... Oh ja.. ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 00:25 |
quote:...en nu ik er zelf eens gekeken heb, weet ik haast wel zéker dat de xbox 360 WUSB gaat ondersteunen. Microsoft is namelijk een grote speler in de WUSB standaard! | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 09:34 |
quote: ![]() Wat issie ![]() ![]() ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 11:17 |
Uit Strolie's post uit een ander topic.quote:Als ie echt zo goedkoop wordt, dan heeft MS echt goud in handen. ![]() | |
Strolie75 | maandag 9 mei 2005 @ 11:21 |
quote:Ja, zelf als wordt de prijs (zoals meestal ![]() ![]() | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 11:29 |
Als 'ie zo goedkoop wordt, zal Microsoft er nog wel de nodige tijd geld op toe blijven leggen. Niet dat je mij hoort klagen, Sinterbill ![]() | |
Strolie75 | maandag 9 mei 2005 @ 11:32 |
quote: ![]() ![]() Zou me eigenlijk niks verbazen, ze willen ten kosten van alles marktleider worden geloof ik. Daarna mogen we pas echt gaan dokken. ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 11:33 |
quote:Hmmm... als deze info echt waar is, wat valt er dan nog aan te kondigen op 12 mei? ![]() Dingen die me opvallen: | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 11:34 |
quote:De officiele bevestiging dat het echt zo is ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 11:34 |
quote:Ach, bijna alles lekt uit tegenwoordig. Ik moet nog maar zien wat er waar is. De prijs is iig onwaarschijnlijk laag. Ik denk dat het onzin is dat ie zo goedkoop wordt. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 11:38 |
quote:Ik moet zeggen dat ik die eerste concept plaatjes van de xbox 360 ook niet geloofden, maar hij schijnt er tòch zo uit te gaan zien. Zo ook met andere geruchten die steeds geloofwaardiger worden. Van alle console fabrikanten is Mircosoft in ieder geval het slechtst in dingen geheim houden! ![]() | |
speknek | maandag 9 mei 2005 @ 11:42 |
Nou persoonlijk vind ik 300 euro toch wel de limiet, qua console. | |
Strolie75 | maandag 9 mei 2005 @ 11:42 |
Ach, als M$ in de financiële problemen komt dan verkoopt Paul Allen toch gewoon zijn boot? http://www.yachtcrew-cv.com/resources/Octopus.pps | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 11:44 |
quote:Ik denk haast dat dit soort geruchten met opzet de wereld in worden geholpen en zie hier het resultaat, iedereen praat er over ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 11:44 |
quote:Ach, ga er maar van uit dat een hoop expres gelekt wordt hoor. | |
speknek | maandag 9 mei 2005 @ 11:46 |
Holy MFG. Die gast moet een penis van 1cm hebben, wat moet je met zo'n ding ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 11:47 |
quote:Ja... Het kan op drie manieren: ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 11:47 |
quote:OMfG! ![]() | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 11:52 |
quote: | |
Rodie83 | maandag 9 mei 2005 @ 11:53 |
quote:Om er vervolgens achteraf achter te komen dat je de consolerace wéér verloren hebt ![]() | |
Notorious_Roy | maandag 9 mei 2005 @ 11:56 |
Lach maar om Nintendo ja ![]() | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 11:59 |
quote:Je zegt het al: compenseren dus Maar idd wat moet je met zo'n grote boot ![]() | |
Rodie83 | maandag 9 mei 2005 @ 12:00 |
quote:Varen? | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 12:02 |
quote:Ja maar hij heeft er nog 2... | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 12:03 |
wtf? Paul Allen is toch die gast uit American Psycho? "I killed Paul Allen, with an axe in the face" | |
Rodie83 | maandag 9 mei 2005 @ 12:05 |
quote:Die andere 2 zijn voor: 1. Zeurend wijf 2. Lastige kinderen Klaar! ![]() | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 12:06 |
quote:Ik denk dat er meerdere Paul Allen's in Amerika wonen, maar info over deze Paul Allen: http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Allen | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 12:09 |
quote:Ongelukkig gekozen in die film dan ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 12:11 |
Jongens... jullie gaan offtopic. ![]() ![]() | |
CrazyDutchPunk | maandag 9 mei 2005 @ 13:20 |
Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe als domme casual gamer een tof apparaat vind. Overweeg zeker hem te kopen, maar wacht nog even af wat de rest brengt. Zou dit ook betekenen dat de XBOX1 dramatisch in prijs dropt rond november? | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 13:22 |
quote:Niet dramatisch, maar misschien wel ietsje. | |
CrazyDutchPunk | maandag 9 mei 2005 @ 13:25 |
quote:Jammer, ik als zielig scholiertje vind m nu nog te duur ![]() Terwijl er wel toptitels voor uitkomen | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 14:16 |
quote:Ik denk dat ze de xbox ¤129,- maken of ¤99,- (op z'n láágst), vlak na de release van de xbox 360. Maar eigenlijk verwacht ik ook dat ze heel snel stoppen met het produceren van ouwe xboxen, zodra de 360 er is. Dat ze dus nog wel software support geven tot 2007 maar geen ouwe xbox hardware meer gaan verkopen. | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 15:30 |
Sony laat toch wel te weinig zien van hun opvolger want ik zie overal toch alleen maar mensen over de 360 praten. Ook verwacht ik wel dat de ps3 wat futuristischer eruit gaat zien maar de 360 ziet er zo wel uit als een apparaat wat in een gemiddelde woon/slaap kamer niet zou misstaan.Een erg volwassen en strakke look. En DVD record en media functies, holy shit can someone change my pants, ik ga hem zeker weten kopen, en dan ook nog een strakke controller en afstandbediening en headset en camera en, en, en... | |
Ruzbeh | maandag 9 mei 2005 @ 15:31 |
Heb dit opgepikt van GAF:quote: ![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 15:34 |
Als Japanners echt zo'n goed geheugen hebben dat was de ps2 nooit zo'n giga succes geweest omdat dat ding bij de launch zo'n beetje de grootste problemen had in de geschiedenis van consoles. | |
JimmyJames | maandag 9 mei 2005 @ 15:36 |
De grootte van de nieuwe Xbox valt eigk wel mee :![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 15:39 |
Vind het alleen wel nep dat ze het verticale zo schaamteloos van de ps2 gejat hebben. Zoals ze eigenlijk ook met de Dreamcast controller gedaan hebben alleen vind ik dat niet erg(uber controller). maar de 360 vind ik horizontaal veel mooier. | |
JimmyJames | maandag 9 mei 2005 @ 15:43 |
quote:En de Eye Toy ![]() Beter goed gejat dan slecht bedacht, zullen we maar zeggen. | |
Ruzbeh | maandag 9 mei 2005 @ 15:47 |
Ik snap dat hele verticale gebeuren niet. Waarom zou iemand dat nou willen? | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 15:52 |
Sony raadde het me zelf ook af om m'n PS2 verticaal te zetten. Dan weet je al hoe goed het is voor de console. Maargoed, verticaal neemt zo'n ding natuurlijk minder oppervlakte in beslag, dus er valt wat voor te zeggen. En daarnaast snap ik dat commentaar op jatten niet zo eigenlijk. Ik bedoel, kom op, je weet toch hoe dat gaat met commerciele bedrijven? De PS3 zal wel weer dingen van de Xbox / NGC gejat hebben, en 't hele online gebeuren wat Sony / Nintendo op gaan zetten idem dito, die zullen ook wel met een Friends List en dergelijken komen. | |
JimmyJames | maandag 9 mei 2005 @ 15:55 |
Ik denk toch dat Nintendo een andere weg gaat inslaan, en dat Sony en MS over een tijdje nog nauwelijks van elkaar te onderschrijden zullen zijn. | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 15:56 |
Alleen houden Sony en Nintendo vaker een eigen stijl aan dan MS, vind ik. | |
speknek | maandag 9 mei 2005 @ 15:57 |
Ruimte zal wel meevallen, aangezien de meeste tv kasten e.d. toch al gebouwd zijn op een horizontale setup. Zeker met een uitschuif lade (in tegenstelling tot de klepjes van Gamecube en PSTwo) kun je hem zo bovenop de dvd speler zetten. Het ziet er vooral wat stijlvoller uit als je hem verticaal neerzet. En de eyetoy is een nieuw controller middel, en goedbeschouwd jat iedereen de controllers toch al sinds de NES, dus van elkaar jatten lijkt me geen enkel probleem als het werkt. | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 15:57 |
quote:Dus eigenlijk hebben ze allemaal een eigen stijl? | |
washandje | maandag 9 mei 2005 @ 16:08 |
quote:Die camera is, mits ze dezelfde games gaan maken als op de PS2, eerder slecht gejat. Vind dat echt wel een baggerding op de PS2. Zijn gewoon géén goede normale spellen voor. | |
Klonk | maandag 9 mei 2005 @ 16:10 |
quote:bron: www.ad.nl | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 16:28 |
quote:Ja alleen heb ik het idee dat MS wat meer naar anderen kijkt dan nintendo en sony. Maar dat kan natuurlijk ook komen door het feit dat sony en nintendo al een ruime geschiedenis heeft in het gamewereldje. (console) | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 16:40 |
quote:Ja of je hebt gewoon persoonlijk wat tegen microsoft wat me na jouw posts in dit topic iets logischer lijkt. | |
speknek | maandag 9 mei 2005 @ 16:41 |
Sony is anders ook nog best een broekie als het aankomt op de console industrie. De korte samenwerking met de Super Nintendo CD buiten beschouwing gelaten. | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 16:43 |
quote:Wat een onzin zeg, als je zo redeneert kan je zeggen dat als Sony online gaat het schaamteloos gejat is van MS. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 16:44 |
quote:Die Bill! ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 16:46 |
quote:We zullen zien. Vergeet niet dat de 360 VEEL eerder uitkomt en naar het schijnt ook stukken goedkoper wordt. ![]() | |
icecreamfarmer_NL | maandag 9 mei 2005 @ 16:50 |
quote:ach het zou wel grappig zijn als het hem zou lukken verder hebben ze nu meer kans dan de vorige keer | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 16:54 |
quote:Zo bedoel ik het niet. Maar laat maar. Daarbij was Sony eerder (behalve in europa) en Sega nog eerder met de dreamcast. De Xbox heeft een heel eigen stijl (gifgroen met zwart) maar ik denk dat ze dat nu een beetje laten liggen, wat ik wel jammer vind. | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 16:55 |
quote:Waarschijnlijk zullen ze er veel verkopen, maar de PlayStation verslaan... Ik denk het niet eerlijk gezegd. Veel mensen zullen toch wachten op die nieuwe PlayStation, ook al zie ik het zelf liever niet ![]() Er zijn zo ontiegelijk veel mensen die al ver voor de console wordt aangekondigd weten dat ze voor de nieuwe PlayStation gaan... Marketing heh. Natuurlijk kan MS er ook een marketing campagne tegenaan gooien, en dat zal ook vast wel helpen, maar ik verwacht niet dat het een immens succes wordt. Zal ook voor een deel afhangen wat de anderen te showen hebben @ de E3, en wat vervolgens de bladen daar weer over schrijven. quote:Stijl is voor mij meer stijl qua marketing-stijl/image/games dan het uiterlijk van het bakkie. | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 16:57 |
quote:Ik bedoelde een centraal geregeld online systeem, met servers en zo. Niet dat crappy gebeuren wat Sony nu heeft. ![]() Overigens begrijp ik niet waarom je vindt dat ze het nu laten liggen, een witte console is vrij "uniek" | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 16:59 |
quote:Ja precies, en ik vind MS (nog) niet echt een eigen stijl hebben, behalve dan datr gifgroene kleurtje. Maar we zullen zien, misschien haal ik hem wel ![]() En over marketing gesproken, volgens mij is MS daar toch echt de beste in (windows, msn, office ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:01 |
quote: ![]() Playstation One was wit, Dreamcast was wit, ps2 wordt nu ook wit ![]() Maar idd, met het centrale online systeem heb je een punt, maar bij deze hoop ik wel dat Sony even afkijkt ![]() Op 1 ding na en dat is een abbonement, dat vind ik echt veel minder, want zovaak game ik niet online, maar af en toe is wel leuk. Ik betaal ook al voor me ADSL verbinding. | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:03 |
Als die prijs klopt dan is het DE prijs-penetratie in de markt die ze wellicht IDD naar de top kan voeren... | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 17:03 |
quote:Mwah, Windows zit standaard in de meeste computers, en iedereen vind het dus 'de standaard' , na Apple is er overigens ook niet echt een alternatief... En daarbij val je er tegenwoordig gewoon buiten als je wilt gamen zonder windows. MS hoeft dan ook nauwelijks voor Longhorn reclame te maken, want die komt toch standaard met die nieuwe PC's mee. Hoe dat vroeger is gegaan qua marketing weet ik niet, maar veel marketing hoeven ze voor een windows niet te maken geloof ik ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:04 |
quote:Was de eerste PS niet gewoon grijs? ![]() En de X360 wordt ivoorkleurig, als ik het goed zie. Das geen wit. ![]() | |
Wepeel2 | maandag 9 mei 2005 @ 17:04 |
Wow ziet er goed uit. Maar erger dan de huidige vormgeving kon ook niet. ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:05 |
quote:Mjah, ach, betalen voor een altijd werkend servernetwerk vind ik opzich niet het probleem, echter speel ik te weinig online, en al helemaal met de Xbox om het te rechtvaardigen, ik speel nu ook geen live. Maar verder vind ik Live sterker staan dan de PS kwa multiplayer, en de opties worden alleen maar beter. | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:05 |
quote:Ja, als ie echt zo goedkoop wordt dan gaan ze echt een enorm marktaandeel opeisen. Het fijne is dat de verschillende dev-teams al hebben gezegd dat de kits echt erg fijn werken en dat het erg prettig ontwikkelen is. Dus zullen er veel games komen, ook dat trekt mensen ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:06 |
Overigens vind ik X360 wel stoer klinken, ![]() Beter dan XBOX 360 of alleen 360 | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:06 |
quote:Dit zijn mijn favoriete witte consoles: ![]() ![]() ![]() Mooi hè? ![]() Naast deze drie Playstation consoles, is een witte console natuurlijk sowieso totaal niet uniek. Want Sega had ze al met de Saturn en de Dreamcast, zijn er witte Super Famicom's (SNES) geweest, enz... | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:06 |
quote:Niet meer idd, maar zonder marketing stond apple waarschijnlijk bovenaan (who knows, apple was er toch echt een stuk eerder bij) quote:De playstation was grijs, de kleine versie de Psone was wit. En ivoorkleur is elke computer uit de jaren 80 ![]() Nee hoor ![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:07 |
Ik las laatst hier of op een ander game forum een bericht van een analist die schatte dat Sony zo'n 50% van de markt in handen zal krijgen met de ps3 en M'soft 35 % en Nintendo de laatste 15%. Dit lijkt me wel een realistische schets. Microsoft zal wel dichterbijkomen, en de afstand van Nintendo zal groeien maar sony van de troon stoten is nog iets teveel van het goede. | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:07 |
Was de saturn niet zwart ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:08 |
quote: ![]() Tief eens op met je fanboyplaatjes. X360 topic, weet je nog? Verder boeit het me vrij weinig wat je favo console is. Kleuter, ![]() Hij wordt trouwens ivoorkleurig, Geen wit zoals ik eerder zei. ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:09 |
quote:Het belangrijkste voor X360 is of hij in Japan aan zal slaan, en hoogstwaarschijnlijk zal dat net zo als bij xbox gaan, niet dus. De japanners zijn echt OF compleet Playstation minded, OF nintendo minded. Xbox is nooit echt een succes geweest, als MS dat weet te veranderen, zouden ze het Sony nog wel eens heel moeilijk kunnen maken. | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:09 |
ik zei X360 ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:10 |
quote: ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:11 |
quote:ps2 ps2 ps2 ps2 ps2 ps2 ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:11 |
quote:Mwa, Japan is maar een klein deel van de totale wereldmarkt. Alleen vanwege het feit dat er zoveel devvers zitten is het een belangrijk land. Nu zijn er wat Japanse devvers gehaald en de console wat kleiner etc etc. De reden dat de XBOX niet aansloeg was omdat ie te groot was, vonden ze. ![]() | |
menesis | maandag 9 mei 2005 @ 17:12 |
quote:Wat ik dan weer wat van Japanse smaak is dat ze van kleine details houden qua design. Zie de PS2 met die ribbeltjes etc. De nieuwe Xbox is één groot vlak... | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:13 |
dat was al het sterke punt van de eerste Xbox, de directX gebaseerde development omgeving was volledig bekend voor de meeste en gaf genoeg speelruimte. DirectX is nu een onderdeel van XNA, waardoor spellen simultaan voor Xbox 360 als PC ontworpen kunnen worden, waardoor de grens tussen Xbox en PC kwa programmeeromgeving steeds dunner wordt (PC kan hier willekeurig voor een MS of Apple PC staan). Bij de PS2 werd trouwens veel kracht ingeleverd door dat backwards compatibility, want het ding kon veel meer in theorie, maar de PS1 programmeerstructuur draaide ook op de PS2 nog op de achtergrond. De PS3 zou het probleem niet moeten hebben, en zou volgens mij ook niet backwards compatible zijn, omdat uit onderzoek bleek dat maar iets van 8% de functie gebruikte. Immers, wie PS1 spellen had, had vast ook wel een PS1 staan. Bij de Xbox-structuur is de boel door directX in principe schaalbaar, waardoor je in feite, met dezelfde opbouw over 4 generaties ook nog moet kunnen draaien. Alleen de processor en GPU zijn nu anders, dus dat principe moet zich eerst nog bewijzen. Is er trouwens nog iets bekend over de toetsenbord-muis combinatie die er misschien zou komen (denk aan de Phantom ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:13 |
quote:En ik geef ze groot gelijk, al is het niet direct een rede om hem niet aan te schaffen. De controllers waren wel te groot voor ze, en uiteindelijk ook voor de rest van de wereld, ik zie nergens meer die grote te koop. En Japan heeft meer aandeel dan je denkt volgens mij. Japan is belangrijk op gamegebied ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:15 |
quote:Hé! Doe eens rustig! ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:15 |
quote:Ja, tuurlijk is Japan belangrijk. Op het gebied van devvers e.d. het grootst zelfs, denk ik. Maar ik doelde op het aantal potentiele kopers. ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:16 |
quote:Naja, als je zo redeneert dan is niets meer uniek. Mijn eerste Atari was zwart, mijn C64 was ivoorkleurig. ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:16 |
Ik vind die DirectX - PC omgeving juist niet leuk, ik vind het tof als de console iets totaal anders gebruikt, anders kan je toch net zo goed een pc in een klein kastje douwen en op je tv aansluiten. Enige nadeel dat je dan hebt is dat je dingen moet installeren ed. Maarja, dat vind ik ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:17 |
quote:Dan geef ik je gelijk ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:18 |
quote:Een spel als Splinter Cell 3 is het best op de XBOX. (van de consoles) Op de PS2 is ie gewoon minder goed, maar dat vind jij dan juist toffer omdat ie anders geprogrammeerd is? ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 17:19 |
Een console houdt in, laatje open, spel er in, spelen. Dus de XBOX is per definitie geen PC. Juist vanwege dat installeer gedeelte wat je niet hebt. Hardware is dan ondergeschikt, | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 17:20 |
quote:En dat is dus een leuke mening, maar eentje die veel te kortzichtig is. Het is niet gelijk aan DirectX, bovendien is het 1 type hardware en dus niet met een PC te vergelijken. Daarnaast kan je dat wel doen (eigen PC in klein kastje douwen), maar de games voor de Xbox zijn voor het grootste gedeelte pure consolegames. Dat is net zo als gaan lopen miepen op Bentley dat ze Volkswagen-motoren gebruiken, en dat je daarom net zo goed een ordinair Golfje kunt opleuken. | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:20 |
quote:Ik vond het ding hondslelijk (PS1 1st generation) toen ie uitkwam, alleen dat grote zwarte vlak aan de bovenkant vond ik wel strak. PS1 ook. Maar dat is simpelweg voorkeur, als de Xbox platter en iets minder breed was geweest dan sloeg hij misschien wel aan, maar er waren gewoon geen "Japanse" games toen het ding uitkwam, en in feite nog steeds niet. En dan kun je promoten wat je wil, maar als men er daar niets aan vindt dan spelen ze het niet. RPG's, RTS'en, flitsende racegames, partygames, dat zijn dingen waar jappen van houden, en ik geef ze groot gelijk, mario party vind ik stiekem best leuk. Maar dat zijn voor mij meer de games om samen met je vriendin te spelen, terwijl ik persoonlijk graag spellen speel waar je je gewoon super-spy, turbocoureur of een vaag beest kunt wanen. En dat soort spellen zie ik persoonlijk niet veel terug op de PS of GC. Over details gesproken: ik denk dat je de zijkanten van de Xbox straks best strak vindt. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:20 |
quote:Hier ben je toch ernstig gemisinformeerd! ![]() quote:Ik denk dat je gewoon USB-toetsenborden op de x360 kunt aansluiten (wellicht zitten er een of twee USB-poorten aan de achterkant) en anders via wireless USB. [ Bericht 1% gewijzigd door P-Style op 09-05-2005 17:22:59 (typfoutje) ] | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:20 |
quote:Dat is gewoon een kwestie van de verouderde hardware van de ps2 ![]() Ik bedoel, de ps2 heeft (mits speciaal voor de ps2 geprogrammeerd en geen port) unieke graphics, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik zie meteen of het ps2 games zijn. Wat de Xbox op het beeld tovert, kan mijn 9600pro ook, bijvoorbeeld ![]() Of heb ik nou toevallig de verkeerde games op de Xbox gezien? | |
Swetsenegger | maandag 9 mei 2005 @ 17:21 |
quote:Het is z'n derde! | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:22 |
quote:Je kan net zo goed een Golfje opleuken ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:23 |
Valt me toch wel op dat dit soort discussies best wel nergens naar leiden ![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:30 |
quote:Er waren wel meerdere Saturns. ![]() ![]() ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:30 |
quote: quote:Je geeft je eigen antwoord: de PS geeft gewoon minder beeld, en daardoor lijkt het al heel snel een "eigen" beeld... Plus dat het gros van de spellen zo gemaakt is dat het zoveel mogelijk FPS trekt, door in te leveren op kwaliteit, ten behoeve van een veel te felle gameplay (buttonbashen anyone?) quote:Tuurlijk kan je 9600 pro dat ook, maar dat maakt het spel nog geen PC game. Het verschil is alleen dat je voor de prijs van jouw videokaart alleen al een complete console koopt, waar je de komende 3-4-5 jaar mee vooruit kunt, zonder dat je ergens echt inleverd op beeldkwaliteit of prestaties. Dat zie ik je niet doen met die 9600Pro, die feitelijk nu al aan vervanging toe is (trust me, en ik heb een 9700, dus zeg niet dat alles nog perfect draait) Magoed: geen PC dus, dom gezeik. | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 17:31 |
quote:Ook de Xbox heeft allemaal ribbeltjes ![]() ![]() En Markster zei quote:Ik ook. Aan de karteltjes ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:32 |
Het valt me op dat veel mensen denken dat de grote xbox-flop in Japan is toe te schrijven aan één bepaalde reden. Maar de xbox is daar geflopt om vele verschillende redenen. Het is (zoals bij zoveel dingen) niet zo eenduidig als veel mensen denken. Alle factoren moeten aangepakt worden wil Microsoft straks een beetje succesvol zijn in Japan. Het uiterlijk is al verbeterd. Hoewel ik nooit zo in die "gebruikersonderzoeken" geloof, is het gewoon duidelijk dat deze xbox 360 het qua uiterlijk al een stuk beter gaat doen dan de vorige. Het aantrekken van meer Japanse developpers is ook een goeie zet geweest en het vroeg op de markt komen, zal ook zeker een positieve invloed hebben op het succes in Japan. Toch denk ik dat ze er nog niet helemaal zijn... | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:34 |
quote:Mijn 9600pro is verre van perfect ![]() Ik zeg niet dat het een PC is. Maar het gebruikt wel hardware dichterbij een PC dan de hardware van ps2. Dat vind ik gewoon intressant, mag toch. En de graphics zijn echt niet altijd minder. (MGS3, gewoon schitterend, en uniek) | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:35 |
quote:Je hebt gelijk, ook zie ik dat Micrsoft er wat van geleerd heeft maar wat heeft ie dan nog meer nodig volgens jou? | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:35 |
quote:Arghh idd! Ik zit hem steeds met een kwast af te stoffen ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:37 |
quote:Omdat je koppiger bent dan een blok beton. | |
JimmyJames | maandag 9 mei 2005 @ 17:37 |
Maar ja, ik denk dat als ze succesvol willen zijn in Japan bepaalde ontwikkelaars moeten zien binnen te halen en niet louter enkele ervaren personen die toevallig hebben meegewerkt aan bekende RPG's. Kortom zonder de steun van Square-Enix, Capcom, Konami of Namco zijn ze nog steeds nergens. | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:38 |
quote:Please, kom niet aan met 'de graphics zijn uniek.' Ze zijn gewoon slecht. En mgs en GT4 zien er leuk uit maar de gebreken van de ps2 komen er evengoed duidelijk bij naarboven. Vergelijk ze maar eens met Splinter cell 3 en Forza. Meer poly's, hogere resolutie, minder pixelig, real time reflectie, geef mij maar pc achtige architectuur hoor. | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 17:39 |
quote:Jij geeft ook niet echt mee als ik dat zo lees ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:39 |
quote:Dat weet ik niet. ![]() ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:41 |
Ik kap ermee. Ik playstation, jullie Xbox. Allemaal tevreden. Tot ziens. ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:41 |
quote:De enige Solid Snake die ik serieus neem zit al dan niet regelmatig in mijn broek. De stijl is best aardig, maar grafisch oogt het als slipshit met diaree IMO. 1 grote blurry massa, met weinig variatie. | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:41 |
quote:Misschien moeten ze SEGA dan maar 's flink financieren om een Japanse xbox te maken ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:43 |
quote:Om de simpele reden dat ik heel het gezever gewoon meer dan zat ben: als je zo geilt op je "eigen" console, doe dat vooral maar ga niet kinderachtig zitten zeveren dat je toch voor een andere gaat dan het topic waarin je reageerd. Het is weinig constructief, en nog minder onderbouwd in 90% van de gevallen. | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 17:44 |
quote:Ik gok dat er kwa aanbod deze keer verrassend veel Japanse games gaan komen ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 17:45 |
quote:Ik zat dit keer toch echt gewoon over de X360 te praten hoor ![]() Dat ik verder kijk dan alleen de graphics, maakt het nog niet minder onderbouwd. En nu ben ik echt weg, moet eten ![]() | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 17:45 |
quote:Dat kan wel zo zijn, maar zeg dan niet dat hij zo koppig is als beton, want dat ben je zelf ook ![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:46 |
quote:Die pipo van Final Fantasy hebben ze nu al exclusief toch, nu alleen Final Fantasy nog. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 9 mei 2005 @ 17:48 |
quote:dat denk ik ook nationalisme al worden alle 3 de consoles waarschijnlijk in de zelfde fabriek in malysie gemaakt ![]() | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 17:51 |
Dat van nationalisme is al ontelbare keren ontkracht. Jappaners houden van alles uit het wetsen en vooral Amerika, dus daar ligt het iig. niet aan. Het zijn echt andere en wat minder tastbare redenen. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:55 |
quote:Ga daar maar niet vanuit hoor. Toch krijgen Amerikaanse bedrijven steeds meer invloed in de console markt met IBM voorop. Alledrie de consoles krijgen een CPU van IBM, met Sony als "beetje-uitzondering", omdat Sony en Toshiba (beide Japans) hebben meegewerkt aan het ontwerp. 2 consoles krijgen GPU's van ATI en Sony krijgt hulp van Nvidia. Hoe je het ook wendt of keert... alle consoles hebben wel een beetje Amerika in zich zitten. ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 17:59 |
quote:Dan zal ìk dat veelgevoerde argument eens even ontkrachten. ![]() ![]() Ze zijn dus "selectief-nationalistisch" en ik weet zéker dat het feit dat de ouwe xbox en veel van z'n games niet uit Japan kwam, ook een factor is geweest in z'n flop daaro! | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 18:04 |
Dat de software niet Japans is, dat is zeker een van de , zoniet de, grootste reden. Vergelijk de westerse charts maar met die van Japan. Die van ons wordt gedomineerd door race, schiet en race en schiet spellen. De Japanse heeft anime gebaseerde games, mahjong, dating-sim en de typische Japanse RPG's. Daar kan de xbox er nog wat van gebruiken. Je kan het dus niet aan nationalisme weiten maar aan cultuur gebonden smaak. | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 18:06 |
Ja man, met Sakaguchi aan boord moet X360 wel succes in Japan behalen. De bedenker van Final Fantasy ![]() En over de graphics zijn we er alemaal over duidelijk... Alle PS2 spelen zouden op de Xbox mooier uitzien. Nu heeft de Ps2 niet de mooiste exclusieve spellen, maar wel de meest sfeervolste spellen. Jappen zijn nou eenmaal goed in art design. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 18:10 |
quote:Zeker weten, dat moet Microsoft aanpakken en dat doen ze ook. Maar de grote vraag blijft... Waaròm er bij de ouwe xbox zo'n gebrek was aan dit soort games. Dat moet toch wel een reden hebben. Bijna geen enkele Japanse developper heeft z'n typisch-Japanse-game op de xbox gereleased! Die games gingen zo goed als allemaal regelrecht naar de PS2. Wat is de reden dat die Japanse developers niet voor de xbox gingen? quote:Het verschil tussen die twee is niet eens zo heel groot, weet je dat? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door P-Style op 09-05-2005 18:17:55 ] | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 18:20 |
quote:Sfeervolle graphics dus ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 18:39 |
quote: ![]() | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 18:51 |
quote:Mag ik even zeggen dat ik jou de grootste Xbot van dit forum vind? Bedankt voor je aandacht. ......... Ik heb in deze generatie nog geen spel gezien dat sfeervoller is dan ICO. Ooit het art design van KOTOR en Jade Empire gezien? Of Halo? Zelfs art design van Fable laat te wensen over. Maar blijkbaar weet jij niks van art desig af. Amerikaanse/Westerse spellen zijn de minste wat betreft art design. De Spellen zien er altijd erg onorigineel uit. Levelstructuur is bagger en ze maken niet de mooiste spellen. | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 18:54 |
quote: ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 18:56 |
Laten we lief tegen elkaar blijven ![]() | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 18:56 |
quote: ![]() Dat jij ooit mod bent geweest ![]() | |
Dr.Daggla | maandag 9 mei 2005 @ 19:00 |
quote:Ben geweest ja. Nu hoef ik me niet meer aan bepaalde gedragsregels te houden en zo. ![]() Maar wat ik bedoelde was dat zoiets een mening is en geen feit. Zelf vond ik de sfeer in ICO ook wel sterk, maar dat haalde het imo niet bij de sfeer in een game als KotOR, JE o RE4. ![]() | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 19:01 |
quote:Goed idee ![]() | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 19:06 |
quote:Durf je de waarheid niet aan te horen? ![]() Westerse spellen zijn inspiratieloos. | |
Xrenity | maandag 9 mei 2005 @ 19:08 |
Ik vond Splinter Cell: Chaos Theory anders wel geslaagd ![]() En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 19:10 |
Splinter Cell is mooi, maar dat heeft niks met art design te maken. De levelopbouw is nog steeds hetzelfde als Splinter Cell 1 bijvoorbeeld, en die was ook niet echt veel soeps. | |
Ruzbeh | maandag 9 mei 2005 @ 19:15 |
quote:Mwuah... hier ben ik het wel gedeeltelijk met je eens. Al dat coole, innovatieve shit komt meestal van Japan. Ik zal Nintendo maar niet noemen, maar kijk eens naar Capcom met Killer 7. Of ICO van Sony. Enzo. Westerse spellen zijn meestal of keihard met een snelle wagen scheuren of wat mensen doelloos neerpompen. Dat Microsoft wat Japanese ontwikkelaars heeft weten aan te trekken is een goed teken en ik verwacht dat de kans van slagen nu veel groter is voor de X360. | |
chibibo | maandag 9 mei 2005 @ 19:32 |
quote:Na deel 7 heeft de Final Fantasy reeks weinig bijzonders laten zien, als je het mij vraagt. ![]() Trouwens, gaat Mistwalker wel exclusief voor de X360 ontwikkelen? Ik kan me namelijk niet herinneren dat daar iets over is gezegd. | |
chibibo | maandag 9 mei 2005 @ 19:35 |
quote:Hier ben ik het wel mee eens, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. | |
piet_pelle | maandag 9 mei 2005 @ 19:40 |
Vergeet niet dat de xbox weldegelijk enkele Japanse spellen heeft die echt uitblinken in sfeer en gameplay. Jet set radio future, Otogi 2, Panzer dragoon orta, Ninja Gaiden. En welliswaar een europees spel als Jade empire is niet verkeerd. | |
ScienceFriction | maandag 9 mei 2005 @ 19:46 |
quote:Smaak is onderhevig aan mode... | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 19:52 |
quote:Na FF 7 is het inderdaad ietjes bergafwaarts gegaan met FF, maar FF spellen zijn nog steeds erg goede RPG's. Moet je er wel van houden natuurlijk. En ik weet niet zeker of Mistwalker exclusief voor MS zal ontwikkelen. Misschien net zo "exclusief" als Splinter Cell 1voor de Xbox? Of net zo "exclusief" als Resident Evil 4 voor de Cube. Een ding weet ik zeker: X360 heeft die spellen nodig om in Japan te slagen @Piet_Pelle: Ik heb het niet over de consoles, maar over de spellen die op de consoles zijn uitgebracht. Otogi 2 blijft mij ook telkens verbazen, een erg indrukwekkend spel. Net zoals Panzer Dragoon Orta bijvoorbeeld. Ik heb Westerse ontwikkelaars nooit zoiets zien doen. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 19:54 |
quote:Maar dit aantal verbleekt natuurlijk bij het aantal op "de Japanse consoles" (vooral die éne! ![]() | |
chibibo | maandag 9 mei 2005 @ 20:04 |
quote:De Gamecube, he? ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 20:06 |
quote: ![]() | |
Ruzbeh | maandag 9 mei 2005 @ 20:29 |
En nu weer ontopic. ![]() Nog 4 dagen. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 9 mei 2005 @ 20:35 |
quote:maar dat zijn meestal niet de games die goed verkopen in het westen ze hebben gewoon een andere doelgroep | |
R_Style | maandag 9 mei 2005 @ 22:03 |
hier zijn de specs van de nieuwe XBOX 360 The controller, the camera, the headset, the camera, and even the console itself...there have been a lot of Xbox 360 leaks so far. Now, it seems a full list of Xbox 360 specs and Xbox Live details has been leaked. This list comes from a thread on the Team Xbox forums (the thread has since been deleted), and the TXB poster originally got it from another un-named forum. 2 types of Xbox Live: Xbox Live Silver (no subscription required) Xbox Live Gold (subscription benefits) Features for Gold service (S) Also for Silver (O) Also for Offline - Seamless transition to Xbox Live account from Xbox to Xbox 360 - Access to MMOs (additional fees may apply) (S) - Free Xbox Live weekends (S) - Multiplayer online gameplay - Avatar for gamer profile(S)(O) - Motto for gamer profile (S)(O) - Personalized look for Xbox System Guide (S)(O) - Offline achievments (S)(O) - Online achievements (S) - Access to other players' Gamer cards via Live (S) - Cumulative gamer score (S)(O) - Location/language profile (S)(O) - Reputation (S) - Enahnced matchmaking using above - Skill level matchmaking - Gameplay style profile (casual, competitive, etc.) - Recent players list (S) - Free and premium download game content(S) - Free and premium downloadable movies, music, tv (S) - Downloadable demos/trailers (S) - Microtransactions (S) - Custom playlist in every game (S)(O) - Play music from portable devices (S)(O) - View images from digital camera (S)(O) - Strem media from Windows XP (S)(O) - Interactive screen savers (S)(O) - Track info for CDs (S) (O) - Communication with voice, video or text (S) The Hardware: 1. Support for DVD-video, DVD-Rom, DVD-R/RW, CD-DA, CD-Rom, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 cd, JPEG photo CD 2. All games supported at 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing 3. Customizable face plates to change appearance 4. 3 USB 2.0 ports 5. Support for 4 wireless controllers 6. Detachable 20GB drive 7. Wi-Fi ready Custom IBM PowerPC-based CPU - 3 symmetrical cores at 3.2 GHz each - 2 hardware threads per core - 1 VMX-128 vector unit per core - 1 MB L2 cache CPU Game Math Performance - 9 billion dots per second Custom ATI Graphics Processor - 500 MNz - 10 MB embedded DRAM - 48-way parallel floating-point shader pipelines - unified shader architecture Memory -512 MB GDDR3 RAM - 700 MNz DDR Memory Bandwidth - 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth - 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM - 21.6 GB/s frontside bus Audio - Mulitchannel surround sond output - Supports 48khz 16-bit audio - 320 independent decompression channels - 32 bit processing - 256+ audio channels To sum up the important stuff regarding XBL: There will be two versions of Xbox Live. Silver is free (everyone gets it), and Gold is a paid subscription, like the current XBL. It looks like Xbox Live will be free on the weekends for everyone; Gold members will get it all the time, obviously. Current Xbox Live accounts will carry over to the 360 and become Gold Xbox Live accounts. Both Gold and Silver members will be able to download demos, trailers, and other content through XBL. This info seems pretty legit, and some insiders have confirmed that this is indeed a real leak. At this rate, you have to wonder if Microsoft will have anything left to reveal at the MTV unveiling on May 12. :p Bron [ Bericht 1% gewijzigd door Tain op 09-05-2005 22:16:45 (Layout verneuking tegen gegaan) ] | |
Cerbie | maandag 9 mei 2005 @ 22:05 |
20GB ![]() Waarom niet meer, een 40 of 60GB schijf kost geen drol meer, en 20GB is er onderhand helemaal uit. Of gaat het hier om een 2,5" schijf ![]() Verder 512MB GDDR3? Dat GDDR3 spul is errug duur | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 22:08 |
't Zal om een 2.5" schijf gaan, en dan nog. Waarom meer? Daarnaast het verschil tussen Gold en Silver, als dit lijstje klopt: multiplayer gamen zoals we nu doen. Althans, daar zie ik geen S'je bij staan. | |
mikando18 | maandag 9 mei 2005 @ 22:12 |
quote:omg ![]() | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 22:15 |
quote:Da's niet veel meer dan het cirkeltje om de aan/uit knop. Was al bekend. ![]() | |
Tain | maandag 9 mei 2005 @ 22:18 |
quote:Meer is idd niet nodig, die 8GB van de Xbox geeft ook nog steeds 50.000+ blocks aan met 50+ spellen en downloadable content... | |
twi | maandag 9 mei 2005 @ 22:20 |
8GB zou natuurlijk wel krap zijn met downloadable demo's. De Halo maps zijn al 40 MB per stuk, en hetzelfde geldt voor veel andere DLC. Demo's zijn vaak 200-300 MB, dus dan zit 'ie wel zo vol, met een stuk of 5 albums erop. Maar 40 of 80 GB is nergens voor nodig. Geloof dat 30 GB ongeveer de standaard is voor laptop hardeschijfjes tegenwoordig. Dus dat zal 't wel worden. Savegames van SC3 en KotOR 1, 2 (en ongetwijfeld Jade Empire) mogen er ook weten met een paar MB's per stuk trouwens ![]() | |
kepler | maandag 9 mei 2005 @ 22:30 |
quote:nee, gaat om de hele front-plate als het goed is ![]() | |
Roi | maandag 9 mei 2005 @ 22:43 |
![]() Schijnt een foto te zijn van PDZ met een mobieltje.. | |
Cerbie | maandag 9 mei 2005 @ 23:02 |
Als het ding ook als mediaapparaat te gebruiken is zou ik er wel wat mp3's opzetten, of een divx film oid. Zou wel handig zjin als je er zelf een grotere schijf in kan zetten zonder een modchip te hoeven gebruiken | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:08 |
quote:Prrrft ![]() nee, 60 delen van dezelfde franchise maken in 3 jaar, das inspiratie... Ik noem trouwens HL, HL2, Unreal, Morrowind etc... ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:10 |
quote:Even denken: dit is gewoon een PD64 screenshot met de windows picture-editor geembossed... | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 23:11 |
PD ? ![]() | |
Roi | maandag 9 mei 2005 @ 23:13 |
quote:Ik hoop het ![]() | |
kepler | maandag 9 mei 2005 @ 23:16 |
waar hebben jullie het over ![]() ![]() PD64, PDZ ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:18 |
quote:Weet ik wel heel zeker, een next gen console met zeshoekige lopen op de pistolen, ik denk het niet ![]() PD staat voor Perfect Dark... | |
Roi | maandag 9 mei 2005 @ 23:18 |
![]() | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 23:18 |
Geef Microsoft de tijd en het succes, dan zie ik ze ook wel tot Halo XII gaan. ![]() Al die spellen die jij opnoemt zijn goed, zeer goed zelfs. Half-Life 2 is mooi, en dat was het. Maar niet echt origineel. Bu..bu..bu..but the gravity gun? Leuke techniek maar het heeft niets met design te maken. Maar wat betreft shooters zijn de Amerikanen koning. Dat wel. Morrowind is een leuke offline MMORPG. ![]() | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 23:22 |
quote: ![]() ? ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:25 |
![]() ![]() | |
Cerbie | maandag 9 mei 2005 @ 23:25 |
quote:Perfect Dark, een van de beste shooters ![]() Alleen jammer dat een aantal momenten teveel waren voor de N64, het level in de villa met de windmolen bijvoorbeeld, dat gaat echt niet in co-op of counter-op ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:27 |
quote:Ik ben gewoon neutraal hoor, mijn persoonlijke voorkeur ligt kwa spelaanbod alleen bij de Xbox... | |
Roi | maandag 9 mei 2005 @ 23:27 |
quote:Ik denk eerder dat het een Xbox fan is gemaakt. | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 23:28 |
quote:R_Style?! ![]() Anyway... deze specs klinken zéér geloofwaardig en zijn best indrukwekkend! ![]() | |
Cerbie | maandag 9 mei 2005 @ 23:32 |
Moet je daarvoor de hele tekst weer quoten? ![]() ![]() Ik dacht trouwens dat het een kloon van jou was | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 23:35 |
quote: ![]() ![]() | |
Skull-splitter | maandag 9 mei 2005 @ 23:38 |
quote:Das dan bijzonder knap stom ![]() | |
Markster | maandag 9 mei 2005 @ 23:41 |
quote:Hoe kan een MMORPG nou offline zijn ? | |
R_Style | maandag 9 mei 2005 @ 23:41 |
Er zijn nu al geruchten dat het niet helemaal waar is... er staat 20 Gig... mar dat zou best 40 Gig kunne zijn.. wacht tot vrijdag dan weten we wat echt waar is. | |
PandorasBox | maandag 9 mei 2005 @ 23:45 |
quote:Dat is nou het vreemde aan Morrowind 3 ![]() | |
P-Style | maandag 9 mei 2005 @ 23:51 |
quote:Zou goed kunnen. 40GB minimaal, aangezien er volgens mij nog amper 20GB schijven gemaakt worden. | |
mikando18 | dinsdag 10 mei 2005 @ 00:04 |
quote:Noem het gewoon een rpg of weet je niet waar MMORPG voor staat, je noemt battlefield toch ook geen MMO omdat je met veel mensen tegelijk online kan. ![]() | |
Hellrazor | dinsdag 10 mei 2005 @ 00:17 |
massive multiplayer online role playing game ![]() | |
PandorasBox | dinsdag 10 mei 2005 @ 00:24 |
quote:Hallo ![]() Heb je Morrowind wel eens gespeeld? Het lijkt op WOW maar dan offline. Het is bijna hetzelfde, alleen kom je npc's tegen i.p.v. echte mensen. Bijna precies hetzelfde opbouw. Het spel bestaat ook 90% uit side-quests. Iets dat je vaker in een MMORPG tegenkomt. Natuurlijk is Morrowind een RPG, maar het spel heeft dezelfde opbouw als een MMORPG. | |
kareltje_de_grote | dinsdag 10 mei 2005 @ 08:40 |
quote:Kijk dat wil ik zien ![]() en nu maar hopen dat je ook geen CC nodig hebt. | |
Markster | dinsdag 10 mei 2005 @ 08:46 |
quote:Morrowind ligt nu voor 7 euro bij de bart smit, incl wat uitbreidingen ![]() | |
Fliepke | dinsdag 10 mei 2005 @ 08:51 |
quote:Dat is absoluut onzin van hier tot tokyo. Een MMORPG gaat juist om de sociale interactie die je totaal mist in een gewone RPG, daarnaast zijn het type quests best anders en gaat het in WoW eigenlijk niet om een centrale verhaallijn. appel peer. | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 11:27 |
hey, ik zit in het Morrowind Topic ![]() ow wacht, de titel zegt dat het over de Xbox 360 moet gaan... ![]() | |
kareltje_de_grote | dinsdag 10 mei 2005 @ 11:53 |
quote:heel scherp. ![]() | |
PandorasBox | dinsdag 10 mei 2005 @ 12:35 |
quote:Ik heb classic Morrowind 3 voor de Xbox hier liggen, en WOW speel ik zo af en toe ook eens. Beide spellen bevatten niet echt een centrale verhaallijn. Het gaat meer om de side-quests. En ik zeg nergens dat Morrowind een MMORPG is, ik bedoel gewoon dat het spel op een MMORG lijkt. Je doet niks anders dan de heel tijd rondrennen om je stats op te krikken, met hier en daar een side-quest. Inhoud is bijna hetzelfde, aleen heb je bij MMORPGs echte mensen waarmee je in contact komt. Maar goed. Is er ergens een "Morrowind is een offline MMORPG" topic hier? ![]() Ontopic: Als het online gebeuren van X360 gratis wordt, de silver edition dus, dan vind ik dat best wel interessant. Ik ben nog nooit iemand geweest die spellen online achter een console speelt. En dat vind ik nog steeds niet echt boeiend. Maar spellen met downloadable content (Live-aware) worden dan wel erg aantrekkelijk. Moet het wel allemaal gratis blijven natuurlijk. Ik heb geen zin om voor elke patch $1 te betalen ofzo. ![]() | |
peristilius | dinsdag 10 mei 2005 @ 12:41 |
Ik ga gewoon voor gold, het lijkt erop dat dat live! is zoals we het nu kennen. En dat vind ik best wel fijn. ![]() | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 12:42 |
quote:Volgens de geruchten wordt het Xbox live abo omgezet naar Xbox Live Gold | |
Roi | dinsdag 10 mei 2005 @ 12:57 |
![]() Perfect Dark Zero render revealed by MTV | |
Notorious_Roy | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:03 |
![]() Van de MTV presentatie | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:05 |
quote:renders zeggen helemaal niks helaas... | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:07 |
quote:op deze manier trekken ze heel veel mensen over de streep, door het online gebeuren gedeeltelijk gratis te maken. Patches zullen altijd gratis blijven, alleen downloadable content zal soms geld gaan kosten. Ben trouwens benieuwd hoe ze dat met die gratis weekenden gaan doen. Welke tijdzone ze gaan aanhouden, want het weekend begint in de USA natuurlijk eerder en in Australie is tie later afgelopen (of juist precies andersom ![]() ![]() | |
Roi | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:09 |
@ Roy, dat is toch die gast die op een 360 speeld met een wireless controller ? Helaas post iedereen die plaatjes via PhotoBucket en doen ze het niet meer ![]() | |
Ruzbeh | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:09 |
quote:Dat is een oude render. ![]() Zie: http://newrare.free.fr/pages/fonds_d%20ecran%20perfect.htm | |
kareltje_de_grote | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:10 |
quote:Ik zou het ook erg op prijs stellen als er een standaard online pakket gratis is, waar je altijd gebruik van kunt maken ook zonder CC. Als je dan wat downloadable content wilt hebben en hiervoor moet betalen kan ik daar nog wel mee leven, patches moeten indd altijd gratis blijven, zou te gek zijn als je hiervoor moet betalen. Ik speel op m'n huidige xbox regelmatig mbv xlink-kai omdat ik te beroerd ben om te betalen om online te spelen, alhoewel de verhalen welke ik ondermeer hier op fok hoor over live over het algemeen wel erg lovend zijn. | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:12 |
quote:ik vind de 15 euro die ik nu betaal voor een jaar Xbox-live het echt wel waard. Normaal kost het 60 euro per jaar, maar er zijn vaak genoeg aanbiedingen. Zo heb ik een jaar abbo gekocht + Splinter Cell Pandora Tomorrow voor maar 30 euro. En zelfs al waren die aanbiedingen er niet, dan vind ik 60 euro per jaar nog steeds een prima bedrag. De service is echt prima, goede verbinding, friends-lists, enz. | |
Roi | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:14 |
quote:Ik zie toch duidelijk verschil tussen die Cube versie en deze versie. | |
Roi | dinsdag 10 mei 2005 @ 13:16 |
![]() | |
twi | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:01 |
Mij lijkt het trouwens onzin dat de online multiplayer in 't weekend gratis gaat worden, simpelweg omdat er voor 80% van de geinteresseerden dan geen reden meer is om een abonnement te nemen. | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:06 |
quote:gaan we zap-de-neger spelen ![]() ![]() | |
Ceased2Be | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:07 |
quote:Lijkt mij ook vrij onzinnig, het weekens is per definitie het drukste voor live. Is dan logischer om een doordeweekse dag/avond gratis te maken. | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:08 |
quote:En bijkomend nadeel is dat het dan echt heel druk gaat worden in het weekend, dan hoop ik dat het netwerk daar op berekend is | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:09 |
quote:Het zou belachelijk zijn als console games straks patches nódig hebben! ![]() | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:12 |
quote:Je ziet het nu al, welk spel op een console is bugvrij? | |
Ceased2Be | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:12 |
quote:*kuch* GTA *kuch* Ik ben allang blij dat er patches gedeployed kunnen worden als ze nodig blijken te zijn. Praktisch elk spel zitten nog bugs in, als die gepatched kunnen worden graag! laat maar komen! | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:13 |
quote:die zijn er al, al zijn het meer updates om bugs weg te halen. Kijk bv maar naar Halo 2 echte patches zijn er gelukkig nog niet, meer updates om kleine bugs uit een game te maken. Maar ik zie hetzelfde probleem ook wel ontstaan voor de console helaas... maar ik hoop dat Microsoft hier zeker wat tegen probeert te doen | |
Fliepke | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:15 |
quote:Dat riep iedereen ook met de introductie van het originele Xbox live is het gebeurd? Volgens mij valt het allemaal wel mee. | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:21 |
quote:Xbox Live was in eerste instantie niet bedoeld voor patches, maar voor online gameplay en downloadable content (en patches reken ik niet als downloadable content!) Ik merk dat sommige spellen nu al patches nodig hebben (inderdaad GTA:SA!!!), maar als ik veel geld uitgeef aan een game, dan verwacht ik dat 'ie het goed doet. Het princiepe van een console is nog steeds, schijfje erin en spelen maar! Niet zorgen dat je je game gepatched hebt, schijfje erin en dan pas spelen. Ik wacht gerust een paar maanden langer op een release dan dat het spel vol met bugs eerder op de markt komt. | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:24 |
quote:Tja, wat ik hierboven al zei, het komt steeds vaker voor dat er spellen worden gereleased met bugs erin. Met online spellen is dat nog veel erger, omdat ze niet alles kunnen testen en er dan irritante glitches in het spel kunnen zitten, dan heb ik liever dat ze dat patchen dan dat ze daar een jaar over doen om er zelf achter te komen. | |
twi | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:24 |
quote:Patches zijn gewoon nodig bij online games, zo simpel ligt het. Er zijn altijd mensen die proberen te profiteren van kleine bugs waardoor er glitches mogelijk zijn. Kijk naar Halo 2, Midtown Madness, Pro Evolution Soccer (eenvoudigweg ongestraft kunnen quitten, voor de patch, en problemen met lag), Moto GP 2. Hoe goed je als programmeursteam ook bent, er zijn altijd mensen die manieren ontdekken om te cheaten. | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:31 |
quote: quote:Goed... jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Voor online games zouden patches dan misschien wel handig zijn. Voor single player games vind ik echter dat ze niet nodig hoeven te zijn. | |
kepler | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:33 |
quote:voor de SP-games komen er bijna geen patches uit. Althans niet dat ik mij kan herinneren | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:34 |
quote:En dat willen we zo houden! ![]() | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:49 |
quote:Alleen jammer dat sommige sp spellen die patches erg hard kunnen gebruiken | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 14:52 |
quote:Dat zijn de waardeloze spellen die je moet negeren. | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:06 |
quote: ![]() GTA: SA KotOR2 Toch niet de minste games ![]() Maar het is mooi dat elk spel straks verplicht xbox live zal ondersteunen, dus als het nodig zou zijn dan kan het gepatched worden | |
twi | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:11 |
Ik denk dat het met die patches wel mee zal vallen, aangezien je straks ook te maken hebt met mensen die geen harddisk in hun console hebben ![]() ![]() | |
P-Style | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:13 |
quote:Goed punt! Òf je wordt straks als niet-hdd-xbox360-bezitter uiteindelijk gedwongen om alsnog die hdd uitbreiding te kopen. ![]() | |
peristilius | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:16 |
Als het niet achterlijk veel duurder is ga ik zeker wel voor de HDD, bevalt me in de huidige xbox best goed. Alleen gebruik ik maar een paar gig, zoveel ruimte heb ik niet nodig. | |
PandorasBox | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:21 |
quote:Je krijgt toch standaard een 20 GB HDD erbij, toch? ![]() quote: ![]() Officieel? Geen idee... | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 15:24 |
quote:Er komen als het goed is 2 versies, 1 met hdd en 1 zonder... | |
Roi | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:02 |
![]() | |
twi | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:10 |
quote:Ik vind die grijze D-Pad zo lelijk ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:15 |
Goed nieuws uit de HDTV wereld. Misschien niet direct ontopic, maar toch zeker wetenswaardig gezien het feit dat de X360 HDTV zal ondersteunen. quote:Het hele verhaal quote:Klinkt reuze interessant!! | |
peristilius | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:20 |
En in europa wordt het dus ¤1000,- ![]() Maar wel een interessant bericht, mijn volgende tv wordt zeker een HDTV, maar ik heb net een nieuwe dus dat duurt nog wel een paar jaartjes. ![]() | |
Dr.Daggla | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:22 |
quote:Das nog goedkoop voor een 40 inch HDTV, me dunkt. ![]() | |
Tain | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:24 |
quote:Het klinkt ieder geval leuk ![]() | |
Houniet | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:24 |
ik ben benieuwd ![]() | |
twi | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:26 |
Manufactured cost is dat, voor alleen het paneel he. Dus die 1000 euro is heel erg optimistisch gedacht. De R&D, de overige electronica die er in zo'n apparaat zit, de merknaam, de winst voor de fabrikant, de vervoerskosten, de winst voor de leverancier, de winst voor de winkel. Dan kom je ernstig veel hoger uit. Nog steeds goedkoop vergeleken met wat je nu voor het geld krijgt, maar zo'n schermpje zal echt niet voor minder dan een paar duizend euro te koop worden aangeboden. | |
peristilius | dinsdag 10 mei 2005 @ 16:29 |
quote:Gelukkig ik begon al bijna te denken dat ik over een tijdje mn nieuwe tv alweer kon vervangen. ![]() |