Mwa, Japan is maar een klein deel van de totale wereldmarkt. Alleen vanwege het feit dat er zoveel devvers zitten is het een belangrijk land. Nu zijn er wat Japanse devvers gehaald en de console wat kleiner etc etc.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:09 schreef Markster het volgende:
[..]
Het belangrijkste voor X360 is of hij in Japan aan zal slaan, en hoogstwaarschijnlijk zal dat net zo als bij xbox gaan, niet dus. De japanners zijn echt OF compleet Playstation minded, OF nintendo minded. Xbox is nooit echt een succes geweest, als MS dat weet te veranderen, zouden ze het Sony nog wel eens heel moeilijk kunnen maken.
Wat ik dan weer wat van Japanse smaak is dat ze van kleine details houden qua design. Zie de PS2 met die ribbeltjes etc. De nieuwe Xbox is één groot vlak...quote:Op maandag 9 mei 2005 17:09 schreef Markster het volgende:
[..]
Het belangrijkste voor X360 is of hij in Japan aan zal slaan, en hoogstwaarschijnlijk zal dat net zo als bij xbox gaan, niet dus. De japanners zijn echt OF compleet Playstation minded, OF nintendo minded. Xbox is nooit echt een succes geweest, als MS dat weet te veranderen, zouden ze het Sony nog wel eens heel moeilijk kunnen maken.
En ik geef ze groot gelijk, al is het niet direct een rede om hem niet aan te schaffen. De controllers waren wel te groot voor ze, en uiteindelijk ook voor de rest van de wereld, ik zie nergens meer die grote te koop.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Mwa, Japan is maar een klein deel van de totale wereldmarkt. Alleen vanwege het feit dat er zoveel devvers zitten is het een belangrijk land. Nu zijn er wat Japanse devvers gehaald en de console wat kleiner etc etc.
De reden dat de XBOX niet aansloeg was omdat ie te groot was, vonden ze..
Hé! Doe eens rustig!quote:Op maandag 9 mei 2005 17:08 schreef Dr.Daggla het volgende:.
Tief eens op met je fanboyplaatjes. X360 topic, weet je nog? Verder boeit het me vrij weinig wat je favo console is.
Kleuter,.
Hij wordt trouwens ivoorkleurig, Geen wit zoals ik eerder zei..
Ja, tuurlijk is Japan belangrijk. Op het gebied van devvers e.d. het grootst zelfs, denk ik.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:13 schreef Markster het volgende:
[..]
En ik geef ze groot gelijk, al is het niet direct een rede om hem niet aan te schaffen. De controllers waren wel te groot voor ze, en uiteindelijk ook voor de rest van de wereld, ik zie nergens meer die grote te koop.
En Japan heeft meer aandeel dan je denkt volgens mij. Japan is belangrijk op gamegebied
Naja, als je zo redeneert dan is niets meer uniek.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:15 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hé! Doe eens rustig!Ik gaf alleen maar voorbeelden dat een witte (ivoor-,parel-, enz.) console totaal niet uniek is!
Dan geef ik je gelijkquote:Op maandag 9 mei 2005 17:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk is Japan belangrijk. Op het gebied van devvers e.d. het grootst zelfs, denk ik.
Maar ik doelde op het aantal potentiele kopers..
Een spel als Splinter Cell 3 is het best op de XBOX. (van de consoles)quote:Op maandag 9 mei 2005 17:16 schreef Markster het volgende:
ik vind het tof als de console iets totaal anders gebruikt, anders kan je toch net zo goed een pc in een klein kastje douwen en op je tv aansluiten. Enige nadeel dat je dan hebt is dat je dingen moet installeren ed.
Maarja, dat vind ik
En dat is dus een leuke mening, maar eentje die veel te kortzichtig is. Het is niet gelijk aan DirectX, bovendien is het 1 type hardware en dus niet met een PC te vergelijken.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:16 schreef Markster het volgende:
Ik vind die DirectX - PC omgeving juist niet leuk, ik vind het tof als de console iets totaal anders gebruikt, anders kan je toch net zo goed een pc in een klein kastje douwen en op je tv aansluiten. Enige nadeel dat je dan hebt is dat je dingen moet installeren ed.
Maarja, dat vind ik
Ik vond het ding hondslelijk (PS1 1st generation) toen ie uitkwam, alleen dat grote zwarte vlak aan de bovenkant vond ik wel strak. PS1 ook. Maar dat is simpelweg voorkeur, als de Xbox platter en iets minder breed was geweest dan sloeg hij misschien wel aan, maar er waren gewoon geen "Japanse" games toen het ding uitkwam, en in feite nog steeds niet.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:12 schreef menesis het volgende:
[..]
Wat ik dan weer wat van Japanse smaak is dat ze van kleine details houden qua design. Zie de PS2 met die ribbeltjes etc. De nieuwe Xbox is één groot vlak...
Hier ben je toch ernstig gemisinformeerd!quote:Op maandag 9 mei 2005 17:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Bij de PS2 werd trouwens veel kracht ingeleverd door dat backwards compatibility, want het ding kon veel meer in theorie, maar de PS1 programmeerstructuur draaide ook op de PS2 nog op de achtergrond. De PS3 zou het probleem niet moeten hebben, en zou volgens mij ook niet backwards compatible zijn, omdat uit onderzoek bleek dat maar iets van 8% de functie gebruikte. Immers, wie PS1 spellen had, had vast ook wel een PS1 staan.
Ik denk dat je gewoon USB-toetsenborden op de x360 kunt aansluiten (wellicht zitten er een of twee USB-poorten aan de achterkant) en anders via wireless USB.quote:Is er trouwens nog iets bekend over de toetsenbord-muis combinatie die er misschien zou komen (denk aan de Phantom)?
Dat is gewoon een kwestie van de verouderde hardware van de ps2quote:Op maandag 9 mei 2005 17:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een spel als Splinter Cell 3 is het best op de XBOX. (van de consoles)
Op de PS2 is ie gewoon minder goed, maar dat vind jij dan juist toffer omdat ie anders geprogrammeerd is?.
Het is z'n derde!quote:Op maandag 9 mei 2005 11:59 schreef Tain het volgende:
[..]
Je zegt het al: compenseren dus
Maar idd wat moet je met zo'n grote boot
Je kan net zo goed een Golfje opleukenquote:Op maandag 9 mei 2005 17:20 schreef twi het volgende:
[..]
En dat is dus een leuke mening, maar eentje die veel te kortzichtig is. Het is niet gelijk aan DirectX, bovendien is het 1 type hardware en dus niet met een PC te vergelijken.
Daarnaast kan je dat wel doen (eigen PC in klein kastje douwen), maar de games voor de Xbox zijn voor het grootste gedeelte pure consolegames. Dat is net zo als gaan lopen miepen op Bentley dat ze Volkswagen-motoren gebruiken, en dat je daarom net zo goed een ordinair Golfje kunt opleuken.
Er waren wel meerdere Saturns.quote:
quote:Op maandag 9 mei 2005 17:20 schreef Markster het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van de verouderde hardware van de ps2
Je geeft je eigen antwoord: de PS geeft gewoon minder beeld, en daardoor lijkt het al heel snel een "eigen" beeld... Plus dat het gros van de spellen zo gemaakt is dat het zoveel mogelijk FPS trekt, door in te leveren op kwaliteit, ten behoeve van een veel te felle gameplay (buttonbashen anyone?)quote:Ik bedoel, de ps2 heeft (mits speciaal voor de ps2 geprogrammeerd en geen port) unieke graphics, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik zie meteen of het ps2 games zijn.
Tuurlijk kan je 9600 pro dat ook, maar dat maakt het spel nog geen PC game.quote:Wat de Xbox op het beeld tovert, kan mijn 9600pro ook, bijvoorbeeld
Of heb ik nou toevallig de verkeerde games op de Xbox gezien?
Ook de Xbox heeft allemaal ribbeltjesquote:Op maandag 9 mei 2005 17:12 schreef menesis het volgende:
[..]
Wat ik dan weer wat van Japanse smaak is dat ze van kleine details houden qua design. Zie de PS2 met die ribbeltjes etc. De nieuwe Xbox is één groot vlak...
Ik ook. Aan de karteltjesquote:Ik bedoel, de ps2 heeft (mits speciaal voor de ps2 geprogrammeerd en geen port) unieke graphics, ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik zie meteen of het ps2 games zijn.
Mijn 9600pro is verre van perfectquote:Op maandag 9 mei 2005 17:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Je geeft je eigen antwoord: de PS geeft gewoon minder beeld, en daardoor lijkt het al heel snel een "eigen" beeld... Plus dat het gros van de spellen zo gemaakt is dat het zoveel mogelijk FPS trekt, door in te leveren op kwaliteit, ten behoeve van een veel te felle gameplay (buttonbashen anyone?)
[..]
Tuurlijk kan je 9600 pro dat ook, maar dat maakt het spel nog geen PC game.
Het verschil is alleen dat je voor de prijs van jouw videokaart alleen al een complete console koopt, waar je de komende 3-4-5 jaar mee vooruit kunt, zonder dat je ergens echt inleverd op beeldkwaliteit of prestaties. Dat zie ik je niet doen met die 9600Pro, die feitelijk nu al aan vervanging toe is (trust me, en ik heb een 9700, dus zeg niet dat alles nog perfect draait)
Magoed: geen PC dus, dom gezeik.
Je hebt gelijk, ook zie ik dat Micrsoft er wat van geleerd heeft maar wat heeft ie dan nog meer nodig volgens jou?quote:Op maandag 9 mei 2005 17:32 schreef P-Style het volgende:
Het valt me op dat veel mensen denken dat de grote xbox-flop in Japan is toe te schrijven aan één bepaalde reden. Maar de xbox is daar geflopt om vele verschillende redenen. Het is (zoals bij zoveel dingen) niet zo eenduidig als veel mensen denken. Alle factoren moeten aangepakt worden wil Microsoft straks een beetje succesvol zijn in Japan.
Het uiterlijk is al verbeterd. Hoewel ik nooit zo in die "gebruikersonderzoeken" geloof, is het gewoon duidelijk dat deze xbox 360 het qua uiterlijk al een stuk beter gaat doen dan de vorige. Het aantrekken van meer Japanse developpers is ook een goeie zet geweest en het vroeg op de markt komen, zal ook zeker een positieve invloed hebben op het succes in Japan. Toch denk ik dat ze er nog niet helemaal zijn...
Arghh idd! Ik zit hem steeds met een kwast af te stoffenquote:Op maandag 9 mei 2005 17:31 schreef twi het volgende:
[..]
Ook de Xbox heeft allemaal ribbeltjesVan mij mogen ze die kutdingen ervanaf halen, want het is echt een kolereklus om dat soort ribbeltjes schoon te krijgen. Zowel op de PS2 als op de Xbox
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |