abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26212834

Microsofts volgende console
Zeer waarschijnlijk luisterend naar de naam "xbox 360". Dit is min of meer bevestigd. Wat is er allemaal nog meer bevestigd? Nou officiëel nog niks eigenlijk, maar "betrouwbare" bronnen hebben het volgende te zeggen over de "xbox 360"...

Specs
  • De CPU is afkomstig van IBM, hij zal 3 cores bevatten die gebaseerd zijn op de PowerPC processors van IBM. Ze zullen draaien op een klokfrequentie van rond de 3GHz.
  • De GPU wordt ontwikkeld door ATI en ligt een generatie hoger dan de snelste ATI GPU die op dit moment beschikbaar is voor de PC. Hij zal draaien op 500MHz
  • De hoeveelheid RAM wordt minimaal 256MB, al zijn er verhalen dat dit waarschijnlijk 512MB wordt. Op dit moment is het nog niet duidelijk of dit puur voor het systeem is, of wordt gedeeld met de GPU zoals bij de huidige xbox.
  • Het medium dat gebruikt gaat worden is zeer waarschijnlijk DVD, net als bij de huidige xbox. Dual layer dvd's kunnen tot 9GB aan data bevatten.
  • De hard disc wordt optioneel. Voor savegames gaan geheugenkaarten gebruikt worden. Wat voor soort "geheugenkaarten" dit gaan worden is nog niet duidelijk.
  • XNA gaat een grote rol spelen bij de ontwikkeling van games. Het komt erop neer dat games veel makkelijk, goedkoper en vooral sneller ontwikkeld kunnen worden.
  • De "xbox 360" zal naar alle waarschijnlijkheid niet backwards compatible zijn.

En verder...
    Microsoft gaat waarschijnlijk bepaalde eisen stellen aan developers die games op de "xbox 360" willen uitbrengen. Zo willen ze dat ieder spel minstens de HDTV reslotie van 1280x720p gaat ondersteunen, moet 5.1 digitaal surround sound standaard zijn evenals anti-aliassing. Verder zien ze graag in ieder spel een vorm van xbox-live ondersteuning terug.

Nu we het toch over developers hebben... er is al een behoorlijke lijst met developers die de "xbox 360" willen ondersteunen. Wat vooral opvalt is dat Microsoft dit keer meer (grote) Japanse developers heeft weten te overtuigen.

Maar goed... allemaal leuk en aardig deze semi-feitjes, maar wanneer wordt alles nou een beetje definitief? Op 12 mei 2005 zal Microsoft alles over zijn nieuwe console bekend gaan maken tijdens een wereldwijde announcement op MTV! (in Nederland zal het uitgezonden worden op vrijdag 13 mei om 19:30 uur) In de tussentijd kun je de timer in de gaten houden.

Voorgaande topics
  • XBOX 2: The beginning..

Links
  • Officiële xbox site
  • Fok!games
  • Diverse xbox 2/360 sites
  • pi_26212870
    En verder zal 'ie dus concaaf worden, waarvan ik nog nooit eerder heb gehoord, maar dus betekent dat 'ie "hol" wordt qua vorm.
    pi_26214283
    Hoe ie er uit komt te zien interesseert me echt niets. Hij staat in een kastje waar het deurtje van dicht kan. .
    Ik weet zeker dat de taktiek van MS gaat werken, ook niet zo gek als je zo'n astronomisch marketingbudget hebt.
    Enfin, ik las ergens dat ie tussen de 350 en 400 dollar gaat kosten. Maar dat lijkt me erg stug. Onmogelijk, eigenlijk....
    We zullen zien.. Tot die tijd: MICROSOFT !
    -
    pi_26214347
    Ik blijf het belachelijk vinden dat ze nu al met een nieuwe console komen. Als je kijkt naar games als Conker en Jade Empire kun je zien dat de XBox nu pas echt zijn volledig potentieel bereikt heeft.

Maar goed, ik haal de XBox 2 of XBox 360 toch niet meteen bij de release. Ik wacht even af welke games erop gaan verschijnen. Al ben ik erg benieuwd naar Tomb Raider: Legends.

Overigens vind ik het knap als ze het tot 12 mei geheim weten te houden, als je al ziet hoe er nu gelekt wordt.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_26214361
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 08:46 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik blijf het belachelijk vinden dat ze nu al met een nieuwe console komen. Als je kijkt naar games als Conker en Jade Empire kun je zien dat de XBox nu pas echt zijn volledig potentieel bereikt heeft.

Maar goed, ik haal de XBox 2 of XBox 360 toch niet meteen bij de release. Ik wacht even af welke games erop gaan verschijnen. Al ben ik erg benieuwd naar Tomb Raider: Legends.

Overigens vind ik het knap als ze het tot 12 mei geheim weten te houden, als je al ziet hoe er nu gelekt wordt.
    Ik denk dat MS alles op alles heeft gegooid om voor de rest te zijn.
    En ook al geef je de concurrenten misschien zo wel een technische voorsprong, de hardware is zo geavanceerd dat het wel een tijd duurt voor dat de 'grens' is bereikt.
    Tis erg snel ja, maar dit zal ze een dikke voorsprong geven. Helemaal aangezien er veel gebruik van XNA gemaakt gaat worden. .
    -
    pi_26214365
    Ik wilde iets over een titel zeggen van een spel ben ik de naam kwijt
    I may be wrong, but it's highly unlikely.
      donderdag 14 april 2005 @ 09:42:52 #7
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_26215192
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 08:46 schreef Strolie75 het volgende:
    Dat is zeker waar en daar zouden de devvers ook blij mee zijn, maar ja microsoft wil nu toch echt geld gaan verdienen . Dus ik begrijp je volkomen, maar ik begrijp microsoft ook
      donderdag 14 april 2005 @ 09:46:05 #8
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26215257
    .

De Dreamcast ging z'n ruime voorsprong niet heel goed af, aan de andere kant was die computer ook wat te obscuur voor de gemiddelde gebruiker. Microsoft heeft wel heel wat meer marketing geld.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_26215711
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 09:46 schreef speknek het volgende:
    [afbeelding].

De Dreamcast ging z'n ruime voorsprong niet heel goed af, aan de andere kant was die computer ook wat te obscuur voor de gemiddelde gebruiker. Microsoft heeft wel heel wat meer marketing geld.
    Precies, slechte marketing is SEGA fataal geworden. .
    -
      donderdag 14 april 2005 @ 10:28:39 #10
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26216131
    12 mei, dat is maar over 4 weekjes
    The line is a dot to you!
      donderdag 14 april 2005 @ 10:55:51 #11
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26216731
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dreamcast
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_26217966
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 09:46 schreef speknek het volgende:
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Het was inderdaad de marketing... of eerder het gebrek aan marketing. Verder was de voorloper van de Dreamcast, de Saturn ook in no time uitgeroeid door de Playstation. Wat dat betreft heeft de "xbox 360" véél betere marketing èn een redelijk succesvolle voorganger.
      donderdag 14 april 2005 @ 11:54:53 #13
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_26218203
    IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit speeltje. Ik ben niet zo'n consoler, maar met deze specs zou het wel eens behoorlijk spectaculair kunnen worden.

vraag me wel af wat het moet gaan kosten idd, alleen zo'n GPU kost nu al 400-500 euro als je hem op een losse kaart koopt.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_26218644
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 11:54 schreef HeatWave het volgende:
    IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit speeltje. Ik ben niet zo'n consoler, maar met deze specs zou het wel eens behoorlijk spectaculair kunnen worden.

vraag me wel af wat het moet gaan kosten idd, alleen zo'n GPU kost nu al 400-500 euro als je hem op een losse kaart koopt.
    Dat en dan nog 3x een 3gig core.
    Die GPU is overigens sneller dan alles wat nu nog te koop is. .
    -
    pi_26218761
    Snelheid zegt op zich niet alles. Het gaat vooral hoe gemakkelijk op een console te programmeren is. Dan kom je een heel eind met minder kracht. Kijk maar naar Doom 3, doet niet heel veel onder voor de PC-versie maar draait wel op een 700 mhz processor. Door de soft- en de hardware op elkaar optimaal op elkaar af te stemmen kan Apple bijvoorbeeld ook al jaren competatief blijven met relatief minder snelle processors.
    pi_26218775
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef P-Style het volgende:
    Het was inderdaad de marketing... of eerder het gebrek aan marketing. Verder was de voorloper van de Dreamcast, de Saturn ook in no time uitgeroeid door de Playstation. Wat dat betreft heeft de "xbox 360" véél betere marketing èn een redelijk succesvolle voorganger.
    Ik kan me toch herinerren dat heel Manchester United toen met een Dreamcast logo rondliep.
    pi_26218784
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik kan me toch herinerren dat heel Manchester United toen met een Dreamcast logo rondliep.
    Arsenal.
    Maar dat was lang niet genoeg natuurlijk..
    -
    pi_26218805
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:16 schreef Strolie75 het volgende:
    Snelheid zegt op zich niet alles. Het gaat vooral hoe gemakkelijk op een console te programmeren is. Dan kom je een heel eind met minder kracht. Kijk maar naar Doom 3, doet niet heel veel onder voor de PC-versie maar draait wel op een 700 mhz processor. Door de soft- en de hardware op elkaar optimaal op elkaar af te stemmen kan Apple bijvoorbeeld ook al jaren competatief blijven met relatief minder snelle processors.
    Snelheid zegt niet alles, maar wel veel.
    Je neemt namelijk beperkingen weg bij devvers en zo kunnen ze nog betere games maken. Althans, dat hoop je dan. .
    -
    pi_26218841
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:16 schreef Strolie75 het volgende:
    En laat de xbox 360 nou net krachtige hardware hebben èn XNA ondersteunen wat het programmeren bevordert. Overigens zijn Apple processors relatief helemaal niet zoveel langzamer dan z'n pc-tegenhangers. De klokfrequenties liggen misschien een stuk lager maar de architectuur is totaal anders.
      donderdag 14 april 2005 @ 12:22:37 #20
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26218879
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat en dan nog 3x een 3gig core.
    Die GPU is overigens sneller dan alles wat nu nog te koop is. .
    Mjah ik vraag me af waarvoor het nodig is..en of de prijs er niet onder gaat lijden.
    Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
    De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
    "Wat je niet ziet, is er niet"
    "Boem is ho, plons is water"
    pi_26218915
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:22 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Mjah ik vraag me af waarvoor het nodig is..en of de prijs er niet onder gaat lijden.
    Nou, de Unreal 3 engine bijv. is een pittige. Lijkt mij iig geen overbodige luxe, helemaal met het oog op de toekomst. .
    -
    pi_26218963
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:22 schreef Rodie83 het volgende:
    Dat is nodig om je staande te houden tegen de concurrentie en om minstens 3 jaar (want veel langer is de levensduur van een Microsoft console schijnbaar niet ) mee te gaan.

Microsoft heeft geld zat, dus de prijs zal er niet teveel onder lijden denk ik.
    pi_26219984
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:26 schreef P-Style het volgende:
    Microsoft heeft geld zat, dus de prijs zal er niet teveel onder lijden denk ik.
    Ik denk niet dat Microsoft zo veel geld heeft weten te vergaren door geld toe te leggen op elk verkocht product.
      donderdag 14 april 2005 @ 13:27:23 #24
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26220406
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Arsenal.
    Maar dat was lang niet genoeg natuurlijk..
    Het probleem was dat ze zogoed als hun hele europese marketing budget daaraan besteed hebben. Dit is besloten door een paar individuele personen binnen Sega ( europa dacht ik ), die later ook ontslagen zijn.
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_26220630
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:10 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Microsoft zo veel geld heeft weten te vergaren door geld toe te leggen op elk verkocht product.
    Was bij de XBOX ook, dus no ook wel gok ik zo..
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')