abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26212834

Microsofts volgende console
Zeer waarschijnlijk luisterend naar de naam "xbox 360". Dit is min of meer bevestigd. Wat is er allemaal nog meer bevestigd? Nou officiëel nog niks eigenlijk, maar "betrouwbare" bronnen hebben het volgende te zeggen over de "xbox 360"...

Specs
  • De CPU is afkomstig van IBM, hij zal 3 cores bevatten die gebaseerd zijn op de PowerPC processors van IBM. Ze zullen draaien op een klokfrequentie van rond de 3GHz.
  • De GPU wordt ontwikkeld door ATI en ligt een generatie hoger dan de snelste ATI GPU die op dit moment beschikbaar is voor de PC. Hij zal draaien op 500MHz
  • De hoeveelheid RAM wordt minimaal 256MB, al zijn er verhalen dat dit waarschijnlijk 512MB wordt. Op dit moment is het nog niet duidelijk of dit puur voor het systeem is, of wordt gedeeld met de GPU zoals bij de huidige xbox.
  • Het medium dat gebruikt gaat worden is zeer waarschijnlijk DVD, net als bij de huidige xbox. Dual layer dvd's kunnen tot 9GB aan data bevatten.
  • De hard disc wordt optioneel. Voor savegames gaan geheugenkaarten gebruikt worden. Wat voor soort "geheugenkaarten" dit gaan worden is nog niet duidelijk.
  • XNA gaat een grote rol spelen bij de ontwikkeling van games. Het komt erop neer dat games veel makkelijk, goedkoper en vooral sneller ontwikkeld kunnen worden.
  • De "xbox 360" zal naar alle waarschijnlijkheid niet backwards compatible zijn.

En verder...
    Microsoft gaat waarschijnlijk bepaalde eisen stellen aan developers die games op de "xbox 360" willen uitbrengen. Zo willen ze dat ieder spel minstens de HDTV reslotie van 1280x720p gaat ondersteunen, moet 5.1 digitaal surround sound standaard zijn evenals anti-aliassing. Verder zien ze graag in ieder spel een vorm van xbox-live ondersteuning terug.

Nu we het toch over developers hebben... er is al een behoorlijke lijst met developers die de "xbox 360" willen ondersteunen. Wat vooral opvalt is dat Microsoft dit keer meer (grote) Japanse developers heeft weten te overtuigen.

Maar goed... allemaal leuk en aardig deze semi-feitjes, maar wanneer wordt alles nou een beetje definitief? Op 12 mei 2005 zal Microsoft alles over zijn nieuwe console bekend gaan maken tijdens een wereldwijde announcement op MTV! (in Nederland zal het uitgezonden worden op vrijdag 13 mei om 19:30 uur) In de tussentijd kun je de timer in de gaten houden.

Voorgaande topics
  • XBOX 2: The beginning..

Links
  • Officiële xbox site
  • Fok!games
  • Diverse xbox 2/360 sites
  • pi_26212870
    En verder zal 'ie dus concaaf worden, waarvan ik nog nooit eerder heb gehoord, maar dus betekent dat 'ie "hol" wordt qua vorm.
    pi_26214283
    Hoe ie er uit komt te zien interesseert me echt niets. Hij staat in een kastje waar het deurtje van dicht kan. .
    Ik weet zeker dat de taktiek van MS gaat werken, ook niet zo gek als je zo'n astronomisch marketingbudget hebt.
    Enfin, ik las ergens dat ie tussen de 350 en 400 dollar gaat kosten. Maar dat lijkt me erg stug. Onmogelijk, eigenlijk....
    We zullen zien.. Tot die tijd: MICROSOFT !
    -
    pi_26214347
    Ik blijf het belachelijk vinden dat ze nu al met een nieuwe console komen. Als je kijkt naar games als Conker en Jade Empire kun je zien dat de XBox nu pas echt zijn volledig potentieel bereikt heeft.

Maar goed, ik haal de XBox 2 of XBox 360 toch niet meteen bij de release. Ik wacht even af welke games erop gaan verschijnen. Al ben ik erg benieuwd naar Tomb Raider: Legends.

Overigens vind ik het knap als ze het tot 12 mei geheim weten te houden, als je al ziet hoe er nu gelekt wordt.
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_26214361
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 08:46 schreef Strolie75 het volgende:
    Ik blijf het belachelijk vinden dat ze nu al met een nieuwe console komen. Als je kijkt naar games als Conker en Jade Empire kun je zien dat de XBox nu pas echt zijn volledig potentieel bereikt heeft.

Maar goed, ik haal de XBox 2 of XBox 360 toch niet meteen bij de release. Ik wacht even af welke games erop gaan verschijnen. Al ben ik erg benieuwd naar Tomb Raider: Legends.

Overigens vind ik het knap als ze het tot 12 mei geheim weten te houden, als je al ziet hoe er nu gelekt wordt.
    Ik denk dat MS alles op alles heeft gegooid om voor de rest te zijn.
    En ook al geef je de concurrenten misschien zo wel een technische voorsprong, de hardware is zo geavanceerd dat het wel een tijd duurt voor dat de 'grens' is bereikt.
    Tis erg snel ja, maar dit zal ze een dikke voorsprong geven. Helemaal aangezien er veel gebruik van XNA gemaakt gaat worden. .
    -
    pi_26214365
    Ik wilde iets over een titel zeggen van een spel ben ik de naam kwijt
    I may be wrong, but it's highly unlikely.
      donderdag 14 april 2005 @ 09:42:52 #7
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_26215192
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 08:46 schreef Strolie75 het volgende:
    Dat is zeker waar en daar zouden de devvers ook blij mee zijn, maar ja microsoft wil nu toch echt geld gaan verdienen . Dus ik begrijp je volkomen, maar ik begrijp microsoft ook
      donderdag 14 april 2005 @ 09:46:05 #8
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26215257
    .

De Dreamcast ging z'n ruime voorsprong niet heel goed af, aan de andere kant was die computer ook wat te obscuur voor de gemiddelde gebruiker. Microsoft heeft wel heel wat meer marketing geld.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_26215711
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 09:46 schreef speknek het volgende:
    [afbeelding].

De Dreamcast ging z'n ruime voorsprong niet heel goed af, aan de andere kant was die computer ook wat te obscuur voor de gemiddelde gebruiker. Microsoft heeft wel heel wat meer marketing geld.
    Precies, slechte marketing is SEGA fataal geworden. .
    -
      donderdag 14 april 2005 @ 10:28:39 #10
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26216131
    12 mei, dat is maar over 4 weekjes
    The line is a dot to you!
      donderdag 14 april 2005 @ 10:55:51 #11
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26216731
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dreamcast
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_26217966
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 09:46 schreef speknek het volgende:
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Het was inderdaad de marketing... of eerder het gebrek aan marketing. Verder was de voorloper van de Dreamcast, de Saturn ook in no time uitgeroeid door de Playstation. Wat dat betreft heeft de "xbox 360" véél betere marketing èn een redelijk succesvolle voorganger.
      donderdag 14 april 2005 @ 11:54:53 #13
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_26218203
    IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit speeltje. Ik ben niet zo'n consoler, maar met deze specs zou het wel eens behoorlijk spectaculair kunnen worden.

vraag me wel af wat het moet gaan kosten idd, alleen zo'n GPU kost nu al 400-500 euro als je hem op een losse kaart koopt.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_26218644
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 11:54 schreef HeatWave het volgende:
    IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit speeltje. Ik ben niet zo'n consoler, maar met deze specs zou het wel eens behoorlijk spectaculair kunnen worden.

vraag me wel af wat het moet gaan kosten idd, alleen zo'n GPU kost nu al 400-500 euro als je hem op een losse kaart koopt.
    Dat en dan nog 3x een 3gig core.
    Die GPU is overigens sneller dan alles wat nu nog te koop is. .
    -
    pi_26218761
    Snelheid zegt op zich niet alles. Het gaat vooral hoe gemakkelijk op een console te programmeren is. Dan kom je een heel eind met minder kracht. Kijk maar naar Doom 3, doet niet heel veel onder voor de PC-versie maar draait wel op een 700 mhz processor. Door de soft- en de hardware op elkaar optimaal op elkaar af te stemmen kan Apple bijvoorbeeld ook al jaren competatief blijven met relatief minder snelle processors.
    pi_26218775
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef P-Style het volgende:
    Het was inderdaad de marketing... of eerder het gebrek aan marketing. Verder was de voorloper van de Dreamcast, de Saturn ook in no time uitgeroeid door de Playstation. Wat dat betreft heeft de "xbox 360" véél betere marketing èn een redelijk succesvolle voorganger.
    Ik kan me toch herinerren dat heel Manchester United toen met een Dreamcast logo rondliep.
    pi_26218784
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik kan me toch herinerren dat heel Manchester United toen met een Dreamcast logo rondliep.
    Arsenal.
    Maar dat was lang niet genoeg natuurlijk..
    -
    pi_26218805
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:16 schreef Strolie75 het volgende:
    Snelheid zegt op zich niet alles. Het gaat vooral hoe gemakkelijk op een console te programmeren is. Dan kom je een heel eind met minder kracht. Kijk maar naar Doom 3, doet niet heel veel onder voor de PC-versie maar draait wel op een 700 mhz processor. Door de soft- en de hardware op elkaar optimaal op elkaar af te stemmen kan Apple bijvoorbeeld ook al jaren competatief blijven met relatief minder snelle processors.
    Snelheid zegt niet alles, maar wel veel.
    Je neemt namelijk beperkingen weg bij devvers en zo kunnen ze nog betere games maken. Althans, dat hoop je dan. .
    -
    pi_26218841
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:16 schreef Strolie75 het volgende:
    En laat de xbox 360 nou net krachtige hardware hebben èn XNA ondersteunen wat het programmeren bevordert. Overigens zijn Apple processors relatief helemaal niet zoveel langzamer dan z'n pc-tegenhangers. De klokfrequenties liggen misschien een stuk lager maar de architectuur is totaal anders.
      donderdag 14 april 2005 @ 12:22:37 #20
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26218879
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat en dan nog 3x een 3gig core.
    Die GPU is overigens sneller dan alles wat nu nog te koop is. .
    Mjah ik vraag me af waarvoor het nodig is..en of de prijs er niet onder gaat lijden.
    Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
    De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
    "Wat je niet ziet, is er niet"
    "Boem is ho, plons is water"
    pi_26218915
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:22 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Mjah ik vraag me af waarvoor het nodig is..en of de prijs er niet onder gaat lijden.
    Nou, de Unreal 3 engine bijv. is een pittige. Lijkt mij iig geen overbodige luxe, helemaal met het oog op de toekomst. .
    -
    pi_26218963
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:22 schreef Rodie83 het volgende:
    Dat is nodig om je staande te houden tegen de concurrentie en om minstens 3 jaar (want veel langer is de levensduur van een Microsoft console schijnbaar niet ) mee te gaan.

Microsoft heeft geld zat, dus de prijs zal er niet teveel onder lijden denk ik.
    pi_26219984
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:26 schreef P-Style het volgende:
    Microsoft heeft geld zat, dus de prijs zal er niet teveel onder lijden denk ik.
    Ik denk niet dat Microsoft zo veel geld heeft weten te vergaren door geld toe te leggen op elk verkocht product.
      donderdag 14 april 2005 @ 13:27:23 #24
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26220406
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 12:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Arsenal.
    Maar dat was lang niet genoeg natuurlijk..
    Het probleem was dat ze zogoed als hun hele europese marketing budget daaraan besteed hebben. Dit is besloten door een paar individuele personen binnen Sega ( europa dacht ik ), die later ook ontslagen zijn.
    pi_26220630
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:10 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Microsoft zo veel geld heeft weten te vergaren door geld toe te leggen op elk verkocht product.
    Was bij de XBOX ook, dus no ook wel gok ik zo..
    -
    pi_26220657
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Het is eigenlijk nog maar sinds kort dat Mircosoft géén verlies meer draait voor iedere verkochte xbox.
    pi_26221007
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:38 schreef P-Style het volgende:

[..]

Het is eigenlijk nog maar sinds kort dat Mircosoft géén verlies meer draait voor iedere verkochte xbox.
    Het was wel ingecalculeerd.
    En er is nu een massale fanbase, dat gaat zich (denk ik) nu terugbetalen. .
    -
    pi_26221179
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Het was wel ingecalculeerd.
    En er is nu een massale fanbase, dat gaat zich (denk ik) nu terugbetalen. .
    Deze... aardig grote fanbase heeft door het kopen van spellen al aardig wat terugbetaald, ik hoop niet voor Microsoft dat "het terugbetalen" nu pas gaat beginnen, want zometeen gaan ze weer verlies draaien met hun "xbox 360's". Overigens was volgens mij niet helemaal ingecalculeerd dat het verlies draaien per xbox zo làng zou duren, misschien de eerste 2 jaar hooguit. Maar achteraf zeggen dat iets ingecalculeerd is, is altijd makkelijk. Als ze straks nog wat meer vaste xbox-live users weten te strikken dan zitten ze goed.
    pi_26223425
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 14:01 schreef P-Style het volgende:

[..]

Deze... aardig grote fanbase heeft door het kopen van spellen al aardig wat terugbetaald, ik hoop niet voor Microsoft dat "het terugbetalen" nu pas gaat beginnen, want zometeen gaan ze weer verlies draaien met hun "xbox 360's". Overigens was volgens mij niet helemaal ingecalculeerd dat het verlies draaien per xbox zo làng zou duren, misschien de eerste 2 jaar hooguit. Maar achteraf zeggen dat iets ingecalculeerd is, is altijd makkelijk. Als ze straks nog wat meer vaste xbox-live users weten te strikken dan zitten ze goed.
    Afgelopen boekjaar heeft Microsoft's entertainment devisie al iets van 500 miljoen dollar winst gemaakt, voornamelijk door HALO2.

Ze hebben dus feitelijk maar een jaar verlies gedraaid op de Xbox.. en zelfs dat verlies kwam niet boven de 200 miljoen dollar, een schijntje vergeleken met de winst van de andere divisies.
    Big dick.
    pi_26223865
    Microsoft is ontzettend bedreven in het marketing spelletje in zogenaamde increasing returns markten. In (bijna) geen enkele markt zijn ze de pionier geweest en toch hebben ze bijna overal een dominante positie weten te bemachtigen. Ze zijn ook niet bang om op korte termijn geld te verliezen om zo op lange termijn als winnaar uit de bus te komen, een lange adem is erg belangrijk in dit soort markten. Daarom verwacht ik dat het heus wel goed gaat komen met de Xbox op de lange termijn. Het is wel interessant dat ze nu geconfronteerd worden met een totaal ander soort concurrent in de vorm van Sony, die ook een lange adem zal hebben. Aan de andere kant is de videogames markt ook niet dusdanig dat er geen 2 (of 3, Ninty ) platforms naast elkaar kunnen blijven bestaan.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen.
    pi_26224642
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 15:55 schreef H.Flick het volgende:
    Microsoft is ontzettend bedreven in het marketing spelletje in zogenaamde increasing returns markten. In (bijna) geen enkele markt zijn ze de pionier geweest en toch hebben ze bijna overal een dominante positie weten te bemachtigen. Ze zijn ook niet bang om op korte termijn geld te verliezen om zo op lange termijn als winnaar uit de bus te komen, een lange adem is erg belangrijk in dit soort markten. Daarom verwacht ik dat het heus wel goed gaat komen met de Xbox op de lange termijn. Het is wel interessant dat ze nu geconfronteerd worden met een totaal ander soort concurrent in de vorm van Sony, die ook een lange adem zal hebben. Aan de andere kant is de videogames markt ook niet dusdanig dat er geen 2 (of 3, Ninty ) platforms naast elkaar kunnen blijven bestaan.

Ik ben wel benieuwd hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen.
    Over nintendo gesproken: dat is nou echt iets voor Microsoft om over te nemen. Kost een miljardje 0f 15, maar dan heb je ook wat.
    Big dick.
    pi_26224824
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
    Bij de Xbox was dit inderdaad zo, maar Microsoft zei toen dat het bij de opvolger zeker niet het geval zou zijn. Plannen kunnen echter wijzigen, dat is zo.

Houd er echter wel rekening mee dat als een videokaart in de winkel 400 euro kost, het Microsoft waarschijnlijk maar de helft kost, of misschien nog minder, om deze in hun console te laten inbouwen. In mijn ogen is het dus niet ondenkbaar dat ze een console op de markt kunnen zetten die voldoet aan de tot nu toe gelekte specs, en deze voor 500 euro kunnen verkopen zonder verlies te lijden.
    pi_26224865
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 16:22 schreef HassieBassie het volgende:
    Over nintendo gesproken: dat is nou echt iets voor Microsoft om over te nemen. Kost een miljardje 0f 15, maar dan heb je ook wat.
    Doe maar niet. Mijn visie daarop heb ik al een keer in een ander topic gepost.
    pi_26224988
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 16:30 schreef chibibo het volgende:

[..]

Doe maar niet. Mijn visie daarop heb ik al een keer in een ander topic gepost.
    Als old school Nintendofan zie ik een overname ook niet zitten hoor

Maar aan de andere kant, zoals het nu gaat met Nintendo is het ook niet goed. Dan zie ik liever de games van Nintendo op een groot platform en de grote marketingkracht van Microsoft..
    Big dick.
    pi_26225251
    Een overname van Nintendo zal wel nooit gebeuren. Microsoft heeft Netscape, Palm etc. ook nooit overgenomen. Men had het simpelweg niet nodig en die standaarden/platforms waren eigenlijk toch al ten dode opgeschreven, hetzelfde verwacht ik ook van Nintendo uiteindelijk.
    pi_26225372
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 16:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als old school Nintendofan zie ik een overname ook niet zitten hoor

Maar aan de andere kant, zoals het nu gaat met Nintendo is het ook niet goed. Dan zie ik liever de games van Nintendo op een groot platform en de grote marketingkracht van Microsoft..
    Hoezo niet goed? Ze maken nog steeds dikke winst. Bovendien vind ik het wel knap dat ze een console mee kunnen laten gaan met de concurrent puur op eigen games. Van de multiplatform en exclusives moeten ze het niet hebben iig. Ik ben het wel met je eens dat ze eens moeten kijken naar hun marketing e.d., die is rampzalig .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26225846
    Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat er nu nog steeds 3 consolefabrikanten op de markt zijn, voorgaande generaties werd dit aantal meestal snel gereduceerd tot 2.
    pi_26225947
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:08 schreef P-Style het volgende:
    Ik vind het eigenlijk best opmerkelijk dat er nu nog steeds 3 consolefabrikanten op de markt zijn, voorgaande generaties werd dit aantal meestal snel gereduceerd tot 2.
    Ik denk eerlijk gezegd dat de Revolution Nintendo's laatste truukje op de consolemarkt gaat worden.....
    -
      donderdag 14 april 2005 @ 17:21:11 #39
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26226217
    Dat zou me ook niet verbazen, maar de markt is wel ontzettend gegroeid, dus zo vreemd is het ook weer niet dat er nu drie zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_26226272
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:21 schreef speknek het volgende:
    Dat zou me ook niet verbazen, maar de markt is wel ontzettend gegroeid, dus zo vreemd is het ook weer niet dat er nu drie zijn.
    En het komt natuurlijk door Japan en het feit dat 1 van de spelers dit keer Amerikaans is.
    pi_26226461
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:11 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat de Revolution Nintendo's laatste truukje op de consolemarkt gaat worden.....
    dat zijden ze bij de cube tog ook al ?
    dat ze zich daarna op games zouden gaan richten of dat er een uitbreiding zou komen voor de cube in de toekomst ofzo
    pi_26226515
    en een overname van microsoft
    het zou best een kunnen maar dan moet het wel een nintendo console worden en dat zou microsoft waarschijnlijk niet willen
    pi_26226809
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:30 schreef Hellrazor het volgende:
    dat ze zich daarna op games zouden gaan richten of dat er een uitbreiding zou komen voor de cube in de toekomst ofzo
    Dit zal wel een of ander gerucht geweest zijn, want ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord.
    pi_26226899
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:44 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dit zal wel een of ander gerucht geweest zijn, want ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord.
    was vooral voor de release/toen de cube net was aangekondigt ofzo de cube zou min 6 jaar meegaan ofzo en als de graphics daarna niet meer mee konden komen met de concurrenten zouden ze een uitbreiding uitbrengen
      donderdag 14 april 2005 @ 17:54:30 #45
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26227064
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:47 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

was vooral voor de release/toen de cube net was aangekondigt ofzo de cube zou min 6 jaar meegaan ofzo en als de graphics daarna niet meer mee konden komen met de concurrenten zouden ze een uitbreiding uitbrengen
    Rondom Nintendo hangen altijd de grootste geruchten. Megaton, Rubbing controllers, 3rd party gaan, samenwerken met M$, etc.

Ik ben benieuwd naar wat de Xbox 360 gaat doen (goeie naam ) maar ik verwacht niet dat ik hem binnen nu en een jaar of 2 zal kopen eigenlijk Titels die ik op de 360 wil zien: Kameo, Fable 2, Ninja Gaiden 2 (mét easy mietjesmode), Perfect Dark Zero en een aantal Mistwalker RPG's
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
    pi_26227094
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:47 schreef Hellrazor het volgende:
    Achja... we weten allemaal hoe het afloopt met "uitbreidingen" in de consolewereld... Daarom heb ik nog steeds zo m'n twijfels bij het optioneel maken van de hard disc bij de "xbox 360".
      Eindredactie Games donderdag 14 april 2005 @ 17:57:45 #47
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_26227148
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Titels die ik op de 360 wil zien: Kameo, Fable 2, Ninja Gaiden 2 (mét easy mietjesmode), Perfect Dark Zero en een aantal Mistwalker RPG's
    ja meer sequels ik wil orginele games, gene games die leunen op hun ogede naam
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_26227189
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:55 schreef P-Style het volgende:

[..]

Achja... we weten allemaal hoe het afloopt met "uitbreidingen" in de consolewereld... Daarom heb ik nog steeds zo m'n twijfels bij het optioneel maken van de hard disc bij de "xbox 360".
    Hoe optioneel zal ie zijn bij de Mediacenter versie? Kan me voorstellen dat ie voor games minder boeiend is.
    Wat ik persoonlijk vervelender vind is dat ie waarschijnlijk niet backwards-compatible is.
    "Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
    "My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
    pi_26227238
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:59 schreef Ceased2Be het volgende:
    Hoe optioneel zal ie zijn bij de Mediacenter versie? Kan me voorstellen dat ie voor games minder boeiend is.
    Wat ik persoonlijk vervelender vind is dat ie waarschijnlijk niet backwards-compatible is.
    De Mediacenter versie zal niet zonder kunnen... voor games zal 'ie inderdaad minder boeiend zijn, maar de huidige xbox heeft toch wel voordeel gehad met z'n hdd.
    pi_26227559
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:30 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

Dat heb ik ook ooit es ergens gelezen; dat als de Cube zou floppen het Nintendo's laatste eigen console zou zijn en ze verder gingen als publisher.

Misschien is dat sowieso wel een goed idee: de games van Nintendo vind ik persoonlijk eigenlijk altijd wel briljant, en met de userbase van zowel de ps3 als de xbox360 worden ze een serieuze concurrent van EA en stroomt het geld nog harder binnen dan nu het geval is.

Alleen op de handheld markt hebben ze dan een eigen console, en met geruchten over een draagbare gamecube vind ik dat helemaal geen slecht vooruitzicht (en hoef ik geen aparte console te kopen met plastic kutcontrollers om die 2 briljante games per jaar op te spelen )
    Big dick.
    pi_26227674
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:13 schreef HassieBassie het volgende:
    Dat heb ik ook ooit es ergens gelezen; dat als de Cube zou floppen het Nintendo's laatste eigen console zou zijn en ze verder gingen als publisher.

Misschien is dat sowieso wel een goed idee: de games van Nintendo vind ik persoonlijk eigenlijk altijd wel briljant, en met de userbase van zowel de ps3 als de xbox360 worden ze een serieuze concurrent van EA en stroomt het geld nog harder binnen dan nu het geval is.

Alleen op de handheld markt hebben ze dan een eigen console, en met geruchten over een draagbare gamecube vind ik dat helemaal geen slecht vooruitzicht (en hoef ik geen aparte console te kopen met plastic kutcontrollers om die 2 briljante games per jaar op te spelen )
    Nou, de Cube is niet geflopt en in Japan heeft de xbox amper een userbase. Neemt niet weg dat het inderdaad een goed idee is als Nintendo zich puur op software gaat richten, net als Sega heeft gedaan.
    pi_26227695
    Ik snap niet waarom ze de HD optioneel willen maken, bij de huidige Xbox zit hij er standaard in en zeker met het oog op online gaming, extra content downloaden en updates is het natuurlijk ontzettend handig.

Ik kan alleen een kostenmotief bedenken.
    pi_26227728
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:19 schreef H.Flick het volgende:
    Ik kan alleen een kostenmotief bedenken.
    Bingo! Dat èn een reductie in gewicht en fysieke grootte. Ze gaan er vanuit dat Japanners liever een kleinere console willen dan zo'n koelkast als de ouwe xbox.
      donderdag 14 april 2005 @ 18:22:40 #54
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_26227769
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:59 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat de huidige spellen niet op de nieuwe Xbox te spelen zijn is nog niet zo erg. Mijn Xbox doe ik toch niet weg als ik een nieuwe zou kopen.
    Het zou alleen wel heel fijn zijn als de controllers compatible zijn. 4 tientjes voor zo'n kastje is veel te duur. gelukkig krijg je er 1 bij maar je hebt er eigenlijk toch zeker 2 nodig.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
    pi_26227796
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:20 schreef P-Style het volgende:

[..]

Bingo! Dat èn een reductie in gewicht en fysieke grootte. Ze gaan er vanuit dat Japanners liever een kleinere console willen dan zo'n koelkast als de ouwe xbox.
    Plus het feit dat de harde schijf in de Xbox het wel erg aanlokkelijk maakt om dat ding om te bouwen..
    Big dick.
    pi_26227837
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:01 schreef P-Style het volgende:
    De Mediacenter versie zal niet zonder kunnen...
    Ik verwacht het wel. Voor zover ik heb begrepen wordt Media Center versie namelijk geen stand-alone media center, maar zal hij dezelfde functionaliteit bieden als de huidige Media Center Extenders. De content staat dan opgeslagen op je Media Center PC, en deze wordt door middel van streaming door je Xbox 360 op je tv getoond.
    pi_26227883
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:25 schreef chibibo het volgende:
    Ik verwacht het wel. Voor zover ik heb begrepen wordt Media Center versie namelijk geen stand-alone media center, maar zal hij dezelfde functionaliteit bieden als de huidige Media Center Extenders. De content staat dan opgeslagen op je Media Center PC, en deze wordt door middel van streaming door je Xbox 360 op je tv getoond.
    O, ja... dat kan natuurlijk ook. Maar dan komt er dus geen apparte mediacenter-versie uit van de "xbox 360"?
    pi_26228097
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 18:27 schreef P-Style het volgende:
    O, ja... dat kan natuurlijk ook. Maar dan komt er dus geen apparte mediacenter-versie uit van de "xbox 360"?
    Volgens de berichten wel (toch?), maar ik weet niet of deze standaard met een hard disk geleverd gaat worden.
    Ik kan me echter voorstellen dat het Media Center component, dat ik hierboven beschreef, een standaard onderdeel wordt van elke Xbox 360. Microsoft lijkt zich namelijk te richten op het aanbieden van een compleet home entertainment pakket; zie de focus die ze nu leggen op Windows XP Media Center Edition voor de thuismarkt. Een Xbox die content van een Media Center PC kan laten zien past natuurlijk prima in die strategie.
      donderdag 14 april 2005 @ 19:03:28 #59
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26228844
    Oh ja! Media Center! Dat moet gewoon meteen geïntegreerd worden op dat ding Gewoon dat ik alles wat ik op de PC kan afspelen ook op de 360 kan afspelen. Allemaal toegankelijk via de mediaplayer met afstandsbediening.
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_26229317
    Er zouden toch 3 versies xbox360 komen, de standaard, x360 HD en x360 pc. En die laatste moet dus de meest uitgebreide zijn met mediacenter en al,die wil ik dus.
    Toen deze geruchten bekend werden werd er ook verteld dat de 2 uitgebreidere versies pas later uit zullen komen, perfect voor diegenen die tegen het eind van dit jaar nog niet de volle prijs voor alweer een console willen uitgeven.

En P-style, dat de xbox amerikaans is is absoluut niet per definitie de reden dat hij in Japan niet verkoopt, integendeel Japanners houden van alles dat westers is. Het heeft te maken met het grote verschil in software. Als je kijkt waar de nadruk bij de xbox op ligt, toch wel spellen voor de grote massa, schieten, racen en racen en schieten.
    En als je ziet wat er wekelijks in de top 10 in Japan staat dan zie je alleen maar dating sims, rpg's, trein simulators e.d.

De cube en ps2 hebben gewoon veel meer spellen die Japanners aanspreken. Dit kan je uiteraard wel toeschrijven aan het feit dat ze Japanse bedrijven zijn en dus dichter bij de Japanse developpers staan.

Grappig om te zien dat de Halo 2 stand op de TGS bijna uitgestorven was terwijl dat op de E3 wel anders was.
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
      donderdag 14 april 2005 @ 19:25:28 #61
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26229499
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 19:20 schreef piet_pelle het volgende:
    Er zouden toch 3 versies xbox360 komen, de standaard, x360 HD en x360 pc. En die laatste moet dus de meest uitgebreide zijn met mediacenter en al,die wil ik dus.
    Toen deze geruchten bekend werden werd er ook verteld dat de 2 uitgebreidere versies pas later uit zullen komen, perfect voor diegenen die tegen het eind van dit jaar nog niet de volle prijs voor alweer een console willen uitgeven.
    Mocht dit echt zo zijn (hoor er de laatste tijd weinig over) dan wil ik ook de meest uitgebreide
    quote:
    En P-style, dat de xbox amerikaans is is absoluut niet per definitie de reden dat hij in Japan niet verkoopt, integendeel Japanners houden van alles dat westers is. Het heeft te maken met het grote verschil in software. Als je kijkt waar de nadruk bij de xbox op ligt, toch wel spellen voor de grote massa, schieten, racen en racen en schieten.
    En als je ziet wat er wekelijks in de top 10 in Japan staat dan zie je alleen maar dating sims, rpg's, trein simulators e.d.
    En meteen de reden dat DOA het wel goed doet
    quote:
    De cube en ps2 hebben gewoon veel meer spellen die Japanners aanspreken. Dit kan je uiteraard wel toeschrijven aan het feit dat ze Japanse bedrijven zijn en dus dichter bij de Japanse developpers staan.
    Naja, eigenlijk alleen de PS2. De Cube doet het ook niet fantastisch in Japan
    pi_26229674
    als mediacenter heb ik mijn xbox1 gewoon briljant
      Donald Duck held donderdag 14 april 2005 @ 19:38:59 #63
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_26229872
    Gaat een pc-xbox niet enorm veel problemen opleveren? Microsoft's systemen hebben nou een niet al te beste reputie op het gebied van veiligheid. En met de breedbandverbindingen van tegenwoordig ben je altijd online. Volgens mij wordt de XBOX-pc dan doelwit van tal van virussen en moet je er updates/paches voor gaan downloaden.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      donderdag 14 april 2005 @ 19:46:49 #64
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26230058
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 19:38 schreef __Saviour__ het volgende:
    Gaat een pc-xbox niet enorm veel problemen opleveren? Microsoft's systemen hebben nou een niet al te beste reputie op het gebied van veiligheid. En met de breedbandverbindingen van tegenwoordig ben je altijd online. Volgens mij wordt de XBOX-pc dan doelwit van tal van virussen en moet je er updates/paches voor gaan downloaden.
    Als je zorgt dat er maar één poort open is op dat ding, de poort om te gamen, moet het toch geen probleem zijn
    pi_26230241
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Als je zorgt dat er maar één poort open is op dat ding, de poort om te gamen, moet het toch geen probleem zijn
    Zat ik ook te denken, maar ik weet geen fuck van die dingen
    Dacht ik zeg het maar niet
    Zoiezo zou dit dan bij de gewone xbox ook al het geval zijn.
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      Donald Duck held donderdag 14 april 2005 @ 19:57:36 #66
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_26230344
    Maar als er inderdaad iets van winXP Media Center op gaat draaien, is het toch wel kwetsbaar denk ik.
    Sowieso vind ik het hele 3 versie gedoe al raar. Straks krijg je games die maar op 1 type box draaien bijvoorbeeld, omdat het spel een harde schijf vereist ofzo. Zo begint het wel heel veel op een normale pc te lijken..
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_26231282
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 19:31 schreef Hellrazor het volgende:
    als mediacenter heb ik mijn xbox1 gewoon briljant
    Maar je kunt er geen tv op kijken en opnemen.
      donderdag 14 april 2005 @ 20:48:40 #68
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26231691
    Misschien wel interessant, niet alleen voor het ps2 gedeelte, maar ook voor het Xbox360 gedeelte, aangezien Xbox360 Hddvd zal gebruiken ( toch? )
    quote:
    Sony Wants to Avoid Blu-ray Disc HD DVD War
    By: César A. Berardini - "Cesar"
    Apr. 14th, 2005 6:06 am
    Sony said today that it is open to discussions to create a single next generation DVD format, unifying Blu-ray Disc with its arch rival, HD-DVD.

"From the point of view to provide the best service to the consumer one format is better than two. We're open to discussions," Yukinori Kawauchi , general manager of Sony's video-planning division, said in an interview.

For the second time in less than a month, Sony has expressed its intention to avoid a format battle like the one that happened in the early eighties with VHS and Betamax.

"Listening to the voice of the consumers, having two rival formats is disappointing and we haven't totally given up on the possibility of integration or compromise," said Ryoji Chubachi, Sony's president-elect, at a news conference last month.

HD DVD is the next generation DVD format being standardized at the DVD Forum, which represents over 230 consumer electronics, information technology, and content companies worldwide. HD DVD players and HD DVD video software are expected to come to market in late 2005, and will allow consumers to enjoy video content, including Hollywood movies, with crystal-clear, high-definition picture quality.

Blu-ray Disc is a next-generation optical disc format backed by Sony, Hitachi, LG Electronics, Matsushita Electric Industrial (Panasonic), Philips Electronics, Pioneer Electronics, Samsung Electronics, Sharp, and Thomson Multimedia. Blu-ray Disc is being developed for High Definition video and high-capacity software applications.

The advantage of Blu-ray Disc over HD DVD is definitely capacity. A single-layer Blu-ray Disc will hold up to 25 gigabytes of data and a double-layer Blu-ray Disc will hold up to 50 gigabytes of data. Current HD-DVD discs can store up to 30 gigabytes of storage. Sony has also developed an 8-layer version that is capable of storing 200 gigabytes of data.
    pi_26231828
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 20:48 schreef MMaRsu het volgende:
    Misschien wel interessant, niet alleen voor het ps2 gedeelte, maar ook voor het Xbox360 gedeelte, aangezien Xbox360 Hddvd zal gebruiken ( toch? )
    [..]
    Waarschijnlijk gaat de Xbox 360 gewone (dual layer) DVD's gebruiken, maar dat is nog niet helemaal zeker volgens mij...
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
      donderdag 14 april 2005 @ 20:56:02 #70
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26231914
    Hmm wie ging dan hd-dvd's gebruiken *denkt na*
    pi_26233238
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 19:20 schreef piet_pelle het volgende:
    En P-style, dat de xbox amerikaans is is absoluut niet per definitie de reden dat hij in Japan niet verkoopt...
    Dat verband heb ik ook nooit getrokken. Ik zei dat het feit dat er dit keer een Amerikaanse speler op de markt is, een verklaring kan zijn dat er nu nog 3 consoles op de markt zijn in plaats van 2.
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 20:56 schreef MMaRsu het volgende:
    Hmm wie ging dan hd-dvd's gebruiken *denkt na*
    Voorlopig niemand. Het is 100% zeker dat de "PS3" Blu-Ray gaat gebruiken en het is bijna 100% zeker dat de "xbox 360" het bij dvd's houdt. Dan blijft de Revolution over, maar ik denk dat die weer met z'n eigen "revolutionaire" medium komt.
      donderdag 14 april 2005 @ 21:47:50 #72
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26233319
    hehe
    pi_26233456
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 21:45 schreef P-Style het volgende:

[..]

Dat verband heb ik ook nooit getrokken. Ik zei dat het feit dat er dit keer een Amerikaanse speler op de markt is, een verklaring kan zijn dat er nu nog 3 consoles op de markt zijn in plaats van 2.
    [..]

Voorlopig niemand. Het is 100% zeker dat de "PS3" Blu-Ray gaat gebruiken en het is bijna 100% zeker dat de "xbox 360" het bij dvd's houdt. Dan blijft de Revolution over, maar ik denk dat die weer met z'n eigen "revolutionaire" medium komt.
    De Revolution gaat waarschijnlijk weer kleine DVD's gebruiken, alleen dit keer iets grotere kleine DVD's
      donderdag 14 april 2005 @ 21:54:58 #74
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26233538
    Lijkt me stug, dit was een standaard 8cm formaat, als ze het groter doen ondersteunt niets het meer.
    pi_26233840
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 21:54 schreef speknek het volgende:
    Lijkt me stug, dit was een standaard 8cm formaat, als ze het groter doen ondersteunt niets het meer.
    Hoezo niets? De Revolution toch wel? En dat is het enige apparaat dat die schijfjes moet ondersteunen.
      donderdag 14 april 2005 @ 22:07:32 #76
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26233967
    Lijkt me vanuit productieoverwegingen niet geheel onhandig als er al bestaande persen zijn, laat staan dat de gemiddelde ontwikkelaar op een pc werkt.
    pi_26234047
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 22:07 schreef speknek het volgende:
    Lijkt me vanuit productieoverwegingen niet geheel onhandig als er al bestaande persen zijn, laat staan dat de gemiddelde ontwikkelaar op een pc werkt.
    Persen kunnen gemaakt worden en dev-bakken (evt. in combinatie met pc's) zijn er om de software op te ontwikkelen. Ik zie het probleem niet zo.
      donderdag 14 april 2005 @ 22:17:48 #78
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_26234300
    De DVD's van de normale grote zijn te makkelijk te kopieren. Op de kleintjes kan te weinig data.
    Dan moet je dus naar een maat er tussen in.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
      vrijdag 15 april 2005 @ 01:26:19 #79
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26239038
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 17:54 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Rondom Nintendo hangen altijd de grootste geruchten. Megaton, Rubbing controllers, 3rd party gaan, samenwerken met M$, etc.

Ik ben benieuwd naar wat de Xbox 360 gaat doen (goeie naam ) maar ik verwacht niet dat ik hem binnen nu en een jaar of 2 zal kopen eigenlijk Titels die ik op de 360 wil zien: Kameo, Fable 2, Ninja Gaiden 2 (mét easy mietjesmode), Perfect Dark Zero en een aantal Mistwalker RPG's
    Dude. Ninja Gaiden zou Ninja Gaiden niet zijn als je er niet voor door het stof heen moest.
      vrijdag 15 april 2005 @ 01:29:01 #80
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26239055
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 22:17 schreef Heintje het volgende:
    De DVD's van de normale grote zijn te makkelijk te kopieren. Op de kleintjes kan te weinig data.
    Dan moet je dus naar een maat er tussen in.
    Xbox DVD's zijn niet te kopieren, alleen via een gemodde xbox. En dan moet je nog moeite doen ook: xbox modden, dvd rippen op je xbox, ftp server opzetten om data naar je pc te pompen, branden.

En dan heb je wel een gekopieerde game die je kan gebruiken, maar je gekopieerde spel doet het niet op live omdat je gekopieerde spellen alleen via de modchip spelen kan. De beveiliging van MS was en is nog steeds perfect.
      vrijdag 15 april 2005 @ 01:59:23 #81
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26239273
    Dan heb je altijd nog Xlink Kai en Xboxconnect..maargoed das illegaal om over te praten ^^.
    quote:
    Dude. Ninja Gaiden zou Ninja Gaiden niet zijn als je er niet voor door het stof heen moest.

Idd Roy, denk je soms dat ninja's het makkelijk hebben .
      vrijdag 15 april 2005 @ 09:15:42 #82
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26241040
    Dan moeten ze een andere level opbouw nemen zodat je niet 6 keer langs dezelfde black ninja's op de hoek hoeft
    pi_26241078
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 01:29 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Xbox DVD's zijn niet te kopieren, alleen via een gemodde xbox. En dan moet je nog moeite doen ook: xbox modden, dvd rippen op je xbox, ftp server opzetten om data naar je pc te pompen, branden.

En dan heb je wel een gekopieerde game die je kan gebruiken, maar je gekopieerde spel doet het niet op live omdat je gekopieerde spellen alleen via de modchip spelen kan. De beveiliging van MS was en is nog steeds perfect.
      vrijdag 15 april 2005 @ 10:28:01 #84
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26242443
    Black Ninja's....zooo makkelijk
      vrijdag 15 april 2005 @ 10:39:19 #85
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26242678
    Blabla We gaan offtopic
    pi_26242899
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 01:29 schreef Rodie83 het volgende:
    De beveiliging van MS was en is nog steeds perfect.
    niet dus.

Ik ben vooral benieuwd naar de opslagcapaciteiten van de nieuwe box. Zou toch wel ff wat minder zijn als ze uiteindelijk toch alleen met losse geheugenmodules gaan werken i.p.v. met hd's. Blijft die mogelijkheid wel bestaan dan wordt dat ding echt te gek .
    "Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
      vrijdag 15 april 2005 @ 11:52:32 #87
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_26244339
    Ik was eerst nogal anti Xbox, maar nu ben ik toch nog wel redelijk pro Xbox .
      vrijdag 15 april 2005 @ 12:19:57 #88
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26245006
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 10:51 schreef Nazzgul het volgende:

[..]

niet dus.
    zeker met de Xbox 2 ligt de nadruk op Xbox-live, alle games moeten daarmee compatibel zijn. Wil je Xbox-live dan zul je toch een normale xbox moeten hebben, met een legaal spel. En aangezien een hoop games veel live-functionaliteit zullen gaan bieden... (kijk naar TS3, Halo 2, Forza, PGR2).
    Wat dat betreft werkt de beveiliging perfect , wil je op live dan heb je alles legaal nodig

(maar misschien dat de hackers ook hier weer iets op zullen vinden, of misschien al gevonden hebben)
      vrijdag 15 april 2005 @ 12:26:18 #89
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_26245134
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
    De meest hardcore PS2 fanboys zijn Xbox fanboys geworden hier Bastard, Chocobo, Strolie, man man man wat hadden hun een hekel aan de Xbox
      vrijdag 15 april 2005 @ 12:29:21 #90
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26245206
    Punt is dat ik voornamelijk helemaal verslingerd ben aan WoW momenteel. Xboxen komt er niet meer van, laat staan piekeren over de xbox 2
    pi_26246110
    ZOu je ook X-Box 1 spellen op de X-Box 2 kunnen spelen ?
    pi_26246153
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 11:52 schreef MMaRsu het volgende:
    goedzo
      vrijdag 15 april 2005 @ 13:07:50 #93
    53141 Rodie83
    Mystery(land)
    pi_26246186
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef the_legend_killer het volgende:
    ZOu je ook X-Box 1 spellen op de X-Box 2 kunnen spelen ?
    De discussie hierover vind je als je wa terug zou lezen. Maar om t snel te doen: over backward compatibility is nog niks officieel bekend.
    pi_26246277
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 13:07 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

De discussie hierover vind je als je wa terug zou lezen. Maar om t snel te doen: over backward compatibility is nog niks officieel bekend.
    ok
    pi_26247474
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 12:19 schreef kepler het volgende:

[..]

zeker met de Xbox 2 ligt de nadruk op Xbox-live, alle games moeten daarmee compatibel zijn. Wil je Xbox-live dan zul je toch een normale xbox moeten hebben, met een legaal spel. En aangezien een hoop games veel live-functionaliteit zullen gaan bieden... (kijk naar TS3, Halo 2, Forza, PGR2).
    Wat dat betreft werkt de beveiliging perfect , wil je op live dan heb je alles legaal nodig

(maar misschien dat de hackers ook hier weer iets op zullen vinden, of misschien al gevonden hebben)
    Geld voor de xbox2 mischien,maar met de 1 kan je makkelijk op xbox live nog,ook al is die gemod

[ Bericht 0% gewijzigd door Ghostbuster op 15-04-2005 14:13:33 ]
    pi_26247791
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 12:19 schreef kepler het volgende:
    Met een omgebouwde XboX is het op dit moment heel eenvoudig om on-line te gamen. Er zijn tooltjes gebouwd die er voor zorgen dat je via de system link mogelijkheid van je XboX game gewoon on-line kunt gamen. Er wordt een soort van LAN tussen XboXen gefaked zegmaar. De vraag is of het "illegaal" is, de tools zelf zijn namelijk freeware en er wordt geen gebruik gemaakt van servers.. (en er zijn vast nog wel meer mogelijkheden die ik ook niet weet)

Ik denk dat MS er met de XboX 2 wel wat aan zal proberen te doen, maar of ze er echt iets aan kunnen doen, ik vrees van niet. Zeker niet zolang als de mogelijkheid bestaat om het bios te flashen en het OS te vervangen. Want dan zijn er ook voor de nieuwe XboX vast wel weer een paar gehaaide mennekes die er voor zorgen dat "alles" mogelijk is en vrees ik dat de XboX 2 wel eens een goed alternatief voor het MediaCenter kan worden.

Maar ja, we zullen het gaan zien. Ik ben vooral benieuwd naar het grafische/audio verschil met de huidige XboX en het is dan ook wel erg verstandig van MS om de minimale resolutie van 1280x720 voor gameontwikkelaars af te dwingen. Ik heb er zin in .
    "Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
      vrijdag 15 april 2005 @ 14:19:31 #97
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26248003
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 14:11 schreef Nazzgul het volgende:

[..]

Met een omgebouwde XboX is het op dit moment heel eenvoudig om on-line te gamen. Er zijn tooltjes gebouwd die er voor zorgen dat je via de system link mogelijkheid van je XboX game gewoon on-line kunt gamen. Er wordt een soort van LAN tussen XboXen gefaked zegmaar. De vraag is of het "illegaal" is, de tools zelf zijn namelijk freeware en er wordt geen gebruik gemaakt van servers.. (en er zijn vast nog wel meer mogelijkheden die ik ook niet weet)

Ik denk dat MS er met de XboX 2 wel wat aan zal proberen te doen, maar of ze er echt iets aan kunnen doen, ik vrees van niet. Zeker niet zolang als de mogelijkheid bestaat om het bios te flashen en het OS te vervangen. Want dan zijn er ook voor de nieuwe XboX vast wel weer een paar gehaaide mennekes die er voor zorgen dat "alles" mogelijk is en vrees ik dat de XboX 2 wel eens een goed alternatief voor het MediaCenter kan worden.

Maar ja, we zullen het gaan zien. Ik ben vooral benieuwd naar het grafische/audio verschil met de huidige XboX en het is dan ook wel erg verstandig van MS om de minimale resolutie van 1280x720 voor gameontwikkelaars af te dwingen. Ik heb er zin in .
    maar dat is geen Xbox-live natuurlijk
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 13:59 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Geld voor de xbox2 mischien,maar met de 1 kan je makkelijk op xbox live nog,ook al is die gemod
    maar dan heb je toch nog steeds het legale spel nodig?
    pi_26248078
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 14:19 schreef kepler het volgende:
    maar dat is geen Xbox-live natuurlijk
    Daar heeft u gelijk aan. Het is voor MS dan ook zeker zaak ervoor te zorgen dat de meerwaarde van "live" t.o.v. "de rest" blijft bestaan.
      vrijdag 15 april 2005 @ 14:25:35 #99
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26248173
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 14:22 schreef Nazzgul het volgende:

[..]

Daar heeft u gelijk aan. Het is voor MS dan ook zeker zaak ervoor te zorgen dat de meerwaarde van "live" t.o.v. "de rest" blijft bestaan.
    als ik naar Halo 2 (statistieken, vrienden meenemen naar wedstrijden), PGR2 (leaderboards, tijden vergelijken, ghosts uploaden) en TS3 (mapmaker levels uploaden, leaderboards bij challenges) kijk dan moet dat geen probleem zijn voor Microsoft
      vrijdag 15 april 2005 @ 14:26:51 #100
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_26248210
    ik ben in ieder geval blij dat ze van die backwards compatible onzin zijn afgestapt...
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')