abonnement Unibet Coolblue
pi_26696449


Microsofts volgende console
Zeer waarschijnlijk luisterend naar de naam "xbox 360". Dit is min of meer bevestigd. Wat is er allemaal nog meer bevestigd? Nou officiëel nog niks eigenlijk, maar "betrouwbare" bronnen hebben het volgende te zeggen over de "xbox 360"...

Specs
  • De CPU is afkomstig van IBM, hij zal 3 cores bevatten die gebaseerd zijn op de PowerPC processors van IBM. Ze zullen draaien op een klokfrequentie van rond de 3GHz.
  • De GPU wordt ontwikkeld door ATI en ligt een generatie hoger dan de snelste ATI GPU die op dit moment beschikbaar is voor de PC. Hij zal draaien op 500MHz
  • De hoeveelheid RAM wordt minimaal 256MB, al zijn er verhalen dat dit waarschijnlijk 512MB wordt. Op dit moment is het nog niet duidelijk of dit puur voor het systeem is, of wordt gedeeld met de GPU zoals bij de huidige xbox.
  • Het medium dat gebruikt gaat worden is zeer waarschijnlijk DVD, net als bij de huidige xbox. Dual layer dvd's kunnen tot 9GB aan data bevatten.
  • De hard disc wordt optioneel. Voor savegames gaan geheugenkaarten gebruikt worden. Wat voor soort "geheugenkaarten" dit gaan worden is nog niet duidelijk.
  • XNA gaat een grote rol spelen bij de ontwikkeling van games. Het komt erop neer dat games veel makkelijk, goedkoper en vooral sneller ontwikkeld kunnen worden.
  • De "xbox 360" zal naar alle waarschijnlijkheid niet backwards compatible zijn.

    En verder...
    Microsoft gaat waarschijnlijk bepaalde eisen stellen aan developers die games op de "xbox 360" willen uitbrengen. Zo willen ze dat ieder spel minstens de HDTV reslotie van 1280x720p gaat ondersteunen, moet 5.1 digitaal surround sound standaard zijn evenals anti-aliassing. Verder zien ze graag in ieder spel een vorm van xbox-live ondersteuning terug.

    Nu we het toch over developers hebben... er is al een behoorlijke lijst met developers die de "xbox 360" willen ondersteunen. Wat vooral opvalt is dat Microsoft dit keer meer (grote) Japanse developers heeft weten te overtuigen.

    Maar goed... allemaal leuk en aardig deze semi-feitjes, maar wanneer wordt alles nou een beetje definitief? Op 12 mei 2005 zal Microsoft alles over zijn nieuwe console bekend gaan maken tijdens een wereldwijde announcement op MTV! (in Nederland zal het uitgezonden worden op vrijdag 13 mei om 19:30 uur) In de tussentijd kun je de timer in de gaten houden.

    Links
  • Officiële xbox site
  • Fok!games
  • Diverse xbox2/360 sites

    Voorgaande topics
  • XBOX 2: The beginning..
  • [Xbox 360] Deel 2 - Vanaf 12 mei weten we alles...
  • Xbox 2/360/Xenon [Deel 3] : The first, the best.
  •   dinsdag 3 mei 2005 @ 14:35:16 #2
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26696488
    Ben te ongeduldig om op MTV NL te wachten. Download het waarschijnlijk zo snel mogelijk op 12 mei.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26696559
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 14:35 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Ben te ongeduldig om op MTV NL te wachten. Download het waarschijnlijk zo snel mogelijk op 12 mei.
    Ach... ik kan het geduld wel opbrengen hoor. Ik verwacht eigenlijk helemaal niet zo veel van die MTV-show. Hooguit een glimps van het uiterlijk en veel marketing-blabla! De echte onthulling komt nog altijd op de E3. En nadat die show in de VS is geweest, zal de info in no-time op internet staan.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 14:39:50 #4
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26696632
    Van mij mag het een halfuur-durende reclameblok zijn. Ik ben vrij ongeduldig. Verwacht wel een mediaspektakel a la superbowl met blote tiet(en).
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26696686
    Mooie logo trouwens.




    +



    =

    ...and you shall see.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 14:43:49 #6
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26696751
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 14:41 schreef PandorasBox het volgende:
    Mooie logo trouwens.


    [afbeelding]

    +

    [afbeelding]

    =

    [afbeelding]
    Best wel.
    Orgineel logo verzinnen die op geen enkel ander lijkt zal wel erg moeilijk zijn. Ik vind het trouwens wel fris uitzien.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_26696813
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 14:43 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Orgineel logo verzinnen die op geen enkel ander lijkt zal wel erg moeilijk zijn.
    Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Maar jatten en aanpassen is inderdaad makkelijker!
      dinsdag 3 mei 2005 @ 14:47:51 #8
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26696879
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 14:43 schreef Sharkdoggie het volgende:

    [..]

    Best wel.
    Orgineel logo verzinnen die op geen enkel ander lijkt zal wel erg moeilijk zijn. Ik vind het trouwens wel fris uitzien.
    ik hem wel ok eigenlijk
    The line is a dot to you!
    pi_26697151
    Zoals ik net al zei vlak voor het vorige topic dicht ging:

    Je zou er bijna dreamcast flashbacks van krijgen. Een console logo zie ik liever als iets wat duidelijk herkenbaar en reproduceerbaar is, dan als iets dat een kleuter met een passer en een groene stift in elkaar heeft gezet.

    Het logo ansich is niet lelijk, maar sterk is het zeker niet.

    Halen we topic 100 trouwens voordat de 360 beschikbaar is, of gaan we ook nog eens tevreden gamen met de huidige, niet ten volle benutte, generatie?
    pi_26697289
    Ik vind het logo niet af
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:07:17 #11
    61421 icecreamfarmer_NL
    VOC mentaliteit
    pi_26697489
    ik had bij het logo ook meer de 360 meer in het plaatje verwerkt dan er simpelweg achterzetten
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:10:02 #12
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26697585
    Microtransacties!! WOOHOOO
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_26697730
    de xbox 360 is de eerste console waarvan ik denk dat ik hem ga halen (wacht wel tot de prijs een beetje daalt)
    deze xbox lijkt me echt een topper
    mooie grafische beelden die de gewone pc inhalen
    en met een hoop spellen in aantocht

    de vraag is alleen hoelang het zal duren voor je copy's kan gaan draaien
    want de orginele spellen zullen wel dik aan de prijs zijn
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:22:24 #14
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_26698031
    Van het logo ga je scheel kijken en krijg je hoofdpijn. Mislukt dus.
    pi_26698177
    Logo boeit mij helemaal niks, als ze het maar niet zo groot op de hoesjes gaan zetten als EA en Ubisoft
    If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
    http://www.myspace.com/trakston
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:34:16 #16
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26698455
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 15:14 schreef harrie1 het volgende:
    de xbox 360 is de eerste console waarvan ik denk dat ik hem ga halen (wacht wel tot de prijs een beetje daalt)
    deze xbox lijkt me echt een topper
    mooie grafische beelden die de gewone pc inhalen
    en met een hoop spellen in aantocht

    de vraag is alleen hoelang het zal duren voor je copy's kan gaan draaien
    want de orginele spellen zullen wel dik aan de prijs zijn
    In de volksmond noemen we zulke personen graphicshoeren.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:35:38 #17
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26698501
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 14:45 schreef P-Style het volgende:

    [..]

    Zo moeilijk is dat nou ook weer niet. Maar jatten en aanpassen is inderdaad makkelijker!
    Ik zie niet wat hier nou zo gejat aan is, eigenlijk. .
    Tis rond, maar das dan ook meteen de enige gelijkenis. .
    -
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:39:22 #18
    38571 BMH
    Brute Force 360!!
    pi_26698667
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ik zie niet wat hier nou zo gejat aan is, eigenlijk. .
    Tis rond, maar das dan ook meteen de enige gelijkenis. .
    + het heeft de zelfde helixvormige gelijkenis als het logo van ubisoft.

    Ik vind het ook niet gejat hoor, maar opmerkelijk is hij niet. Die X van xbox 1 was veel indrukwekkender, net zoals de cubus van gamecube & het oude playstation logo.
    Gamertag: BMHLive
    PSN: BMHLive
    pi_26698833
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ik zie niet wat hier nou zo gejat aan is, eigenlijk. .
    Tis rond, maar das dan ook meteen de enige gelijkenis. .
    Tis ieder geval een stuk origineler dan het PlayStation logo, al is het PS logo lekker simpel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      dinsdag 3 mei 2005 @ 15:46:45 #20
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_26698958
    Ik vind het logo lelijk. En het is bijna ondoenlijk om er een klein pictogram van te maken.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_26699837
    Ik wacht lekker met de aanschaf tot ik weet wie de beste is geworden (ps3 of x360). Daarnaast zijn die dingen in het begin zowiezo veel te duur.

    Nog wat over dat logo: het playstation logo (met tekst 'playtation')is heel langgerekt en komt op bijna alle plekken groter naar voren dan het huidige Xbox logo naar mijn idee. Zo te zien hebben ze niet echt geleerd @ microsoft
    pi_26699959
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 15:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

    [..]

    Ik zie niet wat hier nou zo gejat aan is, eigenlijk. .
    Tis rond, maar das dan ook meteen de enige gelijkenis. .
    De gelijkenis met het UBISOFT logo gaat echt wel op. Kijk nog eens goed
      dinsdag 3 mei 2005 @ 16:16:53 #23
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26700031
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 16:14 schreef Xrenity het volgende:

    [..]

    De gelijkenis met het UBISOFT logo gaat echt wel op. Kijk nog eens goed
    Mja, als je lang genoeg kijkt vind je vanzelf wel iets.
    Maar echt gejat is het allerminst als je het mij vraagt... .
    -
      dinsdag 3 mei 2005 @ 16:18:50 #24
    12888 Skull-splitter
    your selection of the finest
    pi_26700105
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 15:46 schreef speknek het volgende:
    Ik vind het logo lelijk. En het is bijna ondoenlijk om er een klein pictogram van te maken.
    Tedaaa... Ik heb zelf meer een radar-sweep achtergrond met de tekst er overheen beeld erbij...
    I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
    Steam: Skullsplitter
    Origin-naam:013skullsplitter
      dinsdag 3 mei 2005 @ 16:26:19 #25
    58549 pkwarts
    pixelfiel.
    pi_26700348
    Het logo is fake. De B van xbox heeft in de teasertrailer op mtv een afgezaakt hoekje op het streepje in het midden. Hier heeft hij geen hoekje.
    [22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
    http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')