Ja, daar sluit ik mij bij aan.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Succes Christine, deze keer gaat het zeker lukken![]()
Dat zou een flinke hijs zijnquote:Op maandag 2 mei 2005 12:43 schreef Frollo het volgende:
Bijna 74 meter aan sjekkies die ik dus niet opgerookt heb!
Nicequote:Op maandag 2 mei 2005 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinds gisteren de halfjaar-grens gepasseerd.
Succesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:00 schreef Christine het volgende:
1 dag en 14 uur
Ik heb het alleen niet gemist om met knorrende maag wakker te worden
Hou vol dit keerquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:14 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb al vele stoppogingen gedaan (sommige best succesvol voor een lange periode) maar nu is het wel eens tijd om voorgoed te stoppen. Sinds gisteren heb ik niks meer gerookt. Mag ik op de lijst?
Vanaf me 17de (ben nu 26) en een keer 3/4 jaar en een keer 5/4 jaar gestopt. Verder 20 keer tussendoor gestopt. Soms 11 dagen, soms een dag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:26 schreef Christine het volgende:
Veel succes gewenst, livEliveD!!! Hoe lang heb je gerookt, en op welke manier probeer je te stoppen?
Mja dag 2-5 is vaak klote. Daarna gaat het vaak wel makkelijk. Thnxquote:
Gaat lukken, succes!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:36 schreef Christine het volgende:
*kiezen op elkaar bijt*
Het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken...
Gatver wat is dit moeilijk, was ik maar nooit begonnen
Ik merk er nog niets van, nu 3 weken gestopt. Maar goed, ik sportte ook 4 keer in de weekquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben stressen en dan komt alsnog die behoefte aan roken opzetten.Ik doe het niet hoor, het is al een stuk minder dan hiervoor.
Ik hoest ook helemaal niet meer. Ik had toch al last van bronchitus, dus het was al niet verstandig, maar goed...nu zie ik echt resultaat.
Inmiddels genoteerd, welkom en veel succes met het stoppen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:14 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb al vele stoppogingen gedaan (sommige best succesvol voor een lange periode) maar nu is het wel eens tijd om voorgoed te stoppen. Sinds gisteren heb ik niks meer gerookt. Mag ik op de lijst?
Thnx. Tot nu toe valt het mee moet ik zeggen alhoewel gisteren tijdens het uitgaan ik wel uiteraard behoefte had.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:07 schreef schatje het volgende:
Inmiddels genoteerd, welkom en veel succes met het stoppen.
Je bent eindelijk daadwerkelijk aan het stoppen liv?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:41 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Thnx. Tot nu toe valt het mee moet ik zeggen alhoewel gisteren tijdens het uitgaan ik wel uiteraard behoefte had.
De rest ook veel succes. Tuuwk gaat het jullie lukken! [afbeelding]
denk dat dat meer door het wisselende weer komtquote:Op woensdag 4 mei 2005 09:35 schreef Christine het volgende:
Two days, 14 hours, 35 minutes and 23 seconds. 20 cigarettes not smoked, saving fl 4,17. Life saved: 1 hour, 40 minutes.
Ik kan er alleen niet echt blij mee zijn, want ik ben ziek
Die keelpijn, komt dat misschien van het stoppen met roken?
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:54 schreef Alicey het volgende:
Je bent eindelijk daadwerkelijk aan het stoppen liv?
Zie de link in de zin "Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat. " in de OPquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:20 schreef lycnix het volgende:
gebruiken jullie een software progamma om dat bij te houden? zo ja welke, ben namelijk net 5min gestopt, serieus. zit zonder geld in zuid afrika, heb wel onderdak, en genoeg pap voor de komende week, word pas weer uitbetaald op maandag,,,
Het gaat toch om het getalquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:16 schreef Christine het volgende:
Hoe krijg je dat ding in euro's trouwens?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:19 schreef Sanne het volgende:
Ik mag van de lijst af. Het wil me maar niet lukken.
Toch stop ik, ooit...
Ik moest wel, zie toevoeging.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:21 schreef livEliveD het volgende:
[..]balen
Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Volgende keer beter [afbeelding]
Good4u!!!!quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:22 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben ook gestopt, op 1 mei 2005, 4 dagen dus alweerBen al veel vaker gestopt en daarna steeds weer begonnen. Alleen dit keer is het geen stoppoging maar een stopbesluit! Stoppen met roken is niet zo moeilijk, gewoon geen sigaret meer opsteken
Mag ik bij deze op de lijst?
Ik ken het gevoelquote:Op donderdag 5 mei 2005 14:22 schreef Sanne het volgende:
Het roken op zich vind ik niet eens zo lekker, maar mijn jointje wil ik niet missen.
En zolang ik daar niet mee wil stoppen blijft het moeilijk.
Weet je wat het is, die sigaret doet niks, daar ben ik inmiddels wel achter. Maar mijn wiet zorgt er nog steeds voor dat ik heerlijk gelukkig kan zitten wezen met helemaal niets. En dat heb ik nog nergens anders in kunnen vinden...quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:35 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel![]()
Makkelijk zal het wel nooit worden
Ik denk telkens maar zo als ik zin heb ik een sigaret: Mórgen kan ik altijd nog een pakje gaan halen als ik echt wil.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Christine het volgende:
Ik sta echt op het punt om sigaretten te halen, maar ik doe het niet.
Ik heb net ruzie zitten maken met iemand die veel voor me betekent, dus die stressssss wordt een beetje veel. Maar sigaretten helpen niet, dat heb ik bij mijn vorige stoppoging gemerkt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk telkens maar zo als ik zin heb ik een sigaret: Mórgen kan ik altijd nog een pakje gaan halen als ik echt wil.
Werkt de rest van je leven
Hou vol joh!![]()
Neem dan een kauwgumpje, een snoepje of een slokje water. In ieder geval niet doen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Christine het volgende:
Ik sta echt op het punt om sigaretten te halen, maar ik doe het niet.
Zou wat zijn. EN ruzie EN straks van jezelf balen omdat je toch weer hebt gerookt. Je voelt je dan alleen maar dubbel-klote.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb net ruzie zitten maken met iemand die veel voor me betekent, dus die stressssss wordt een beetje veel. Maar sigaretten helpen niet, dat heb ik bij mijn vorige stoppoging gemerkt.
Het is vooral het idee denk ik... en ja, morgen kan ik altijd nog een pakje halen als ik echt wil.
Dat gaat écht over.quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:33 schreef WeirdMicky het volgende:
One month, one day, 22 hours, 32 minutes and 12 seconds. 479 cigarettes not smoked, saving ¤ 95,82. Life saved: 1 day, 15 hours, 55 minutes.
Ik mag in de 1 maand lijst...jeee. Mn enthousiasme is laag omdat ik nog zo vaak aan roken denk. Ik doe het niet, maar kan ik niet ff niet aan roken denken als ik me bagger voel?
Thanks for the peptalk...of het echt over gaat betwijfel ik, maar goed...roken is minder een alternatief, behalve als je nooit wilt stoppen...heb je dit gezeur tenminste niet meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat gaat écht over.
Als je er nu weer eentje zou opsteken voel je je nog veel bagger-der-der. En dan stop je weer en dan moet je deze stop-ellende wéér meemaken. En dan denk je waarschijnlijk: had ik het toen nou maar volgehouden, ik zat verdomme al op een maand.
Ergo: doe je best![]()
Als je nog af en toe blowt zal het idd nooit helemaal over gaan ben ik bang. Ik raak sinds ik gestopt ben met roken ook geen joint meer aan (nou blowde ik ook zo goed als nooit meer). Misschien over een jaar of wat als ik er van overtuigd ben dat ik écht gestopt ben met roken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:16 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Thanks for the peptalk...of het echt over gaat betwijfel ik, maar goed...roken is minder een alternatief, behalve als je nooit wilt stoppen...heb je dit gezeur tenminste niet meer.
Ik rook overigens heel af en toe nog wel een jointje, maar ik ga voor de waterpijp...ik haat tabak
Cool te horen dat ik niet de enige ben.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:29 schreef Frollo het volgende:
Ik blow ook gewoon door hoor, ondanks dat ik gestopt ben! Niks aan de hand
Daar moet ik wel twee dingen bij opmerken: Ten eerste rook ik slechts één jointje per week. En ten tweede bouw ik 'm nu met een gesloopte Marlboro van mijn vriendin -- dat smaakt zó anders dan de Javaanse Jongens 3/4 die ik gewend ben, dat ik het nauwelijks met roken associeer. En ik hoef dus geen shag in huis te hebben.
Zeer binnenkort stopt mijn vriendin ook, dan zal ik me een tijdje moeten behelpen met voorgedraaide joints, en intussen ga ik dan sparen voor een vaporizer. Zo'n ding is niet duurder dan een paar weken roken, dus dat heb ik zo bij elkaar
Kijk wel uit dat je niet van de ene verslaving in de andere verslaving valt. Mijn zwager is gestopt met roken en is over gegaan op de waterpijp. Eerst eentje per week, maar inmiddels zit hij aan 2/3 waterpijpen per avond. Wat is het nut dan om te stoppen met roken?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Cool te horen dat ik niet de enige ben.![]()
Ik ga straks denk ik een waterpijp kopen, wat goedkoper dan een vaporizer en ook een stuk relaxter dan een joint.
En owja, nog steeds geen sigaret gerookt sinds 4 april
Gewoon niet doenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:49 schreef Christine het volgende:
Ik ga heel hard richting een week
En de echte uitdaging komt vanavond in de kroeg...
Tuurlijk houd ik het vol, maar gewoonlijk rook ik tijdens het uitgaan een heel pakjequote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Gewoon niet doen
Ik hou het ook nog vol en dus jij ook
Zijn er veel rokers bij?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:31 schreef Christine het volgende:
Tuurlijk houd ik het vol, maar gewoonlijk rook ik tijdens het uitgaan een heel pakje
Gaat nog leuk worden vanavond
Geen idee, ik weet nog niet met wie ik gaquote:
Wat voor mij vaak wel werkt is om ze te zien als afhankelijke wezens. Constant bezig met wanneer ze de volgende peuk kunnen opsteken. Voordeel is dat jij die drang niet meer hebt (ok de eerst paar weken nog wel, dan steeds minder). Hou vol vanavond en morgen voel je je goedquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:38 schreef Christine het volgende:
Geen idee, ik weet nog niet met wie ik ga
Maar meestal roken ze wel, ja... maar ik ben sterk en ga het volhouden
He, we zijn zowat op hetzelfde moment gestoptquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:49 schreef Christine het volgende:
Five days, 14 hours, 49 minutes and 57 seconds. 44 cigarettes not smoked, saving fl 8,99. Life saved: 3 hours, 40 minutes.
Ik ga heel hard richting een week
En de echte uitdaging komt vanavond in de kroeg...
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaanquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:11 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
He, we zijn zowat op hetzelfde moment gestoptMijn metertje:
Five days, 13 hours, 42 minutes and 17 seconds. 83 cigarettes not smoked, saving ¤ 16,71. Life saved: 6 hours, 55 minutes.
Ik rookte alleen wel wat meer zie ikMaar aan de andere kant bespaar ik dan ook meer geld
Vanavond voor mij ook de vuurproef, ik ga uit eten met een stel waarvan er een paar roken. Maar het gaat lukken, ben nu bijna een week gestopt en dat ga ik niet weggooien!
Roken vergelijken met de waterpijp? Als ik ongeveer 15 peuken per dag rookte, maar nu geen tabak meer rook via de waterpijp 1x per week. Hoe kan dit ooit vergelijkbaar zijn?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:56 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Kijk wel uit dat je niet van de ene verslaving in de andere verslaving valt. Mijn zwager is gestopt met roken en is over gegaan op de waterpijp. Eerst eentje per week, maar inmiddels zit hij aan 2/3 waterpijpen per avond. Wat is het nut dan om te stoppen met roken?
Ik zeg ook kijk uit dat je het niet teveel gaat doen. Eentje per week is prima, maar zo begon mijn zwager dus ook en die rookt er nu meerdere per avond. En jij rookt waterpijp zonder tabak? Dat is apart...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:37 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Roken vergelijken met de waterpijp? Als ik ongeveer 15 peuken per dag rookte, maar nu geen tabak meer rook via de waterpijp 1x per week. Hoe kan dit ooit vergelijkbaar zijn?
Wiet en hash heet dat spulquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:30 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik zeg ook kijk uit dat je het niet teveel gaat doen. Eentje per week is prima, maar zo begon mijn zwager dus ook en die rookt er nu meerdere per avond. En jij rookt waterpijp zonder tabak? Dat is apart...
Ah, zo'n soort waterpijpquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wiet en hash heet dat spulTabak wil ik juist helemaal uitbannen, omdat je met een joint ook tabak rookt en dat wil ik niet meer. Vandaar, dus goed...verslaafd raken doe ik niet, ik heb niet eens tijd zo vaak vd kaart te raken.
Kben volgens dat programmaatje trouwens over de 100 euro besparingEn het stoppen gaat nog lekker.
Hoe ging het??quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaan
En vanavond gaat het goed komen! Die week was al moeilijk genoeg he, dat gooi je inderdaad niet zomaar weg
Uit betrouwbare bronnen hoorde ik dat ze er een paar had gerookt, maar meteen weer gestopt, dus achquote:
Hup stop jij vlegel, hoe kut (en het was kut, nu nog soms) het stoppen ook mag zijn, je bespaart veel geld en bent gezonder. Hoe lekker roken soms ook kan zijn...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:24 schreef Beach het volgende:
Ik zie een pakje naast me liggenmaar ik heb gelukkig geen vuur.
Vooral met uitgaan, biertje + sigaretquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Hup stop jij vlegel, hoe kut (en het was kut, nu nog soms) het stoppen ook mag zijn, je bespaart veel geld en bent gezonder. Hoe lekker roken soms ook kan zijn...
Je bent inmiddels alweer een paar dagen stil, ik vrees het ergste...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaan
En vanavond gaat het goed komen! Die week was al moeilijk genoeg he, dat gooi je inderdaad niet zomaar weg
Fokkers stoppen met roken [Deel 26]quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:44 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Je bent inmiddels alweer een paar dagen stil, ik vrees het ergste...
Zeg dat ik ongelijk heb!
maar niet jokken, he!
Moeder moet een nieuwe bril... *schaam*quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:45 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Fokkers stoppen met roken [Deel 26]
Klik en je zult het antwoord weten moeder
Jouw stoppen gaat ook lekker, he!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Hup stop jij vlegel, hoe kut (en het was kut, nu nog soms) het stoppen ook mag zijn, je bespaart veel geld en bent gezonder. Hoe lekker roken soms ook kan zijn...
Zeker, ruim over de maand heenquote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:48 schreef dutch-mamma het volgende:
Effe asociaal opscheppen:
Three months, two weeks, two days, 1 hour, 44 minutes and 19 seconds ago I almost choked. Since then, I refused 2651 cigarettes and saved ¤ 143,58. And I saved 1 week, 2 days, 4 hours and 55 minutes!
Wat ik kan, kunnen jullie zeker! En laat je niet gekmaken met het verhaal dat eerste stoppogingen nooit lukken, want dit is mijn eerste keer ("poging" noem ik het niet meer)
Afkicken van de tabak is niet leuk (understatement), en ik zeg eerlijk dat ik af en toe weer zwaar trek heb, maar dat duurt maar even.
Ik ben bij dat ik het zo lang al volhou! En wil je weten hoe dat voelt? Steek dan "die ene" niet aan
Amen [afbeelding]
Moet je gewoon 1 stopdag eraf halenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:22 schreef Christine het volgende:
Drie sigaretjes (niet eens helemaal opgerookt)... Dus ik tel gewoon door... mag wel he?
One week, one day, 14 hours, 23 minutes and 0 seconds. 68 cigarettes not smoked, saving fl 13,76. Life saved: 5 hours, 40 minutes.
Ik denk er nauwelijks nog aan
Goed zo, ik ben trots op jequote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:39 schreef Slarioux het volgende:
Het gaat lekker. Dat wil zeggen:
Four months, one week, two days, 2 hours, 35 minutes and 27 seconds. 2582 cigarettes not smoked, saving ¤ 503,36. Life saved: 1 week, 1 day, 23 hours, 10 minutes.
Wat jammer!quote:Op woensdag 11 mei 2005 00:31 schreef Nokia3310 het volgende:
Haal me er maar weer af, ben weer begonnen![]()
Een weekje volgehoudenquote:Op woensdag 11 mei 2005 00:31 schreef Nokia3310 het volgende:
Haal me er maar weer af, ben weer begonnen![]()
Ik ben ook zo'n 5 kilo aangekomen sinds dat ik gestopt ben. Niet dat ik nou zoveel meer snoep, maar mijn eetlust is gewoon veel groter geworden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik mis in het metertje nog het aantal kilo's dat ik er inmiddels bij heb.
Bij mij gaat het hard in elk geval
Ik 3 kilo, voornamelijk spieren ook vanwege het meer sporten denk ikquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n 5 kilo aangekomen sinds dat ik gestopt ben. Niet dat ik nou zoveel meer snoep, maar mijn eetlust is gewoon veel groter geworden.
Jij bent nog altijd lekker hoorquote:Op woensdag 11 mei 2005 10:36 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik 3 kilo, voornamelijk spieren ook vanwege het meer sporten denk ikBen nog wel lekker slank, dat ben ik nog liever dan rookvrij.
quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:39 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Een weekje volgehoudenJij bent de koning.
Ja dat ben ik wel met je eens. Man, je voelt je dan gewoon zo'n verrotte loser. Júist na zo'n korte tijd. Je baalt dan gewoon dat je het zelfs niet "éven" kon volhouden. Mensen die zeggen: "Maar je had het nog nauwelijks geprobeerd!". Wat onzin is. Voor veel mensen zijn die eerste dagen al een hele stap en overwinning.quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:00 schreef LuQas het volgende:
[..]
![]()
Ik kan uit ervaring spreken wanneer ik zeg dat het enorm kut voelt tegenover jezelf wanneer je na redelijk korte tijd je stoppoging opgeeft. Ik heb er vele gehad. En ik denk niet dat het bepaald helpt wanneer mensen dat er nog eens inwrijven.
Wow!quote:Op donderdag 12 mei 2005 22:28 schreef FokCrash het volgende:
Hallo luitjes![]()
ik zag mezelf nog bij 1 maand staan, maarruh, ben gelukkig nogsteeds heel fris hoor:
Ten months, four weeks, 6 hours, 47 minutes and 19 seconds. 6645 cigarettes not smoked, saving ¤ 1.312,52. Life saved: 3 weeks, 2 days, 1 hour, 45 minutes.
tadaa![]()
Geweldig!quote:
Ik ken mezelf, ik denk dat ik zoiets meteen zou aangrijpen om weer te roken. Hopen dat dat me niet leukt (weer beginnen dusquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:16 schreef sjak het volgende:
Ik denk trouwens dat ik niet zou gaan roken als er iets heel moeilijks gebeurt. Maar ik heb soms nog steeds wel het gevoel dat ik een sigaret wil.
Als anderen het kunnen, kan hij of zij het ook...dus zijn ze zwakker dan anderen geweest. Vandaar hun schaamte. En terecht, dat mag je ze best duidelijk maken toch?quote:Op woensdag 11 mei 2005 22:00 schreef LuQas het volgende:
[..]
![]()
Ik kan uit ervaring spreken wanneer ik zeg dat het enorm kut voelt tegenover jezelf wanneer je na redelijk korte tijd je stoppoging opgeeft. Ik heb er vele gehad. En ik denk niet dat het bepaald helpt wanneer mensen dat er nog eens inwrijven.
Gewoon ervoor zorgen dat er alleen maar leuke dingen gebeurenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:17 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik ken mezelf, ik denk dat ik zoiets meteen zou aangrijpen om weer te roken. Hopen dat dat me niet leukt (weer beginnen dus)
Ik schaam me niet hoor, ik sta helemaal achter mijn beslissing om weer te beginnen met roken. Het was momenteel gewoon te zwaar voor me, mede door andere factoren (beginnende depressie, groot gevoel van eenzaamheid, zieke vader enz) kan ik het op dit moment er niet bij hebben. Mijn tijd komt nog wel, maar nu gewoon even niet...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:33 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Als anderen het kunnen, kan hij of zij het ook...dus zijn ze zwakker dan anderen geweest. Vandaar hun schaamte. En terecht, dat mag je ze best duidelijk maken toch?Ik rook deels niet meer vanwege dat schaamte gevoel.
Het gaat je gewoon een keer lukken, maar nu is dan inderdaad niet de goede situatie! Sterkte met alles trouwens.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:41 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik schaam me niet hoor, ik sta helemaal achter mijn beslissing om weer te beginnen met roken. Het was momenteel gewoon te zwaar voor me, mede door andere factoren (beginnende depressie, groot gevoel van eenzaamheid, zieke vader enz) kan ik het op dit moment er niet bij hebben. Mijn tijd komt nog wel, maar nu gewoon even niet...
Netjes hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:48 schreef Brennie het volgende:
Two months, two days, 14 hours, 17 minutes and 56 seconds. 1589 cigarettes not smoked, saving ¤ 317,77. Life saved: 5 days, 12 hours, 25 minutes.
Ik ben trots op je!!!quote:Op zondag 15 mei 2005 13:06 schreef WeirdMicky het volgende:
Ondanks de fokmeeting niet eens gerookt
One month, one week, four days, 13 hours, 6 minutes and 55 seconds. 623 cigarettes not smoked, saving ¤ 124,64. Life saved: 2 days, 3 hours, 55 minutes.
Hai,quote:
Spelen met woorden is leuk of niet?quote:Op maandag 16 mei 2005 00:04 schreef Hedonist het volgende:
'Stoppen met roken?': je rookt of je rookt niet. Er mee stoppen is een besluit, wat op zich zelf tamelijk definitief is. Elke andere poging is bij voorbaad gedoemd te mislukken. Zolang je je zelf als roker beschouwd die nu gestopt is, is het een kwestie van tijd. En je steekt er weer een op...
Ik vraag me af, van de lijst, wie beschouwd zich na het uitmaken van de laatste sigaret als een 'niet roker'?
Uitstekendquote:Op zondag 15 mei 2005 23:57 schreef Brennie het volgende:
[..]
Hier gaat het wel aardig, en hoe is het met jou?
Niemand, volgens mij wordt je nooit meer een niet-roker en blijf je altijd gestopt. Een voorbeeld is mijn pa, die is 26 maanden gestopt en heeft altijd nog zo zijn momenten....Niet dat hij af en toe rookt, maar trek heeft hij soms echt wel.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:04 schreef Hedonist het volgende:
'Stoppen met roken?': je rookt of je rookt niet. Er mee stoppen is een besluit, wat op zich zelf tamelijk definitief is. Elke andere poging is bij voorbaad gedoemd te mislukken. Zolang je je zelf als roker beschouwd die nu gestopt is, is het een kwestie van tijd. En je steekt er weer een op...
Ik vraag me af, van de lijst, wie beschouwd zich na het uitmaken van de laatste sigaret als een 'niet roker'?
Goehoehoed... alleen voor dat bedrag zou je al blij worden hequote:Op maandag 16 mei 2005 00:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Niemand, volgens mij wordt je nooit meer een niet-roker en blijf je altijd gestopt. Een voorbeeld is mijn pa, die is 26 maanden gestopt en heeft altijd nog zo zijn momenten....Niet dat hij af en toe rookt, maar trek heeft hij soms echt wel.
One month, four days, 6 hours, 32 minutes and 50 seconds. 856 cigarettes not smoked, saving ¤ 157,31. Life saved: 2 days, 23 hours, 20 minutes.
Ik ben 5,5 jaar geleden gestopt met roken, en ik noem mezelf nog steeds geen niet-roker.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:04 schreef Hedonist het volgende:
Op zo'n moment moet je voor de grap eens een sigaretje opsteken. Sigaretjes smaken opeens heel anders dan je gewend was.quote:Op maandag 16 mei 2005 10:22 schreef miss_sly het volgende:
Ook na 5,5 jaar heb ik best nog wel eens dat ik denk: "hmm, nu zou ik best een sigaretje hebben gewild", alleen het kost me geen moeite meer om het niet te doen.
Dat bedrag is het zeker wel! Ach binnenkort zal je vast we helemaal stoppenquote:Op maandag 16 mei 2005 10:13 schreef Christine het volgende:
[..]
Goehoehoed... alleen voor dat bedrag zou je al blij worden he
Ik zit nu op twee weken, maar heb bij het uitgaan afgelopen weekend wel wat gerookt
Nouja, ik vind het van mezelf wel mogen
Toen ik nét gestopt was, heb ik überhaupt geen vervangers gebruikt, maar na een week of 2 kocht ik kauwgom, wat opzich wel even werktequote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:08 schreef Mirage het volgende:
* Mirage stapt heel voorzichtig het topic binnen.
Ik heb een paar uur geleden aan mijn zoontje beloofd dat mama niet meer zal roken.
Hij begon de laatste tijd steeds mee opmerkingen te maken en vragen te stellen.
Hij wil niet dat hij, zijn papa, zijn mama of zijn babybroertje ( is allang een peuter maar ach) roken.
1 als hij in de buurt is zorgt de rook ervoor dat hij geen adem krijgt.
2 zijn papa en mama mogen niet ziek worden en dood gaan.
Zijn mening: iedereen moet stoppen met roken anders komt er overal rook in de wereld en kan straks helemaal niemand meer adem halen.
Hoe stom ook na een paar uurtjes.. ik snak gewoon naar een sigaret.
Als ik dit gevoel heb ( eigenlijk het gevoel dat vooraf gaat aan het gevoel dat ik nu heb ) dan sta ik op, loop ik de kamer uit en steek ik een sigaret op.
Ik hou niet van snoep. Wat doen jullie om het gevoel te "bevredigen" maar dan zonder sigaret.. dus eigenlijk hoe foppen jullie je lichaam en geest ?
Ben nu 5 weken+ gestopt en gebruik absoluut geen vervangers. Gewoon niet meer doen, ik heb wel (nog) vaker wat in mijn handen. (pen, sleutelhanger)quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:08 schreef Mirage het volgende:
Ik heb een paar uur geleden aan mijn zoontje beloofd dat mama niet meer zal roken.
Hij wil niet dat hij, zijn papa, zijn mama of zijn babybroertje ( is allang een peuter maar ach) roken.
Zijn mening: iedereen moet stoppen met roken anders komt er overal rook in de wereld en kan straks helemaal niemand meer adem halen.
Als ik dit gevoel heb ( eigenlijk het gevoel dat vooraf gaat aan het gevoel dat ik nu heb ) dan sta ik op, loop ik de kamer uit en steek ik een sigaret op.
Ik hou niet van snoep. Wat doen jullie om het gevoel te "bevredigen" maar dan zonder sigaret.. dus eigenlijk hoe foppen jullie je lichaam en geest ?
Het is gewoon niet makkelijk. Lichaam en geest willen foppen? Stoppen is gewoon afkicken vrees ik. Het verlangen naar een sigaret níet bevredigen, dat is de hele truc van stoppen met roken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:08 schreef Mirage het volgende:
En stop voor jezelf, niet alleen voor dat kind. Je moet zelf begrijpen dat roken nergens op slaat en je jezelf die verslaving hebt aangeleerd en die fout weer gaat rechtzetten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 08:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is gewoon niet makkelijk. Lichaam en geest willen foppen? Stoppen is gewoon afkicken vrees ik. Het verlangen naar een sigaret níet bevredigen, dat is de hele truc van stoppen met roken.
Ikzelf erger mij al tijden aan de sigaretten.quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:32 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
En stop voor jezelf, niet alleen voor dat kind. Je moet zelf begrijpen dat roken nergens op slaat en je jezelf die verslaving hebt aangeleerd en die fout weer gaat rechtzetten.
Dát wilde ik horenquote:
Leuk dat een niet-roker zo begrijpend en enthousiasmerend isquote:Op woensdag 18 mei 2005 13:33 schreef innovative het volgende:
Mirage, even aan jou persoonlijk, SUPER!!! dat je ook zo veel rekening houdt met je kind en je omgeving. Dat zouden meer ouders moeten doen. Een extra duwtje in de rug is vast prettig op de moeilijke momenten, denk aan je zoontje en zijn koppie toen hij je vertelde dat hij bang was...
En aan alle anderen, ga door! Heb geen idee wat jullie doormaken (niet-roker), maar vind het knap van jullie dat jullie doorzetten. En blijven volhouden, he?
Van mensen die zelf nooit hebben gerookt inderdaad...die snappen bijna nooit hoe lastig het kan zijnquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Leuk dat een niet-roker zo begrijpend en enthousiasmerend isDat hoor je niet vaak. Meestal lijkt het hen maar aanstellerij, dat gezeur over stoppen. "Jezus, je stopt gewoon en klaar. Doe niet zo moeilijk."
Leuk om het een keer anders te zien!![]()
Bijna een maand!!quote:
Snappen doe ik het ook niet, althans, ik heb het zelf niet doorgemaakt en was ook niet van plan ooit die richting in te moeten slaan. 't Is bij mij dan wel meer het niet snappen dat iemand er ooit mee begint, trouwens...quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:42 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Van mensen die zelf nooit hebben gerookt inderdaad...die snappen bijna nooit hoe lastig het kan zijn
Wacht nog een paar weken, en trek dan een sprintje om de bus te halen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Christine het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zin meer om niet te roken.
Hadden jullie dat ook na bijna 3 weken nog?
Ik heb echt weinig motivatie om niet weer te beginnen namelijk.
Punt is: als je begint, wil je toch weer stoppen (de sigaret is in die korte tijd niet opeens lekker, goedkoop en gezond geworden neem ik aan, dus er is niets veranderd en het verlangen om te stoppen steekt dus vast weer de kop op).quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Christine het volgende:
Ik heb eigenlijk geen zin meer om niet te roken.
Hadden jullie dat ook na bijna 3 weken nog?
Ik heb echt weinig motivatie om niet weer te beginnen namelijk.
Maandag ging ik hardlopen, en dat ging al een stuk beter dan toen ik nog rooktequote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Wacht nog een paar weken, en trek dan een sprintje om de bus te halen.
Als je op je stoel neerploft weet je weer waarom je stopte, ik iig wel.
Efficiëncy.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Uit het oogpunt van efficiëncy zou je dus beter gewoon gestopt kunnen blijven. Anders is het allemaal zo dubbelop.
En? Hoe gaat het nu inmiddels? Al weer wat zekerder van de zaak...?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Efficiëncy.
*programmaatje opstart
Two weeks, four days, 20 hours, 53 minutes and 59 seconds. 150 cigarettes not smoked, saving fl 30,19. Life saved: 12 hours, 30 minutes.
Hmmm 30 euro... ik kan er alleen nog niet zo enthousiast van worden.
Nee. Ik ga dadelijk nog boodschappen doen, en zit te twijfelen of ik niet toch een pakje zal halen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En? Hoe gaat het nu inmiddels? Al weer wat zekerder van de zaak...?
Had je maar meer moeten roker vroegerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:53 schreef Christine het volgende:
[..]
Efficiëncy.
*programmaatje opstart
Two weeks, four days, 20 hours, 53 minutes and 59 seconds. 150 cigarettes not smoked, saving fl 30,19. Life saved: 12 hours, 30 minutes.
Hmmm 30 euro... ik kan er alleen nog niet zo enthousiast van worden.
quote:Op maandag 23 mei 2005 09:53 schreef Christine het volgende:
Vandaag 3 weken gestopt, en de behoefte om te beginnen is weer weg
Same here. precies 3 weken geledenquote:Op maandag 23 mei 2005 09:53 schreef Christine het volgende:
Vandaag 3 weken gestopt, en de behoefte om te beginnen is weer weg
Ik zal gerust heel vervelend overkomen maar: Wat een gedoe!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:38 schreef Mirage het volgende:
Oprechte post met knalrode wangen...
Ik heb het nog niet volgehouden.
Zoonlief is brutaal en vervelend de afgelopen week dus toen ik een sigaret opstak en hij zei "dat mag jij niet!!", zei ik ijskoud... "en jij mag niet brutaal doen !".Dat was wel heel kinderachtig.
Wat ik wél heb gedaan is níet roken op de tijdstippen dat ik dat normaal zou doen.
Ik heb/ had een vast patroon.
Bij de koffie, na het eten, 's ochtends na de bijeenkomst met andere dames ( ze gaan dan standaard met z'n allen naar buiten om daar eerst een sigaret te roken voordat iedereen naar huis/ verder gaat ).
Het grootste probleem is denk ik het geestelijke deel en dan de gewoonte.
Ik heb dus mijn gewoonte proberen te doorbreken.
Eigenlijk bevalt mij dit wel, want ik rook véél minder.
Op de tijden dat ik er eigenlijk één op wil steken, omdat ik dat altijd doe..doe ik het dus niet.. dat roept hele heftige demonstraties van lichaam en geest op ( ik weet de één heeft er meer last van dan de ander ).
Een hele poos later als het eigenlijk niet uitkomt pak ik wél een sigaret..die ik of níet aansteek omdat de trek weggezakt is.. of wel aansteek en zo weer uit maak.
Het schijnt een methode te zijn die bij veel mensen heeft gewerkt
Ik ga dit uitbreiden door mijn man te laten smsen / bellen.. nú roken en anders niet tot de volgende keer dat ik bel. Ik ga hém dus laten bepalen of het tijd is voor een sigaret.
Dat kan dus bij de kassa in de supermarkt zijn... als ik op school bezig ben.. of de afwas aan het doen ben... Die keren kan het dus niet meteen en moet ik die sigaret dus gewoon laten zitten.
We beginnen met 6 keer / dag, de week erna 4 keer enzovoort..
MInderen met roken schijnt juist heel weinig mensen te helpen. Kan je beter hulpmiddelen als nicotinekauwgom enzo gebruiken volgens mij. Ook zou ik het niet zo bekijken als in: "Jej, ik mag weer roken." Het lukt alleen als je zelf niet meer wilt, écht niet meer wilt.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 16:38 schreef Mirage het volgende:
Oprechte post met knalrode wangen...
...etc
Whoepie, ga zo door!quote:Op maandag 23 mei 2005 13:27 schreef Frollo het volgende:
Ff update:
Two months, two days, 5 hours, 27 minutes and 23 seconds. 1580 cigarettes not smoked, saving ¤ 175,52. Life saved: 5 days, 11 hours, 40 minutes.
En het gaat nog steeds hartstikke goed!
Ik heb die über ranzige nicotine zuigtabletten genomen, zodra je die in je mond neemt dan begint het te branden en je keel wordt een beetje rauw, soms zitten er ook stukjes in die los schieten waardoor je in een hoestbui terecht komt, maar ze houden je wel 20 minuten bezig en het neemt wel de nicotinedrang weg.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:36 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
MInderen met roken schijnt juist heel weinig mensen te helpen. Kan je beter hulpmiddelen als nicotinekauwgom enzo gebruiken volgens mij. Ook zou ik het niet zo bekijken als in: "Jej, ik mag weer roken." Het lukt alleen als je zelf niet meer wilt, écht niet meer wilt.
Desondanks toch veel succes
Als het zo werkt...primaquote:Op maandag 23 mei 2005 14:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb die über ranzige nicotine zuigtabletten genomen, zodra je die in je mond neemt dan begint het te branden en je keel wordt een beetje rauw, soms zitten er ook stukjes in die los schieten waardoor je in een hoestbui terecht komt, maar ze houden je wel 20 minuten bezig en het neemt wel de nicotinedrang weg.
Na drie weekjes heb ik geen drang meer om na het eten, na een biertje of tijdens televisie kijken een peuk op te steken. ik heb het mezelf afgeleerd omdat die zuigtabletten zo ranzig zijn.
bronquote:Rokers met injectie van verslaving af
Zwitsers bedrijf komt met nieuw vaccin
Rokers kunnen straks ingeënt worden om van hun verslaving af te komen. Deze week is een vaccin tegen roken voor het eerst succesvol getest op mensen.
Farmaceuten zijn al langer op zoek naar een middel dat daadwerkelijk effectief werkt tegen nicotineverslaving. Nu heeft een Zwitsers biotechbedrijf een stof samengesteld die ervoor zorgt dat het lichaam antilichamen aanmaakt die zich aan nicotinedeeltjes binden. Op deze manier kan de nicotine niet meer via de longen en de bloedbaan de hersencellen binnendringen, waardoor de behoefte aan een sigaret afneemt.
Volgens de wetenschappers ontstaat de verslavingskick als de nicotine de hersenen bereikt.
Op dat moment komen er ook meteen stoffen vrij die het ontspannen gevoel en het verlangen naar roken doen ontstaan. De antirookinjectie blokkeert als het ware de weg naar de hersenen, waardoor die stoffen ook niet meer aangemaakt worden.
In Maastricht lopen op dit moment testen met een soortgelijk middel dat is ontwikkeld door Amerikaanse onderzoekers. Het Amerikaanse middel NicVAX is in ons land al positief getest op dieren.
De Zwitserse onderzoekers van het bedrijf Cytos AG maken nu bekend dat hun vaccin inmiddels bewezen positief werkt bij rookverslaafde mensen. Ruim honderd mensen is het met behulp van dit nieuwe middel gelukt om te stoppen met roken. Aan het onderzoek deden 340 rokers mee. Twee derde van deze groep heeft het vaccin toegediend gekregen en een derde kreeg een nepinjectie. Volgens de onderzoekers blijkt uit de resultaten dat het middel werkt.
Stivoro, de stichting die zich in ons land bezighoudt met antirookbeleid, is verheugd over deze nieuwe onderzoeksresultaten. "Jaarlijks proberen één miljoen Nederlanders te stoppen met roken. Slechts zeven procent houdt het ook vol. Het is dus hoog tijd dat er een middel komt dat wel effectief werkt", aldus een woordvoerder van Stivoro.
De huidige middelen als nicotinepleisters en kauwgum werken niet voldoende. "Dat komt waarschijnlijk ook doordat mensen moeite hebben met therapietrouw. Een injectie vraagt minder discipline en is mede daardoor wellicht ook effectiever", zo denkt de zegsman.
Voordat het middel op de markt komt, zijn er nog meer testen nodig. Zo moet onder meer nog duidelijk worden hoe vaak er ingeënt moet worden. Uit de eerste resultaten blijkt dat het stofje niet of nauwelijks bijwerkingen heeft. De wetenschappers verwachten dat het vaccin binnen drie jaar door de huisarts aan nicotineverslaafden kan worden voorgeschreven.
Merci, het gaat me nu toch een stuk makkelijker af dan de vorige keerquote:
ik. En al na de eerste dag.quote:Op maandag 16 mei 2005 00:04 schreef Hedonist het volgende:
* Lintje aanvraagt *quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:22 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
ik. En al na de eerste dag.
En ja dat meen ik. Ik durf te wedden dat dat voor veel meer mensen zo is maar ze vinden het makkerlijk om te zeggen van niet omdat het gevoel om er ooit, vroeg of laat, nog één op te steken toch wel heel aantrekkelijk is.
En dat stoppen met roken moet nu ook weer niet zo over het paard getild worden. Tuurlijk, leuk als het je lukt, maar tis niets om trots op te zijn hoor; andere mensen die niet aan roken beginnen krijgen niet eens de kans om te patsen met een stoppoging.
Sommigen zouden zichzelf eens moeten afvragen voor wie ze nu stoppen.
ps. Ben zelf ook succesvol gestopt met roken dus ik weet waar ik het over heb![]()
Herkenbaar. Hou vol, hoor, het is anders zo zonde...!quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:54 schreef Duderinnetje het volgende:
Sorry, maar het moet weer even:
I quit smoking since three months, two weeks, 13 hours, 49 minutes and 44 seconds. 3107 cigarettes not smoked, saving ¤ 613,44. Life saved: 1 week, 3 days, 18 hours, 55 minutes.
En ik geloof dat ik nu weer in de moeilijkste periode zit (bij mij is dat bij elke stoppoging pas na een maand of twee/drie). Maar deze keer ben ik wel écht vastberaden het vol te houden en wil ik dat ook echt dolgraag, terwijl ik bij eerdere pogingen stiekem zat te hopen dat ik het níet vol zou houden. Rare kronkels kan het brein maken.
Ik ben wél trots op mezelf!quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:22 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
ik. En al na de eerste dag.
En ja dat meen ik. Ik durf te wedden dat dat voor veel meer mensen zo is maar ze vinden het makkerlijk om te zeggen van niet omdat het gevoel om er ooit, vroeg of laat, nog één op te steken toch wel heel aantrekkelijk is.
En dat stoppen met roken moet nu ook weer niet zo over het paard getild worden. Tuurlijk, leuk als het je lukt, maar tis niets om trots op te zijn hoor; andere mensen die niet aan roken beginnen krijgen niet eens de kans om te patsen met een stoppoging.
Sommigen zouden zichzelf eens moeten afvragen voor wie ze nu stoppen.
ps. Ben zelf ook succesvol gestopt met roken dus ik weet waar ik het over heb![]()
quote:Op vrijdag 27 mei 2005 09:14 schreef Herkauwer het volgende:Even melden
One month, two weeks, one day, 15 hours, 8 minutes and 17 seconds. 912 cigarettes not smoked, saving ¤ 167,56. Life saved: 3 days, 4 hours, 0 minutes.
Ik ook op mezelf en op iedereen hier!quote:
Goed zo, je zult langzamerhand gaan merken dat je niet zo vaak meer denkt aan een peuk.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:27 schreef Frollo het volgende:
Ff update:
Two months, two days, 5 hours, 27 minutes and 23 seconds. 1580 cigarettes not smoked, saving ¤ 175,52. Life saved: 5 days, 11 hours, 40 minutes.
En het gaat nog steeds hartstikke goed!
Nou, de afgelopen weken nauwelijks nee, maar toevallig vandaag weer een paar keerquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:11 schreef Vallon het volgende:
Goed zo, je zult langzamerhand gaan merken dat je niet zo vaak meer denkt aan een peuk.
Nope, ik rookte shag, dus het bedrag klopt wel.quote:Denk alelen, FF exact zijn, dat je met 1500 sigaretten; ¤ 275,- ipv ¤175,- heb bespaard.
In principe, ben als voormalig roker, een ex-roker. Een niet-roker, is in mijn optiek nooit een (ware) roker geweest.quote:
Yes, accoord. Wanneer je gerookt heb en daar genotvol aan verslaafd bent geweest zal het weer gaan roken altijd op de loer liggen. Dat weet je dus je moet je dat goed realiseren en conform handelen.quote:En ja dat meen ik. Ik durf te wedden dat dat voor veel meer mensen zo is maar ze vinden het makkerlijk om te zeggen van niet omdat het gevoel om er ooit, vroeg of laat, nog één op te steken toch wel heel aantrekkelijk is.
Stoppen als zware roker, is beslist een zware inspanning. In elke fase van het stoppen moet je jezelf dwingen te overwinnen. Ieder stap en stadium is dus een mijlpaal waar je absoluut trots op mag zijn.quote:En dat stoppen met roken moet nu ook weer niet zo over het paard getild worden. Tuurlijk, leuk als het je lukt, maar tis niets om trots op te zijn hoor; andere mensen die niet aan roken beginnen krijgen niet eens de kans om te patsen met een stoppoging.
Voor jezelf stoppen omdat je dat bewust wilt is denk ik de enige manier. Wanneer je stopt voor een ander, zal je vroeg of laat dit gaan mis/gebruiken om iets af te dwingen. Zo van: "Schat, ik ben voor jou gestopt dus mag ik......"quote:Sommigen zouden zichzelf eens moeten afvragen voor wie ze nu stoppen.
En wij, iig ik, op jouquote:
Als niet roker gelukkig, omdat ik nu zo lang gestopt ben. In zo'n situatie begin ik er ook niet meer mee. Je moet het wel nog steeds een vieze gewoonte vinden denk ikquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
Geweldig!
Maar wat ik me nou afvraag hè, zie jij jezelf na zo'n tijd als ex-roker of als niet-roker?
En moet je nog steeds op je hoede zijn? Als bijvoorbeeld nu je relatie uit zou gaan (ik noem maar iets heel naars), hoe groot is dan kans dat je meteen weer naar de sigarenboer rent?
Ik bedoelde: vanaf de dag dat ik stopte voelde ik mij een niet-roker. Mja ex-roker net zo goed natuurlijkquote:Op vrijdag 27 mei 2005 16:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
In principe, ben als voormalig roker, een ex-roker. Een niet-roker, is in mijn optiek nooit een (ware) roker geweest.
[..]
Volgens mij kennen topics geen gevoelens hoorquote:Op zondag 29 mei 2005 21:24 schreef Off-ShoRe het volgende:
btw ik bedoelde niet het topic daarmee te beledigen![]()
Welkomquote:Op maandag 30 mei 2005 11:19 schreef Maestrov het volgende:
One day, 10 hours, 22 minutes and 46 seconds. 27 cigarettes not smoked, saving $5.44. Life saved: 2 hours, 15 minutes.
en tvp.
Jaaaaa.... heel blijquote:Op maandag 30 mei 2005 11:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Toch blij dat je het hebt volgehouden??
Ik hoorde juist weer dat dat onzin is (je kan natuurlijk wachten op een dergelijk gerucht).quote:Op maandag 30 mei 2005 11:43 schreef LuQas het volgende:
[..]
En rookt tegenwoordig zelf ook weer een pakje per dag.![]()
Dat schijnt een urban myth te zijn.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:43 schreef LuQas het volgende:
En rookt tegenwoordig zelf ook weer een pakje per dag.![]()
Redelijk goed, ben ervaren op het gebied van stoppen (en beginnen)quote:Op maandag 30 mei 2005 11:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
WelkomSucces ermee, hoe gaat het met stoppen?
Ook omdat ie voor hij stopte 4 pakjes rookte.quote:
Hij is de Nederlandse Alan Carr. Hij brengt het op zijn manier onder woorden, waarmee hij misschien mensen aanspreekt die zich niet aangesproken voelen door Carr.quote:Op maandag 30 mei 2005 11:49 schreef LuQas het volgende:
www.jangeurtz.nl
Dit boek heeft mij ooit voor 8 maanden laten stoppen. Enorm goed boek omdat het heel erg inspeelt op de emotionele aspecten (schuldgevoelens e.d.) rondom een rookverslaving.
Hoezo? Vind je het zo lekker dan, telkens opnieuw afkicken?quote:Op maandag 30 mei 2005 11:55 schreef Maestrov het volgende:
[..]
Redelijk goed, ben ervaren op het gebied van stoppen (en beginnen)
Wat is dat dan precies?quote:Op maandag 30 mei 2005 17:00 schreef Frollo het volgende:
Mijn vriendin is ook stoppende
Ik welquote:Op maandag 30 mei 2005 16:50 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Hoezo? Vind je het zo lekker dan, telkens opnieuw afkicken?
![]()
Succesquote:Op maandag 30 mei 2005 17:18 schreef -Numlock- het volgende:
Ik ga ook stoppen met ingang van vandaag.
DIe heb ik allemaal wel eens geprobeerdquote:Op maandag 30 mei 2005 17:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik welIk kick er af op!
Telkens op een andere manier![]()
De ene keer lekkere plakpleisters![]()
En dan weer kauwgum![]()
Of zo'n geile sessie bij de acupuncturist![]()
En laten we het laseren niet vergeten![]()
De volgende keer wil ik eens cold turkey gaanNachtzweten
![]()
![]()
Masochist!quote:Op maandag 30 mei 2005 17:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik welIk kick er af op!
Telkens op een andere manier![]()
De ene keer lekkere plakpleisters![]()
En dan weer kauwgum![]()
Of zo'n geile sessie bij de acupuncturist![]()
En laten we het laseren niet vergeten![]()
De volgende keer wil ik eens cold turkey gaanNachtzweten
![]()
![]()
quote:
4 Jaar?!?!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:25 schreef spookvrouw het volgende:
Vandaag op de kop af 4 jaar gestopt!
* spookvrouw is trots op haarzelf.
Goed zeg, Spookvrouw!quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:25 schreef spookvrouw het volgende:
Vandaag op de kop af 4 jaar gestopt!
* spookvrouw is trots op haarzelf.
Ja hoor, het gevaar is echt wel geweken. Nu zie je de rokersneuroten snel naar buiten rennen om een peuk op te steken en vooral hoeveel er gerookt wordt.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
4 Jaar?!?!
Ik mag aannemen dat het gevaar dan wel zo'n beetje geweken is of blijft het opletten?
Ik ben 5,5 jaar gestopt. Heb soms nog wel momenten dat ik zin had in een sigaretje.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
4 Jaar?!?!
Ik mag aannemen dat het gevaar dan wel zo'n beetje geweken is of blijft het opletten?
Heb jij gerookt? 't is echt fok!king lekker af en toe hoor. Maar niet meer voor mijquote:Op donderdag 9 juni 2005 19:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Rook in je mond is lekker?
Verslavend
quote:One month, four weeks, one day, 57 minutes and 14 seconds. 1475 cigarettes not smoked, saving ¤ 270,99. Life saved: 5 days, 2 hours, 55 minutes.
Ik heb me helemaal het lazurus gerookt. Wat het 'lekker' maakt, is dat je een hunkering (verslaving) opheft. Dan heb je zoiets van: whoeee, dat is fijn.quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Heb jij gerookt? 't is echt fok!king lekker af en toe hoor. Maar niet meer voor mij
[..]![]()
![]()
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal het lazurus gerookt. Wat het 'lekker' maakt, is dat je een hunkering (verslaving) opheft. Dan heb je zoiets van: whoeee, dat is fijn.
Maar ik kan niet zeggen dat ik de smaak van rook op zich lekker vind hoor![]()
Herkenbaar, ik heb er ook ineens weer heel veel zin in. Gisteren sprak ik met een vriend van me erover, en ik merk wel dat het elke keer weer een soort van strijd is om NIET te gaan roken. En ik weet niet of ik dat nog 60 jaar vol ga houden.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 5,5 jaar gestopt. Heb soms nog wel momenten dat ik zin had in een sigaretje.
En nu, out of the blue, loop ik al 2 weken te vechten. Ik wee tniet of ik het ga redden hoor...ik heb er zooon zin in
quote:Op donderdag 9 juni 2005 19:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik heb me helemaal het lazurus gerookt. Wat het 'lekker' maakt, is dat je een hunkering (verslaving) opheft. Dan heb je zoiets van: whoeee, dat is fijn.
Maar ik kan niet zeggen dat ik de smaak van rook op zich lekker vind hoor![]()
Nee miss_sly, het is niet lekker, je verslaving laat je denken dat het lekker is, die steekt weer even de kop op.quote:
Die Carr die heeft het allemaal wel door volgens mijquote:
quote:
quote:Op donderdag 9 juni 2005 20:13 schreef LuQas het volgende:
[..]Volgens mij heb je Allan Carr gelezen
Wat jammerquote:
Ik ben ook een keer gestopt met pillen, nou ja zuigtabletten. Ik vond het vreselijk. Elke keer als ik er een innam kreeg ik enorme last van boeren en hikken en kreeg ik enorme hartkloppingen. Dan had ik weliswaar geen zin in een sigaret, maar voelde ik me zo kut dat het nu niet echt fijn was allemaal.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 21:35 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Deze keer met pillen. Carr werkt maar één keer
Ik bedoelde Zyban-pillen. Nicotinepillen zou ik zelf niet zo snel doen. Het lijkt me zo 'uitstel van executie'. Maargoed, als het werkt voor sommigen is dat hartstikke goed natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 22:49 schreef LuQas het volgende:
[..]
Ik ben ook een keer gestopt met pillen, nou ja zuigtabletten. Ik vond het vreselijk. Elke keer als ik er een innam kreeg ik enorme last van boeren en hikken en kreeg ik enorme hartkloppingen. Dan had ik weliswaar geen zin in een sigaret, maar voelde ik me zo kut dat het nu niet echt fijn was allemaal.
Mijn twee meest succesvolle pogingen vooralsnog zijn gebaseerd op enkel wilskracht.![]()
Dit weekend was ik voor het eerst weer even op vakantie in Barcelona sinds ik ben gestopt en dat was wel het moeilijkste tot nu toe. Ik betrapte mezelf toch weer op de gedachte dat 'alleen roken op vakanties best kan'. Gelukkig heb ik het niet gedaan.![]()
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:49 schreef KonnieKipke het volgende:
[afbeelding]
Wat een gejank dit topic.
Je kan roken ook zien als een delicatesse. Zo rook ik 4-5 sigaretten per week, en dan alleen nog in het weekend na het eten of bij de whiskey.
Verslaafd? Nee! Lekker? Ja!
Hier hetzelfde, bij mij is het ook een pakje per dag of helemaal niks.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:38 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik bedoelde Zyban-pillen. Nicotinepillen zou ik zelf niet zo snel doen. Het lijkt me zo 'uitstel van executie'. Maargoed, als het werkt voor sommigen is dat hartstikke goed natuurlijk.
En die gedachte waar je je op betrapte herken ik zeer. Wat me nu helpt is dat ik al zó vaak weer ben begonnen na 'een paar sigaretjes' dat ik nu weet dat het, bij mij althans, niet werkt. Of niet roken, óf als een schoorsteen roken is het bij mij
Nooit last gehad van 'enorme bijwerkingen' en zelfs niet van kleine bijwerkingen. Ten eerste is kritiek op een goed anti-roken-middel te verwachten door partijen die daar niet zo van gediend zijn. Ten tweede wil je niet weten welke vermeende bijwerkingen een willekeurige keeltablet heeft.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:54 schreef LuQas het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, bij mij is het ook een pakje per dag of helemaal niks.
Hoe is die zyban bevallen? Het is toch van origine een anti-depressivum met enorme bijwerkingen enzo?
Nou wat heerlijk voor je! Ik kan het niet. Maar ik gun het je van hartequote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:49 schreef KonnieKipke het volgende:
[afbeelding]
Je kan roken ook zien als een delicatesse. Zo rook ik 4-5 sigaretten per week, en dan alleen nog in het weekend na het eten of bij de whiskey.
Knuppel, dat is precies dezelfde naiviteit die ik had voordat ik verslaafd raaktequote:Op vrijdag 10 juni 2005 23:49 schreef KonnieKipke het volgende:
[afbeelding]
Ik ga zo al 7 jaar om met roken, waarvan 2 jaar een half jaar geen peuk aangeraakt.quote:Op zaterdag 11 juni 2005 23:16 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Knuppel, dat is precies dezelfde naiviteit die ik had voordat ik verslaafd raakte![]()
Neeee!!!!!quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 5,5 jaar gestopt. Heb soms nog wel momenten dat ik zin had in een sigaretje.
En nu, out of the blue, loop ik al 2 weken te vechten. Ik wee tniet of ik het ga redden hoor...ik heb er zooon zin in
Ja. dat vind ik nou ookquote:Op zondag 12 juni 2005 01:17 schreef anoukforza het volgende:
Alle mensen die gestopt zijn zijn toppers
Vanaf volgende week doe ik met je mee!quote:Op zondag 1 mei 2005 21:46 schreef Sirr het volgende:
Ben dan wel niet zo actiefmaar vanaf morgen stop ik er ook mee...
Nog 2 peuken en dan is me pakkie op. En ik verdom het om een nieuwe te kopen.
Heb over 2 maanden een keuring voor me nieuwe beroep, en ze letten vooral op me longen (moet ook foto's laten maken) weet ik gelijk hoe het eraan toe is. Dus een mooier moment om te stoppen is er niet.
quote:Two months, two days, 5 hours, 27 minutes and 31 seconds. 1580 cigarettes not smoked, saving ¤ 290,21. Life saved: 5 days, 11 hours, 40 minutes.
quote:Op maandag 13 juni 2005 23:33 schreef Herkauwer het volgende:
Brennie en Duderinnetje pas maar op! Ik ga jullie inhalen![]()
[..]
Nice, gaat het lekker?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:45 schreef Litso het volgende:
Hier ook, 12 dagen en 18 uur gestopt.
(na de examens laatste peuk gerookt)
Volwassen!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:08 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb trouwens weleens heel stoer in deze reeks aangekondigd dat ik ging stoppen. Drie dagen later begon ik weer en heb ik snel mijn posts weggepleurt en de OP aangepast
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:08 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb trouwens weleens heel stoer in deze reeks aangekondigd dat ik ging stoppen. Drie dagen later begon ik weer en heb ik snel mijn posts weggepleurt en de OP aangepast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |