Ja, daar sluit ik mij bij aan.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:13 schreef WeirdMicky het volgende:
Succes Christine, deze keer gaat het zeker lukken![]()
Dat zou een flinke hijs zijnquote:Op maandag 2 mei 2005 12:43 schreef Frollo het volgende:
Bijna 74 meter aan sjekkies die ik dus niet opgerookt heb!
Nicequote:Op maandag 2 mei 2005 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Sinds gisteren de halfjaar-grens gepasseerd.
Succesquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:00 schreef Christine het volgende:
1 dag en 14 uur
Ik heb het alleen niet gemist om met knorrende maag wakker te worden
Hou vol dit keerquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:14 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb al vele stoppogingen gedaan (sommige best succesvol voor een lange periode) maar nu is het wel eens tijd om voorgoed te stoppen. Sinds gisteren heb ik niks meer gerookt. Mag ik op de lijst?
Vanaf me 17de (ben nu 26) en een keer 3/4 jaar en een keer 5/4 jaar gestopt. Verder 20 keer tussendoor gestopt. Soms 11 dagen, soms een dag.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:26 schreef Christine het volgende:
Veel succes gewenst, livEliveD!!! Hoe lang heb je gerookt, en op welke manier probeer je te stoppen?
Mja dag 2-5 is vaak klote. Daarna gaat het vaak wel makkelijk. Thnxquote:
Gaat lukken, succes!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 12:36 schreef Christine het volgende:
*kiezen op elkaar bijt*
Het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken, het gaat me lukken...
Gatver wat is dit moeilijk, was ik maar nooit begonnen
Ik merk er nog niets van, nu 3 weken gestopt. Maar goed, ik sportte ook 4 keer in de weekquote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:02 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik ben stressen en dan komt alsnog die behoefte aan roken opzetten.Ik doe het niet hoor, het is al een stuk minder dan hiervoor.
Ik hoest ook helemaal niet meer. Ik had toch al last van bronchitus, dus het was al niet verstandig, maar goed...nu zie ik echt resultaat.
Inmiddels genoteerd, welkom en veel succes met het stoppen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:14 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb al vele stoppogingen gedaan (sommige best succesvol voor een lange periode) maar nu is het wel eens tijd om voorgoed te stoppen. Sinds gisteren heb ik niks meer gerookt. Mag ik op de lijst?
Thnx. Tot nu toe valt het mee moet ik zeggen alhoewel gisteren tijdens het uitgaan ik wel uiteraard behoefte had.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:07 schreef schatje het volgende:
Inmiddels genoteerd, welkom en veel succes met het stoppen.
Je bent eindelijk daadwerkelijk aan het stoppen liv?quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:41 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Thnx. Tot nu toe valt het mee moet ik zeggen alhoewel gisteren tijdens het uitgaan ik wel uiteraard behoefte had.
De rest ook veel succes. Tuuwk gaat het jullie lukken! [afbeelding]
denk dat dat meer door het wisselende weer komtquote:Op woensdag 4 mei 2005 09:35 schreef Christine het volgende:
Two days, 14 hours, 35 minutes and 23 seconds. 20 cigarettes not smoked, saving fl 4,17. Life saved: 1 hour, 40 minutes.
Ik kan er alleen niet echt blij mee zijn, want ik ben ziek
Die keelpijn, komt dat misschien van het stoppen met roken?
Jaquote:Op woensdag 4 mei 2005 12:54 schreef Alicey het volgende:
Je bent eindelijk daadwerkelijk aan het stoppen liv?
Zie de link in de zin "Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat. " in de OPquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:20 schreef lycnix het volgende:
gebruiken jullie een software progamma om dat bij te houden? zo ja welke, ben namelijk net 5min gestopt, serieus. zit zonder geld in zuid afrika, heb wel onderdak, en genoeg pap voor de komende week, word pas weer uitbetaald op maandag,,,
Het gaat toch om het getalquote:Op woensdag 4 mei 2005 20:16 schreef Christine het volgende:
Hoe krijg je dat ding in euro's trouwens?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:19 schreef Sanne het volgende:
Ik mag van de lijst af. Het wil me maar niet lukken.
Toch stop ik, ooit...
Ik moest wel, zie toevoeging.quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:21 schreef livEliveD het volgende:
[..]balen
Je hebt het in ieder geval geprobeerd. Volgende keer beter [afbeelding]
Good4u!!!!quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:22 schreef Nokia3310 het volgende:
Ben ook gestopt, op 1 mei 2005, 4 dagen dus alweerBen al veel vaker gestopt en daarna steeds weer begonnen. Alleen dit keer is het geen stoppoging maar een stopbesluit! Stoppen met roken is niet zo moeilijk, gewoon geen sigaret meer opsteken
Mag ik bij deze op de lijst?
Ik ken het gevoelquote:Op donderdag 5 mei 2005 14:22 schreef Sanne het volgende:
Het roken op zich vind ik niet eens zo lekker, maar mijn jointje wil ik niet missen.
En zolang ik daar niet mee wil stoppen blijft het moeilijk.
Weet je wat het is, die sigaret doet niks, daar ben ik inmiddels wel achter. Maar mijn wiet zorgt er nog steeds voor dat ik heerlijk gelukkig kan zitten wezen met helemaal niets. En dat heb ik nog nergens anders in kunnen vinden...quote:Op donderdag 5 mei 2005 14:35 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel![]()
Makkelijk zal het wel nooit worden
Ik denk telkens maar zo als ik zin heb ik een sigaret: Mórgen kan ik altijd nog een pakje gaan halen als ik echt wil.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Christine het volgende:
Ik sta echt op het punt om sigaretten te halen, maar ik doe het niet.
Ik heb net ruzie zitten maken met iemand die veel voor me betekent, dus die stressssss wordt een beetje veel. Maar sigaretten helpen niet, dat heb ik bij mijn vorige stoppoging gemerkt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:18 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk telkens maar zo als ik zin heb ik een sigaret: Mórgen kan ik altijd nog een pakje gaan halen als ik echt wil.
Werkt de rest van je leven
Hou vol joh!![]()
Neem dan een kauwgumpje, een snoepje of een slokje water. In ieder geval niet doen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:17 schreef Christine het volgende:
Ik sta echt op het punt om sigaretten te halen, maar ik doe het niet.
Zou wat zijn. EN ruzie EN straks van jezelf balen omdat je toch weer hebt gerookt. Je voelt je dan alleen maar dubbel-klote.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:20 schreef Christine het volgende:
[..]
Ik heb net ruzie zitten maken met iemand die veel voor me betekent, dus die stressssss wordt een beetje veel. Maar sigaretten helpen niet, dat heb ik bij mijn vorige stoppoging gemerkt.
Het is vooral het idee denk ik... en ja, morgen kan ik altijd nog een pakje halen als ik echt wil.
Dat gaat écht over.quote:Op donderdag 5 mei 2005 22:33 schreef WeirdMicky het volgende:
One month, one day, 22 hours, 32 minutes and 12 seconds. 479 cigarettes not smoked, saving ¤ 95,82. Life saved: 1 day, 15 hours, 55 minutes.
Ik mag in de 1 maand lijst...jeee. Mn enthousiasme is laag omdat ik nog zo vaak aan roken denk. Ik doe het niet, maar kan ik niet ff niet aan roken denken als ik me bagger voel?
Thanks for the peptalk...of het echt over gaat betwijfel ik, maar goed...roken is minder een alternatief, behalve als je nooit wilt stoppen...heb je dit gezeur tenminste niet meer.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 00:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat gaat écht over.
Als je er nu weer eentje zou opsteken voel je je nog veel bagger-der-der. En dan stop je weer en dan moet je deze stop-ellende wéér meemaken. En dan denk je waarschijnlijk: had ik het toen nou maar volgehouden, ik zat verdomme al op een maand.
Ergo: doe je best![]()
Als je nog af en toe blowt zal het idd nooit helemaal over gaan ben ik bang. Ik raak sinds ik gestopt ben met roken ook geen joint meer aan (nou blowde ik ook zo goed als nooit meer). Misschien over een jaar of wat als ik er van overtuigd ben dat ik écht gestopt ben met roken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 01:16 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Thanks for the peptalk...of het echt over gaat betwijfel ik, maar goed...roken is minder een alternatief, behalve als je nooit wilt stoppen...heb je dit gezeur tenminste niet meer.
Ik rook overigens heel af en toe nog wel een jointje, maar ik ga voor de waterpijp...ik haat tabak
Cool te horen dat ik niet de enige ben.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:29 schreef Frollo het volgende:
Ik blow ook gewoon door hoor, ondanks dat ik gestopt ben! Niks aan de hand
Daar moet ik wel twee dingen bij opmerken: Ten eerste rook ik slechts één jointje per week. En ten tweede bouw ik 'm nu met een gesloopte Marlboro van mijn vriendin -- dat smaakt zó anders dan de Javaanse Jongens 3/4 die ik gewend ben, dat ik het nauwelijks met roken associeer. En ik hoef dus geen shag in huis te hebben.
Zeer binnenkort stopt mijn vriendin ook, dan zal ik me een tijdje moeten behelpen met voorgedraaide joints, en intussen ga ik dan sparen voor een vaporizer. Zo'n ding is niet duurder dan een paar weken roken, dus dat heb ik zo bij elkaar
Kijk wel uit dat je niet van de ene verslaving in de andere verslaving valt. Mijn zwager is gestopt met roken en is over gegaan op de waterpijp. Eerst eentje per week, maar inmiddels zit hij aan 2/3 waterpijpen per avond. Wat is het nut dan om te stoppen met roken?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:34 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Cool te horen dat ik niet de enige ben.![]()
Ik ga straks denk ik een waterpijp kopen, wat goedkoper dan een vaporizer en ook een stuk relaxter dan een joint.
En owja, nog steeds geen sigaret gerookt sinds 4 april
Gewoon niet doenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:49 schreef Christine het volgende:
Ik ga heel hard richting een week
En de echte uitdaging komt vanavond in de kroeg...
Tuurlijk houd ik het vol, maar gewoonlijk rook ik tijdens het uitgaan een heel pakjequote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Gewoon niet doen
Ik hou het ook nog vol en dus jij ook
Zijn er veel rokers bij?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:31 schreef Christine het volgende:
Tuurlijk houd ik het vol, maar gewoonlijk rook ik tijdens het uitgaan een heel pakje
Gaat nog leuk worden vanavond
Geen idee, ik weet nog niet met wie ik gaquote:
Wat voor mij vaak wel werkt is om ze te zien als afhankelijke wezens. Constant bezig met wanneer ze de volgende peuk kunnen opsteken. Voordeel is dat jij die drang niet meer hebt (ok de eerst paar weken nog wel, dan steeds minder). Hou vol vanavond en morgen voel je je goedquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:38 schreef Christine het volgende:
Geen idee, ik weet nog niet met wie ik ga
Maar meestal roken ze wel, ja... maar ik ben sterk en ga het volhouden
He, we zijn zowat op hetzelfde moment gestoptquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:49 schreef Christine het volgende:
Five days, 14 hours, 49 minutes and 57 seconds. 44 cigarettes not smoked, saving fl 8,99. Life saved: 3 hours, 40 minutes.
Ik ga heel hard richting een week
En de echte uitdaging komt vanavond in de kroeg...
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaanquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:11 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
He, we zijn zowat op hetzelfde moment gestoptMijn metertje:
Five days, 13 hours, 42 minutes and 17 seconds. 83 cigarettes not smoked, saving ¤ 16,71. Life saved: 6 hours, 55 minutes.
Ik rookte alleen wel wat meer zie ikMaar aan de andere kant bespaar ik dan ook meer geld
Vanavond voor mij ook de vuurproef, ik ga uit eten met een stel waarvan er een paar roken. Maar het gaat lukken, ben nu bijna een week gestopt en dat ga ik niet weggooien!
Roken vergelijken met de waterpijp? Als ik ongeveer 15 peuken per dag rookte, maar nu geen tabak meer rook via de waterpijp 1x per week. Hoe kan dit ooit vergelijkbaar zijn?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 15:56 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Kijk wel uit dat je niet van de ene verslaving in de andere verslaving valt. Mijn zwager is gestopt met roken en is over gegaan op de waterpijp. Eerst eentje per week, maar inmiddels zit hij aan 2/3 waterpijpen per avond. Wat is het nut dan om te stoppen met roken?
Ik zeg ook kijk uit dat je het niet teveel gaat doen. Eentje per week is prima, maar zo begon mijn zwager dus ook en die rookt er nu meerdere per avond. En jij rookt waterpijp zonder tabak? Dat is apart...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:37 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Roken vergelijken met de waterpijp? Als ik ongeveer 15 peuken per dag rookte, maar nu geen tabak meer rook via de waterpijp 1x per week. Hoe kan dit ooit vergelijkbaar zijn?
Wiet en hash heet dat spulquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:30 schreef Nokia3310 het volgende:
[..]
Ik zeg ook kijk uit dat je het niet teveel gaat doen. Eentje per week is prima, maar zo begon mijn zwager dus ook en die rookt er nu meerdere per avond. En jij rookt waterpijp zonder tabak? Dat is apart...
Ah, zo'n soort waterpijpquote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:54 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wiet en hash heet dat spulTabak wil ik juist helemaal uitbannen, omdat je met een joint ook tabak rookt en dat wil ik niet meer. Vandaar, dus goed...verslaafd raken doe ik niet, ik heb niet eens tijd zo vaak vd kaart te raken.
Kben volgens dat programmaatje trouwens over de 100 euro besparingEn het stoppen gaat nog lekker.
Hoe ging het??quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaan
En vanavond gaat het goed komen! Die week was al moeilijk genoeg he, dat gooi je inderdaad niet zomaar weg
Uit betrouwbare bronnen hoorde ik dat ze er een paar had gerookt, maar meteen weer gestopt, dus achquote:
Hup stop jij vlegel, hoe kut (en het was kut, nu nog soms) het stoppen ook mag zijn, je bespaart veel geld en bent gezonder. Hoe lekker roken soms ook kan zijn...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:24 schreef Beach het volgende:
Ik zie een pakje naast me liggenmaar ik heb gelukkig geen vuur.
Vooral met uitgaan, biertje + sigaretquote:Op dinsdag 10 mei 2005 01:28 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Hup stop jij vlegel, hoe kut (en het was kut, nu nog soms) het stoppen ook mag zijn, je bespaart veel geld en bent gezonder. Hoe lekker roken soms ook kan zijn...
Je bent inmiddels alweer een paar dagen stil, ik vrees het ergste...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:22 schreef Christine het volgende:
[..]
Ja, ik rookte niet zoveel, behalve tijdens het uitgaan
En vanavond gaat het goed komen! Die week was al moeilijk genoeg he, dat gooi je inderdaad niet zomaar weg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |