Nou, ik kan me niet voorstellen dat die namen pas zo weinig gegeven zijn, aangezien ik dit jaar al van 3 Tijns en 2 Aukes gehoord heb.quote:De namen Tijn en Auke zijn dit jaar pas aan minder dan 5 kinderen gegeven, dan is die kans natuurlijk minder groot!
Volgens mij zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat de site van Spaarbeleg niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:16 schreef appleflavour het volgende:
@Troel: Het aantal keer dat een naam dit jaar is gegeven heb ik van de site van spaarbeleg.. Alleen ik zag dat ik een foutje heb gemaakt. Volgens spaarbeleg zijn de namen:
Auke --> 0 keer gegeven
Cas --> 51 keer
Tijn --> 53 keer(foutje van mij dus..![]()
Tomas --> 10 keer (maar Thomas -->148 keer)
En om maar even volledig te zijn:
Rivka --> 1 keer
Elin --> 5 keer
Fenne --> 24 keer
Nova --> 4 keer
Amber --> 86 keer
Isa --> 92 keer
Emma --> 117 keer
Sanne --> 133 keer
Die klopt idd niet. Ik weet niet of ze überhaupt toegang hebben tot de gemeenteregisters, maar als dat zo is kijken ze natuurlijk naar de officiële namen. Op de 100 jongens die Bram genoemd worden zal de helft officieel geen Bram heten, maar Abraham, Abram of Brammert om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:30 schreef Troel het volgende:
Volgens mij zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat de site van Spaarbeleg niet helemaal klopt.
Aan 1939 te zien nemen ze daar idd de officiële namen. Wilhelmus werd echt niet zo genoemd hoorquote:Op woensdag 20 april 2005 18:37 schreef Sjeen het volgende:
SVB is een completere lijst omdat hier ieder kindje dat aangegeven wordt in Nederland in meegenomen wordt. Jammer genoeg hebben ze alleen een top 20.
"Eiiiiiiiiiiiiiiiikun eeeeeeetuh!"quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:50 schreef cpcpb het volgende:
Aiken
Heel goed... ha ha..quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Eiiiiiiiiiiiiiiiikun eeeeeeetuh!"
Aiken 2 jaar:
"Hoe heet jij?"
"Eikul"
Hey! wat een geweldig toeval..quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:10 schreef poemojn het volgende:
Prima naam. Klik hier voor een naamgenoot.
Aiken is niet de zoon van poemojn, maar van Kimpiedimpie, een andere forummer (al een hele tijd niet meer gezien, trouwens). Misschien staat op de site van Aiken een e-mail of gastenboek.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:29 schreef cpcpb het volgende:
poemojn ik had hierboven nog wat vragen voor je neergezet... :-D
Kun je daar wat mee?
Bij ons zou het wel komisch zijn, mijn lief heet gert nmlquote:Op woensdag 20 april 2005 18:28 schreef Crazy_Rabbid het volgende:
gertje is een vette naam
categorie Frodo etc...quote:Op zondag 1 mei 2005 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Maikel? Categorie Maikel/ Michael vind ik meer Patrick, Anthony, Dennis, Brian, Kevin, dat soort namen. Aiken vind ik... anders
Uhm... nee, dat ook weer niet. Ik weet niet, ik zal er nog es over nadenken.quote:
En dan wil je je kind geen naam uit de Top20 gevenquote:Op woensdag 20 april 2005 18:37 schreef Sjeen het volgende:
SVB is een completere lijst omdat hier ieder kindje dat aangegeven wordt in Nederland in meegenomen wordt. Jammer genoeg hebben ze alleen een top 20.
Idd, ik heb het ook ff opgezocht en Babynamer.com geeft 'wild goat' aan.quote:Op zondag 8 mei 2005 16:33 schreef poemojn het volgende:
Y/Jael is een meisjesnaam.Ik dacht ook een betekenis met God (El).. maar 't is Steenbok, volgens Spaarbeleg.
Ja he?quote:
quote:Aiken ook wel, lijkt er een klein beetje op
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. Maar het is geen afkorting.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:29 schreef Igraine het volgende:
Jace.. Klinkt wel leuk, ken wel de naam Ace.
Jace klinkt als een afkorting voor Jason
Die naam heb ik ook gehoordquote:Op zondag 8 mei 2005 23:27 schreef Shirley het volgende:
Ik hoorde gister de naam Jace voor een jongen, dus op de Engelse manier, best een leuke naam vind ik dat, nooit eerder gehoord ook.
Plien? Plien...quote:Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Nonneke het volgende:Het buurmeisje van mn vriendin is bevallen gister, en ze heeft dr kindje Plien genoemt ! Plien !
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef Loena-tik- het volgende:
Ik vind "baby" ook wel een leuke naam, lekker makkelijk ook kan voor een jongen èn een meisje![]()
Sorry Leah flauw, heel flauw
Ik welquote:Op maandag 9 mei 2005 21:24 schreef Leah het volgende:
[..]
![]()
Vind je het niet knap dat het me nog steeds lukt om me niet te "verschrijven"?
ja vrolijk zoals miss_dynastie zegt als idd een koosnaampje ofzo, maar niet als "roepnaam"quote:Op maandag 9 mei 2005 21:26 schreef Lishe het volgende:
Plien is toch niet zielig? Vind het juist wel vrolijk...
Ow maar dat zou ik zeker dan doen! Plien vind ik erg leuk, maar niet officieel op de papieren. Suus heet ook voluit Susanne en we noemen haar gewoon Suus!quote:Op maandag 9 mei 2005 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Tis ook wel vrolijk, maar ik zou mn kind niet zo gauw die naam als 'naam' geven. Noem haar dan Pauline, en gebruik Plien als koosnaam (o.i.d.)
De honden die wij gehad hebben heette Doesje. Doesje1 en Doesje 2.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:54 schreef Pechvogel het volgende:
Pas een kindje:
Doesje....
En nog één:
Trusanne......
![]()
Maar kleine meisjes worden grootquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:14 schreef Jentin het volgende:
Ik ken een meisje dat Genevieve heet. Zjeenuvjevu. (De streepjes doen het niet op mijn toetsenbord) Ik vind het wel een chique naam, maar ik kan me er niks bij voorstellen dat je een meisje van 4 ofzo roept met die naam. Gewoon geen kleinemeisjesnaam
.
dat vraag ik me altijd af, of ouders stilstaan bij de combinatie voornaam + achternaam. zo ken ik een Egbert Douwes, Pieter Selie... en mijn stiefvader heeft drie maffe lange Italiaanse namen - Francesco Dolfino Angelico - en dan heet ie Van Damquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:27 schreef E.T. het volgende:
Ik heb vroeger op een Genevieve opgepast
(alleen had ze een oer-hollandse achternaam erbij..dat vond ik dus niet zo'n geweldige combi)
En ik kortte het wel eens af naar 'Sjun' als ik boos was of haar ff snel nodig had (ze was 8 ofzo toen, dus hielp me wel eens met e.e.a)
Ik vind Hadassah de Boer bijv. ook niet kunnen qua combiquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:27 schreef E.T. het volgende:
(alleen had ze een oer-hollandse achternaam erbij..dat vond ik dus niet zo'n geweldige combi)
De engels betekenis van Ward is ook leuk!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik vind Ward trouwens wel een leuke naamvolgens mij is het een Belgische naam, tenminste, er is een Belgische schrijver die zo heet, Ward Ruislink (weet niet of de achternaam goed geschreven is).
een ward is ook een vleugel van een gevangenis of een ziekenhuis in het Engels.. maar goed. Ik vind het stiekempjes toch best een leuke naam.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
De engels betekenis van Ward is ook leuk!
Engels: ward, quarter, area, district, neighbourhood
Nederlands: wijk, stadswijk, buurt
Het had erger gekundquote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
De engels betekenis van Ward is ook leuk!
Engels: ward, quarter, area, district, neighbourhood
Nederlands: wijk, stadswijk, buurt
Fans van het groente- en fruitabonnement zekerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:16 schreef m@x het volgende:
Het zoontje van iemand die ik ken heet OdinVond ik eigenlijk ook wel een goede voor dit topic....
Max is een hele coole naam vind ikquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:33 schreef pepper_961 het volgende:
Dat is bijvoorbeeld met de naam Max ook zo ja.
Maximale doorrijd hoogte
Max. vulhoogte in je wasmachine voor de wasverzachter.
Max schatkist ijsjes. Enz enz enz.
En Max is toch ook gewoon een erg leuke naam vind ik.
Ik vind de namen van jouw kinderen overigens ook erg leuk, mijn opa heet ook Piet en mijn oma heette Anna-Mariaquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:02 schreef bixister het volgende:vind ik ook leuk.
(en jet trouwens ook).
Jet Fregglequote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:43 schreef m@x het volgende:
Ik vind Jet ook een hele leuke naam, maar ik moet altijd zo aan de freggles denken als ik hem hoor.
Met enorme jetsersquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef Vava het volgende:
Ik ben alleen wel blij dat ik niet heel grof gebouwd ben of heel dik ben, anders was ik letterlijk een Jumbo Jet![]()
Nouja enormquote:
LOLquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef Vava het volgende:
Ik ben alleen wel blij dat ik niet heel grof gebouwd ben of heel dik ben, anders was ik letterlijk een Jumbo Jet![]()
kick wilstraquote:Op zondag 15 mei 2005 01:13 schreef Leah het volgende:
KickMaar ik ben dan ook van simpel en hollands
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:16 schreef m@x het volgende:
Het zoontje van iemand die ik ken heet OdinVond ik eigenlijk ook wel een goede voor dit topic....
Ik vind Vlinder werkelijk vreselijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:37 schreef Luckepuk het volgende:
Ik lees net elders dat Isa Hoes is bevallen van een dochter genaamd VLINDER MEDINA...![]()
Babynamer.com.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:05 schreef Belana het volgende:
Ik ben op zoek naar Ierse/Keltische/Schotse namen die bij de naam Liam passen... heeft iemand een idee waar ik die kan vinden op internet?
Oh nee, ik vind Vlinder ook een mooi woord. Net als 'waterpomptang' (vettequote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:37 schreef texelonia het volgende:
Vanessa vind ik trouwens lelijker dan vlinder. Vlinder is een mooi woord vind ik, alleen dan niet als naam van iemand...
Ik zou zelfs liever Vlinder heten dan Vanessaquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh nee, ik vind Vlinder ook een mooi woord. Net als 'waterpomptang' (vette)
En Vanessa vind ik ook niet de allermooiste naam ter wereld of zo, maar als je je kind de betekenis vlinder mee wil geven, vind ik het een veel mooier alternatief.
Belana zoek maar eens op Gaelic-namen..quote:Op zondag 15 mei 2005 16:05 schreef Belana het volgende:
Ik ben op zoek naar Ierse/Keltische/Schotse namen die bij de naam Liam passen... heeft iemand een idee waar ik die kan vinden op internet?
Uhh.. Eedun? Zo spreek ik het tenminste uit als het om de acteur Aidan Quinn gaatquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Jentin het volgende:
Aidan vind ik ook gaaf, maar ik denk niet dat iemand hier dat normaal uit kan spreken (mezelf incluis)
Dat hebben ze dus ook op de frontpage klakkeloos zo overgenomen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik vind Vanessa dus wel aardig leuk... de telegraafsite heeft er trouwens in al hun enthousiasme Medina Vlinder van gemaakt, vinden ze zeker mooier. Maar ze heet dus echt Vlinder.
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-leggingquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik zou zelfs liever Vlinder heten dan Vanessa
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
Hebben jullie dat ook, ik zie bij namen altijd meteen een typetje
Perfectquote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-legging![]()
En als Vlinder hul ik me wel in oversized oilily goed![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:57 schreef Spindizzy het volgende:
[..]Heb ik ook.
De naam Vlinder schreeuwt gewoon: Vrije Opvoeding en Strontvervelend Verwend Kutkind
Ik ken dus een Vanessa die er echt zo uit ziet! Althans, zo zag ze er wel uit toen we beiden op de middelbare school zaten!quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-legging![]()
"Vla" is ook een leuke bijnaam.quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:50 schreef daniman het volgende:
vlinder lijkt mij meer een leuke bijnaam, dan een echte naam.
Bloem, Vlinder... wie weet komt er nog een kind van een BN die Reiger gaat heten oid.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Blond kakkertje met bloempotkapselquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef danni het volgende:
[..]
Wat voor type zie je bij de naam 'Jasper' ?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Puck voor een meisje en Alexander voor een jongen.
Dan wel afkorten tot Lex.
En Sam voor een jongen.
Ow en Ayla voor een meisje.. (is uit een boek, hou van die boeken!)
![]()
Weet nu al namen, en de eerst komende 4/5 jaar zeker nog geen kinderen hihi![]()
Sam, Lex en Ayla zijn leuk... Puck vind ik helemaal nietsquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Puck voor een meisje en Alexander voor een jongen.
Dan wel afkorten tot Lex.
En Sam voor een jongen.
Ow en Ayla voor een meisje.. (is uit een boek, hou van die boeken!)
![]()
Ik vind Anna ook zo leuk.... mister_d heeft em alleen afgekeurd, tenzij ik er een leuke roepnaam bij kan verzinnen, dus Anna-... of zonder streepje, maar wel een dubbele roepnaam dus. Ik denk, ik denkquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:01 schreef Marie79 het volgende:
[..]
en ik hadden ook al tijden een meisjesnaam voor onze toekomstige dochter, tot er in november een dochter werd geboren bij een collega van
is niet heel dichtbij, maar straks wel, we gaan over een paar maandjes 2 huizen verderop wonen en hier op Fok! ook een prachtig meisje werd geboren met de naam Anna, zijn we toch veranderd naar een net zo mooie naam! voor de duidelijkheid, zwanger ben ik nog niet
Een leuk blond joch.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef danni het volgende:
Wat voor type zie je bij de naam 'Jasper' ?
Ik vind Anna niet zo, maar ik vind over het algemeen meisjesnamen eindigend op een A niet zo, ik vind het zo 'hard' klinken. De enige uitzondering hierop is Eva, dat vind ik dan wel een mooie naam. Hoewel ik mijn dochter nooit zo zou noemen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:01 schreef Marie79 het volgende:
en ik hadden ook al tijden een meisjesnaam voor onze toekomstige dochter, tot er in november een dochter werd geboren bij een collega van
is niet heel dichtbij, maar straks wel, we gaan over een paar maandjes 2 huizen verderop wonen en hier op Fok! ook een prachtig meisje werd geboren met de naam Anna, zijn we toch veranderd naar een net zo mooie naam! voor de duidelijkheid, zwanger ben ik nog niet
oh ik vind dat juist wel meisjesachtig, een naam eindigend op een Aquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:35 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik vind Anna niet zo, maar ik vind over het algemeen meisjesnamen eindigend op een A niet zo, ik vind het zo 'hard' klinken. De enige uitzondering hierop is Eva, dat vind ik dan wel een mooie naam. Hoewel ik mijn dochter nooit zo zou noemen.
Vlinder vind ik dan wel weer leuk, ook niet voor eigen gebruik, maar ook niet lelijk of stom.
Ik heb ook Ayla overwogen maar vond het raar in combinatie met mijn naam.quote:
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoerquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:03 schreef Anitra het volgende:
Ayla had ik ook in mijn hoofd. Ik ben naar een personage vn een boek vernoemd en ik wou dat ook voor mijn dochter. Mijn ex was het er niet mee eens en zodoende is die er niet door gekomen.
Ik zie Djen nu ook niet als een Ayla iddquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:14 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoer
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:16 schreef miss_dynastie het volgende:
'Anna Dirkje, we noemen haar Sanne'
Ja, dat is het 'we willen vernoemen maar vinden de namen als roepnaam niet mooi maar we willen niemand voor het hoofd stoten door de leuke naam ervoor te plakken dus het moet maar'.... dus dan krijg je dat soort combi's... Zo ken ik ook een Willemina Harmina, we noemen haar Carmenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Wij hebben onze dochter heel bewust 3 namen gegeven, ik wilde haar graag naar beide oma's vernoemen. Komt er dus op neer dat haar volledige naam Luuke Maria Vroukje is, maar dat we haar gewoon bij haar eerste naam noemen. Luuke dus. Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Nee, dat daar geen verband is, is ook helemaal niet erg. Zou niet weten waarom dat raar zou zijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:23 schreef Lishe het volgende:
Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!
Tis dan ook een gevoelig punt he, de naam die je kiest voor je kindjequote:Op donderdag 19 mei 2005 11:36 schreef Lishe het volgende:
Dank je voor de uitleg, voelde me al te snel op mijn tenen getrapt dus.![]()
Nee, meer Willemina Harmina, we noemen haar Carmen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:42 schreef poemojn het volgende:
Wat bedoel jij dan, miss_d? Maria Elisabeth, we noemen haar Marlise? Dat soort combinaties?
Nee, maar wel in het soms nog wat traditionele Veenendaal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:46 schreef poemojn het volgende:
Die voorbeelden ken ik helemaal niet, vandaar.
Woon jij toevallig in het traditionele Zeeland dan?
Vrienden van mij hebben laatst een Rowan (jongetje) gekregen!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Jentin het volgende:
Ronan voor een jochie
Vind ik leuk, net als Rowan voor een meisje dan.
Aidan vind ik ook gaaf, maar ik denk niet dat iemand hier dat normaal uit kan spreken (mezelf incluis)
Nou, daar had ik dus minder last van omdat je daarbij toch meestal voluit voor en achternaam zegt. Rowan Atkinson. En daarnaast wordt het echt op z'n hollands uitgesproken 'Ro-wan', beetje de johan klank... mss dat daar mijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
quote:Rowan
Een verhaal uit de middeleeuwen
Rowan woont met zijn ouders en zusje in de stad Veretricht. Na een aanvaring met de schout moet hij de stad ontvluchten. Als hij een paar weken later terugkomt, is het huis van zijn ouders verlaten. De pest is uitgebroken! Rowan gaat zwerven, hij moet zien dat hij in leven blijft. Wie kan hij vertrouwen?
9055600202, 256 pag., geb. ¤ 13,75
dabedoelikquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:01 schreef Troel het volgende:
Mijn moeder heet Bertha Hermina we noemen haar Ineke
Geen Veenendaal overigens, maar Ger.Gem.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:16 schreef Troel het volgende:
Nou, en dan moet je vooral Johan nemen zoals dat hier wel eens wordt uitgesproken...
Joooohannnn
Dank je BEquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit de laatste tijd steeds met de naam 'Laura' in mijn hoofd, over 'a' namen gesproken. Ik vind de klank zo mooi op de een of andere manier...
Ik heet geen Laura, maar heb wel a's in mijn naamquote:
Waar ging het mis dan? Waardoor Rowan nu Liz heet, bedoel ikquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
Ja eh... het moet dan natuurlijk wel licht en luchtigjes uitgesproken worden. Beetje op z'n Italiaans... dat je er ballerina'tjes bij rond ziet rennen enzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef Smirre het volgende:
Namen eindigent op een A moeten wel in een streek passen, vind ik persoonlijk. De A kan nog scherp uitgesproken worden of lang uitgerekt (ook wel eens gehoord). Dan is een Laura ineens minder mooi. (Het ik overigens ook een lieve associatie bij.)
Gaat dat over dat jongetje dat uiteindelijk chirurgijn (eik de lagere vorm daarvan) wordt? Paar jaar geleden gelezen, erg leukquote:
Hahaha, Liz is geen Rowan, Liz is echt Liz.quote:Op donderdag 19 mei 2005 17:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waar ging het mis dan? Waardoor Rowan nu Liz heet, bedoel ik![]()
Dat vroeg ik me eigenlijk ook wel afquote:Op donderdag 19 mei 2005 17:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Waar ging het mis dan? Waardoor Rowan nu Liz heet, bedoel ik![]()
Bij mij zou het Muud of Rarian ofzoietsquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:13 schreef texelonia het volgende:
Als ik een naam zou maken uit mijn ouders' namen zou dat zoiets als 'Gwert' ofzow wordenOf Gwen Jan
Ja ik ook, vandaar dat 1 van m'n katten zo heetquote:
Dan heb je toch gewoon Maud of nietquote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:17 schreef Vava het volgende:
[..]
Bij mij zou het Muud of Rarian ofzoiets![]()
Ruud en Marian dus
Precies...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Ach, er zijn ook kindjes die Frodo, Arwen of Aragorn heten..
Hoe spreek je Jolie nou uit? DJolie of gewoon JJoliequote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:27 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Dan heb je toch gewoon Maud of niet
Ayla vind ik ook nog steeds erg leuk maar er zijn inderdaad veel katten met die naam! En Jolie is echt Jolie en geen enkele andere naam die ik in gedachte heb gehad.
Ik kwam de naam gister nog tegen in een Oostenrijkse krant. Al was het betreffende meisje vermoord...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:27 schreef Luchtbel het volgende:
Ayla vind ik ook nog steeds erg leuk maar er zijn inderdaad veel katten met die naam! En Jolie is echt Jolie en geen enkele andere naam die ik in gedachte heb gehad.
Ik vind Zjolie de mooistequote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Luchtbel het volgende:
Zjooolie maar ze wordt ook Jolie en Djolie genoemd. Daar maak ik me niet druk om, dan had ik d'r maar Kim moeten noemen
Hmm, maar je kant het ook nog husselen, maak je er 'norah' of 'noah' of 'arno' van...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:52 schreef Principessa het volgende:
Rohan had ik ooit bedacht als een samenwoording van de namen van mijn ouders. Ik vind de naam nog steeds niet leuk.
Natuurlijk! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:51 schreef Jdee het volgende:
[..]
Hmm, maar je kant het ook nog husselen, maak je er 'norah' van...
Ik ga voor Joliequote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:55 schreef Luchtbel het volgende:
Zjooolie maar ze wordt ook Jolie en Djolie genoemd. Daar maak ik me niet druk om, dan had ik d'r maar Kim moeten noemen
ik voel me aangesproken......quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:39 schreef texelonia het volgende:
Ach, er zijn ook kindjes die Frodo, Arwen of Aragorn heten..
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:15 schreef ChrisJX het volgende:
Arwen is een heel mooie naam. Alleen nu ff wat minder omdat LOTR zo hip is.
Leuk! Voor twee ratjes of caviaatjesquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:22 schreef Riddle het volgende:
Wat vinden jullie van Tink en Tux?
Ik ken een tweeling Trix en Teddyquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:22 schreef Riddle het volgende:
Best leuk.. maar zou het zelf niet kiezenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:45 schreef Vava het volgende:
Wat vinden jullie van de naam Dion?
Kreeg een geboortekaartje met deze naam voor een jongen, niet echt mijn eerste keus
Tink is mijn bijnaam, afgeleid van Kathinka (de voornaam waar ik mee gezegend benquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:22 schreef Riddle het volgende:
Voor een mensquote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:22 schreef Riddle het volgende:
Ik vind het ook wel een mooie naam maar idd niet voor hier, is het een Engelse naam?quote:Op zaterdag 4 juni 2005 23:09 schreef Belana het volgende:
Ik hoorde laatst de naam "Malachy" en dat vond ik zo prachtig! Maar toen bedacht ik me wat dat in het Nederlands wordt... "mellekie" .... dus ik heb hem maar weer weg gestreept
Nee!!! Dat kan je je kind toch niet aandoen!!quote:Op zondag 5 juni 2005 00:05 schreef Spindizzy het volgende:
Moxie CrimeFighter
Wat is er verdomme toch mis met sommige mensen
Da's Mik en Makquote:Op vrijdag 3 juni 2005 23:22 schreef Vava het volgende:
Tink en Tuxnet als Puk en Mak waar ik uit heb leren lezen vroeger
Ik had vroeger ook een boek Puk en Mukquote:Op zondag 5 juni 2005 09:47 schreef ChrisJX het volgende:
Da's Mik en MakPuk en Max zijn de neefjes van Mickey Mouse
quote:Op zondag 5 juni 2005 00:03 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel een mooie naam maar idd niet voor hier, is het een Engelse naam?
Meen je dat nou?quote:Op zondag 5 juni 2005 09:32 schreef Lishe het volgende:
Als er een Apple geboren word vind ik dat nog wel schattig, Maar CrimeFighter :s ....
Wel een slechte comedian dan trouwensquote:Op zondag 5 juni 2005 00:05 schreef Spindizzy het volgende:
Comedian/magician Penn Jillette and his wife had a baby girl on Friday; the baby’s name is Moxie CrimeFighter.
quote:Op zondag 5 juni 2005 09:47 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Da's Mik en MakPuk en Max zijn de neefjes van Mickey Mouse
Ik ken trouwens twee jongens met de naam Dion, ik vind het meer een meisjesnaam...
Zo, die George lijdt absoluut niet aan zelfliefde, zo te zien.quote:Op zondag 5 juni 2005 12:50 schreef Spindizzy het volgende:
-George, George, George, George, George, George en George (Vijf zoons en twee dochters van George Forman... Voormalig bokser en bedenker van de George Forman Grill)
Voor die 5 zoons hoop ik dat toch nietquote:Op zondag 5 juni 2005 13:21 schreef miss_dynastie het volgende:
George
Ze zullen officieel wel George, Georgette, Georgina, etc. heten, mag ik hopen...
Hehequote:Op zondag 5 juni 2005 13:23 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Voor die 5 zoons hoop ik dat toch niet
Misschien een beetjequote:Op zondag 5 juni 2005 13:21 schreef Smirre het volgende:
(Of zou mijn puberale adoratie voor meneer Hutchence mijn opinie kleuren?)
Nou, Lily is inderdaad wel leukquote:Op zondag 5 juni 2005 13:21 schreef Smirre het volgende:
En eh... het dochtertje van Michael Hutchence en P.Yates heeft als roepnaam Tiger Lily. Dat valt toch mee, vind ik. (Of zou mijn puberale adoratie voor meneer Hutchence mijn opinie kleuren?)
Alleen zo jammer dat je niet van te voren weet hoeveel kinderen je krijgtquote:Op maandag 6 juni 2005 00:12 schreef Tamea het volgende:
LOL, als je het voor elkaar krijgt om in de goede volgorde 4 jongens, een jongens tweeling en 1 meisje te krijgen, heb je wat mij betreft het recht om ze zo te noemen dubbel en dwars verdiend.
En een Harry Potter fan mama kan bij mij sowieso al niet meer stuk
Afschuwelijk gewoon dat soort verzinsels...quote:Op zondag 5 juni 2005 12:50 schreef Spindizzy het volgende:
Andere belachelijke namen van celebbabies:
-Heavenly Hiraani Lily Tiger (Dochter van Michael Hutchence en Paula Yates)
De kinders die ze met Bob Geldof heeft gekregen had ze overduidelijk ook een schurfthekel aan. Die heten: Fifi Trixibelle, Peaches Honeyblossom en Pixie.
-Audio Science (Zoon van Shannyn Sossamon (A Knights Tale)
-Jermajesty (Zoon van Jermaine Jackson)
-George, George, George, George, George, George en George (Vijf zoons en twee dochters van George Forman... Voormalig bokser en bedenker van de George Forman Grill)
-Dixie Dot en Bibi Belle (Dochters van Anna Ryder Richardson, bekend van oa. Changing Rooms)
-Pilot Inspektor (Zoon van Jason Lee)
-Racer, Rebel en Rocket (Kinderen van Robert Rodriguez)
-Seven (Zoon van Erykah Badu... Teveel Married With Children gekeken?)
Godzijdank is er nog een mevrouw Daniman bij betrokken, om in te grijpenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 00:10 schreef daniman het volgende:
ik doe het gewoon op een andere manierAls ik een zoon krijg later geef ik hem de namen Franciscus Theodorus Petrus (Roepnaam Frank)
Krijg je als voorletters FTP
ligt eraan wie de uiteindelijke aangifte doet, die heeft het laatste woordquote:Op dinsdag 7 juni 2005 09:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Godzijdank is er nog een mevrouw Daniman bij betrokken, om in te grijpen
Meer voor een hamsterquote:Op maandag 13 juni 2005 21:04 schreef Serinde het volgende:
Als ik m'n kindje zou vernoemen naar m'n ouders zou het Tiko worden ofzo. Best een stoere naam voor een jongetje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |