oh ik vind dat juist wel meisjesachtig, een naam eindigend op een Aquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:35 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik vind Anna niet zo, maar ik vind over het algemeen meisjesnamen eindigend op een A niet zo, ik vind het zo 'hard' klinken. De enige uitzondering hierop is Eva, dat vind ik dan wel een mooie naam. Hoewel ik mijn dochter nooit zo zou noemen.
Vlinder vind ik dan wel weer leuk, ook niet voor eigen gebruik, maar ook niet lelijk of stom.
Ik heb ook Ayla overwogen maar vond het raar in combinatie met mijn naam.quote:
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoerquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:03 schreef Anitra het volgende:
Ayla had ik ook in mijn hoofd. Ik ben naar een personage vn een boek vernoemd en ik wou dat ook voor mijn dochter. Mijn ex was het er niet mee eens en zodoende is die er niet door gekomen.
Ik zie Djen nu ook niet als een Ayla iddquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:14 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoer
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:16 schreef miss_dynastie het volgende:
'Anna Dirkje, we noemen haar Sanne'
Ja, dat is het 'we willen vernoemen maar vinden de namen als roepnaam niet mooi maar we willen niemand voor het hoofd stoten door de leuke naam ervoor te plakken dus het moet maar'.... dus dan krijg je dat soort combi's... Zo ken ik ook een Willemina Harmina, we noemen haar Carmenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Wij hebben onze dochter heel bewust 3 namen gegeven, ik wilde haar graag naar beide oma's vernoemen. Komt er dus op neer dat haar volledige naam Luuke Maria Vroukje is, maar dat we haar gewoon bij haar eerste naam noemen. Luuke dus. Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Nee, dat daar geen verband is, is ook helemaal niet erg. Zou niet weten waarom dat raar zou zijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:23 schreef Lishe het volgende:
Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!
Tis dan ook een gevoelig punt he, de naam die je kiest voor je kindjequote:Op donderdag 19 mei 2005 11:36 schreef Lishe het volgende:
Dank je voor de uitleg, voelde me al te snel op mijn tenen getrapt dus.![]()
Nee, meer Willemina Harmina, we noemen haar Carmen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:42 schreef poemojn het volgende:
Wat bedoel jij dan, miss_d? Maria Elisabeth, we noemen haar Marlise? Dat soort combinaties?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |