Nee, maar wel in het soms nog wat traditionele Veenendaal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:46 schreef poemojn het volgende:
Die voorbeelden ken ik helemaal niet, vandaar.
Woon jij toevallig in het traditionele Zeeland dan?
Vrienden van mij hebben laatst een Rowan (jongetje) gekregen!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Jentin het volgende:
Ronan voor een jochie
Vind ik leuk, net als Rowan voor een meisje dan.
Aidan vind ik ook gaaf, maar ik denk niet dat iemand hier dat normaal uit kan spreken (mezelf incluis)
Nou, daar had ik dus minder last van omdat je daarbij toch meestal voluit voor en achternaam zegt. Rowan Atkinson. En daarnaast wordt het echt op z'n hollands uitgesproken 'Ro-wan', beetje de johan klank... mss dat daar mijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
quote:Rowan
Een verhaal uit de middeleeuwen
Rowan woont met zijn ouders en zusje in de stad Veretricht. Na een aanvaring met de schout moet hij de stad ontvluchten. Als hij een paar weken later terugkomt, is het huis van zijn ouders verlaten. De pest is uitgebroken! Rowan gaat zwerven, hij moet zien dat hij in leven blijft. Wie kan hij vertrouwen?
9055600202, 256 pag., geb. ¤ 13,75
dabedoelikquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:01 schreef Troel het volgende:
Mijn moeder heet Bertha Hermina we noemen haar Ineke
Geen Veenendaal overigens, maar Ger.Gem.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:16 schreef Troel het volgende:
Nou, en dan moet je vooral Johan nemen zoals dat hier wel eens wordt uitgesproken...
Joooohannnn
Dank je BEquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit de laatste tijd steeds met de naam 'Laura' in mijn hoofd, over 'a' namen gesproken. Ik vind de klank zo mooi op de een of andere manier...
Ik heet geen Laura, maar heb wel a's in mijn naamquote:
Waar ging het mis dan? Waardoor Rowan nu Liz heet, bedoel ikquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
Ja eh... het moet dan natuurlijk wel licht en luchtigjes uitgesproken worden. Beetje op z'n Italiaans... dat je er ballerina'tjes bij rond ziet rennen enzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef Smirre het volgende:
Namen eindigent op een A moeten wel in een streek passen, vind ik persoonlijk. De A kan nog scherp uitgesproken worden of lang uitgerekt (ook wel eens gehoord). Dan is een Laura ineens minder mooi. (Het ik overigens ook een lieve associatie bij.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |