kick wilstraquote:Op zondag 15 mei 2005 01:13 schreef Leah het volgende:
KickMaar ik ben dan ook van simpel en hollands
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:16 schreef m@x het volgende:
Het zoontje van iemand die ik ken heet OdinVond ik eigenlijk ook wel een goede voor dit topic....
Ik vind Vlinder werkelijk vreselijkquote:Op dinsdag 17 mei 2005 08:37 schreef Luckepuk het volgende:
Ik lees net elders dat Isa Hoes is bevallen van een dochter genaamd VLINDER MEDINA...![]()
Babynamer.com.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:05 schreef Belana het volgende:
Ik ben op zoek naar Ierse/Keltische/Schotse namen die bij de naam Liam passen... heeft iemand een idee waar ik die kan vinden op internet?
Oh nee, ik vind Vlinder ook een mooi woord. Net als 'waterpomptang' (vettequote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:37 schreef texelonia het volgende:
Vanessa vind ik trouwens lelijker dan vlinder. Vlinder is een mooi woord vind ik, alleen dan niet als naam van iemand...
Ik zou zelfs liever Vlinder heten dan Vanessaquote:Op dinsdag 17 mei 2005 09:51 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh nee, ik vind Vlinder ook een mooi woord. Net als 'waterpomptang' (vette)
En Vanessa vind ik ook niet de allermooiste naam ter wereld of zo, maar als je je kind de betekenis vlinder mee wil geven, vind ik het een veel mooier alternatief.
Belana zoek maar eens op Gaelic-namen..quote:Op zondag 15 mei 2005 16:05 schreef Belana het volgende:
Ik ben op zoek naar Ierse/Keltische/Schotse namen die bij de naam Liam passen... heeft iemand een idee waar ik die kan vinden op internet?
Uhh.. Eedun? Zo spreek ik het tenminste uit als het om de acteur Aidan Quinn gaatquote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Jentin het volgende:
Aidan vind ik ook gaaf, maar ik denk niet dat iemand hier dat normaal uit kan spreken (mezelf incluis)
Dat hebben ze dus ook op de frontpage klakkeloos zo overgenomen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, ik vind Vanessa dus wel aardig leuk... de telegraafsite heeft er trouwens in al hun enthousiasme Medina Vlinder van gemaakt, vinden ze zeker mooier. Maar ze heet dus echt Vlinder.
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-leggingquote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik zou zelfs liever Vlinder heten dan Vanessa
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
Hebben jullie dat ook, ik zie bij namen altijd meteen een typetje
Perfectquote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-legging![]()
En als Vlinder hul ik me wel in oversized oilily goed![]()
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:57 schreef Spindizzy het volgende:
[..]Heb ik ook.
De naam Vlinder schreeuwt gewoon: Vrije Opvoeding en Strontvervelend Verwend Kutkind
Ik ken dus een Vanessa die er echt zo uit ziet! Althans, zo zag ze er wel uit toen we beiden op de middelbare school zaten!quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik zou best Vanessa willen heten, maar dan wel incl de opgedrukte tieten, blondeer en tijger-legging![]()
"Vla" is ook een leuke bijnaam.quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:50 schreef daniman het volgende:
vlinder lijkt mij meer een leuke bijnaam, dan een echte naam.
Bloem, Vlinder... wie weet komt er nog een kind van een BN die Reiger gaat heten oid.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 09:52 schreef moussy het volgende:
[..]
Blond kakkertje met bloempotkapselquote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef danni het volgende:
[..]
Wat voor type zie je bij de naam 'Jasper' ?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Puck voor een meisje en Alexander voor een jongen.
Dan wel afkorten tot Lex.
En Sam voor een jongen.
Ow en Ayla voor een meisje.. (is uit een boek, hou van die boeken!)
![]()
Weet nu al namen, en de eerst komende 4/5 jaar zeker nog geen kinderen hihi![]()
Sam, Lex en Ayla zijn leuk... Puck vind ik helemaal nietsquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:34 schreef Debsterr het volgende:
Puck voor een meisje en Alexander voor een jongen.
Dan wel afkorten tot Lex.
En Sam voor een jongen.
Ow en Ayla voor een meisje.. (is uit een boek, hou van die boeken!)
![]()
Ik vind Anna ook zo leuk.... mister_d heeft em alleen afgekeurd, tenzij ik er een leuke roepnaam bij kan verzinnen, dus Anna-... of zonder streepje, maar wel een dubbele roepnaam dus. Ik denk, ik denkquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:01 schreef Marie79 het volgende:
[..]
en ik hadden ook al tijden een meisjesnaam voor onze toekomstige dochter, tot er in november een dochter werd geboren bij een collega van
is niet heel dichtbij, maar straks wel, we gaan over een paar maandjes 2 huizen verderop wonen en hier op Fok! ook een prachtig meisje werd geboren met de naam Anna, zijn we toch veranderd naar een net zo mooie naam! voor de duidelijkheid, zwanger ben ik nog niet
Een leuk blond joch.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:15 schreef danni het volgende:
Wat voor type zie je bij de naam 'Jasper' ?
Ik vind Anna niet zo, maar ik vind over het algemeen meisjesnamen eindigend op een A niet zo, ik vind het zo 'hard' klinken. De enige uitzondering hierop is Eva, dat vind ik dan wel een mooie naam. Hoewel ik mijn dochter nooit zo zou noemen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:01 schreef Marie79 het volgende:
en ik hadden ook al tijden een meisjesnaam voor onze toekomstige dochter, tot er in november een dochter werd geboren bij een collega van
is niet heel dichtbij, maar straks wel, we gaan over een paar maandjes 2 huizen verderop wonen en hier op Fok! ook een prachtig meisje werd geboren met de naam Anna, zijn we toch veranderd naar een net zo mooie naam! voor de duidelijkheid, zwanger ben ik nog niet
oh ik vind dat juist wel meisjesachtig, een naam eindigend op een Aquote:Op woensdag 18 mei 2005 20:35 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik vind Anna niet zo, maar ik vind over het algemeen meisjesnamen eindigend op een A niet zo, ik vind het zo 'hard' klinken. De enige uitzondering hierop is Eva, dat vind ik dan wel een mooie naam. Hoewel ik mijn dochter nooit zo zou noemen.
Vlinder vind ik dan wel weer leuk, ook niet voor eigen gebruik, maar ook niet lelijk of stom.
Ik heb ook Ayla overwogen maar vond het raar in combinatie met mijn naam.quote:
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoerquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:03 schreef Anitra het volgende:
Ayla had ik ook in mijn hoofd. Ik ben naar een personage vn een boek vernoemd en ik wou dat ook voor mijn dochter. Mijn ex was het er niet mee eens en zodoende is die er niet door gekomen.
Ik zie Djen nu ook niet als een Ayla iddquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:14 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik vind Djen wel echt bij haar passen, ze is een stoer meisje en de naam Djen vind ik ook stoer
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:16 schreef miss_dynastie het volgende:
'Anna Dirkje, we noemen haar Sanne'
Ja, dat is het 'we willen vernoemen maar vinden de namen als roepnaam niet mooi maar we willen niemand voor het hoofd stoten door de leuke naam ervoor te plakken dus het moet maar'.... dus dan krijg je dat soort combi's... Zo ken ik ook een Willemina Harmina, we noemen haar Carmenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Wij hebben onze dochter heel bewust 3 namen gegeven, ik wilde haar graag naar beide oma's vernoemen. Komt er dus op neer dat haar volledige naam Luuke Maria Vroukje is, maar dat we haar gewoon bij haar eerste naam noemen. Luuke dus. Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:17 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Geweldig, van die roepnamen die geen enkel verband houden met de doopnamen
Nee, dat daar geen verband is, is ook helemaal niet erg. Zou niet weten waarom dat raar zou zijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:23 schreef Lishe het volgende:
Die naam heeft geen verband met de andere namen, omdat we haar geen Maria, Vroukje of afgeleide daarvan wilde noemen. Luuke vonden we allebij geweldig, dusch vandaar!
Tis dan ook een gevoelig punt he, de naam die je kiest voor je kindjequote:Op donderdag 19 mei 2005 11:36 schreef Lishe het volgende:
Dank je voor de uitleg, voelde me al te snel op mijn tenen getrapt dus.![]()
Nee, meer Willemina Harmina, we noemen haar Carmen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:42 schreef poemojn het volgende:
Wat bedoel jij dan, miss_d? Maria Elisabeth, we noemen haar Marlise? Dat soort combinaties?
Nee, maar wel in het soms nog wat traditionele Veenendaal.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:46 schreef poemojn het volgende:
Die voorbeelden ken ik helemaal niet, vandaar.
Woon jij toevallig in het traditionele Zeeland dan?
Vrienden van mij hebben laatst een Rowan (jongetje) gekregen!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:58 schreef Jentin het volgende:
Ronan voor een jochie
Vind ik leuk, net als Rowan voor een meisje dan.
Aidan vind ik ook gaaf, maar ik denk niet dat iemand hier dat normaal uit kan spreken (mezelf incluis)
Nou, daar had ik dus minder last van omdat je daarbij toch meestal voluit voor en achternaam zegt. Rowan Atkinson. En daarnaast wordt het echt op z'n hollands uitgesproken 'Ro-wan', beetje de johan klank... mss dat daar mijnquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
quote:Rowan
Een verhaal uit de middeleeuwen
Rowan woont met zijn ouders en zusje in de stad Veretricht. Na een aanvaring met de schout moet hij de stad ontvluchten. Als hij een paar weken later terugkomt, is het huis van zijn ouders verlaten. De pest is uitgebroken! Rowan gaat zwerven, hij moet zien dat hij in leven blijft. Wie kan hij vertrouwen?
9055600202, 256 pag., geb. ¤ 13,75
dabedoelikquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:01 schreef Troel het volgende:
Mijn moeder heet Bertha Hermina we noemen haar Ineke
Geen Veenendaal overigens, maar Ger.Gem.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:16 schreef Troel het volgende:
Nou, en dan moet je vooral Johan nemen zoals dat hier wel eens wordt uitgesproken...
Joooohannnn
Dank je BEquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zit de laatste tijd steeds met de naam 'Laura' in mijn hoofd, over 'a' namen gesproken. Ik vind de klank zo mooi op de een of andere manier...
Ik heet geen Laura, maar heb wel a's in mijn naamquote:
Waar ging het mis dan? Waardoor Rowan nu Liz heet, bedoel ikquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:58 schreef Smirre het volgende:
Nee, B.E. bij een mannelijke Rowan denk je toch direct aan Mister Bean, niet echt het meest apetijtelijke stuk man ter wereld. Rowan als meisjesnaam vind ik Ik herhaal mezelf erg leuk. Daarom heet mijn dochter ook Liz.(als roepnaam).
Ja eh... het moet dan natuurlijk wel licht en luchtigjes uitgesproken worden. Beetje op z'n Italiaans... dat je er ballerina'tjes bij rond ziet rennen enzo.quote:Op donderdag 19 mei 2005 16:26 schreef Smirre het volgende:
Namen eindigent op een A moeten wel in een streek passen, vind ik persoonlijk. De A kan nog scherp uitgesproken worden of lang uitgerekt (ook wel eens gehoord). Dan is een Laura ineens minder mooi. (Het ik overigens ook een lieve associatie bij.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |