Nou, ik kan me niet voorstellen dat die namen pas zo weinig gegeven zijn, aangezien ik dit jaar al van 3 Tijns en 2 Aukes gehoord heb.quote:De namen Tijn en Auke zijn dit jaar pas aan minder dan 5 kinderen gegeven, dan is die kans natuurlijk minder groot!
Volgens mij zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat de site van Spaarbeleg niet helemaal klopt.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:16 schreef appleflavour het volgende:
@Troel: Het aantal keer dat een naam dit jaar is gegeven heb ik van de site van spaarbeleg.. Alleen ik zag dat ik een foutje heb gemaakt. Volgens spaarbeleg zijn de namen:
Auke --> 0 keer gegeven
Cas --> 51 keer
Tijn --> 53 keer(foutje van mij dus..![]()
Tomas --> 10 keer (maar Thomas -->148 keer)
En om maar even volledig te zijn:
Rivka --> 1 keer
Elin --> 5 keer
Fenne --> 24 keer
Nova --> 4 keer
Amber --> 86 keer
Isa --> 92 keer
Emma --> 117 keer
Sanne --> 133 keer
Die klopt idd niet. Ik weet niet of ze überhaupt toegang hebben tot de gemeenteregisters, maar als dat zo is kijken ze natuurlijk naar de officiële namen. Op de 100 jongens die Bram genoemd worden zal de helft officieel geen Bram heten, maar Abraham, Abram of Brammert om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 20 april 2005 18:30 schreef Troel het volgende:
Volgens mij zijn we al eerder tot de conclusie gekomen dat de site van Spaarbeleg niet helemaal klopt.
Aan 1939 te zien nemen ze daar idd de officiële namen. Wilhelmus werd echt niet zo genoemd hoorquote:Op woensdag 20 april 2005 18:37 schreef Sjeen het volgende:
SVB is een completere lijst omdat hier ieder kindje dat aangegeven wordt in Nederland in meegenomen wordt. Jammer genoeg hebben ze alleen een top 20.
"Eiiiiiiiiiiiiiiiikun eeeeeeetuh!"quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:50 schreef cpcpb het volgende:
Aiken
Heel goed... ha ha..quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
"Eiiiiiiiiiiiiiiiikun eeeeeeetuh!"
Aiken 2 jaar:
"Hoe heet jij?"
"Eikul"
Hey! wat een geweldig toeval..quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:10 schreef poemojn het volgende:
Prima naam. Klik hier voor een naamgenoot.
Aiken is niet de zoon van poemojn, maar van Kimpiedimpie, een andere forummer (al een hele tijd niet meer gezien, trouwens). Misschien staat op de site van Aiken een e-mail of gastenboek.quote:Op zondag 1 mei 2005 13:29 schreef cpcpb het volgende:
poemojn ik had hierboven nog wat vragen voor je neergezet... :-D
Kun je daar wat mee?
Bij ons zou het wel komisch zijn, mijn lief heet gert nmlquote:Op woensdag 20 april 2005 18:28 schreef Crazy_Rabbid het volgende:
gertje is een vette naam
categorie Frodo etc...quote:Op zondag 1 mei 2005 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
Maikel? Categorie Maikel/ Michael vind ik meer Patrick, Anthony, Dennis, Brian, Kevin, dat soort namen. Aiken vind ik... anders
Uhm... nee, dat ook weer niet. Ik weet niet, ik zal er nog es over nadenken.quote:
En dan wil je je kind geen naam uit de Top20 gevenquote:Op woensdag 20 april 2005 18:37 schreef Sjeen het volgende:
SVB is een completere lijst omdat hier ieder kindje dat aangegeven wordt in Nederland in meegenomen wordt. Jammer genoeg hebben ze alleen een top 20.
Idd, ik heb het ook ff opgezocht en Babynamer.com geeft 'wild goat' aan.quote:Op zondag 8 mei 2005 16:33 schreef poemojn het volgende:
Y/Jael is een meisjesnaam.Ik dacht ook een betekenis met God (El).. maar 't is Steenbok, volgens Spaarbeleg.
Ja he?quote:
quote:Aiken ook wel, lijkt er een klein beetje op
Ja, daar moest ik ook meteen aan denken. Maar het is geen afkorting.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:29 schreef Igraine het volgende:
Jace.. Klinkt wel leuk, ken wel de naam Ace.
Jace klinkt als een afkorting voor Jason
Die naam heb ik ook gehoordquote:Op zondag 8 mei 2005 23:27 schreef Shirley het volgende:
Ik hoorde gister de naam Jace voor een jongen, dus op de Engelse manier, best een leuke naam vind ik dat, nooit eerder gehoord ook.
Plien? Plien...quote:Op maandag 9 mei 2005 19:05 schreef Nonneke het volgende:Het buurmeisje van mn vriendin is bevallen gister, en ze heeft dr kindje Plien genoemt ! Plien !
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 mei 2005 23:20 schreef Loena-tik- het volgende:
Ik vind "baby" ook wel een leuke naam, lekker makkelijk ook kan voor een jongen èn een meisje![]()
Sorry Leah flauw, heel flauw
Ik welquote:Op maandag 9 mei 2005 21:24 schreef Leah het volgende:
[..]
![]()
Vind je het niet knap dat het me nog steeds lukt om me niet te "verschrijven"?
ja vrolijk zoals miss_dynastie zegt als idd een koosnaampje ofzo, maar niet als "roepnaam"quote:Op maandag 9 mei 2005 21:26 schreef Lishe het volgende:
Plien is toch niet zielig? Vind het juist wel vrolijk...
Ow maar dat zou ik zeker dan doen! Plien vind ik erg leuk, maar niet officieel op de papieren. Suus heet ook voluit Susanne en we noemen haar gewoon Suus!quote:Op maandag 9 mei 2005 21:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Tis ook wel vrolijk, maar ik zou mn kind niet zo gauw die naam als 'naam' geven. Noem haar dan Pauline, en gebruik Plien als koosnaam (o.i.d.)
De honden die wij gehad hebben heette Doesje. Doesje1 en Doesje 2.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 10:54 schreef Pechvogel het volgende:
Pas een kindje:
Doesje....
En nog één:
Trusanne......
![]()
Maar kleine meisjes worden grootquote:Op vrijdag 13 mei 2005 17:14 schreef Jentin het volgende:
Ik ken een meisje dat Genevieve heet. Zjeenuvjevu. (De streepjes doen het niet op mijn toetsenbord) Ik vind het wel een chique naam, maar ik kan me er niks bij voorstellen dat je een meisje van 4 ofzo roept met die naam. Gewoon geen kleinemeisjesnaam
.
dat vraag ik me altijd af, of ouders stilstaan bij de combinatie voornaam + achternaam. zo ken ik een Egbert Douwes, Pieter Selie... en mijn stiefvader heeft drie maffe lange Italiaanse namen - Francesco Dolfino Angelico - en dan heet ie Van Damquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:27 schreef E.T. het volgende:
Ik heb vroeger op een Genevieve opgepast
(alleen had ze een oer-hollandse achternaam erbij..dat vond ik dus niet zo'n geweldige combi)
En ik kortte het wel eens af naar 'Sjun' als ik boos was of haar ff snel nodig had (ze was 8 ofzo toen, dus hielp me wel eens met e.e.a)
Ik vind Hadassah de Boer bijv. ook niet kunnen qua combiquote:Op vrijdag 13 mei 2005 19:27 schreef E.T. het volgende:
(alleen had ze een oer-hollandse achternaam erbij..dat vond ik dus niet zo'n geweldige combi)
De engels betekenis van Ward is ook leuk!quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik vind Ward trouwens wel een leuke naamvolgens mij is het een Belgische naam, tenminste, er is een Belgische schrijver die zo heet, Ward Ruislink (weet niet of de achternaam goed geschreven is).
een ward is ook een vleugel van een gevangenis of een ziekenhuis in het Engels.. maar goed. Ik vind het stiekempjes toch best een leuke naam.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
De engels betekenis van Ward is ook leuk!
Engels: ward, quarter, area, district, neighbourhood
Nederlands: wijk, stadswijk, buurt
Het had erger gekundquote:Op zaterdag 14 mei 2005 14:55 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
De engels betekenis van Ward is ook leuk!
Engels: ward, quarter, area, district, neighbourhood
Nederlands: wijk, stadswijk, buurt
Fans van het groente- en fruitabonnement zekerquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:16 schreef m@x het volgende:
Het zoontje van iemand die ik ken heet OdinVond ik eigenlijk ook wel een goede voor dit topic....
Max is een hele coole naam vind ikquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:33 schreef pepper_961 het volgende:
Dat is bijvoorbeeld met de naam Max ook zo ja.
Maximale doorrijd hoogte
Max. vulhoogte in je wasmachine voor de wasverzachter.
Max schatkist ijsjes. Enz enz enz.
En Max is toch ook gewoon een erg leuke naam vind ik.
Ik vind de namen van jouw kinderen overigens ook erg leuk, mijn opa heet ook Piet en mijn oma heette Anna-Mariaquote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:02 schreef bixister het volgende:vind ik ook leuk.
(en jet trouwens ook).
Jet Fregglequote:Op zaterdag 14 mei 2005 23:43 schreef m@x het volgende:
Ik vind Jet ook een hele leuke naam, maar ik moet altijd zo aan de freggles denken als ik hem hoor.
Met enorme jetsersquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef Vava het volgende:
Ik ben alleen wel blij dat ik niet heel grof gebouwd ben of heel dik ben, anders was ik letterlijk een Jumbo Jet![]()
Nouja enormquote:
LOLquote:Op zaterdag 14 mei 2005 22:19 schreef Vava het volgende:
Ik ben alleen wel blij dat ik niet heel grof gebouwd ben of heel dik ben, anders was ik letterlijk een Jumbo Jet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |