quote:Het werk van deze dame is vooral bekend in de vorm van posters en ansichtkaarten. (denk aan Unicef)
Heb zelf al zo'n 20 jaar een poster van haar boven mijn bed hangen. (al wist ik tot voor gister ook niet meer dan haar naam)
Ik ga TV kijkenquote:Op vrijdag 15 april 2005 20:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dit topic verdient - gezien de huidige topictitel - een oplettende moderator, vrees ik.
Waarom is metallica geen kunst?quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dit topic verdient - gezien de huidige topictitel - een oplettende moderator, vrees ik.
Klopt.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:04 schreef Gellius het volgende:
Jij bent gewoon een ongeduldig draufgängertje, jij.
Ik heb er eigenlijk al een paar op. maar dat was voor de gezelligheid, dus dat telt niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 21:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
Weet je wat, ik ga ook een biertje opentrekken. Maakt mij het ook uit.
Kijk je wel uit met oversteken, AR.quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:04 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, that reminds me; ik heb er binnenkort ook 1
Jezus is toch ook nooit overreden, is het wel??quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:05 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Kijk je wel uit met oversteken, AR.
Begin je nu al met zeiken??quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
En je gaat toch niet wéér voor de klok 12 heeft geslagen naar bed, he?
Vast wel, maar zoiets schrijven ze natuurlijk niet op...quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Jezus is toch ook nooit overreden, is het wel??
Dan spijbel je maar een keer!quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Begin je nu al met zeiken??
Ik moet morgen gewoon weer naar school hoor![]()
Zou wel een leuke anekdote geweest zijn...quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:09 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Vast wel, maar zoiets schrijven ze natuurlijk niet op...
Nee hoor, ik negeer een hoopquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:12 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je loopt al een aantal posts achter, AR.
Ik ben lui Do2, da's wat anders...,quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, je bent een wijs man...NU weten we het wel.
Ach, bellen naarquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zoiets zou mij dan weer teveel geld kosten
Hangt er van af waar jequote:Op vrijdag 15 april 2005 22:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ach, bellen naarhoeft tegenwoordig niet veel meer te kosten dan
te bellen in
, hoor. Gewoon een kwestie van een
abonnement nemen.
Heb je die krant net onder je kat vandaag getrokken, trouwens?
Inquote:Op vrijdag 15 april 2005 22:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Hangt er van af waar jewoont natuurlijk
Hier krijg je problemen mee denk ik.....quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heb je die krant net onder je kat vandaag getrokken, trouwens?
Dit is niet de minste schilder Gellius!!quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:47 schreef Gellius het volgende:
Problemen! Jezus, daar zit ik niet op te wachten, natuurlijk. Ik kon toch ook niet weten dat het een Volkskrant was?
Wil je het wel voor ons zingen, Ollie?quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:56 schreef OllieA het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat de Volkskrant een kutkrant is? Ik ken daar een aardig liedje over.
*Schraapt keel*quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:57 schreef Gellius het volgende:
[..]
Wil je het wel voor ons zingen, Ollie?
Gelijkenis of niet, het is niet de schilderes van de te raden titel.quote:In het vorige BdT-deel schreef Gajus:
De Afro-Amerikaanse kunstenares Faith Ringgold (1930) ontplooit allerlei UNICEF-activiteiten. Ook haar schilderwerk vertoont gelijkenis met de opgave, voorbeeld:
maar verder kom ik niet
quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:57 schreef Gellius het volgende:
Daarom hou ik ook niet van Dalí.
Klap.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:11 schreef OllieA het volgende:
Enig applaus zou op prijs gesteld worden.
Dat werd tijd, Gajus.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:12 schreef Gajus het volgende:
![]()
Met de laatste aanwijzingen is het een makkie: Sunlit Shores van Syvia Edwards.
Dat weet jij wel Do2, hoe heet zij???quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:02 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Haar voornaam is dezelfde als de nederlandse actrice die bekend werd door haar rol in "Emanuelle".
Dat is correct.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:12 schreef Gajus het volgende:
![]()
Met de laatste aanwijzingen is het een makkie: Sunlit Shores van Syvia Edwards.
Syvia, als ik Gajus mag geloven.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat weet jij wel Do2, hoe heet zij???
Nou moe. Wat een matig applaus. Kwetsend hoor.quote:
Mooi!quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:15 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Syvia, als ik Gajus mag geloven.
Ik niet......quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:16 schreef ALTER-EGO het volgende:
AR en Do2... kennen jullie Sylvia Kristel niet?
Toen er nog dingen nat waren was dat, Onevene?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, natuurlijk ken ik die wel. Daar heb ik als kleine jongen nog van gedroomd...
So am i...quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik niet......
Ik ben nog jong en onwetend
Dat was dan vast een natte boel als je wakker werd?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, natuurlijk ken ik die wel. Daar heb ik als kleine jongen nog van gedroomd...
De Volkskrant: spreekbuis der regenten.quote:Op vrijdag 15 april 2005 22:56 schreef OllieA het volgende:
Wisten jullie eigenlijk dat de Volkskrant een kutkrant is? Ik ken daar een aardig liedje over.
Jij leert snel, Gellius.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:21 schreef Gellius het volgende:
[..]
Toen er nog dingen nat waren was dat, Onevene?
Waren die films niet Frans??quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:21 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
So am i...
Leeftijd staat hier los van, ken je nederlandse geschiedenis.
Ja, nou vind ik het niet leuk meer.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat was dan vast een natte boel als je wakker werd?
Zou goed kunnen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Waren die films niet Frans??
Turks Fruit ken ik bv weer wel![]()
Ahhhhw.... biertje dan maar?quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, nou vind ik het niet leuk meer.
Zo nee, geef er dan maar eens eentje, potverdimme!quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is dat een hint, AR?
Nee, de hint is dat we zijn werk gaan zienquote:Op vrijdag 15 april 2005 23:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is dat een hint, AR?
Dat valt me dan zeer ernstig van je tegen Do2.....quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:39 schreef De-oneven-2 het volgende:
Is dat de Kooning? Nou, daar had ik nu echt nooit opgekomen...
Ik bèn nìet lìef.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Weltrusten Do2, slaap lekker allemaal
dag lieve mensen
Ja, vermits je gaat slapen ... welterusten AR.quote:Op vrijdag 15 april 2005 23:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mag ik nu naar bed??
Van mijn poster boven het bed weten jullie al... behalve dat ik um plusminus 20 jaar geleden gekocht heb bij IKEA maar dat vertel ik erbeter niet bij, zou mijn imago hier geen goed doenquote:Op vrijdag 15 april 2005 19:52 schreef Gellius het volgende:
BdT deel 18: de posters boven ons bed.
Yow!quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:01 schreef De-oneven-2 het volgende:
AE? Gajus?
En er staat do2 in geschilderd. Dat lijkt me ook van belang!quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:08 schreef Gellius het volgende:
Het is gewoon een broddelwerkje van landschap met wat olijven erop, gesmolten kaas en een halve citroen erboven hoor, Onevene. Iedere derderrangs acteur kan dit bij elkaar kladderen.
Vestig je hoop niet op mij, mijn kennis is gebrekkig.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik had gehoopt dat iemand met een oplossing zou komen...
Ah! Dat was toen er een zeker iemand nog nat was!quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:19 schreef Gajus het volgende:
maar dat was nog in mijn studentenflatje, heel lang geleden dus
Waarom voel ik me nu ineens een jong blaadje?quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:19 schreef Gajus het volgende:
maar dat was nog in mijn studentenflatje, heel lang geleden dus
Omdat Gajus een ontzettend ouwe lul is?quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Waarom voel ik me nu ineens een jong blaadje?
Om eerlijk te zijn... kom jij op mij ouder over dan Gajus.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:31 schreef OllieA het volgende:
[..]
Omdat Gajus een ontzettend ouwe lul is?
Ja, maar dat komt omdat ik al een rollator heb.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:34 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn... kom jij op mij ouder over dan Gajus.
kan ook aan die oude beer ik je ikoon liggen
Pas op of ik ga Dali's uitdelen! Want dat is namelijk heel erg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:36 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's even om te laten zien hoe het wél moet.
Wacht, ik schrijf het even op.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:35 schreef Gellius het volgende:
Vandaag heb ik het trouwens weer met Marjanne gedaan. Ik wou het toch even gezegd hebben. En morgen ga ik weer naar Marjanne toe. En morgen ga ik het weer met Marjanne doen.
Waarom vertel ik dit eigenlijk allemaal? Dat is helemaal niet netjes. Alles wat ik van haar zeg is trouwens gelogen, en niet waar.
Geeft niks, zolang je maar een beetje bij de tijd blijft.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:35 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ja, maar dat komt omdat ik al een rollator heb.
Oeps
Kijk Monet doet zoiets natuurlijk beter. En hoeheetieookalweer ook.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:40 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Maar jij houdt niet eens van van Gogh!
Een loze poging... "Zonsopgang"quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:44 schreef OllieA het volgende:
Gaan jullie nou es als de wiedeweerga die franse boterham van Gellius raden. De arme ziel zit maar steeds dat plaatje omhopog te houden.
Ach nostalgie, vertoeven in een drijfnat bed, "tussen de klamme lappen".quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:24 schreef Gellius het volgende:
Ah! Dat was toen er een zeker iemand nog nat was!
Waar heb je het nu toch weer over? Ik ben toch echt nog iets te jong voor sterke verhalen over die februarinacht in '53 hoor.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:51 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ach nostalgie, vertoeven in een drijfnat bed, "tussen de klamme lappen".![]()
Ik heb jouw afbeelding tot 1000% vergroot, maar een signatuur? Noppes!quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:30 schreef Gellius het volgende:
Misschien dat onze noeste ploeteraar Gajus even wat licht op de olijven en de citroen kan werpen?
Op zich is het toch wel opvallende, die signatuur van onze alma pater in zo een schilderwerkje. Het geeft wel te denken.
Kom maar halen!quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik moet bier hebben.
Heerlijk toch als dergelijke gevoelens zich nog manifesteren.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:29 schreef ALTER-EGO het volgende:
Waarom voel ik me nu ineens een jong blaadje?
Misschien moet je even de microscoop terzijde leggen en met een onbekommerde blik al die kunst aanschouwen. Dat neemt de druk op de borst ook wat weg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Ik heb jouw afbeelding tot 1000% vergroot, maar een signatuur? Noppes!
Ik houd het op een Franse (post-) impressionist à la Gaugin, Van Gogh ... stuk-voor-stuk meesters in het verkleuren van landschappen.
Zeker wel... het maakt dat ik me stukken jonger voel dan ik ben.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:03 schreef Gajus het volgende:
[..]
Heerlijk toch als dergelijke gevoelens zich nog manifesteren.![]()
Hé, zeg! Zie ik nou pas!quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:44 schreef Gellius het volgende:
En nu weer even ontopic, boefjes. Ik heb nog een Krabéetje uitstaan.
Terzijde: mijn icoontje is ruim 2060 jaar oud.quote:Op zaterdag 16 april 2005 00:34 schreef ALTER-EGO het volgende:
Om eerlijk te zijn... kom jij op mij ouder over dan Gajus.
kan ook aan die oude beer ik je ikoon liggen
Ik neem aan dat dat betekent dat het goed is, dus ik gooi de volgende erin:quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:14 schreef Gellius het volgende:
Hoè weet jìj dat nou Ollie?
Dat is fout! Andere schildert en andere titel!quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:17 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik vind van Gogh toch beter, Ollie.
We doen hier niet aan fraude, he.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is fout! Andere schildert en andere titel!
Huh? wat bedoel je nou?quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
We doen hier niet aan fraude, he.
Jij bent vast niet zo oud als Julius...quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:11 schreef Gajus het volgende:
[..]
Terzijde: mijn icoontje is ruim 2060 jaar oud.
Je deed met je wartaal bij mij even vermoeden dat het hier om een eventuele vervalsing ging van Monet.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:28 schreef OllieA het volgende:
[..]
Huh? wat bedoel je nou?
Dit is gewoon niet-Van Gogh!
Dat klopt. Maar om daar nou zo pissig van te worden...quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Monet - Coquelicots
Ik zeg toch dat ik van Gogh beter vind.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar om daar nou zo pissig van te worden...
Alsof niet-monet niet een gangbare term in de kunstgeschiedenis is zeg! Tsss.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Je deed met je wartaal bij mij even vermoeden dat het hier om een eventuele vervalsing ging van Monet.
Tussen die was door hangen toch echt enkele posters Gellius.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:30 schreef Gellius het volgende:
dat zijn geen posters, dat is de was, AE. Lijkt me.
En ik zeg toch dat ik Monet beter vind.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik van Gogh beter vind.
Schaam je je ervoor, dan?quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:31 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Tussen die was door hangen toch echt enkele posters Gellius.
Jaja, ik heb al een nieuw biertje gehaald...quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:33 schreef OllieA het volgende:
[..]
En ik zeg toch dat ik Monet beter vind.![]()
Wanneer ik mooie posters had, dan zou ik die graag laten zien, maar helaas... die heb ik niet.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:37 schreef Gellius het volgende:
Als je fraaie posters hebt mag je ze bèst laten zien, vind ik altijd.
[afbeelding]
of erover schrijven.
Al die paarse en roze kleuren ... toevallig familie van onze Tinkerbell?quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
Omdat jullie niet van posters houden, deel ik graag met jullie de aanblik van de posters die tegenover mijn bed hangen.![]()
[afbeelding]
Tinkebell.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Al die paarse en roze kleuren ... toevallig familie van onze Tinkerbell?![]()
Heu? Je hebt ze net in bijna volle glorie aan de jongens laten zien!quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:39 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Wanneer ik mooie posters had, dan zou ik die graag laten zien, maar helaas... die heb ik niet.
Dat paarse en roze wordt veroorzaakt door de lichtzweem die een vertekende sluier legt over de zelfgemaakte schoolwerkjes van mijn zoon... niks met Tink van doen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:40 schreef Gajus het volgende:
[..]
Al die paarse en roze kleuren ... toevallig familie van onze Tinkerbell?![]()
Klopt! Ze zijn niet mooi, maar ik vind ze wel leuk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Heu? Je hebt ze net in bijna volle glorie aan de jongens laten zien!
Wat ik niet snap: Jacob van Lennep leefde toch van 1802 tot 1868 !quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:37 schreef Gellius het volgende:
Als je fraaie posters hebt mag je ze bèst laten zien, vind ik altijd.
[afbeelding]
of erover schrijven.
Normale, Volksempfindende mensen leggen misschien een roze doekje over de schemerlamp op het nachtkastje van pallisaner, AE - - maar over de tekeningen van je eigen nagroei! Foei! Dat is verdorven. Verdòrven!quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:47 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dat paarse en roze wordt veroorzaakt door de lichtzweem die een vertekende sluier legt over de zelfgemaakte schoolwerkjes van mijn zoon... niks met Tink van doen.
Ja, maar pas een jaar later hebben ze het gebouw neergezet, gajus. Ze moesten even wachten tot 'ie de pijp uit was, in verband met de vergunningen enzo.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:50 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat ik niet snap: Jacob van Lennep leefde toch van 1802 tot 1868 !![]()
http://www.dbnl.org/auteurs/auteur.php3?id=lenn006
Ik zal er geen doekjes om winden Gellius, er is niets roze hier te bekennen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Normale, Volksempfindende mensen leggen misschien een roze doekje over de schemerlamp op het nachtkastje van pallisaner, AE - - maar over de tekeningen van je eigen nagroei! Foei! Dat is verdorven. Verdòrven!
The one and only: Fotoboek van tinkebellquote:Op zaterdag 16 april 2005 01:47 schreef OllieA het volgende:
Hm, die paarse kunstdoos met belletjetrekprojectjes? Bedoel je die, Gajus?
palissander, hetquote:Op zaterdag 16 april 2005 01:51 schreef Gellius het volgende:
[..]
Normale, Volksempfindende mensen leggen misschien een roze doekje over de schemerlamp op het nachtkastje van pallisaner, AE - - maar over de tekeningen van je eigen nagroei! Foei! Dat is verdorven. Verdòrven!
Ai. Pijnlijk. Gelukkig krijg je d'r geen kanker van. Schijnt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
palissander, het
zelfstandig naamwoord
pa·lis·san·der Gellius!
Opletten hoor!
We zaten te wachten tot jij, als de laatste rader, een nieuw schilderdingesje zou plaatsen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:00 schreef De-oneven-2 het volgende:
Moesten we nog iets raden, eigenlijk?
Ehm, zoeken Do, zoeken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat wordt dan aftellen.
In 1868-1871 hadden wij het kabinet Van Bosse & Fock met louter liberale bewindslieden. Onbegrijpelijk dat de samenleving reeds toen geplaagd werd door bouwvergunningen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:53 schreef Gellius het volgende:
Ja, maar pas een jaar later hebben ze het gebouw neergezet, gajus. Ze moesten even wachten tot 'ie de pijp uit was, in verband met de vergunningen enzo.
Volgens mij heb je het nu over héél lang geleden OllieA, begin nu toch te denken dat je een leeftijdgenoot van BeerB bent...quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:18 schreef OllieA het volgende:
Het kleine huis op de prairie!
Dat waren nog eens tijden. Normen en waarden!
Dat is waarschijnlijker dan het op het eerste gezicht lijkt hoor. Het liberalisme van midden negentiende eeuw lijkt in weinig op het liberalisme van nu. Maar zeker in de jaren zestig van de negentiende eeuw werd het liberalisme in Nederland gekenmerkt door een sterk geloof in de maakbaarheid van de samenleving, en regulering in de volkhuisvesting, die toen pas net opkwam immers. In die zin was een heel logisch uitvloeisel van het liberale gedachtengoed.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:13 schreef Gajus het volgende:
[..]
In 1868-1871 hadden wij het kabinet Van Bosse & Fock met louter liberale bewindslieden. Onbegrijpelijk dat de samenleving reeds toen geplaagd werd door bouwvergunningen.![]()
Leeftijden vind jij interessant hè?quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:22 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het nu over héél lang geleden OllieA, begin nu toch te denken dat je een leeftijdgenoot van BeerB bent...
Ja, ik had ook moeten zeggen: Ik vind het een mooi plaatje, Gajus.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:23 schreef OllieA het volgende:
Lijkt me typisch Amerikaans. Nogal commercieel ogend, trouwens.
Toen waren normen en waarden zozeer in zwang dat de schilder een dubbelleven moest leiden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:18 schreef OllieA het volgende:
Het kleine huis op de prairie!
Dat waren nog eens tijden. Normen en waarden!
Dank voor deze snelle en duidelijke uitleg.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:24 schreef Gellius het volgende:
Dat is waarschijnlijker dan het op het eerste gezicht lijkt hoor. Het liberalisme van midden negentiende eeuw lijkt in weinig op het liberalisme van nu. Maar zeker in de jaren zestig van de negentiende eeuw werd het liberalisme in Nederland gekenmerkt door een sterk geloof in de maakbaarheid van de samenleving, en regulering in de volkhuisvesting, die toen pas net opkwam immers. In die zin was een heel logisch uitvloeisel van het liberale gedachtengoed.
Dat laat onverlet dat het in dit geval gewoon een lokale kwestie van sterfte en overerfbaarheid van gronden betrof. Een conservatief kabinet was waarschijnlijk tot eenzelfde slotsom gekomen omtrent de sterfdatum en het de oprichting van het gebouw. Je ziet wel vaker dat ideologische verschillen oplossen in de practische lokale huisvestingspolitiek.
Naar mijn idee oogt het eerder tragisch dan commercieel.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:23 schreef OllieA het volgende:
Amerikaans zeker, maar commercieel? Misschien naar de Nederlandse maatstaven, maar waarschijnlijk niet naar de Amerikaanse maatstaven.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:23 schreef OllieA het volgende:
Ahw!quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Waar was je al die tijd, AE? Ik heb je gemist.
Ja, zo snel kan het bij mij gaan, hoor.
Jeweetoch dat ik jou snap.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:29 schreef De-oneven-2 het volgende:
Snappen jullie mij nog, eigenlijk? Ik niet namelijk.
Een beetje uitleg zou daaarom wel fijn zijn.
Goh, ik schatte je ál 15.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:33 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ben 12, overigens.
Zal ik een gebruiksaanwijzing van jou in elkaar flansen voor je?quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Dan doe je het beter dan mij.
Maar goed, da's ook niet de eerste keer.
Ik lees die dingen nooit door.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:37 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Zal ik een gebruiksaanwijzing van jou in elkaar flansen voor je?
t Is toch een behoorlijk kitscherig plaatje, imho. Een beetje de Amerikaanse Poortvliet, lijkt me.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:32 schreef Gajus het volgende:
[..]
Amerikaans zeker, maar commercieel? Misschien naar de Nederlandse maatstaven, maar waarschijnlijk niet naar de Amerikaanse maatstaven.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:40 schreef De-oneven-2 het volgende:Summer Babe
![]()
I've got alot of things i want to sell, but, not here babe!
quote:... the Olson home, depicted in the painting is now listed to the National Register of Historic Places (the first ever to be so listed because of a painting).
Ofcourse, anders zou ik zoiets niet zeggen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Da's wel vaak hoor, AE. Daar ben je je toch wel van bewust?
Deze oogt als een plaatje uit een kinder/prentenboek van lang gelee...quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:49 schreef OllieA het volgende:
Het lijkt een beetje op dit soort plaatjes:
[afbeelding]
Er is enig verwantschap te bespeuren tussen beide plaatjes maar dat berust op toeval, gelet op de rest zijn werken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:49 schreef OllieA het volgende:
Het lijkt een beetje op dit soort plaatjes:
[afbeelding]
quote:He was the first painter to ever receive the Presidential Freedom Award, given by President Kennedy in 1963.
Het is al te laat.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga naar bed, lieve mensen.
Maak het niet te laat..
En wat jou betreft, maak het niet te nat ... welterusten ...quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik ga naar bed, lieve mensen.
Maak het niet te laat..
U mag door naar de volgende rondequote:Op zaterdag 16 april 2005 02:59 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het is "Christina's World" van Andrew Wyeth.
Nochtans vind ik Andrew Wyeth meer dan het aanzien waard i.t.t. Rockwell, Poortvliet e.a.quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:01 schreef OllieA het volgende:
Nou ja, ik zit ook gewoon een beetje te zieken omdat ik weet dat het Wyet of zoiets is, en omdat ie de kritiek heeft gekregen dat ie op Rockwell leek.
Sorry hoor, Gajus.
En ik ga de titel niet nazoeken.
Daar vreesde ik al voor.quote:Op zaterdag 16 april 2005 03:06 schreef Gajus het volgende:
[..]
U mag door naar de volgende ronde![]()
ik vind dit tevens een waardige dagafsluiting ... amigos, buena noche ...
Samenvattend, ik vind Wyeth dus enorme kitsch, en de vergeljking met Rockwell niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:50 schreef De-oneven-2 het volgende:
Nou, dat is wel énorm kitscherig, hoor Ollie...
Val ik nu door de mand als smakeloos?quote:Op zaterdag 16 april 2005 08:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Oh, voor ik het vergeet AE.....
Dali??????
HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD????
Het gaat hier weer om een dame, ze komt uit Australie en haar man is eveneens kunstenaar.quote:
Daar waar de skippy's rondhuppelen jah.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:02 schreef De-oneven-2 het volgende:
Australisch..Hmz...
Mét Marjanne?quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:16 schreef Gellius het volgende:
Ik ga maar eens naar bed denk ik.
Verrek ja dat zei je al eerder.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:20 schreef Gellius het volgende:
Nee, dat is allemaal gelogen en niet waar..
quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:00 schreef Gellius het volgende:
Helaas heb ik zelf geen poster boven mijn bed. Alleen een schilderijtje.
Dan blijft er weinig anders over dan natte dromen...quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:27 schreef Gellius het volgende:
Nee, want daar hangt immers al een schilderijtje.
[..]
Pff. Jij hebt zeker nog nooit van sublimatie gehoord? En repressieve verdringing?quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:33 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Dan blijft er weinig anders over dan natte dromen...
Nee.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:35 schreef Gellius het volgende:
[..]
Pff. Jij hebt zeker nog nooit van sublimatie gehoord? En repressieve verdringing?
Probeer het anders eens zonder die papier-mache skippy en gebruik (naast de hints die je al weet) de zoektermen oil painting en abstract.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:27 schreef De-oneven-2 het volgende:
Paper mache kangaroo levert niets op.
Zolang jij je er goed bij voelt, vind ik het allemaal prima.quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:06 schreef Gellius het volgende:
Ik ervaar de repressieve verdringing altijd als heel bevrijdend, maar goed - dat is persoonlijk natuurlijk. Andere mensen vinden American Psycho weer geniaal goed. Of ze strijden voor het behoud van geveltuintjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |