Helaas reed de man die vorig jaar die koersen won, Rebellin, ook erg sterk. Zou best weer een strijd tussen beiden kunnen worden.quote:Op maandag 4 april 2005 18:47 schreef Zwansen het volgende:
Boogerd reed vandaag goed, top 10 klassering zou leuk zijn... Goede opwarmer voor LBL en AGR, laat ie dan maar in bloedvorm zijn!
I agreequote:
wat?quote:
It isquote:Op maandag 4 april 2005 20:40 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wielrennen is misschien wel de mooiste sport...
Zijn er ook zenders die in België te ontvangen zijn waarop het wordt uitgezonden?quote:Op maandag 4 april 2005 18:40 schreef Ambrosius het volgende:
Morgen de 2e etappe van het Baskenland weer op Eurosport, vanaf 16.00.
is alleen op eurosport te zien en op etbsat (is online stream. En of op een of andere Baskische Zender als je schotel hebtquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:33 schreef placebeau het volgende:
[..]
Zijn er ook zenders die in België te ontvangen zijn waarop het wordt uitgezonden?
Er is een stream: http://www.eitb.com/media/etbsat.aspquote:Op dinsdag 5 april 2005 00:33 schreef placebeau het volgende:
[..]
Zijn er ook zenders die in België te ontvangen zijn waarop het wordt uitgezonden?
Als hij kan om de prijzen. Zijn per slot van rekening ook ProTour punten te verdienen voor de top 10 in eindklas. En voor de etappewinnaars.quote:Op dinsdag 5 april 2005 15:40 schreef Zwansen het volgende:
Zal Boogerd om de prijzen proberen mee te fietsen of probeert ie rustig in vorm te raken?
Rond de 8e plek dacht ik.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:58 schreef Zwansen het volgende:
Ik dacht dat ik Boogerd weer bij de 1e 10 zag...
Zeker de eerste keer dat hij bij zijn debuut in dezelfde tijd finisht als de winnaarquote:Op dinsdag 5 april 2005 18:58 schreef Bartoli het volgende:
Anthony Ravard wint 1e rit Circuit de la Sarthe. Ullrich die zijn seizoensdebuut maakte is 26e in de z.t
Hij is al sinds december vol in training volgens de berichten iedere keer, wel met een aantal ziekteperiodes ertussen. Dan mag je wel een beetje afgetraind zijn. Hij heeft in ieder geval genoeg tijd om nu koerskilometers op te gaan doen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 21:43 schreef Bartoli het volgende:
Heb fotos gezien van Ullrich, ziet er erg afgetraind uit
Waar zie je dat? Kan het nergens terugvinden.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:59 schreef Ambrosius het volgende:
Valverde wint de etappe in Baskenland voor Lombardi, Leukemans en MAMP.
Las het op een wielerforum, het staat ondertussen ook op TT647.quote:Op woensdag 6 april 2005 17:14 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Waar zie je dat? Kan het nergens terugvinden.
Wat denk je, zou Menchov wat kunnen laten zien morgen?quote:Op donderdag 7 april 2005 23:14 schreef knep het volgende:
Kai Reus wint de GP Pino Cerami - 1.1, geweldig![]()
De 4e etappe in het Baskenland was weer voor Valverde.
Morgen een bergritje en een klimtijdrit.
Geniale sitequote:Op woensdag 6 april 2005 14:55 schreef NRH het volgende:
Klöden stapt af in Baskenland.
Klier valt hard in Wevegem.
Het gaat niet goed met T-Mobile.
Overigens: Een hele goed site om wielrennen via tekst te volgen: www.sportal.de.
Jammer dat het in het Duits is, maar mijns inziens de beste sportsite die ik ooit gezien heb.
Op 5 km. van de meet. Benieuwd of Boogerd en Menchov wat kunnen laten zien. Voigt op kop voor David Blanco.quote:Viele Fans haben sich in den Serpentinen versammelt und feuern begeistert die Fahrer an. Viele baskische Fahnen sind zu sehen. Im Feld greift Rabobank an!
Aardig gek. Te volgen via http://www.sportal.de/live/radsport/600111_frame.htmlquote:Michael Boogerd liegt an der ersten Zwischenzeit fünf Sekunden hinter Julich, der dort noch die Bestmarke hält. Contador war dort eine Sekunde langsamer als sein Konkurrent.
Ja idd, stond er toch echt overduidelijk!quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:31 schreef Jeroen_M het volgende:
Ja, dat zegt die verslaggever van Eurosport ook steeds, maar volgens mij is het gewoon Di Luca...
quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja idd, stond er toch echt overduidelijk!
Denk dat Valverde daar ook wel wat paraat kan maken, zeker met zijn sprint. Grote kansmaker op eindoverwinning in de ProTour denk ik ook.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Boogerd, Rebellin, Cunego en misschien Di Luca gaan we echt in de Waalse klassiekers terug zien.... Ook een paar CSC denk ik...
Als ie meedoet kan ie ook leuk meedoen ja.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:54 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Denk dat Valverde daar ook wel wat paraat kan maken, zeker met zijn sprint. Grote kansmaker op eindoverwinning in de ProTour denk ik ook.
Laat ik het zo stellen hij gaat van start in de AGR, Waalse en LBL. Met zeker in de 2 Ex-WB, in de Waalse weet ik niet. Cunego daarentegen start in Waalse en LBL en heel mss in Amstel.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als ie meedoet kan ie ook leuk meedoen ja.
Maar goed om aan top van ProTour klas. te komen hoef je niet steeds te winnen. 1x winnen en rest top 10 eindigen kan ook al genoeg zijn. Ik zie hem eerder in staat om mee te spelen in LBL om de zege. Waalse-Pijl niet gezien Muur van Huy ietwat te stijl is voor hem. Je zag al in rit 2 Baskenland dat die daar problemen mee had. Amstel moet ook kunnen maar dat hangt van verschillende facetten af.quote:Op vrijdag 8 april 2005 19:33 schreef Zwansen het volgende:
Valverde is al een tijd goed, lijkt me sterk dat ie elk van die 3 koersen een rol kan spelen...
Ja, die punten voor etappes in (grote) rondes zijn echt te sneu voor woorden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:31 schreef Zwansen het volgende:
7e in eindklassement, verdient ie 15 Pro Tour punten mee... Daar moet Petacchi toch eerst ff 5 Giro-etappes voor winnen.
En voor de grote rondes, waar ik meer naar uit kijk met die 2.quote:Op zaterdag 9 april 2005 01:47 schreef rubbereend het volgende:
met Valverde en Cunego hebben we er toch 2 prachtige wielrenners bij voor de komende klassierekers
Toevallig nog bij de Ronde van Drenthe geweest, nu je het over de VAM berg hebt??quote:Op maandag 11 april 2005 21:19 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben net ff de VAM-berg in Wijster paar keer opgefietst, leuk stukje fietsen. Vrij steil ook!
Nee, ik zag het op tv zaterdag. Opeens bedacht ik me dat die VAM berg maar een eindje weg is... Trouwens een prachtige koers de Ronde van Drenthe!quote:Op maandag 11 april 2005 22:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Toevallig nog bij de Ronde van Drenthe geweest, nu je het over de VAM berg hebt??![]()
yep, hij was zondagavond in 't Hek van de Dam. Hij zei dat hij vandaag nog mee zou doen om dan een week echt helemaal weg te gaan, lees: niets zou doen. En zich daarna voor zou gaan bereiden op de Tour, voor eventueel de groene trui.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:43 schreef Falco het volgende:
Aaah fijn, er is weer wielrennen. Doet Boonen mee?
Ja, Lance heeft een iets langere voorbereidingstijd...quote:Op woensdag 13 april 2005 12:14 schreef Klonk het volgende:
ben ik nou de enige die die voorbereidingstijd wel erg lang vind
nog 11 minuten en 27 seconden met nog 48km te gaanquote:Op woensdag 13 april 2005 14:31 schreef NRH het volgende:
Goed en slecht nieuws voor Rabo:
Wauters redelijk hard gevallen, weet niet of hij door gereden is.
Twee man op kop: Vaitkus en Veneberg. Voorsprong 15 minuten met nog 77 kilometer!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -quote:Op woensdag 13 april 2005 12:14 schreef Klonk het volgende:
ben ik nou de enige die die voorbereidingstijd wel erg lang vind
laatste kilometer is net ingegaanquote:Op woensdag 13 april 2005 16:14 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
ff zonder ongein, hoever moeten ze nog??
Boonen had de nintendo gekocht voor Hulsmans. Die was jarig gisteren. Maar ik erger me idd ook dood aan dat Boonen bla bla bla.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:52 schreef Falco het volgende:
Ja voor wie had Boonen nou een Nintendo spelcomputer gekocht?
Ze vonden ook dat het voorjaarsseizoen in mineur was afgesloten, omdat er dit keer GEEN Belg was die won.
Op http://www.enecotour.nl/ staan wel de start en finish-plaatsen, maar nog geen precieze route. Ik ga denk wel in Etten-Leur de tijdrit kijkenquote:Op woensdag 13 april 2005 20:43 schreef Klonk het volgende:
weet er iemand wat meer over de ronde van de benelux, ben eigenlijk wel benieuwd naar de route maar ik kan niet echt wat vinden.
Wat Mart Smeets had met Armstrong in de Ronde van Vlaanderen, zeg maar.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische TV:
Tom Boonen 4de in Scheldeprijs!
Bla...bla.... bla.... Boonen...... ..........
............ ........... Tom....... ........ ...........
........... bla bla....... Boonen..........
bla bla bla............... Boonen hier, Boonen daar.
Bla bla...... ......... .... ..................
Boonen.
Oh ja, er was ook nog een winnaar, één of andere Nederlander die we niet echt kennen, fijn voor hem.
Maar belangrijker: Boonen bla bla bla......
etc....
Ik misschien ook wel. Is met goed weer ook op de fiets wel te doen dusquote:Op donderdag 14 april 2005 00:19 schreef mbn het volgende:
[..]
Op http://www.enecotour.nl/ staan wel de start en finish-plaatsen, maar nog geen precieze route. Ik ga denk wel in Etten-Leur de tijdrit kijken.
Boonen deed wel mee.quote:Op donderdag 14 april 2005 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Belgen zijn altijd overdreven chauvinistisch, best jammer. Ik heb liever dat ze het over de wedstrijd hebben in plaats van over een renner die niet eens meedoet.
Boonen werd vierde.quote:Op donderdag 14 april 2005 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De Belgen zijn altijd overdreven chauvinistisch, best jammer. Ik heb liever dat ze het over de wedstrijd hebben in plaats van over een renner die niet eens meedoet.
Dat is niet alleen bij de Belgen. Als je Mart Smeets bezig hoort wanneer Van Moorsel of Dekker wint, weet je ook niet wat je hoort. Beetje chauvinisme kan geen kwaad, maar het moet niet te erg worden. Bij Boonen slaan ze daar en tegen wel een beetje door.quote:Op donderdag 14 april 2005 00:29 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Maar wel voortdurend actief was in de achtergrond.quote:Op donderdag 14 april 2005 10:52 schreef Ambrosius het volgende:
Het is wel een verschil of je het constant over iemand hebt als hij voorop rijdt en een goede kans heeft om te winnen, wat Smeets dus doet en de Belgen bij P-R en het constant over iemand hebben die vele minuten achter de koplopers rijdt en geen kans meer maakt op de overwinning (Boonen, gisteren).
Als er dan toch geen Belg kan winnen, suporteren ze wel voor de Nederlander, dat moet je ze nagevenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:15 schreef du_ke het volgende:
Inderdaad en gister in de finale van de scheldeprijs ging hettoch vooral over Veneberg bij de Belg.
Of iemand die ineens Belg is: Dekker is een halve Belg, Boogerd ook als het even kan. McEwen is zowat al een Belg.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:18 schreef placebeau het volgende:
[..]
Als er dan toch geen Belg kan winnen, suporteren ze wel voor de Nederlander, dat moet je ze nageven
Da's waar. Iedereen die Nederlands spreekt is Belg volgens Wuyts.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:24 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Of iemand die ineens Belg is: Dekker is een halve Belg, Boogerd ook als het even kan. McEwen is zowat al een Belg.
Tenenkrommend inderdaad.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische TV:
Boonen.
Oh ja, er was ook nog een winnaar, één of andere Nederlander die we niet echt kennen, fijn voor hem.
etc....
Ik zal voor de gein eens gaan bijhouden hoe vaak in een koers Michel Wuyts de naam Boonen noemt.quote:Op woensdag 13 april 2005 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische TV:
Boonen.
etc....
quote:Op woensdag 13 april 2005 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Belgische TV:
Boonen.
etc....
Het is er stervensdruk. Dagblad de Limburger meldde vandaag dat de politie streng zal optreden tegen fietsers die de verkeersregels niet volgen.quote:Op donderdag 14 april 2005 19:36 schreef achterop23 het volgende:
Zaterdag is de tour versie van de Amstel Gold Race. Er kan niet meer ingeschreven worden.
Maar wat is erop tegen om toch de route te gaan rijden? (dus achter de meute aan). Dit mag toch wel?
1. Tom Boonenquote:Op donderdag 14 april 2005 14:39 schreef NRH het volgende:
Wie vinden jullie de vijf besten van het voorseizoen?
1. Boonen
2. Pettachi
3. Julich
4. Freire
5. Valverde
Als je het zo bekijkt is de Pro-Tour een goede afspiegeling van de verhoudingen in het peloton. Alle mensen die in de Pro-Tour vooraan meedoen, presteren ook in andere koersen.
Het voorseizoen is nog niet voorbij.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:39 schreef NRH het volgende:
Wie vinden jullie de vijf besten van het voorseizoen?
1. Boonen
2. Pettachi
3. Julich
4. Freire
5. Valverde
Als je het zo bekijkt is de Pro-Tour een goede afspiegeling van de verhoudingen in het peloton. Alle mensen die in de Pro-Tour vooraan meedoen, presteren ook in andere koersen.
maar in de verkeersregels staat dus niets over mensen die zonder rugnummer meerijden.quote:Op donderdag 14 april 2005 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is er stervensdruk. Dagblad de Limburger meldde vandaag dat de politie streng zal optreden tegen fietsers die de verkeersregels niet volgen.
En Paul van Schalen wonquote:Op vrijdag 15 april 2005 15:53 schreef NRH het volgende:
Veenendaal - Veenendaal is bezig.
Een kopgroep van 32 man met daarbij Eeckhout, Pronk, Van der Pluym, Gobbi, R.Ivanov, De Jongh, Eltink, Löwik, Schumacher, Van Velzen en Wadecki. Ik verwacht dat het De Jongh of Eeckhout wordt. McEwen en Cadamuro afgestapt.
'Live' te volgen via: http://www.wielernieuws.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=2181
Is dat Joop? Wat moest die nou bij die kermiskoers?quote:
Dat is Zoetemelk ja. Die won de 1e editie van die "kermiskoers" . Dus hij was nu eregast. Ow ja het is zeker geen kermiskoers want dan was de wedstrijd geen 210 km langquote:Op zaterdag 16 april 2005 12:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Is dat Joop? Wat moest die nou bij die kermiskoers?
Klopt, met Paul van Schalen als winnaar zet je jezelf echt neer als klassieker.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:49 schreef Bartoli het volgende:
Dat is Zoetemelk ja. Die won de 1e editie van die "kermiskoers" . Dus hij was nu eregast. Ow ja het is zeker geen kermiskoers want dan was de wedstrijd geen 210 km lang![]()
![]()
Je moet Paul van Schalen niet onderschatten hoor. Is een degelijk renner. EN onder dat motto zoals jij dat zegt Arcee zijn nagenoeg alle Continental koersen "criteriums" omdat ze soortgelijke winnaars krijgen nu.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, met Paul van Schalen als winnaar zet je jezelf echt neer als klassieker.![]()
In een kermiskoers is de winnaar al van te voren bekend en hier nietquote:Op zaterdag 16 april 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het enige verschil is dat men in een kermiskoers rondjes moet rijden, voor de rest is V-V goed vergelijkbaar met een kermiskoers, zeker qua deelnemersveld en vaak ook qua koersverloop.
Daar hebben wel meer eendagskoersen uit de Continental Tour last van. Neem bijvoorbeeld de Scheldeprijs van afgelopen woensdag. Wellicht 'n iets sterker deelnemersveld, maar de koers opzich deed niet veel onder voor V-V.quote:Op zaterdag 16 april 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het enige verschil is dat men in een kermiskoers rondjes moet rijden, voor de rest is V-V goed vergelijkbaar met een kermiskoers, zeker qua deelnemersveld en vaak ook qua koersverloop.
McEwen heeft 'm nog nooit gewonnen. Al was hij vorig jaar dichtbij (2e achter Cadamuro)...quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Dacht dat Mc Ewen paar jaar terug nog V-V won...
Kermiskoers dus, zo gaat het er in een kermiskoers ook aan toe. Ok, in de kopgroep wordt er wat meer onderhandeld over wie er mag winnen en voor hoeveel.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:25 schreef Bartoli het volgende:
[..]
En koers verloop gisteren ok er reden 21 man weg en het peloton liet begaan. Maar heb toch prachtige koers gezien![]()
Paul van Schalen is een degelijk renner, maar geen topper. Niet eens een topper in Nederland. Niet echt de gedroomde winnaar voor op de erelijst natuurlijk. Met alle respect voor Paul van Schalen overigens.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:23 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Je moet Paul van Schalen niet onderschatten hoor. Is een degelijk renner. EN onder dat motto zoals jij dat zegt Arcee zijn nagenoeg alle Continental koersen "criteriums" omdat ze soortgelijke winnaars krijgen nu.![]()
cnn ofzo?quote:Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef KneiterS het volgende:
Zometeen de pers conferentie van Lance.
Monday, April 18 @ 2:45 p.m.
* Press Conference features some of the worlds best cyclists, including Lance Armstrong
Geloof dat het omgerekend een uurtje of 9 is hier.
Hehe nee. Had het trouwens nog wel opgezocht. Een of andere vage zender in Amerika zend het wel uit, iemand een stream ofzoquote:
Hoort eigenlijk in het amateurwielrentopic, maar de zoekfunctie is zoek.quote:Op maandag 18 april 2005 19:09 schreef Zwansen het volgende:
Iemand nog tips voor mij om goed de Alp 'd Huez op te komen volgende maand? Ik ga nu om de 2 dagen fietsen, zou de VAM-berg in Wijster een goede training zijn? Is qua afstand en steilheid niet te vergelijken eigenlijk... 400 m dacht ik met stukken van bijna 20%.
Was het alweer vergeten.quote:Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef KneiterS het volgende:
Zometeen de pers conferentie van Lance.
Monday, April 18 @ 2:45 p.m.
* Press Conference features some of the worlds best cyclists, including Lance Armstrong
Geloof dat het omgerekend een uurtje of 9 is hier.
Ok dank je!quote:Op maandag 18 april 2005 19:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoort eigenlijk in het amateurwielrentopic, maar de zoekfunctie is zoek.
Wat klimervaring is wel handig, dus als je iets in de buurt hebt wat omhoog loopt, is het altijd goed om daar te trainen. Beter is om bv. in Limburg eens een toertocht te rijden.
Als je Alpe d'Huez beklimt, moet je er rekening mee houden dat je zo'n 1-1½ erover doet (als je goed getraind bent kan het in een uur, anders ga je er zeker een kwartier tot een half uur langer over doen).
Probleem bij klimmen in de bergen is dat je de hele tijd moet duwen. Fietsen in Nederland is er eigenlijk niet mee te vergelijken. Het enige wat een beetje in de buurt komt is tegen de wind in fietsen, maar ok dat is heel anders.
Ik denk dat je je het beste kunt voorbereiden door regelmatig tochten van een kilometer of 50 te fietsen. Liefst wat meer. Om de twee dagen is prima. Als je het kunt opbouwen naar een kilometer of 60-70 is dat mooi.
Een VAM-berg beklimmen is meer een sprintje dan echt bergen beklimmen. Houd er iig rekening mee dat voor Alpe d'Huez de duurvermogen ook voldoende moet zijn (vandaar dat ik adviseer om minstens 50 km te fietsen, maar liefst wat meer).
Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...quote:Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De VAM-berg kan je op sprinten, meer een kwestie van macht en sprinten. Met klimmen heeft de VAM-berg niets te maken eigenlijk. Alpe D'Huez is meer dan een uur, VAM-berg een sprintje.
Ik denk dat het vrijwel vaststaat wat het nieuws is. BBC en Eurosport berichtten ook al zonder twijfel:quote:Op maandag 18 april 2005 19:18 schreef mitt het volgende:
[..]
Was het alweer vergeten.
Maar ben benieuwd wat het grote nieuws is.
Tot op zekere hoogte wel, maar VAM-berg is veel meer anaerobe inspanning, terwijl Alpe d'huez aerobe inspanning is.quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.quote:Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
Klopt, maar als je niets anders in de buurt hebt, dan is de VAM berg altijd nog beter dan vlak rijden, zeker als je 'm 10x na elkaar doet (wel saai overigens lijkt me). Bovendien als je 'm 10x na elkaar doet, terwijl je relatief weinig getraind bent (wat Zwansen denk ik is, don't shoot me), dan kun je 'm wel één keer op sprinten, maar om 't 10x te doen, moet je wel degelijk jezelf wat inhouden, dus train je al meer op duurvermogen dan op sprinten.quote:Op maandag 18 april 2005 19:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.
Nee, dan lijkt het meer op een te zware intervaltraining. 1+1 is geen 2 bij wielertrainingen. Als je relatief weinig training achter de rug hebt dan zou ik me gaan toeleggen op duurvermogen. Dat lijkt me belangrijker als je de Alpe op wilt rijden dan wat intervaltraining op de VAM-berg.quote:Op maandag 18 april 2005 19:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt, maar als je niets anders in de buurt hebt, dan is de VAM berg altijd nog beter dan vlak rijden, zeker als je 'm 10x na elkaar doet (wel saai overigens lijkt me). Bovendien als je 'm 10x na elkaar doet, terwijl je relatief weinig getraind bent (wat Zwansen denk ik is, don't shoot me), dan kun je 'm wel één keer op sprinten, maar om 't 10x te doen, moet je wel degelijk jezelf wat inhouden, dus train je al meer op duurvermogen dan op sprinten.
Hang er van af hoe hard je omhoog rijdt. Tegen maximum aan, of op 70%.quote:Op maandag 18 april 2005 20:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Nee, dan lijkt het meer op een te zware intervaltraining. 1+1 is geen 2 bij wielertrainingen. Als je relatief weinig training achter de rug hebt dan zou ik me gaan toeleggen op duurvermogen. Dat lijkt me belangrijker als je de Alpe op wilt rijden dan wat intervaltraining op de VAM-berg.
Da's idd waar.quote:Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Staan ook hoofdstukken in over klimtrainingen. De conclusie is dat dat in Nederland niet mogelijk is.
Als je de VAM-berg opsprint zit je al gauw boven de 70%. Op zo'n kort klimmetje valt er weinig te doseren, op de Alpe is dat juist wel weer belangrijk.quote:Op maandag 18 april 2005 21:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hang er van af hoe hard je omhoog rijdt. Tegen maximum aan, of op 70%.
Cunego liet flink wat mannen voor zich rijden om de ontsnapten terug te halen net voor Huy. Dat doet hij denk ik niet als hij niet denkt dat hij kan winnen.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:35 schreef Arcee het volgende:
Cunego en Valverde vallen mij nog wat tegen. Zijn ze beter in etappe-wedstrijden en/of zijn ze nu nog niet in topvorm?
ik noem mij zelf geen renner ik heb alleen een gewone alu toerfiets maar kilometers vreten doe ik wel. heb alleen maandag ong.75 km (holterberg) afgelegd vorige week had ik op deze dag al ong.250 km op de teller vanmiddag maar weer eens over de posbank.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:26 schreef TimoBasso het volgende:
wat een klote weer om te koersen zeg.. de afgelopen 2 dagen helemaal geen km's opgevreten..
Ik hoop dat het droog blijft vanavond
nog meer renner's met het thuis zit probleem?
Wonen toch ook veel Italianen daar?quote:De Giro d'Italia gaat volgend jaar van start in België. De organisatie maakte donderdag bekend dat de Waalse plaats Seraing op zaterdag 6 mei 2006 gastheer is van de proloog. Ook de eerste twee etappes van Bergen naar Charleroi en van Perwez naar Namen hebben op Belgisch grondgebied plaats. Vorig jaar startte de Tour de France in het Waalse Luik.
Amsterdam was aanvankelijk ook kandidaat om volgend jaar als startplaats te fungeren, maar het college van B&W vond dat te vroeg. Nu is de Nederlandse hoofdstad kandidaat voor de editie van 2007. Nederland was één keer eerder gastheer van de Giro. In 2002 startte de ronde met een proloog op de Grote Markt van Groningen, dat voor de gelegenheid was omgedoopt tot 'Gironingen'
Aantal jaar geleden begon ie in Groningen, 1e dag de proloog. Kon je tussen de renners doorlopen als ze aan het infietsen waren, prachtig was dat. Pantani reed zelfs nog een oude vrouw omver op de Vismarkt...quote:
Dat waren nog eens mooie tijden. Een mooi parcours dwars door de stad heen, mooi weer en een heerlijk sfeertje. Van mij mag de tour ook wel eens komen, al is dat misschien iets te druk voor Groningen.quote:Op donderdag 21 april 2005 20:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden begon ie in Groningen, 1e dag de proloog. Kon je tussen de renners doorlopen als ze aan het infietsen waren, prachtig was dat. Pantani reed zelfs nog een oude vrouw omver op de Vismarkt...
Met meer dan 800.000 wonende in Belgie is er hoe dan ook bijna 1/10de van de bevolking in Belgie Italiaan of Belg van Italiaanse afkomst , waarvan bv Seraing waar bijna uitsluitend mensen van die bevolkingsgroep wonen.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wonen toch ook veel Italianen daar?
Vroeger zag je dat die Spaanse ploegen daar wél de start namen, maar nu moeten ze noodgedwongen de start nemen in andere wedstrijden. Het is natuurlijk makkelijker voor Belgische en Nederlandse ploegen om te starten in de continentale wedstrijden hier, het zijn allemaal eendagskoersen. Maar we zien toch dat waar vroeger ook de Italiaanse ploegen bv hier vaak de start namen ze dat nu ook al laten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:36 schreef rubbereend het volgende:
nou tis ook gewoon je verantwoordleijkheid nemen als ploeg uit dat land, Nederlandse en Belgische ploegen verschijnenen wel gewoon aan t gros van de koersen in hun land
dat heet prioriteiten stellenquote:Op vrijdag 22 april 2005 03:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vroeger zag je dat die Spaanse ploegen daar wél de start namen, maar nu moeten ze noodgedwongen de start nemen in andere wedstrijden. Het is natuurlijk makkelijker voor Belgische en Nederlandse ploegen om te starten in de continentale wedstrijden hier, het zijn allemaal eendagskoersen. Maar we zien toch dat waar vroeger ook de Italiaanse ploegen bv hier vaak de start namen ze dat nu ook al laten.
Volgens mij zijn er maar drie categorieen tegenwoordig:quote:Op donderdag 21 april 2005 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En pas op, hè, we hebben het hier over een rittenwedstrijd van eerste categorie - vergelijkbaar met Aragon, vorige week.
Ook kleine koersen zijn nodig. Een Giro overleeft toch wel, voor Rioja kan zo'n slecht peleton dodelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:47 schreef mbn het volgende:
Ik heb liever een heel sterk startersveld in de Giro, dan dat de sterke renners over alle plaatselijke rondjes verdeeld zijn. Ik vind het veel mooier om Valverde nu vooraan te zien in de Waalse klassiekers, dan dat hij een Spaans rondje rond de kerk wint. In die zin is voor wielerfans zoals mij de ProTour een uitkomst.
Bovendien moet er ook weer niet worden overdreven over de startvelden. In Veenendaal-Veenendaal was het startveld dit jaar niet beduidend zwakker dan vorig jaar. En in de Scheldeprijs stond zelfs de leider van de ProTour aan de start en die koers was juist door de grote Belgische ploegen minder leuk.
Er zijn er meerdere hoor, binnen de Pro-tour heb je volgende categoriën :quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:57 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar drie categorieen tegenwoordig:
Protour wedstrijden
Hors categorie wedstrijden
en eerste categorie
Dus eerste categorie zegt helemaal niks meer tegenwoordig
http://www1.letourderomandie.ch/quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:47 schreef NRH het volgende:
Heeft iemand de link naar de officiële website van Romandië?
Ik vind het altijd wel leuk om wat achtergrondinformatie te bekijken.
Ook handig voor volledige klassementen en live-berichtgeving.
is al topic over: Mario Cipollini stopt per directquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Cipo stopt per direct ...
Ja vanaf kwart over vier vanmiddag.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:05 schreef zjroentje het volgende:
Vijfde plaats voor Dekker, netjes.
Komt Romandie nog op Sporza?
ow jawel hoor!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Da's dan weer onzin. Dat geldt voor de echte toppers, maar 'n amateur (elite zonder contract) krijgt echt niet om de haverklap een nieuwe fiets, een junior al helemaal niet.
dan moet je toch maar eens navraag gaan doen.. ik ken genoeg verenigingen waarbij ze niet trainen met slecht weerquote:Op woensdag 27 april 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is echt onzin. Junioren trainen gewoon bij slecht weer. Een nat wegdek is echt niet hartstikke gevaarlijk.
quote:Op woensdag 27 april 2005 21:56 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
dan moet je toch maar eens navraag gaan doen.. ik ken genoeg verenigingen waarbij ze niet trainen met slecht weer
Geweldig figuur, die Oscar.quote:Terwijl Oscar Freire zijn eigen trainingsschema volgt, zijn ze hem bij de Rabobank-ploeg 'kwijt'. De Spanjaard heeft zijn mobieltje namelijk kwijtgeraakt.
Na de Waalse Pijl heeft Freire zijn mobieltje ergens in het rennershotel laten liggen, maar de telefoon kwam niet boven water. Hij is daarom nog alleen via zijn vaste telefoon in Spanje te bereiken, maar daar is hij vaak meerdere dagen weg als hij verder weg gaat trainen. De Rabobank-ploeg heeft daardoor moeite om hem te bereiken.
Zo kwamen vanuit de pers vragen binnen voor een reactie van Freire op het afscheid van collega-sprinter Cipollini. Jacob Bergsma, pr-man bij Rabobank, moest een reactie schuldig blijven: "We kunnen hem enkel nog bereiken als hij thuis is, maar voorlopig is dat niet het geval en weten we ook niet waar hij precies is. Het is dus wachten tot hij zich een nieuwe GSM heeft aangeschaft."
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/13696
Ja, inderdaad. Een beetje wielrenner traint gewoon als het regent. Iemand die dan thuis blijft zitten en 'n potje gaat rukken zal nooit een groot wielrenner worden.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hebben we het nu over wielrennen of korfbal? Zou wat zijn als ze Parijs- Roubaix af lasten omdat het regent...
En nog maar 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:57 schreef Zwansen het volgende:
Leuke beelden van Cipo net op studio sport, 2002 was een redelijk jaar voor hem....
Milaan San Remo, Gent Wevelgem, Wereldkampioen, 3 etappes in de Vuelta en 6 etappes in de Giro...
Normaal? Man dat waren dan nog de betere wegen.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet zeuren. In de dagen dat het wielrennen nog echte heroiek opleverde waren dit soort paden normaal.
Even wat foto's uit vroegere dagen van het net geplukt:quote:Op zondag 1 mei 2005 13:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Normaal? Man dat waren dan nog de betere wegen.![]()
Toen was het materiaal daar ook op voorzien en reden ze ook op een omgebouwde tank met daaronder traktorbanden (nu overdrijf ik wel een beetjequote:Op zondag 1 mei 2005 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet zeuren. In de dagen dat het wielrennen nog echte heroiek opleverde waren dit soort paden normaal.
Dan moeten ze schelden op de mecaniciens en niet op de organsiatoren.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toen was het materiaal daar ook op voorzien en reden ze ook op een omgebouwde tank met daaronder traktorbanden (nu overdrijf ik wel een beetje)
ja weet ook nog goed 2002 wk in zolder bij de junioren, valpartij op de streep en iemand ging toen ook al schuivend met z'n snuit over het wegdek de finish over, bleef toen ook buiten westen liggen geloof ik, was niet echt een pretje lijkt me, ckr als je al binnen bent....quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:43 schreef Bartoli het volgende:
Iemand nog zin om te gaan wielrennen.? (zie foto onder)
Nee ff serieus wat een valpartij. Ferrara krijgt een klapband/afloper waarna hij Bruseghin meeneemt in zijn val. En daarbij ook nog Ermeti en ene van Naturino meesleurt. Ow ja het betreft de wedstrijd GP Industria
[afbeelding]
foto afkomstig van een user van 2cycle
Ow ja Ermeti ter controle naar ziekenhuis en had wat zware schaafwonden en een blessure aan schouder. Andere 2 alleen zware schaafwonden en een hevige schok. Die van Naturino die is nog gefinished.
En Philippe Gilbert wint de Klimmerstrofee, toch nog net iets belangrijker.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:52 schreef neto het volgende:
Boonen wint Profronde van Made
Thnx voor de herinnering.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vanavond Thomas Dekker bij Barend & van Dorp.
Is dat niet iets als met je hak op de trapper en dan helemaal strekken?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:01 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, hoe zit het met de zadelhoogte van je fiets... Wat is de optimale hoogte van een zadel? Heeft uiteraard met beenlengte enz. te maken maar kan iemand daar mij iets over vertellen?
Enquote:Op maandag 2 mei 2005 23:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb het al gevonden met dank aan Google.
Dus eigenlijk hetzelfde als met schoenen aan met je hak op de trapper en dan zittenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
van zadel tot trapper, 107% van de afstand van je onderkant van je voet tot aan je kruis.
Als je er nu Sosenka van maakt klopt het helemaalquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sosenko wint de proloog van de Uniqa Classis, voor wie het interesseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |