abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26241447
quote:
Op donderdag 14 april 2005 22:59 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het is er stervensdruk. Dagblad de Limburger meldde vandaag dat de politie streng zal optreden tegen fietsers die de verkeersregels niet volgen.
maar in de verkeersregels staat dus niets over mensen die zonder rugnummer meerijden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:53:33 #152
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_26250391
Veenendaal - Veenendaal is bezig.

Een kopgroep van 32 man met daarbij Eeckhout, Pronk, Van der Pluym, Gobbi, R.Ivanov, De Jongh, Eltink, Löwik, Schumacher, Van Velzen en Wadecki. Ik verwacht dat het De Jongh of Eeckhout wordt. McEwen en Cadamuro afgestapt.

'Live' te volgen via: http://www.wielernieuws.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=2181
pi_26251478
Petacchi wint weer in Aragon.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:02:48 #154
11102 knep
Mountainfreak
pi_26255899
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:53 schreef NRH het volgende:
Veenendaal - Veenendaal is bezig.

Een kopgroep van 32 man met daarbij Eeckhout, Pronk, Van der Pluym, Gobbi, R.Ivanov, De Jongh, Eltink, Löwik, Schumacher, Van Velzen en Wadecki. Ik verwacht dat het De Jongh of Eeckhout wordt. McEwen en Cadamuro afgestapt.

'Live' te volgen via: http://www.wielernieuws.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=2181
En Paul van Schalen won
pi_26263140

Pictures Veenendaal-Veenendaal 2005

1 Paul Van Schalen (Ned) AXA 4.54.59
2 Dean Podgornik (Slo) Tenax
3 Ruslan Ivanov (Mda) Domina Vacanze
4 Bart Dockx (Bel) Davitamon - Lotto
5 Gerben Löwik (Ned) Rabobank
6 Jurgen Van Loocke (Bel) Landbouwkrediet - Colnago 0.04
7 Steven De Jongh (Ned) Rabobank
8 Nico Eeckhout (Bel) Chocolade Jacques - T Interim
9 Stefan Schumacher (Ger) Shimano - Memory Corp
10 Petr Bencik (Cze) eD'system - ZVVZ
11 Michele Gobbi (Ita) Domina Vacanze
12 Matthé Pronk (Ned) MrBookmaker.com - SportsTech
13 Marvin Van Der Pluijm (Ned) Eurogifts.com
14 Wim Van Huffel (Bel) Davitamon - Lotto
15 Piotr Chmielewski (Pol) Intel-Action
16 Niels Scheuneman (Ned) Rabobank
17 Theo Eltink (Ned) Rabobank
18 Steven Caethoven (Bel) Chocolade Jacques - T Interim
19 Peter Olde Dubbelink (Ned) Löwik Meubelen - van Losser Installatiegroep
20 Niki Terpstra (Ned) AXA
21 Rudy Vriend (Ned) Bert Story - Piels
22 Bjorn Hoeben (Ned) Eurogifts.com
23 Jelle Van Groezen (Ned) Eurogifts.com
24 Rudi Kemna (Ned) Shimano - Memory Corp
25 Arno Wallaard (Ned) Bert Story - Piels
26 Jorrit Walgien (Ned) Fondas Imabol Doorisol
27 Gerben Nijmeijer (Ned) Löwik Meubelen - van Losser Installatiegroep
28 Kenny Robert Van Hummel (Ned) Eurogifts.com
29 Berry Nagelhout (Ned) Löwik Meubelen - van Losser Installatiegroep
30 Tom De Meyer (Ned) Fondas Imabol Doorisol
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 april 2005 @ 12:37:51 #156
862 Arcee
Look closer
pi_26268041
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 01:14 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
Is dat Joop? Wat moest die nou bij die kermiskoers?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_26268278
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Is dat Joop? Wat moest die nou bij die kermiskoers?
Dat is Zoetemelk ja. Die won de 1e editie van die "kermiskoers" . Dus hij was nu eregast. Ow ja het is zeker geen kermiskoers want dan was de wedstrijd geen 210 km lang
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 april 2005 @ 12:54:39 #158
862 Arcee
Look closer
pi_26268375
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:49 schreef Bartoli het volgende:
Dat is Zoetemelk ja. Die won de 1e editie van die "kermiskoers" . Dus hij was nu eregast. Ow ja het is zeker geen kermiskoers want dan was de wedstrijd geen 210 km lang
Klopt, met Paul van Schalen als winnaar zet je jezelf echt neer als klassieker.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_26268411
Het enige verschil is dat men in een kermiskoers rondjes moet rijden, voor de rest is V-V goed vergelijkbaar met een kermiskoers, zeker qua deelnemersveld en vaak ook qua koersverloop.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26270796
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Klopt, met Paul van Schalen als winnaar zet je jezelf echt neer als klassieker.
Je moet Paul van Schalen niet onderschatten hoor. Is een degelijk renner. EN onder dat motto zoals jij dat zegt Arcee zijn nagenoeg alle Continental koersen "criteriums" omdat ze soortgelijke winnaars krijgen nu.
pi_26270845
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het enige verschil is dat men in een kermiskoers rondjes moet rijden, voor de rest is V-V goed vergelijkbaar met een kermiskoers, zeker qua deelnemersveld en vaak ook qua koersverloop.
In een kermiskoers is de winnaar al van te voren bekend en hier niet . Door de ProTour hebben ze idd een iets minder deelnemersveld omdat het ongunstig gelegen is zo vlak voor de Amtel. Anders hadden ze ook een beter veld gehad. En koers verloop gisteren ok er reden 21 man weg en het peloton liet begaan. Maar heb toch prachtige koers gezien
pi_26273189
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 12:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar hebben wel meer eendagskoersen uit de Continental Tour last van. Neem bijvoorbeeld de Scheldeprijs van afgelopen woensdag. Wellicht 'n iets sterker deelnemersveld, maar de koers opzich deed niet veel onder voor V-V.
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
  zaterdag 16 april 2005 @ 17:32:13 #163
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_26275290
Dacht dat Mc Ewen paar jaar terug nog V-V won...
pi_26275669
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 17:32 schreef Zwansen het volgende:
Dacht dat Mc Ewen paar jaar terug nog V-V won...
McEwen heeft 'm nog nooit gewonnen. Al was hij vorig jaar dichtbij (2e achter Cadamuro)...
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_26276629
Fotos van de Colle delle Finistere (tijdens Saunier verkenning)

Hier alvast een foto (laatste 8 km van deze klim moeten nog geasfalteerd worden als ik goed begreep):

pi_26329335
Zometeen de pers conferentie van Lance.
Monday, April 18 @ 2:45 p.m.
* Press Conference features some of the worlds best cyclists, including Lance Armstrong

Geloof dat het omgerekend een uurtje of 9 is hier.
pi_26329364
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:25 schreef Bartoli het volgende:

[..]

En koers verloop gisteren ok er reden 21 man weg en het peloton liet begaan. Maar heb toch prachtige koers gezien
Kermiskoers dus, zo gaat het er in een kermiskoers ook aan toe. Ok, in de kopgroep wordt er wat meer onderhandeld over wie er mag winnen en voor hoeveel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26329386
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:23 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Je moet Paul van Schalen niet onderschatten hoor. Is een degelijk renner. EN onder dat motto zoals jij dat zegt Arcee zijn nagenoeg alle Continental koersen "criteriums" omdat ze soortgelijke winnaars krijgen nu.
Paul van Schalen is een degelijk renner, maar geen topper. Niet eens een topper in Nederland. Niet echt de gedroomde winnaar voor op de erelijst natuurlijk. Met alle respect voor Paul van Schalen overigens.
  maandag 18 april 2005 @ 19:02:13 #169
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_26329460
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef KneiterS het volgende:
* Press Conference features some of the worlds best cyclists, including Lance Armstrong

cnn ofzo?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolň Canepa
pi_26329545
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:02 schreef TimoBasso het volgende:

[..]
cnn ofzo?
Hehe nee. Had het trouwens nog wel opgezocht. Een of andere vage zender in Amerika zend het wel uit, iemand een stream ofzo .

"Outdoor Life Network will be carrying live coverage of Lance Armstrong's press conference on Monday. They expect it will immediately follow their coverage of the Boston Marathon"
  maandag 18 april 2005 @ 19:09:21 #171
68638 Zwansen
pi_26329638
Iemand nog tips voor mij om goed de Alp 'd Huez op te komen volgende maand? Ik ga nu om de 2 dagen fietsen, zou de VAM-berg in Wijster een goede training zijn? Is qua afstand en steilheid niet te vergelijken eigenlijk... 400 m dacht ik met stukken van bijna 20%.
pi_26329797
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:09 schreef Zwansen het volgende:
Iemand nog tips voor mij om goed de Alp 'd Huez op te komen volgende maand? Ik ga nu om de 2 dagen fietsen, zou de VAM-berg in Wijster een goede training zijn? Is qua afstand en steilheid niet te vergelijken eigenlijk... 400 m dacht ik met stukken van bijna 20%.
Hoort eigenlijk in het amateurwielrentopic, maar de zoekfunctie is zoek.

Wat klimervaring is wel handig, dus als je iets in de buurt hebt wat omhoog loopt, is het altijd goed om daar te trainen. Beter is om bv. in Limburg eens een toertocht te rijden.

Als je Alpe d'Huez beklimt, moet je er rekening mee houden dat je zo'n 1-1½ erover doet (als je goed getraind bent kan het in een uur, anders ga je er zeker een kwartier tot een half uur langer over doen).

Probleem bij klimmen in de bergen is dat je de hele tijd moet duwen. Fietsen in Nederland is er eigenlijk niet mee te vergelijken. Het enige wat een beetje in de buurt komt is tegen de wind in fietsen, maar ok dat is heel anders.

Ik denk dat je je het beste kunt voorbereiden door regelmatig tochten van een kilometer of 50 te fietsen. Liefst wat meer. Om de twee dagen is prima. Als je het kunt opbouwen naar een kilometer of 60-70 is dat mooi.

Een VAM-berg beklimmen is meer een sprintje dan echt bergen beklimmen. Houd er iig rekening mee dat voor Alpe d'Huez de duurvermogen ook voldoende moet zijn (vandaar dat ik adviseer om minstens 50 km te fietsen, maar liefst wat meer).
  maandag 18 april 2005 @ 19:18:07 #173
30919 mitt
Michael Corleone
pi_26329855
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:56 schreef KneiterS het volgende:

Was het alweer vergeten.

Maar ben benieuwd wat het grote nieuws is.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_26329900
De VAM-berg kan je op sprinten, meer een kwestie van macht en sprinten. Met klimmen heeft de VAM-berg niets te maken eigenlijk. Alpe D'Huez is meer dan een uur, VAM-berg een sprintje.
  maandag 18 april 2005 @ 19:21:37 #175
68638 Zwansen
pi_26329944
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hoort eigenlijk in het amateurwielrentopic, maar de zoekfunctie is zoek.

Wat klimervaring is wel handig, dus als je iets in de buurt hebt wat omhoog loopt, is het altijd goed om daar te trainen. Beter is om bv. in Limburg eens een toertocht te rijden.

Als je Alpe d'Huez beklimt, moet je er rekening mee houden dat je zo'n 1-1½ erover doet (als je goed getraind bent kan het in een uur, anders ga je er zeker een kwartier tot een half uur langer over doen).

Probleem bij klimmen in de bergen is dat je de hele tijd moet duwen. Fietsen in Nederland is er eigenlijk niet mee te vergelijken. Het enige wat een beetje in de buurt komt is tegen de wind in fietsen, maar ok dat is heel anders.

Ik denk dat je je het beste kunt voorbereiden door regelmatig tochten van een kilometer of 50 te fietsen. Liefst wat meer. Om de twee dagen is prima. Als je het kunt opbouwen naar een kilometer of 60-70 is dat mooi.

Een VAM-berg beklimmen is meer een sprintje dan echt bergen beklimmen. Houd er iig rekening mee dat voor Alpe d'Huez de duurvermogen ook voldoende moet zijn (vandaar dat ik adviseer om minstens 50 km te fietsen, maar liefst wat meer).
Ok dank je!

Ik ga die 50 km wel aanhouden, 1x in de 2 dagen.
  maandag 18 april 2005 @ 19:22:30 #176
68638 Zwansen
pi_26329967
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De VAM-berg kan je op sprinten, meer een kwestie van macht en sprinten. Met klimmen heeft de VAM-berg niets te maken eigenlijk. Alpe D'Huez is meer dan een uur, VAM-berg een sprintje.
Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
pi_26330013
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:18 schreef mitt het volgende:

[..]

Was het alweer vergeten.

Maar ben benieuwd wat het grote nieuws is.
Ik denk dat het vrijwel vaststaat wat het nieuws is. BBC en Eurosport berichtten ook al zonder twijfel:
http://www.eurosport.com/(...)9909_sto709146.shtml
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/cycling/4397707.stm
pi_26330097
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
Tot op zekere hoogte wel, maar VAM-berg is veel meer anaerobe inspanning, terwijl Alpe d'huez aerobe inspanning is.
(Anaeroob dan doe je de inspanning met behulp van de zuurstof die in de spieren aanwezig is, bij aerobe inspanning doe je de inspanning op basis van de zuurstof die het bloed aanvoert, da's veel meer gebaseerd op je hart-longcapaciteit. Anaerobe inspanning kun je dan ook niet lang volhouden, aeroob wel). Qua inspanning is het echt niet te vergelijken.
pi_26330116
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.
pi_26330213
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.
Klopt, maar als je niets anders in de buurt hebt, dan is de VAM berg altijd nog beter dan vlak rijden, zeker als je 'm 10x na elkaar doet (wel saai overigens lijkt me). Bovendien als je 'm 10x na elkaar doet, terwijl je relatief weinig getraind bent (wat Zwansen denk ik is, don't shoot me), dan kun je 'm wel één keer op sprinten, maar om 't 10x te doen, moet je wel degelijk jezelf wat inhouden, dus train je al meer op duurvermogen dan op sprinten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')