abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 19:22:30 #176
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_26329967
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De VAM-berg kan je op sprinten, meer een kwestie van macht en sprinten. Met klimmen heeft de VAM-berg niets te maken eigenlijk. Alpe D'Huez is meer dan een uur, VAM-berg een sprintje.
Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
pi_26330013
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:18 schreef mitt het volgende:

[..]

Was het alweer vergeten.

Maar ben benieuwd wat het grote nieuws is.
Ik denk dat het vrijwel vaststaat wat het nieuws is. BBC en Eurosport berichtten ook al zonder twijfel:
http://www.eurosport.com/(...)9909_sto709146.shtml
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/other_sports/cycling/4397707.stm
pi_26330097
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ja ok, maar als je die een keer of 10 achter elkaar doet train je toch wel dezelfde spieren lijkt me...
Tot op zekere hoogte wel, maar VAM-berg is veel meer anaerobe inspanning, terwijl Alpe d'huez aerobe inspanning is.
(Anaeroob dan doe je de inspanning met behulp van de zuurstof die in de spieren aanwezig is, bij aerobe inspanning doe je de inspanning op basis van de zuurstof die het bloed aanvoert, da's veel meer gebaseerd op je hart-longcapaciteit. Anaerobe inspanning kun je dan ook niet lang volhouden, aeroob wel). Qua inspanning is het echt niet te vergelijken.
pi_26330116
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26330213
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is gewoon anders. De VAM-berg sprint je op, Alpe D'Huez is meer dan een uur aan een stuk klimmen. Niet te vergelijken met de VAM-berg. Wil je er voor trainen, dan zou ik naar de Ardennen gaan of het Eiffel gebergte in Duitsland. Daar kan je het klimmen nog enigzins trainen.
Klopt, maar als je niets anders in de buurt hebt, dan is de VAM berg altijd nog beter dan vlak rijden, zeker als je 'm 10x na elkaar doet (wel saai overigens lijkt me). Bovendien als je 'm 10x na elkaar doet, terwijl je relatief weinig getraind bent (wat Zwansen denk ik is, don't shoot me), dan kun je 'm wel één keer op sprinten, maar om 't 10x te doen, moet je wel degelijk jezelf wat inhouden, dus train je al meer op duurvermogen dan op sprinten.
pi_26330347
De persconferentie van Armstrong wordt vanavond besproken in het sportjournaal op Ned.2.
sig verwijderd door FA
pi_26331266
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Klopt, maar als je niets anders in de buurt hebt, dan is de VAM berg altijd nog beter dan vlak rijden, zeker als je 'm 10x na elkaar doet (wel saai overigens lijkt me). Bovendien als je 'm 10x na elkaar doet, terwijl je relatief weinig getraind bent (wat Zwansen denk ik is, don't shoot me), dan kun je 'm wel één keer op sprinten, maar om 't 10x te doen, moet je wel degelijk jezelf wat inhouden, dus train je al meer op duurvermogen dan op sprinten.
Nee, dan lijkt het meer op een te zware intervaltraining. 1+1 is geen 2 bij wielertrainingen. Als je relatief weinig training achter de rug hebt dan zou ik me gaan toeleggen op duurvermogen. Dat lijkt me belangrijker als je de Alpe op wilt rijden dan wat intervaltraining op de VAM-berg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26331292
Ik heb overigens het boek van Cees Vermunt. Als mensen interesse hebben kan ik weleens wat pagina's inscannen en per mail of MSN even doorsturen.

Staan ook hoofdstukken in over klimtrainingen. De conclusie is dat dat in Nederland niet mogelijk is.
pi_26332106
Vanavond geeft Dhr. Armstrong trouwens die aangekondigde persconferentie over zijn toekomst. Deze zal plaatsvinden voor de officiele teampresentaties van de Tour de Georgia. Aanvan 21.30 Europese tijd.

en verder (Dagboek Tour de Georgia):

Dagboek Pinotti, Dag 1
pi_26332171
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, dan lijkt het meer op een te zware intervaltraining. 1+1 is geen 2 bij wielertrainingen. Als je relatief weinig training achter de rug hebt dan zou ik me gaan toeleggen op duurvermogen. Dat lijkt me belangrijker als je de Alpe op wilt rijden dan wat intervaltraining op de VAM-berg.
Hang er van af hoe hard je omhoog rijdt. Tegen maximum aan, of op 70%.
pi_26332301
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Staan ook hoofdstukken in over klimtrainingen. De conclusie is dat dat in Nederland niet mogelijk is.
Da's idd waar.
Maar om boven te komen op Alpe d'Huez (simpelweg 'alleen maar' boven komen gaat het over) hoef je imo niet per se al veel geklommen te hebben. Je moet wel een tijdlang op de fiets kunnen zitten en de inspanning leveren. Dus als je in Nederland twee uur kunt fietsen (met inspanning, dus met een behoorlijke hartslag), is dat in de basis voldoende training. Maar je zult dan niet echt heel hard omhoog gaan.
pi_26333470
Het is officieel. Lance stopt na de tour, later meer.

Tja hij kan niet eeuwig ervoor blijven gaan, ik denk dat het tijd wordt voor nieuwe winnaren.
pi_26333547
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hang er van af hoe hard je omhoog rijdt. Tegen maximum aan, of op 70%.
Als je de VAM-berg opsprint zit je al gauw boven de 70%. Op zo'n kort klimmetje valt er weinig te doseren, op de Alpe is dat juist wel weer belangrijk.
pi_26336921
Armstrong stopt na Ronde van Frankrijk
AUGUSTA - Lance Armstrong beëindigt na de Ronde van Frankrijk zijn loopbaan. Dat heeft de Amerikaanse wielrenner maandag bij een persconferentie in Augusta aangekondigd. Armstrong won de Tour zesmaal, een record.

Bij zijn nieuwe ploeg Discovery Channel was Armstrong contractueel verplicht nog een keer de Tour te rijden. Dat gebeurt komende zomer. Armstrong is de enige renner die de Ronde van Frankrijk zes keer won, dat deed hij tussen 1999 en 2004.

De 33-jarige Armstrong verklaarde lang te hebben nagedacht over zijn besluit. "Mijn tijd is gekomen, al zal het soms nog wel kriebelen. Mijn kinderen zijn mijn grootste supporters. Zij hebben gezegd dat het tijd is om thuis te komen. Doorgaan met wielrennen na 24 juli is geen optie."

Armstrong, wereldkampioen in 1993, kwam terug tot topniveau nadat in 1996 bij hem teelbalkanker was geconstateerd. Artsen gaven hem bij de ontdekking van de ziekte niet meer dan 50 procent kans om te overleven. Met zijn reeks zeges in de Tour na zijn herstel passeerde de Texaan de vier grootheden Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault en Miguel Indurain, ieder goed voor vijf overwinningen.

Hij werd gedurende de jaren van succes geplaagd door aantijgingen over gebruik van dope. Ondanks veelvuldige controles viel nooit een test positief uit. Hij was en bleef 'clean', zoals Armstrong ook altijd zelf verklaarde.

Armstrongs mededeling komt een dag voor hij deelneemt aan de Ronde van Georgia, een zesdaagse ronde in de gelijknamige Amerikaanse staat.
pi_26336959
Het is nu ook op RTL Nieuws. Ik begrijp zijn besluit wel. Straks heeft hij wellicht 7 keer de Tour de France gewonnen. Tijd voor andere dingen, het is mooi geweest.
pi_26337771
Volgens Nelissen bij B&vD is het meer om een zekerheid in te bouwen. Stel dat het mis gaat in de tour dan heeft hij een excuus en gaat het goed dan kan hij nog even doorgaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_26337810
Ik zie er wel wat in wat Nelisse zegt..
Zou het wel jammer vinden als ie wint dat ie inderdaad nog doorgaat...
Zou m niet tekenen...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 april 2005 @ 00:18:24 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26338280
misschien makkelijk om t centraal te houden: Armstrong twijfelt over Tour de France.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26340892
Hamilton voor twee jaar geschorst
Het Amerikaans antidopingagentschap
USADA heeft Tyler Hamilton voor twee
jaar geschorst vanwege bloeddoping.

Hamilton,die in Athene nog goud won op
de individuele tijdrit,werd betrapt na
zijn tijdritzege op 11 september in de
Ronde van Spanje.Toen het resultaat van
de contra-expertise uitwees dat hij een
verboden bloedtransfusie ondergaan had,
stelde Phonak hem direct op non-acitef.

Hamilton testte ook al positief na zijn
gouden olympische race.Een straf bleef
toen uit,vanwege procedurele fouten bij
de contra-expertise.De UCI besloot toen
dat de 33-jarige Amerikaan zijn gouden
plak mocht behouden.

Bron: NOS-TT
sig verwijderd door FA
pi_26348472
Mooizo, de carriere van Hamilton is voorbij
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:29:14 #196
68638 Zwansen
pi_26351422
Wat een lul is die Hamilton ook... Volgens Jean Nelissen zouden er ook nog wel wat Spanjaarden gepakt kunnen worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 19 april 2005 @ 16:57:40 #197
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26352119
vind t nog steeds jammer dat ze zn gouden medaille niet af kunnen pakken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26352226
Ja, dat is jammer inderdaad. Al ziet niemand hem natuurlijk nog als winnaar op de OS, iedereen weet hoe hij de OS heeft gewonnen nu.
  woensdag 20 april 2005 @ 12:31:24 #199
73649 NRH
Giggadee Giggadee! All right!
pi_26371564
Vreemde gang van zaken inderdaad, ik heb hetzelfde met Hondo.
Boonen en Freire zullen door San-Rremo en anderen door de Tirreno allemaal op meer punten hebben gestaan als Hondo uit de stand werd geschrapt.
  woensdag 20 april 2005 @ 13:02:06 #200
68638 Zwansen
pi_26372500
Hoezo? Blijft die 2e of 3e plek van Hondo wel staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')