Cunego liet flink wat mannen voor zich rijden om de ontsnapten terug te halen net voor Huy. Dat doet hij denk ik niet als hij niet denkt dat hij kan winnen.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:35 schreef Arcee het volgende:
Cunego en Valverde vallen mij nog wat tegen. Zijn ze beter in etappe-wedstrijden en/of zijn ze nu nog niet in topvorm?
ik noem mij zelf geen renner ik heb alleen een gewone alu toerfiets maar kilometers vreten doe ik wel. heb alleen maandag ong.75 km (holterberg) afgelegd vorige week had ik op deze dag al ong.250 km op de teller vanmiddag maar weer eens over de posbank.quote:Op woensdag 20 april 2005 16:26 schreef TimoBasso het volgende:
wat een klote weer om te koersen zeg.. de afgelopen 2 dagen helemaal geen km's opgevreten..
Ik hoop dat het droog blijft vanavond
nog meer renner's met het thuis zit probleem?
Wonen toch ook veel Italianen daar?quote:De Giro d'Italia gaat volgend jaar van start in België. De organisatie maakte donderdag bekend dat de Waalse plaats Seraing op zaterdag 6 mei 2006 gastheer is van de proloog. Ook de eerste twee etappes van Bergen naar Charleroi en van Perwez naar Namen hebben op Belgisch grondgebied plaats. Vorig jaar startte de Tour de France in het Waalse Luik.
Amsterdam was aanvankelijk ook kandidaat om volgend jaar als startplaats te fungeren, maar het college van B&W vond dat te vroeg. Nu is de Nederlandse hoofdstad kandidaat voor de editie van 2007. Nederland was één keer eerder gastheer van de Giro. In 2002 startte de ronde met een proloog op de Grote Markt van Groningen, dat voor de gelegenheid was omgedoopt tot 'Gironingen'
Aantal jaar geleden begon ie in Groningen, 1e dag de proloog. Kon je tussen de renners doorlopen als ze aan het infietsen waren, prachtig was dat. Pantani reed zelfs nog een oude vrouw omver op de Vismarkt...quote:
Dat waren nog eens mooie tijden. Een mooi parcours dwars door de stad heen, mooi weer en een heerlijk sfeertje. Van mij mag de tour ook wel eens komen, al is dat misschien iets te druk voor Groningen.quote:Op donderdag 21 april 2005 20:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Aantal jaar geleden begon ie in Groningen, 1e dag de proloog. Kon je tussen de renners doorlopen als ze aan het infietsen waren, prachtig was dat. Pantani reed zelfs nog een oude vrouw omver op de Vismarkt...
Met meer dan 800.000 wonende in Belgie is er hoe dan ook bijna 1/10de van de bevolking in Belgie Italiaan of Belg van Italiaanse afkomst , waarvan bv Seraing waar bijna uitsluitend mensen van die bevolkingsgroep wonen.quote:Op donderdag 21 april 2005 13:47 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wonen toch ook veel Italianen daar?
Vroeger zag je dat die Spaanse ploegen daar wél de start namen, maar nu moeten ze noodgedwongen de start nemen in andere wedstrijden. Het is natuurlijk makkelijker voor Belgische en Nederlandse ploegen om te starten in de continentale wedstrijden hier, het zijn allemaal eendagskoersen. Maar we zien toch dat waar vroeger ook de Italiaanse ploegen bv hier vaak de start namen ze dat nu ook al laten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 02:36 schreef rubbereend het volgende:
nou tis ook gewoon je verantwoordleijkheid nemen als ploeg uit dat land, Nederlandse en Belgische ploegen verschijnenen wel gewoon aan t gros van de koersen in hun land
dat heet prioriteiten stellenquote:Op vrijdag 22 april 2005 03:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vroeger zag je dat die Spaanse ploegen daar wél de start namen, maar nu moeten ze noodgedwongen de start nemen in andere wedstrijden. Het is natuurlijk makkelijker voor Belgische en Nederlandse ploegen om te starten in de continentale wedstrijden hier, het zijn allemaal eendagskoersen. Maar we zien toch dat waar vroeger ook de Italiaanse ploegen bv hier vaak de start namen ze dat nu ook al laten.
Volgens mij zijn er maar drie categorieen tegenwoordig:quote:Op donderdag 21 april 2005 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En pas op, hè, we hebben het hier over een rittenwedstrijd van eerste categorie - vergelijkbaar met Aragon, vorige week.
Ook kleine koersen zijn nodig. Een Giro overleeft toch wel, voor Rioja kan zo'n slecht peleton dodelijk zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:47 schreef mbn het volgende:
Ik heb liever een heel sterk startersveld in de Giro, dan dat de sterke renners over alle plaatselijke rondjes verdeeld zijn. Ik vind het veel mooier om Valverde nu vooraan te zien in de Waalse klassiekers, dan dat hij een Spaans rondje rond de kerk wint. In die zin is voor wielerfans zoals mij de ProTour een uitkomst.
Bovendien moet er ook weer niet worden overdreven over de startvelden. In Veenendaal-Veenendaal was het startveld dit jaar niet beduidend zwakker dan vorig jaar. En in de Scheldeprijs stond zelfs de leider van de ProTour aan de start en die koers was juist door de grote Belgische ploegen minder leuk.
Er zijn er meerdere hoor, binnen de Pro-tour heb je volgende categoriën :quote:Op vrijdag 22 april 2005 19:57 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar drie categorieen tegenwoordig:
Protour wedstrijden
Hors categorie wedstrijden
en eerste categorie
Dus eerste categorie zegt helemaal niks meer tegenwoordig
http://www1.letourderomandie.ch/quote:Op dinsdag 26 april 2005 14:47 schreef NRH het volgende:
Heeft iemand de link naar de officiële website van Romandië?
Ik vind het altijd wel leuk om wat achtergrondinformatie te bekijken.
Ook handig voor volledige klassementen en live-berichtgeving.
is al topic over: Mario Cipollini stopt per directquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Cipo stopt per direct ...
Ja vanaf kwart over vier vanmiddag.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:05 schreef zjroentje het volgende:
Vijfde plaats voor Dekker, netjes.
Komt Romandie nog op Sporza?
ow jawel hoor!quote:Op woensdag 20 april 2005 21:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Da's dan weer onzin. Dat geldt voor de echte toppers, maar 'n amateur (elite zonder contract) krijgt echt niet om de haverklap een nieuwe fiets, een junior al helemaal niet.
dan moet je toch maar eens navraag gaan doen.. ik ken genoeg verenigingen waarbij ze niet trainen met slecht weerquote:Op woensdag 27 april 2005 19:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat is echt onzin. Junioren trainen gewoon bij slecht weer. Een nat wegdek is echt niet hartstikke gevaarlijk.
quote:Op woensdag 27 april 2005 21:56 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
dan moet je toch maar eens navraag gaan doen.. ik ken genoeg verenigingen waarbij ze niet trainen met slecht weer
Geweldig figuur, die Oscar.quote:Terwijl Oscar Freire zijn eigen trainingsschema volgt, zijn ze hem bij de Rabobank-ploeg 'kwijt'. De Spanjaard heeft zijn mobieltje namelijk kwijtgeraakt.
Na de Waalse Pijl heeft Freire zijn mobieltje ergens in het rennershotel laten liggen, maar de telefoon kwam niet boven water. Hij is daarom nog alleen via zijn vaste telefoon in Spanje te bereiken, maar daar is hij vaak meerdere dagen weg als hij verder weg gaat trainen. De Rabobank-ploeg heeft daardoor moeite om hem te bereiken.
Zo kwamen vanuit de pers vragen binnen voor een reactie van Freire op het afscheid van collega-sprinter Cipollini. Jacob Bergsma, pr-man bij Rabobank, moest een reactie schuldig blijven: "We kunnen hem enkel nog bereiken als hij thuis is, maar voorlopig is dat niet het geval en weten we ook niet waar hij precies is. Het is dus wachten tot hij zich een nieuwe GSM heeft aangeschaft."
http://sport.fok.nl/sport/nieuws/13696
Ja, inderdaad. Een beetje wielrenner traint gewoon als het regent. Iemand die dan thuis blijft zitten en 'n potje gaat rukken zal nooit een groot wielrenner worden.quote:Op woensdag 27 april 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hebben we het nu over wielrennen of korfbal? Zou wat zijn als ze Parijs- Roubaix af lasten omdat het regent...
En nog maar 3 jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 23:57 schreef Zwansen het volgende:
Leuke beelden van Cipo net op studio sport, 2002 was een redelijk jaar voor hem....
Milaan San Remo, Gent Wevelgem, Wereldkampioen, 3 etappes in de Vuelta en 6 etappes in de Giro...
Normaal? Man dat waren dan nog de betere wegen.quote:Op zondag 1 mei 2005 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet zeuren. In de dagen dat het wielrennen nog echte heroiek opleverde waren dit soort paden normaal.
Even wat foto's uit vroegere dagen van het net geplukt:quote:Op zondag 1 mei 2005 13:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Normaal? Man dat waren dan nog de betere wegen.![]()
Toen was het materiaal daar ook op voorzien en reden ze ook op een omgebouwde tank met daaronder traktorbanden (nu overdrijf ik wel een beetjequote:Op zondag 1 mei 2005 10:33 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet zeuren. In de dagen dat het wielrennen nog echte heroiek opleverde waren dit soort paden normaal.
Dan moeten ze schelden op de mecaniciens en niet op de organsiatoren.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Toen was het materiaal daar ook op voorzien en reden ze ook op een omgebouwde tank met daaronder traktorbanden (nu overdrijf ik wel een beetje)
ja weet ook nog goed 2002 wk in zolder bij de junioren, valpartij op de streep en iemand ging toen ook al schuivend met z'n snuit over het wegdek de finish over, bleef toen ook buiten westen liggen geloof ik, was niet echt een pretje lijkt me, ckr als je al binnen bent....quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:43 schreef Bartoli het volgende:
Iemand nog zin om te gaan wielrennen.? (zie foto onder)
Nee ff serieus wat een valpartij. Ferrara krijgt een klapband/afloper waarna hij Bruseghin meeneemt in zijn val. En daarbij ook nog Ermeti en ene van Naturino meesleurt. Ow ja het betreft de wedstrijd GP Industria
[afbeelding]
foto afkomstig van een user van 2cycle
Ow ja Ermeti ter controle naar ziekenhuis en had wat zware schaafwonden en een blessure aan schouder. Andere 2 alleen zware schaafwonden en een hevige schok. Die van Naturino die is nog gefinished.
En Philippe Gilbert wint de Klimmerstrofee, toch nog net iets belangrijker.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:52 schreef neto het volgende:
Boonen wint Profronde van Made
Thnx voor de herinnering.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Vanavond Thomas Dekker bij Barend & van Dorp.
Is dat niet iets als met je hak op de trapper en dan helemaal strekken?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:01 schreef Zwansen het volgende:
Trouwens, hoe zit het met de zadelhoogte van je fiets... Wat is de optimale hoogte van een zadel? Heeft uiteraard met beenlengte enz. te maken maar kan iemand daar mij iets over vertellen?
Enquote:Op maandag 2 mei 2005 23:56 schreef Zwansen het volgende:
Ik heb het al gevonden met dank aan Google.
Dus eigenlijk hetzelfde als met schoenen aan met je hak op de trapper en dan zittenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 00:03 schreef Zwansen het volgende:
[..]
van zadel tot trapper, 107% van de afstand van je onderkant van je voet tot aan je kruis.
Als je er nu Sosenka van maakt klopt het helemaalquote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Sosenko wint de proloog van de Uniqa Classis, voor wie het interesseert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |