Inderdaad, het wordt erg druk op die rechterkant. Terwijl we op de linkerkant met Boukhari en Mitea niet echt overlopen qua kwaliteit.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:06 schreef VoreG het volgende:
Davids en Meyde voor Maxwell?
Davids oke, maar Mandy? We hebben de Ridder en Rosales al..
is sportone hetzelfde als voetbalzone dan?quote:Op zondag 6 maart 2005 16:07 schreef cultheld het volgende:
Jongens, jullie zijn wel erg wanhopig hoor, door zó te happen op een voetbalzone gerucht. Doet me aan mijzelf denken toen PSV met Tevez en Robinho in verband werd gebracht
Laat ik het zo zeggen: Het stond eerder op voetbalzone dan op sportonequote:Op zondag 6 maart 2005 16:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
is sportone hetzelfde als voetbalzone dan?
als dat het geval is dan geloof ik er meteen niks meer van.
Boukhari is een prima voetballer, maar er mag inderdaad een goede reserve aangekocht worden i.p.v. Mitea. Overigens kan V/d Meyde ook op de linkerkant spelen, op de rechterflank is hij gezien de huidige bezetting wel overbodig.quote:Op zondag 6 maart 2005 16:08 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Inderdaad, het wordt erg druk op die rechterkant. Terwijl we op de linkerkant met Boukhari en Mitea niet echt overlopen qua kwaliteit.
1 klein stukje plaat is niet alles hoor.quote:Op zondag 6 maart 2005 17:51 schreef Cart_man het volgende:
Alles kapot. [afbeelding]
http://www.ftv.nl/videoplayer/index.cfm?id=177741&mode=normal&quality=2&pid=nu
Is een optie ja, maar om hem nou voor alleen de linkerkant te halen...op rechts istie toch wel een stuk beterquote:Op zondag 6 maart 2005 17:48 schreef methodmich het volgende:
Van der Meyde op links is een goede optie hoor.
Rosales doet het redelijk goed.quote:Op zondag 6 maart 2005 23:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Van der Meyde halen en Rosales weer verkopen vind ik het beste. Rosales ben ik totaal niet van onder de indruk.
Rosales was een van de betere spelers in de slechte periode wmb....quote:Op zondag 6 maart 2005 23:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Van der Meyde halen en Rosales weer verkopen vind ik het beste. Rosales ben ik totaal niet van onder de indruk.
Vaduz toch...quote:Op zondag 6 maart 2005 23:46 schreef -Vaduz- het volgende:
Sluit ik me bij aan. Vind het echt geen slechte speler (zeker niet slechter dan de rest) en ik geloof dat ie er nog wel komt.quote:Op maandag 7 maart 2005 10:34 schreef Vom het volgende:
[..]
Vaduz toch...
Ik ben het met je eens dat Rosales nog niet veel wereldpartijen heeft gespeeld, maar hij heeft zeker al goede dingen laten zien, juist in de periode dat het minder ging.
Ik heb wel het idee dat die jongen er gaat komen
een oudere speler is juist wat dit team nodig heeft!quote:Op maandag 7 maart 2005 11:00 schreef Robar het volgende:
tvp
Rosales moet blijven, dat wordt een hele goede!
Van der Meyde ben ik niet zo gecharmeerd van eerlijk gezegd!
Davids is een goeie speler, maar hoe oud is hij nu?
Is dat wel verstandig?
Kost hij naar verhouding niet te veel?
Ben ik met je eens, maar wat kost Davids?quote:Op maandag 7 maart 2005 11:05 schreef keijz het volgende:
[..]
een oudere speler is juist wat dit team nodig heeft!
Tja, hij is nu 32.. dus 3 jaar afbouwen moet wel lukken toch?quote:Op maandag 7 maart 2005 11:18 schreef Robar het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar wat kost Davids?
Als je Maxwell ruilt met Davids, bijvoorbeeld, dan vind ik dat een slechte ruil met het oog op de toekomst! Hoe lang zal Davids nog spelen? Als hij het nog 3/4 jaar volhoudt, dan zeg ik doen!
Dan is hij het wel waard! Maar als hij nog maar 1 of 2 seizoenen wil voetballen, dan denk ik niet dat het slim is!
quote:Op maandag 7 maart 2005 12:51 schreef jimjim1983 het volgende:
wat is het maasgebouw?
quote:Vlak naast de Kuip en ermee verbonden door een luchtbrug, vindt u het Maasgebouw. Dit gebouw beschikt over zeven moderne, volledig geoutilleerde zalen met de namen van oud-Feyenoord gerelateerden: Cor Kieboom, Bas Paauwe, Guus Brox, Ernst Happel, Jan Linssen, Puck van Heel en Coen Moulijn. Samen met de verschillende zalen van het Olympiagebouw en het stadion zelf bieden ze alle ruimte voor een geslaagd zakelijk evenement.
quote:Op maandag 7 maart 2005 12:55 schreef ferrarifreak het volgende:
[..]
Vlak naast de Kuip en ermee verbonden door een luchtbrug, vindt u het Maasgebouw. Dit gebouw beschikt over zeven moderne, volledig geoutilleerde zalen met de namen van oud-Feyenoord gerelateerden: Cor Kieboom, Bas Paauwe, Guus Brox, Ernst Happel, Jan Linssen, Puck van Heel en Coen Moulijn. Samen met de verschillende zalen van het Olympiagebouw en het stadion zelf bieden ze alle ruimte voor een geslaagd zakelijk evenement.
Rosales is geen echte rechtsbuiten in tegenstelling tot van der Meijde. De achterlijn halen en een voorzet geven lukt hem zelden. Toch is het zonde om zo'n goede voetballer al weer te laten vertrekken. Wat mij betreft mag hij wel blijven. Andy erbij kan ook geen kwaad. Zelfde geld voor Davids. Al lijken mij deze geruchten wel onzinnig. We hebben namelijk niet eens een technisch directeur, laat staan een trainer...quote:Op zondag 6 maart 2005 23:46 schreef -Vaduz- het volgende:
zo me eerste post hier...quote:Op maandag 7 maart 2005 13:51 schreef gras het volgende:
Iemand al een idee wanneer Ajax - AZ zou kunnen worden ingehaald?
Zal nog wel een tijd duren. Programma zit behoorlijk vol met interlands, Amstel Cup en Uefa Cup voetbal...
Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Kijk het programma van AZ er maar op na.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:11 schreef Mallemokum het volgende:
[..]
zo me eerste post hier...
als het goed is wordt het donderdag de 17e ingehaald Ajax- Az
.quote:6/3/2005 - Studio Sport: "Inhaalwedstrijden op 17 maart"
(Van onze verslaggever P.)
De afgelaste wedstrijd van dit weekend zullen op donderdag 17 maart worden gespeeld, zo meldt Studio Sport. Het is echter twijfelachtig of dit ook voor Ajax - AZ geldt: de Alkmaarders kunnen die avond immers al voor de UEFA-cup spelen.
quote:Tegenover RTV Noord Holland heeft Rafael van der Vaart laten weten dat hij in Martin Jol de ideale Ajax-trainer ziet. ,,Hij zou een goede trainer zijn, " vertelde Van der Vaart, die in Krol geen ideale trainer ziet. In ieder geval niet als hoofdcoach.
Verder ging AZ-trainer Co Adriaanse tijdens dat programma in op het feit dat Van der Vaart vaak te wisselvallig speelde. ,,Dat is simpel. Rafael speelt te vaak op een andere positie. Hij zou een tijd op dezelfde plek moeten staan."
quote:'Jol tekent nog deze week bij Ajax'
7 maart 2005
Volgens de Britse krant The Mail on Sunday hoopt Ajax nog deze week Martin Jol te kunnen presenteren als opvolger van de opgestapte trainer Ronald Koeman. Het dagblad beroept zich op zowel Ajax-bronnen als bronnen binnen Tottenham Hotspur, de huidige club van de succesvolle coach. Het contract van Jol zou een clausule bevatten die de oefenmeester in staat stelt om zijn driejarige verbintenis met Tottenham Hotspur voortijdig te beëindigen.
Jol is niet de enige gegadigde om Koeman in De Arena op te volgen. Ook de namen van Michael Laudrup, Danny Blind en Henk ten Cate vallen regelmatig in het geruchtencircuit. Na het gesprek van de clubleiding van Ajax met Johan Cruijff zal er ongetwijfeld meer duidelijkheid komen.
Bron Ajaxonline.org
ik hoop dat het waar is maar de bron lijkt me nogal onbetrouwbaar.quote:
mwah, dat stukje heb ik niet gezien, maar als ik afga op de rest (op vragen over zijn toekomst en het gedrag van VDV en Sneijder, ed) van het interview dan zal het wel meevallen hoe hij dat gezegd heeft. Hij was in zijn uitspraken erg gematigd.quote:Op maandag 7 maart 2005 15:44 schreef JaWi het volgende:
In deze situatie je huidige trainer afbranden is niet erg slim. Maar goed, dat was te verwachten. Het oud zeer van Koeman zit bij Raffie blijkbaar ook nog bij zijn assistenten.
Ik moet je toch wel gelijk geven eigenlijk. Heb net de herhaling van het interview gezien op at5/tvnh en het valt erg mee. Opvallend dat hij zei 'er niets op tegen te hebben om nog een jaar in Amsterdam te blijven'. Het is vooral van belang welke trainer er komt en hoeveel speelminuten hij nog krijgt denk ikquote:Op maandag 7 maart 2005 16:04 schreef The_Hives het volgende:
[..]
mwah, dat stukje heb ik niet gezien, maar als ik afga op de rest (op vragen over zijn toekomst en het gedrag van VDV en Sneijder, ed) van het interview dan zal het wel meevallen hoe hij dat gezegd heeft. Hij was in zijn uitspraken erg gematigd.
Wampie!quote:Wamberto ontsnapt aan brand
In Het Belang van Limburg laat de Braziliaan Wamberto weten getroffen te zijn door een felle brand. Rond 5 uur ´s morgens roken hij en zijn vrouw brand. Bij inspectie zagen ze dat de keuken en woonkamer in brand stonden. Gelukkig konden ze zichzelf en de kinderen tijdig in veiligheid brengen.
dat zegt hij alleen om zijn eigen glazen niet in te gooien voor het geval dat geen 'grote' club hem wil na dit seizoen.quote:Op maandag 7 maart 2005 18:36 schreef JaWi het volgende:
Opvallend dat hij zei 'er niets op tegen te hebben om nog een jaar in Amsterdam te blijven'.
wat?!quote:Op maandag 7 maart 2005 17:37 schreef methodmich het volgende:
AD zei dat JC Jol niet wilde, omdat die meedeed in zijn afscheidsduel tegen Bayern.
quote:Op maandag 7 maart 2005 19:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Geef jouw mening! Oude logo ja of nee?
Een poll op de Officiele Ajax site
Dan vind ik dit logo toch beterquote:Op maandag 7 maart 2005 20:14 schreef pfaf het volgende:
Ik vind dit ook een erg lullig logo. Dan is dat logo wat door die designers was ontworpen een jaartje terug nog vele malen beter.
quote:
Schreven de wijze mannen toendertijd. Daar moet je het wel mee eens zijn.quote:Wel hebben wij ooit! Wie heeft er het gore lef gehad met z'n poten aan dat mooie klassieke Ajax-embleem te komen? Mag wel! Maar moet je kijken wat ervan terecht is gekomen. Moet dat de heldhaftige Ajax voorstellen? Hij lijkt ons de andere wang toe te keren. Hij kijkt van ons weg. Er zit geen greintje gevoel meer in. En dat zijn hoofd is opgebouwd uit elf lijntjes is ook al zo erg. Men heeft kennelijk nooit gehoord van reserve spelers. Een team bestaat nooit uit elf spelers, maar soms wel uit 26 en dan de trainer en de verzorger en de manager en de rest nog. Nee, het is diep treurig en alle supporters zijn het met ons eens.
Tijd dus voor een nieuw logo!
Bedoel je dit 'project'?quote:Op maandag 7 maart 2005 20:14 schreef pfaf het volgende:
Ik vind dit ook een erg lullig logo. Dan is dat logo wat door die designers was ontworpen een jaartje terug nog vele malen beter.
die vind ik dus zo belachelijk lelijk he.quote:Op maandag 7 maart 2005 20:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
[q]
Wel hebben wij ooit! Wie heeft er het gore lef gehad met z'n poten aan dat mooie klassieke Ajax-embleem te komen? Mag wel! Maar moet je kijken wat ervan terecht is gekomen. Moet dat de heldhaftige Ajax voorstellen? Hij lijkt ons de andere wang toe te keren. Hij kijkt van ons weg. Er zit geen greintje gevoel meer in. En dat zijn hoofd is opgebouwd uit elf lijntjes is ook al zo erg. Men heeft kennelijk nooit gehoord van reserve spelers. Een team bestaat nooit uit elf spelers, maar soms wel uit 26 en dan de trainer en de verzorger en de manager en de rest nog. Nee, het is diep treurig en alle supporters zijn het met ons eens.
Tijd dus voor een nieuw logo!
[/]
Schreven de wijze mannen toendertijd. Daar moet je het wel mee eens zijn.
Rare dwerg, dat nieuwe logo.
Ik vind 'm wel mooi.
[afbeelding]
Ik vind 'm trotser dan dat lijntjesfiguur van nu.quote:Op maandag 7 maart 2005 20:34 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
die vind ik dus zo belachelijk lelijk he.
lijkt net een logo van een schoonmaakmiddel (ja Ajax is ook een schoonmaakmiddel hahaha)
trotser....ja daar kan ik wel inkomen.quote:Op maandag 7 maart 2005 20:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind 'm trotser dan dat lijntjesfiguur van nu.
quote:07-03-2005: Poll SVA-Site.
Ook de SVA is wakker. De Supporters(??) vereniging van Ajax heeft inmiddels op haar site een poll geplaatst met de vraag of de supporters voor of tegen de terugkeer van HET Logo zijn. Het bevreemd ons dat de SVA hier uberhaupt een poll voor nodig denkt te hebben. Tevens is het vreemd dat de SVA pas in actie komt nadat vanuit de supporters actie is ondernemen. De SVA weet dondersgoed dat een groot deel van de supporters al jaren schreeuwt om de terugkeer van HET logo. Ondanks dat heeft de SVA (die betaalde krachten heeft om de belangen van de supporters te behartigen!!) NOOIT wat van zich laten horen in deze kwestie. Wij gaan er vanuit dat de SVA op zeer korte termijn duidelijk laat weten waar zij staat in deze kwestie. En verwachten mochten zij deze actie steunen (en dat lijkt ons niet meer dan logisch!) dan ook de nodige (financiële) steun van deze vereniging die er is voor ONS!
Het wordt tijd dat de mensen bij de SVA eens wakker worden en zich gaan inzetten voor de SUPPORTERS!
Anyway, laat je horen en geef je stem:
http://www.ajax.nl/show/id=95430/contentid=39398
Geef AJAX zijn gezicht terug!
quote:
Krijg toch allemaal de klere
Val voor mijn part allemaal dood
Ik heb geen zin om mooi te spele
Ik eindig toch wel in het blauw-rood
Supporters willen me niet acceptere
Noemen me 'Koe', en wijzen me na
De enige, die me wat kan schele
Die is altijd thuis, dat is Bartina
De spelers kunnen me niet verdrage
Nooit doe ik iets voor hun goed
Om begrip hoef ik ook al niet te vrage
Slecht spelen is alles, wat ze doen
Geen wonder dat Van Gaal is gaan varen
Ik mocht niet mee naar Alkmaa
Ik moet het hier in mijn eentje klaren
Tot ik ooit verlost zal worden door Barcelona
Had ik maar spelers die van me houwe
Alleen jubelende supporters om me heen
Die mij altijd blind aanbidden zouwe
Ik voel me zo verdomd alleen
Bron: Ajax Casuals
Uit overleg tussen Ajax Supporters Delegatie (ASD) en Ajax.quote:Wat betreft het oude logo, daar loopt een haalbaarheidsonderzoek naar welke op 30 mei aanstaande afgerond zal worden. Wij zullen de uitkomst van dit onderzoek afwachten maar blijven uiteraard bij ons standpunt dat het logo zo snel mogelijk terug moet keren.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:04 schreef Dylan Dog het volgende:
Het is definitief: Van Basten is gek geworden.
Hedewiges Maduro in de voorselectie van het Nederlands Elftal...
als hij de winnende maakt tegen Roemenie piep je wel andersquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:04 schreef Dylan Dog het volgende:
Hedewiges Maduro in de voorselectie van het Nederlands Elftal...
Heb ik gelijk of niet?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
als hij de winnende maakt tegen Roemenie piep je wel anders![]()
Ja, dit is krankzinnig natuurlijk.quote:
En deze conclusie trok je niet al veel eerder?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:04 schreef Dylan Dog het volgende:
Je hebt volkomen gelijk.quote:
Dat zal wel niet gaan uitkomen bij mijquote:Op dinsdag 8 maart 2005 12:35 schreef Suijk het volgende:
Ajax-AZ naar 7 april, een donderdag. Mocht AZ de volgende ronde in de UEFA Cup bereiken, wordt het weer verplaatst.
quote:De PvdA-fractie in Oost/Watergraafsmeer wil de naam van Rinus Michels een blijvende plek geven in het stadsdeel.
De vorige week overleden Michels, voormalig coach van Ajax en Oranje, woonde lange tijd in Watergraafsmeer. Ook vierde hij in stadion de Meer aan de Middenweg met Ajax grote successen.
De PvdA wil Michels eren met een beeld of een ander kunstwerk, of met het vernoemen van een straat, park of plein naar hem. Amsterdammers worden uitgenodigd om mee te denken en ideeën aan de deelraad en het dagelijks bestuur door te geven.
7quote:8/3/2005 - Hedwiges Maduro in voorselectie Oranje
(Van onze verslaggever P.)
BRON: www.Ajax.NL
Onder de zeven Ajacieden die bondscoach Marco van Basten in de voorselectie heeft opgenomen bevindt zich een verrassing. Of juist niet, kan je denken. Naast Ryan Babel, Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga en Wesley Sneijder is ook Hedwiges Maduro geselecteerd voor de voorselectie van Oranje. Maduro, die op het middenveld de plek kan spelen waar Johnny Heitinga bij Ajax door Koeman en bij Oranje door Van Basten werdt neergezet, kwam tot nog toe slechts in in drie officiële wedstrijden van Ajax uit.
Ryan Babel lijkt iets zekerder van een plek in de definitieve selectie. Van Basten heeft eerder al laten weten dat hij misschien voor Ryan Babel zal kiezen als mogelijkheid aan de linkerkant, zeker als Robben zou ontbreken.
De definitieve selectie voor de voor de wedstrijden tegen Roemenië (op 26 maart in Boekarest) en Armenië (op 30 maart in Eindhoven) wordt op 18 maart bekendgemaakt.
Van Basten heeft dat ook tegen Van der Vaart gezegd, nu eens kjiken of hij inderdaad zo consequent.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:05 schreef DIJK het volgende:
Als van Basten ook maar enige geloofwaardigheid wil behouden zal hij v/d Vaart niet kunnen selecteren. Hij heeft altijd geroepen dat hij geen spelers selecteert die niet spelen bij hun club, hij heeft Davids met dat argument ook niet geselecteerd. Dan kan hij v/d Vaart nu ook niet selecteren. Maar ik betwijfel of van Basten zo consequent zal zijn.
Schreef ik vlak voor Auxerre uit niet dat je nog even geduld moest hebben met je verhaal rond het klassieke Ajax logo?quote:Op maandag 7 maart 2005 21:00 schreef JaWi het volgende:
Heb in de stad al een aantal posters zien hangen, hier een samenvatting.
http://www.ajaxfotoside.nl/logo/logo.html
Tot zover de nieuwberichtjes.
Hey! Ja, dat klopt. Ik wist er misschien ook wat meer vanquote:Op dinsdag 8 maart 2005 13:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Schreef ik vlak voor Auxerre uit niet dat je nog even geduld moest hebben met je verhaal rond het klassieke Ajax logo?![]()
Ik heb je verhaal overigens niet meer gezien, correct me if I'm wrong....
quote:NEC-Ajax vervroegd naar 12.30 uur
Ajax meldt zojuist dat het duel van komend weekend tussen NEC en Ajax is vervroegd van 14.30 uur naar 12.30 uur. Een en ander is besloten uit veiligheidsoverwegingen door NEC na overleg met de gemeente, Ajax en de supportersvereniging van de Nijmegenaren.
lijkt me een goede reden om hem juist niet te nemen.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:33 schreef methodmich het volgende:
Koeman heeft gezegd Blind een goede opvolger te vinden.
iddquote:Op dinsdag 8 maart 2005 19:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
lijkt me een goede reden om hem juist niet te nemen.
Dat zie ik zeker zitten als hij terug komt..quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:21 schreef SoA-Holic het volgende:
Iemand Johan Cruijff net gehoord?
kwam er op neer dat de echte Ajax-stijl terug moet komen.
- Teveel buitenlanders
- weinig doorstroming naar Ajax 1
- organisatiestructuur moet veranderd worden
- eerst organisatie veranderen en dan kijken welke trainer nodig is.
Johan, kom aub zelf. We missen je.
Guusje is nog steeds bang voetbalsupporters kennelijk....quote:
quote:
Dit roept hij al tijden. Ben het wel met hem eens al moet hij wel ophouden met dat gezeur dat er niks doorstroomt uit de jeugd. In de selectie zitten misschien wel meer eigen jeugdspelers dan bij Barça.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 20:21 schreef SoA-Holic het volgende:
Iemand Johan Cruijff net gehoord?
kwam er op neer dat de echte Ajax-stijl terug moet komen.
- Teveel buitenlanders
- weinig doorstroming naar Ajax 1
- organisatiestructuur moet veranderd worden
- eerst organisatie veranderen en dan kijken welke trainer nodig is.
Johan, kom aub zelf. We missen je.
Blind?quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Per vandaag waarschijnlijk een nieuwe hoofdtrainer
Hoe kom je daarbij? Mag toch hopen van niet.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Per vandaag waarschijnlijk een nieuwe hoofdtrainer
Nogal zuur dat je dan wordt geschorst omdat je een club in de fout gaat? Ik zou zeggen een boete voor de club of iets dergelijks, maar 6 maanden schorsing!?quote:9/3/2005 - Moeneeb Josephs voor maar liefst zes maanden geschorst
(Van onze verslaggever RvN)
BRON: news24.com
Ajax Cape Town keeper Moeneeb Josephs is voor maar liefst zes maanden geschorst naar aanleiding van zijn positieve dopingtest. Aanvankelijk kreeg hij een voorwaardelijke straf opgelegd. Op last van de FIFA moest de Zuid-Afrikaanse bond echter in beroep tegen die straf van de eigen tuchtcommissie. De keeper werd posiyief getest op Salbutanol. Die kreeg hij binnen vanwege zijn astma. Het ironische is dat hij de keeper een certificaat voor vrijstelling heeft en het bij interlands geen problemen opleverde. Ajax Cape Town had echter verzuimd het certificaat jaarlijks bij de bond te melden.
Moeneeb Josephs was al eens bij Ajax op stage en werd door Ajax altijd gezien als een van de meest kansrijke spelers om de overstap naar Amsterdam te maken.
Ik hoop het, maar het zou zeker niet mijn keuze geweest zijn... Een meer ervarener iemand heeft mijn voorkeur..quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Blind indeed, de man die ons nieuwe successen gaat brengen...
Zandman werkt bij omroep Zeeland, soms zijn ze daar best snel hoor.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:26 schreef gras het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Mag toch hopen van niet.
Ik geloof graag in sprookjes, maar Omroep Zeeland.quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:48 schreef VoreG het volgende:
[..]
Zandman werkt bij omroep Zeeland, soms zijn ze daar best snel hoor.
quote:Op woensdag 9 maart 2005 11:54 schreef gras het volgende:
[..]
Ik geloof graag in sprookjes, maar Omroep Zeeland.
Zodra het niet op AT5 is zal het allemaal wel.quote:
Ik zie het anders nergens staan...quote:Op woensdag 9 maart 2005 12:27 schreef MrDoegewoon het volgende:
Sandman heeft denk wel gelijk, is niet de enige bron die het meld namelijk
Verschillende fora's gaat het gerucht, en ook kleinere nieuws sites en weblogs melden het. Het is dan nog wel een gerucht maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in..quote:
Wat hij zegt...quote:Op woensdag 9 maart 2005 13:05 schreef Robar het volgende:
Blind.............
Vind het een beetje de "makkelijkste" keuze!
Ik had liever een meer ervaren persoon gehad.
quote:Op woensdag 9 maart 2005 14:36 schreef piertje2 het volgende:
Ze zitten nu in bespreking (blind&bestuur) eind van de dag melden ze wat eruit is gekomen. Denk haast wel dat ze blind als hoofdtrainer aanstellen
quote:Het stoelenplan is zoals bekend gestart en loopt door. Ook hiervan verwachten wij steeds meer resultaten te zien. Inmiddels wordt er bekeken wat er nog meer kan veranderen aan de buitenkant van het Rinus Michels Stadion (groene verlichting wordt rood) en op de omloop (grote afbeeldingen van Ajax iconen).
quote:De jostiband die tijdens Ajax - FC Twente op de tweede ring naast het uitvak zat was daar op voorstel van de gemeente Amsterdam en zal nooit meer terug keren in het Rinus Michels Stadion. Dit is geen officieel ASD punt, maar er was dermate veel kritiek op hun aanwezigheid dat we het wel ter sprake hebben gebracht tijdens het overleg.
Van f-side.nlquote:Wat betreft het oude logo, daar loopt een haalbaarheidsonderzoek naar welke op 30 mei aanstaande afgerond zal worden. Wij zullen de uitkomst van dit onderzoek afwachten maar blijven uiteraard bij ons standpunt dat het logo zo snel mogelijk terug moet keren.
hij heeft wel gelijk met die buitenspelers, die geven de spits 0,0 bruikbare voorzetten per wedstrijd.quote:Op woensdag 9 maart 2005 20:30 schreef JeroenV het volgende:
9/3/2005 - Sonck haalt zijn gelijk
BRON: VRT teletekst
Wesley Sonck heeft in een interview met Voetbal Magazine zijn gelijk proberen te halen naar aanleiding van de moeizame prestaties van de Griek Charisteas. "Zie je wel dat het niet aan mij lag. Volgens mij ligt het aan hun systeem. Ze houden vast aan buitenspelers, ook al geraken die hun man niet voorbij." Niet alleen sportief ook qua behandeling uitte hij weer kritiek. "Elke dag bakken kritiek: daarin heeft Ajax me wat gebroken, gekrenkt zelfs. Ibrahimovic werd drie jaar afgekraakt, maar die speelt nu wel bij Juventus hé"
Ik begin een steeds grotere hekel aan die *** te krijgen... Wat een instelling. Gelukkig scoort hij wel aan de lopende band in Duitsland.
Is er iets aan me voorbij gegaan?? Is het al zo ver??quote:De jostiband die tijdens Ajax - FC Twente op de tweede ring naast het uitvak zat was daar op voorstel van de gemeente Amsterdam en zal nooit meer terug keren in het Rinus Michels Stadion. Dit is geen officieel ASD punt, maar er was dermate veel kritiek op hun aanwezigheid dat we het wel ter sprake hebben gebracht tijdens het overleg.
Is van de F-side-site afgehaalt dus is met eigen mening erin. Nog niks officieels volgens mijquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:24 schreef S-Two het volgende:
[..]
Is er iets aan me voorbij gegaan?? Is het al zo ver??
Vind ik inderdaad een mooiere naam. Met overal citaten van Cruyff op de zijkantquote:Op woensdag 9 maart 2005 21:34 schreef HeatWave het volgende:
tja, niets tegen Michels hoor, maar dat stadion moet natuurlijk gewoon ooit het Johan Cruijff stadion heten.....
Was eigenlijk ook mijn eerste gedachte ja. Als je een naam moet hebben van een man die belangrijk was kies dan Cruijff. Dat klinkt ook wat beter vind ik.quote:Op woensdag 9 maart 2005 21:34 schreef HeatWave het volgende:
tja, niets tegen Michels hoor, maar dat stadion moet natuurlijk gewoon ooit het Johan Cruijff stadion heten.....
quote:10/3/2005 - The Guardian: Jol sprak met Jaakke en Van Eijden [update]
Kwaliteitskrant The Guardian meldt dat Martin Jol een onderhoud heeft gehad met voorzitter Jaakke en directeur Van Eijden. Jol zou nog steeds de eerste kandidaat zijn van Ajax. Jol zou daarin hebben laten weten eigenlijk een morele verplichting te voelen aan Tottenham Hotspur. Hij zou een beslissing willen nemen over zijn toekomst op het moment dat Ajax een akkoord zou bereiken met de Spurs over een afkoopsom van zijn nog twee jaar lopende contract.
In dezelfde krant bevestigde Portsmouth dat Ronald Koeman een van de kandidaten op hun lijstje is voor de positie van manager bij hun club. Koeman deed dinsdag al een open sollicitatie voor een functie in Engeland waardoor zijn naam daar de komende tijd vaker zal gaan vallen.
Ook The Times maakt melding over het gesprek en geeft aan dat de afkoopsom een probleem kan gaan vormen voor Ajax. Daarnaast zou Jol genoegen moeten nemen met minder salaris, maar hij zou meer macht gaan krijgen dan alleen op coaching gebied.
Sonck heeft simpelweg gelijk.quote:Op woensdag 9 maart 2005 20:30 schreef JeroenV het volgende:
Wesley Sonck heeft in een interview met Voetbal Magazine zijn gelijk proberen te halen naar aanleiding van de moeizame prestaties van de Griek Charisteas. "Zie je wel dat het niet aan mij lag. Volgens mij ligt het aan hun systeem. Ze houden vast aan buitenspelers, ook al geraken die hun man niet voorbij." Niet alleen sportief ook qua behandeling uitte hij weer kritiek. "Elke dag bakken kritiek: daarin heeft Ajax me wat gebroken, gekrenkt zelfs. Ibrahimovic werd drie jaar afgekraakt, maar die speelt nu wel bij Juventus hé"
Ik begin een steeds grotere hekel aan die *** te krijgen... Wat een instelling. Gelukkig scoort hij wel aan de lopende band in Duitsland.
Die man heeft geen ruggegraat. Waarom heeft hij eigenlijk voor Ajax gekozen? Hij weet toch wat ze verwachten bij Ajax.quote:
Dat wel, maar meneer kon niet omgaan met kritiek en de amsterdamse sfeer ofzoquote:Op donderdag 10 maart 2005 09:41 schreef gras het volgende:
[..]
Die man heeft geen ruggegraat. Waarom heeft hij eigenlijk voor Ajax gekozen? Hij weet toch wat ze verwachten bij Ajax.
Tja. Misschien kan dat veranderen als Jol komt. Voorlopig even afwachten, vorige week heeft hij zelf nog in een interview met AT5 gezegd te willen blijven.quote:09-03-'05: Van der Vaart wil weg bij Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
Rafael van der Vaart heeft in een interview in Voetbal Magazine aangegeven dat hij Ajax komende zomer hoopt te kunnen verlaten. "Ik wil gewoon lekker voetballen en als het even kan bij een hele mooie Europese topclub", aldus de international in het maandblad. "Mijn contract loopt nog een seizoen door, maar eigenlijk wil ik niet nóg een jaar wachten."
Van der Vaart zegt in het vraaggesprek toe te zijn aan iets nieuws. "Ik ben niet uitgekeken op Ajax, maar ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging. Ik denk ook dat dat goed voor me zou zijn. Ook voor de club is het beter als ik komende zomer vertrek, want dan kan er nog een aardig bedrag worden ontvangen."
De 22-jarige middenvelder is opnieuw aan een moeizaam seizoen bezig in Amsterdam. De afgelopen twee wedstrijden, tegen Roda JC (competitie) en ADO Den Haag (beker), kon hij niet rekenen op een basisplaats.
Bron: Ajax Online
Sonck heeft niet helemaal gelijk.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Sonck heeft simpelweg gelijk.
Ik durf te beweren dat als Ajax dit hele seizoen 4-4-2 had gespeeld ze nu aan kop hadden gestaan in de competitie.
Het seizoen voordat Sonck kwam speelde Koeman nog wel eens wat realistischer en wel 4-4-2. Met name in de CL. Hetgeen later compleet over boord is gegooid. Zeker internationaal is dat de reden waarom Ajax slecht voetbalde. Als Ajax 4-3-3 speelt spelen ze in feite met 10 man, want die vleugelspitsen tellen met hun matige kwaliteit maar half mee.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:41 schreef gras het volgende:
[..]
Die man heeft geen ruggegraat. Waarom heeft hij eigenlijk voor Ajax gekozen? Hij weet toch wat ze verwachten bij Ajax.
OF Ajax had ' niet moeten kopen als ze van te voren wisten dat ze toch nooit 4-4-2 zouden spelen OF ze hadden gewoon moeten kijken naar de set spelers die ze hadden en 4-4-2 moeten spelen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Sonck heeft niet helemaal gelijk.
Hij heeft gelijk dat hij een 4-4-2 spits is.
Hij heeft gelijk dat hij het dan "misschien" beter zou doen.
Maar dat kun je Ajax niet kwalijk nemen.
Wat hij over ajax als club zegt slaat echt werkelijk nergens op.
Of had Ajax maar even lekker zijn systeem moeten aanpassen voor meneer Sonck.
Laat hem maar lekker goed voetballen in Duitsland, want na dit soort uitlatingen stijg je toch echt met stip op mijn lijst met meest arrogante en irritante voetballers! Lekker makkelijk om de club de schuld te geven van het feit dat hij niet slaagt bij die club. Sonck flikker op en loop in je eerst volgende wedstrijd toch even ongelofelijk hard tegen de doelpaal op van de tegenstander! Je bent de zwakste schakel, tot ziens!
(edit: ben het er wel mee eens dat 4-3-3 misschien niet het meest reele systeem is op dit moment!
Neemt niet weg dat Sonck in mijn ogen deels ongelijk heeft!)
Ik zeg ook DEELS gelijk, deels ongelijk!!! Goed lezen he, anders komen er misverstanden.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:48 schreef Doc het volgende:
[..]
OF Ajax had ' niet moeten kopen als ze van te voren wisten dat ze toch nooit 4-4-2 zouden spelen OF ze hadden gewoon moeten kijken naar de set spelers die ze hadden en 4-4-2 moeten spelen.
Dat Sonck niet voldeed ligt minstens evengoed aan Ajax als aan de heer Sonck zelf.
Ik ben het gisteren ergens tegengekomen dacht ik, kan me niet herinneren waarquote:Op donderdag 10 maart 2005 09:59 schreef gras het volgende:
Spelers zijn de baas. Hij kiest voor de verkeerde club, hij moet zich bewijzen. Dus laat hem dan ook naar zichzelf kijken in plaats van anderen.
Iemand misschien het hele interview?
quote:Zondag 6 maart - 'Ajax keek alleen naar mijn doelpuntenratio'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 16.00u GMT+01.00, Aachener Zeitung)
Wesley Sonck heeft eerder deze week tegenover de Aachener Zeitung gezegd dat Ajax hem nooit goed beoordeeld heeft, omdat de Amsterdamse club alleen naar zijn doelpuntenratio en naam keek.
Sonck in de krant: 'Ajax zag alleen mijn naam. Bekeek mij om mijn doelpuntenratio. Voor het team ben ik nooit belangrijk geweest. Mijn karakter heeft ook niemand wat geinteresseerd', aldus de Belgische aanvaller, die de inmiddels Koeman nog steeds verwijt dat hij rechtsbuiten moest spelen.
Sonck daarover: 'Ik kan niet als rechtsbuiten voetballen. Bovendien heb ik nooit de vrijheid bij Ajax gehad, dat ik hier bij Borussia wel krijg', zegt hij in de Aachener Zeitung.
Zie mijn post hierboven.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:59 schreef gras het volgende:
Spelers zijn de baas. Hij kiest voor de verkeerde club, hij moet zich bewijzen. Dus laat hem dan ook naar zichzelf kijken in plaats van anderen.
Ben het volledig met Wesley eens.quote:Op woensdag 9 maart 2005 20:30 schreef JeroenV het volgende:
ik vond de kritiek op zlatan anders meer dan terecht. in het begin bakte hij er niks van.quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:43 schreef aldostuta het volgende:
Ach, hij zegt dat Ajax onterecht 433 speelt en verwijst naar Zlatan met een verhaal over onterecht kritiek. Daar is wmb niets tegen in te brengen...
quote:Die goeie ouwe tijd
Prominente ex-Ajacieden als Marco van Basten en Johan Cruijff hebben al in een eerder stadium aangegeven dat het voetbal kapot gaat, wanneer het aantal buitenlandse spelers onbeperkt blijft, toch wordt er niets concreet gewijzigd door de UEFA/FIFA.
Gisteren werd de voorselectie bekend gemaakt voor de wedstrijden tegen Roemenië (op 26 maart in Boekarest) en Armenië (op 30 maart in Eindhoven) in deze selectie zijn zeven talentvolle Ajacieden opgenomen: Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel en Hedwiges Maduro.
Op zich een geweldig gegeven, de vermaarde jeugdopleiding op de Toekomst blijkt geen weggegooid geld, maar toch zit het me niet lekker dat géén van deze zeven spelers een échte, onbetwistbare basisplaats heeft op dit moment en dat buitenlandse spelers op dit moment eigenlijk de ontwikkeling van deze talenten stagneren.
Met Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en de niet geselecteerde Daniël de Ridder, heeft Ajax op dit moment acht talentvolle Nederlandse spelers in huis, die het gezicht van de club zouden moeten zijn. Maar wie krijgen de voorkeur??? De Griek Angelos Charisteas, de Argentijn Mauro Rosales, de Fransman Julien Escudé, de Zuid-Afrikaan Steven Pienaar, de Tunesiër Hatem Trabelsi, de Roemeen Bogdan Lobont en de Tsjechen Tomas Galásek en Zdenek Grygera.
Niets ten nadele van deze spelers, sommige van hen zijn ook beter dan het Nederlandse alternatief, maar herinnert iedereen zich nog de laatste succesperiode halverwege de jaren '90 onder Louis van Gaal??? Ajax speelde met slechts twee buitenlandse spelers in de basis: de Fin Jari Litmanen en de Nigeriaan Finidi George, soms mocht Nwanko Kanu (eveneens uit Nigeria) invallen, maar de basis van Ajax bestond vrijwel altijd uit negen Nederlanders.
In de beslissingswedstrijd tegen Ierland voor het EK van 1996 in Engeland, trad het Nederlands elftal aan met maar liefst negen Ajacieden en de reden waarom in 1996 zo matig werd gepresteerd tijdens het EK, was dat Oranje een rechtsbuiten (Finidi George) en nummer 10 (Jari Litmanen) miste, anders had men hélémáál kunnen voortborduren op de internationale successen van Ajax.
Mijn punt is dan ook, dat de UEFA/FIFA opnieuw zal moet besluiten een maximum te stellen aan het aantal buitenlanders, Ajax zou dan met de acht eerder genoemde talenten spelen, aangevuld met drie buitenlanders die écht een toegevoegde waarde blijken te zijn, zoals bijvoorbeeld Maxwell, Tomas Galásek en Hatem Trabelsi.
Ajax zal dan in Nederland jarenlang onbetwist de beste zijn, maar ook in de Champions League zou men wellicht nieuwe successen kunnen boeken, aangezien ook clubs als Chelsea, Arsenal, Barcelona, Real Madrid, AC Milan en Juventus dan slechts drie buitenlandse spelers mogen opstellen. Daarnaast zal ook het Oranje van Marco van Basten en John van 't Schip hierbij gebaat zijn...
Bron: http://ArieAFCA.web-log.nl
En Wesley is altijd maar poeslief geweest en heeft nooit kritiek geuit naar Ajax toe?quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:27 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ben het volledig met Wesley eens.
Een systeem zou niet een doel moeten zijn maar een hulpmiddel. Als je een spits koopt lijkt het mij dat je onderzoekt in welk systeem hij het best speelt. Komt dat niet overeen met jouw speelstij pas je deze aan, of je koopt de spits niet.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:29 schreef Robar het volgende:
[..]
En dat 4-4-2 was een NOODoplossing. Iedereen had kunnen weten dat Ajax ten allen tijde terug zou vallen op 4-3-3. Dat is nu eenmaal het Ajaxsysteem. Dus verwachten dat Ajax door zou gaan met 4-4-2 was niet echt reeel!
Maar bijna iedereen verwachtte (Ajax, Sonck, Supporters, Critici, enzovoorts), dat Sonck wel uit de voeten kon bij Ajax, iedereen verwachtte dat. Daarom vind ik dat Sonck dat niet in zijn geheel mag afschuiven op Ajax. Hij moet zelf zo mans zijn en zo profesioneel om te zeggen dat hij zelf ook een verkeerde keuze heeft gemaakt. En dan niet omdat Ajax een ***club is (zijn woorden), maar omdat hij het systeem verkeerd ingeschat heeft! Hij heeft genoeg kansen gehad en hij heeft genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Kom dan niet met een slap verhaal over dat hij alleen maar kritiek kreeg. De kritiek is ontstaan toen bleek dat hij 1. Niet goed speelde, 2. Hij iedereen behalve zichzelf de schuld gaf, 3. Toen hij "vreemde" uitspraken ging doen. Voor die tijd was er geen kritiek. Zoals ik al eerder zei, beide partijen hebben een verkeerde keuze gemaakt, schuif dat niet op Ajax af.quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:35 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Een systeem zou niet een doel moeten zijn maar een hulpmiddel. Als je een spits koopt lijkt het mij dat je onderzoekt in welk systeem hij het best speelt. Komt dat niet overeen met jouw speelstij pas je deze aan, of je koopt de spits niet.
Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:29 schreef Robar het volgende:
En dat 4-4-2 was een NOODoplossing. Iedereen had kunnen weten dat Ajax ten allen tijde terug zou vallen op 4-3-3. Dat is nu eenmaal het Ajaxsysteem. Dus verwachten dat Ajax door zou gaan met 4-4-2 was niet echt reeel!
In het allereerste begin was het nog niet je van het. Maar we weten allemaal dat elke spits bij ajax tijd nodig heeft, dus moet je wachten met de kritiek.quote:Op donderdag 10 maart 2005 10:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik vond de kritiek op zlatan anders meer dan terecht. in het begin bakte hij er niks van.
uiteindelijk ging hij goed spelen en was er geen (of iig minder) kritiek.
Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?quote:Op donderdag 10 maart 2005 11:29 schreef Robar het volgende:
[..]
En Wesley is altijd maar poeslief geweest en heeft nooit kritiek geuit naar Ajax toe?
Sorry hoor, maar Wesley moet maar eens goed naar zichzelf kijken!
Want hij heeft de grootste bek van iedereen gehad!
Wie kaatst kan de bal verwachten!
Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....quote:En dat 4-4-2 was een NOODoplossing. Iedereen had kunnen weten dat Ajax ten allen tijde terug zou vallen op 4-3-3. Dat is nu eenmaal het Ajaxsysteem. Dus verwachten dat Ajax door zou gaan met 4-4-2 was niet echt reeel!
nouquote:Op donderdag 10 maart 2005 12:24 schreef aldostuta het volgende:
[..]
In het allereerste begin was het nog niet je van het. Maar we weten allemaal dat elke spits bij ajax tijd nodig heeft, dus moet je wachten met de kritiek.
Maar zelfs daarna, toen hij al aantoonbaar de beste van allemaal was, bleef de kritiek maar komen; altijd werd er wel iets gevonden. Dat was belachelijk.
Mwah, er is altijd kritiek op Zlatan geweest. Het meeverdedigen, het soms slungelachtige balverlies, het kansloos een actie proberen te maken, zijn (weinige) goals...quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
True, ik heb altijd al gezegd dat 4-3-3 niet reeel is tegenwoordig, zeker niet in het internationale voetbal. In de Nederlandse competitie zou je ermee kunnen domineren, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben. Het is een verschrikkelijk mooi systeem, maar zeker niet heilig in mijn ogen. Ik vrees alleen dat Blind die lijn wel zal volgen alwaar een Jol dit weleens los zou kunnen laten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!
Het is in mijn ogen compleet knettergek dat een club een bepaald systeem heilig verklaard..
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?
[..]
Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....
Dan heb je of een heel slecht of een selectief geheugenquote:Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
Wat Sonck zegt is wmb geen moddergooien, wat hij zegt lopt namelijk. Niet alle kritiek op ajax is moddergooien........ Of Sonck kritiek kan verdragen weet ik niet, maar een groot deel van de kritiek op hem was natuurlijk wel hypocriet. Stellen dat Sonck niet voldoet bij Ajax: is niet zo gek, want je laat een typische 442 spits spelen in een 433 systeem...... Kan hij niets aan doen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 13:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!
Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
quote:Babangida beëindigt voetballoopbaan
Tidjani Babangida zet een punt achter zijn voetballoopbaan. Ajax' voormalige rechtsbuiten had de afgelopen twee jaren te veel last van spierblessures.
De Nigeriaan won in 1998 met Ajax de dubbel en twee jaar geleden werd hij met zijn club kampioen van China. In 102 officiële wedstrijden scoorde hij 22 doelpunten. Het seizoen 97-98 was zijn beste. Hij scoorde maar liefst 13 doelpunten en had daarmee een belangrijk aandeel in de winst van de dubbel.
Babangida bevindt zich op dit moment in het Afrikaanse land Benin en is inmiddels een nieuwe carrière als zakenman begonnen.
En dit is waar het mij om gaat!quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat het louter de schuld van Ajax is, maar men mag imo best wat meer de hand in eigen boezem steken ipv de mensen met kritiek steeds maar weer als gek en gefrustreed af te schilderen.
Joh, mensen laten we nu eens niet de prestatie van PSV vergelijken met de prestatie van Ajax.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:25 schreef F1Bas het volgende:
[..]
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.
what he said.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Dit is goed voor het Nederlands voetbal!
Hij zeurde omdat hij in een verkeerd systeem speelde. Hij is nooit serieus geprobeerd in een 442, dus dit lijkt mij een nogal voorbarig oordeel..... (In de CL , waar Ajax wel 442 speelde, deed hij het goed.)quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:29 schreef methodmich het volgende:
Dat we 4-4-2 moeten spelen is logisch, maar zelfs in 4-4-2 had Sonck niet gerendeerd, simpelweg omdat hij niveau mist en zich alleen maar bezig hield met zeuren en verongelijkt kijken.
Perfect! Zelfs als Ajacied durf ik toe te geven dat Martin Jol bij de Spurs beter zit dan bij Ajax en in Danny Blind zie ik het hélémáál niet zitten, dat wordt een "Jan Wouters-effect" dus Johan (II) Neeskens lijkt mij de beste kandidaat...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:53 schreef Denni5 het volgende:
"In de papieren versie van het AD is vermeld dat Ajax zijn aandacht voor de trainingspositie naar een derde kandidaat zou hebben verschoven. Dit zou het gevolg zijn van het overleg tussen Ajax en Cruijff van afgelopen dinsdag. Martin Jol zou in de wachtkamer zijn gezet en Danny Blind zou, ondanks eerdere afspraken, door de clubleiding niet als een geschikte kandidaat worden gezien. De eerder dit seizoen bij NEC ontslagen Johan Neeskens zou volgens het AD door Cruijff, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax en Barcelona, naar voren zijn geschoven."
Mwah valt mee. Mooier dan die van de afgelopen paar jaren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Iets anders, volgens het Ajax netwerk forum zou dit het nieuwe uitshirt worden:
[afbeelding]
Geen idee hoe betrouwbaar en dergelijke, maar ik vind dit niet het meest geweldige shirt.
Ja, kan er wel mee doorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:42 schreef ThomasBerge het volgende:
Het shirt ziet er inderdaad nog wel aardig uit
Sonck heeft toch als 10 gespeeld? Dat is verkapt 4-4-2 hoor. Sonck is gewoon niet goed genoeg gebleken, heeft ie zelf ook toegegeven.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:23 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hij zeurde omdat hij in een verkeerd systeem speelde. Hij is nooit serieus geprobeerd in een 442, dus dit lijkt mij een nogal voorbarig oordeel..... (In de CL , waar Ajax wel 442 speelde, deed hij het goed.)
we hebben het thuis shirt toch alquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Zo zie je maar iedereen vindt wat anders mooi. Lijkt me sterk dat er ooit een shirt komt die iedereen mooi vindt.
Uitshirt '94/'95. Vond ik (zelfs voor de finale) het mooiste uitshirt van de afgelopen twintig jaar (al is dat niet zo moeilijk, met al die lelijke uitshirts). Maar ik vond dat echt een prachtig shirt.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Zo zie je maar iedereen vindt wat anders mooi. Lijkt me sterk dat er ooit een shirt komt die iedereen mooi vindt.
Als het zo doorgaat maakt Raffie zijn laatste halfjaar bij Ajax af op de bankquote:Van der Vaart ontevreden op de bank
Rafael van der Vaart begint zondag tegen NEC waarschijnlijk weer op de bank. De middenvelder kampte enige tijd met de naweeën van een griepvirus, maar lijkt inmiddels volledig hersteld.
De interim-coaches Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot geven echter momenteel op het middenveld de voorkeur aan andere spelers. Dit tot ongenoegen van Van der Vaart.
"Ik ben helemaal hersteld van het griepvirus en toch zit ik op de bank. Ik heb de coaches om uitleg gevraagd, "aldus Van der Vaart. "Ze vertelden mij dat ik er naast vanwege de balans op het middenveld. "
http://www.nieuws.nl/bericht/1/35461quote:ArenA is voor dag domein van golfers
In het domein dat normaliter toebehoort aan het voetbal en american-football, kwam vrijdag een hele andere sport aan bod. Ongeveer tachtig mensen speelden er een partijtje golf. Voor de eerste keer werd de ArenA Open gehouden, een golftoernooi voor het goede doel.
De opbrengst van het evenement gaat naar de Richard Krajicek Foundation. Het stadion was voor de gelegenheid omgebouwd tot golfbaan. Achttien teams van vier á vijf personen liepen een parcours van negen holes, die op en rond het veld van de ArenA waren gesitueerd. Het geld werd bijeengebracht door het inschrijfgeld van bedrijven.
Deelnemers konden een balletje slaan met bekende Nederlanders als René Froger, en (oud)-sporters als Piet Shrijvers, Fred Grim en Krajicek zelf. De beginnende en geoefende golfers konden zich voorbereiden in een golfsimulator. Een van de negen holes was op de middenstip van de Arena aangelegd, waar een heuse green werd uitgerold.
De stichting van de voormalig toptennisser houdt zich bezig met projecten om jongeren aan het sporten te krijgen. Speerpunt van de stichting zijn de Krajicek Playgrounds, sportveldjes die worden aangelegd in wijken waar de mogelijkheden voor de jeugd om te sporten beperkt zijn.
Ik ook, maar op basis van de afgelopen wedstrijden is dat wel anders.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 11:18 schreef methodmich het volgende:
Ik zie liever Sneijder dan Raffie hoor.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=17971quote:‘Martin Jol gaat Engeland verlaten’
Niels Olthof | 12-03-2005 11:39:26
De Engelse tabloid The Sun komt vandaag met een wel heel opmerkelijk bericht. Tottenham Hotspur-coach Martin Jol schijnt te vertrekken uit Engeland.
Jol was op zoek naar een woning in Engeland. In Essex scheen de coach bijna een huis te hebben gekocht. Echter trok Jol zich op het laatst terug van de deal. Zijn vrouw heeft de verkoper gemeld dat zij het land namelijk zouden verlaten.
Of het vertrek van Jol dan te maken zou hebben met een functie bij Ajax blijft dan de vraag.
Het Parool.quote:Cruijff blijft meepraten
DICK SINTENIE
AMSTERDAM - Ajax zal eerst een nieuwe trainer aanstellen en dan pas een technisch directeur. Dat zei voorzitter John Jaakke gisteren. Jaakke wilde niet ingaan op de naam van de nieuwe trainer, maar hij zei wel dat een aanstelling waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten.
De voorzitter ontkende dat hoofd opleidingen Danny Blind in zijn contract heeft laten opnemen dat hij de opvolger wordt van de opgestapte Ronald Koeman.
De clubleiding sprak dinsdag uitgebreid met adviseur en erelid Johan Cruijff. Jaakke: ''Cruijff vindt het vooral van belang dat door de hele club heen over voetbal wordt gesproken en op alle niveaus wordt meegedacht. Er moet daarbij vertrouwen zijn in elkaar en dingen moeten beter worden afgestemd.''
Jaakke ontkent niet dat verschillende afdelingen binnen Ajax nu te veel een eiland vormen. ''Daarin zouden we meer eenheid moeten creëren. Om een voorbeeld te geven: als de hoofdtrainer vindt dat een jeugdspeler toe is aan het eerste elftal, zou daar overleg over moeten worden gevoerd met het hoofd opleidingen, met de leider van zo'n jongen en zijn trainer.''
Volgens Jaakke mag binnen de club geen vijandigheid bestaan. ''Men is soms geneigd meteen in de verdediging te gaan. Cruijff zegt: 'Ik zei toch dat je Van Gaal niet moest aanstellen?' Inderdaad, dat heeft hij gezegd. Maar ik schiet niet in de stress als hij mij daarmee confronteert.''
Cruijff heeft ook gepleit voor een bredere discussie op het gebied van scouting. Jaakke: ''Dat zou verder kunnen gaan dan de mensen die nu bij Ajax de scoutingafdeling vormen. Cruijff denkt dat het goed is als oud-voetballers op dit terrein meedenken met de club. Ik heb hem gevraagd of hij dat zelf ook wil doen. En dat wil hij best.''
De kritiek van Cruijff dat te veel buitenlandse voetballers bij Ajax in de selectie zitten, werd gistermiddag deels door interim-trainer Ruud Krol gepareerd. ''Ik ben het wel eens met de stelling dat het belangrijk is dat zo veel mogelijk Nederlandse voetballers bij Nederlandse clubs spelen, maar aan de andere kant: jongens als Anthony Obodai, Steven Pienaar en Rasmus Lindgren, die al zo jong bij Ajax binnenkomen, kun je nauwelijks meer buitenlanders noemen.''
Lindgren is morgen in de uitwedstrijd tegen NEC waarschijnlijk de vervanger van Rafael van der Vaart. Sinds Krol en Tonny Bruins Slot de regie overnamen, is Van der Vaart verbannen naar de bank.
Onder Koeman raakte de mid-denvelder al zijn aanvoerdersband kwijt, maar was hij nog wel meestal basisspeler. Met Krol en Bruins Slot aan het roer is hij in twee duels nog niet verder gekomen dan twee invalbeurten.
Krol ontweek tijdens de persconferentie de vragen over Van der Vaart niet, maar hij liet ook niet het achterste van zijn tong zien. ''Rafael is één van de selectiespelers. Daar hebben we er 25 van. Wekelijks kiezen we de elf die met elkaar het uitgebalanceerdste geheel vormen.''
Volgens Krol heeft hij de speler in een persoonlijk gesprek voorgehouden wat in zijn ogen moet gebeuren om 'weer die speciale voetballer te worden'. Krol: ''Maar wat ik heb gezegd, is niet voor de buitenwereld bestemd.''
Van der Vaart zelf, die nu ook moet vrezen voor zijn plek bij Oranje, is duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging, een andere omgeving ook. Het zou hem niet verbazen als dit zijn laatste seizoen is in Amsterdamse dienst.
''Mijn wens is nog steeds ooit in een mooie Europese competitie te spelen. Mijn contract loopt tot 2006. Als ik deze zomer niet ga, krijg je een Van Bommel-verhaal. Dan kan ik een jaar later transfervrij vertrekken. Ik denk niet dat de club dat wil.''
misschien kunnen we hem ruilen met Jolquote:
Wat denk jij dat Ajax nog vangt voor V/d Vaart? Op voetbalzone roepen die Ajax-supporters de meest absurde en astronomische bedragen. 15 miljoen euro etc.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:08 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien kunnen we hem ruilen met Jol
maar V.d.Vaart moet gewoon weg aan het einde van het seizoen. aan het begin van het seizoen dacht iedereen dat al en we moeten ook wat geld voor hem vangen anders is het zonde.
Ik vermoed dat zijn transfer slechts de miskoop genaamd Charisteas zal compenseren...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:13 schreef Suijk het volgende:
7 à 8 miljoen is het hoogst haalbare, voor een éénjarig contract.
Ik denk dat we heel blij moeten zijn als er een club met 10 miljoen komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:10 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat denk jij dat Ajax nog vangt voor V/d Vaart? Op voetbalzone roepen die Ajax-supporters de meest absurde en astronomische bedragen. 15 miljoen euro etc.
Ziet er wel netjes uit, alleen dat logo klopt nog nietquote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Iets anders, volgens het Ajax netwerk forum zou dit het nieuwe uitshirt worden:
[afbeelding]
Geen idee hoe betrouwbaar en dergelijke, maar ik vind dit niet het meest geweldige shirt.
als Chelsea komt ja anders mag je meer aan 5 a 6 op zn allerhoogst denkenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:13 schreef Suijk het volgende:
7 à 8 miljoen is het hoogst haalbare, voor een éénjarig contract.
Voor 4 miljoen zou ik hem dus echt niet laten gaan dan.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:14 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik vermoed dat zijn transfer slechts de miskoop genaamd Charisteas zal compenseren...
We kunnen er dus vanuit gaan dat dat er wel in staatquote:De voorzitter ontkende dat hoofd opleidingen Danny Blind in zijn contract heeft laten opnemen dat hij de opvolger wordt van de opgestapte Ronald Koeman.
Martin... die gaat daar echt niet wegquote:Coach van zes miljoen
Martin Jol was vorig seizoen nog 'te dikkerig' om hoofdtrainer te worden bij Feyenoord. Nu ziet ajax hem als kandidaat om Ronald Koeman op te volgen. Op bezoek bij de coach van Tottenham Hotspur, rond wie de beeldvorming in een paar maanden tijd flink is veranderd.
Robert Jol scheurt nog maar eens een enveloppe open. De jongere neef van Martin Jol zit in de trainerskamer van Tottenham Hotspur aan tafel. Voor zijn neus liggen tientallen brieven en pakketjes uitgestald. Sinds twee maanden is hij dagelijks te vinden op het trainingscomplex van Spurs in Noord-Oost Londen. Hij neemt zijn neef en hoofdcoach taken uit handen zoals het behandelen van de post. Het kost Robert elke dag twee uur om alle verzoeken aan Martin te lezen en te behandelen.
,,Op een huwelijksaanzoek na hebben we alles wel zo'n beetje gehad'', zegt hij, terwijl zijn ogen glijden over een uitnodiging van de toneelvereniging in de plaatselijke deelgemeente Chigwell. Ze vinden het een eer als Martin bij hun eerstvolgende voorstelling aanwezig is. Dit is een voorbeeld van bewondering in klein formaat. Maar het neemt ook grotere vormen aan. Laatst liepen ze in Birmingham naar het stadion voor Engeland - Nederland. Werd Martin vlakbij Villa Park aangeklampt door honderden mensen. Robert Jol: ,,Martin is door het voetbal al wat meer gewend. Maar als eenvoudige Hagenees stond ik toch even raar te kijken.''
Eén van de hoofdinvesteerders in stadion White Hart Lane meldt zich per e-mail. De zoon van de puissant rijke ondernemer heeft volgende week een feest. De man zou als een kind zo blij zijn als Martin een videoboodschap voor de jongen inspreekt.
Jol zelf is bij het raam van zijn trainerskamer gaan staan. Op de parkeerplaats heeft een clubsponsor net een paar fonkelnieuwe BMW's laten aanrukken. Het zijn de nieuwste showmodellen. Eens in de zoveel weken mag de man aan de spelers en trainers van Spurs een BMW proberen te slijten. Dat gaat met wisselend succes. De meeste spelers hebben nog veel mooiere wagens tot hun beschikking, straaljagers op wielen vaak. Maar een aantal van hen wil nog wel eens een auto 'voor erbij' nemen. Een paar vakken naast de Ferrari van verdediger Noureddine Naybet heeft Jol zijn eigen fonkelnieuwe Porsche geparkeerd. Een kadootje van de voorzitter, met wie hij momenteel praat over een aanpassing van zijn contract.
Echte trainer
In een paar maanden tijd is er veel veranderd rond Martin Jol, die dit weekeinde een jaar geleden met RKC tegen Willem II speelde. Voor 6.000 mensen in het Mandemakers-stadion. Morgen speelt hij met Spurs bij Newcastle United om een plaats in de halve finale van de FA Cup. 52.000 fans op St James' Park zullen voor een unieke Cup-sfeer zorgen. Vorig seizoen ook typeerde Jorien van den Herik Jol als 'te dikkerig' voor het hoofdtrainerschap van Feyenoord. De voorzitter zei: ,,Kijk, als Alex Ferguson ergens binnenkomt, zeg je: He fills a room. Met zijn charisma en uitstraling. Martin Jol vult ook een kamer, maar dan in letterlijke zin.''
Nu is dezelfde Jol kandidaat om Ronald Koeman op te volgen bij ajax. De kosten om Jols contract bij Spurs af te kopen en hem voor drie seizoenen te contracteren: zes miljoen euro.
Op het trainingsveld gaat hij deze dinsdagmorgen weer aan de slag met sterren als Robbie Keane, Frederic Kanouté en Jermain Defoe. Defoe is één van de revelaties van dit Premiership-seizoen. De leiding van Spurs denkt inmiddels 25 miljoen pond voor de international te kunnen beuren. De 24-jarige Keane speelde eerder bij Leeds United, in de Serie A bij Inter Milaan en is veelvoudig Iers international. Bij Spurs staat hij bekend als een speler die van zichzelf weet dat hij goed is. Onder Jol heef hij geen vaste plaats meer en dat pikt hij van een trainer die vorig seizoen nog zijn aanwijzingen los liet op Yuri Cornelisse en Virgillio Teixeira.
De vraag waarom, laat zich makkelijk beantwoorden. Ook een vedette als Keane ziet in dat hij dagelijks met een échte trainer op het veld staat. Niet met iemand die de naam heeft trainer te zijn en vooral voor de uitstraling naar buiten toe is aangetrokken. Voor Jol stoelt het ambacht van trainer nog steeds op dezelfde principes en uitgangspunten als toen hij jaren geleden de amateurs van Scheveningen Nederlands kampioen maakte. ,,Écht trainen, dat is je nummers 9 en 10 samen op iets laten oefenen dat je later in de wedstrijden terug ziet.''
Dat principe gaat op alle niveaus in het voetbal op, maar lang niet iedere trainer kan het bewerkstellingen. Jol kan het waarderen zoals Bert Wagendorp laatst in het maandblad Johan het trainersgilde onder de loep nam. De columnist vertelde op cynische wijze over zijn particuliere onderzoek naar succesvolle coaches onder voormalige topspelers. Veel verder dan Cruijff en Beckenbauer kwam hij niet. Waarbij je nog kunt strijden over de vraag of Cruijff en Beckenbauer volgens het handboek De Echte topcoach wel echte topcoaches waren. Ze boekten hun successen maar op twee podia en maakten nooit een middenmoter kampioen. 'De coaches van het gespreide bedje', concludeerde Wagendorp. ,,Mooie term'', oordeelt Jol.
Hij pakte zelf na de amateurtitel met Scheveningen ook de Amstel Cup met Roda JC. Mocht hij in de toekomst met een club de eredivisie-titel grijpen, dan is Martin Jol de enige Nederlandse trainer ooit die deze trilogie heeft voltooid.
Scheren
Maar dan moet je wel 'mannetjes' hebben die je wegbrengen, leert de ervaring. Jol is wat dat betreft als Co Adriaanse. Ze hebben in hun carrières nooit 'vriendjes' benaderd die hen bij een grote club of een invloedrijk persoon als Johan Cruijff binnen konden praten. Jol staat in het voetbal bekend als een 'spelerstrainer'; hij is nooit een 'bestuurderstrainer' geworden.'
,,Frank Arnesen is nu de eerste die mij heeft geholpen'', zegt Jol. ,,Als Frank zich niet hard voor mij had gemaakt, was ik zelfs nooit assistent bij Spurs geworden. Ook naar hem toe voel ik een morele verplichting om hier te blijven.''
Jol en Adriaanse smeden liever relaties binnen hun eigen clubs. Bij RKC maakte Jol zijn assistent Ton Verkerk belangrijk. De oud-doelman was de oren en ogen binnen de selectie en allesbehalve een potenzager. Bij Spurs heeft hij in de persoon van de oud-speler Chris Hughton weer een zeer loyale tweede man.
Het zorgt er mede voor dat de trainerskamer bij Spurs dezelfde sfeer ademt als toen Jol trainer was bij RKC. De deur staat altijd open, kantoorpersoneel en spelers lopen in en uit. Het ruikt er naar voetbal en iedereen die binnen zit durft zichzelf te zijn. Dus kan het gebeuren dat Jol na de training achter zijn bureau gaat zitten en zich net als bij RKC op zijn gemak gaat scheren. Met een elektrisch apparaat, dat hij zodra de batterijen leeg zijn niet in het stopcontact steekt, maar vervangt door eenzelfde model uit zijn toilettas.
Toevallig houdt het eerste scheerapparaat er deze morgen mee op. Terwijl Jol geroutineerd van apparaat wisselt, keuvelt hij wat na met een verslaggever van de Evening Standard die hem zojuist in de trainerskamer heeft geïnterviewd. De jongen bekijkt het tafereel als enige nog wél met grote ogen. Je ziet hem denken: zo dichtbij laten Wenger, Ferguson of David O'leary bij hun clubs níemand komen.
Jol heeft die openheid nodig. Alleen zo kan hij als trainer functioneren. De chemie tussen spelers en staf wordt op trainingscomplex The Lodge ook in letterlijke zin uitgebeeld. Een tijdje terug heeft Jol op eigen kosten een kunstenaar in de arm genomen. Die heeft een prachtige inktschets gemaakt. Spelers en trainers in Spurs-outfit die gezamenlijk bouwen aan een kathedraal. Het kunstwerk is bewust opgehangen in de ruimte waar Jol zijn teambesprekingen houdt. Hij heeft de groep inmiddels ook het verhaal achter het werk vertelt. ,,Dat gaat over de wil om ten koste van alles te willen winnen.''
Metselen of bouwen
Als assistent van de 'naam' Jacques Santini proefde hij berusting bij de spelers van een club met één miljoen fans, die al 15 jaar stuk loopt op de frustratie van niet ingeloste verwachtingen. De Nederlander bespeurde een houding van laidback of complacency, zoals de Engelsen zeggen.
,,Kunnen jullie met al het geld en die grote auto's toch nog elke week tot op de bodem gaan en jezelf pijn doen?'', vroeg hij de groep. ,,Over vijf jaar, maar ook over 25 jaar kunnen we nog allemaal in dezelfde weelde leven als nu. Maar daar gaat het toch niet om in het leven? Het gaat om Bill Nicholsen. (legendarische oud-manager van Spurs die eerder dit seizoen overleed, red.). Die kon op een geven moment zeggen: ik ben de grootste, want ik heb iets moois gedaan.''
Wijzend op de inktschets van de kathedraal gaf Jol zijn spelers de keuze: Jullie kunnen elke dag naar je werk komen als metselaars die simpelweg wat komen metselen. Jullie zouden hier kunnen komen om elke dag een muurtje te bouwen. Maar als speler van Tottenham Hotspur kun je óók redeneren: ik ga naar mijn werk en metsel een muur die het fundament wordt van een kathedraal waar straks iedereen met verbazing en bewondering naar kijkt.''
Langs precies dezelfde weg bouwde Jol de afgelopen jaren het nietige RKC op tot een gevestigde eredivisieclub. Het liet de Nederlandse top-3 al die jaren ijzig koud. Als trainer denkt en doet Martin Jol niets anders dan pakweg drie jaar geleden toen hij met RKC op doelsaldo UEFA Cup-voetbal mis liep.
Toch heeft hij tot zijn 49-ste moeten wachten om salonfähig te worden bij een club als Ajax.
bron: AD
Ja inderdaad. Volgens mij valt het ook wel mee. Beetje stevig verband eromheen en niet zo aanstellen.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:36 schreef VoreG het volgende:
Een gekneusde pols hindert je bij het voetballen? Ik heb met een gekneusde pols in het doel gestaan
Staat op de vorige pagina. Het hele artikel uit het Parool. Niet zeggen hoorquote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:45 schreef VoreG het volgende:
VDV heeft vandaag ook in het Parool gezegt dat hij weg wil bij Ajax. Dat lijkt hem het beste voor hemzelf en voor de club. Exacte quote heb ik niet.
quote:Jol kost Ajax zes miljoen euro 2005-03-12 11:24:24
Het Algemeen Dagblad meldt dat Ajax zes miljoen euro nodig heeft om het driejarige contract van Martin Jol bij Tottenham Hotspur af te kopen. In een interview met de voormalige succescoach van RKC vertelt de Scheveninger tussen neus en lippen ook nog dat hij een morele verplichting voelt om bij de Spurs te blijven, omdat Frank Arnesen zich hard maakte voor zijn als assistent van de inmiddels ontslagen Jacques Santini.
bron: www.elfvoetbal.nl
oke ik zal niks vertellenquote:Op zaterdag 12 maart 2005 18:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Staat op de vorige pagina. Het hele artikel uit het Parool. Niet zeggen hoor
Maar VDV heeft nog maar een één-jarig contractquote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:26 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat 10 miljoen voor Van der Vaart best nog mogelijk is, als je ziet wat er voor andere spelers nog betaald wordt. Moet je wel een club hebben die dat nog kan betalen.
En Jol komt definitief niet:quote:Het Parool meldt dat Jaakke heeft aangegeven dat het aantrekken van een nieuwe trainer niet al te lang meer op zich zal laten wachten. De nieuwe coach wordt eerder aangetrokken dan zijn toekomstige baas, de technisch directeur. Naar aanleiding van het gesprek met Cruijff wil Jaakke vooral meer eenheid in de club creeren en coryfeen zoals Cuijff zelf betrekken in het scoutingsproces.
Naja, we zullen zienquote:Persbureau Reuters meldt dat Jol vandaag heeft gemeld niet geinteresseerd te zijn in een overstap naar Ajax. Zo stellig was hij nog niet eerder. Hij gaf aan dat er slechts nog enkele details hoeven te worden afgerond alvorens hij een nieuw verbeterd contract zal tekenen bij de Spurs. "Deze positie is een uitdaging voor mij en dit is een goede club. Ze zorgen goed voor me. De fans zijn fantastisch. Ik heb het erg naar mijn zin en ben loyaal aan deze club."
Bobson ook.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:49 schreef methodmich het volgende:
En dan nog? Hij is jong en international.
Straks gaat inderdaad ook nog het hoofd Jeugdopleidingen weg. Hebben we helemaal niemand meer met enig technisch voetbal verstandquote:12/3/2005 - Radio Rijnmond: Blind kandidaat bij Sparta
Indien Danny Blind niet de positie van hoofdcoach bij Ajax krijgt, en daar lijkt het vooralsnog op, dan heeft hij nog andere opties. Radio Rijnmond meldt dat Blind, net als Wiljan Vloet overigens, kandidaat is voor de positie van coach van de koploper in de eerste divisie Sparta. Blind speelde zoals bekend voor zijn periode bij Ajax jarenlang voor Sparta.
Ik wilde het ook posten, maar dan in het Koeman-topic.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:13 schreef VoreG het volgende:
Ik hoor nu op C+ dat er het gerucht gaat dat vd Eijden, Rijkaard en Ten Cate heeft benaderd en dat zou nog een goede kans maken omdat Rijkaard de druk daar te hoog vindt.
Lijkt me erg sterk
We weten dat jij van ploegen houdt die niet scoren en alleen maar verdedigen, maar ga dat niet overal verkondigen.quote:
Ik troll niet; Het ís zo. Zelfs Peter Bosz zou nog kampioen worden met Barca. Rijkaard degradeerde met Sparta en Ten Cate was ook alles behalve een topper in Nederland. Jol, Hiddink en Adriaanse: Dát zijn toptrainersquote:Op zaterdag 12 maart 2005 21:34 schreef VoreG het volgende:
[..]
We weten dat jij van ploegen houdt die niet scoren en alleen maar verdedigen, maar ga dat niet overal verkondigen.
10 miljoen is op z'n zachtst gezegd overdreven.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:26 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat 10 miljoen voor Van der Vaart best nog mogelijk is, als je ziet wat er voor andere spelers nog betaald wordt. Moet je wel een club hebben die dat nog kan betalen.
quote:Waarom Rafael van der Vaart en Gerald Vanenburg zoveel op elkaar lijken
Te vroeg gepiekt?
Door Christiaan Ruesink
Als jeugdspeler was er geen betere dan Gerald Vanenburg. Bij Ajax wist iedereen dat de frêle middenvelder ooit een wereldtopper zou worden. Geraldinho, zoals zijn bijnaam luidde, kon alles met een bal. Op 5 april 1981 - hij was exact 17 jaar en één maand oud - maakte hij zijn debuut in het eerste elftal. Ajax won in de Meer met 2-0 van FC Den Haag. De start was zo verpletterend dat hij de rest van het seizoen ook speelde.
Ajax moest bijna 20 jaar wachten op een talent vergelijkbaar met Gerald Vanenburg. Toen Rafael van der Vaart excelleerde in de jeugd, zeiden de trainers op de Toekomst trots: 'We hebben er weer eentje'. Een aanstaande wereldtopper, bedoelden ze. In de tussenliggende periode waren ze blij geweest met Clarence Seedorf en Patrick Kluivert, maar zij hadden niet dat 'speciale' van een typische Ajax-speler. Die zijn klein. Verfijnd voetenwerk. Lef zonder grote bek.
Op 19 april 2000 - hij was exact 17 jaar en twee maanden oud - maakte Rafael van der Vaart zijn debuut in het eerste elftal. Ajax speelde in Den Bosch met 1-1 gelijk. De kleine middenvelder maakte indruk. De supporters, verzot op spelers uit de eigen opleiding, durfden weer te hopen. Het ging niet best met Ajax. De ploeg zou dat seizoen op de vijfde plaats eindigen, ver achter kampioen PSV.
Zo was het in 1981 ook. Toen was AZ ongenaakbaar en strompelde Ajax door het seizoen. Johan Cruijff was adviseur en nadat hij van de tribune was gedaald om trainer Leo Beenhakker van advies te voorzien, was het kwaad geschied. Op 20 maart 1981 nam Beenhakker ontslag. Assistent Aad de Mos nam het tijdelijk over. Hij liet Gerald Vanenburg debuteren, alsof hij daarmee zijn bestaan voor eeuwig in de boeken zou krijgen. Wie populair wil worden als trainer van Ajax geeft een jeugdspeler de kans, wist De Mos. Hans Westerhof deed 19 jaar later precies hetzelfde.
Het is bijna onwerkelijk te zien hoe de geschiedenis zich heeft herhaald. Op 21 maart 2000 kreeg Jan Wouters ontslag en nam Westerhof, hoofd jeugdopleidingen, het over. Door Van der Vaart te laten debuteren, won de interim-trainer aan sympathie bij de achterban. In die zin zijn Vanenburg en Van der Vaart met dezelfde gedachte aan het publiek gepresenteerd. Maar de parallellen in hun carrière gaan verder.
Beiden maakten deel uit van een unieke generatie talentrijke voetballers. Over de lichting-Vanenburg, waartoe ook Been, Van Basten, Van 't Schip en Menzo behoorden, zeiden de kenners dat ze tot de wereldtop kon doorgroeien. Woorden van gelijke strekking klonken toen de lichting-Van der Vaart doorbrak, met ploeggenoten als Robben, Heitinga en Huntelaar. Zowel Vanenburg als Van der Vaart gold als de vaandeldrager. Zo gingen ze ook naar een jeugd-WK. In 1983 in Mexico en in 2001 in Argentinië.
Op dat podium bleek voor het eerst hun zwakte: ze gingen ten onder aan het hoge verwachtingspatroon. Mexico werd niet het toernooi van Vanenburg, zoals Argentinië niet het WK van Van der Vaart werd. Anderen vielen op. Van Basten bijvoorbeeld. En Robben. De gedroomde uitblinkers verlieten met het schaamrood op de kaken het toernooi. Vanenburg kreeg de rode kaart in het slotduel met Argentinië, terwijl de scheidsrechter Van der Vaart in de laatste wedstrijd tegen Egypte uit het veld stuurde. Terug bij hun clubs groeiden ze echter door in een tempo dat deed vermoeden dat de voorspellingen van de jeugdtrainers weldra zouden worden waargemaakt.
Tot het moment dat de hoofdcoach kritiek gaf. Cruijff prikkelde Vanenburg voortdurend; het was voor het eerst dat het talent daarmee moest leren omgaan. Hij ging er niet beter van voetballen. Zoals Van der Vaart de eeuwige kritiek van Koeman - nota bene een leerling van Cruijff - niet op prijs stelde. Cruijff liet Vanenburg aan het einde van het seizoen vertrekken naar PSV. Ondanks de protesten van de aanhang, die de publiekslieveling liever in Amsterdam zag blijven.
Van der Vaart bevindt zich in de situatie zoals Vanenburg die 19 jaar geleden meemaakte. Hij is 22 jaar, international, publiekslieveling en voormalig talent. Zoals Van Basten zijn leeftijdgenoot inmiddels was voorbijgestreefd, heeft Robben dat ook gedaan. Van der Vaart staat op een kruispunt in zijn carrière. Zal hij uiteindelijk, zoals Vanenburg, beter tot zijn recht komen in een meer dienende rol? Of blijft hij hopen op een rol als spelverdeler? Welke stap zal Van der Vaart zetten? De verwachting is dat hij Ajax verlaat, maar waar naar toe?
Misschien moest hij maar eens langs bij Vanenburg.
Bij PSV.
6-7 miljoen is het hoogst haalbare denk ik en dan nog omdat ie van "ajax" komt.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:26 schreef methodmich het volgende:
quote:Op zaterdag 12 maart 2005 19:26 schreef methodmich het volgende:
Van Persie bracht toch 6, nog wat miljoen euro op?quote:Op zondag 13 maart 2005 04:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]![]()
ff afgaande op de afgelopen jaren, van Persie bracht rond de 3 miljoen op. Kezman 8 miljoen (en dat was Chelsea) en de bank zittende linkshalf van ajax met overgewicht moet 10 miljoen opbrengen? Wie gaat dat betalen?
2.750.000 pondquote:Op zondag 13 maart 2005 04:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Van Persie bracht toch 6, nog wat miljoen euro op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |