abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25456280
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
Mwah, er is altijd kritiek op Zlatan geweest. Het meeverdedigen, het soms slungelachtige balverlies, het kansloos een actie proberen te maken, zijn (weinige) goals...

En Sonck raakt wel een goed punt.
4-3-3 waarbij ieder zijn vaste posite houdt, is gewoon makkelijker te verdedigen voor een tegenstander. Geen positiewisselingen dus de verdedigers van de tegenstander hebben 1 taak, dekking van de vleugels en zorgen voor een laatste man en op die manier heb je van middelmatige vleugelspelers (die we te veel hebben gehad) geen last en zal een spits nooit bereikt worden.
Wat dit systeem wel heeft is het samenspel met de backs en dat gaat (gelukkig) wel redelijk, maar dat kan mijns inziens bij 4-4-2 ook nog.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25456352
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!

Het is in mijn ogen compleet knettergek dat een club een bepaald systeem heilig verklaard..
True, ik heb altijd al gezegd dat 4-3-3 niet reeel is tegenwoordig, zeker niet in het internationale voetbal. In de Nederlandse competitie zou je ermee kunnen domineren, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben. Het is een verschrikkelijk mooi systeem, maar zeker niet heilig in mijn ogen. Ik vrees alleen dat Blind die lijn wel zal volgen alwaar een Jol dit weleens los zou kunnen laten.
pi_25456486
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?
[..]

Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!

Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
pi_25458341
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
Dan heb je of een heel slecht of een selectief geheugen
Zelfs bij die goal tegen NAC stond het overgrote deel van de Arena te fluiten en te schelden op Zlatan, pas toen hij de zesde man uitspeelde begon met een beetje te juichen....

Seizoen daarvoor idem: hij heeft nooit de waardering gekregen die hij verdiende.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_25458405
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:19 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!

Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
Wat Sonck zegt is wmb geen moddergooien, wat hij zegt lopt namelijk. Niet alle kritiek op ajax is moddergooien........ Of Sonck kritiek kan verdragen weet ik niet, maar een groot deel van de kritiek op hem was natuurlijk wel hypocriet. Stellen dat Sonck niet voldoet bij Ajax: is niet zo gek, want je laat een typische 442 spits spelen in een 433 systeem...... Kan hij niets aan doen.

En ik zeg niet dat het louter de schuld van Ajax is, maar men mag imo best wat meer de hand in eigen boezem steken ipv de mensen met kritiek steeds maar weer als gek en gefrustreed af te schilderen.
pi_25459360
Dat we 4-4-2 moeten spelen is logisch, maar zelfs in 4-4-2 had Sonck niet gerendeerd, simpelweg omdat hij niveau mist en zich alleen maar bezig hield met zeuren en verongelijkt kijken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25459606
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
www.thuisuiteten.nl
pi_25459994
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_25464605
quote:
Babangida beëindigt voetballoopbaan
Tidjani Babangida zet een punt achter zijn voetballoopbaan. Ajax' voormalige rechtsbuiten had de afgelopen twee jaren te veel last van spierblessures.
De Nigeriaan won in 1998 met Ajax de dubbel en twee jaar geleden werd hij met zijn club kampioen van China. In 102 officiële wedstrijden scoorde hij 22 doelpunten. Het seizoen 97-98 was zijn beste. Hij scoorde maar liefst 13 doelpunten en had daarmee een belangrijk aandeel in de winst van de dubbel.
Babangida bevindt zich op dit moment in het Afrikaanse land Benin en is inmiddels een nieuwe carrière als zakenman begonnen.

Baba .
slettebak [@] gmail.com
pi_25464693
Baba als zakenman?
Ik zie nog die reclame voor me, waar hij bij de bank zit...

Het ga je goed verder, baba!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25464784
Ik vond hem altijd wel een leuke speler. Weet nog wel toen Vermeegen bij hem op bezoek ging
pi_25469325
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 15:44 schreef aldostuta het volgende:

[..]
En ik zeg niet dat het louter de schuld van Ajax is, maar men mag imo best wat meer de hand in eigen boezem steken ipv de mensen met kritiek steeds maar weer als gek en gefrustreed af te schilderen.
En dit is waar het mij om gaat!
Het is niet louter de schuld van Ajax.
Er zijn foute keuzes gemaakt aan twee kanten!

Alleen vraag ik me sterk af of Sonck het bij Ajax had gered als ze 4-4-2 hadden gespeeld.
Op de een of andere manier ligt het volgens mij niet aleen aan het systeem, maar ook aan de cultuur waar Sonck zich niet in kon vinden.

En als je naderhand Ajax voor *** uitmaakt en alle schuld bij Ajax legt, dan gooi je weldegelijk met modder! Het is een gedane zaak, laat het rusten. Sonck is degene die gefrustreerd reageert.
pi_25469742
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 18:25 schreef F1Bas het volgende:

[..]

idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.
Joh, mensen laten we nu eens niet de prestatie van PSV vergelijken met de prestatie van Ajax.
Uiteindelijk staat PSV gewoon in de kwartfinale net als Ajax toen!
Weten jullie nog hoe Ajax in die tweede ronde kwam een paar jaar geleden?
Ternauwernood op doelsaldo! Wat dat betreft heeft die prestatie dan misschien weer wat minder glans dan de prestatie van PSV. PSV staat gewoon als een huis en verdient waardering, ook van ons Ajacieden! Het waren allebei knappe prestaties.

Hulde aan PSV!
Dit is goed voor het Nederlands voetbal!
pi_25470220
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 09:40 schreef Robar het volgende:

[..]
Dit is goed voor het Nederlands voetbal!
what he said.
Comfortably numb
pi_25470288
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:29 schreef methodmich het volgende:
Dat we 4-4-2 moeten spelen is logisch, maar zelfs in 4-4-2 had Sonck niet gerendeerd, simpelweg omdat hij niveau mist en zich alleen maar bezig hield met zeuren en verongelijkt kijken.
Hij zeurde omdat hij in een verkeerd systeem speelde. Hij is nooit serieus geprobeerd in een 442, dus dit lijkt mij een nogal voorbarig oordeel..... (In de CL , waar Ajax wel 442 speelde, deed hij het goed.)
pi_25470687
"In de papieren versie van het AD is vermeld dat Ajax zijn aandacht voor de trainingspositie naar een derde kandidaat zou hebben verschoven. Dit zou het gevolg zijn van het overleg tussen Ajax en Cruijff van afgelopen dinsdag. Martin Jol zou in de wachtkamer zijn gezet en Danny Blind zou, ondanks eerdere afspraken, door de clubleiding niet als een geschikte kandidaat worden gezien. De eerder dit seizoen bij NEC ontslagen Johan Neeskens zou volgens het AD door Cruijff, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax en Barcelona, naar voren zijn geschoven."
Comfortably numb
pi_25470723
Martin Jol in de wachtkamer gezet? we moeten blij zijn als hij wilt komen.
Weg met Neeskens, lijkt me de minst geschikte van de 3.
hoewel hij volgens mij niet over zich heen laat lopen, wat misschien wel handig is met al onze 'vedettes'.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:03:23 #218
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_25470832
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 10:53 schreef Denni5 het volgende:
"In de papieren versie van het AD is vermeld dat Ajax zijn aandacht voor de trainingspositie naar een derde kandidaat zou hebben verschoven. Dit zou het gevolg zijn van het overleg tussen Ajax en Cruijff van afgelopen dinsdag. Martin Jol zou in de wachtkamer zijn gezet en Danny Blind zou, ondanks eerdere afspraken, door de clubleiding niet als een geschikte kandidaat worden gezien. De eerder dit seizoen bij NEC ontslagen Johan Neeskens zou volgens het AD door Cruijff, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax en Barcelona, naar voren zijn geschoven."
Perfect! Zelfs als Ajacied durf ik toe te geven dat Martin Jol bij de Spurs beter zit dan bij Ajax en in Danny Blind zie ik het hélémáál niet zitten, dat wordt een "Jan Wouters-effect" dus Johan (II) Neeskens lijkt mij de beste kandidaat...
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_25470981
Ten Cate..... is de enige waar ik wel vertrouwen in zou hebben.. Jol zou misschien nog een redelijke 2e optie zijn... Neeskens zie ik niet zitten en Blind wordt idd een 2e Jan Wouters....

Of v. Eijden weg en Adriaanse terug
pi_25471204
Wij zouden blij moeten zijn met een Jol maar hij zou ook blij moeten zijn met een Ajax. Alleen een coach die graag wil moeten we halen.

Ten Cate gaat denk ik alsnog komen maar dan wel aan het eind van het seizoen.
pi_25471658
T E N C A T E
pi_25474373
Iets anders, volgens het Ajax netwerk forum zou dit het nieuwe uitshirt worden:

Geen idee hoe betrouwbaar en dergelijke, maar ik vind dit niet het meest geweldige shirt.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 16:34:32 #223
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_25475225
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Iets anders, volgens het Ajax netwerk forum zou dit het nieuwe uitshirt worden:

[afbeelding]

Geen idee hoe betrouwbaar en dergelijke, maar ik vind dit niet het meest geweldige shirt.
Mwah valt mee. Mooier dan die van de afgelopen paar jaren.
Hij lijkt wel veel op die van een aantal seizoenen terug, 99-2000 ofzo.
pi_25475298
Het shirt ziet er inderdaad nog wel aardig uit
pi_25475505
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 16:42 schreef ThomasBerge het volgende:
Het shirt ziet er inderdaad nog wel aardig uit
Ja, kan er wel mee door
pi_25475538
Mooi shirt!
Alleen vind ik het bekershirt wat ze nu hebben mooier, maar daar horen eigenlijk nog de drie Amsterdamse kruizen op
Koning.
pi_25475655
Mooi shirt, ziet er goed uit
pi_25475893
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 10:23 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hij zeurde omdat hij in een verkeerd systeem speelde. Hij is nooit serieus geprobeerd in een 442, dus dit lijkt mij een nogal voorbarig oordeel..... (In de CL , waar Ajax wel 442 speelde, deed hij het goed.)
Sonck heeft toch als 10 gespeeld? Dat is verkapt 4-4-2 hoor. Sonck is gewoon niet goed genoeg gebleken, heeft ie zelf ook toegegeven.
www.thuisuiteten.nl
pi_25476004
Nou niet echt . Dan speel je achter de spits in een 4-3-3 en dat is niet samen in de spits met nog een andere spits als 10 moet je dan vanuit het middenveld komen en ben je sterk afhankelijk van wat de diepste spitst doet met de ballen. Je loopt dan een heel ander veld dan als je diep samen met iemand speelt. Je loopt dan ook niet heel erg diep maar tussen de linies door en er zijn maar weinig mensen die dat heel goed in kunnen vullen in een 4-3-3 zoals bij Ajax gespeeld wordt.

Hij is geen super spits maar hij zou wel beter renderen in een 4-4-2 waarin hij samen met een andere spits voorin kan ballen.
pi_25476133
Hij wilde juist de vrijheid hebben om te komen. Die kreeg ie volop. Je mag gewoon zeggen dat Sonck gefaald heeft en dat ligt voor een klein deel aan het systeem, maar vooral aan hemzelf. Zelden zo'n negatieve voetballer gezien in Ajax-shirt.
www.thuisuiteten.nl
pi_25476818
wel een mooi shirt.
in ieder geval mooier dan wat we nu hebben
pi_25476907
Het shirt lijkt indd op het shirt uit de tijd van Laudrup, vind ut ook niet echt mooi...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25478370
Zo zie je maar iedereen vindt wat anders mooi. Lijkt me sterk dat er ooit een shirt komt die iedereen mooi vindt.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_25478445
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Zo zie je maar iedereen vindt wat anders mooi. Lijkt me sterk dat er ooit een shirt komt die iedereen mooi vindt.
we hebben het thuis shirt toch al
  vrijdag 11 maart 2005 @ 20:49:33 #235
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_25478608
Verschilt idd niet veel met het uitshirt van Laudrup 10 dat ik hier heb liggen....
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 11 maart 2005 @ 21:29:23 #236
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_25479290
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 20:34 schreef F1Bas het volgende:
Uitshirt '94/'95. Vond ik (zelfs voor de finale) het mooiste uitshirt van de afgelopen twintig jaar (al is dat niet zo moeilijk, met al die lelijke uitshirts). Maar ik vond dat echt een prachtig shirt.
pi_25479316
quote:
Van der Vaart ontevreden op de bank
Rafael van der Vaart begint zondag tegen NEC waarschijnlijk weer op de bank. De middenvelder kampte enige tijd met de naweeën van een griepvirus, maar lijkt inmiddels volledig hersteld.
De interim-coaches Ruud Krol en Tonnie Bruins Slot geven echter momenteel op het middenveld de voorkeur aan andere spelers. Dit tot ongenoegen van Van der Vaart.
"Ik ben helemaal hersteld van het griepvirus en toch zit ik op de bank. Ik heb de coaches om uitleg gevraagd, "aldus Van der Vaart. "Ze vertelden mij dat ik er naast vanwege de balans op het middenveld. "
Als het zo doorgaat maakt Raffie zijn laatste halfjaar bij Ajax af op de bank
pi_25479506
Van der Vaart op de bank
pi_25481864
Buitenkansje dit, golfer. Of was je niet uitgenodigd .
quote:
ArenA is voor dag domein van golfers
In het domein dat normaliter toebehoort aan het voetbal en american-football, kwam vrijdag een hele andere sport aan bod. Ongeveer tachtig mensen speelden er een partijtje golf. Voor de eerste keer werd de ArenA Open gehouden, een golftoernooi voor het goede doel.

De opbrengst van het evenement gaat naar de Richard Krajicek Foundation. Het stadion was voor de gelegenheid omgebouwd tot golfbaan. Achttien teams van vier á vijf personen liepen een parcours van negen holes, die op en rond het veld van de ArenA waren gesitueerd. Het geld werd bijeengebracht door het inschrijfgeld van bedrijven.

Deelnemers konden een balletje slaan met bekende Nederlanders als René Froger, en (oud)-sporters als Piet Shrijvers, Fred Grim en Krajicek zelf. De beginnende en geoefende golfers konden zich voorbereiden in een golfsimulator. Een van de negen holes was op de middenstip van de Arena aangelegd, waar een heuse green werd uitgerold.

De stichting van de voormalig toptennisser houdt zich bezig met projecten om jongeren aan het sporten te krijgen. Speerpunt van de stichting zijn de Krajicek Playgrounds, sportveldjes die worden aangelegd in wijken waar de mogelijkheden voor de jeugd om te sporten beperkt zijn.
http://www.nieuws.nl/bericht/1/35461
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 maart 2005 @ 23:30:57 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_25482107
Is de Arena al sneeuw vrij ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_25482141
nog meer gaten in het matje
  zaterdag 12 maart 2005 @ 10:09:42 #242
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_25486378
Als van der Vaart op de bank moet, hoort Sneijder op de tribune.
pi_25486399
Dat shirt is best te doen, vind ik dan
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
pi_25486908
Ik zie liever Sneijder dan Raffie hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_25486925
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 11:18 schreef methodmich het volgende:
Ik zie liever Sneijder dan Raffie hoor.
Ik ook, maar op basis van de afgelopen wedstrijden is dat wel anders.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 11:39:59 #247
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_25487171
quote:
‘Martin Jol gaat Engeland verlaten’
Niels Olthof | 12-03-2005 11:39:26

De Engelse tabloid The Sun komt vandaag met een wel heel opmerkelijk bericht. Tottenham Hotspur-coach Martin Jol schijnt te vertrekken uit Engeland.

Jol was op zoek naar een woning in Engeland. In Essex scheen de coach bijna een huis te hebben gekocht. Echter trok Jol zich op het laatst terug van de deal. Zijn vrouw heeft de verkoper gemeld dat zij het land namelijk zouden verlaten.

Of het vertrek van Jol dan te maken zou hebben met een functie bij Ajax blijft dan de vraag.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=17971

Zou het dan toch..
pi_25487240
Het is wel The Sun he...
www.thuisuiteten.nl
pi_25487381
quote:
Cruijff blijft meepraten

DICK SINTENIE

AMSTERDAM - Ajax zal eerst een nieuwe trainer aanstellen en dan pas een technisch directeur. Dat zei voorzitter John Jaakke gisteren. Jaakke wilde niet ingaan op de naam van de nieuwe trainer, maar hij zei wel dat een aanstelling waarschijnlijk niet lang op zich zal laten wachten.

De voorzitter ontkende dat hoofd opleidingen Danny Blind in zijn contract heeft laten opnemen dat hij de opvolger wordt van de opgestapte Ronald Koeman.

De clubleiding sprak dinsdag uitgebreid met adviseur en erelid Johan Cruijff. Jaakke: ''Cruijff vindt het vooral van belang dat door de hele club heen over voetbal wordt gesproken en op alle niveaus wordt meegedacht. Er moet daarbij vertrouwen zijn in elkaar en dingen moeten beter worden afgestemd.''

Jaakke ontkent niet dat verschillende afdelingen binnen Ajax nu te veel een eiland vormen. ''Daarin zouden we meer eenheid moeten creëren. Om een voorbeeld te geven: als de hoofdtrainer vindt dat een jeugdspeler toe is aan het eerste elftal, zou daar overleg over moeten worden gevoerd met het hoofd opleidingen, met de leider van zo'n jongen en zijn trainer.''

Volgens Jaakke mag binnen de club geen vijandigheid bestaan. ''Men is soms geneigd meteen in de verdediging te gaan. Cruijff zegt: 'Ik zei toch dat je Van Gaal niet moest aanstellen?' Inderdaad, dat heeft hij gezegd. Maar ik schiet niet in de stress als hij mij daarmee confronteert.''

Cruijff heeft ook gepleit voor een bredere discussie op het gebied van scouting. Jaakke: ''Dat zou verder kunnen gaan dan de mensen die nu bij Ajax de scoutingafdeling vormen. Cruijff denkt dat het goed is als oud-voetballers op dit terrein meedenken met de club. Ik heb hem gevraagd of hij dat zelf ook wil doen. En dat wil hij best.''

De kritiek van Cruijff dat te veel buitenlandse voetballers bij Ajax in de selectie zitten, werd gistermiddag deels door interim-trainer Ruud Krol gepareerd. ''Ik ben het wel eens met de stelling dat het belangrijk is dat zo veel mogelijk Nederlandse voetballers bij Nederlandse clubs spelen, maar aan de andere kant: jongens als Anthony Obodai, Steven Pienaar en Rasmus Lindgren, die al zo jong bij Ajax binnenkomen, kun je nauwelijks meer buitenlanders noemen.''

Lindgren is morgen in de uitwedstrijd tegen NEC waarschijnlijk de vervanger van Rafael van der Vaart. Sinds Krol en Tonny Bruins Slot de regie overnamen, is Van der Vaart verbannen naar de bank.

Onder Koeman raakte de mid-denvelder al zijn aanvoerdersband kwijt, maar was hij nog wel meestal basisspeler. Met Krol en Bruins Slot aan het roer is hij in twee duels nog niet verder gekomen dan twee invalbeurten.

Krol ontweek tijdens de persconferentie de vragen over Van der Vaart niet, maar hij liet ook niet het achterste van zijn tong zien. ''Rafael is één van de selectiespelers. Daar hebben we er 25 van. Wekelijks kiezen we de elf die met elkaar het uitgebalanceerdste geheel vormen.''

Volgens Krol heeft hij de speler in een persoonlijk gesprek voorgehouden wat in zijn ogen moet gebeuren om 'weer die speciale voetballer te worden'. Krol: ''Maar wat ik heb gezegd, is niet voor de buitenwereld bestemd.''

Van der Vaart zelf, die nu ook moet vrezen voor zijn plek bij Oranje, is duidelijk toe aan een nieuwe uitdaging, een andere omgeving ook. Het zou hem niet verbazen als dit zijn laatste seizoen is in Amsterdamse dienst.

''Mijn wens is nog steeds ooit in een mooie Europese competitie te spelen. Mijn contract loopt tot 2006. Als ik deze zomer niet ga, krijg je een Van Bommel-verhaal. Dan kan ik een jaar later transfervrij vertrekken. Ik denk niet dat de club dat wil.''
Het Parool.

Gemengde gevoelens bij de uitspraken van VDV.
pi_25487419
Heb ik niet, hij moet gewoon aan zichzelf denken en aan Ajax denken en vertrekken. Aan spelers die twijfelen of ze wel moeten blijven heeft Ajax niets. Verder is het voor Van der Vaart belangrijk om ergens anders z'n carriere weer een impuls te geven.
That's all folks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')