Mwah, er is altijd kritiek op Zlatan geweest. Het meeverdedigen, het soms slungelachtige balverlies, het kansloos een actie proberen te maken, zijn (weinige) goals...quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
True, ik heb altijd al gezegd dat 4-3-3 niet reeel is tegenwoordig, zeker niet in het internationale voetbal. In de Nederlandse competitie zou je ermee kunnen domineren, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben. Het is een verschrikkelijk mooi systeem, maar zeker niet heilig in mijn ogen. Ik vrees alleen dat Blind die lijn wel zal volgen alwaar een Jol dit weleens los zou kunnen laten.quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:06 schreef Doc het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!
Het is in mijn ogen compleet knettergek dat een club een bepaald systeem heilig verklaard..
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!quote:Op donderdag 10 maart 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?
[..]
Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....
Dan heb je of een heel slecht of een selectief geheugenquote:Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
Wat Sonck zegt is wmb geen moddergooien, wat hij zegt lopt namelijk. Niet alle kritiek op ajax is moddergooien........ Of Sonck kritiek kan verdragen weet ik niet, maar een groot deel van de kritiek op hem was natuurlijk wel hypocriet. Stellen dat Sonck niet voldoet bij Ajax: is niet zo gek, want je laat een typische 442 spits spelen in een 433 systeem...... Kan hij niets aan doen.quote:Op donderdag 10 maart 2005 13:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!
Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
quote:Babangida beëindigt voetballoopbaan
Tidjani Babangida zet een punt achter zijn voetballoopbaan. Ajax' voormalige rechtsbuiten had de afgelopen twee jaren te veel last van spierblessures.
De Nigeriaan won in 1998 met Ajax de dubbel en twee jaar geleden werd hij met zijn club kampioen van China. In 102 officiële wedstrijden scoorde hij 22 doelpunten. Het seizoen 97-98 was zijn beste. Hij scoorde maar liefst 13 doelpunten en had daarmee een belangrijk aandeel in de winst van de dubbel.
Babangida bevindt zich op dit moment in het Afrikaanse land Benin en is inmiddels een nieuwe carrière als zakenman begonnen.
En dit is waar het mij om gaat!quote:Op donderdag 10 maart 2005 15:44 schreef aldostuta het volgende:
[..]
En ik zeg niet dat het louter de schuld van Ajax is, maar men mag imo best wat meer de hand in eigen boezem steken ipv de mensen met kritiek steeds maar weer als gek en gefrustreed af te schilderen.
Joh, mensen laten we nu eens niet de prestatie van PSV vergelijken met de prestatie van Ajax.quote:Op donderdag 10 maart 2005 18:25 schreef F1Bas het volgende:
[..]
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.
what he said.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:40 schreef Robar het volgende:
[..]
Dit is goed voor het Nederlands voetbal!
Hij zeurde omdat hij in een verkeerd systeem speelde. Hij is nooit serieus geprobeerd in een 442, dus dit lijkt mij een nogal voorbarig oordeel..... (In de CL , waar Ajax wel 442 speelde, deed hij het goed.)quote:Op donderdag 10 maart 2005 17:29 schreef methodmich het volgende:
Dat we 4-4-2 moeten spelen is logisch, maar zelfs in 4-4-2 had Sonck niet gerendeerd, simpelweg omdat hij niveau mist en zich alleen maar bezig hield met zeuren en verongelijkt kijken.
Perfect! Zelfs als Ajacied durf ik toe te geven dat Martin Jol bij de Spurs beter zit dan bij Ajax en in Danny Blind zie ik het hélémáál niet zitten, dat wordt een "Jan Wouters-effect" dus Johan (II) Neeskens lijkt mij de beste kandidaat...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 10:53 schreef Denni5 het volgende:
"In de papieren versie van het AD is vermeld dat Ajax zijn aandacht voor de trainingspositie naar een derde kandidaat zou hebben verschoven. Dit zou het gevolg zijn van het overleg tussen Ajax en Cruijff van afgelopen dinsdag. Martin Jol zou in de wachtkamer zijn gezet en Danny Blind zou, ondanks eerdere afspraken, door de clubleiding niet als een geschikte kandidaat worden gezien. De eerder dit seizoen bij NEC ontslagen Johan Neeskens zou volgens het AD door Cruijff, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax en Barcelona, naar voren zijn geschoven."
Mwah valt mee. Mooier dan die van de afgelopen paar jaren.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 15:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Iets anders, volgens het Ajax netwerk forum zou dit het nieuwe uitshirt worden:
[afbeelding]
Geen idee hoe betrouwbaar en dergelijke, maar ik vind dit niet het meest geweldige shirt.
Ja, kan er wel mee doorquote:Op vrijdag 11 maart 2005 16:42 schreef ThomasBerge het volgende:
Het shirt ziet er inderdaad nog wel aardig uit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |