abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 maart 2005 @ 14:38:07 #141
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_25442018
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 14:36 schreef piertje2 het volgende:

Ze zitten nu in bespreking (blind&bestuur) eind van de dag melden ze wat eruit is gekomen. Denk haast wel dat ze blind als hoofdtrainer aanstellen

Ik heb er geen lekker gevoel bij
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  woensdag 9 maart 2005 @ 14:44:56 #142
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_25442095
Wouters, Koeman ..... het waren allemaal mensen die het niet hebben gered. Zoals iemand hier al zei is Blind weer zo'n "makkelijke" keuze, die precies in dit rijtje gaat passen.

Meer ervaring van een coach leek me nu wel een keer gewenst.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_25442456
Kansloze gang van zaken weer.
pi_25442688
Wie heeft dit nu uiteindelijk weer bepaald?
pi_25442749
Waarom zou Blind direct in het rijtje Wouters/Koeman komen?

Jammer dat de helft van de aanhang hem meteen afserveerd...

Het enige verwijt wat ik naar Blind zou kunnen hebben is dat het wel weer een oud-verdediger is...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_25442927
Danny dacht altijd wel aanvallend.

Hij verdient de voorkeur van de twijfel, al is de manier waarop hij zich binnen Ajax heeft bewogen zowel in de periode Wouters (als TD) als de laatste tijd niet altijd even chique geweest. Met de jeugd doet hij het echter goed en hij heeft wel al ervaring op kunnen bouwen daar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_25442937
Voordeel van Blind is, dat hij de spelers uit de jeugd ontzettend goed kent en dus weet wie waar goed kan spelen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_25442951
Ach, het hele inlikverhaal is niet relevant natuurlijk als ie maar presteert
In Southern Sun
pi_25443066
Jezus, en weer kapitaalvernietiging. Laat die man eerst een paar jaar bij een subtopper werken. Laat 'm fouten maken, ervaring opdoen. Nu wordt ie over 2 jaar ontslagen, weg blind, weg hoofd opleidingen, geen resultaat, verkeerde spelers aangekocht., Etc

Johan heeft (altijd) gelijk, lange termijn visie is er niet. Trek een ervaren coach aan ipv weer zon jeugdtrainer. Ongelooflijk. van eijden rot op!
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_25443087
Als Johan de mesias is die ie wilt zijn, moet ie eens ophouden met alleen maar praten...
De beste stuurlui...
In Southern Sun
pi_25443179
Als Ajax met Johan heeft gesproken en Blind aanstelt, neem ik aan dat ie zijn zegen gaf. Die gaf ie ook aan Koeman trouwens.
www.thuisuiteten.nl
pi_25443215
"Volgende trainer? Zelfde probleem"
Ajax moet eerst de problemen in de interne organisatie oplossen, met aanpassingen komen en daarna een trainer aanstellen. Dat zei Johan Cruijff dinsdagavond bij de NOS.
Het was voor het eerst dat Cruijff zich publiekelijk uitte over de crisis bij de club. Volgens hem is het de afgelopen jaren op meerdere fronten misgegaan, niet alleen bij de keuze van een TD of een trainer.
"Eerst moeten alle onderdelen van het voetbalbedrijf, de scouting, de jeugdopleiding, samenwerken. Anders krijgt een volgende trainer met dezelfde problemen te maken en gaat het weer mis

Hoe kan Ajax een dag na het gesprek dan meteen al Blind aantrekken wanneer de structurele problemen niet zijn opgelost. Is het bestuur dan zo naïef?
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  woensdag 9 maart 2005 @ 17:50:07 #153
82589 S-Two
barba macacu
pi_25443287
Als dat zo is zal Cruijff zich wel weer gebruikt voelen en in de toekomst vast geen raad meer willen geven... Het lijkt me trouwens ook verstandiger als ze eerst een TD aanstellen. Krol en TBS kunnen het seizoen gewoon afmaken ja...
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_25444377
quote:
Het stoelenplan is zoals bekend gestart en loopt door. Ook hiervan verwachten wij steeds meer resultaten te zien. Inmiddels wordt er bekeken wat er nog meer kan veranderen aan de buitenkant van het Rinus Michels Stadion (groene verlichting wordt rood) en op de omloop (grote afbeeldingen van Ajax iconen).
quote:
De jostiband die tijdens Ajax - FC Twente op de tweede ring naast het uitvak zat was daar op voorstel van de gemeente Amsterdam en zal nooit meer terug keren in het Rinus Michels Stadion. Dit is geen officieel ASD punt, maar er was dermate veel kritiek op hun aanwezigheid dat we het wel ter sprake hebben gebracht tijdens het overleg.
quote:
Wat betreft het oude logo, daar loopt een haalbaarheidsonderzoek naar welke op 30 mei aanstaande afgerond zal worden. Wij zullen de uitkomst van dit onderzoek afwachten maar blijven uiteraard bij ons standpunt dat het logo zo snel mogelijk terug moet keren.
Van f-side.nl

Klinkt goed
pi_25444420
bestaat die f-side nog dan?
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  woensdag 9 maart 2005 @ 19:49:20 #156
55651 JaWi
Shalom.
pi_25444922
Ja.
slettebak [@] gmail.com
pi_25445050
9/3/2005 - Sonck haalt zijn gelijk
(Van onze verslaggever RvN)
BRON: VRT teletekst

Wesley Sonck heeft in een interview met Voetbal Magazine zijn gelijk proberen te halen naar aanleiding van de moeizame prestaties van de Griek Charisteas. "Zie je wel dat het niet aan mij lag. Volgens mij ligt het aan hun systeem. Ze houden vast aan buitenspelers, ook al geraken die hun man niet voorbij." Niet alleen sportief ook qua behandeling uitte hij weer kritiek. "Elke dag bakken kritiek: daarin heeft Ajax me wat gebroken, gekrenkt zelfs. Ibrahimovic werd drie jaar afgekraakt, maar die speelt nu wel bij Juventus hé"

Ik begin een steeds grotere hekel aan die *** te krijgen... Wat een instelling. Gelukkig scoort hij wel aan de lopende band in Duitsland.
pi_25445084
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 20:30 schreef JeroenV het volgende:

Wesley Sonck heeft in een interview met Voetbal Magazine zijn gelijk proberen te halen naar aanleiding van de moeizame prestaties van de Griek Charisteas. "Zie je wel dat het niet aan mij lag. Volgens mij ligt het aan hun systeem. Ze houden vast aan buitenspelers, ook al geraken die hun man niet voorbij." Niet alleen sportief ook qua behandeling uitte hij weer kritiek. "Elke dag bakken kritiek: daarin heeft Ajax me wat gebroken, gekrenkt zelfs. Ibrahimovic werd drie jaar afgekraakt, maar die speelt nu wel bij Juventus hé"

Ik begin een steeds grotere hekel aan die *** te krijgen... Wat een instelling. Gelukkig scoort hij wel aan de lopende band in Duitsland.
hij heeft wel gelijk met die buitenspelers, die geven de spits 0,0 bruikbare voorzetten per wedstrijd.
  woensdag 9 maart 2005 @ 20:35:00 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25445107
Ja, qua buitenspelers heeft ie gelijk. Rosales komt al weken geen lantaarnpaal meer voorbij. En de Ridder maar op de bank wegkwijnen.

Maar Sonck deed verder zelf ook vrij weinig om aan de bal te komen, miste ook de grootste kansen en foeterde de hele wedstrijd op alles en iedereen om zich heen....

het blijft een prutser...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:24:06 #160
82589 S-Two
barba macacu
pi_25446090
quote:
De jostiband die tijdens Ajax - FC Twente op de tweede ring naast het uitvak zat was daar op voorstel van de gemeente Amsterdam en zal nooit meer terug keren in het Rinus Michels Stadion. Dit is geen officieel ASD punt, maar er was dermate veel kritiek op hun aanwezigheid dat we het wel ter sprake hebben gebracht tijdens het overleg.
Is er iets aan me voorbij gegaan?? Is het al zo ver??
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_25446125
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:24 schreef S-Two het volgende:

[..]

Is er iets aan me voorbij gegaan?? Is het al zo ver??
Is van de F-side-site afgehaalt dus is met eigen mening erin. Nog niks officieels volgens mij
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:26:01 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25446143
nee, en het gaat ook niet gebeuren ook voorlopig, te lastig. hooguit een tribune...
Get woke, go broke!
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:32:25 #163
55651 JaWi
Shalom.
pi_25446273
Zal inderdaad wel niet gebeuren .
slettebak [@] gmail.com
  woensdag 9 maart 2005 @ 21:34:03 #164
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25446305
tja, niets tegen Michels hoor, maar dat stadion moet natuurlijk gewoon ooit het Johan Cruijff stadion heten.....
Get woke, go broke!
pi_25446413
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:34 schreef HeatWave het volgende:
tja, niets tegen Michels hoor, maar dat stadion moet natuurlijk gewoon ooit het Johan Cruijff stadion heten.....
Vind ik inderdaad een mooiere naam. Met overal citaten van Cruyff op de zijkant .
pi_25446458
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 21:34 schreef HeatWave het volgende:
Was eigenlijk ook mijn eerste gedachte ja. Als je een naam moet hebben van een man die belangrijk was kies dan Cruijff. Dat klinkt ook wat beter vind ik.
pi_25447308
The JC Arena

pi_25453038
Gefrustreerd mannetje die Sonck. Laat hem eerst eens naar zichzelf kijken in plaats van naar anderen wijzen.

Kan Ajax hem geen spreekverbod opleggen? Die man staat immers nog gewoon onder contract bij Ajax.
pi_25453342
quote:
10/3/2005 - The Guardian: Jol sprak met Jaakke en Van Eijden [update]

Kwaliteitskrant The Guardian meldt dat Martin Jol een onderhoud heeft gehad met voorzitter Jaakke en directeur Van Eijden. Jol zou nog steeds de eerste kandidaat zijn van Ajax. Jol zou daarin hebben laten weten eigenlijk een morele verplichting te voelen aan Tottenham Hotspur. Hij zou een beslissing willen nemen over zijn toekomst op het moment dat Ajax een akkoord zou bereiken met de Spurs over een afkoopsom van zijn nog twee jaar lopende contract.

In dezelfde krant bevestigde Portsmouth dat Ronald Koeman een van de kandidaten op hun lijstje is voor de positie van manager bij hun club. Koeman deed dinsdag al een open sollicitatie voor een functie in Engeland waardoor zijn naam daar de komende tijd vaker zal gaan vallen.

Ook The Times maakt melding over het gesprek en geeft aan dat de afkoopsom een probleem kan gaan vormen voor Ajax. Daarnaast zou Jol genoegen moeten nemen met minder salaris, maar hij zou meer macht gaan krijgen dan alleen op coaching gebied.
slettebak [@] gmail.com
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 09:37:11 #170
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25453356
quote:

Sonck heeft simpelweg gelijk.

Ik durf te beweren dat als Ajax dit hele seizoen 4-4-2 had gespeeld ze nu aan kop hadden gestaan in de competitie.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25453399
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:36 schreef JaWi het volgende:

[..]
Uhm is dat in de functie van hoofdtrainer of TD??
pi_25453424
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Die man heeft geen ruggegraat. Waarom heeft hij eigenlijk voor Ajax gekozen? Hij weet toch wat ze verwachten bij Ajax.
pi_25453457
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:41 schreef gras het volgende:

[..]

Die man heeft geen ruggegraat. Waarom heeft hij eigenlijk voor Ajax gekozen? Hij weet toch wat ze verwachten bij Ajax.
Dat wel, maar meneer kon niet omgaan met kritiek en de amsterdamse sfeer ofzo .
slettebak [@] gmail.com
pi_25453467
quote:
09-03-'05: Van der Vaart wil weg bij Ajax

--------------------------------------------------------------------------------

Rafael van der Vaart heeft in een interview in Voetbal Magazine aangegeven dat hij Ajax komende zomer hoopt te kunnen verlaten. "Ik wil gewoon lekker voetballen en als het even kan bij een hele mooie Europese topclub", aldus de international in het maandblad. "Mijn contract loopt nog een seizoen door, maar eigenlijk wil ik niet nóg een jaar wachten."

Van der Vaart zegt in het vraaggesprek toe te zijn aan iets nieuws. "Ik ben niet uitgekeken op Ajax, maar ik ben wel toe aan een nieuwe uitdaging. Ik denk ook dat dat goed voor me zou zijn. Ook voor de club is het beter als ik komende zomer vertrek, want dan kan er nog een aardig bedrag worden ontvangen."

De 22-jarige middenvelder is opnieuw aan een moeizaam seizoen bezig in Amsterdam. De afgelopen twee wedstrijden, tegen Roda JC (competitie) en ADO Den Haag (beker), kon hij niet rekenen op een basisplaats.

Bron: Ajax Online
Tja. Misschien kan dat veranderen als Jol komt. Voorlopig even afwachten, vorige week heeft hij zelf nog in een interview met AT5 gezegd te willen blijven.
slettebak [@] gmail.com
pi_25453479
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:37 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat als Ajax dit hele seizoen 4-4-2 had gespeeld ze nu aan kop hadden gestaan in de competitie.
Sonck heeft niet helemaal gelijk.
Hij heeft gelijk dat hij een 4-4-2 spits is.
Hij heeft gelijk dat hij het dan "misschien" beter zou doen.
Maar dat kun je Ajax niet kwalijk nemen.
Wat hij over ajax als club zegt slaat echt werkelijk nergens op.
Of had Ajax maar even lekker zijn systeem moeten aanpassen voor meneer Sonck.
Laat hem maar lekker goed voetballen in Duitsland, want na dit soort uitlatingen stijg je toch echt met stip op mijn lijst met meest arrogante en irritante voetballers! Lekker makkelijk om de club de schuld te geven van het feit dat hij niet slaagt bij die club. Sonck flikker op en loop in je eerst volgende wedstrijd toch even ongelofelijk hard tegen de doelpaal op van de tegenstander! Je bent de zwakste schakel, tot ziens !

(edit: ben het er wel mee eens dat 4-3-3 misschien niet het meest reele systeem is op dit moment!
Neemt niet weg dat Sonck in mijn ogen deels ongelijk heeft!)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 09:45:41 #176
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25453500
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:41 schreef gras het volgende:

[..]

Het seizoen voordat Sonck kwam speelde Koeman nog wel eens wat realistischer en wel 4-4-2. Met name in de CL. Hetgeen later compleet over boord is gegooid. Zeker internationaal is dat de reden waarom Ajax slecht voetbalde. Als Ajax 4-3-3 speelt spelen ze in feite met 10 man, want die vleugelspitsen tellen met hun matige kwaliteit maar half mee.

Knettergek wordt ik ervan dat 4-3-3 heilig verklaard is bij Ajax ...
pi_25453517
VDV De eerste keer dat ie dat openlijk zegt volgens mij. Toch wel jammer.

En Sonck moet gewoon zijn bek houden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 09:48:40 #178
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25453554
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Sonck heeft niet helemaal gelijk.
Hij heeft gelijk dat hij een 4-4-2 spits is.
Hij heeft gelijk dat hij het dan "misschien" beter zou doen.
Maar dat kun je Ajax niet kwalijk nemen.

Wat hij over ajax als club zegt slaat echt werkelijk nergens op.
Of had Ajax maar even lekker zijn systeem moeten aanpassen voor meneer Sonck.
Laat hem maar lekker goed voetballen in Duitsland, want na dit soort uitlatingen stijg je toch echt met stip op mijn lijst met meest arrogante en irritante voetballers! Lekker makkelijk om de club de schuld te geven van het feit dat hij niet slaagt bij die club. Sonck flikker op en loop in je eerst volgende wedstrijd toch even ongelofelijk hard tegen de doelpaal op van de tegenstander! Je bent de zwakste schakel, tot ziens !

(edit: ben het er wel mee eens dat 4-3-3 misschien niet het meest reele systeem is op dit moment!
Neemt niet weg dat Sonck in mijn ogen deels ongelijk heeft!)
OF Ajax had ' niet moeten kopen als ze van te voren wisten dat ze toch nooit 4-4-2 zouden spelen OF ze hadden gewoon moeten kijken naar de set spelers die ze hadden en 4-4-2 moeten spelen.

Dat Sonck niet voldeed ligt minstens evengoed aan Ajax als aan de heer Sonck zelf.
pi_25453692
Spelers zijn de baas. Hij kiest voor de verkeerde club, hij moet zich bewijzen. Dus laat hem dan ook naar zichzelf kijken in plaats van anderen.

Iemand misschien het hele interview?
pi_25453734
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:48 schreef Doc het volgende:

[..]

OF Ajax had ' niet moeten kopen als ze van te voren wisten dat ze toch nooit 4-4-2 zouden spelen OF ze hadden gewoon moeten kijken naar de set spelers die ze hadden en 4-4-2 moeten spelen.

Dat Sonck niet voldeed ligt minstens evengoed aan Ajax als aan de heer Sonck zelf.
Ik zeg ook DEELS gelijk, deels ongelijk!!! Goed lezen he, anders komen er misverstanden.
Ik vind het alleen verschrikkelijk verkeerd van hem om zo af te geven op Ajax, omdat meneer er niet uit de voeten kon. Beide partijen hadden dat van te voren aan kunnen zien komen. Alleen Sonck geeft in het openbaar af op Ajax, waar Ajax dat andersom niet doet en daarom zeg ik dat Sonck een verschrikkelijke eikel is en dat hij met zijn Belgische rotharses maar snel heel hard tegen de doelpaal van de tegenstander op moet knallen, liefst met zijn hoofd! Ik kots op mensen die alleen maar dingen afschuiven en geen greintje zelfkritiek hebben of kritiek kunnen verdragen! Heel Amsterdam kotst hem uit, maar waarschijnlijk ligt dat aan Amsterdam en niet aan Sonck! Wat een verschrikkelijke lul is het ook, hoe meer ik er aan denk hoe kwader ik wordt!
pi_25453763
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:59 schreef gras het volgende:
Spelers zijn de baas. Hij kiest voor de verkeerde club, hij moet zich bewijzen. Dus laat hem dan ook naar zichzelf kijken in plaats van anderen.

Iemand misschien het hele interview?
Ik ben het gisteren ergens tegengekomen dacht ik, kan me niet herinneren waar .
http://www.voetbalmagazine.be wil hier niet.
slettebak [@] gmail.com
pi_25453827
Wel een uitspraak van 6 maart, die ik nog niet voorbij heb zien komen:
quote:
Zondag 6 maart - 'Ajax keek alleen naar mijn doelpuntenratio'
(Verslaggever SV, Amsterdam, 16.00u GMT+01.00, Aachener Zeitung)
Wesley Sonck heeft eerder deze week tegenover de Aachener Zeitung gezegd dat Ajax hem nooit goed beoordeeld heeft, omdat de Amsterdamse club alleen naar zijn doelpuntenratio en naam keek.
Sonck in de krant: 'Ajax zag alleen mijn naam. Bekeek mij om mijn doelpuntenratio. Voor het team ben ik nooit belangrijk geweest. Mijn karakter heeft ook niemand wat geinteresseerd', aldus de Belgische aanvaller, die de inmiddels Koeman nog steeds verwijt dat hij rechtsbuiten moest spelen.
Sonck daarover: 'Ik kan niet als rechtsbuiten voetballen. Bovendien heb ik nooit de vrijheid bij Ajax gehad, dat ik hier bij Borussia wel krijg', zegt hij in de Aachener Zeitung.
slettebak [@] gmail.com
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 10:08:16 #183
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25453828
Rustig Robar, rustig

Het is inderdaad niet netjes van Sonck, maar eerlijk gezegd kan ik ook zijn frustraties ook wel voorstellen. Zoals ik al zei heeft Ajax in de wedstrijden het seizoen voor Sonck kwam (en dan met name de succesvolle wedstrijden) 4-4-2 gespeeld en dan mag je als speler die naar een club gaat ook verwachten dat op dergelijke successen verder gebouwd wordt - zeker als je zelf een 4-4-2 spits bent. Daarnaast is de service van de zijkant zo belabberd dat Sonck daar ook weinig mee kon. Ook heeft-ie gelijk dat Zlatan nog steeds bakken met kritiek kreeg terwijl het een prima spits is.

Misschien had-ie harder kunnen werken - maar hij is ook compleet verkeerd ingezet bij Ajax waardoor hij absoluut niet rendeerde.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 10:09:39 #184
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25453849
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 09:59 schreef gras het volgende:
Zie mijn post hierboven.
pi_25454098
quote:

Ben het volledig met Wesley eens.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  donderdag 10 maart 2005 @ 10:39:53 #186
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25454263
Sonck heeft best een punt, maar mag ook iets meer in de spiegel kijken.

En wat VdV betreft: ik vraag me af of hij nog wel bij een topclub terecht kan met hoe hij de afgelopen twee jaar heeft gespeeld. Ik zou zo een middelmatig spelende schijnheilige relschopper niet in mijn team hoeven hoor.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25454311
Ach, hij zegt dat Ajax onterecht 433 speelt en verwijst naar Zlatan met een verhaal over onterecht kritiek. Daar is wmb niets tegen in te brengen...
pi_25454492
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:43 schreef aldostuta het volgende:
Ach, hij zegt dat Ajax onterecht 433 speelt en verwijst naar Zlatan met een verhaal over onterecht kritiek. Daar is wmb niets tegen in te brengen...
ik vond de kritiek op zlatan anders meer dan terecht. in het begin bakte hij er niks van.
uiteindelijk ging hij goed spelen en was er geen (of iig minder) kritiek.
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:25:19 #189
82154 P0RN0STAR
Fluffers gezocht...
pi_25454904
quote:
Die goeie ouwe tijd

Prominente ex-Ajacieden als Marco van Basten en Johan Cruijff hebben al in een eerder stadium aangegeven dat het voetbal kapot gaat, wanneer het aantal buitenlandse spelers onbeperkt blijft, toch wordt er niets concreet gewijzigd door de UEFA/FIFA.

Gisteren werd de voorselectie bekend gemaakt voor de wedstrijden tegen Roemenië (op 26 maart in Boekarest) en Armenië (op 30 maart in Eindhoven) in deze selectie zijn zeven talentvolle Ajacieden opgenomen: Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel en Hedwiges Maduro.

Op zich een geweldig gegeven, de vermaarde jeugdopleiding op de Toekomst blijkt geen weggegooid geld, maar toch zit het me niet lekker dat géén van deze zeven spelers een échte, onbetwistbare basisplaats heeft op dit moment en dat buitenlandse spelers op dit moment eigenlijk de ontwikkeling van deze talenten stagneren.

Met Nigel de Jong, Maarten Stekelenburg, Rafael van der Vaart, John Heitinga, Wesley Sneijder, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en de niet geselecteerde Daniël de Ridder, heeft Ajax op dit moment acht talentvolle Nederlandse spelers in huis, die het gezicht van de club zouden moeten zijn. Maar wie krijgen de voorkeur??? De Griek Angelos Charisteas, de Argentijn Mauro Rosales, de Fransman Julien Escudé, de Zuid-Afrikaan Steven Pienaar, de Tunesiër Hatem Trabelsi, de Roemeen Bogdan Lobont en de Tsjechen Tomas Galásek en Zdenek Grygera.

Niets ten nadele van deze spelers, sommige van hen zijn ook beter dan het Nederlandse alternatief, maar herinnert iedereen zich nog de laatste succesperiode halverwege de jaren '90 onder Louis van Gaal??? Ajax speelde met slechts twee buitenlandse spelers in de basis: de Fin Jari Litmanen en de Nigeriaan Finidi George, soms mocht Nwanko Kanu (eveneens uit Nigeria) invallen, maar de basis van Ajax bestond vrijwel altijd uit negen Nederlanders.

In de beslissingswedstrijd tegen Ierland voor het EK van 1996 in Engeland, trad het Nederlands elftal aan met maar liefst negen Ajacieden en de reden waarom in 1996 zo matig werd gepresteerd tijdens het EK, was dat Oranje een rechtsbuiten (Finidi George) en nummer 10 (Jari Litmanen) miste, anders had men hélémáál kunnen voortborduren op de internationale successen van Ajax.

Mijn punt is dan ook, dat de UEFA/FIFA opnieuw zal moet besluiten een maximum te stellen aan het aantal buitenlanders, Ajax zou dan met de acht eerder genoemde talenten spelen, aangevuld met drie buitenlanders die écht een toegevoegde waarde blijken te zijn, zoals bijvoorbeeld Maxwell, Tomas Galásek en Hatem Trabelsi.

Ajax zal dan in Nederland jarenlang onbetwist de beste zijn, maar ook in de Champions League zou men wellicht nieuwe successen kunnen boeken, aangezien ook clubs als Chelsea, Arsenal, Barcelona, Real Madrid, AC Milan en Juventus dan slechts drie buitenlandse spelers mogen opstellen. Daarnaast zal ook het Oranje van Marco van Basten en John van 't Schip hierbij gebaat zijn...

Bron: http://ArieAFCA.web-log.nl
Waarom heeft Noach die twee kakkerlakken niet doodgetrapt???
pi_25454965
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:27 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Ben het volledig met Wesley eens.
En Wesley is altijd maar poeslief geweest en heeft nooit kritiek geuit naar Ajax toe?
Sorry hoor, maar Wesley moet maar eens goed naar zichzelf kijken!
Want hij heeft de grootste bek van iedereen gehad!
Wie kaatst kan de bal verwachten!

Beide partijen hebben het niet goed gedaan, maar als Wesley nu echt zo een voorbeeldige prof is, dan houdt hij daar zijn bek over en gaat hij niet met modder gooien! Door dit gedrag (zo was hij ook bij Ajax) heeft de kritiek zich opgestapeld! Hij is er net zo goed debet aan!

En dat 4-4-2 was een NOODoplossing. Iedereen had kunnen weten dat Ajax ten allen tijde terug zou vallen op 4-3-3. Dat is nu eenmaal het Ajaxsysteem. Dus verwachten dat Ajax door zou gaan met 4-4-2 was niet echt reeel!
pi_25454974
Lijkt me een erg goed plan, met de sterke jeugd van Ajax komt dat heel goed uit
pi_25455007
Daar ben ik het ook zo erg mee eens!

Maximaal 3 buitenlanders, net als vroegah!
  donderdag 10 maart 2005 @ 11:35:57 #194
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25455051
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:29 schreef Robar het volgende:

[..]

En dat 4-4-2 was een NOODoplossing. Iedereen had kunnen weten dat Ajax ten allen tijde terug zou vallen op 4-3-3. Dat is nu eenmaal het Ajaxsysteem. Dus verwachten dat Ajax door zou gaan met 4-4-2 was niet echt reeel!
Een systeem zou niet een doel moeten zijn maar een hulpmiddel. Als je een spits koopt lijkt het mij dat je onderzoekt in welk systeem hij het best speelt. Komt dat niet overeen met jouw speelstij pas je deze aan, of je koopt de spits niet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25455185
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 11:35 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Een systeem zou niet een doel moeten zijn maar een hulpmiddel. Als je een spits koopt lijkt het mij dat je onderzoekt in welk systeem hij het best speelt. Komt dat niet overeen met jouw speelstij pas je deze aan, of je koopt de spits niet.
Maar bijna iedereen verwachtte (Ajax, Sonck, Supporters, Critici, enzovoorts), dat Sonck wel uit de voeten kon bij Ajax, iedereen verwachtte dat. Daarom vind ik dat Sonck dat niet in zijn geheel mag afschuiven op Ajax. Hij moet zelf zo mans zijn en zo profesioneel om te zeggen dat hij zelf ook een verkeerde keuze heeft gemaakt. En dan niet omdat Ajax een ***club is (zijn woorden), maar omdat hij het systeem verkeerd ingeschat heeft! Hij heeft genoeg kansen gehad en hij heeft genoeg tijd gehad om zich te bewijzen. Kom dan niet met een slap verhaal over dat hij alleen maar kritiek kreeg. De kritiek is ontstaan toen bleek dat hij 1. Niet goed speelde, 2. Hij iedereen behalve zichzelf de schuld gaf, 3. Toen hij "vreemde" uitspraken ging doen. Voor die tijd was er geen kritiek. Zoals ik al eerder zei, beide partijen hebben een verkeerde keuze gemaakt, schuif dat niet op Ajax af.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 maart 2005 @ 12:06:46 #196
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25455477
quote:
Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!

Het is in mijn ogen compleet knettergek dat een club een bepaald systeem heilig verklaard..
pi_25455729
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 10:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik vond de kritiek op zlatan anders meer dan terecht. in het begin bakte hij er niks van.
uiteindelijk ging hij goed spelen en was er geen (of iig minder) kritiek.
In het allereerste begin was het nog niet je van het. Maar we weten allemaal dat elke spits bij ajax tijd nodig heeft, dus moet je wachten met de kritiek.
Maar zelfs daarna, toen hij al aantoonbaar de beste van allemaal was, bleef de kritiek maar komen; altijd werd er wel iets gevonden. Dat was belachelijk.
pi_25455775
quote:

[..]

En Wesley is altijd maar poeslief geweest en heeft nooit kritiek geuit naar Ajax toe?
Sorry hoor, maar Wesley moet maar eens goed naar zichzelf kijken!
Want hij heeft de grootste bek van iedereen gehad!
Wie kaatst kan de bal verwachten!
Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?
quote:
Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....
pi_25456012
Sonck heeft wel een beetje gelijk. Hij heeft in de jaren dat hij bij Ajax speelde misschien 3 bruikbare ballen gehad vanaf de vleugel. Zelfde verhaal was met Machlas die kreeg geen pass vanaf de vleugel. Bij vitesse maakte hij zo het gros van zijn goals.
pi_25456148
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:24 schreef aldostuta het volgende:

[..]

In het allereerste begin was het nog niet je van het. Maar we weten allemaal dat elke spits bij ajax tijd nodig heeft, dus moet je wachten met de kritiek.
Maar zelfs daarna, toen hij al aantoonbaar de beste van allemaal was, bleef de kritiek maar komen; altijd werd er wel iets gevonden. Dat was belachelijk.
nou
tijdens laatste seizoen vond iedereen Zlatan geweldig
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
pi_25456280
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nou
en ook van zijn een na laatste seizoen kan ik me maar weinig kritiek herinneren.
Mwah, er is altijd kritiek op Zlatan geweest. Het meeverdedigen, het soms slungelachtige balverlies, het kansloos een actie proberen te maken, zijn (weinige) goals...

En Sonck raakt wel een goed punt.
4-3-3 waarbij ieder zijn vaste posite houdt, is gewoon makkelijker te verdedigen voor een tegenstander. Geen positiewisselingen dus de verdedigers van de tegenstander hebben 1 taak, dekking van de vleugels en zorgen voor een laatste man en op die manier heb je van middelmatige vleugelspelers (die we te veel hebben gehad) geen last en zal een spits nooit bereikt worden.
Wat dit systeem wel heeft is het samenspel met de backs en dat gaat (gelukkig) wel redelijk, maar dat kan mijns inziens bij 4-4-2 ook nog.
Klik dan als je durft
pi_25456352
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:06 schreef Doc het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet reëel dat Ajax doorgaat op 4-4-2 als ze niet de spelers hebben om 4-3-3 te spelen. Het zou echter wel realistischer en aanzienlijk verstandiger zijn als ze dat WEL zouden doen!

Het is in mijn ogen compleet knettergek dat een club een bepaald systeem heilig verklaard..
True, ik heb altijd al gezegd dat 4-3-3 niet reeel is tegenwoordig, zeker niet in het internationale voetbal. In de Nederlandse competitie zou je ermee kunnen domineren, maar dan moet je wel de juiste spelers hebben. Het is een verschrikkelijk mooi systeem, maar zeker niet heilig in mijn ogen. Ik vrees alleen dat Blind die lijn wel zal volgen alwaar een Jol dit weleens los zou kunnen laten.
pi_25456486
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:29 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Het is exact het omgekeerde. elke speler die bij ajax weggaat, is een prutser en een pauper die zijn muil moet houden. Ik vind het op zn zachtst gezegd opvallend dat veel van de spelers die recent zijn weggegaan, gelijkluidende kritiek uiten op Ajax. Misschien dat er dan wel een kern van waarheid in zit?
[..]

Dit is het Ajax probleem: het krampachtig vasthouden aan 433 zonder dat je daar de spelers voor hebt. dus ook hier is het weer omgekeerd: 433 spelen is juist irreeel.....
Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!

Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
pi_25458341
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

nou
Dan heb je of een heel slecht of een selectief geheugen
Zelfs bij die goal tegen NAC stond het overgrote deel van de Arena te fluiten en te schelden op Zlatan, pas toen hij de zesde man uitspeelde begon met een beetje te juichen....

Seizoen daarvoor idem: hij heeft nooit de waardering gekregen die hij verdiende.
pi_25458405
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:19 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik pretendeer niet dat 4-3-3 heilig en reeel is. Ik pretendeer alleen dat Sonck dat had kunnen verwachten! Sonck heeft dit ook zelf verkeerd ingeschat! Niet alleen Ajax. En mijn kritiek is niet alleen gericht op de voetballer Sonck, maar ook op de persoon Sonck die het nodig vind met modder te gooien. Sonck heeft kritiek op Ajax alwaar hij zelf geen kritiek kan verdragen. Hij gedraagt zich nu echt als dat kleine onbegrepen jongetje in de klas, terwijl hij dondersgoed weet wat er allemaal fout is gegaan. Maar dit geldt dus voor TWEE kanten!

Hebben jullie weleens naar het verleden van Sonck en Ibrahimovic gekeken. het zijn beide geen lieverdjes hoor! Je kan verwachten dat ze met modder gaan gooien, omdat ze allebei te trots zijn om kritiek te kunnen verdragen. Let op mijn woorden, als van der vaart weggaat gebeurt precies hetzelfde! Sonck, Sneijder, Ibrahimovic, van der Vaart, allemaal voetballers met een te grote ego. Die gaan dus om hun heen slaan als ze aangevallen worden, of het nu terecht of onterecht is.
Wat Sonck zegt is wmb geen moddergooien, wat hij zegt lopt namelijk. Niet alle kritiek op ajax is moddergooien........ Of Sonck kritiek kan verdragen weet ik niet, maar een groot deel van de kritiek op hem was natuurlijk wel hypocriet. Stellen dat Sonck niet voldoet bij Ajax: is niet zo gek, want je laat een typische 442 spits spelen in een 433 systeem...... Kan hij niets aan doen.

En ik zeg niet dat het louter de schuld van Ajax is, maar men mag imo best wat meer de hand in eigen boezem steken ipv de mensen met kritiek steeds maar weer als gek en gefrustreed af te schilderen.
pi_25459360
Dat we 4-4-2 moeten spelen is logisch, maar zelfs in 4-4-2 had Sonck niet gerendeerd, simpelweg omdat hij niveau mist en zich alleen maar bezig hield met zeuren en verongelijkt kijken.
www.thuisuiteten.nl
pi_25459606
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
www.thuisuiteten.nl
pi_25459994
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:54 schreef methodmich het volgende:
Overigens was onze kwartfinaleplaats wel indrukwekkender dan die van PSV, omdat wij er destijds 12 duels voor moesten spelen. Dat ze dat wel onthouden.
idd wij hadden 2 groepsfases, met ook nog eens hele moeilijke tegenstanders de 2de ronde.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_25464605
quote:
Babangida beëindigt voetballoopbaan
Tidjani Babangida zet een punt achter zijn voetballoopbaan. Ajax' voormalige rechtsbuiten had de afgelopen twee jaren te veel last van spierblessures.
De Nigeriaan won in 1998 met Ajax de dubbel en twee jaar geleden werd hij met zijn club kampioen van China. In 102 officiële wedstrijden scoorde hij 22 doelpunten. Het seizoen 97-98 was zijn beste. Hij scoorde maar liefst 13 doelpunten en had daarmee een belangrijk aandeel in de winst van de dubbel.
Babangida bevindt zich op dit moment in het Afrikaanse land Benin en is inmiddels een nieuwe carrière als zakenman begonnen.

Baba .
slettebak [@] gmail.com
pi_25464693
Baba als zakenman?
Ik zie nog die reclame voor me, waar hij bij de bank zit...

Het ga je goed verder, baba!
Klik dan als je durft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')