cool zegquote:
Ik haal het rechtstreeks van de site van Amtrak.quote:Op maandag 28 februari 2005 20:33 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ik ben met de trein naar Albany geweest, de hoofdstad van NY state. Dat was ongeveer 3 uur heen en 3 uur terug, maar dat kostte volgens mij veel minder hoor!
Beetje regenachtig nu.....quote:Op maandag 28 februari 2005 22:15 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool zegmeeste cams refreshen de frames eens per minuut ofzo, maar dit is echt een video stream. Zo te zien is het nu niet echt lekker weer in NYC
![]()
8?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 07:58 schreef Jeroenus het volgende:
Uhm, deel 8
Btw, links van vorige topics ff updaten.
Ja, nu zie ik het ookquote:
Tja, niks nieuws. Ik heb zo'n beetje elk onderdeel van Columbia Uni aangeschreven, maar geen bruikbare respons. Als ik vraag of er een mail adres is om iemand te benaderen omdat ik geen US resident ben, dan zeggen ze telkens weer dat ik me via de site moet aanmelden (application). Maar dat ding kan je alleen als US resident invullen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 02:10 schreef komrad het volgende:
IK wil weer naar NY. Jeroenus hoe is het trouwens met je plannen voor de zomer, al weer een tijdje niets meer van gehoord dus breng ons op de hoogtje
In NY eigenlijk niet, daarbuiten overigens ook niet. Ik heb me de laatste tijd hier op gericht. Ik kan bedrijven gaan schrijven, maar dan wordt het meer een internship. Daarom heb ik ook dat stagefiguur benaderd. Als hij niet reageert deze week dan ga ik er wel naartoe. Human Resources bij NYU is onduidelijk en kan ik niet zien of er baantjes voor mij zijn. Bij het ziekenhuis van Columbia, Presbyterian, hebben ze exact mijn huidige administratiebaantje. Daar kon ik wel mijn Nederlandse gegevens invullen, maar daar heb ik nog geen reactie over gehad en dat heb ik lang geleden ingevuld.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:46 schreef komrad het volgende:
jeroenus, als ik het zo hoor wordt het een lastige zaak, dan maar vast voor volgend jaar proberen anders. Je had toch buiten columbia nog wel andere opties of niet?
Amerikanen zijn wel last minute figuren hoor, het kan best zijn dat je pas erg laat iets van ze hoort, wat nog niet wil zeggen dat het negatief isquote:Op woensdag 2 maart 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
In NY eigenlijk niet, daarbuiten overigens ook niet. Ik heb me de laatste tijd hier op gericht. Ik kan bedrijven gaan schrijven, maar dan wordt het meer een internship. Daarom heb ik ook dat stagefiguur benaderd. Als hij niet reageert deze week dan ga ik er wel naartoe. Human Resources bij NYU is onduidelijk en kan ik niet zien of er baantjes voor mij zijn. Bij het ziekenhuis van Columbia, Presbyterian, hebben ze exact mijn huidige administratiebaantje. Daar kon ik wel mijn Nederlandse gegevens invullen, maar daar heb ik nog geen reactie over gehad en dat heb ik lang geleden ingevuld.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:57 schreef komrad het volgende:
[..]
Amerikanen zijn wel last minute figuren hoor, het kan best zijn dat je pas erg laat iets van ze hoort, wat nog niet wil zeggen dat het negatief is
doen zie die nog open dan? D8 da ze h'm voor goed sloten ivm mogelijke aanslagen op het statue of libertyquote:Op woensdag 2 maart 2005 18:00 schreef Dizzee het volgende:
Is die kroon van liberty alweer open trouwens?
Tja ik hoop het. Als het even kan voor de zomer.quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
doen zie die nog open dan? D8 da ze h'm voor goed sloten ivm mogelijke aanslagen op het statue of liberty
ja sluiten zal idd wel zonde zijn, maar de w8tijden voor SOL waren voorheen volgens mij belachelijk lang als ik het me goed kan herinneren. Daarnaast is het natuurlijk een perfect doelwit voor aanslagen: het symbool waar amerika voor staat.quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:45 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Tja ik hoop het. Als het even kan voor de zomer.
Maar voorgoed sluiten zou wel zonde zijn eigenlijk.
quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:08 schreef komrad het volgende:
gewoon the ferry nemen naar staten island, je komt er vlak langs en het is nog gratis ook.
Nee, vliegveld maakt niet echt uit. Vanuit JFK naar het centrum is misschien een paar dollar goedkoper, maar het scheelt niet echt veel. Zoek gewoon het goedkoopste ticketquote:Op donderdag 3 maart 2005 21:46 schreef koston het volgende:
Ff een vraagje, als ik naar New York vlieg maakt het qua prijs dat iets uit op welk vliegveld ik vlieg? En heeft iemand mischien nog tips voor goedkope tickets naar New York?
Ben momenteel op me werk, maar heb thuis een site gebookmarked van een bedrijf die voor rond de 350 Dollar dacht ik een stage / zomerbaantje voor je regelde in een plaats van keuze in Amerika. Je kon ook zelf browsen door hun database...quote:Op woensdag 2 maart 2005 10:53 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
In NY eigenlijk niet, daarbuiten overigens ook niet. Ik heb me de laatste tijd hier op gericht. Ik kan bedrijven gaan schrijven, maar dan wordt het meer een internship. Daarom heb ik ook dat stagefiguur benaderd. Als hij niet reageert deze week dan ga ik er wel naartoe. Human Resources bij NYU is onduidelijk en kan ik niet zien of er baantjes voor mij zijn. Bij het ziekenhuis van Columbia, Presbyterian, hebben ze exact mijn huidige administratiebaantje. Daar kon ik wel mijn Nederlandse gegevens invullen, maar daar heb ik nog geen reactie over gehad en dat heb ik lang geleden ingevuld.
Het lijkt me niet dat ze dat kunnen garanderen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:16 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ben momenteel op me werk, maar heb thuis een site gebookmarked van een bedrijf die voor rond de 350 Dollar dacht ik een stage / zomerbaantje voor je regelde in een plaats van keuze in Amerika. Je kon ook zelf browsen door hun database...
Een CCUSA principe?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 08:16 schreef Wytze het volgende:
[..]
Ben momenteel op me werk, maar heb thuis een site gebookmarked van een bedrijf die voor rond de 350 Dollar dacht ik een stage / zomerbaantje voor je regelde in een plaats van keuze in Amerika. Je kon ook zelf browsen door hun database...
Ging ik er maar met school heen.....quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:13 schreef Gurb het volgende:
Mooi Topic dit
ga zelf met school met pasen naar New York toe, heb er zeker zin in.
iemand trouwens ervaring met het bekijken van Ground Zero, is daar iets van een informatiecentrum?
oke, thnx, heb wel langer de tijd als een uurtje, weet je of er wel een informatiecentrum oid is?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 13:15 schreef komrad het volgende:
Je kan gewoon buiten het hek kijken en er zijn platen die aan de hekken hangen. In een uurtje max heb je het wel gezien
Vliegveld maakt niet zoveel uit. Met Budgetair kun je voor 299 euro (excl. toeslagen) vliegen. Nog goedkoper (in bepaalde gevallen) is om te vliegen vanaf Zaventem. Kijk voor goedkope vluchten met Delta Air op http://www.connections-travel.com. Je moet er alleen wel snel bij zijn, want de goedkoopste tarieven zijn zo uitverkocht.quote:Op donderdag 3 maart 2005 21:46 schreef koston het volgende:
Ff een vraagje, als ik naar New York vlieg maakt het qua prijs dat iets uit op welk vliegveld ik vlieg? En heeft iemand mischien nog tips voor goedkope tickets naar New York?
Er is niks te doen daar. Wij hadden er zelfs een paar uren voor uitgetrokken, maar met een half uurtje ben je klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 17:22 schreef Gurb het volgende:
[..]
oke, thnx, heb wel langer de tijd als een uurtje, weet je of er wel een informatiecentrum oid is?
he kepler, nog een kort vraagje over het summercamp... Jij had het gedaan in de vakantie nadat je van de middelbare school ging? Hoeveel weken had je vrij? volgens ccusa moet je 9, 10, 11 weken vrij zijn en ik ben klaar met school op 30 juni (als ik diploma uitreiking skip) en de introducties van de universiteiten beginnen 1 of 2 weken voor september dus ik ben bang dat ik niet mee kan doen als camp counselorquote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:02 schreef kepler het volgende:
hotel is ook al geboekt, hotel carter![]()
lekker dichtbij Times Square
ik ben twee weken na de examenuitslag weggegaan geloof ik. Ik heb de diploma-uitreiking geskipped en ook de introductieweken van de universiteit. En ik had zelfs nog 2 weken over!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 20:30 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
he kepler, nog een kort vraagje over het summercamp... Jij had het gedaan in de vakantie nadat je van de middelbare school ging? Hoeveel weken had je vrij? volgens ccusa moet je 9, 10, 11 weken vrij zijn en ik ben klaar met school op 30 juni (als ik diploma uitreiking skip) en de introducties van de universiteiten beginnen 1 of 2 weken voor september dus ik ben bang dat ik niet mee kan doen als camp counselor
Ja, misschien nog kort naar Miami, maar dat is nog niet zeker.quote:Op zondag 6 maart 2005 12:38 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, ga je dan gewoon op vakantie in mei??
Ik wil van de zomer ook sowiezo weer naar NYC. Eigenlijk ook gelijk stukje Californie mee pakken. Ik weet nietof ik deze url al had gespammed maar deze waren wel goedkoop, collega van me was ermee gegaan afgelopen zomer. www.exit-reizen.nlquote:Op zondag 6 maart 2005 13:30 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ja, misschien nog kort naar Miami, maar dat is nog niet zeker.
oke, bedankt. Ik ga met pasen met mijn school (opleiding HBO Bouwkunde) met 30 man ernaartoe, en moet een dag organiseren, en wilde naar Ground Zero, omdat we tenslotte allemaal bouwkundigen zijn, maar ga wel even verder zoeken. Misschien is Brooklyn Bridge beetje mooie brug om te zien? of wolkenkrabbers in aanbouw?quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:11 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Er is niks te doen daar. Wij hadden er zelfs een paar uren voor uitgetrokken, maar met een half uurtje ben je klaar.
Mislukte panorama van wat er te zien is, had destijds geen flauw idee hoe mijn camera werkte. Meer dan dit is er dan ook gewoon niet te zien.. Misschien kan je de boel vanaf de andere kant bekijken..?
als je geen bouwkundig werk op Manhattan kan vinden, dan zie je idd door de bomen het bos niet meer. Je kan over elk gebouw opzich al iets vertellen. Time Warner Tower is wel mooi @ columbus, Chrysler natuurlijk maar die kent iedereen in middels al. BK bridge is erg mooi om te zien, maar Verrazano Narrowsbridge staat d8 ik in de top 3 langste bruggen in de US.quote:Op dinsdag 8 maart 2005 14:08 schreef Gurb het volgende:
[..]
oke, bedankt. Ik ga met pasen met mijn school (opleiding HBO Bouwkunde) met 30 man ernaartoe, en moet een dag organiseren, en wilde naar Ground Zero, omdat we tenslotte allemaal bouwkundigen zijn, maar ga wel even verder zoeken. Misschien is Brooklyn Bridge beetje mooie brug om te zien? of wolkenkrabbers in aanbouw?
en is er ergens een mooie gedetailleerde kaart van NY te vinden op internet, met de bezienswaardigheden erop aangegeven, kan zelf zo gauw niets vinden met google
ja ik ben er ook ooit geweest met een excursie en ik moet zegen genoeg te zien daar. Denk aan wolkenrabbers in aanbouw, bruggen, tunnels, kijk ook eens naar de gemeente daarquote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als je geen bouwkundig werk op Manhattan kan vinden, dan zie je idd door de bomen het bos niet meer. Je kan over elk gebouw opzich al iets vertellen. Time Warner Tower is wel mooi @ columbus, Chrysler natuurlijk maar die kent iedereen in middels al. BK bridge is erg mooi om te zien, maar Verrazano Narrowsbridge staat d8 ik in de top 3 langste bruggen in de US.
quote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:02 schreef klootje het volgende:
Waarkan maarten dit vinden?
[afbeelding]
PhunFactory,HuntersPointAv,Queens,7line,is trouwens door nederlanders gespoten,die Rembrandt,legale plek..
Ik weet alleen dat het openbaar vervoer naar Meadowlands waar bijvoorbeeld het ijshockeystadion van de Devils c.q. Basketballstadion van de Nets staat en volgens mij ook het stadion waar een American Football team en de MetroStars spelen erg kut is.quote:Heeft er iemand ervaring met het openbaar vervoer tussen New Jersey (Bayville) en New York zelf? Ik heb zelf wel gezocht maar kon nergens prijzen vinden, als iemand een indicatie zou hebben zou dat wel fijn zijn
dank, gaat wel goed komen, nog twee andere vragen, hoe zit het met de stroom daar?, die is toch 110 volt? zijn daar omvormstekkers voor te verkrijgen?quote:Op dinsdag 8 maart 2005 17:28 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
als je geen bouwkundig werk op Manhattan kan vinden, dan zie je idd door de bomen het bos niet meer. Je kan over elk gebouw opzich al iets vertellen. Time Warner Tower is wel mooi @ columbus, Chrysler natuurlijk maar die kent iedereen in middels al. BK bridge is erg mooi om te zien, maar Verrazano Narrowsbridge staat d8 ik in de top 3 langste bruggen in de US.
En nog op Columbia pitten ook, tssssquote:Op woensdag 9 maart 2005 23:43 schreef BrauN het volgende:
Olee, net een ticket geboekt voor komende zomer.
415 euro, alle extra kosten zitten daar al bij in. Aangezien ik vertrek op 3 juni lijkt me dat een lekker prijsje.
De vlucht gaat van Schiphol eerst naar Lissabon en daar moet ik overstappen op een vliegtuig naar NYC. Terugreis volgt ook die route, maar wel andersom whehehe.
Volgende stap is een goedkoop hostel of hotel zoeken, maar het zal wel dat eerste worden.
Hmm, denk het niet. Om 9.00 kom ik daar aan en het vliegtuig naar NYC vertrek daar om 12.45 uur. Lijkt me net wat te kort om wat van die stad te zien...quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:44 schreef komrad het volgende:
braun, stap je in lisboa ook nog ff uit?
In 15 tot 20 minuten zit je midden in de stad. Het stadion van Benfica is nog dichterbij.quote:Op woensdag 9 maart 2005 23:48 schreef BrauN het volgende:
Hmm, denk het niet. Om 9.00 kom ik daar aan en het vliegtuig naar NYC vertrek daar om 12.45 uur. Lijkt me net wat te kort om wat van die stad te zien...
Damn.quote:Op donderdag 10 maart 2005 00:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In 15 tot 20 minuten zit je midden in de stad. Het stadion van Benfica is nog dichterbij.
Meer weten over de stad, klik maar op de link in m'n sig.
Werken in de buurt bij Cleveland. Ik vraag me nog steeds af hoe het komt dat hij wel 12 weken vakantie heeft en ook al vakantie had tijdens de carnaval. Ik heb van januari tot juli geen één, maar dan ook geen één week vakantie. KUT UUquote:Op donderdag 10 maart 2005 00:14 schreef komrad het volgende:
Kan je niet op de terugweg een paar daagjes daar blijven.
BTW braun wat ga je exact doen in de the states
BrauN studeert ja, aan de UvT. Mijn laatste tentamens zijn gewoon heel gunstig gepland, ik heb de laatste 1 juni al. Nadeel is dat ik niet aan de herkansingen (eind juni) mee kan doen, maar ik ga gewoon zorgen dat dat niet nodig zal zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:47 schreef komrad het volgende:
Klinkt wel goed, studeert braun ook nog?
Tijdens de zomer werken in Amerikaquote:Op donderdag 10 maart 2005 12:21 schreef komrad het volgende:
Dat ziet er erg vet uit. Kan je iets vertellen hoe je dat allemaal geregeld hebt?
Mwah, ik was destijds net 19 en kwam overal zonder ID binnen, op 1 kroeg na...quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:36 schreef koston het volgende:
Hoe groot is de kans dat als ik in een restaurant in NY zit (ik ben 18) een pilsje kan bestellen?
Als je er oud ziet is de kans groot.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:36 schreef koston het volgende:
Hoe groot is de kans dat als ik in een restaurant in NY zit (ik ben 18) een pilsje kan bestellen?
Ze zijn wel strenger geworden. Toen ik er was werden nogal wat mensen geweigerd in de kroeg.quote:Op donderdag 10 maart 2005 22:38 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Mwah, ik was destijds net 19 en kwam overal zonder ID binnen, op 1 kroeg na...
Op Time Square? Drie etages, zwart ingericht?quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:33 schreef komrad het volgende:
IK heb trouwens in een soort loungebar gezeten, maar ik weet niet meer weer. Dat was ook met 100 schermen met verschillende (voornamelijk sport) zenders. Ontzettend relaxte stoelen ook
Hehe, nope.quote:Op donderdag 10 maart 2005 23:44 schreef komrad het volgende:
uhhm daar ben ik wel voorbij gelopen, maar die loungebar was ergens anders waar ik dus niet meer van weet waar helaas. Heb je al een shack geregeld die we met alle fokkers kunnen sharen?
Andere plek in de US of gewoon totaal iets anders?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:08 schreef komrad het volgende:
deze zomer niet denk ik, ben er vorig jaar nog geweest dus denk dat ik een andere bestemming kies. Moet ook nog iemand zien te vinden die mee gaat waar ik ook naartoe ga.
Weet het niet aangezien dat werken niks wordt. Ik had me daar wel al op ingesteld. Beetje een domper.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:21 schreef komrad het volgende:
Ik weet het allemaal nog niet, mss doe ik wel iets heel anders. Amerika is altijd nog goed bereikbaar dus hoeft niet perse nu. Als je iets aparters wil is mss nu wel de tijd om het te doen. En jij?
Tja, ik heb telkens aangegeven dat ik tegemoet wil komen in de kosten daar. Maar blijkbaar telt dat niet. Misschien kan ik het nog wel een keer opbrengen, maar dan heb ik twee keer een zelfde soort vakantie binnen een tekort tijdsbestek.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:32 schreef komrad het volgende:
Ja is een tegenvaller, je moet het je ook kunnen veroorloven natuurlijk om daar weer op vakantie te gaan. Ik ga komende week eerst maar eens skien.
IK wel.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 00:06 schreef Jeroenus het volgende:
Deze zomer NY, komrad?
Veels te duur, vriend van mij vloog met z'n vriendin naar NYC voor 400 per persoon met Air France dus dat kan je beter doen. Dat was dus last minutequote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:14 schreef Dizzee het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet alleen. Als ik nu zou boeken kom ik bij Detla op een bedrag van 540 euro incl.
Tja, er is er natuurlijk één weggevallen en de toeristen komen toch wel. Ik heb ook ergens gelezen dat de admissions bij het ESB meer opbrengen dan de huur van het totale gebouw.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:27 schreef komrad het volgende:
@dizzie, dat vind ik niet goedkoop om het zo maar te zeggen, maar is erg seizoensafhankelijk
@jeroenus, er is natuurlijk nu weer markt voor een 2e uitkijkplaats en amerikanen zijn nu eenmaal supercommercieel
Vliegwinkel.nl gebruikt. Denk eraan dat je instelt dat je vluchten zoekt voor 1 'jongere' i.p.v. 'volwassene', anders verschijnt die vlucht die ik heb geboekt namelijk niet. Ik vlieg met TAP-Air, Portugees.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:07 schreef Dizzee het volgende:
Hm..te duur dus. Planning was ongeveer rond half juli een week. 540 leek me opzich nog wel goedkoop, maar BrauN jij betaalt 400? Via wie heb je geboekt?
Oke, vliegwinkel.nl had ik ook gebruikt en ik kom in juli op 540 incl. uit. Denk dat ik toch maar voor deze optie kies ipv een last minute. Nu weet ik een wat meer exacte datum, kan ik daar alvast naar toe leven.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:11 schreef BrauN het volgende:
[..]
Vliegwinkel.nl gebruikt. Denk eraan dat je instelt dat je vluchten zoekt voor 1 'jongere' i.p.v. 'volwassene', anders verschijnt die vlucht die ik heb geboekt namelijk niet. Ik vlieg met TAP-Air, Portugees.
http://www.discoverychannel.nl/_listings/index.shtml?channel_code=DSEU&schedule_date=20050312&language_code=Hquote:Op donderdag 10 maart 2005 18:25 schreef Erasmusch het volgende:
Wanneer komt weer we built this city op discovery?
tvp
fuck, kan ik het weer niet helemaal zienquote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:27 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
http://www.discoverychannel.nl/_listings/index.shtml?channel_code=DSEU&schedule_date=20050312&language_code=Hen wel kijken he....
vandaag vroeger thuis dan verwacht, dus ik heb lekker kunnen genieten van we built this city New Yorkquote:Op vrijdag 11 maart 2005 20:24 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
fuck, kan ik het weer niet helemaal zienVorige keer heb ik alleen een stukje van het einde gezien...
Ik heb altijd op school geleerd ingeruildquote:Op zaterdag 12 maart 2005 15:53 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
vandaag vroeger thuis dan verwacht, dus ik heb lekker kunnen genieten van we built this city New YorkMooie beelden zeg! Vooral van Central Park
Alleen ze moeten het er weer ff inwrijven he: De britsen veroverde New Amsterdam van de Nederlandse
Maar hoe zit het nou precies, ik hoor steeds 2 verhalen: New Amsterdam is veroverd door de britsen of de NL'ers hebben New Amsterdam geruild voor suriname
?
Yankee Stadium is perfect te doen met metro, uitstappen 2 minuutjes lopen en je staat voor het stadion, beter kon bijna niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:16 schreef Gurb het volgende:
Weer een paar vraagjes over New York, Yankee Stadium, is dat te bezichtigen en makkelijk te bereiken met de metro?
een boekje dat ik heb geeft hele leuke tips over fietsen en autorijden door new yorkquote:Op dinsdag 15 maart 2005 14:16 schreef Gurb het volgende:
Weer een paar vraagjes over New York, Yankee Stadium, is dat te bezichtigen en makkelijk te bereiken met de metro?
is het aan te raden om mountainbikes te huren en door new York te rijden, lijkt mij wel gaaf, maar vraag me af of het een beetje te doen is?
ik kijk daar ter plekke wel hoe het er uit ziet, lijkt me supermooi om door die drukte heen te fietsen, maar ik zie het daar wel.quote:Op donderdag 17 maart 2005 17:39 schreef berc het volgende:
[..]
een boekje dat ik heb geeft hele leuke tips over fietsen en autorijden door new york
niet doen![]()
fietsen door central park lijk me minder gevaarlijk![]()
Niet dat ik (nu) ga, maar gewoon als inschatting. Misschien ga ik ervoor sparen, want ik wil er wel een keertje heen namelijkquote:Op donderdag 24 maart 2005 09:22 schreef komrad het volgende:
dat is niet zo simpel te zeggen sandra. Ga je in een hotel of een hostel slapen, wanneer wil je gaan. Wat ga je daar doen
1000 euro kan je wel al grove richtlijn gebruiken
Ik ben bij New York Mets - Arizona Diamondbacks geweest. Echt een aanrader, die sfeer is ongeëvenaard. Ik heb de kaartjes gekocht bij een Clubhouse van de Mets. De Mets hebben volgens mij 2 Clubhouses op Manhattan (ik ben bij 42nd tussen 5th en 6th geweest, tegen Bryant Park aan dus). De Yankees hebben wel wat meer Clubhouses. 42nd bij Loewe's theather (bij grote Mac), vlakbij de NBA store en in zo'n straatje bij de Seaport Museum.quote:Op donderdag 24 maart 2005 09:37 schreef kepler het volgende:
is er iemand al eens naar een honkbal wedstrijd geweest? Zo jah bij welke en hoe ben je aan je kaartjes gekomen? Is het mogelijk om ter plekke kaartjes te kopen?
Ik ben daar ook wel voor. Ik leg nog wel bij desnoods.quote:Op donderdag 24 maart 2005 10:20 schreef Wytze het volgende:
Ik wil gratis naar New York
Hebben ze nooit van woningruil gehoord ofzo
Top notchquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:33 schreef Gurb het volgende:
heb er zin in, zal als ik terug ben wel een klein verslagje plaatsen met wat foto's
Moet er wel iemand dan fatsoenlijk kunnen hosten.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:39 schreef komrad het volgende:
Foto's zijn altijd welkom
ik denk dat als we alle foto's van de fok goes to new york topics bij elkaar pakken dat we een grote collectie hebben. Leuk om NY in verschillende weersomstandigheden te zien
spymac.comquote:Op donderdag 24 maart 2005 11:45 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Moet er wel iemand dan fatsoenlijk kunnen hosten.
ze moeten tegen minnasota als ik er ben. Ik ga wel gewoon aan de deur kaartjes kopen. Anders moet ik nu moeilijk gaan doen met reserveren enzo.quote:Op donderdag 24 maart 2005 11:34 schreef komrad het volgende:
Als je naar de Yankees wil kan je gewoon aan het stadion kaartjes kopen, of op internet. Ik denk wel dat je voor een belangrijke wedstrijd er op tijd bij moet zijn. Voor een wedstrijd tegen een stel relatieve prutsers kan je gewoon een paar uur voor de wedstrijd kaartjes kopen.
dan ga ik een dag van te voren, moet wel lukkenquote:Op donderdag 24 maart 2005 12:36 schreef komrad het volgende:
Je moest ze wel een paar uur voor de wedstrijd halen, tenminste dat heb ik wel gedaan
ik had ook gehoopt dat ik daar zou terecht komen , op 03 juni vlieg ik van Salt Lake City naar NY , maar ik kom gewoon aan op JFK...quote:Op zaterdag 19 maart 2005 23:09 schreef The.PhantoM het volgende:
Kwil ook wel een keer opstijgen vanaf LaGuardia, alleen jammer dat LaGuardia alleen voor continental flights is![]()
Loop in de stad gewoon een Yankee Clubhouse binnen. Daar kan je gewoon op zo'n plattegrondje bij de balie aanwijzen waar je wilt zitten. Je rekent gelijk af en dan heb je ook meteen je kaartje al.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:02 schreef kepler het volgende:
[..]
dan ga ik een dag van te voren, moet wel lukken
aha dat klinkt heel handig, ga ik onthouden hoop ikquote:Op donderdag 24 maart 2005 13:15 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Loop in de stad gewoon een Yankee Clubhouse binnen. Daar kan je gewoon op zo'n plattegrondje bij de balie aanwijzen waar je wilt zitten. Je rekent gelijk af en dan heb je ook meteen je kaartje al.
goed plan idd, zoek wel ff een locatie van zo'n clubhouse op anders vind je het nooit (of je moet heel erg veel mazzel hebben)quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:15 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Loop in de stad gewoon een Yankee Clubhouse binnen. Daar kan je gewoon op zo'n plattegrondje bij de balie aanwijzen waar je wilt zitten. Je rekent gelijk af en dan heb je ook meteen je kaartje al.
Continental is gewoon een Amerikaanse vliegtuig maatschappij. Ze vliegen via via van AMS op NY, via Londen en dan Manchester oid. En terug kan je vrolijk via Baltimore -> Washington -> London -> Amsterdam.quote:Op donderdag 24 maart 2005 08:59 schreef Wytze het volgende:
Continentale vluchten houd in, alleen vluchten binnen Amerika ??
Ik liep er ook toevallig tegen aan.quote:Op donderdag 24 maart 2005 13:32 schreef komrad het volgende:
[..]
goed plan idd, zoek wel ff een locatie van zo'n clubhouse op anders vind je het nooit (of je moet heel erg veel mazzel hebben)
quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:13 schreef komrad het volgende:
Jeroenus ja continental is een maatschappij maar dat bedoelde Wytze niet het gaat over wat onder een continentale en een intercontinentale vlucht gezien wordt
ik ben er nu totaal 2 weken geweest en niets gezien, dus ik zal wel pech gehad hebben.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:11 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ik liep er ook toevallig tegen aan.
Ergens bij de NBA store zit ie verstopt in zo'n hoekje (Yankees) en ook in de buurt van Bloomingdale's zit er één verscholen. Die bij Seaport Museum is goed te zien. Maar het duidelijkst zichtbaar is het Clubhouse bij Loewe's bios, Empire bios, McDonald's, Lion King theather, Madame Tussaud. Daarzo ligt hij ergens.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:41 schreef komrad het volgende:
[..]
ik ben er nu totaal 2 weken geweest en niets gezien, dus ik zal wel pech gehad hebben.
Tussen Loews en dat bord met Available.quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:50 schreef komrad het volgende:
ik zie hem zo niet, maar daar ben ik wel een paar keer voorbij gelopen
niet opgevallen
hey daar heb ik mijn honkbal petje gekochtquote:Op donderdag 24 maart 2005 14:48 schreef Jeroenus het volgende:
Fuck it, ik heb er zelfs een plaatje van. Zie je hem liggen, rechts van Loewe's:
[afbeelding]
Haha, ik heb hem daar ook gekocht.quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:44 schreef kepler het volgende:
[..]
hey daar heb ik mijn honkbal petje gekocht
allleen heeft mijn hond hem kapot gekauwd
maar ik weet wel waar dat zit
Photoshop wil alleen 1290*960 doen. Ben niet zo handig met dat programma maar hoe fix it dat?quote:Op donderdag 24 maart 2005 16:45 schreef kepler het volgende:
@jeroenus: heb jij die van de Brooklyn Bridge groter voor mn achtergrond
1280*1028 (ofzo iets)
Óf uitrekken of er een stuk vanaf halen dus?quote:Op donderdag 24 maart 2005 22:38 schreef komrad het volgende:
Jeroenus, gewoon handmatige resize of cut zodat je op de goede resolutie uitkomt
als de verhouding wel klopt kan je ook gewoon verkleinen zo niet dan is het uitrekken of afhakken iddquote:Op donderdag 24 maart 2005 22:41 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Óf uitrekken of er een stuk vanaf halen dus?
Dit is 1280*1028. Hoe bedoel je te klein?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:34 schreef komrad het volgende:
ik dacht dat het voor een achtergrond was en dan is het formaat te klein (1024x768 of nog 1 formaat groter), maar moet degene die er op vroeg maar even zeggen wat hij wil.
Moet jij hem in een andere grootte? Wat voor groot scherm heb je wel niet bij 1280*1028?quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:46 schreef komrad het volgende:
Je hebt gelijk sorry
in mijn explorer preview geeft hij een andere size aan, maar als ik hem opsla is hij wel goed
Ok.quote:Op donderdag 24 maart 2005 23:49 schreef komrad het volgende:
Ik heb al een andere background, die is nog mooier. Hij is echter niet NY gerelateerd, maar een super mooi (zelf gemaakte) foto van de natuur genomen tijdens een vakantie
bij mij is tie ook te klein, maar ik kon hem vergroten dus nu past hij perfect bedanktquote:Op donderdag 24 maart 2005 23:44 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dit is 1280*1028. Hoe bedoel je te klein?
Vreemd, magoed, alsjeblieft.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 00:05 schreef kepler het volgende:
[..]
bij mij is tie ook te klein, maar ik kon hem vergroten dus nu past hij perfect bedankt
nu kan ik niet meer wachten tot de zomer
Geen collega bij de gemeente?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 09:33 schreef komrad het volgende:
Nou bij mij is het tijd geld en iemand die mee wil
niemand een antwoord ?quote:Op donderdag 24 maart 2005 14:10 schreef Xlarge het volgende:
ik land trouwens om 12 uur 'snachts op JFK , taxi's zijn dan toch geen probleem ?
Het lijkt me dat het geen probleem kan zijn, anders zouden ze geen vluchten op zo'n tijdstip plannen.quote:
hoe is dat te herkennen , rijden die chaggelaars niet in echte taxi's rond oid ?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 10:36 schreef komrad het volgende:
nee je moet wel even opletten dat je wel een echte taxi neemt en je niet laat afzetten door chaggelaars die bij de uitgang van de terminal staan,
Taxikosten ongeveer 50 dollar met tol erbij
En tip.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
en gewoon niet te veel betalen, er is een vast tarief van 45$ (alsik het goed heb) daar komt nog wat tax bij (10% voor die rit geloof ik, maar is vrijwillig) en tol voor de tunnel
Of men geeft een bepaald aantal procenten tip óf men verdubbeld de 8.25% tax die NY vraagt. (Lonely Planet)quote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:32 schreef komrad het volgende:
foutje jeroenus, die 10% was tip, de tax zit er wel al in als ik het goed heb. je hoeft volgens mij bij de taxi maar 10% te betalen ipv 15%
in het geval van de taxi dus 10% ongeveer danquote:Op vrijdag 25 maart 2005 12:35 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Of men geeft een bepaald aantal procenten tip óf men verdubbeld de 8.25% tax die NY vraagt. (Lonely Planet)
Dat is toch meer een wijkje? Zouden ze daar een heel item over kunnen doen?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:10 schreef komrad het volgende:
Ik ben voor williamsburg dan
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYCquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:12 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Dat is toch meer een wijkje? Zouden ze daar een heel item over kunnen doen?
Ik stem voor Brooklyn in zijn geheel reviewen in een 10 uur durende marathon, maar dat gaat weer te ver.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYC
Puik idee. Zal is een bericht sturen binnenkort. Bronx heeft alleen z'n Zoo eigenlijk. Queens?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:25 schreef komrad het volgende:
Mmmhmm, ik ken brooklyn ook niet zo heel goed moet ik zeggen, daarom wil ik er ook wel meer van zien. Williamsburg is gewoon heel bekend. Ze mogen van mij ook wel afgezaagd door en de a train route nemen naar Manhatten ne overal in brooklyn uitstappen.
Is dat toeristisch gezien interessant?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:38 schreef komrad het volgende:
Wat ook wel apart is voor een klein deelonderwerp:
het leven op staten island in tegenstelling tot Manhattan
voor de fijnproever is er wel een dagdeel door te brengen, ben niet veel verder dan het eerste dorpje gekomenquote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:42 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Is dat toeristisch gezien interessant?
Ben er niet geweest, vergeten eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:48 schreef komrad het volgende:
[..]
voor de fijnproever is er wel een dagdeel door te brengen, ben niet veel verder dan het eerste dorpje gekomen
Zo interessant is het niet maar toch even melden. In LA wonen 3.7 miljoen mensen in Brooklyn 2,5 miljoen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:19 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ach, in Brooklyn wonen meer mensen dan er in heel LA wonen.
weet ik eigenlijk ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik een paar straten verkend heb, zeg een uurtje of 1.5 rondgewandeld en toen weer teruggegaan ben. Volgens mij wonen er wel veel mensen.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:55 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ben er niet geweest, vergeten eigenlijk.Liggen er dorpjes?
Hmmm, die man op de boottour vertelde dat er 4 miljoen mensen in Brooklyn leefde.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:11 schreef fanneke het volgende:
[..]
Zo interessant is het niet maar toch even melden. In LA wonen 3.7 miljoen mensen in Brooklyn 2,5 miljoen.
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?quote:Op vrijdag 25 maart 2005 16:19 schreef komrad het volgende:
[..]
weet ik eigenlijk ook niet, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik een paar straten verkend heb, zeg een uurtje of 1.5 rondgewandeld en toen weer teruggegaan ben. Volgens mij wonen er wel veel mensen.
I lived in Williamsburgh, it's awesome. Williamsburgh heeft inderdaad een Orthodox Hasidic Jewish gemeenschap, maar ook nog steeds een sterke Puerto Ricaans en Italiaans invloed. Je komt er met de L trein vanaf Manhattan (L-Train (24 hrs) is op 14e straat (Manhattan) op alle avenues. Toen ik er woonde was (mid to late '90s was het een populaire buurt aan het worden, veel jongeren van de East Village en artiesten vertrokken naar deze buurt vanwege de cheap rent) Ik woonde samen met een artiest in een duplex woning, waar ik vanuit m'n raam een gedeelte van Manhattan's sky-line kon zien, de huur was $550 per stuk). Andere leuke gedeeltes van Brooklyn zijn, Atlantic Avenue - Brooklyn Heights (on Atlantic Avenue, the best Middle Eastern restaurants!!), Brooklyn Heights is gewoon mooi...quote:Op vrijdag 25 maart 2005 15:16 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is een joodse wijk in brooklyn. VOor mij mogen ze er nog wel een paar meer pakken. Het is iig een typisch en historische plek in NYC
hij is idd gratis, varen 2 boten op en neer als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:34 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?
Wow, aan UCLA gestudeerd. Wat is je verhaal precies als ik vragen mag, want je hebt in NY en LA gewoond (lang) en spreekt Nederlands?quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:18 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
I lived in Williamsburgh, it's awesome. Williamsburgh heeft inderdaad een Orthodox Hasidic Jewish gemeenschap, maar ook nog steeds een sterke Puerto Ricaans en Italiaans invloed. Je komt er met de L trein vanaf Manhattan (L-Train (24 hrs) is op 14e straat (Manhattan) op alle avenues. Toen ik er woonde was (mid to late '90s was het een populaire buurt aan het worden, veel jongeren van de East Village en artiesten vertrokken naar deze buurt vanwege de cheap rent) Ik woonde samen met een artiest in een duplex woning, waar ik vanuit m'n raam een gedeelte van Manhattan's sky-line kon zien, de huur was $550 per stuk). Andere leuke gedeeltes van Brooklyn zijn, Atlantic Avenue - Brooklyn Heights (on Atlantic Avenue, the best Middle Eastern restaurants!!), Brooklyn Heights is gewoon mooi...
Mijn favoriete buurt in Brooklyn waar ik gewoond heb is nog steeds Park Slope (take the F-train, get out on 7th ave, leuke winkel, restaurant straat, dichtbij het fantastische Prospect Park. Andere leuke buurt is Boerum Hill/Carrol Gardens with it's cobbled streets. Brooklyn is amazing!!!!
Enne, I live in Los Angeles, there's way more people living in the city Los Angeles than the borough of Brooklyn.
dat weet ik eigenlijk niet maar overdag is het elk half uur een mega ferryquote:Op vrijdag 25 maart 2005 20:34 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Die trip is gratis toch maar vaart maar beperkt (niet na zessen ofzo)?
Foto's van z'n leefomgeving zouden ook leuk zijn.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:56 schreef komrad het volgende:
We hebben iemand die the experience om daar te wonen al heeft, tell us more
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 10:20 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wow, aan UCLA gestudeerd. Wat is je verhaal precies als ik vragen mag, want je hebt in NY en LA gewoond (lang) en spreekt Nederlands?
wat vet zeg.quote:Op zondag 27 maart 2005 04:00 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik woon nog steeds in L.A., mijn verhaal is na m'n Havo in 1991 met een green card dmv family naar NYC verhuisd, daar gewoond, Amerikaan geworden, daarna in 1998 naar L.A. verhuisd. Ik zit nog steeds op UCLA en studeer nog steeds (ben laat met studie begonnen) en zal wanneer ik klaar ben om naar medical school te gaan, ook naar scholen in ny aanvraag doen, ik verhuis waarschijnlijk in 2 jaar weer terug naar new york.
[..]
quote:Op zondag 27 maart 2005 04:00 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik woon nog steeds in L.A., mijn verhaal is na m'n Havo in 1991 met een green card dmv family naar NYC verhuisd, daar gewoond, Amerikaan geworden, daarna in 1998 naar L.A. verhuisd. Ik zit nog steeds op UCLA en studeer nog steeds (ben laat met studie begonnen) en zal wanneer ik klaar ben om naar medical school te gaan, ook naar scholen in ny aanvraag doen, ik verhuis waarschijnlijk in 2 jaar weer terug naar new york.
Maar het is dus niet zo dat je als je een universitaire graad hebt voorrang kan krijgen. Mss gemeen maar het zou me wel goed uitkomen.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:13 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Yep, als je minimaal een middelbare school diploma heb kan je meedoen. Via een werkgever zal het waarschijnlijk een H visum (non-immigrant tijdelijke werk vergunning, you're allowed to have immigration intent though). Met de lottery win je een kans voor de green card (via interview en background check, etc.) waar je dus permanent mee mag vestigen in de hele U.S. and territories and commonwealth of Puerto Rico. Na 5 jaar, mits je geen problemen met politie, etc., kan je U.S. citizenship aanvragen.
Heb Amerikaanse achtergrond. van Havo ben ik eerst naar Santa Monica College gegaan voor 2 jaar en daarna transfer naar UCLA. Ik woon al heel lang niet meer bij family.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:22 schreef Jeroenus het volgende:
[..]Respect.
Heb je een Amerikaanse achtergrond of woonde die familie er al? Hoe ben je van de Havo naar UCLA gegaan? Woon je nu nog steeds bij die familie of op jezelf?
UCLA is toch heel duur?
Cool. Bij statesystems betaal je dus niet $45.000 per jaar?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:33 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Heb Amerikaanse achtergrond. van Havo ben ik eerst naar Santa Monica College gegaan voor 2 jaar en daarna transfer naar UCLA. Ik woon al heel lang niet meer bij family.
UCLA is niet duur voor mij, omdat ik een California Resident ben. UCLA is een Universiteit Systeem van de Staat California (public), het is niet private zoals bv USC or Pepperdine University. een ander universiteits systeem dat nog goedkoper is dan de UC systeem is California State University. Het UC (University of California) systeem heeft verscheidene campussen: UCLA (UC Los Angeles) UC Berkeley, UCSD (UC San Diego), UC Davis, UCSF (UC San Francisco (Medical school and research only), UC Hastings (Law school in San Francisco), en veel meer. CSU (California State University heeft iets van 25 campussen.
Santa Monica College is een community college die zeer goede vakken geeft met prima aansluiting op UCLA, je moet dan wel een hoge GPA hebben om te transferen naar een van de UC schools (met een minimum gemiddelde GPA of 3.5 (A = 9 of 10)). Je moet dan in die 2 jaar verschillende vakken nemen (Cultural Anthropology, Sociology, Calculus, etc. van alle disciplines wat en dan ook de preparations in coursework for your major.)
www.smc.edu
Voor een half jaar? Kon je universiteit niet bijspringen? Het staat wel vet op je CV.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:35 schreef komrad het volgende:
Ik heb trouwens bijna afgestudeerd op berkeley, maar ja dat werd me te gortig (>10000 dollar voor een half jaar). Jammer, had me wel vet geleken. Ik had op de uni een gemiddelde van tussen de 7.5 en 8 denk je dat ik daarmee in aanmerking kan komen voor een promotieplaats?
Nou het zit zo:quote:Op zondag 27 maart 2005 11:40 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Voor een half jaar? Kon je universiteit niet bijspringen? Het staat wel vet op je CV.
Ik ga maar alvast sparen denk ik.
Zou je dan in een half jaar daar een master halen of een scriptie schrijven? Of een half jaar daar en een half jaar hier?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:42 schreef komrad het volgende:
[..]
Nou het zit zo:
je hoeft geen collegegeld te betalen als je uni een afspraak heeft en dat is meestal wel zo. Daarbij komen de kosten om te wonen op de campus, zo'n 800 dollar per maand. Bovendien moet je daar nog leven en natuurlijk wat kosten voor het afstuderen zelf. Komt bij dat in 2003-2004 de dollarkoers niet zo gunstig was
NY selecteer je zeker vooral vanwege de stad en daarna pas de universiteiten?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:48 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
nee, UCLA zal geen $45000 voor mij zijn meer iets van $15000 (Graduate) en $13000 (undergraduate) per jaar (and I can get financial aid or loans).
Berkeley ligt inderdaad vlakbij San Francisco, maar het is de bay bridge niet de golden gate.
Ik ga naar alle medical schools in NYC en NJ aanvraag doen, als ik wordt aangenomen verhuis ik daar, ik doe aanvraag over het hele land (Chicago, IL; New Orleans, LA; the whole state of CA; Minneapolis, MN; Dallas and Houston, TX; Pennsylvania, etc. Maar ik hoop dus aangenomen te worden in NY (I got a good chance!!!) at both schools mentioned.
Je collega vond het ook te gortig? Of is hij uiteindelijk wel gegaan? Zag je om je heen destijds veel mensen naar het buitenland gaan of is het toch maar een vrij klein deel dat weggaat (vanwege kosten of omdat er niets te regelen is)?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:49 schreef komrad het volgende:
Het idee was 6 maanden daar, 2 maanden hier uitwerken. Maar achteraf bezien is 8 maandne niet te doen.
Trouwens het idee was dat ik samen met mijn afstudeercollega daar 6 maandne zou gaan bikkelen, dan 1-1.5 maand rondkijken en dan in nederland afmaken
Ga je dan weer in Williamsburg wonen of iets anders proberen?quote:Op zondag 27 maart 2005 11:56 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
Ik selecteer NY, omdat ik van NYC hou, maar ik vind de meeste steden die ik heb opgenoemd fantastisch, NYC (as is L.A.or S.F.), L.A. is ook mijn lievelingsstad, maar ik wil graag weer in NYC wonen voor een tijdje. Bedoeling is dat ik doctor (MD) wordt en daarna 3 jaar residency doe voor Pediatrican (kinderarts).
Het zijn er maar weinig Jeroenus en al zeker naar de states ivm de kosten. Nee hij vond het ook te veel. Er waren wel wat mensen die binnen europa gaan omdat je daar makkelijker subsidie voor kan krijgen. Naar de US krijg je geen subsidie via een specifiek programmaquote:Op zondag 27 maart 2005 11:54 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je collega vond het ook te gortig? Of is hij uiteindelijk wel gegaan? Zag je om je heen destijds veel mensen naar het buitenland gaan of is het toch maar een vrij klein deel dat weggaat (vanwege kosten of omdat er niets te regelen is)?
Hmmm, dat is niet echt positief nee. Als je in het buitenland wil afstuderen, moet je dan wel zo rond de 7,5/8 gemiddeld staan zoals jij of kan je dat gewoon doen zolang je die $10.000 weet op te hoesten?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:00 schreef komrad het volgende:
[..]
Het zijn er maar weinig Jeroenus en al zeker naar de states ivm de kosten. Nee hij vond het ook te veel. Er waren wel wat mensen die binnen europa gaan omdat je daar makkelijker subsidie voor kan krijgen. Naar de US krijg je geen subsidie via een specifiek programma
Bij een bedrijf afstuderen? Is het dan een afstudeerstage? Verdien je dan ook? Kan dat ook in het buitenland? Zijn dan je cijfers minder belangrijk?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:06 schreef komrad het volgende:
If you've got the cash, you're the man. Als je echter bij ee uni wil afstuderen ipv een bedrijf je dan gaa het ook wel soms om de cijfers. De technische uni's in NL staan goed aangeschreven dus dat helpt wel enigzins.
Nee, ik zal waarschijnlijk in Manhattan wonen; mijn partner en ik willen of in Manhattan of in Brooklyn wonen. Ik heb in veel buurten in Manhattan gewoond (village (greenwich or west village), East Village, Hell's Kitchen, TriBeCa, Washington Heights, Chelsea and Murray Hill), in Brooklyn (Williamsburg and Park Slope). Ik miss ze allemaal, allemaal hebben ze hun eigen character.quote:Op zondag 27 maart 2005 11:59 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Ga je dan weer in Williamsburg wonen of iets anders proberen?
Wat voor huis woon je nu? Heb je foto's van je woonomgeving?
OMG echt tof dat je in zo veel verschillende buurten hebt gewoond en ook zo vaak op Manhattan. Ging je telkens weg om weer iets nieuws te ervaren of was je ergens op uitgekeken? Chelsea was destijds nog wel te betalen zeker?quote:Op zondag 27 maart 2005 12:10 schreef CalifornianNewYorker het volgende:
[..]
Nee, ik zal waarschijnlijk in Manhattan wonen; mijn partner en ik willen of in Manhattan of in Brooklyn wonen. Ik heb in veel buurten in Manhattan gewoond (village (greenwich or west village), East Village, Hell's Kitchen, TriBeCa, Washington Heights, Chelsea and Murray Hill), in Brooklyn (Williamsburg and Park Slope). Ik miss ze allemaal, allemaal hebben ze hun eigen character.
Nu woon ik in Hollywood, ik post wat fotos neer van mijn omgeving, ik woon in een townhouse in Hollywood dicht bij Sunset Boulevard near West Hollywood. Ik zal wat foto's invoeren.
Hangt af van wanneer je wilt gaan en met hoeveel personen.quote:Op zondag 27 maart 2005 12:25 schreef tonks het volgende:
Hoe duur is het nou om een weekje naar new york op vakantie te gaan inc hotel enz
quote:Op zondag 27 maart 2005 12:28 schreef Jeroenus het volgende:
Je hebt daar veel contact met buren enzo? Of is het iedereen op zichzelf in een gehaaste stad?
Had je zo'n type huis?
http://www.readio.com/archives/0204/09/img22.gif
http://www.onebat.com/East_village.jpg
Herken je dit.
http://www.mikal.org/photo_journal/ny_2002/105-0566_IMG.JPG (overigens iemands album met NY foto's)
zo rond juli met 2 personenquote:Op zondag 27 maart 2005 12:38 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Hangt af van wanneer je wilt gaan en met hoeveel personen.
Check even: http://www.allnewyorktours.comquote:Op maandag 28 maart 2005 02:10 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb eea gelezen in de topics hier, en je hebt dus tourbussen die door NY rijden ofzo, langs de bezienswaardigheden ? Kun je daar in/uit stappen wanneer je wil ? In mijn geval moet ik dus meenemen dat ik wat meer geld kwijt zal zijn voor openbaar vervoer, maar dat is dan zo. Niets aan te doen. Maar goed, wat zijn mijn mogelijkheden qua openbaar vervoer ? Die tourbussen lijken me dus ideaal maar is dat ook daadwerkelijk zo ? Wie kan me info geven.
Check: http://www.newyorkpass.com/quote:Verder wil ik zon pass dat ik dus in attracties als Empire State Building 'gratis' in kan en dat ik niet in de rij hoef te wachten. Wat kost zoiets, en is t dat echt waard ? Als laatste wil ik graag weten welk hotel ik het beste kan nemen als ik redelijk centraal wil zitten en niet het allereenvoudigste wil ? Waar kan ik dan het beste boeken? Wat zal een kleine week NY me kosten in totaal ?
Als je vast komt te zitten in het verkeer wordt het wel duur vanwege zo'n wachttarief. Zonde dat je dan niet zoveel kan wandelen door Central Park.quote:Op maandag 28 maart 2005 11:55 schreef kepler het volgende:
Ik ga dit jaar naar het Hotel Carter, zit 150 meter van Times Square en is redelijk goedkoop. 240 voor 7 nachten per persoon (3 personen). Dit hebben we geregeld via OAD.
En het vervoer, je kan zoals al gezegd de metro nemen. Want die hebben heel veel haltes en rijden zeer regelmatig. Maar als trappenlopen ook moeilijk is voor je dan zou ik toch de taxi aanraden. Zal ietsje duurder zijn, maar dan hoef je wel veel minder te lopen. Je hebt wel het voordeel dat Manhattan redelijk compact is en de ritjes zullen niet al te duur zijn dan.
dat is waar, maar dan kan hij uitstappen en de metro pakken. Ik neem aan dat kleine stukjes niet een al te groot probleem zullen zijnquote:Op maandag 28 maart 2005 12:06 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Als je vast komt te zitten in het verkeer wordt het wel duur vanwege zo'n wachttarief. Zonde dat je dan niet zoveel kan wandelen door Central Park.
Ik denk dat 1000 meer in de richting zitquote:Op maandag 28 maart 2005 18:31 schreef komrad het volgende:
100 euro is altijd wel een goede richtprijs, dat was ik uiteindelijk voor alles kwijt in een week.
0 vergetenquote:Op maandag 28 maart 2005 20:06 schreef Razer het volgende:
[..]
Ik denk dat 1000 meer in de richting zit![]()
![]()
komt wel goedquote:Op maandag 28 maart 2005 20:42 schreef Jeroenus het volgende:
Dollarkoers gaat helemaal de verkeerde richting uit.
Dan krijg je echt een zware daling iddquote:Op maandag 28 maart 2005 21:16 schreef kepler het volgende:
[..]
komt wel goed
hopen dat de beurzen in China en Japan de dollar omruilen voor de Euro, dan kunnen we lachen
maar goed dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren, en deze daling is volgens mij slechts vanwege het verhogen van een of andere rente. Maar ik heb er verder totaal geen verstand vanquote:Op maandag 28 maart 2005 21:18 schreef komrad het volgende:
[..]
Dan krijg je echt een zware daling idd
klopt idd en vanwege het begrotingstekort van de US. En de verwachting dat er nog wat renteverhogingen overheen komenquote:Op maandag 28 maart 2005 21:53 schreef kepler het volgende:
[..]
maar goed dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren, en deze daling is volgens mij slechts vanwege het verhogen van een of andere rente. Maar ik heb er verder totaal geen verstand van![]()
Natuurlijkquote:Alle mensen die binnekort gaan wel mooie foto's maken he
Kant en klare reizen:quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:37 schreef CoolGuy het volgende:
Oke. Help. Ik weet het niet meer. Het enige wat ik zie zijn 3 nachten voor 1000 euro. Ik word er een beetje gek van. Is het nou niet mogelijk om 5/6 nachten te gaan incl. heen- en terugvlucht voor (minder dan) 1000 euro ? Ik heb echt goede tips nodig mensen, want ik zie nu al door de bomen het bos niet meer.
Hoe hebben jullie het gedaan ? waar hebben jullie geboekt ? Wanneer hebben jullie geboekt?
Als ik nou zeg dat ik rond 1 juni wil gaan, in mn eentje, en dat ik 5/6 nachten wil gaan, naar een redelijk hotel, dat ook redelijk centraal gelegen is. Verder wil ik dat bij de prijs de heen en terugvlucht inbegrepen zijn, en dat t niet meer mag kosten dan 1000 euro give or take, waar komen jullie dan mee ?
Misschien dat iemand me kan/wil helpen. Bij voorbaat dank.
Oke, D-Reizen had ik zelf nog niet bij nagedacht. Ik check net die site, en er zijn wel dingen te krijgen voor rond de 800 euro, voor 5 dagen. Dat komt al meer in de buurt, en je kunt zelfs opgeven hoeveel dagen je LANGER wil maar dit wordt dan niet in het aanbod meegenomen waar de site mee terugkomt, want dat is allemaal 5 dagen. Dat zijn dus 3 nachten, en ik wil er dus 5. Das jammer, maar ik zal straks eens naar D-Reizen bellen.quote:Op dinsdag 29 maart 2005 22:46 schreef Razer het volgende:
[..]
Kant en klare reizen:
www.d-reizen.nl
www.oad.nl
Losse vluchten:
www.vliegwinkel.nl
www.vliegtarieven.nl
Losse hotels:
www.expedia.nl
www.hostelworld.com
Met die site's zou je toch heel ver moeten komen denk ik, al mijn reizen heb ik tot nu toe met één van bovenstaande sites geregeld. Heel veel suc-6
Dat is wel heel erg goedkoop ja. Alleen dat Vanderbilt YMCA is nogal uh...tja...heel erg eenvoudig. Ik zag wel een city trip incl. heen en terugvlucht maar dat was dan 5 dagen, dus effectief maar 2 nachten DAAR slapen. Ik heb net wel naar D-Reizen gebeld, en het is wel mogelijk om gewoon een aantal overnachtingen bij te boeken.quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:05 schreef Jeroenus het volgende:
Op schiphol.nl zie ik een vlucht van 1 juni (overstap Londen) en je stapt daar weer in het vliegtuig op 7 juni (overstap Frankfurt). Je hebt 6,5 om wat te doen. United airlines: 296.00 euro + toeslag 115.43 = 411,43. Alleen komen daar nog wat reserveringskosten bij (25 euro volgens mij).
Vlucht: 436.43
Nog voldoende over voor het verblijf. Alleen is een stuk duurder dan wanneer je met z'n tweeën gaat. Je kunt er voor kiezen om een hostel te nemen, naar Vanderbilt YMCA is hier wel eens iemand geweest. Dat als voorbeeld nemende. Hostels.com:
- 1 juni en 6 nachten.
- 1 persoon.
- Vanderbilt YMCA.
Een aantal dagen moet je in een tweepersoonskamer, dus iets duurder een paar nachten. Je betaalt nu 430 dollar. Dat is 344,03 euro.
344,03 + 436.43 = 780,46 euro. Hou je nog geld over ook.
Godver ik zie t ja. dan moet ik even kijken of ik bereid ben om naar bv 1200 euro te gaan voor dat aantal nachten.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:04 schreef Jeroenus het volgende:
Je kunt bij American Inn (http://www.theamericanainn.com/) kijken, daar kom je ongeveer een euro of 60 hoger uit. (Niet een private bathroom) Voor één persoon ben je bij hotels als Carter en Pennsylvania een hoop kwijt.
Je hoeft niet naar 1200 te gaan hoor. Met 60 euro meer bedoelde ik 60 meer ten opzichte van YMCA (340). Dan kom je dus rond de 400 uit en die vlucht was 440 ofzo. Dan haal je het toch met gemak.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Godver ik zie t ja. dan moet ik even kijken of ik bereid ben om naar bv 1200 euro te gaan voor dat aantal nachten.
Ik begreep uit jouw woorden dat wanneer ik naar een beetje oke hotel zou willen, dat ik dan wel veel duurder uit zou zijn. Weet je wat het is, het geld heb ik op zich wel, ik vind het alleen belachelijk om voor 5 nachten 1000 euro te betalen, en dat is dan excl. de vlucht en eten. Dat vind ik echt te gek.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:18 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar 1200 te gaan hoor. Met 60 euro meer bedoelde ik 60 meer ten opzichte van YMCA (340). Dan kom je dus rond de 400 uit en die vlucht was 440 ofzo. Dan haal je het toch met gemak.
Geen probleem.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik begreep uit jouw woorden dat wanneer ik naar een beetje oke hotel zou willen, dat ik dan wel veel duurder uit zou zijn. Weet je wat het is, het geld heb ik op zich wel, ik vind het alleen belachelijk om voor 5 nachten 1000 euro te betalen, en dat is dan excl. de vlucht en eten. Dat vind ik echt te gek.
Overigens, wel hardstikke bedankt voor je geduldige reacties![]()
Ik wil dus gewoon een beetje leuk hotel. Het hoeft geen superding te zijn, alleen gewoon geen hostel, en niet iets waar de kamer van op een afwerkkamertje lijkt, maar blijkbaar is dat dus totaal niet mogelijk![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |