abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:42:59 #261
16082 Wytze
...Confidential
pi_25251250
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:07 schreef mechatronics het volgende:
aan de ene kant niet erg vinden om 40 dollar meer per avond uit te geven voor een hotel, ipv naar YMCA te gaan voor 62 per nacht, single room, maar dan wel je flesjes met water daar hervullen.

Beetje krom, niet?
Geef één goede reden waarom ik over een langere afstand met water zou gaan slepen voor meer geld ?

Besides, ik denk aan het milieu... recycling
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_25253414
waar kan maarten dit vinden?

vrijdag 25 februari 2005 @ 18:20:37 #263
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25253481
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:14 schreef berc het volgende:
waar kan maarten dit vinden?

[afbeelding]

Hey, dat heb ik gezien boven een column van Youp van 't Hek. Mooie graffiti is niet lelijk. Dit wel.
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25258557
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:40 schreef Wytze het volgende:
Mariott hotel op Times Square was moooooooi damn daar zou ik ook wel graag gezeten hebben. Hoezo centraaal Er was iemand op Fok! die daar was verbleven, weet alleen niet meer wie het was.
Die heb ik niet zien liggen, die andere wel.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:38:41 #265
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25258699
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 11:31 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

In mijn hotel hadden ze zo'n automaat staan.

Iemand wel is in het Marriott geweest? Ik herinner mij nog iets dat dat tussen Central Station en Chrysler lag ofzo. Zo'n gigantisch hotel, zwart van de voorkant.

Ik ben weer aan het kijken omdat er een kans is dat ik vóór de zomervakantie nog een keer naar NY ga.
Vertel... baantje gevonden, of gewoon vakantie?
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25259817
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:38 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

[..]

Vertel... baantje gevonden, of gewoon vakantie?
Vakantie.
New Yorker in spe
pi_25263755
Tof topic dit....
Ben in juli 2004 geweest, geweldige week gehad, met evenwel wat tegenslagen., zoals de koffers die naar Istanbul waren vervoerd
Hoogtepunt: Bovenop het Empire State Building, en dan kijken hoe de zon ondergaat.....
New York
pi_25264192
Wie kan mij vertellen: Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een week New York? (inclusief ticket, hotel, belangrijkste bezienswaardigheden e.d.)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:45:35 #269
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25265172
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:29 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie kan mij vertellen: Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een week New York? (inclusief ticket, hotel, belangrijkste bezienswaardigheden e.d.)
Hangt er vanaf hoe lang je gaat
Ik was iets van ¤1200 kwijt voor 11 dagen, inclusief attracties en eten enzo.
pi_25267433
Wat voor een hotel zat je?

Week 6 x 80 euro = 480 euro
Vliegticket 300 euro
Vermaak en andere kosten 50 euro x 7 350 euro

Ik denk dat zo rond de 900-1000 euro moet tellen.

Maar ja kan natuurlijk ook 4 of 5 dagen gaan, dat vind ik genoeg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25267520
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Vliegticket 300 euro

300 euro voor een ticket? Dan wil ik wel graag weten welke maatschappij want dan boek ik daar direct.

Het hangt af van welke periode je gaat. In de zomervakantie zal je toch wel minimaal 500 kwijt zijn. Jan t/m mrt kost maar iets van 350 euro.

New York Pass kan besparend werken, maar dat hangt volledig af van je interesses.
New Yorker in spe
pi_25267624
ik ben 7 dagen geweest en was 1000 euri kwijt, maar heb dan ook niet te gek gedaan qua eten en verbleven in een hostel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 26 februari 2005 @ 17:37:44 #273
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25267729
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Vliegticket 300 euro

Hotel Pennsylvania
Waren met 3 man, dat scheelt al aanzienlijk in vergelijking met een, of zelfs twee man.

Mijn vliegticket was incl. belasting ook maar iets van ¤340, en dat in Juni. Maar ja, Singapore Airlines vond het niet meer zo gezellig om via Amsterdam naar New York te vliegen, dus nu vliegen ze er alleen nog maar voorbij
pi_25269586
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:42 schreef Wytze het volgende:

[..]

Geef één goede reden waarom ik over een langere afstand met water zou gaan slepen voor meer geld ?

Besides, ik denk aan het milieu... recycling
Trouwens, in mijn week was er elke dag wel ergens een plaats waar ze gratis (met sponsor op de fles) werden uitgedeeld.
Maar tuurlijk vulde ik mn fles in de badkamer voordat ik wegging (ik vond het weer best te drinken eigenlijk, in Milford Plaza) maar als die halverwege je dag leeg is, dan kocht ik inderdaad wel eens een flesje voor een dollar.
5 keer gedaan. Ik begon namelijk met n halve liter meenemen in de ochtend, na flink lurken aan de kraan.
Maar vaak ergens rond 15.00 had ik ff dorst en dan nam ik dat.
6x een dollar.
Één dag heb ik mijn fles niet meegenomen.

Wat ik dacht te lezen, is dat ie met een rugtas vol waterflessen op pad ging, dat vond ik een beetje ver gaan.
Ik liep gewoon met n fles in mn hand, en n kleine digicam in mn korte broek. Portomonnee in mn andere broekzak, en paspoort e.d. gewoon in de hotelkamer laten liggen, beetje verstoppen dat wel...

Och, boeie, doe waar je zin in heb in NYC
-
  zondag 27 februari 2005 @ 16:17:27 #275
47776 somegirl
Gossip Girl
pi_25283068
Ik kocht gewoon de hele tijd gallons, 1 dollar voor 3 1/2 liter.... gewoon in het hostel bijvullen.....
Men are like a fine wine. They start out as grapes, and it's up to women to stomp the shit out of them until they turn into something acceptable to have dinner with.
pi_25285256
gallons zijn idd niet zo duur alleen het is zo'n gezeul
pi_25285935
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:45 schreef Douwe het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe lang je gaat
Dat snap ik, maar ik vroeg toch om een week ?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_25286315
quote:
Op zondag 27 februari 2005 19:49 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik vroeg toch om een week ?
maar je weet maar nooit, ik hoor zulke goewe verhalen je wilt altijd langer blijven
pi_25287388
quote:
Trouwens, in mijn week was er elke dag wel ergens een plaats waar ze gratis (met sponsor op de fles) werden uitgedeeld.
Maar tuurlijk vulde ik mn fles in de badkamer voordat ik wegging (ik vond het weer best te drinken eigenlijk, in Milford Plaza) maar als die halverwege je dag leeg is, dan kocht ik inderdaad wel eens een flesje voor een dollar.
5 keer gedaan. Ik begon namelijk met n halve liter meenemen in de ochtend, na flink lurken aan de kraan.
Maar vaak ergens rond 15.00 had ik ff dorst en dan nam ik dat.
6x een dollar.
Één dag heb ik mijn fles niet meegenomen.

Wat ik dacht te lezen, is dat ie met een rugtas vol waterflessen op pad ging, dat vond ik een beetje ver gaan.
Ik liep gewoon met n fles in mn hand, en n kleine digicam in mn korte broek. Portomonnee in mn andere broekzak, en paspoort e.d. gewoon in de hotelkamer laten liggen, beetje verstoppen dat wel...

Och, boeie, doe waar je zin in heb in NYC
Aan een terassje pikken omdat het te duur was deed je niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25290237
ik moet zeggen dat ik in NY niet erg veel terrasjes gezien heb. In amsterdam zie je er bv relatief veel meer
  maandag 28 februari 2005 @ 00:05:35 #281
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_25290536
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:50 schreef komrad het volgende:
ik moet zeggen dat ik in NY niet erg veel terrasjes gezien heb. In amsterdam zie je er bv relatief veel meer
ja maar volgens mij is dat typerend voor amerika. Het is daar vooral allemaal 'on the go'. En ik kan me voorstellen dat dat in NYC nog erger is, new yorkers hebben immers altijd haast.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_25290569
NY is helemaal een 'haast' stad idd. SOms zie je wel plaatsen waar je ook buiten kan eten, maar dat zijn er niet echt veel. Mss dat het in de buitenwijken wat meer voorkomt maar in manhattan iig weinig voor zover ik het gezien heb
  maandag 28 februari 2005 @ 00:19:33 #283
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25290851
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:07 schreef komrad het volgende:
NY is helemaal een 'haast' stad idd. SOms zie je wel plaatsen waar je ook buiten kan eten, maar dat zijn er niet echt veel. Mss dat het in de buitenwijken wat meer voorkomt maar in manhattan iig weinig voor zover ik het gezien heb
In Little Italy kan het te over
Maar verder veel 'on the go' ja... Ach ja, hamburgertje in Central Park op een bankje voldoet ook
pi_25290907
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:19 schreef Douwe het volgende:

[..]

In Little Italy kan het te over
Maar verder veel 'on the go' ja... Ach ja, hamburgertje in Central Park op een bankje voldoet ook
Central park is natuurlijk geweldig. Iedereen zegt trouwens dat goed eten zo duur is in NY, maar als je de juiste restaurants kent kan je een redelijk goede maaltijd voor 15-20 dollar makkelijk regelen
  maandag 28 februari 2005 @ 00:40:21 #285
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25291313
t Viel me vooral heel erg op dat ongeveer iedereen ook gewoon zn avondeten in parken of op pleintjes eet. Zo was Washington Square rond etenstijd bomvol met allemaal mensen die in de supermarkt om de hoek een salade hadden gekocht

Little Italy was overigens ook niet zo gek duur om te eten.
pi_25291337
ik weet wel meer leuke plaatsjes, ooit in alphabet city geweest?
  maandag 28 februari 2005 @ 00:45:10 #287
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_25291418
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:41 schreef komrad het volgende:
ik weet wel meer leuke plaatsjes, ooit in alphabet city geweest?
Nee... maar te klinkt heel interessant?
pi_25291498
is ten weste van 1st avenue in het zuidelijke deel van manhattan, best grappig daar. Trouwens voor goede en betaalbare eetadresjes check de lonely planet.

Ik ga pitten nu, even dromen over NY
pi_25293329
quote:
Op maandag 28 februari 2005 00:49 schreef komrad het volgende:
is ten weste van 1st avenue in het zuidelijke deel van manhattan, best grappig daar. Trouwens voor goede en betaalbare eetadresjes check de lonely planet.

Ik ga pitten nu, even dromen over NY
Lonely Planet
New Yorker in spe
pi_25294655
Ja lonely planet is gewoon het beste boekje wat dat betreft, kan het ook niet helpen
pi_25295390
Komt er eigenlijk elk jaar een nieuwe versie van uit?
New Yorker in spe
pi_25295422
Iemand tijdens NY tripje meteen even washtington / Philidelphia / Bosten meegepakt? Lijkt me wel wat eigenlijk.
pi_25296544
Denk ik wel

Ik ben iniedergeval de laatste keren naar Boston en Atlantic city geweest met de Greyhound en nat duurt maar hooguit een uur of 4 of zo.

Als je een nachtrit pakt kan je slapen en spaar je zelfs een hotelovernachting uit

Philly en DC lijken me ook best te doen met de Greyhound maar misschien kan je ook wel een auto huren vliegen of een georganisserde reis boeken of zo. Gattysburg of zo ligt daar schijnbaar ook in de buurt te liggen en daar is de belangrijkste slag van de burgeroorlog geweest en dat schijnt erg interessant te zijn.
pi_25299737
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Denk ik wel

Ik ben iniedergeval de laatste keren naar Boston en Atlantic city geweest met de Greyhound en nat duurt maar hooguit een uur of 4 of zo.

Als je een nachtrit pakt kan je slapen en spaar je zelfs een hotelovernachting uit

Philly en DC lijken me ook best te doen met de Greyhound maar misschien kan je ook wel een auto huren vliegen of een georganisserde reis boeken of zo. Gattysburg of zo ligt daar schijnbaar ook in de buurt te liggen en daar is de belangrijkste slag van de burgeroorlog geweest en dat schijnt erg interessant te zijn.
Hm, heb niet zo'n goede ervaringen met Greyhound. Maar dat was aan de westcoast. Mocht het dat wel worden dan is die nachtrit wel een goeie.

Autorit zou wel beter zijn, maar zoals het er nu naar uitziet gaat niemand mee en dan kom je al snel op zo'n georganiseerde reis. Alleen het nadeel daarvan is dat je maar 2 a 3 dagen NY aandoet. Weet eigenlijk niet of je daar 'zomaar' extra dagen aan kan plakken.
  Moderator maandag 28 februari 2005 @ 16:46:44 #295
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25300158
quote:
Op maandag 28 februari 2005 10:14 schreef Dizzee het volgende:
Iemand tijdens NY tripje meteen even washtington / Philidelphia / Bosten meegepakt? Lijkt me wel wat eigenlijk.
Ik ben 2 keer vanuit New York naar Washington gegaan. De eerste keer met het vliegtuig, de tweede keer met de trein.

Ik zou zeker aanraden met de trein te gaan, omdat je 1) onderweg langs Philadelphia en Baltimore komt 2) omdat je veel meer ziet onderweg en 3) omdat het qua tijd met de trein zelfs korter is en je midden in Washington uitkomt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_25300246
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:46 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik ben 2 keer vanuit New York naar Washington gegaan. De eerste keer met het vliegtuig, de tweede keer met de trein.

Ik zou zeker aanraden met de trein te gaan, omdat je 1) onderweg langs Philadelphia en Baltimore komt 2) omdat je veel meer ziet onderweg en 3) omdat het qua tijd met de trein zelfs korter is en je midden in Washington uitkomt.
Cool. Met de trein gaan lijkt me wel wat ja. Weet je nog hoeveel je daarvoor kwijt was en hoelang je de reistijd ongeveer was?
  Moderator maandag 28 februari 2005 @ 17:06:11 #297
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_25300341
quote:
Op maandag 28 februari 2005 16:55 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Cool. Met de trein gaan lijkt me wel wat ja. Weet je nog hoeveel je daarvoor kwijt was en hoelang je de reistijd ongeveer was?
Je bent ongeveer 3.5 uur onderweg, dat valt dus erg mee. Voor de treinreis (enkeltje) betaal je 76 dollar volgens http://www.amtrak.com

Ik zorgde er daarna voor dat ik in Washington weer een vliegtuig terug nam naar Nederland.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_25300914
quote:
Autorit zou wel beter zijn, maar zoals het er nu naar uitziet gaat niemand mee en dan kom je al snel op zo'n georganiseerde reis.
Ik zag op je profiel dat je bijna 21 bent en voor je 25e kun je vaak niet of aanzienlijk duurder pas een auto huren, dus dat zal wel geen optie zijn.
quote:
Weet eigenlijk niet of je daar 'zomaar' extra dagen aan kan plakken.
Het lijkt me dat ze er niet zo'n probleem van maken als je ook effe alleen wil reizen en je later weer aansluit bij de groep. Je zal wel zelf je hotel en reis en zo moeten betalen en regelen en zo en of je dat wil?

Langer blijven lijkt me helemaal geen probleem te zijn, alleen moet je dat wel regelen met je ticket en zo.
quote:
Hm, heb niet zo'n goede ervaringen met Greyhound
Wat maakte je zoal dan mee?

Ik ben geen echt busmens, maar een reis van een paar uur kan ik prima verdragen, reizen van een dag zal ik niet zo snel maken.

Voor Greyhound betaal je volgens mij ongeveer 10 dollar voor 100 mile en volgens mij komt dat altijd vrij redelijk uit.
pi_25301127
quote:
Ik zag op je profiel dat je bijna 21 bent en voor je 25e kun je vaak niet of aanzienlijk duurder pas een auto huren, dus dat zal wel geen optie zijn.
Dat wou ik nog nakijken. In L.A kon het toendertijd in princiepe wel.
quote:
Langer blijven lijkt me helemaal geen probleem te zijn, alleen moet je dat wel regelen met je ticket en zo.
Hier ging het me dus om. Omdat het zo'n pakket is, vraag ik me af of je je ticket kan verlengen.
quote:
Wat maakte je zoal dan mee?

Ik ben geen echt busmens, maar een reis van een paar uur kan ik prima verdragen, reizen van een dag zal ik niet zo snel maken.

Voor Greyhound betaal je volgens mij ongeveer 10 dollar voor 100 mile en volgens mij komt dat altijd vrij redelijk uit.
Kwa geld is Greyhound wel gunstig. Ik reis er liever niet meer mee omdat er vorig jaar vrij veel mis ging. Het was een reis van 11/12 uur met lange wachttijden op de tussenstops. Veel vertraging ook. De versnelling die bleef hangen, waardoor we dus met een tempo van 30 km p/u reden. Stoppen kon niet omdat we in de woestijn zaten. (nevada)
Ook werden we nog bij een stop omsingeld door politiewagens. Bus doorzocht en een jongen voor me werd meegenomen. Waren sowiezo gare lui die in de bus zaten.

Echt prettig reizen was het dus niet, en bij aankomst ben je ook helemaal kapot.
pi_25301386
Ik denk dat je bij de meeste reisbureaus ook wel een georganiseerde reis kan kopen zonder ticket en dan koop je het ticket er zelf bij. Dat lijkt me niet zo moeilijk.

Je kan eventueel ook alleen reizen, het is misschien wel wat duurder maar je hebt wel vrijheid en aanspraak heb je in de VS toch wel
pi_25301866
quote:
Op maandag 28 februari 2005 17:06 schreef Mike het volgende:

[..]

Je bent ongeveer 3.5 uur onderweg, dat valt dus erg mee. Voor de treinreis (enkeltje) betaal je 76 dollar volgens http://www.amtrak.com

Ik zorgde er daarna voor dat ik in Washington weer een vliegtuig terug nam naar Nederland.
Ik ben met de trein naar Albany geweest, de hoofdstad van NY state. Dat was ongeveer 3 uur heen en 3 uur terug, maar dat kostte volgens mij veel minder hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')